Eurovision laulukilpailu 1980

Viisuvuosikerrat 1956–2023
romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

VIISUT-76

Viesti Kirjoittaja romualdo »

lUXEMBURG jäi pois, mikä tulkinta! huvitti meitä kun solistin hiukset meinas monesti valua silmille... "tämä saisi pärjätä" äitikin ihastui tähän hurmuriin...
"Niin monet sävelmät, meitä seuraavat,
ilman niitä maailmamme tyhjempi oisi."
(Jurgen Marcus/Lux-76) ;)
"Nyt ihmeitä on elämässä, rakkaus ja musiikki" Sing-sang-song -76

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

hups ja sitten vuoteen 1980

Viesti Kirjoittaja romualdo »

sekoilin kun laitoin tuon v. 1976 tänne... noh, vähemmästäkin voi mennä... oli ne niin hyviä laulua tuolloin... -80 oli myös vähän outo vuosi...
TOP 10 VOISI OLLA TÄNÄ PÄIVÄNÄ TÄLLÄINEN:
12 HOLLANTI
10 ENGLANTI
8 MAROKKO
7 ESPANJA
6 RANSKA
5 SUOMI
4 SAKSA
3 ITÄVALTA
2 KREIKKA
1 NORJA ON TÄÄ VAIKEAA... JOS v. 1976 viimeisiksi jätin Italian ja Israelin niin -80 ne peränpitäjät voisivat olla vaikka ja ovatkin, Italia ja Ruotsi, joo ei nää kärjen ja hännänhuiput muuttu juurikaan...
"Nyt ihmeitä on elämässä, rakkaus ja musiikki" Sing-sang-song -76

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13258
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Tää tän vuoden tänään pitkästä aikaa *sillä silmällä* katsasti ja hyvähköksi havaitsi. Hyvää iskelmää, sen ajan poppia, modernia sointia sekä myöskin etnistä sointia mukana useammassakin laulussa. Lava oli sangen valoisa paikka laulujansa laulella ja juontajana toiminut nainen pinkissä kostyymissään ei varastanut show:ta, mutta hehkui silti ollessaan ruudussa. Ja aivan huikea mikin varsihan oli tytöllä koko lähetyksen ajan hallussaan. Ei tainnut olla mikään eilisen teeren tyttö.  :heh:  Yhtään täydellistä pohjanoteerausta ei laulukimarasta löytynyt. Sekä huipultaan vakuuttavaa että tasaisen varmaa oli tämän vuoden sato. Nyt siis sadonkorjuuseen; olkaatten hyvät; näin sitä puitiin tänään:



1. HOLLANTI      Amsterdam    *****

Erittäin vaikuttava tulkinta - joka katselulla ja kuuntelulla tältä Maggieltä, jonka puku oli kauniimpi kuin solisti itse. Maggien äänestä pidän kovasti ja tulkinta saa suorastaan veren hyytymään. Kun Maggie laulaa, että "Amsterdam on aivan oma maailmansa", niin tuota naista on uskottava. Tässä haikeassa sävelessä on myös kosolti kannustavaa uskoa tuohon kaupunkiin. Ylpeydeksi sitä ei kuitenkaan luettane. Minun mielestäni tässä laulussa kuullaan yksi euroviisu-historian upeimmista introista. Olkoon se intro niin tälle laululle kuin kaupungillekin. Lauluhan johti alussa kisaa ylivoimaisesti ja tulos sai Maggien käymään niin röökiaskilla kuin lasillakin mutta nuo paheet hänelle näissä ympyröissä suotakoon. Voitto kuitenkin meni loppujen lopuksi muualle. En tiedä paheista - jäivätkö solistin elämään sitten? Laulu jäi ainakin minulle elämään. IHANA, IHANA, IHANA!!!


2. MAROKKO     Bitakat hob       *****

Rakkauden sanomaa arabiaksi. Aivan ihana etninen sävel ja sana, joka vie kutsuvana mukanaan! Tätä evankelistaa minä uskon. Suorastaan palvon. Aikamoinen sanansaattaja kaikin mahdollisin tavoin. Harmi, että tämä maa jätti nämä kinkerit tähän! Samirahan oli jo noihin aikoihin melkoinen *Superstar* maassaan ja kaiketi myöskin heikko sijoitus vaikutti seuraavien vuosien osallistumisiin. Niitä ei siis enää tullut. Sääli, sillä tältä suunnalta tuuli makuuni todella oivasti.


