Väärä laulu voitti!

Euroviisut 2013 Malmössä
Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30527
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

:eiei: :jumankauta:
:synkka:

Tänne vihanpurkaukset väärästä karsintavoittajasta. Ilonpurkauksille on oma ketju. Muut kuin kannatus- tai vastustusviestit artistin omaan ketjuun.

:synkka:
:eiei: :jumankauta:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Sundance
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 523
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Sundance »

Mä vähän aavistelin että näin voisi käydä jo silloin kun artistit julkistettiin... Helppoahan se on tämmöisiä kisoja voittaa, kun poikaystävä työskentelee Ylellä... :niinpa:

Ei pitäisi ottaa näitä asioita näin vakavasti, mutta nyt oon oikeasti vihainen. Sekundapurkka meni taas laadun ohi. Huh huh.
My beauty will save the world - Verka

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11319
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Ihan kiva voitti, mutta... Mikael :vollotus: :vollotus: :vollotus: :vollotus:
Viimeksi muokannut Teräsbekoni, 29 Marras 2013, 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Mikel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1317
Liittynyt: 12 Maalis 2011, 20:43
Paikkakunta: Turku

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Mikel »

Minä väitän, että meillä oli käsissämme Top 10 -biisi, ehkä jopa Top 5 -biisi. Mutta kun ei kelpaa, niin ei kelpaa. Kolmatta vuotta putkeen suomenruotsalainen viisuedustaja, missä ei sinällään ole mitään vikaa. Aikaisempina vuosina heillä vain on ollut karsinnan parhaimmat biisit, tänä vuonna ei.
But may the slightest light start a fire

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

Väärin äänestetty.

Kaikki näytti vielä kohtuulliselta, kun tuomariston musiikista ymmärtäneet olivat antaneet äänensä, sitten vuoronsa saivat Soittolista Saarinen ja jos se on suomenruotsalainen se on 10 Redrama ja pelin henki selvisi samantien.

Aika tylysti Yle lopulta heitti Diandran susille ja uusi kultatyttö Krista lähtee kevyen mitättömällä hötöllä edustamaan.

Harmittaa, erityisesti tänä vuonna kun parempaakin olisi ollut tarjolla.

Vaatimattomassa Suomessa Kristan pumpulihöttö vielä erottuu, mutta toisin on sitten Euroviisuissa, joten mieluummin olisin lähettänyt sinne hyvän biisin.

Melkoista dominointia maailman hyväosaisimmalta vähemmistöltä jo kolmatta vuotta putkeen.

No, toivottavasti muutamasta muusta maasta saadaan sinne viisuihin hyviäkin biisejä.

:lohduton: :jupinaa: :niinpa:

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Mattan »

^Mikelin kanssa täysin samaa mieltä. :hali:

Viisuissa tunteet ovat suuria, ja sellaista koin tänään. :draamaa:

Finaalissa oli seitsemän parempaa kappaletta kuin voittaja. Tyhjyyttään ammottava kappale päihitti äänissä melodian, laadun ja tunteen, jota kaikki muut pystyivät esittämään. Ainoa hyvä asia tuon tekeleen edustuksessa on laulaja, eikä hänkään ollut illan paras.

Kaikin puolin väärä kappale voitti; en ensinnäkään olisi uskonut Diandran häviävän ja melkein ilahduin kuullessani kaksi parasta, mutta silloin pelattiin upporikasta tai rutiköyhää minun näkökulmastani - ja rutiköyhä voitti.

Nyt tätäkin on kokeiltu. Toivottavasti ei tällaista tarvitse Suomen lähettää toistamiseen.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
The Groke
Siemailija
Siemailija
Viestit: 148
Liittynyt: 13 Touko 2012, 18:14

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja The Groke »

Noh, ollaan iloisia sentään siitä että Mikael ei voittanut :roll:
:eiei:

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

Mikel kirjoitti:Minä väitän, että meillä oli käsissämme Top 10 -biisi, ehkä jopa Top 5 -biisi. Mutta kun ei kelpaa, niin ei kelpaa.
Tämähän tässä kenties kaikkein eniten tällä hetkellä niin sanotusti hatuttaa.

