Eurovision laulukilpailu 1983

Viisuvuosikerrat 1956–2023
AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja AntSa »

gentedimare kirjoitti:

Aiku tää ei taas hyväksy :ylppis:
Seitsemästoista, MAI ÄÄÄÄÄÄS!!!  :twisted:
Dzuli tosiaankin monen suosikki! Minunkin silloin aikoinaan - enää ei samassa mittakaavassa iske! Ja olipas DANIELilla tiukat pökät!!!  :stupido:  Voihan nyytit sentäs!  :heh:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Ei tässä pökiä arvostella! :ylppis:

Ja se oli sitä aikaa :ylppis:

Ja hyvinhän se kävi keinunta niissäkin :ylppis:

:ylppis: :ylppis: :ylppis: :ylppis: :ylppis: :ylppis:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja Leo »

Tässä tulevat minun kommenttini mielestäni yhdestä kaikkien aikojen tasokkaimmasta euroviisuvuosikerrasta 1983 :Piiri:

+++++
12 p. Luxemburg: Heti ensi kuulemalta sen tiesin: tässä se on! Upea vahva melodia, vahva tulkinta ja ranskaksi. Kaikkien aikojen top5:ssani.  :voitto:
10 p. Suomi:Tämä sytyttää yhä edelleen -joka kerta! Suomiviisujen aatelia. 11. tilahan oli
huutava vääryys.  :clap:
8 p. Ruotsi. Näin tämän tähden syttyvän suorassa Melodifestivalen -lähetyksessä. Duuri ja molli. Taattua tavaraa Lasse Holmin kynästä. :joojoo:
7 p. Jugoslavia. Vuonna 1983 oli positiivinen ongelma:liikaa voiton ansaitsevia kappaleita. Tällähän Jugoslavian olisi kuulunut voittaa, tosin eri vuonna.
6 p. Espanja. Järkytti ensi kuulemalta, mutta kolahti ja kunnolla heti toisella kuuntelulla.Viisuhistorian ansaitsemattomin jumbotila?
5 p. Israel. Viisuhistorian mahtipontisin intro. Israelin parhaimpia.
4 p. Portugali. Vapaa muistinvarainen käännös esikatseluista: "...Tahtoisin tehdä maailman kaikkein kauneimman laulun siitä, miten ihanaa meillä on ollut..." Voiko sitä enää kauniimmin sanoa? Olisipa mahtunut vieläkin korkeammalle listassani.
3 p. Sveitsi. POWER-balladi. Kovaa ja (melkein liiankin) korkealta. Silti 15.tila oli kovasti alakanttiin.
2 p. Italia. Esikatseluversiona oli top 3:ssa minulla. Loppukisassa vaikutti jännittävän liikaa. Penna on penna in italiano och på svenska. Tämä laulu sai minut italian kielen TV-kurssille samana vuonna.
1 p. Hollanti. Iki-ihana. Todella kaunis "kleijn chanson".Hyvä melodia ja kauniita sointukulkuja.

11. Ranska. Kaunis tämäkin. Rytminvaihdokset herättivät kuuntelemaan. Finaalissa kappale päättyi duurisointuun - ja minä olin myyty.
12. Englanti. Tässä on vieläkin potketta "...no matter what the people say..."

++++
13. Norja. C-duuriasteikon läpikäyntiä nuottien laulunimillä. Iloinen ja tarttuva. Olisi kuitenkin voinut sijoittua Amin jälkeen, ei ennen häntä.
14. Itävalta. Dunk-dunk. Hurrikaani puhaltaa ja melkein vie mukanaaaaaaaan.......
15. Tanska. Iloinen ja pirteä. Loppukilpailuorkesterin mukaantulo laulun lopussa toi sopivaa tukevuutta lauluun. :jvvv:
+++
16. Saksa. Kaunis melodia. Huippuviisuvuonna 1983 se ei listallani kuitenkaan riittänyt tämän korkeammalle.
17. Turkki. Oopperahistorian kolmen minuutin tiivistelmä. Enää yhtä nimeä puuttui. Missä oli Karita Mattila? Ai niin, hänhän nousi pinnalle Cardiffissa vasta kesällä 1983!
++
18. Kypros. Kaunis, niin kaunis. Ehkä tässä vuosikerrassa niin kovin rauhallinen ja liikaa toistettiin kappaleen nimikohtaa.
19. Kreikka. Anteexi kaikki Kreikan 83-fanit! Sinänsä kaunis. Supervuoden kisassa ei noussut tämän korkeammalle.
+
20. Belgia. "Neuroviisu" taisi lukea Avussa tai Iltiksessä noihin aikoihin. Koreografiasta lähtien ärsytti ja "...pää halkeaa.." :purtavaa:

Tällainen lista tänään. Vaikeaa on laittaa ja harmittaa, kun vain 10 mahtuu kympin sakkiin.

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja Halla »

AntSa kirjoitti: Ja olipas DANIELilla tiukat pökät!!!  :stupido:  Voihan nyytit sentäs!  :heh:
Mun piti tietysti heti tämän kommentin jälkeen hakea tuo esitys juutuupista. :heh: :puna:

Ja höpö-höpö AntSa! Ei ne pöksyt nyt NIIIIIN tiukat olleet. :rofl: Tää ei ehkä taas aivan välttämättä kestä noita taustatanssijoita. :rofl:
Se on paljon parempi.... ettei ala ittellensä mitään rimoja duunailemaan minnekään tai kurottaa minnekään... -Remu-

Avatar
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 05 Kesä 2004, 20:48
Paikkakunta: Tampere

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja Horvath »

Tässä perjantai-illan pisteytyksiä... Hyvä vuosi!  :peukku:

12 p. Israel: Ofra Haza - Hi
10 p. Suomi: Ami Aspelund - Fantasiaa
8 p.  Espanja: Remedios Amaya - Quién maneja mi barca
7 p. Ruotsi: Carola Häggkvist - Främling
6 p. Italia: Riccardo Fogli - Per Lucia
5 p. Kypros: Stavros & Constantina - I agapi akoma zi
4 p. Luxemburg: Corinne Hermès - Si la vie est cadeau
3 p. Jugoslavia: Danijel - Dzuli
2 p. Iso-Britannia: Sweet Dreams - I'm never giving up
1 p. Sveitsi: Mariella Farré - Io cosí non ci sto
Bir yarım akıllı, bir yarım deli
Dört yanım akıllı, bir yanım deli
Herkes akıllı, bir ben deli
Bir ben deli, bir ben deli

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Lauantai-iltani ratoksi katsastin nämä mulle niin rakkaat kisat. Tästä vuodesta alkoi genten viisuinnostus!! Muistan nää kisat etu ja takaperin, sivuttain ja viistoittain! IHANIA MUISTOJA!! LOISTAVA VUOSI!! Ei ole kuin YKSI oikeasti huono kappale. Kaikista muista löytyy ideaa ja ajatusta!! Camphuumorilla höystettynä se hysteerinen Turkin veisukin on mitä mainioin.... Tässä kuitenkin genten ajatukset näistä viisuista 17.3.2007!!  :) tällä kertaa käytän numerotaulukkoa

20. Kreikka: Christie - Mou les 7.00
- no mulees vaan itelles. Jaapapsisjaa naanostalkiia tai jotain :surrur:
Ei kosketa, ei säväytä ja mikä se keskenkaiken kuvioihin saapuva jaazzinstru on olevinaan. EI TACK!!!

19. Belgia: Pas de deux - Rendez-vous 7.98
- ihan hassunhauska parivaljakko paljain varpain sieltä sivusta silleen kuvaruutuihin pomppas, mutta ei tää nyt mikään jipiijipii viisu ole, mutta EI HUONO!! Mätä määtiskuu, ämmät kopistuu!! Näin mä sen 5-vuotiaana kuulin!  :heh:

18. Ranska: Guy Bonnet - 7.99
- tämän menestystä itse kisassa en tajua. Kai tää sit oli olevinaan joku hienokin vuonna '83! Mua ei ihan täysin saavuta, vaikka ei mikään huono, huono, huono olekaan. Mutta ei ihan kasin arvosta kuitenkaan.....