3. LUXEMBURG     Le papa pingouin       ****1/2

Tää on itseasiassa se!!! Siis se laulu ja video, jonka näin ensi kerran näistä Eurovisio-ympyröistä! En muista muita esikatselu-videoita nähneeni kuin tämän, ja ihastuin tähän 7-vuotiaan pojan uteliaisuudella täysin! Ekan kisan katselin sitten 3 vuotta myöhemmin, mutta tästä esikatseluvideosta se alkoi! Harmi etten katsellut itse kisaa tuolloin, sillä lavallahan nähtiin peräti 4 pingviiniä! Se isäpappa oli vain se *päähenkilö*, jonka ympärille koko lystikäs iskelmä olí kyhätty! Pidän tästä edelleenkin kovasti ja 16-vuotiaiden kaksoistyttöjen innostus lavalta - jopa ruudun läpi - on tarttuvaa. Innostus on vienyt minut tänne asti. Näillä mennään. Pingviinin olemattomilla siivillä.  :heh:


4. ISO-BRITANNIA     Love enough for two       ****1/2

Aikansa poppia - joskin mukana myöskin melko lailla kaikuja menneiltä ajoilta. Tässä ryhmässä kunnioitettavaa on se, että kaikki osaavat todellakin laulaa. Etenkin miessolistin äänestä pidän kovasti. Väreinä laulua pukemaan ainakin pinkkiä, likaista valkeaa, sinistä sekä häivähdys vaalean sinapinkeltaista. Alasti ei siis laulun tarvinnut olla. Väreissä piisasi. Tulevaa viisukertaa mukana ja tällä - ensi kerrallakin - täysillä messissä. Loistavia kamerassa - niin lähikuvissa kuin etäältäkin. Rakkautta piisasi. Ja piisaa. Ainakin meille kaikille viisujen ystäville.


5. SVEITSI      Cinema              ****

Paolan paluu tapahtui mielestäni paljon paremmalla laululla kuin ensi-esiintyminen. Vapautunut esiintyminen tältä ilmeikkäältä iskelmätaiturilta. Mustaa paljettia. Sitä oli oltava jokaisen lavan täyttäneen naisen yllä. Paola ei siis ollut yksin. Ihmisten mahdollinen camp-nälkä tyydyttynei myöskin täydellisesti tämän laulun ja esityksen aikana. Steppaustakin nähtiin. En tiedä menikö aivan oppien mukaan mutta tänne upposi. Nälkä katosi.  :heh:


6. IRLANTI    What's another year       ****

Täähän on klassikko! Ja ehkä makuuni osittain siksikin *kulunut*!?! Yhtä kaikki ; todella koskettavan tekstin tulkinta hienon vibraaton omaavalta Johnny Loganilta. Tästähän tuli myöskin melkoinen hitti Euroopan hittilistoille. Ja laulu soi vieläkin toisinaan - myöskin täällä meillä. Suomenkielinen versio jää kyllä sangen kauas alkuperäisen tunnelmasta.


7. RANSKA    He, he, m'sieurs dames        ****

Oi kuinka ennakkoluulotonta! Timmeissä puvuissa yhtä sateenkaarta koko perhe ja ystävällisissä merkeissä lähestyvätten. Eihän näitä voi kylmästi kukaan hylätä kun meno on vielä ranskalaisittain noin hengästyttävää!?! Tunteet on suuria ja tervehdyksen taso korkea. Sateenkaaren tuolta puolen tervehti meitä vuonna 1980 Ranska.


8.  TURKKI     Petr'oil        ****

Kevyt Jacklyn Smith tämä Ajda! Tällä enkelillä olikin palavaa asiaa; "Oi ihana öljy; sinua, sinua minä tarvitsen".. Tv-kommentaattorina toiminut Hectorkin äityi kertomaan suorassa lähetyksessä, että "Öljykriisin tiimoilta tässä lauletaan". Lämmintä sinistä tässä nähtiin ja vyötäisillä vallan villiä violettia. Taustakuorolla ihan kunnon nessut mukana! Joskus tulee itku. 


