Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Just nu! - keskustelua tv-ohjelmista ja ajankohtaisista asioista
Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5346
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Päätin avata tällaisen ketjun, koska Batelevizya halailassa tämä aihe hukkuisi.

Eli mitä tai millaisia ohjelmia tv:st' yleensä katsotte?

Minä katson yleensä dekkari- tai muunlaisia jatkosarjoja, tyyliin Taivaan tulet, Ranskalainen kylä, Velipuoli (norjalainen), Silta (ruotsalais-tanskalainen), Kansijuttu (islantilainen)... Kas kun on kovin skandinaavis-painotteista tällä hetkellä :mrgreen: mutta se on ihan sattumaa, niitä vaan on niin paljon tarjolla...

Sitten katson myös dokumenttiohjelmia, mitä historiallisempia sen parempi. Urheilua lähinnä jos on jalkapallon, jääkiekon, hiihdon tai yleisurheilun arvokisoja tai niiden karsintoja (jalkapallon puolella). Viihdemusiikin puolelta en oikeastaan muuta kuin muutaman laulukilpailun vuodessa osakilpailuineen, sattuneesta syystä kaikki keväällä :mrgreen: paitsi yksi: Syksyn Sävel. Idolsista en enää jaksa innostua.

Tosi-tv:seen en koske suurin surminkaan :draamaa:

Mutta miten on mahdollista, että tämän Televisio-osion melkein kaikki ketjut koskevat joitain tosi-tv-sarjoja? Ettekö ihmiset katso lainkaan fiktiivisiä sarjoja ja filmejä? ???

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja Violette »

Tällä hetkellä katson lähinnä dokkareita, kokkausohjelmia ja erinäisiä laihdutus-/terveys-/painonhallinta-aiheisia ohjelmia sekä tietty uutiset (jos olen kotona siihen aikaan kun ne tulevat). En juurikaan seuraa mitään fiktiivisiä sarjoja, ne mitä katson tulee katsottua DVD:ltä. Poikkeuksena kuitenkin Solsidanin uusin kausi. Muuten toljotan lähinnä sitcomeja tms. jolloin ei tarvitse yleensä tietää, mitä sarjassa on edellisjaksossa tapahtunut, eli niitä voi katsoa silloin kun television ääreen osuu. Jos joskus tulee jotain hyviä tai mielenkiintoiselta vaikuttavia leffoja, otan ne boksille ja katson joskus paremmalla ajalla mainoskatkot kelaten.

Tosi-tv-ohjelmiahan on nykyisin moneen lähtöön ja joitain katson, joitain en. Kotimaiset Poliisit- ja Tulli-sarjat ovat ihan kiinnostavia. En yleensä jaksa katsoa mitään pudotuskilpailuja (siis nää kaiken maailman Huippumallit ym.), paitsi Big Brother on hyvä ja siitä seuraan joka jakson. Itse asiassa siitä ei mielestäni saa oikein mitään irti, jos ei seuraa säännöllisesti, koska silloin ei oikein tunne sarjan kilpailijoita ja puolet ideasta tippuu pois. Mitään 24/7-palvelua en ole hankkinut, koska ei mulla ole aikaa seurata sitä sentään koko aikaa.

Lempparikanavani tällä hetkellä on varmaan YLE Teema, sieltä tulee niin paljon kaikkea mielenkiintoista. Retrolissun ysärimuistelot ovat tällä hetkellä parasta antia. :ihana: Dokkareista kiinnostavat hyvin monet laidasta laitaan, YLEltä tulee paljon hyviä! Ja National Geographicin lento-onnettomuusdokkarit... :peukku:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Katson tosi vähän televisiota. Suosin enemmän sarjojen katselemista DVD:ltä/Netflixistä/ties mistä, jolloin useamman jakson voi katsella putkeen. :joojoo: Silta, Rillit Huurussa, True Blood ja Olipa kerran ovat kova sana.

