Jääkiekko

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30498
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Vaikeaa on, kun Suomi voittaa kaikki ottelut väärin. Joko voitetaan liian nihkeästi tai sitten liian helposti.
hra47 kirjoitti:Juu, Suomi ei ole ollut tappiolla vielä kertaakaan koko turnauksen aikana. Onkohan mokomaa tapahtunut ennen?
Selvitin. Pisimpään turnauksen alusta ennen tappioasemaan joutumista Suomella on mennyt Lillehammerin olympialaisissa 1994. Silloin Suomi voitti kuusi ensimmäistä otteluaan (viisi alkulohko-ottelua ja puolivälierä) olematta missään vaiheessa tappiolla. Välierässä Kanada meni ensimmäisen kerran johtoon ajassa 44:27 ja voitti lopulta 5–3.

Toiseksi pisin putki koettiin MM-kisoissa 2002, joissa Suomi joutui ensimmäisen kerran tappiolle kuudennessa ottelussa (viimeinen lohkovaiheen ottelu) ajassa 53:03.

Kummallakin kerralla voittamissaan otteluissa Suomi meni heti ensimmäisessä erässä johtoon eikä vastustaja päässyt missään vaiheessa edes tasoihin. Tältä osin nämä kisat ovat menneet toisin. Suomi on pelannut viidesti maalittoman avauserän, ja USA:ta vastaan voittomaali syntyi vasta viimeisessä erässä. Vain Saksaa vastaan mentiin johtoon avauserässä ja pidettiin johto loppuun asti.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
janiwolf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1642
Liittynyt: 19 Huhti 2015, 09:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja janiwolf »

hra47 kirjoitti:Corey Perryn Patrik Laineeseen kohdistama "jalkatemppu" on IIHF:n tutkinnassa ja mahdollisia rangaistuksia on odotettavissa huomisaamuun mennessä... stay tuned.

Edit: Eipä tullut mitään rangaistuksia. Meni kyllä sympatiat kanadalaisia kohtaan tuollaisen sikatempun jälkeen. Toivottavasti eivät voita mestaruutta.
ai että sinulla meni koko sympatiat yhden tyypin takia etkös nyt vähän ylireagoi
Raha kasvaa hattuun ja lasten vaatteet pomo vaatii.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30498
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Tilastokuriositeetti. Ruotsi ei lyönyt turnauksessa yhtäkään maailmanrankingin top 10 -maata varsinaisella peliajalla. Latvia kaatui jatkoajalla, Sveitsi voittolaukauksilla, ja kolmelle kovimmalle vastustajalleen (Tšekki, Venäjä, Kanada) Ruotsi hävisi maalierolla 3–14.

Vastaavaa ei ole aiemmin tapahtunut. Aina on ainakin yksi huippumaa tai sellaisten säännöllinen haastaja kaatunut kolmessa erässä. Maailmanranking on ollut olemassa vasta vuodesta 2003, mutta vaikka se laskettaisiin retroaktiivisesti sitä aiemmille vuosille, ei Ruotsilta siltikään löydy näin heikkoa suoritusta toisen maailmansodan jälkeen. Vuoden 1937 MM-kisoissa Ruotsi hävisi kaikki ottelunsa. Sitä voinee jo pitää heikompana tuloksena.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36801
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Suomi MM-finaaliin vakuuttavan esityksen jälkeen! :tuuletus:
Meow cat, please meow back.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Olipa varsinaista draamaa venäläisiltä viime minuuteilla taas. Suomalaispakki vähän koputteli pohkeisiin, niin venäläinen kaatuu jäähän makaamaan kasvojaan pidellen...

Voi kun jenkit yllättäis illalla Kanadan, niin tulis varsinainen finaali...

E: niin joo Sebastian Ahon onnistuminen lämmitti mieltä. Kaveri on ollut hiukan piilossa, mutta nyt nousi ison pelin ratkaisijaksi! :tapu:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

Taas ne jyrää meitin! :shokki: (Josko tämä defeatismi toimisi taas Suomen eduksi... )
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Parempi voitti ja se siitä.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No höh, Kanada oli kovempi, mutta mä ihmettelen sitä Ahon jäähyä. Miksi se kanadalainen sai sitten jäähyn jos Aho sai sukelluksesta? Omituinen tuomio.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36801
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Ihan hirveä ottelu. :rofl: Tyyliin koko kisojen tylsin. Ainakin niistä, jotka itse katsoin.
Meow cat, please meow back.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10696
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Tämän päivän ottelut meni kivasti. :joojoo: Molemmissa voitti selkeästi parempi.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16192
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