9. SUOMI       Huilumies       ****

Tämä laulu se vain nousee ja nousee sitä mukaa kuin allekirjoittaneella tulee ikää lisää. Veskulla on aikasta veretseisauttava ääni ja etenkin tulkinta! Mä uskon ihan joka sanaa, jota hän minulle huiluineen - ja ilman - kertoilee. Pysäyttävä teksti - vaikka itse laulu loppuu  niin teksti jää vaivaamaan ja mietityttämään. Yksi kaikkien aikojen Suomen Euroviisu-edustuskappaleiden teksteistä epäilemättä. Löytyy tasoja ja vivahteita - niin tekstistä kuin sävelestäkin. Ei mitään kertokäyttö-kamaa. 


10. ITÄVALTA     Du bist musik      ***1/2

Ajan henkeen viritetty pop-iskelmä - hivenen ehkä laskelmoiduinkin eväksin. Toimii kuitenkin, sillä koko ryhmä on tiukkaa tyyliä koreografiaa myöten; pisin ryhmän jäsenistä luonnollisesti keskellä. Mukana myöskin naispuolinen sudenkorento, joka lentelee ryhmän mukana.  :heh: Musiikki vie mukanaan.  :heh: Korennonkin.  :heh:  Mukana myöskin tulevaa edustusta. Musiikki vei jo tähän kisaan ja menestystäkin tuli sangen mukavasti.



11. SAKSAN LIITTOTASAVALTA      Theater     ***1/2


Läsnäololle täydet 12 pistettä! Mahtava heittäytyminen Katjalta ja loistelias comeback myöskin! Aivan ei eväät riittäneet voittoon asti, mutta se ei ollut todellakaan itse  punahiuksisesta solistista kiinni! Lauluhan on sinällänsä melkoisen korni, mutta esitys toimii täydellisesti. Ja se tulkinta. Se tulee sydänverellä. Tämä *teatteri*  tippui tänään niukasti pisteiltäni, mutta se ei tarkoita etten tästä näytöksestä enää pitäisi.


12. TANSKA      Tanker altid på dig     ***


Sympaattinen Rasmus-Nalle; niinhän häntä ja koko raitoihin ja henkseleihin varustautunutta ryhmäänsä voisi kutsua. Jotain kovin konstailematonta tässä laulussa ja esityksessä on. Ja jokaisellahan lienee joku jota ajatella päivittäin - edes salaa.


13. ESPANJA       Quedate esta noche       ***


Hienoisessa nousussa tilastoissani. Hokevahan tämä on, mutta myöskin sangen dramaattinen; "Rakasta minua lujasti edes ensi yönä" pyytää ryhmä ja harkintaan pistetään. Naissolistin äänestä pidän todella paljon ja pukunsakin on näihin pyyntöihin sangen sopiva sininen kotelopuku. Harkitaan pyyntöjä. Ainakaan ei voi yrityksen puutteesta torua.


14. RUOTSI        Just nu         ***


Kauhee uho on ainakin Tomas-pojalla päällä tässä hetkessänsä! Mikkikin hajoaa ja kundi kokee aikamoisia kauhunhetkiä ekan kertiksen jälkeen, mutta hienosti kokoaa itsensä *siihen hetkeen*. Ensimmäisiä OIKEITA rocK-viisuja ja joitakin vuosia raatien makua edellä. Tämä laulu teki Tomasista tutun Suomessakin. Nahkaa sen olla ja piti.


15. PORTUGALI     Um grande, grande amor    ***


Hyvä esiintyjä - ehkä liiaksikin teatraalinen tämä Jose. Jankkaava laulu, kuten Espanjallakin, mutta flyygeli on violetti ja naiset taustalla pinkissä; värikästä rakkautta kaiketi siis? Kielten ja melodiankin sillisalaatti päätyy tänne. Mielestäni melkoinen yllätysmenestyjä! Festivaali-iskelmää mahtipontisimmillaan, mutta melkoisen laskelmoidusti.


16. BELGIA       Eurovision      ***

Varmastikin kisan modernein sovitus tässä laulussa tältä yhden hitin ihmeeltä Telexiltä. Kieli poskessa kaiketikin toteutettu elektro-pop, jossa kaikuja meidän viisufanienkin harrasteista; lopussa niin ahnaasti kuvataan..  :heh:  Se kuuluu instituutioon.


