Euroviisukarsinnat 1980

Viisuvuosikerrat 1956–2023
Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7505
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Euroviisukarsinnat 1980

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva
01. Marion Rung - Hyvästi yö (4,8)
02. Vesa-Matti Loiri - Huilumies (4,4)

Kuva Kuva Kuva Kuva
03. Marion Rung - Uusi vuosikymmen (3,8)
04. Marion Rung - Riviera (3,6)
05. Marion Rung - Kesäaika (3,4)

Kuva Kuva Kuva
06. Marion Rung - Rakkaus on ikuinen (2,8)
07. Eija Ahvo - Lady Day (2,6)
08. Marion Rung - Rakkauden hämärä (2,4)
09. Sinikka Sokka - Eräs lapsi ei nuku (2,3)

Kuva Kuva
10. Irina Milan - Päättymätön laulu (1,9)
11. Kirka & Silhuetit - Karthago (1,8)

Kuva
12. Liisa Tavi & Band - Nopea talven valo (0,5)
Viimeksi muokannut klaus-12, 24 Heinä 2018, 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
fishy
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 276
Liittynyt: 01 Tammi 2015, 20:49

Re: Euroviisukarsinnat 1980

Viesti Kirjoittaja fishy »

:suomi: :suomi: :suomi: :suomi: :suomi:
:sorivaan:

:suomi: :suomi: :suomi: :suomi:
1. Sinikka Sokka - Eräs lapsi ei nuku

:suomi: :suomi: :suomi:
2. Irina Milan - Päättymätön laulu
3. Liisa Tavi - Nopea talven valo
4. Marion Rung - Hyvästi yö
5. Eija Ahvo - Lady Day
6. Paula Koivuniemi - Romantiikkaa
7. Marion Rung - Kesäaika

:suomi: :suomi:
8. Vesa-Matti Loiri - Huilumies
9. Kisu - Oh-la-la
10. Marion Rung - Rakkauden hämärä
11. Tapani Kansa - Kun ystävän mä sain
12. Tapani Kansa & Satu Pentikäinen - Hyvä on
13. Marion Rung - Rakkaus on ikuinen
14. Reijo Karvonen & Pepe Willberg - Jos voimaa on

:suomi:
15. Kirka & Silhuetit - Karthago
16. Marion Rung - Riviera
17. Marion Rung - Uusi vuosikymmen
Viimeksi muokannut fishy, 07 Touko 2018, 17:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Euroviisukarsinnat 1980

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Semifinaalissa karsiutuneet laulut ovat tässä mukana (toisin kuin 1974 ja 1975), mutta kursiivilla tekstillä. Ja kyllä niitä finaalin taideteoksia ihan kuuntelee, vaikka toki se suurin helmi jäikin semifinaaliin.

Euroviisut
:suomi: :suomi: :suomi: :suomi: :suomi:
1. Paula Koivuniemi - Romantiikkaa

:suomi: :suomi: :suomi: :suomi:
2. Tapani Kansa & Satu Pentikäinen - Hyvä on
3. Kirka & Silhuetit - Karthago
4. Kisu - Oh-la-la
5. Irina Milan - Päättymätön laulu
6. Reijo Karvonen & Pepe Willberg - Jos voimaa on

:suomi: :suomi: :suomi:
7. Vesa-Matti Loiri - Huilumies
8. Tapani Kansa - Kun ystävän mä sain
9. Sinikka Sokka - Eräs lapsi ei nuku
10. Eija Ahvo - Lady Day

:suomi: :suomi:
11. Liisa Tavi & Band - Nopea talven valo

Keskiarvo: 3,55 (pelkät finalistit 3,17)

Interviisut
:suomi: :suomi: :suomi: :suomi: :suomi:
1. Hyvästi yö
2. Riviera

:suomi: :suomi: :suomi: :suomi:
3. Kesäaika
4. Rakkauden hämärä
5. Uusi vuosikymmen

:suomi: :suomi: :suomi:
6. Rakkaus on ikuinen

Keskiarvo: 4,17

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16947
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Euroviisukarsinnat 1980

Viesti Kirjoittaja Happy »