TomppaJr kirjoitti:Tyyliin koko kisojen tylsin.
Olin ennen ekan erän alkua aivan puolinukuksissa, ja tuollaisella pelaamisella olisinkin melkein mieluummin torkkunut koko pelin (tai viimeistään 1-0-kömmähdyksen jälkeen). :joojoo:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30498
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

TomppaJr kirjoitti:Ihan hirveä ottelu. :rofl: Tyyliin koko kisojen tylsin.
Tylsin ja vähämaalisin. Ei ihan tavatonta, kun turnauksen kaksi parasta ja vähiten jäähyillyttä joukkuetta kohtaavat korkeapanoksisessa ottelussa.

Osittain näkemistäni otteluista Tšekin ja USA:n puolivälierän viimeinen erä oli vähintään yhtä tylsää katsottavaa. Passiivista kyttäilyä molemmilta.
WildDance kirjoitti:Tämän päivän ottelut meni kivasti. :joojoo: Molemmissa voitti selkeästi parempi.
Etkö tunnusta lainkaan väriä? Paremman voitto on kivaa, vaikka parempi ei olisi Suomi (tai jokin muu mahdollinen suosikkisi)?
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Vähän kyllä harmittaa etenkin nuorien puolesta. Hopeakin on kuitenkin huikea suoritus. :peukku:
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Elvis kirjoitti:Hopeakin on kuitenkin huikea suoritus. :peukku:
Niin on. Ja esim. Patrik Laine on saanut jo valmiiksi tänä keväänä juhlia nuorten MM-kultaa sekä Tapparassa Suomen-mestaruutta. Toivottavasti hänet varataan mahdollisimman aikaisella numerolla NHL:ään. :peukku:

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Kuinka moni kannattaa: Jääkiekon MM olisi ainakin joka toinen vuosi?

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mistä tuo kysymys kumpuaa? Onko jossain esitetty kisojen harventamista?

Itse kannatan jokavuotisia kisoja, paitsi että olympiavuonna kisoista voitaisiin ehkä luopua jos olympialaiset näkyy ilmaiskanavilla. Kun otetaan huomioon, että olympialaiset ovat neljän vuoden välein ja jos kisoja pidettäisiin joka toinen vuosi, MM-kisoja järjestettäisiinkin niin ikään neljän vuoden välein, vuorotahtia olympialaisten kanssa. En tykkää. Jääkiekon MM-kisat on hieno lätkäkarnevaali joka on kiva järjestää joka vuosi. Pelaajien parhaimmisto ei niissä pelaa, mutta show what, NHL verottaa kaikkia maita yhtälailla, paitsi ehkä USA:ta, joka on alisuoriutunut maan pelaajamateriaaliinsa nähden aika rajustikin. Jotenka, ei kiitos kahden vuoden välein kisattaville kisoille. Kyseessä on vähän samanlainen ehdotus, kuin jos Euroviisuja pidettäisiin kahden tai neljän vuoden välein. Molemmat kuuluvat kevätperinteeseen. Kurja vuodenaika (liukas ja liian kuuma/kylmä kevät) vaihtuu tuolloin toiseen melkein yhtä kurjään vuodenaikaan, kuumaan kesään. Jotain tarvitaan kohottamaan mielialaa noina aikoina. Lätkä ja viisut ovat täydellistä lääkettä siihen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja andre06 »

^ kysymys kumpuaa ihan omasta päästäni ;)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hra47 kirjoitti:Kyseessä on vähän samanlainen ehdotus, kuin jos Euroviisuja pidettäisiin kahden tai neljän vuoden välein.
MInulle lätkän MM-kisat (siinä kuin useimmat muutkin urheilukisat) ja Euroviisut taas ovat ihan eri asia: Lätkässä on ne samat joukkueet vuodesta toiseen, ja muussakin urheiussa yleensä samat urheilijat vuodesta toiseen. Viisut miellän ennen muuta yksilöartistien ainutkertaisten suoritusten väliseksi mittelöksi; ne eivät ole "aina sitä samaa". Siksi viisut voi edelleen pitää vuosittain, mutta lätkäkisoille riittäisi harvempikin tahti. Etenkin kun niissä kumminkin loppujen lopuksi on niin harva maa mukana. (Ymmärtäisin, jos jonkin oikeasti ison lajin kuten futiksen MM-kisat olisivat useammin, koska realistisia voittomahdollisuuksia on paljon useammalla malla.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Rousku kirjoitti:Etenkin kun niissä kumminkin loppujen lopuksi on niin harva maa mukana. (Ymmärtäisin, jos jonkin oikeasti ison lajin kuten futiksen MM-kisat olisivat useammin, koska realistisia voittomahdollisuuksia on paljon useammalla malla.)
Mutta eihän futiksen maailman huippu ole sen laajempi kuin jääkiekossakaan, vaikka kisat onkin pöhötetty tuplakokoiseksi sekä osallistujamäärältään, että kestoltaan...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