17. NORJA       Samiid aednan    ***

Illan kaiketi etnisin pläjäys - ja yksi Eurovisio-historian etnisimmistä - ellei etnisin?! Kokeileva ja hieman hapuilevakin laulu ja esitys. Ja olipa kitaristi-solistilla kajalia toisellekin solistille jakaa!  :heh:  Beiget pökät olivat kaiketi muotia Norjan Lapissakin? 


18. ITALIA     Non so che darei      ***


Tässä kuultiin välistä riipivääkin falsettia, mutta laulu ei ollut huono. "Jos menetän sinut en tiedä mitä tehdä" kertoi solisti ja osui varmaan useampaankin sydämeen - kansallisuudesta välittämättä. Tänne ei aivan täysin uponnut - aika peruskaura kaikin tavoin tämä esitys. Ilman viiksiä katu-uskottavuus saattaisi nousta.


19. KREIKKA      Autostop       **1/2


Ei tämäkään varsinaisesti huono ole, mutta kun tässä vuodessa on 18 parempaakin! Anna Vissi siis ekaa kertaa *Eurovisio-keitossa* mukana ja aivan oivana mausteena olikin! Kauheen aggressiivinen koreografia tällä lifti-porukalla kyllä oli! Potkut ja kaikki! Jotkut käytöstavat olisi mielestäni myöskin tien vieressä hyvä omata. Kunnioitus ja nöyryys ennen kaikkea. Minä jätän kyydittä. Tyly. Toki.
Viimeksi muokannut AntSa, 21 Heinä 2007, 10:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

AntSan rakkaudella laatimia listoja on aina ilo lukea, mutta nyt arvostelut ovat kyllä ainakin mun silmille ihan liian pienellä fonttikoolla.  :(

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13258
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja AntSa »

MuzaMaza kirjoitti: AntSan rakkaudella laatimia listoja on aina ilo lukea, mutta nyt arvostelut ovat kyllä ainakin mun silmille ihan liian pienellä fonttikoolla.  :(
Perustelut ovatkin vain omiani.  :draamaa:   Samalla fontilla olen nämä laittanut kaiketi miltei aina. En tiedä sitten ovatko muuttaneet noita formaattejaan.  :ylppis:  Useampi hetkinen tuli kuitenkin tähänkin vuoteen taas uhrattua.. Mutta tuliko väärälle foorumille sitten? Mene-tiedä.  :draamaa:  Enpä ole tänne foorumille enää paljon naputellutkaan. Eikä kaiketi kannatakaan.
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

AntSa kirjoitti: Mutta tuliko väärälle foorumille sitten? Mene-tiedä.  :draamaa:   Enpä ole tänne foorumille enää paljon naputellutkaan. Eikä kaiketi kannatakaan.
:shock:

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja Kollega »

MuzaMaza kirjoitti: AntSan rakkaudella laatimia listoja on aina ilo lukea, mutta nyt arvostelut ovat kyllä ainakin mun silmille ihan liian pienellä fonttikoolla.  :(
MuzaMaza kirjoitti:
AntSa kirjoitti: Mutta tuliko väärälle foorumille sitten? Mene-tiedä.  :draamaa:   Enpä ole tänne foorumille enää paljon naputellutkaan. Eikä kaiketi kannatakaan.
:shock:
Tämän osuuden huomioiden tämä reaktio hieman kyllä ihmetyttää ihan vaan satunnaisesti ketjuun osunuttakin. Kaipa se sit voi pahakin loukkauskin olla, kun kommentoidaan kirjoittamansa fontin kokoa :raaps:.  Mutta no jaa, jatkanpa surffailuani  :hiips:
Viimeksi muokannut Kollega, 20 Heinä 2007, 08:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Kiitos taas, AntSa, ihanista ja tarkkaavaisista kommenteistasi!  :tapu:
Minun näytöltäni teksti aina ihan hienosti luettavissa  :peukku: - olisko MussiikkiMartilla jotkut asetukset erilailla :mitvit:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13258
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja AntSa »

tonywerner kirjoitti:
Kiitos taas, AntSa, ihanista ja tarkkaavaisista kommenteistasi!  :tapu:
Minun näytöltäni teksti aina ihan hienosti luettavissa  :peukku: - olisko MussiikkiMartilla jotkut asetukset erilailla :mitvit:
Kiitos TW!  :hali:  Minä niin harvoin enää tänne foorumiin mitään laitan, että kiitokset kannustavat mukavasti kyllä. Oikein kivaa viikonvaihdetta teille sinne Riksuun!  :joojoo:  Ja jotta aiheessa pysytään; niin kuunnelkaahan AMSTERDAMia tänä(kin) weekendinä!  :hali:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