Melko ärsyttävät nää yhteiskarsinnat kun Interviisukarsinnoist olis löytynyt taas se menestyjä Euroviisuihin.. :heh:
Marionin Riviera & Hyvästi Yö olivat parempia kuin yksikään muu näissä viisukarsinnois :uujee:


:suomi:

6) [11] Eija Ahvo - Lady Day
Ahdistava ja karsea biisi .. lisäks Eijal on erittäin epämiellyttävä soundi :shock:


:suomi: :suomi:

[10] Tapani Kansa & Satu Pentikäinen Hyvä On
Ihan symppis duo, mut onha tää nyt melko kehno ja amatöörimäinen tekele :heh:

5) [9] Liisa Tavi & Band - Nopea talven valo
Täs on hyvä tunnelma, mut muuten tää on kyl aika onneton. Artistikin näyttää siltä kuin olisi synnytys-tuskissaan :shock:

4) [8] Vesa-Matti Loiri - Huilumies
Onhan Loiri nyt itsellenikin ehdottomasti näiden karsintojen isoin nimi,, mut tuntuu et pääs edustamaan pelkän nimensä takia!
Tää biisi on tosi tyhjänpäiväinen vailla mitään musiikillisia ansioita :eiei:
Huilu on toki kaunis instrumentti .. jos täytyy tästä jotain positiivista keksiä :mrgreen:

3) [7] Sinikka Sokka - Eräs lapsi ei nuku
On tässäkin slovaris kyl tunnelmaa mut silti liian melankolinen mun makuun. Mikä ihme muuten on et näil finalistinaisil oli näin hirveet laulusoundit.. tää Sinikkakin kuulosti paikottain karsealta :eiei:


:suomi: :suomi: :suomi:

[6] Tapani Kansa - Kun ystävän mä sain
Ihan kaunis tunnelmallinen balladi, täst puuttui kuitenki se huippukohta.. jäi vähän pliisuks
Tapani Kansa on ehk viisukarsintojen suurin epämenestyjä jos kattoo kaikkia vuosikertoja :heh:

[5] Reijo Karvonen & Pepe Willberg - Jos voimaa on
Sen ainoan kerran kun Pepe saa kelvollisen biisin laulettavaks niin jää semeihin :heh:
Kaunis biisi ja noi huilut on kyl päheet <3

2) [4] Kirka & Silhuetit - Karthago
Mukavan svengaava, mut kyl tässäkin Kirka oli selvästi kappaleensa yläpuolel.. melko mitäänsanomattomia biisejä hänelle kyllä tuotettiin näihin karsintoihin :eiei:

1) [3] Irina Milan - Päättymätön laulu
Irina Milan oli v.68 karsintojen paras..ja itseasias oli se tän kertaisistakin finalisteista paras :peukku:
Täs on kyl upeeta angstii, biisi vaan olis voitu tuottaa paremmin!


:suomi: :suomi: :suomi: :suomi:

[2] Paula Koivuniemi - Romantiikkaa
Paulan ehkä paras biisi, täähän on iskelmää siitä paremmasta päästä!
Paula sai kyl näis viisukarsinnois kylmää kyytiä osakseen mut täl vuosikerral voidaan jo puhua oikeusmurhasta :draamaa:


[1] Kisu - Oh-la-la
Täähän on kova renkutus! Kesäisen fresh biisi ja myös moderni omaan Suomi-aikaansa nähden!
Mikä ihme raateja oikein vaivas kun valitsi pahnan paskimmaisia finaaliin ja jätti tälläset helmet semeihin? :draamaa:


--
Finalistien keskiarvo = 2,16
Karsiutuneiden keskiarvo = 3,20
Koko viisukarsintojen keskiarvo = 2,63


Miss Fin -80 = Satu Pentikäinen
Mr Fin -80 = Kisu
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8133
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Euroviisukarsinnat 1980

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Näemmä aikoinaan Suomessa on osattu valita oikeat edustajat kisoihin, olkoonkin, että Huilumies ei pärjännyt, mutta eipä noista olisi pärjännyt mikään muukaan ehdokas.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11528
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Euroviisukarsinnat 1980