Suoraan telkkarista seuraan tällä hetkellä vain Huippumalleja ja Ruotsin Miljonääriäitejä. :mrgreen:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Zera
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3649
Liittynyt: 19 Heinä 2006, 19:47
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja Zera »

Minä olen aina ollut vähän huono TV:n katselija, tällä hetkellä seuraan sarjoista vakituisesti vain Salattuja Elämiä ja joskus Emmerdalea. Minäkin oikeastaan katselen sarjoja mieluummin DVD:ltä juuri siksi, että voi katsoa useamman jakson putkeen, eikä ole mainoksia. Lempisarjani on Star Trek ja katselenkin sitä DVD:ltä usein. Urheilua katselen TV:stä varmaan eniten, lähinnä yleisurheilua, formuloita, jääkiekkoa ja muita talvilajeja. Lisäksi pidän dokumenteista, etenkin eläin- ja historia-aiheisista, mutta niitä tulee katseltua todella harvoin, enkä edes tiedä miksi.

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2673
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja inomu »

Seuraan telkkarista tällä hetkellä vain Salattuja elämiä, muuten katson aika satunnaisesti mitä nyt sattuu tulemaan. Salkkareiden jälkeen usein katson Rillit huurussa ja Simpsonit Subilta ja jos olen lauantaina kotona niin Uutisvuoto ja YleLeaks tulee katsottua myös.
Netin kautta tulee seurattua Amerikan tahtiin Gleetä, Amazing Racea ja Game of Thronesia, mulla on jäänyt sarjojen seuraaminen aikalailla vähiin viime vuosina :lohduton:
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja Violette »

Ai niin, katsonhan minä myös QI:ta BBC Entertainmentilta sekä Hyviä ja huonoja uutisia Neloselta. Molemmissa vähän samantyylinen idea, eli paneelissa puidaan ajankohtaisia aiheita (Hyvät ja huonot uutiset) tai kaiken maailman nippelitietoa (QI) ja heitetään niistä herjaa. Naurukuolema on usein ollut lähellä. :heh:

Jos tykkää älykkäästä brittihuumorista niin suosittelen tutustumaan tuohon QI-sarjaan. Sitä paitsi sitä juontaa iki-ihana Stephen Fry. <3
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Nykyään katson lähinnä vain MTV Katsomosta Salkkareita. TV jää lähinnä DVD-käyttöön. :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
riksa[
Press
Press
Viestit: 4595
Liittynyt: 16 Touko 2010, 12:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja riksa[ »

Seuraan (pääosin netistä) The Big Bang Theorya, Salkkareita, Huippumalli Haussaa ja Greyn anatomiaa sekä urheilulähetyksiä. Aliasta katson myös, mutta se on jo vanha. Solsidan-maraton on suunnitelmissa. Katson myös intohimoisesti Euroviisuja ja olympialaisia ja muita urheilun arvokisoja. Pidän myös Hercule Poirot'sta.

Usein tsekkaan etukäteen, mitä esim. A-Studiossa ym. ajankohtaiskeskusteluohjelmissa käsitellään ja katson sitten, jos kiinnostaa. Dokumenteista tykkään lentoturmadokumenteista sekä erilaisista lääketieteestä, historiasta, ruoasta ja kansallisista, poliittisista tai luonnon aiheuttamista kriiseistä kertovista dokumenteista. Myös yksittäisten ihmisten elämistä kertovat dokumentit voivat olla kiinnostavia.