17. Turkki: Cetin Alp & the Short Waves - Opera 8.24
- Omassa hysteerisyydessäänkin ihan loistavaa viihdettä kuitenkin. Lai-la-lai-la-lai-laa-lai-la-lai-la-laa, opera, opera, opera. Miten tätä nyt muka vihata vois?  :heh:

16. Portugali: Armando Gama - Esta balada que te dou 8.47
- Ihan nätti laulelma. Kauheen kiiltävät hiukset tolla Armandolla  :heh: Pikkunättiä, ei mitään klassikkoainesta kuitenkaan

15. Espanja: Remedios Amaya - Quién maneja mi barca 8.65
- En nyt ihan täysin ymmärrä tän asemaa viisufanien legendaaristen viisujen joukossa. Mutta eihän tää nyt nollaa ois ansainnut. Aika karsee soundi paikoittain tolla "tulkitsijalla"  :shock:

14. Sveitsi: Mariella Farré - Io cosí non ci sto 8.86
- Ei mitään maailmoja mullistavaa tämä viisu, mutta ihan kiva. Jos saa sanoa "ihan kiva" ?  :heh:

13. Norja: Jahn Teigen - Do Re Mi 9.10
- Ihana lastenlaulu  :heh: Ja kauheen hassunhauska Jahn. Tätä on kivaa laulaa mukana kun kaikkihan osaa laulaa do re mi fa so la ti do, do re mi fa soooooooooooo


12. Tanska: Gry Johansen - Kloden drejer 9.15
- Loistavaa viihdettä!!!  :tapu: Eihän toi Gry mikään kultakurkku ole, mutta mitäs sen väliä. Jotenkin ihanan herttainen ja hapuileva. Komiot oli vaatteet. Ja Lei ja Lupe Moe mukana jo näissäkin kisoissa. Eksoottisemppoo taustakuorroo :heh:

11. Kypros: Stavros & Constantina - I agapi akoma zi  9.26
- Melkein pääs mun top kymppiin, mutta ei tällä kertaa. Loistava, melodinen sing-a-long tämä veisu. Ja kauheen miellyttävät esiintyjät! Hui ku Kreikka vallan pisteittä jätti.  :eeek:

10. Itävalta: Westend - Hurricane 9.30
- Mieletön draivi. Ihanan camp poppoo koolla.  Hurrikaani pörräsi vallan top kymppiini!  :heh: Mukana tässäkin kokoonpanossa: GARY LUX! Viiksisemppöö.....  :heh:

9. Saksa: Hoffmann & Hoffmann - Rücksicht 9.45
- Kauheen nättiä ja huomaavaista!!  :joojoo: Sävel kulkee kivasti eteenpäin. IHANA

8. Italia: Riccardo Fogli - Per Lucia 9.63
- Ihana poljento. Riccardo vallan hermona oli. Aiku jännitti! Se suomenkielinen versio on kyllä NOLO, samoin ruotsinkielinen!  :repeilee: Mutta tää alkuperäinen on IHANA!!

7. Alankomaat: Bernadette - Sing me a song  9.70
- Mä olen AINA tykännyt tästä kepeestä iskelmästä  :heh: enkä tajua miksi viisufanien keskuudessa vähän naljusti tähän suhtaudutaan. Ihanat vaatteet taustakuorolla. Mä tykkään siitä solistin ja taustakuoron eriäväisyydestä siinä kertosäkeessä!  :tapu:

6. Luxemburg: Corinne Hermès - Si la vie est cadeau 9.75
- Tämä raskas ja vähän vaikeakin kipale nyt kuudes listallani! Corinne antaa kyllä tulkintaan kaikkensa, ehkä vallan liikaankin. Aiku se vallan hengästynyt on saadessaan kolmiminuuttisensa päätökseensä. Ei vähän dramaattinen usean sekunnin kestävä pään lysähdys  :heh:

5. Suomi: Ami Aspelund - Fantasiaa 9.78
- Ihan siis Suomiviisujen eliittiä!! :joojoo: Loistava, salaperäinen ja mystinen Fantasiaa ja AMI on loistava!!!!