Viesti Kirjoittaja romualdo »

en sitte ehtiny nähä näitä finaaliesityksiä, kun menivät ryöpäleet poistamaan sen JO NYT. Harmitti mutta toivottavasti joku kerkesi laittaa ne juutuupiin. Paremmat versiot löytyvät tietysti sieltä semifinaalista, jota äsken taas kahtelin. Eniten sykähdytti täl kertaaehkä Irina Milanin esitys. Upeampaa esitystä saa hakea ja teksitä myös... Jos voimaa on - kappale nostattivedet silmiin ja Karthago on aina mitä mainioin. Nämä ja Lady Day vielä tähän päälle niin ei parempaa voi olla.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16947
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Euroviisukarsinnat 1980

Viesti Kirjoittaja Happy »

romualdo kirjoitti: 06 Touko 2018, 13:20 en sitte ehtiny nähä näitä finaaliesityksiä, kun menivät ryöpäleet poistamaan sen JO NYT. Harmitti mutta toivottavasti joku kerkesi laittaa ne juutuupiin. Paremmat versiot löytyvät tietysti sieltä semifinaalista, jota äsken taas kahtelin. Eniten sykähdytti täl kertaaehkä Irina Milanin esitys.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/04/2 ... 80-luvulla

Täältä löytyy myös vuoden -80 finaali :joojoo:
Never miss a good chance to shut up.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12839
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Euroviisukarsinnat 1980

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

https://areena.yle.fi/1-2064296

Ja täältä tammikuinen semifinaali, jossa on myös ne karsiutuneet kansansuosikit.

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7505
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Euroviisukarsinnat 1980

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

viisuhistoria/topic2459-30.html#p1245957

Äärimmäisen epätasaiset karsinnat. Interviisut polkivat Euroviisukokelaat totaalisesti.

Vaikka listasinkin Interviisut mukaan puntarille, niin ne eivät tule kaikkien aikojen listaukseen, jonka aion tehdä Suomen karsinnoista 1973-2011. :joojoo:
Žvižej fucked up the solo

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11528
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Euroviisukarsinnat 1980

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Apu-lehti 2/80


"YLEn erilaiset viisut... Raila Kinnunen-Martti Brandt.
.

Erittäin todennäköisesti nämä ovat hyvin erilaiset viisut, esiintyjälistakin viittaa siihen... ajateltiin että ammatilaisten vakiojoukon ulkopuolelle mahdollisesti jää upeitakin kultahippusia... Sami Hurmerinta halusi jättäytyä viime hetkellä pois.. Kalervo Halonen -mukana en ole ollut koskaan ennen,ei ole kiinnostanut.Viisut tehdään täällä kotimaassa nysäbändillä,komppi koostuu vanhoista parroista joilla ei nykyrytmit oikein suju.... Antti Hyvärinen -ev:t on estradikilpailu jossa esiintyjällä on valtava merkitys.Sävellys saa olla vaikeampi kuin kotikäyttöön tarkoitetuissa Syksyn sävel-kisoissa. Kappale oli yksinkertaisesti kirkamainen, siksi Kirka... Eija Ahvon kanssa voi mahdollisen voiton kanssa tulla ongelmia, lapsen pitäisi syntyä pari viikkoa Haagin kisojen jälkeen... Tavanomaisilla viisuilla Suomi on loppukisassa päässyt sijaluvuille 6-18. Ehkä nämä erilaiset viisut muuttavat tilastoja...


Apu 3/80

HAAGIIN!