Ei nyt tule heti muita mieleen. Täydelliset naiset oli aikanaan suosikkejani.
I'm not as think as you drunk I am

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Huilumies kirjoitti:Mutta miten on mahdollista, että tämän Televisio-osion melkein kaikki ketjut koskevat joitain tosi-tv-sarjoja? Ettekö ihmiset katso lainkaan fiktiivisiä sarjoja ja filmejä? ???
Tosi-tv-ohjelmista on varmaan kiinnostavampaa keskustella, kuin fiktiivisistä sarjoista? En minä siihen muuta selitystä keksi :)

Itse katselen lähes yksinomaan tosi-tv:tä, koska en jaksa alkaa seuraamaan mitään fiktiivisiä sarjoja - etenkään jatkuvajuonisia. Joskus olen yrittänyt alkaa katsoa jotain uusia sarjoja, mutta ne muuttuvat niin äkkiä kovin tylsiksi ja into lopahtaa kolmannen jakson kohdalla. Täydelliset naiset oli näistä 2000-luvun sarjoista poikkeus - siitä seurasin jokaisen episodin :joojoo: Muuten tyydyn vanhoihin sarjoihin Dallasiin ja Dynastiaan jotka katselen säännöllisin väliajoin läpi (kuten myös suomalaisen version Vihreän kullan maan). Jatkuvajuoniset fiktiiviset sarjat vaativat kiinnostavat henkilögalleriat, joihin kiintyä. Täydelliset naiset oli tässäkin suhteessa poikkeus. En kiintynyt hahmoihin, mutta heille sattui kaikenlaisia hyvinkirjoitettuja kommelluksia ja siksi se kiinnostava. Siinä, kuten lähes kaikissa muissakin uusissa jatkuvajuonisissa sarjoissa oli se ongelma, että pitkät juonilinjat eivät olleet uskottavia eivätkä kiinnostavia.

Tosi-tv:n puolelta katson lähes kaikkea Maatilan prinsessoista Jyrki Sukulaan ja kaikenmaailman fantasiakakkuleipureihin ja talonremontoijiin (joissa puretaan ensin vanha talo alta pois). Big Brotheriakin tapitin aikani, mutta siihen olen nyt lopen kyllästynyt. Samoin kuin Tanssii tähtien kanssa ohjelmaan, josta en muutenkaan ole kauheasti välittänyt. Sen sijaan Dancing on ice on hyvä. Suosikkejani ovat musiikkiin liittyvät tosi-tv:t, kuten Idols, Voice of Finland, X-factor, Vain elämää jne, KidSing, VoiceKids jne... en kuitenkaan äänestele ohjelmissa koskaan, mutta tykkään musiikista :)

Lisäksi napitan kaikkea muuta sekalaista sälää... Hömppädokumentteja ja musiikkihistoriikkeja, kuten Teeman ysäri- ja iskelmä-muistelot. Sitcomeista suosikkini on Rillit huurussa :telkku:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41808
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tuntuu, etten vain ehdi katsella telkkaria, minusta on tullut niin hidas ja laiska ja saamaton. Ja tuntuu että pitäisi kyllä katsella joskus. Urheilua tulee katsottua jonkin verran, lähinnä olympiakisoja ja futiksen ja yleisurheilun MM- ja EM-kisat, ja joskus MM-lätkää muutama matsi. Musiikkipuolelta Suomen viisukarsinnat ja itse viisut. Muun katselu on hyvin satunnaista, joku dokkari joskus, ja joskus kun olen avannut töllön ja sieltä on tullut joku dekkarijuttu, olen saattanut katsoa. Elokuvia en ole viime aikoina viitsinyt. Mitään sarjoja en seuraa.
Rise, angel, shine, love!

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

Enimmäkseen sarjoja (vähemmän tosi-tv, enemmän draama, scifi, yliluonnollis, seikkailu, fiktio jne.), ajankohtaisohjelmia (rajoittuu tosin paljolti YLE:n tarjontaan ja vaihtelee aiheen kiinnostavuuden mukaan), dokumentteja (aiheesta riippuen), klassikko-elokuvia ja sarjoja (esim. Sherlock-Holmesit, Poirotit yms.), urheilua (suomalaiset maajoukkuekisailut ja joidenkin suomalaisten europelejä), sekä yksittäisi tosi-tv-formaatteja (talentit, idols tms.). Tunnustetaan et Playboy: Sexcetera saattaa tulla joskus vilkuiltua...