Kerrankin olisi ollut tarjolla jotain jolla olisi hyvinkin saatettu taistella kympin kärjessä niin mitä vielä, sinne lähetetään olematonta höttöä, jolle maksimit on finaalin häntäpäässä.

prkl.
Viimeksi muokannut Elmondo, 09 Helmi 2013, 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Yritin loppuun asti innostua Kristasta, mutta pakko sanoa, että olen aivan uskomattoman pettynyt. Kuten ulkomaisilla viisufoorumeilla nyt kysellään: MIKSI? Ei-viisufanikaverit kirjoittelee Facebookkiin, että hyvä että Krista valittiin, koska "tämä on hömppää ja euroviisut ovat hömppää". Ja meillä tosiaankin olisi ollut tarjolla myös ei-hömppää, ainakin yksi huikea mestariteos, joka olisi taistellut mitalisijoista. Lisäksi ärsyttää, että jos kisaan osallistuu suomenruotsalainen, niin näköjään muilla ei ole mitään mahdollisuuksia.

Tällä hetkellä en usko edes finaalipaikkaan. Toivon kuitenkin Kristalle menestystä, sillä jos sitä ei tule, niin tulen olemaan ikuisesti katkera siitä, että Mikaelia ei valittu. Ja kärsin edelleen muun muassa vuosien 2000 ja 2007 traumoista, joten enää sellaista ei jaksais.

Avatar
Mikel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1317
Liittynyt: 12 Maalis 2011, 20:43
Paikkakunta: Turku

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Mikel »

Mattan kirjoitti:^Mikelin kanssa täysin samaa mieltä. :hali:
:hali:
Mattan kirjoitti:Finaalissa oli seitsemän parempaa kappaletta kuin voittaja. Tyhjyyttään ammottava kappale päihitti äänissä melodian, laadun ja tunteen, jota kaikki muut pystyivät esittämään. Ainoa hyvä asia tuon tekeleen edustuksessa on laulaja, eikä hänkään ollut illan paras.

Kaikin puolin väärä kappale voitti; en ensinnäkään olisi uskonut Diandran häviävän ja melkein ilahduin kuullessani kaksi parasta, mutta silloin pelattiin upporikasta tai rutiköyhää minun näkökulmastani - ja rutiköyhä voitti.
Minäkin allekirjoitan viestisi täysin. Ymmärtäisin tämän voiton, jos tämä olisi oikeasti överi, räävitön ja tökerö, olematta kuitenkaan mauton. Näin tämä on vain tyhjänpäiväinen tuotos, jolla on ihan kelvollinen laulaja. Olen yrittänyt keksimällä keksiä tuosta hyviä puolia, mutta tuo biisi jää tällaisenaan yksinkertaisesti niin vajaaksi. :lohduton:
But may the slightest light start a fire

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11319
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Elmondo kirjoitti:
Mikel kirjoitti:Minä väitän, että meillä oli käsissämme Top 10 -biisi, ehkä jopa Top 5 -biisi. Mutta kun ei kelpaa, niin ei kelpaa.
Tähän tässä kenties kaikkein eniten tällä hetkellä niin sanotusti hatuttaa.

Kerrankin olisi ollut tarjolla jotain jolla olisi hyvinkin saatettu taistella kympin kärjessä niin mitä vielä, sinne lähetetään olematonta höttöä, jolle maksimit on finaalin häntäpäässä.

prkl.
Amen. Voisin ollakin iloinen Kristan voitosta, ellen sitten tietäisi vielä suuremman menestyksen menneen sivu suun. :eiei: Tällä taistellaan todennäköisimmin taas niistä tyypillisimmistä suomalaissijoituksista joko finaalin häntäpäässä tai semifinaalista karsiutujien parhaimmistossa. Jippii...
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
ainafani
Siemailija
Siemailija
Viestit: 147
Liittynyt: 09 Helmi 2013, 21:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja ainafani »

Olisin nähnyt mielummin Mikaelin tai Arielin edustavan Suomea Malmössä. Tämä durasel-Krista hukkuu massaan kisoissa, vaikka on hilpeä ja energinen esitys. Isänmaallisena kannustan luonnollisesti Kristaa toukokuussa. Kuulun siihen vanhempaan fanikuntaan niin iällisesti kuin kuin viisuja seuranneisiin. Viisut ovat olleet aina vuoden kohokohta. Olen avoin kaikille musiikkisuunnille ja tänä vuonna oli erittäin hyvä edustus kisassa. Arion oli erittäin liikuttava sekä ammattitaitoineen ja nuoruuden intoineen. Terveisin fani 50+
The Show Must Go On
Ap, ap, ap…opettaja puhuu!