hra47 kirjoitti:Mutta eihän futiksen maailman huippu ole sen laajempi kuin jääkiekossakaan
No on se sentään. Jos katsoo, kuinka monta eri maata on vaikka viimeisen kymmenen vuoden aikana selvinnyt jääkiekon MM-kisoissa mitalipeleihin, ja kuinka moni maa on samana päivänä sijoittunut FIFA-rankingin neljän kärkeen (ajattelin että vertaan tuohon, kun futiksen MM-kisat on niin harvoin), niin taitaa futiskärki kumminkin olla laajempi?

Jos katsoo MM-kisojen mitalisteja neljän vuoden välein 1994 - 2014, futis johtaa niinkin niukasti kuin 10 eri maata vs. jääkiekon kuusi eri maata (tuo vuosirajaus on sikäli järkevä, ettei tarvitse rasittaa päätään Neuvostoliiton ja Tshekkoslovakian hajoamisella). Jos katsotaan tuolta ajalta kaikki MM-kisat (jolloin lätkäkisoja on tietysti melkein nelinkertainen määrä), saadaan vain kaksi muuta lätkämitalistia lisää.

Jos tarkastelee kärkeä vähän laajemmin, vaihtelua taitaa futiksessa tulla vielä enemmän (esim. 8 parhaan joukkoon selvinneet). Johan karsintamenettely futiskisoihin on sellainen, että yllätysputoamisia tulee helpommin kuin jääkiekon systeemillä (esim. että nyt Hollanti ei päässyt koko EM-kisoihin).
Viimeksi muokannut Rousku, 04 Elo 2016, 18:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Rousku kirjoitti:
hra47 kirjoitti:Mutta eihän futiksen maailman huippu ole sen laajempi kuin jääkiekossakaan
No on se sentään. Jos katsoo, kuinka monta eri maata on vaikka viimeisen kymmenen vuoden aikana selvinnyt jääkiekon MM-kisoissa mitalipeleihin, ja kuinka moni maa on samana päivänä sijoittunut FIFA-rankingin neljän kärkeen (ajattelin että vertaan tuohon, kun futiksen MM-kisat on niin harvoin), niin taitaa futiskärki kumminkin olla laajempi?
MM-voittajien lähihistoria kertoo toista. Futiksessa voittajia ovat olleet Italia, Saksa, Brasilia, Argentiina ja vierailevana tähtenä Ranska. Jääkiekossa mahdollisia voittajia ovat Ruotsi, Venäjä, Kanada, Suomi, Tshekki ja vierailevana tähtenä Slovakia...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41958
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Otatko yhtään huomioon sitä, että lätkäkisat ovat useammin? Jos futiksessa kisattaisiin yhtä usein kuin lätkässä, saattaisi voittajamaitakin olla enemmän. Niitä mahdollisia voittajia kun on muitakin.

Minusta kyllä muullakin on merkitystä kuin voitolla. Tsekkasin vielä kahdeksan parhaan jakaumat. Jalkapalloilun MM-kisoissa 1994 - 2014 (kuudet kisat) on kahdeksan parhaan joukkoon yltänyt 25 eri maata. Jääkiekon MM-kisoissa 1994 - 2016 (23 kisat) on kahdeksan parhaan joukkoon yltänyt 16 eri maata. Jalkapallossa hajontaa on siis selvästi enemmän.

Itse arvostan futiksen MM-mitalit paljon korkeammalle, koska kysymyksessä sentään on laji, jota harrastetaan kaikkialla, toisin kuin joku jääkiekko. Kilpailu on paljon kovempaa. Ja sitten siksikin, kun ne kisat on harvemmin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Rousku kirjoitti:^Otatko yhtään huomioon sitä, että lätkäkisat ovat useammin? Jos futiksessa kisattaisiin yhtä usein kuin lätkässä, saattaisi voittajamaitakin olla enemmän.
Saattaisi. En viitsi spekuloida asioilla joita ei voi todistaa.

ps. niin taisin unohtaa tuosta futiksen voittajien listalta Espanjan jos oikein muistan. Ehkä heidätkin voi laskea vieraileviksi tähdiksi Ranskan kaveriksi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Rouskun mainitsemiin yllätysputoajiin voinee lisätä Kreikan, joka myös putosi EM-kisoista pois.