Teen välillä itsekin listauksia, että mitä sitä tulee katseltua vai tuleeko katseltua mitään... Vaihtelevaa on. TV-ohjelmissa tulee joskus helmiä ja välillä nekin jäävät katsomatta.

Tällä hetkellä katsottavaa: Star Trek: The Next Generation (lähestulkoon aina inhonnut Star Trekiä ja sitten tämä sarja "räjäytti pankin", yksi parhaimmista scifi-sarjoista), Walking Dead, Isänmaan Puolesta, Kill Arman, Dancing On ice, Idols, A-ohjelmat, Ulkolinja, MOT. Pitäisi kai tuo Arrowiakin vilkaista.

Keikka-juttuja harvemmin tulee katseltua, vaikka YLE:lläkin on tullut todella hienoja keikkoja ja varsinkin "Kosketuksessa"-formaatti on erittäin hyvä, samoin "Nova-Stage" (netin puolelta).

Erittäin myönteinen kehitys on siinä, että sarjoja aletaan näyttää "amerikan tahtiin", niin ei tarvitse alkaa piratisoimaan niitä (aikaisemmin se oli 1-3 vuotta ensilähetyksestä). Nykyisin sarjat tulevat jo lähestulkoon 1-2kk:n viiveellä tai näytetään suorilla Suomenkin televisossa.

FOX näyttääkin Walking Deadia heti parin tunnin jälkeen ensilähetyksestä. Toivottavasti sama kehitys jatkuu myös muilla sarjoilla.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Sarjoista seuraan oikeastaan vaan Walking Deadia ja CMoren Revolutionia. Lempparini on kuitenkin Game of Thrones, sitäkin olen seurannut maksukanavilta.

Emmerdalea tulee katsottua ja epäsäännöllisesti "Tunnareita" :heh: .

Dancing on Ice ja TTK kuuluvat myös katsottuihin ohjelmiin. Mitään kokkiohjelmia en suostu katsomaan, mutta sisustusohjelmia seuraan satunnaisesti. Ja Idolsia ja aikuisten Voicea.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

The Walking Dead, Dexter (joka loppui :lohduton:), Game of Thrones, True Blood (olen kuitenkin aika kyllästynyt tähän), Sons of Anarchy, Myytinmurtajat, Lostin uusintoja, Hannibal, Kylmä Rinki (Oz), South Park, L-Koodi, Pressiklubi (ei kuulu ihan joukkoon, mutta puhe oli tv-ohjelmista), Dr Who... onhan noita. Osa on katselutauolla, osaa katson muualta kuin televisiosta, osa on loppunut, mutta lämmöllä muistellen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6307
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja mariah »

aika vähän tulee kateltua nykysin mutta aktiivisesti salattuja elämiä,emmerdalea ja sikke - ruokaa rakkaudella :joojoo:
ehkä kerran viikossa enää kauniita ja rohkeita ja välillä dokumentteja jos aihe mielenkiintonen!

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1859
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Olen dekkareiden ystävä eli siis luen dekkareita paljon. Televisiosta katson mielelläni jännityssarjoja. Tällä hetkellä seuraan Siltaa, Midsomerin murhia ja Kansijuttua. Muista sarjoista katson yleensä Taivaan tulet ja Solsidanin. Olen viime aikoina pitänyt paljon juuri pohjoismaisista sarjoista. Wallanderit, Beckit ja Annika Bengtzonit olen katsonut suurinpiirtein kaikki.
Muuten seuraan tv:sta urheilua. Yleisurheilu kesällä ja hiihtolajit sekä jääkiekkoa talvella. Tosi tv-ohjelmista Big Brotheria olen yleensä seurannut, mutta Maatilan prinsessat ja Viidakon tähtöset saavat jäädä. Dancing on icea olen myös katsonut.