JTL90
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 236
Liittynyt: 01 Marras 2012, 21:57

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja JTL90 »

Että näin :niinpa:

Kiitti vaan, RKP.

Suoraan sanottuna olen todella pettynyt. Meillä olisi ollut pari todella hyvää kappaletta edustajaksi.

Mun on todella vaikeaa kuvitella, että tällä saavutettaisiin mitään suurta menestystä euroviisuissa, ennenkaikkea mun on vaikea kuvitella, että raadit lämpeäisivät tälle.

No, onneksi ei tarvitse miettiä, että annanko ääniä tälle Malmössä.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7141
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Kerrankin esitys / laulu ja laulajan ääni millä ois 100 varmasti pärjännyt viisuissa = Diadra !!!!!!!!!! (jotenkin tuntuu ,että voitti yleisöäänet ,mutta raatihan pisteillään taktikoi sen ,että ei oo realistista voitta )
Mikaelin esitys biiseineen oli ihan hyvä myös ,mutta en niin aivan varma ole että ois pärjänny ees kohtalaisesti. :roll:

Viisufani89
Siemailija
Siemailija
Viestit: 186
Liittynyt: 07 Kesä 2012, 03:29

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Viisufani89 »

Olen kyllä todella todella pettynyt. Meillä oli kädessä kultakimpale Mikael Saaren kappaleella. Haluaisin ne prosentit nähdä, miksei niitä voi vaan meille maksaville asiakkaille näyttää? Kaikkien aikojen karsinta ja sitten tälläinen päätös ja ratkaisu. Redrama ja Saarinen selvästi pelastivat Kristan tuolta. Ja jättivät ne Mikael Saaren kympit antamatta.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6532
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Näin käy joskus, mutta olisihan sitä voinut käydä huonomminkin. Jos Krista tiimeineen petraavat esitystä paljon, tämä voi kantaa johonkin. Itse kappale on kuitenkin sen verran höttö, että yksistään se ei riitä mihinkään. Saapa nähdä.

:sorivaan:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja rosetta »

:lohduton: :roll:
Viisufani89 kirjoitti:Olen kyllä todella todella pettynyt. Meillä oli kädessä kultakimpale Mikael Saaren kappaleella. Haluaisin ne prosentit nähdä, miksei niitä voi vaan meille maksaville asiakkaille näyttää? Kaikkien aikojen karsinta ja sitten tälläinen päätös ja ratkaisu. Redrama ja Saarinen selvästi pelastivat Kristan tuolta. Ja jättivät ne Mikael Saaren kympit antamatta.
Niinpä.

Se helmi sitten päästettiin käsistä. Uskottava se sitten viimein on, että suomenruotsalaiset rulaa näissä äänestyksissä. :niinpa:

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Tämä hirveä renkutus oli puntarissani 7. sijalla! Eli ei mitään jakoa viisuissa. Tuomaristoon olen pettynyt, koska tekivät juuri sen, mitä pelkäsin eli pistivät Diandran niin huonoille pisteille, ettei sieltä noustu. Redramakin suomenruotsalaisena liputti jo ensimmäisessä jaksossa Kristan puolesta läpinäkyvästi. No, eipähän tarvitse jännittää viisuissa mitään! :eiei:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11319
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Kansainvälisillä viisufoorumeilla tätä on ehditty verrata jo sellaisiinkin menestystarinoihin kuin Latvia 2012, San Marino 2012 ja Armenia 2011. :tuuletus: :tapu:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Ja vielä pahemmaksi tämän tekee se, että Norja sentään valitsi laatua, mitä täällä ei ikinä osata tehdä... :niinpa:
Ei ihme, että Suomen sijoitukset ovat mitä ovat.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2179
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

skandaalin ainekset etenkin jos panttaavat niitä yleisöäänten prosentteja...no eipä ollut voittaja suosikkini

Avatar
JokuESC
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1594
Liittynyt: 24 Helmi 2010, 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja JokuESC »

No onhan tämä nyt pettymys.. Mikael olisi ollut loistava edustaja, vaikka sanoinkin finaalin aikana että myös Krista käy.. Pettymystä syvensi vielä se että menin lukemaan eurovision.tv:n kommentteja, jokainen kommentti oli negatiivinen ja kaikki ihmettelivät miksi emme valinneet Mikael Saarta. No sitä minäkin ihmettelen nyt, tällä saatetaan hyvinkin jäädä semifinaalin jumboksi, vaikka itse pidänkin tästä tosi paljon. On vaikea löytää positiivista kun mestariteos ja mahdollinen supermenestyjä päästettiin käsistä... :roll:

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Bandido »

EI J*M*LAUTA, kiitos taas Suomen tyhmä kansa, te teitte sen taas! Täällä ei yksinkertaisesti haluta uutta
voittoa, eikä sen paremmin menestystäkään Lordin jälkeen! Alan kohta itkemään!
:parku: :vollotus:
Esitys, tulkinta, laulu sellaista, mitä tästä maasta ei ole koskaan tullut, eikä juuri muualtakaan.
No, sitä saatte, mitä tilaatte!

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

Mitähän muuten mietin sitten, jos selviää, että se Redraman antama 10 Kristalle ja 9 Mikaelille oli lopulta se joka ratkaisi voiton. Redrama kun jo alusta pitäen oli niin "kaikki Kristan puolesta" meiningillä mukana, että oikeissa kisoissa tuollaiset tuomarit diskataan.

No, toivottavasti Kristan voitto oli niin selvä, että Redrama-Saarinen kaksikko ei jäänyt ratkaisevaan asemaan.
Viimeksi muokannut Elmondo, 10 Helmi 2013, 10:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Zimba
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 632
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Zimba »

HEH, söpöä :ihana:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja rosetta »

JokuESC kirjoitti:Pettymystä syvensi vielä se että menin lukemaan eurovision.tv:n kommentteja, jokainen kommentti oli negatiivinen ja kaikki ihmettelivät miksi emme valinneet Mikael Saarta. No sitä minäkin ihmettelen nyt, tällä saatetaan hyvinkin jäädä semifinaalin jumboksi, vaikka itse pidänkin tästä tosi paljon.
Jos yhtään lohduttaa, niin brittifoorumilla voittajasta sentään pidettiin ;) (Minua ainakin...)
Bandido kirjoitti:EI J*M*LAUTA, kiitos taas Suomen tyhmä kansa, te teitte sen taas! Täällä ei yksinkertaisesti haluta uutta voittoa, eikä sen paremmin menestystäkään Lordin jälkeen! Alan kohta itkemään!
:parku: :vollotus:
Esitys, tulkinta, laulu sellaista, mitä tästä maasta ei ole koskaan tullut, eikä juuri muualtakaan.
Niinpä, huomasihan sen täällä foorumillakin jo ennen kilpailua, ettei täällä osata sellaista arvostaa...
Viimeksi muokannut rosetta, 09 Helmi 2013, 23:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Tottakai väärä laulu voitti, sehän on ilmiselvää kuin juoppo putkassa. (Täytyy muuten lähteä tässä kapakkaan kiskomaan alkoholia olan takaa) Mutta voi tämä voitta euroviisutkin, jos laitetaan MIkael Saari laulamaan, ja vielä biisiksi semmoinen kuin We should be through. Eihän tämmöinen ratkaisu ole muusta kiinni kuin siitä, että laitetaan kaikki suomenruotsalaiset nukkumaan ennen kuin puhelinäänestysuusinta aloitetaan.

Viisufani89
Siemailija
Siemailija
Viestit: 186
Liittynyt: 07 Kesä 2012, 03:29

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Viisufani89 »

Tuon haluaisin kyllä tietää että miten kappale otettu muualla vastaan. Tällä hetkellä mitä olen lyhyesti kuullut niin moni ihmettelee että eikö Mikael Saarta todellakaan olla jo valittu edustajaksi. Norja esim. laittoi about samoihin aikaan kunnon edustajan ja me ei todellakaan haluta sitä menestystä.

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja Bandido »

kuu-kuu kirjoitti:Tottakai väärä laulu voitti, sehän on ilmiselvää kuin juoppo putkassa. (Täytyy muuten lähteä tässä kapakkaan kiskomaan alkoholia olan takaa) Mutta voi tämä voitta euroviisutkin, jos laitetaan MIkael Saari laulamaan, ja vielä biisiksi semmoinen kuin We should be through. Eihän tämmöinen ratkaisu ole muusta kiinni kuin siitä, että laitetaan kaikki suomenruotsalaiset nukkumaan ennen kuin puhelinäänestysuusinta aloitetaan.
Ja minä kun luulin, että tää homma kaatuu siihen, että vanhempien olisi pitänyt kerätä kännykät pois tytöiltä,
siis Diandran kannattajilta.

muretu
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 359
Liittynyt: 05 Helmi 2012, 13:35

Re: Väärä laulu voitti!