:draamaa:
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja Violette »

AntSalla on kyllä ihanan korni ja "vakavasti otettava" Belgia iiiiiiiiiihan liian alhaalla. :shock: :heh:

Miksei AntSa enää kirjoittele ihanaiselle foorumillemme? Sun iloisia ja aitoja viestejä on ollut ikävä. :(
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Sitä miekin olen ihmetellyt. Missä Antsa ?  :raaps:
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Violette kirjoitti: AntSalla on kyllä ihanan korni ja "vakavasti otettava" Belgia iiiiiiiiiihan liian alhaalla. :shock: :heh:
Jokaisella meillähän on oma makumme, mutta minun makuuni tuo korni Belgia on kyllä ihan oikeilla sijoillaan...  :heh:
Minä sen sijaan sijoittaisin Suomen ja Marokon huomattavasti alemmas, mutta muuten terävin kärki näytti oikein hyvältä  :joojoo: Olisko mulla tän hetken ykkönen kuitenkin Iso-Britannian ihana hömpötys...
If there's a place in heart for me, There's a room in my place for you...  :laulaa:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13258
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Violette kirjoitti: AntSalla on kyllä ihanan korni ja "vakavasti otettava" Belgia iiiiiiiiiihan liian alhaalla. :shock: :heh:

Miksei AntSa enää kirjoittele ihanaiselle foorumillemme? Sun iloisia ja aitoja viestejä on ollut ikävä. :(
Katu-uskottavamppoo AntSsoo.. Kyllä mä tosta Belgiastakin ihan pidän, muttei yllä tuon korkeammalle tällä hetkellä.

Kyllä mä miltei päivittäin täällä käyn vaklaamassa mitä täällä kirjotellaan, mutten ole oikein halunnut osallistua niihin topicceihin jotka ovat olleet uutterimmin käytössä näin kesällä. Olen jäänyt niistä keskusteluista suosiolla sivummalle. Haleja sinulle Violette!  :hali:  Ja muillekin jotka lueskelette näitä listojani. Niitä on mukava tehdä, ja esim. eilen kun keskityin ruotimaan tätä vuotta, niin laitoin luurinkin äänettömälle loppuillaksi. Ettei tule mitään häiriötekijöitä siihen.  :lashatumbai:  Sori jos printti on pientä? Mä kirjotin ne kuitee samalla tekstifontilla kuin useimmat muutkin. Nekin ovat ilmeisesti pienentyneet sivujen updeittausten tms. myötä.

Kivaa Kesän jatkoa kuppilalaisille!  :hali:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja Kollega »

AntSa kirjoitti: Ja muillekin jotka lueskelette näitä listojani. Niitä on mukava tehdä,
Ja se myös välittyy tekstisi läpi  :hali: ja siksi niitä on erittäin mieluista lukea vastaisuudessakin. Vaikkakin, jokin tuossa Courier 10:n (?) koossa kyllä hankaloittaa lukemista vrt. fonttikokoon, jolla lainaukset tulee viesteihin, vaikka sinänsähän koot on aika lailla samat...  :miettii:

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Fonttikoosta vielä vaan sen verran, että työpaikkani kone näyttää sen tosiaan suurempana kuin omani.  :shock:

Minä tykkään lukea AntSan värikkäitä ja  mehukkaita kirjoituksia, sanankäyttö on monipuolista ja ihmisen hyvin tuntevana kuulen niissä aina myös AntSan äänen ja äänenpainon erilaisine korostuksineen.  :mrgreen:  :hali:

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Mä vertasin tuota tekstiä word:ssäni ja näyttää vastaavan Courier 10:iä. En tosin tiedä minkä kokoisena se muille näkyy, saati millaisena AntSa on sen kirjoittanut.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Ihan hyvinhän tuo Antsan fontti näkyy  :miettii:
Hello Hi!