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Katselin eilen Talent USAn. Tajusin,että nythän ei tullut Talent Suomea. Miksi?
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Wikipedian mukaan Talenttia on esitetty vuosina 2007, 2009, 2011 ja 2012. Viimeistä tuotantokautta lukuunottamatta ohjelmaa on siis tehty joka toinen vuosi. Ehkä niillä on nyt välivuosi. Ohjelman facebook-sivullakin näytti olevan kuollutta...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Minä en katso televisiosta tällä hetkellä mitään. :shock: Nyt kun The Voice Kids ja Hell's Kitchen Suomikin loppuivat. Paitsi tietenkin urheilua.
Meow cat, please meow back.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Kauniit ja rohkeat katon joka arkipäivä :joojoo: Emmerdalea, Griminal Mind:sia, Simpsoneita ja Salkkareita seuraan silloin tällöin.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja Violette »

Meillä on nyt uusinta-DVD-kierroksella Ihmisten puolue, joka on samoilta tekijöitä kuin Pasila. Ihan hulvatonta läppää. :rofl: Vilautimme viikonloppuna eräälle kuppilalaisellekin ja tuntui uppoavan. Harmi, ettei tuota ole ainakaan toistaiseksi tehty enempää. :(
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4002
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

En katso moniakaan tv-sarjoja, mutta Salkkareita ja Lemmen viemää -ohjelmia katson. Edellä mainituista Lemmen viemää on ehdottomasti parempi. Sen mitä olen kolmen kauden aikana katsonut Lemmen viemää -ohjelmaa ja lukenut ohjelmasta netistä sekä katsonut YouTubesta monesta jaksosta ainakin jonkin verran (tulevistakin jaksoista), niin yksi eroavaisuus Salkkareiden ja Lemmen viemää -ohjelman välillä on se, että Salkkareissa häät on tähän asti aina jotenkin epäonnistuneet, kun taas Lemmen viemää -ohjelmassa häät onnistuvat joka kerta.

Lemmen viemää -ohjelma on muutenkin paljon selkeämpi kuin Salkkarit. Salkkareissa ei välttämättä esimerkiksi katsojana huomaa, milloin yksi kausi alkaa ja milloin kausi loppuu. Ellei sitten Salkkareiden jatkuminen syksyllä ole kauden alkaminen ja Salkkareiden jääminen keväällä kesätauolle se kauden päättyminen? En ole Salkkareiden kohdalla asiaa edes huomannut. Lemmen viemää -ohjelmassa huomaa tosiaan selkeämmin, milloin kausi alkaa ja loppuu. Tästä tulisi kuitenkin melko pitkä viesti, mikäli ohjelmia alkaisi vertailemaan keskenään. Mikäli Lemmen viemää ei ole tuttu sarja muille Viisukuppilalaisille, niin tietoa sarjasta löytyy muualta netistä.
Paremman maailman puolesta.

Karistoteles
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 426
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 16:28
Paikkakunta: Lahti

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja Karistoteles »

Kesätiistaisin tulee aina seurattua Allsång på Skansen Yle Femmalla.

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7501
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Sillä välillä kun koko muu maailma on suistumassa katsomaan ohjelmansa netistä, minä katson televisiota ahkerasti. :mrgreen: En saa usean jakson putkeen katsomisesta netistä tai muustakaan netti katsomisesta oikein kiksejä. Sarjoja on mielyttävämpi katsoa se yksi jakso päivässä/viikossa, siinä säilyy mahdollinen jännityskin. :mrgreen: Katson netistä vaan silloin jos jää joku jakso välistä. En tosin oikein seuraa sarjoja, joista pitäisi kaikki jaksot katsoa. Viisuja en voisi kuvitellakaan katsovani netistä. :nohyi:

Sitten asiaan. Katson sitä mitä sieltä tulee. Varsinkin näin kesällä ohjelmisto on sattunaisempaa, eikä tule seurattua paljon mitään tiettyä. Sitten tulee talvi. Tulee katsottua huumoripitoisia ohjelmia, kuten Noin viikon uutiset ynnä muuta sellaista. Ennen olin suuri asiaohjelmien ystävä, mutta siihen katosi innostus. Asiaohjelmista tulee katsottua Uutisia ahkeriten. Sitten tietenkin urheilua: talvilajeja ja yleisurheilua.