Viesti Kirjoittaja muretu »

En minäkään pysty pettymystäni täysin piilottamaan, vaikka tänään oikeasti ensimmäistä kertaa voin sanoa pitäneenikin Kristan showta onnistuneena. Omaa henkilökohtaista pettymyksen tunnetta lisää myös se, että heräsin kaivamaan puhelinta aivan liian myöhään ja sittenhän pirun juontaja julisti jo äänestyksen loppuneen. Enpä ole koskaan tainnut äänestää näissä kisoissa, mutta tuona hetkenä minulle heräsi jokin suunnaton kilpailun tunne ja tajusin tosiaan, että minähän voisin jopa äänestää. Niin no, olisin voinut äänestää. Mieli olisi ehkä tasaisempi nyt jos voisin kokea auttaneeni edes Saaren voittoa, vaikka kappale ei tuolloinkaan olisi ollut edes lähelläkään ykkössijoitusta. Tätä itsesääliä, tätä itsesääliä... :kups: :cool: :kups:

Tosiaan, Saaren ja hänen kappaleen olisin ehdottamasti halunnut Malmöön. Siitäkin huolimatta, että puku oli edelleen beige ja jännitys näkyi mielestäni laulussakin. Kappaleessa on kuitenkin sitä jotain, mikä nousi muiden ohi. Argh, olisin todella mielelläni nähnyt tämän kappaleen kasvun Malmön lavalle saakka.

Krista Siegfridsin juttu oli show, mikä jäi varmasti mieleen. Tämä minua alkoikin pelottaa siinä vaiheessa kun Saaren tyylillinen puoli jäi kuitenkin vielä jollain tapaa vajaaksi. Itselleni tulikin hyvin vahvasti mieleen kilpakaksikon Saaren ja Siegfridsin kohdalla kaksintaistelu kappaleen ja esityksen välillä. Pidin siitä miten loppuun hiottu viimeinkin Siegfridsin esitys oli ja miten nainen tuli omana itsenään lavalle ilman vahvaa meikkiä, minkä pohjalta nyt lavalla ollut Krista tuntui jopa täysin eri ihmiseltä.

Mutta, kappale on edelleenkin minulle liian höttöä ja tyhjänpäiväistä kun etenkin tietää sen, mitä olisimme voineet toisena vaihtoehtona lähettää Malmöön. Toki höttöä kappaleella onkin tavoiteltu, mutta tämä ei vain kappaleen osalta toimi minulle. Ehkä tämä räjäyttää kaikkien kuulijoiden mielet viisuissa, mutta minusta tässä on edelleen vanhahtava meininki. Kaikki vaiheet tässä on niin nykyeuroviisua. En voi oikeasti sille mitään ja lähes kaikesta musiikista löytyy aina euroviisumaisia piirteitä, muttä Siegfriedsin kappaleessa on vain liian paljon sitä, mitä toivoisin jo vähemmän kisoihin. Liikaa kaavamaisuutta ja mieleni sopukoissan luulen jopa tuomareiden sokaistuneen tässä kohdin siihen, miten euroviisumainen kappale tämä on ja siten nostaneet tämän sijoitusta vaistomaisesti korkeammalle. Voi tätä syiden epätoivoista etsimistäkin, oi voi... :kups: :mrgreen: :kups:

Kyllähän minäkin edelleen fiilistelen niitä isoja valo-esityksiä ja vauhdikkaita kappaleita, mutta onko tämä Suomen lähettämä kuitenkin liian puolivillainen siihen, en todellakaan tiedä. Ehkä tämä on tosiaan niin erilaista ja niin uutta Suomelta, että minäkään en sen takia tähän pääse sisään. Oikeastaan tällä hetkellä tuntuu hyvinkin vieraalta, että Siegfridsin joukkio lähtee todellakin Suomelta Malmöön. En minä tiedä. Saari oli minulle niin selkeä voittaja, että kai tätä käännettä joutuu nyt jonkin aikaa sulattelemaan. Alun tunnepurkaus on nyt saatu vuodatettua. :roll:

Lukittu