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Mä en tiedä tietokoneista mitään, mutta täällä kotikoneella (selaimena Mozilla) teksti on erittäin o.k. ja ihan saman kokoinen kuin muukin teksti (erilainen kirjasintyyppi vain). Mutta työpaikan koneella (selaimena Internet Explorer) teksti olikin pientä - varmaan samantapaista kuin Muziksella...  :miettii:
No joka tapauksessa, sain molemmilla koneilla ihan hyvin selvää, ja luinkin nuo mehukkaat kommentit läpikotaisin pariin kertaan! AntSa on kyllä ihan mestari ruotimaan viisuja! Eikä ihme, että hän on moninkertainen viisutietokilpailujen voittaja! :kiitos:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13258
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja AntSa »

tonywerner kirjoitti:
AntSa on kyllä ihan mestari ruotimaan viisuja! Eikä ihme, että hän on moninkertainen viisutietokilpailujen voittaja! :kiitos:
:puna:  Kiitos. Tää ihan nolostuu herra kirjailijan kehuista.  :hali:  Laittakaahan muutkin taasen omia ruodintoja; minusta nämä historia-osuudet ovat viisukuppilan mielenkiintoisinta antia tällä hetkellä.  :joojoo:

:lashatumbai:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Mulla on kyllä ikuisuusprojektina kommentoida jokaista esitystä kautta aikojen, mutta ei oikein aika tahdo riittää  :miettii:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja Kollega »

AntSa kirjoitti: Laittakaahan muutkin taasen omia ruodintoja; minusta nämä historia-osuudet ovat viisukuppilan mielenkiintoisinta antia tällä hetkellä.  :joojoo:
Mulla on se on sellaisen työn takana, että mieluummin lueskelee teidän ihania  :uujee: :ia listauksia. Koska ei ole omassa arkistossa kokonaisia nauhoitteita, joutuisin plaraamaan esitykset Youtubesta tms.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Ihana lista AntSalla, iiiihaaanaaa Amsterdam!!!!! Yksi elämää suuremmista viisuista mulle  :ihana:

AntSaan voi aina luottaa  :hali:
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13258
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Hazel kirjoitti: Ihana lista AntSalla, iiiihaaanaaa Amsterdam!!!!! Yksi elämää suuremmista viisuista mulle  :ihana:

AntSaan voi aina luottaa  :hali:
:hali:  Ihana Hazel.  :hali:  Mukavaa jos jaksoit lukea rustaukseni. Tänäänkin voisin jonkun vanhemman vuoden updeitata. Maanantaina alkaakin duunit, joten sitten ei aikaa niin hirmusti kokonaisiin vuosikerta-ruodintoihin jää.  :draamaa:

:lashatumbai:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Sämpy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1575
Liittynyt: 25 Touko 2004, 21:56
Paikkakunta: Sippola

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

1980 saakin sitten viimeistellä 80-luvun pistetaulukot miun osalta (Eikun -88 puuttuu. Löytyyköhän sieltä edes kymmentä pisteitä ansaitsevaa kappaletta... :hiips:). Ranking näyttää seuraavalta:

1p: Portugali, Un grande grande amour
2p: Tanska, Tænker altid på dig (Tää on taas niitä hyväntuulen biisejä...)
3p: Belgia, Eurovision
4p: Espanja, Quedate esta noche
5p: Luxenburg, Le papa pingouin
6p: Turkki, Petr'oil (Bir dunya ver bana olisi kyllä tuonnut ainakin yhden pisteen lisää...)
7p: Saksa, Theater
8p: Marokko, Bitakat hob
10p: Ruotsi, Just nu! (Ruotsi miun listalla toisena :shock: Tämä ei tuu montaa kertaa ainakaan toistumaan...)
12p: Alankomaat, Amsterdam
Vielä eilen moni piti tätä päivää tulevaisuutena, mutta huomenna se on jo historiaa

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

EUROVIISUT 1980

HOLLANTI 12PIST
IRLANTI 10PIST
LUXEMBURG 8PIST
SAKSA 7PIST
SVEITSI 6PIST
ESPANJA 5PIST
RUOTSI 4PIST
TANSKA 3PIST
RANSKA 2PIST
SUOMI 1PIST
ENGLANTI
BELGIA
MAROCCO
PORTUGALI
ITÄVALTA
ITALIA
KREIKKA
TURKKI
NORJA
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Tää teki nostalgiamatkan lapsuuteensa. Kolme vuotta vierähtikin edellisestä rankkauksesta.
Suuren suuria muutoksia ei terävimpään kärkeen tullut, mutta kaikissa sijoissa en ehkä taida ihan kestää itseäni...  :heh:  Kuulin ja näin juuri tänään seuraavanlaisesti: 

01. Alankomaat: Maggie McNeal - Amsterdam *****
- Minähän en yleensä humpista pidä, mutta tätä suorastaan
RAKASTAN! Tämän ansiot ovatkin ihan toista luokkaa kuin
monen vastaavanlaisen. Amsterdam on dramaattinen ja
uskottava artistiaan myöten. Ihana biisi. Minun ykköseni.