4. Ruotsi: Carola Häggkvist - Främling 9.80
- Ihan kepeesti Carolan paras viisu! En ehkä ihan kestä niitä housuja!!  :rofl:
Legendaarinen veisu, ei siitä mihinkään pääse, vaikka Rouvan nykyisestä imagosta olenkin negatiivisella mielellä

3.  Iso-Britannia: Sweet Dreams - I'm never giving up 9.85
- LOISTAVAA VIIHDETTÄ!! Tää ei omia kaatumisleikkejään pianontuolin kanssa ihan kestä!  :rofl: Ja oikeen koreografiatkin mukana paperisilppuineen. Se taustakuoro oli tungettu taas jonnekin piiloon. Nää collegeasuiset TAITELIJAT oli niinku pääosassa  :heh:

2. Israel: Ofra Haza - Hi 9.87
- LOISTAVA ISRAEL!! Dramatiikkaa mukana. Se alku on ihan legenda! :mrgreen:

1. Jugoslavia: Danijel - Dzuli 9.92
- Kun se vaan on paras, niin se silloin kanssa on paras. Oli paras jo vuonna 1983 eikä ole asemaansa menettänyt mun listallani vuosien saatossakaan. Ihana Daniel, ihanat housut  :rofl:, ihana lanneliike, ihanan hysteeriset taustatytöt. Hui ku ne vallan hihku siellä tanssiessaan sitä loistavaa ja vaativaa koreografiaa!  :rofl: IHANA!!

Tää on kyllä niin huippuvuosi, ettei mitään rajaa!!! :kiitos:
Viimeksi muokannut gentedimare, 18 Maalis 2007, 16:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

gentedimare kirjoitti: Tää on kyllä niin huippuvuosi, ettei mitään rajaa!!! :kiitos:
Niin on!  :hali:

Fanit hehkuttavat aina vuosikerta 85, mutta esimerkiksi tää 83 pesee sen 100-0!
Aivan loistava kattaus ja omat lapsuusmuistoni edelleen vahvat ja väkevät koko viisukevään 83 osalta.

Oli muuten mukava lukea Genten rakkaudella naputtamia kommentteja.  :peukku:

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

MuzaMaza kirjoitti: Fanit hehkuttavat aina vuosikerta 85, mutta esimerkiksi tää 83 pesee sen 100-0!

Oli muuten mukava lukea Genten rakkaudella naputtamia kommentteja.  :peukku:
TODELLAKIN!! Onhan 1985 vuosikin hyvä, mutta ei mitään verrattuna vuoteen 1983

:hali: :hali: :hali:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Myös mun mielestä 1983 on paras vuosi ikinä, vaikken ollutkaan vielä syntynytkään silloin :p
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Olipas kiva lukea Gentenkin mietteitä!  :tapu:  Perusteltuja ruodintoja on aina mielenkiintoisempaa lukea.  :tapu:  KUNNON TYTTÖ!  :hali:

Julie... Mai äääs!!!  :hiips:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Älä siellä yhtään äässittele!!! :femme:

Mitäs et tajua loiston päälle :ylppis:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Täälläkin siirrettiin tämä yksi kaikkien aikojen vuosista DVD-formaattiin... Ehkä kuitenkin vielä 1981 pitää mulla vuosikertojen ykköstilaa, mutta oisko tää se kakkonen?

1. Ranska: Guy Bonnet - 8,75
Tässä sävelmässä on jotain omaperäistä, kopioimatonta ja hienoa. Toisaalta yksinkertainen, mutta ei tähän silti ikinä kyllästy! Yksi harvoista balladeista, joista pidin jo lapsena, vaikka en ymmärtänytkään sanomasta yhtikäs mitään... paitsi sen "ankara namu"-kohdan  :heh:

2. Norja: Jahn Teigen - Do Re Mi 7,50
Vähän liian simppeli ja lastenlaulumainen melodia mun makuun, vaikka esitys tulviikin hyväntuulisuutta. Kuuntelen sujuvasti toki, mutta en varta vasten tulisi kaivaneeksi 7-tuumaista vinyylisingleä tuolta kaapista ja asettelisi levylautaselle pyörimään...