OT: Kanavat näyttävät nykyään myös ei-kesällä paljon uusintoja ohjelmistaan. Varsinkin suosittua Suomen huutokauppakeisaria pyöritetään päivittäin uusintana, ja sitten se uusittu jaksokin uusitaan vielä. :roll: Pitäähän sitä varmistaa että kaikki näkevät kaikki jaksot varmasti.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja hra47 »

klaus-12 kirjoitti:Sillä välillä kun koko muu maailma on suistumassa katsomaan ohjelmansa netistä, minä katson televisiota ahkerasti. :mrgreen: En saa usean jakson putkeen katsomisesta netistä tai muustakaan netti katsomisesta oikein kiksejä.
En minäkään. Ei jaksa käkkiä tietokoneen ääressä jotain tökkivää streamia tuijottamassa...
klaus-12 kirjoitti:Sarjoja on mielyttävämpi katsoa se yksi jakso päivässä/viikossa, siinä säilyy mahdollinen jännityskin. :mrgreen:
Juuri näin, jakso viikossa on ainakin minulle passeli esitystahti. Poikkeuksena jos olen hankkinut jonkin sarjan dvd/bluraynä, jolloin tulee katsottua useampi jakso kerralla.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41808
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minulta taitaa tänä vuonna jäädä Linnan juhlat väliin. Yöllä alkoi migreenikohtaus, ja nyt tuntuu että iltapukujen liukuhihna on mahdollisimman huono vaihtoehto katseltavaksi. Ja ohjelmaoppaan mukaan kolttuparaati tulee vain suorana. (Joo ehkä vähän OT kun on sarjaa mitä en katso, mutta yleensä siis olen katsonut.)
Rise, angel, shine, love!

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Katson mm.:
-ruotsalaiset ja tanskalaiset rikossarjat ja muitakin sarjoja em. maista.
-hyviä dokumentteja, joita saisi olla enemmän.
-saksalaisia rikossarjoja
-euroviisut ( kas kummaa :heh: )
-joskus uutiset
-muodin huipulle
-tanssii tähtien kanssa
-huutokauppakeisari
-hyviä englantilaisia sarjoja kuten Downton Abbey tai Midsomerin murhat

En katso
-mitään saippuasarjoja kuten salatut elämät, kauniit ja rohkeat yms.
-big brother yms. tyhjänpäiväisiä sarjoja.
- urheilua, paitsi joskus olympialaisia.
- ajankohtaisstudioita
- luonto-ohjelmia
-tangokuninkaallisia yms.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4079
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Euroviisujen lisäksi katson sekä koti- että ulkomaisia (omasta mielestäni) hyviä sarjoja. Jos ei ole mitään sarjaa seurattavana, niin tuntuu vähän haljulta. Nyt on seurannassa perjantai-iltaisin George Gentlyn tutkimukset. Uusi Sherlock -sarjan uusia jaksoja odotan jo innokkaasti. Tämän vuoden kotimaisista sarjoista tulee ensimmäisenä mieleen Kohtuuttomuuksia. Oli aika huikea. Elokuvista pidän, mutta ne tulee yleensä tallennettua ja katseltua sitten kun ennättää. Yle Areenasta katson dokumentteja silloin tällöin. Ja Tanssii tähtien kanssa on yksi mieliohjelmistani. Ilahduttava tieto, että se on tekemässä paluuta.

En katso kokkikilpailuja (jumalanviljan rääkkäämistä, totesi isäni, 92, enkä voi olla eri mieltä) tai muita ruokaohjelmia enkä huutokauppa-, remontti- tai sisustusohjelmia, sillä ne ovat minusta tylsiä.