-Me luultiin että ne luettelee pudonneitten nimiä, huusivat Sinikka Sokka,Eija Ahvo ja Liisa Tavi hämmästyksissään... Kalervo Halonen -Aika härskiä että ensin on kutsuttu ja sitten taas karsittu. Eri asia jos kutsuttuja olisi ollut 30-40 ja niistä sitten etsitty kuusi parasta. Vähän pieneksi jää tällä pelillä reputettujen ryhmä... Säveltäjä Jukka Linkola (Lady Day) kulki studiolla ilmiselvän hermostuneena. Syykin oli ilmiselvä. -Kukaan ei huomannut kertoa minulle että ev-ehdokkaalla saa olla mittaa vain kolme minuuttia. Viime yönä lyhensin kappaletta yli kolmanneksella... Liisa Tavi: -en minä oikein tiedä että mitä minä täällä teen...
Kirka taisteli Juice Leskisen polveilevien sanojen, riimiin ja rytmiin alistumattoman lyriikan kanssa viime hetkeen asti. Vielä kenraaliharjoituksissa piti kappale ottaa puolivälistä uudestaan... Paula Koivuniemi oli sitä mieltä että erittäin monet säveltäjät joiden olisi pitänyt kuulua kutsuttuihin, eivät kuuluneet...
Irina Milan teki sinä iltana ennätyksen, hän oli mukana kahdeksassa esityksessä, yhdessä niistä solistina...
Tapani Kansa : -...ev:t ovat Suomelle ainutlaatuinen tilaisuus, miksi tätä mahdollisuutta ei koskaan hyödynnetä kunnolla? sanoo hän kun samaan aikaan Heikki Harma alkaa julkistaa tulosta, nimet tippuvat tasaiseen tahtiin... sen päätyttyä Tapani kohottautuu seisomaan täyteen mittaansa, sanoo silmät vihasta viirullaan: -Voimme kai katsoa haastattelun tältä erin päättyneeksi? Tämän vielä haluan sanoa : tässä kävi juuri niin kuin arvelinkin kun näin raadin kokoonpanon. Sanoi ja käveli ulos.
Vesa-Matti Loiri: -minä tykkään tästä kappaleesta kovasti. Vexi Salmi teki sanat muutamassa tunnissa ja osoitti taas kerran kykynsä ja herkkyytensä.


Viisuehdokkaat loppusuoralla...

Fredi: -euroviisuissa demokratia uhrattiin muille intresseille... -euroviisu on arvostukseltaan aivan toista luokkaa kuin interviisut. Katsojien mielipiteet menivät rankasti asiantuntijoiden valintojen kanssa ristiin...
Läpäisseissä on kaksi "kaupallisena" pidettyä yrittäjää ja neljä epäviisumaiseksi luokiteltua. Kirkan ja Antti Hyvärisen Karthago pitää sisällään kaikki nuorisohitin ainekset. Aarno Ranisen Huilumiehessä on vauhtia,huumoria ja kansanlaulun tutunomaisuutta... Lady Day on ansiokas tulkinta ja monitasoinen sävellys, silti ja siksi sitä on vaikea kuvitella Haagin lavalle... Sinikka Sokan esitys hienoin tekstein, Liisa Tavi jatkaa bändeineen omaa linjaansa, samoin Irina Milan kertakaikkiaan taitavasti sovitetussa sävellyksessä..."



Romu: itsekin olen "jo" valmis sijoittamaan Irina Milanin kärkeen, näissä loistavissa katselmuksissa.
Viimeksi muokannut romualdo, 30 Marras 2018, 23:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11528
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Euroviisukarsinnat 1980

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Apu-lehti11/80:


"Huilumies Vesku ev:sta -Olen minä salaa tälläistä toivonutkin... Kun voittopisteet rapisivat Huilumiehelle, istuit ihan viiksikarvan värähtämättä? -Oli outo välinpitämätön olo siinä vaiheessa,suorastaan tyhjä,väsynyt, ihmetteli Vesku itsekin. Kirka: -tämä on minulle kaikkien viisukisojeni komein kakkossija, ja ensimmäistä kertaa tuntuu että sain laajempaakin kannatusta, etteivät kaikki pisteet suinkaan tulleet rocklaulajalle... eikä se tähän lopu. Jos sitten vaikka ensi vuonna... hymyili symppis Kirka.
Aarno Raninen: -tämä on minulle enemmän kuin viisuvoitto... Lapponia esim. oli tekninen, harkittu ja laskelmoitu. Tämä Huilumies syntyi. Veskulle. Se ei ole tuote,vaan kokonainen ehjä ja luonnollinen...
Marion: -yht äkkiä iski hurja haikeus, jäähyväis-fiilis: ehkä en koskaan enää pääse esittämään näitä. Hyvästi yö on ehjä hyvä kappale ja Riviera sille hyvä pari Sopotin estradille esitettäväksi... Esko Koivumies vei levy-yhtiöönsä näyteille parikymmentä noin 300 sävellyksestään, niistä tämä italialaistyyppinen hittiaineksinen kappale sitten valittiin...