02. Iso-Britannia: Prima Donna - Love enough for two ****
- Ihanan söpö biisi ja kuusikko. Mukavan leppoisasti
etenevä ralli kirkonkelloineen. Mieluummin tälle oisi suonut
voiton kuin seuraavan vuoden Buck`s Fizzille...

03. Espanja: Trigio Limpio - Quedate esta noche ****
- Ihanan dramaattinen kappale ja varsinkin naissolisti.
Luokattoman huonosti menestyi. Liveversio ja sen loppu
on kerrassaan upea. Mussiikki Martti tykkää!

04. Irlanti: Johnny Logan - What's another year ****
- Ihan ansaittu voitto Mr. Loganille. Kaunis ja
tunteikas kappale, levyllä parempi. Minulla jäi kuitenkin
mitalisijojen ulkopuolelle. Tälläkin kertaa.

05. Ruotsi: Tomas Ledin - Just nu ****
- Ruotsi rokkasi kärkiviisikkoon tälläkin kertaa.
Aikamoinen rokkikukko tuo Tomas, mikkikin
putosi kesken kaiken, mutta muina miehinä
ammattilainen korjasi erheensä. Hyvä Ruotsi!

06. Marokko: Samira Bensaïd - Bitakat hob ****
- Upea kulttiviisu Afrikan mantereelta. Täynnä
eksoottisia mausteita, minulle maistuu edelleen.
Artisti suloinen kuin mikä. Paketti kasassa.

07. Luxemburg: Sophie & Magali - Le papa pingouin ***
- Tästä jos jostain tulee lapsuus mieleen. Hyväntuulinen
lastenlaulu toimii edelleen. Ja Armin cover soi
päässä alkuperäistä katsellessakin.

08. Portugali: José Cid - Um grande, grande amor ***
- Olen aina pitänyt yhtenä maan parhaimmista viisuista.
Täynnä suuria tunteita sydänverellä tulkittuna.

09. Itävalta: Blue Danube - Du bist Musik ***
- Kolme poikaa, kaksi tyttöä. Siinähän sitä jo onkin.
Toimiva, harmiton biisi joka kasvaa loppua kohti.
Ei pahaa sanottavaa.

10. Suomi: Vesa-Matti Loiri - Huilumies ***
- Ehtoota Eurooppa! Nyt mie en ehkä kestä itseäni!
Huilumies nousee pisteilleni. Mites mie nyt perustelelen?
Naurultani en taida pystyä siihen...

11. Turkki: Ajda Pekkan - Petr'oil ***
- Kuinka ihanan eksoottista. Pidin jo lapsena kovasti.
Adja ehdottomasti yksi kaikkien aikojen kaunottarista
viisulavoilla. Todella upea ilmestys.

12. Sveitsi: Paola - Cinéma ***
- Ihan laadukasta iskelmää ja artistikin
säteilee. Mutta jotenkin persoonatonta kuitenkin.
Ei säväytä eikä kolahda kunnolla.

13. Saksa: Katja Ebstein - Theater ***
- Katjan kolmas kerta oli mielestäni kehnoin, vaikka
menestys olikin hänen parhaansa. En ole oikein
koskaan täysillä ihastunut tähän humppaan. Osansa
lienee saksankielellä...

14. Belgia: Telex - Eurovision ***
- Ihastuttava, reilusti aikaansa edellä ollut tekno-
viritelmä. Onkos tästä koskaan tehty remix-versiota?
Jos ei niin tehkää joku hyvänen aika! Varma hitti
viisudiscoihin!

15. Ranska: Profil - Hé, hé, m'sieurs dames **
- Sateenkaariviisikko pisti lavalla tuulemaan, mutta
ei ihan tavoittanut meikäläistä tällä hengästyttävällä
tuututteluullaan.