EDIT Niin piti vielä sanomani: muista viime aikojen ulkomaisista sarjoista edellä mainittujen lisäksi hyviä ovat olleet etenkin True Detectiven ensimmäinen tuotantokausi (esitettiin kylläkin jo v. 2015, toista kautta en seurannut) ja Stephen Kingin kirjaan perustuva "11.22.63". Lisäksi on tunnustettava, että jäin koukkuun Outlander - Matkantekijä -sarjaan. Väkivaltakohtaukset tosin ovat välillä turhankin realistisia ja pitkitettyjä.
Viimeksi muokannut Koirankuonolainen, 13 Joulu 2016, 11:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Jaa, katson aika vähän televisiota ja sarjoja yleensäkään... ennen enemmän. Tänä syksynä seurasin Ex-onnelliset sarjaa ja mukavan veikeä kotimainen draamakomedia iskee minuun (Kimmo, Klikkaa mua, Kiiltokuvia). Hottikset 2.0 jaksot katsoin myös läpi. Muita viimeaikojen kotimaisia suosikkejani ovat olleet Sohvaperunat, Siskonpeti ja Ylen Aupair-kaudet. Satunnaisesti saatan katsoa muitakin viihdeohjelmia, jos sattuu kohdalle. Monenlainen pöllöily menee tarvittaessa läpi.

Vanhemmista suomisarjoista olen läpikatsonut Ruusun ajan, Puhtaat valkeat lakanat, Hynttyyt yhteen ja Metsolat. Kumman kaa on ikisuosikki!

Ja siiiiiit Amerikan vielä tuotannossa olevista tv-sarjoista seurailen Game of Thronesia ja Modernia perhettä. Olen myös katsonut liudan jenkkisarjoja, jotka ovat jo päättyneet (Mullan alla, Breaking Bad, Sopranos, Dexter, Täydelliset naiset, Twin Peaks). Jotkut sarjat ovat sitten jääneet kesken syystä tai toisesta.

Läjä sarjoja tekisi mieli katsoa, mutta aikaa ei ole vain ollut ja tällä hetkellä elokuvat ovat tuntuneet mielekkäämiltä. Joululomalla voisi tosin aloittaa jonkun uuden sarjan... Downton Abbey tai Orange is new black ekäpä...

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10648
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Minulla on tällä hetkellä yksi selkeä suosikki TV-sarja. Se on tämä Olipa kerran. Olen ostanut itselleni kaikki DVD:lle ilmestyneet viisi kautta. Nyt seuraan kuudetta kautta TV:stä. Rakastan tosiaan Disneyä (jos joku ei tiennyt). Minusta tässä sarjassa käytetään ihan huimasti mielikuvitusta. Tässä on niin ovela juoni, että se vain koukuttaa. Suosikkihahmoni on ehdottomasti Belle. Muita suosikkejani ovat tietysti Tittelintuure ja Regina.

Pidin erityisesti neljännestä tuotantokaudesta, kun mukana oli Frozenista tutut hahmot. Muistan vollottaneeni niin monen jakson kohdalla. Harmi, että hahmot olivat sarjassa niin lyhyen aikaan. Minusta heille olisi voinut kirjoittaa vaikka mitä seikkailuja. Onko täällä muita kyseisen sarjan seuraajia?
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä tv-ohjelmia katsotte?

Viesti Kirjoittaja andre06 »

WildDance kirjoitti:Minulla on tällä hetkellä yksi selkeä suosikki TV-sarja. Se on tämä Olipa kerran
Ai sinäkin katsot sitä? :uujee: mun lemppari kaudet ovat 1. ja 5. kausi. Muita sarjoja mitä itse katson, ovat Valehtelevat Viettelijät, Downton Abbey, Netflix originals: The Crown sekä Täydelliset Naiset.

Vastaa Viestiin