Eija Ahvon esitys Lady Day kirvoitti toisilta esiintyjiltä kaikkein kuuluvimmat aplodit... Henrik Otto Donner: -olivat ev:t sitten kutsukisat tai avoimet, ei kappaleissa ratkaisevaa eroa ole. Tänä vuonna on mukana hyviä lauluja... myös interviisujen puolella on muutama oikein hyvä sävellys... Juontaja Mikko Alatalon kysymykseen, miten aiot Haagissa tuon huilun soiton hoitaa? -Suunnilleen samaan tapaan kuin Helsingin karsinnoissa muutama viikko sitten, Vesku purskahtaa nauramaan kun silloin semifinaalissa hän vetäisi loppuhuilulurituksensa laulun kuivettamin huulin aivan ohi nuottien... -nyt täytyy huilunsoittoa treenata ihan tosissaan, vähille se on viime aikoina jäänytkin... Huilumiestä katselee kuin yhden miehen näytöstä, pällistelee Veskun osaamista. Huilumies on pala taitavasti tehtyä viihdettä ja musiikkia, ei korviin tarttuva iskelmä joita Suomi on yleensä ev:n pyrkinyt lähettämään... Mitä ev-voitto tarkoittaa, kysytään Arskalta. -Isompaa asuntoa, huikkaa Loiri. -Sitähän se, että me lähdetään tuon Veskun kanssa Pohjois-Haagiin, vastaa Arska ponnekkaasti.


Suomen puhelinraati:

1)Huilumies 386 pist.
2)Karthago 315 p.
3)Päättymätön laulu 240 p.
4.Eräs lapsi ei nuku 234 p.
5.Lady Day 210 p.
6.Nopea talven valo 190 p.


Näin valitsi Avun puhelinraati:

1)Huilumies 105
2)Karthago 30
3)Eräs lapsi ei nuku 17
4)Päättymätön laulu 11
5)Nopea talven valo 5
6)Lady Day 2"
Viimeksi muokannut romualdo, 30 Marras 2018, 23:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11528
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Euroviisukarsinnat 1980

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Katso: "Laulun huumaa Tohlopissa... Marion laulaa rakkaudesta, kesäajasta ja uudesta vuosikymmenestä ja on varma voittaja viisuillassa... hänet on jo valittu Sopotiin... Haagiin on pyrkimässä 6 kiisteltyä laulua...

Vesku Loiri: -oli voittaja kuka tahansa hän voi varautua siihen, että saa ryöpyn niskaansa...joskus minulle on käynyt niin että olen mennyt mukaan sellaiseen mihin ei olisi pitänyt ja olen harmitellut jälkeenpäin... kappaleessani on hyvät sanat, siinä on kaikki tarvittava... ei minua tälläinen iskelmätouhu suuresti heilauta...

Kirka: -eräs toimittaja sanoikin että jos Kirkan kappale ei voita niin eihän sinne Haagiin yhdenkään toimittajan kannata edes lähteä. Omasta puolestani uskoisin Eija Ahvon Lady Dayllä olevan paremmat mahdollisuudet menestyä Haagissa... Olisi mitä turmiollisinta pitää itseään jonain ennakkosuosikkina...olisihan se kivaa jotain tässä elämässä voittaa... esikarsinnoissa oli säästöorkesteri, nyt esim. viuluryhmä on täydellinen. Kirka kertoo aina rakastaneensa viuluja,ne antavat laululle luonnetta... suuri orkesteri antaa lisää ponnekkuutta ja tuo uutta ilmettä,korostaa eräitä puolia...

Irina Milan : -minusta musiikin paremmuudesta ei voi kilpailla... ei voi sanoa että jokin sävellys on ehdottomasti paras... minulle tämä on kuin pieni leikki. En oikein ymmärrä miksi Suomen kansa ottaa niin kamalan vakavasti nämä kisat.

Pekka Tegelman : -olen kummastellut asiattomia lehti kirjoituksia, pahin oli laatuaan Hymy-lehden kirjoitus... useimmat niistä kiivailijoista ovat itse juuri niitä jotka sekoittavat politiikan taiteeseen... ev:t ovat suuri foorumi jossa ollaan suuren yleisön edessä... parempi on tehdä sellaista musiikkia johon voi itse olla tyytyväinen... kaupallinen musiikki ei ole menestynyt näissä sen paremmin kuin jokin muukaan kappale...