3.  Iso-Britannia: Sweet Dreams - I'm never giving up 10,00
Ihana nuorekas Iso-Britannia! Muksuna Britannian viisut olivat melkein aina mun suosikkeja, koska ne olivat niin vauhdikkaita ja melodisia. Ihanat urheilulliset taiteilijat ajan hengessä ja baarituolikoreorahviat  :rofl: Mulla yksi kaikkien aikojen viisuista! Onneksi saivat Münchenissa uuden keksinnön eli langattoman mikrofonin käyttöönsä, koska vielä Britannian karsinnoissa tuolien jalat sotkeentuivat harmillisesti mikrofonien johtoihin...

4. Ruotsi: Carola Häggkvist - Främling 9.75
Legenda jo eläessään täällä Pohjolan perukoilla tuo Karuula. Ihanan pirteä ja viaton luonnonlapsi vielä tuolloin... ja biisi on klassikko johon en kyllästy kai koskaan.

5. Italia: Riccardo Fogli - Per Lucia 7,25
Tän viehätystä mä en oo koskaan ymmärtänyt, vaikka suuri italialaisen musiikin ystävä olenkin. Minusta tämä on vain ja ainoastaan TYLSÄ!

6. Turkki: Cetin Alp & the Short Waves - Opera 7,75
Aivan loistavaa viihdettä! Hysteerisen hauska ja tarttuva. Eihän tässä voi olla laulamatta mukana: lai-la-lai-la-lai-lai-lai-la-lai-la-lai...  :rofl:

7. Espanja: Remedios Amaya - Quién maneja mi barca 8.00
Miksiköhän tätäkin inhotaan niin paljon? Sävelmähän on kaikessa suureellisuudessaan aivan loistavaa draamaa. Aina ei jaksaisi (21-vuotiaan) Remedioksen kovahkoa koilotusta, mutta biisi on itsessään varsin mainio  :peukku:

8. Sveitsi: Mariella Farré - Io cosí non ci sto 8.25
Italialaisempi, kuin Italian oma edustussävelmä... Kivasti sopivan mahtipontinen sävelmä, mutta se terävin koukku jää uupumaan...

9. Suomi: Ami Aspelund - Fantasiaa 10,00
Kaikkien aikojen Suomi-viisu ja muutenkin yksi kaikkien aikojen viisuista! Loistavaa draamaa ja ihanan vahva, eläytyvä tulkitsija AMI ASPESUND! Ei moitteen sijaa!

10. Kreikka: Christie - Mou les 7.00
Illan tylsimpiä vetoja! Ei niinku oikeestaan mitään, miksi tästä pitäisi tykätä...

11. Alankomaat: Bernadette - Sing me a song  7,25
Pitemppöö jääkaappi-taukoo... Tylsähkö kimitys on tämäkin, mutta pykälän verran parempi kuin edellinen.

12. Jugoslavia: Danijel - Dzuli 9.00
Hassunhauskaa, mutta samalla niin loistavaa viihdettä! Saa aina hyvälle tuulelle, eikä hupi ole pelkästään tahatonta tässä kokonaisuudessa! Tää ei kuitenkaan ihan täysin kestäis niitä Danijelin myöhäisempiä yrityksiä Jugoslavian karsinnoissa... kevyitä kopioita...  :heh:

13. Kypros: Stavros & Constantina - I agapi akoma zi 7,00
Laulapas mulle pätkä tätä  :heh: Sieltä unohdetttavammasta päästä...

14. Saksa: Hoffmann & Hoffmann - Rücksicht 9.50
Yksinkertaisesti ihana! Siis mielettömän kaunis biisi ja sanoituskin. Vähennetään nyt se puoli pistettä vaikka niistä mursuviiksistä... mutta jokin estää täyden kympin antamisen! Myös Reijo Hirvelän versio "Suoraan silmiin" toimii tosi hyvin...