16. Tanska: Bamses Venner - Tænker alltid på dig **
- Tanskan Jussi Raittinen hassunhauskoine vermeineen.
Pitkäveteinen ralli ilman suurempia vaihteluita.

17. Kreikka: Anna Vissi - Autostop **
- Annan surkein viisu, ei kahta sanaa. Tekopirteää
meininkiä. Anna oli peukalokyytiä vailla, minä
en kyytiini nyt huolinut.

18. Italia: Alan Sorrenti - Non so che darei **
- Italian kehnoimpia biisejä. Artistin falsetti oli paikoin
puistattavan kuuloista. Ja ihan hirveet viiksetkin sillä oli...
Taustakuoron camp-kitaristimuijille erityismaininta!

19. Norja: Sverre Kjelsberg & Mattis Hætta - Samiid ædnan **
- Jotain hellyttävääkin tässä entryssä. Silti vuotensa heikoin
lenkki, ainakin allekirjoittaneen mielestä.

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13258
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja AntSa »

MuzaMaza kirjoitti: Tää teki nostalgiamatkan lapsuuteensa.
Menitkö peukalokyydillä?  :heh:  Et näköjään.  :tapu:  Mukavaa oli lukea listojasi. Minullakin Hollannin vahvanväkevä Amsterdam ykkösenä. Eikä se mikään  humppa  ole, vaan hyvin laadukas ja aikaansa hyvin kuvastava ISKELMÄ.  :draamaa:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

MuzaMaza kirjoitti: 05. Ruotsi: Tomas Ledin - Just nu ****
- Ruotsi rokkasi kärkiviisikkoon tälläkin kertaa.
Aikamoinen rokkikukko tuo Tomas, mikkikin
putosi kesken kaiken, mutta muina miehinä
ammattilainen korjasi erheensä. Hyvä Ruotsi!
Hyvä maku! Hauska yhteensattuma sinänsä, että mulla on koko päivän pyörinyt kahden Ledinin biisin miksaus päässä, kumpikaan biisi ei ole tosin viisubiisi Just nu eikä mikään MF-tyrkyistäkään...
06. Marokko: Samira Bensaïd - Bitakat hob ****
- Upea kulttiviisu Afrikan mantereelta. Täynnä
eksoottisia mausteita, minulle maistuu edelleen.
Artisti suloinen kuin mikä. Paketti kasassa.
No, kas kun ei Turkki.  :rofl: Minkähänlaista Marokon nykyviisujen taso olis? Ois kiva tietää. Tää vaan oli valitettavasti (kertakokeiluna) samaa huttua kuin Turkilla pääsääntöisesti kokoa 80-luvun...
10. Suomi: Vesa-Matti Loiri - Huilumies ***
- Ehtoota Eurooppa! Nyt mie en ehkä kestä itseäni!
Huilumies nousee pisteilleni. Mites mie nyt perustelelen?
Naurultani en taida pystyä siihen...
WUHUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!!!!
Se on vihdoinkin alkanut kuulla oikein! :riemu:
19. Norja: Sverre Kjelsberg & Mattis Hætta - Samiid ædnan **
- Jotain hellyttävääkin tässä entryssä. Silti vuotensa heikoin
lenkki, ainakin allekirjoittaneen mielestä.[/size]
Mä en edelleenkään tiedä itseni lisäksi kuin yhden kuppilalaisen, jonka mielestä tää on vuotensa parhaimmistoa Huilumiehen ohella. (muut: saa ilmoittautua!) Makuja on toki monia! Ihana biisi ja se joikhu... se lumoaa mut aina... AINA! Vieläkin... Enkä mä aio pyydellä edes anteeks sitä.

:hiips:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1955
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Vs: Eurovision laulukilpailu 1980

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Katten-Gustaf kirjoitti: Mä en edelleenkään tiedä itseni lisäksi kuin yhden kuppilalaisen, jonka mielestä tää on vuotensa parhaimmistoa Huilumiehen ohella. (muut: saa ilmoittautua!)
TÄÄLLÄ! :tuuletus: Todella hyvä biisi, mainio musa, aidot esittäjät ja vielä luonnon puolesta kantaa ottavat sanatkin. Tämän vuoden ehdotonta eliittiä. :tapu:
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Vastaa Viestiin