Eija Ahvo : -missä on määrätty että Ev:n pitää olla määrätynlainen, ketkä pitävät yllä tätä käsitystä, mistä se tulee? ... olen hyvin positiivisesti yllättynyt jatkoon pääsystä, tarvitaankin uutta verta...

Sinikka Sokka on saanut kuulla ilkeitä kommentteja osuudestaan, hän sanoo sen kyllä masentaneen..."


romu: ihteänikin on ärsyttänyt tuo yleistys että ev:n pitäisi olla juuri tietenlainen, varsinkin mahdollista menestystä ajatellen...ja hitot. Musiikki puhukoon puolestaan.

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Re: Euroviisukarsinnat 1980

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Vilpitön kiitos. Olet aarre, Romu. :kups:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11528
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Euroviisukarsinnat 1980

Viesti Kirjoittaja romualdo »

no niin olenkin, tattis vaan... korjasin muutamia kiusallisia kirjoitusvirheitä edellisistä luvuista joita tulee kun innostuksissaan paahtaa vaan menemään... no onneksi niitä ei ole kovin montaa... mahdollisista isommista lisäyksistä kyl mainihten sitten erikseen...

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11528
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Euroviisukarsinnat 1980

Viesti Kirjoittaja romualdo »

PÄÄTTYMÄTÖN LAULU

OLLI AHVENLAHTI-JUKKA VIRTANEN


KUN HILJAA NUKKUEN, UNEN ALTA KUULEE SEN,
KUINKA LAULU KAUKAA SOI, KUKA VIELÄ KARKELOI.

LEIPURIN KUKKO KIEKAISEE, KENRAALIN SÄNKYYN TUODAAN TEE.
TORI MUIJAT RIITELEE, PAPPI KÖYTTÄÄ KAULAAN RISTIÄÄN,
ILOTYTÖT VIELÄ KÄÄNTÄÄ ELÄMÄLTÄ KYLKEÄÄN.

EILEN LAITTOIVAT HE KASVOILLEEN NAAMION,
KAIKKI LUOTTI SILLOIN HUOMISEEN.
AIKA KARNEVAALIN RIEMUJEN MENNYT ON,
NAAMIOT KUN YÖLLÄ VAADITAAN POIS RIISUMAAN,
LAULUT VAIHTUU KYYNELIIN, PELKO RINNALLAAN, KÄY HE PÄIVIIN HILJAISIIN.

KAUKAINEN, KARNEVAALIN MAA
TIETÄÄ SEN, VUODEN PÄÄSTÄ SAA.
SOITTO PELIT KUNNOSTAA, EILEN KAIKKI LAULUT VIETIIN POIS
LAULU YKSIKÄÄN EI SYKSYN YLI ELÄÄ TÄÄLLÄ VOIS.

EILEN LAITTOIVAT HE KASVOILLEEN NAAMION,
KAIKKI LUOTTI SILLOIN HUOMISEEN,
AIKA KARNEVAALIN RIEMUJEN MENNYT ON,
NAAMIOT KUN YÖLLÄ VAADITAAN POIS RIISUMAAN, LAULUT SILLOIN TIEDETÄÄN,
LAULU YKSI VAAN, SALAA LENSI POIS JA MENNESSÄÄN
VEI MUKANAAN, SURUT KARNEVAALIN MAAN,
KERTOI SOINNUILLAAN,
KOSKAAN KUOLLA LAULU SAA, EI SAA, EI SAA!




NOPEA TALVEN VALO

PEKKA TEGELMAN- JUKKA-PEKKA TAKALA

ISTUT VASTA PÄÄTÄ KAHVIKUPPI KÄDESSÄ
NOPEA TALVEN VALO LANKEAA KASVOILLESI
JA MINUN ON SINUA IKÄVÄ.
KATSOT PITKÄÄN HÄMMENTYVÄÄ KATSETTANI
NOPEA TALVEN VALO HÄIVÄHTÄÄ POSKILLASI JA MINUN ON
SINUN SILMIESI POHJIIN IKÄVÄ.