15. Tanska: Gry Johansen - Kloden drejer 9.25
Ihana Gry! Eihän se Gry mikään laulaja ollut (Aira Samulinin äänellä)... Mutta ajan hengessä ja ihanan pirteetä menoa, niin kuin vain tanskalaiset osaa! Ihania karsintoja nää 80-luvun Tanskan karsinnat - "mikä vaan ois voinut voittaa"  :joojoo:

16. Israel: Ofra Haza - Hi 9.50
Ihana Ofra! Minusta "Hi" oli jopa vähän edellä aikaansa... vai oliko se ajaton! Toimii tänäänkin yhtä hyvin, kuin aikoinaan! Klassikko!  :peukku:

17. Portugali: Armando Gama - Esta balada que te dou 7,00
Pikkusievä balladi... Tässä joukossa auttamattomasti rankattava pohjimmaisten joukkoon!

18. Itävalta: Westend - Hurricane 8,00
Munhan pitäisi tykätä tästä kybällä... Monikansallisesti nimetty diskokappale 80-luvun alusta... mutta jotenkin tää vain on liian muovinen JOPA minun makuuni. Ja se kertsi ei kovasta yrittämisestä huolimatta vain lähde rullaamaan...  :eiei:

19. Belgia: Pas de deux - Rendez-vous 7,50
Vähän turhan erikoinen mun teekupposeeni... Ajan hengessä kuitee.

20. Luxemburg: Corinne Hermès - Si la vie est cadeau 9,00
Joku on joskus loukkaantunutkin, kun olen nimittänyt tätä yhdeksi "unohdettavimmista viisuvoittajista". Minä en vain tätä meinaa ikinä muistaa. Periaatteessa elementit ovat kohdalla ja draamaa riittää, mutta jotenkin synkeä ja raskassoutuinen - ja otsa kurtussa esitetty.

Ihana camp-akka Marlene  :rofl:

Ja positiivinen Pohjanheimo MAIII ÄÄÄSSS!!!  :niinpa:

Ja ränking:
1. Iso-Britannia
2. Suomi
3. Ruotsi
4. Saksa
5. Israel
6. Tanska
7. Jugoslavia
8. Luxemburg
9. Ranska
10. Sveitsi
11. Espanja
12. Itävalta
13. Turkki
14. Norja
15. Belgia
16. Alankomaat
17. Italia
18. Portugali
19. Kypros
20. Kreikka
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Pitäis varmaan joskus (koskahan ehtis) kaivaa taas tää vuosikerta esiin ja kuunnella - siis nimenomaan kuunnella, kun ei videota ole - noi biisit läpi ja katsoa, kuinka paljon mielipiteet on vuosien saatossa muuttuneet.

Vain kahdesta asiasta tiedän olevani varma ilman kuunteluakin. Siitä, että Jugoslavian biisi on edelleen oksettavinta, mitä mä olen ikinä siltä maalta kuullut :yrjo: ja, että La Carola on edelleen PARAS, mutta kaikki muut sijat saattanevat kyllä heittää häränpyllyä, kun  mä joskus ehdin nostaligoida tarpeeksi tän vuoden parissa...
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Katten-Gustaf kirjoitti:Vain kahdesta asiasta tiedän olevani varma ilman kuunteluakin. Siitä, että Jugoslavian biisi on edelleen oksettavinta, mitä mä olen ikinä siltä maalta kuullut :yrjo: ja, että La Carola on edelleen PARAS
Aiku se on jo varma, ennen kuin se ehtinyt kuunnellakaan...  :heh:
Sehän näissä päivityksissä on se idea, että annetaan kaikille uusi mahdollisuus!  :peukku:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

No, mutku se äijä saa mut aina lähes oksentamaan. Viimeks mä olen nähnyt ton vuosikerran 2001 juhannuksena (niinku nyt ihmisellä ei olis parempaa tekemistä juhannuspäivän iltana) ja hyvä, etten vessaan syöksynyt. Sain onneks kuitenkin nieleskeltyä sen verran...
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Taitaa tyttö olla hyvä nielemään  :hiips:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

:repeilee: Mistäs sä mun nielemiset tiedät...  :rofl:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Juurihan itse mainostit  ;)
Katten-Gustaf kirjoitti:Sain onneks kuitenkin nieleskeltyä sen verran...
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

tonywerner kirjoitti: 13. Kypros: Stavros & Constantina - I agapi akoma zi 7,00
Laulapas mulle pätkä tätä  :heh: Sieltä unohdetttavammasta päästä...
mie voin sulle laulaa  :joojoo:

ii aa kaappia kooma sii,  ii aa kaappia kooma siiiiiii, jasu niin see aapsi meera, ii aa kaappi a kooma sii, ilo kolonpse stola jeera  :rofl:

Ei todellakaan ole unohdettava. TODELLA MELODIKAS!!  :tapu: :tapu: :tapu:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Katten-Gustaf kirjoitti: Jugoslavian biisi on edelleen oksettavinta, mitä mä olen ikinä siltä maalta kuullut :yrjo:
:tulta: :tulta: :tulta:

kuono umpeen, nainen :gente:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

gentedimare kirjoitti:
Katten-Gustaf kirjoitti: Jugoslavian biisi on edelleen oksettavinta, mitä mä olen ikinä siltä maalta kuullut :yrjo:
:tulta: :tulta: :tulta:

kuono umpeen, nainen :gente:
WHATEVER! Se on oksettava äijä ja oksettava kappale. :yrjo:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
WandA
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1416
Liittynyt: 15 Joulu 2006, 20:10
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja WandA »

gentedimare kirjoitti:
1. Jugoslavia: Danijel - Dzuli 9.92
- Kun se vaan on paras, niin se silloin kanssa on paras. Oli paras jo vuonna 1983 eikä ole asemaansa menettänyt mun listallani vuosien saatossakaan. Ihana Daniel, ihanat housut  :rofl:, ihana lanneliike, ihanan hysteeriset taustatytöt. Hui ku ne vallan hihku siellä tanssiessaan sitä loistavaa ja vaativaa koreografiaa!  :rofl: IHANA!!

Tää on kyllä niin huippuvuosi, ettei mitään rajaa!!! :kiitos:
Nii-in samaa mieltä!  :joojoo: :joojoo: Ihana Daniel pesee kaikki muut mennen tullen. :ihana: :ihana: Ja muutenkin loistava vuosi 83. Mielestäni aivan upea! Parhaita koko viisuhistoriassa. Väärä voittaja vain, sillä Dzuli oli kyllä ehdottomasti paras!!
Anna minun sinua tykästää.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

:joojoo: :joojoo: :joojoo: :joojoo: :joojoo: :tapu:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Olipas kiva lukea nimimerkki tonywernerin rakkaudella rustaamat pikku postaukset!  :hali:  Perusteltuja, euroviisurakkaudella huumorin ryydittämiä listoja on aina mielenkiintoista lukea!  :joojoo:  Oliko Sue Ellen ystävänänne tätä dvd-siirtoa tehdessänne?  :heh:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

AntSa kirjoitti: Oliko Sue Ellen ystävänänne tätä dvd-siirtoa tehdessänne?  :heh:
Kyllä.  :joojoo: Ellenin lempeä katse valvoi siirtoa...  :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja AntSa »

tonywerner kirjoitti:
AntSa kirjoitti: Oliko Sue Ellen ystävänänne tätä dvd-siirtoa tehdessänne?  :heh:
Kyllä.  :joojoo: Ellenin lempeä katse valvoi siirtoa...  :heh:
:heh:  Kauheen miellyttävä valvoja.  :heh:    "Oma nenä"..  (Tonin äänellä  :heh:)  Täällä "atk-pöydällä" palaa tuikku. Eikä missä tahansa iittalassa - vaan Sue Ellen Ewingin kuvalla varustetussa vaaleanpunaisessa tuikkulasissa. Valvvoot. Valvvoot.  :heh:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Nyt etusivulla - Ami  :tapu:
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Anna_M kirjoitti: Nyt etusivulla - Ami  :tapu:
Ihana juttu, jota suorastaan ahmin.  :tapu:  Mullekin tämä 1983 on juuri "se" vuosi, josta kaikki alkoi.  :heh:  :draamaa:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Ja mulle  :joojoo:

:highfive:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Eurovision laulukilpailu 1983

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Ihanaa kun täällä on kohtalotovereita  :hali: Tais Ami tosiaan laulaa aika suoraan meille suomalaisille kun jäljet on yhä nähtävissä tälläkin foorumilla...
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Vastaa Viestiin