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16192
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

hra47 kirjoitti:Itse kannatan jokavuotisia kisoja, paitsi että olympiavuonna kisoista voitaisiin ehkä luopua jos olympialaiset näkyy ilmaiskanavilla.
Aikoinaanhan lätkällä oli olympialaisissa myös MM-arvo, sitten välissä olympiavuosina ei pelattu MM-kisoja, ja Calgaryn kisojen jälkeen MM:t ovat olleet vuosittain. Minä olen kyllä sitä mieltä että voitaisiin palata MM-arvoisiin olympialaisiin. Televisiointia on turha sotkea siihen, koska lienee aika mahdotonta saada kaikkiin maihin samat oikeudet. Ylehän ei näytä tulevien olympialaisten lätkää, Suomen pelit näkynevät TV5:llä tai Kutosella.
hra47 kirjoitti:ps. niin taisin unohtaa tuosta futiksen voittajien listalta Espanjan jos oikein muistan.
Ja Englannin. :supati:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

ESC93 kirjoitti:
hra47 kirjoitti:ps. niin taisin unohtaa tuosta futiksen voittajien listalta Espanjan jos oikein muistan.
Ja Englannin. :supati:
No mitä nyt kukin laskee mainitsemakseni lähihistoriaksi, minä en tuota enää laskisi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Reilun parin tunnin päästä siis alkaa taas nuorten MM-kisat Suomi-Tshekki matsilla. Vuoden takaisesta MM-menestyksestä ei voi tulla kuin alaspäin, valitettavasti...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

hra47 kirjoitti:Vuoden takaisesta MM-menestyksestä ei voi tulla kuin alaspäin, valitettavasti...
Tanska voitti 3-2 :shock: :heh: Hyvää yötä...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30498
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Tanska kepitti myös Tšekin 3–2, tosin Tšekkiä vastaan ratkaisu syntyi vasta jatkoajalla. Historian parhaat kisat Tanskalle. Tanska ei ole koskaan ennen voittanut kahta ottelua samassa nuorten MM-turnauksessa.

Suomen ahdinkoa tulos pahentaa. Suomen on nyt pakko voittaa Ruotsi, jotta jatkomahdollisuudet pysyisivät omissa käsissä. Jos Suomi häviää Ruotsille, Suomen puolivälierätoiveet lepäävät sen varassa, että Tanska voittaa vielä kolmannenkin ottelun putkeen eli lyö Sveitsin huomenna. LisäksI Suomen pitäisi tietenkin itse voittaa Sveitsi päätöskierroksella.

Putoamisotteluissa, jos matka sinne käy, vastaan luistelee Slovakia tai (todennäköisemmin) Latvia. Kumpikin vaikuttaa selvästi heikommalta kuin mikään Suomen lohkon joukkueista, joten tuskin sarjasta putoamista tarvitsee vakavasti pelätä.

Miksiköhän kaikki Suomen alkulohko-ottelut pelataan niin myöhään? Muuten saattaisin otteluja katsellakin, mutta ei niin paljon kiinnosta, että viitsisin keskellä yötä toljottaa. Päivän ensimmäiset ottelut alkavat paikallista aikaa klo 13 ja Suomen aikaa mukavasti klo 20. Suomelle ei näitä iltapäiväotteluita ole suotu, vaikka esim. Tšekin alkulohko-otteluista peräti kolme pelataan eurooppalaisille sopivaan katseluaikaan. Suomalaisiakin pahemmin on sorsittu slovakkifaneja: Slovakian alkulohko-ottelujen alkamisajat Slovakian aikaa 02:00, 01:30, 01:30 ja 02:00.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8134
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Jääkiekon MM-kisat

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Sveitsi voitti Tanskan voittolaukauskilpailun jälkeen 5-4, vaikka Tanska meni johtoon jo ekassa erässä 0-3 ja myöhemmin vielä 1-4. Sveitsi tuli rinnalle ja ohi. Suomen ja Sveitsin pelissä ei ainakaan Suomen kannalta ole siis mitään panosta. Eipä tuo mitään ruusuilla tanssimista olisi ollut vaikka puolivälieräpaikka olisikin saatu, vastaan nimittäin olisi tullut joko Kanada tai USA, eli eiköhän ne pelit olis ollu suunnilleen siinä sitten.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Vastaa Viestiin