PUHUT LUMISEN PÄIVÄSI ILOISTA JA SURUISTA, JA MINUN ON
SINUN VUOSIESI HELEYTTÄ IKÄVÄ JA AJATUSTESI HEHKUA IKÄVÄ.
SANOIT IKÄVÖINEESI JA NIINKUIN VALOKUVAN TAAKSE,
NIINKUIN LINNUN RADAN SYVYYKSIIN KUIN LUVATTUA KIRJETTÄ
MINUN ON TÄTÄ YHTEISTÄ HETKEÄ IKÄVÄ.

KUN KULUTAT TÄTÄ TUNTIA MOLEMMISTA PÄISTÄ
KUN PÖYDÄSTÄ NOUSU EHÄTTÄÄ ISTUU TUUMISEN EDELLE
ERO KOHTAAMISEN EDELLE
VAIN NOPEA VALO KÄVÄISEE HIUKSILLASI,
JA OLET NIINLIKI, ETTÄ NÄEN SINUSTA VAIN ETÄISEN HAHMON,
NIIN KAUKANA, ETTÄ EROTAT TARKKAAN, NOPEAN VAIN VALON PIIRTÄMÄT KASVOT.

KUN VALO, HÄIPYY, KUVA HAALISTUU,
SIINÄ SINÄ ISTUT, VASTAPÄÄTÄ, KAHVIKUPPI KÄDESSÄ
JA MINUN ON SINUA IKÄVÄ!

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11528
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Euroviisukarsinnat 1980

Viesti Kirjoittaja romualdo »

JOS VOIMAA ON

REIJO KARVONEN - MATTI HÄRKÄLÄ


MÄ MUISTAN NIINKUIN EILISEN SEN AAMUN
KUN KANSSAS VIRRAN RANTAA KULJIN HILJALLEEN.
MÄ KOSKEN KUOHUT NÄIN SUN KÄTES KÄDESSÄIN
JA RANTAAN JÄIMME TUNTIEN ON PIENI IHMINEN.

ME NÄIMME KUINKA USVA NOUSI HILJAA
JA LINNUT KUTSUI PÄIVÄN ALKAMAAN
NOUS HAUKKA SIIVILLEEN JA KUOHUI PINTA VEEN,
SEN RETKEN TEEN MÄ MIELESSÄNI AINA UUDELLEEN.

JOS HAUKAN LAILLA NOUSTA VOISIN LENTOON,
JA KATSEEN LUODA YLI TÄMÄN KAUNIIN MAAN.
EI KAIKKI KOSKET SOI
EI AINA LAULAA VOI,
KUN ERÄMAA POIS KATOAA JA LUONTO SAIRASTAA ::

JOS LAPSEMME SAA NÄHDÄ
TUON HAUKAN VIRRAN KUOHUINEEN,
EI LAHJAA PAREMPAA, HE VANHEMMILTAAN SAA
JOS VOIMAA ON JA TAHTOA NIIN ELÄÄ LUONTO SAA,
JOS VOIMAA ON JA TOIVOA, NIIN ELÄÄ LUONTO SAA.
JOS VOIMAA ON!

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Euroviisukarsinnat 1980

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

:suomi: Euroviisukarsinnat 1980

KuvaKuvaKuva
1. Paula Koivuniemi – Romantiikkaa
2. Kisu – Oh la la
3. Eija Ahvo – Lady Day

KuvaKuva
4. Irina Milan – Päättymätön laulu
5. Sinikka Sokka – Eräs lapsi ei nuku
6. Vesa-Matti Loiri – Huilumies
7. Kirka & Silhuetit – Karthago
8. Liisa Tavi & Band – Nopea talven valo

Kuva
9. Reijo Karvonen & Pepe Willberg – Jos voimaa on
10. Tapani Kansa & Satu Pentikäinen – Hyvä on
11. Tapani Kansa – Kun ystävän mä sain

Semifinaalissa pudonneet kursivoitu.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36801
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Euroviisukarsinnat 1980

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Hyvä taso, tykkäsin melkein kaikista. :uujee: Nämä kuulostivat melkein kaikki ihan joltain Ultra Bralta. En yhtään ihmettele sitä, että kuunteluidemme aikana minä tykkäsin ja Samiasd melkeinpä epätykkäsi koko ajan. :heh: Vähän kamalaa, että viisuihin sitten päätettiin lähteä tuommoisella pikkusievän oudolla kappaleella, kun mukana olisi ollut vaikka mitä kokonaisvaltaisempaakin outoutta. En nyt jaksanut kuunnella noita Marionin interviisutyrkkyjä. Ehkä joskus sitten.

🇫🇮🇫🇮🇫🇮🇫🇮🇫🇮

1. Irina Milan - Päättymätön laulu (4,8)
2. Eija Ahvo - Lady day (4,6)

🇫🇮🇫🇮🇫🇮🇫🇮

3. Sinikka Sokka - Eräs lapsi ei nuku (4,2)
4. Paula Koivuniemi - Romantiikkaa (4,1)
5. Liisa Tavi & Band - Nopea talven valo (3,8)
6. Kisu - Oh la la (3,5)

🇫🇮🇫🇮🇫🇮

7. Vesa-Matti Loiri - Huilumies (3,4)
8. Kirka & Silhuetit - Karthago (3,1)
9. Tapani Kansa & Satu Pentikäinen - Hyvä on (2,7)

🇫🇮🇫🇮

10. Reijo Karvonen & Pepe Willberg - Jos voimaa on (2,1)

🇫🇮

11. Tapani Kansa - Kun ystävän mä sain (1,1)
Meow cat, please meow back.

Avatar
Palikka
Siemailija
Siemailija
Viestit: 133
Liittynyt: 24 Kesä 2020, 11:32
Paikkakunta: Suomen Kaakonkulma

Re: Euroviisukarsinnat 1980

Viesti Kirjoittaja Palikka »

Näin olen palannut määrittelemättömän ajan pituiselta tauoltani (melkein 1kk!). Pitäisi olla taas vähän enemmän aikaa syventyä viisukarsintoihin. Interviisukarsitut olivat yllättävän kaupallisen oloisia eikä niin kiinnostavia kuin monet euroviisut. Toki europuolella oli myös tavallista enemmän epäkaupallista tavaraa, joka on jo aika moneen kertaan todettu. Minä tietysti nautin tarjonnasta! :tuuletus:

*****
1. Eija Ahvo - Lady Day
Upea, erilainen! Erittäin mielenkiintoinen sävellys ja sovitus, hieno teksti

2. Sinikka Sokka - Eräs lapsi ei nuku
Jos osaisin säveltää, säveltäisin kuin Henrik Otto Donner. Tässäkin kaikki elementit täydellisesti kohdillaan.

3. Liisa Tavi & Band - Nopea talven valo

4. Vesa-Matti Loiri - Huilumies
Haagin orkesteri säesti mielestäni vielä paremmin, isommalla energialla

5. Irina Milan - Päättymätön laulu

6. Paula Koivuniemi - Romantiikkaa

****
7. Marion - Hyvästi yö

8. Reijo Karvonen & Pepe Willberg - Jos voimaa on

9. Kirka & Silhuetit - Karthago

10. Marion - Rakkaus on ikuinen

11. Marion - Rakkauden hämärä

***
12. Kisu - Oh la la

13. Tapani Kansa & Satu Pentikäinen - Hyvä on

14. Tapani Kansa - Kun ystävän mä sain

15. Marion - Kesäaika
16. Marion - Riviera
17. Marion - Uusi vuosikymmen
Nämä olivat jo heikon kolmosen keskitasoisia tusinatuotteita.
Viimeksi muokannut Palikka, 22 Kesä 2023, 20:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Epäkaupallisuus on toinen nimeni.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33145
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Euroviisukarsinnat 1980

Viesti Kirjoittaja Pete »

Paula Koivuniemi edusti Suomea Romantiikkaa-tyrkyn englanninkielisellä versiolla edesmenneen korealaisen TBC-kanavan järjestämillä maailmanmusiikin festivaaleilla vuonna 1980.

Riskinä seniorilaumat

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11528
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Euroviisukarsinnat 1980

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Oho, tämän livenä juttu taisi olla uusi kokemus, elämys ja varsin tyylipuhdas festivaaliralli. Tuskin sijoittui senkummemmin mutta hienoa että löytyi maailmanlaajuista käyttöä. Tuo "onko tää/voiisneimmm" kohta on aika jännän. Koukku.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19791
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Euroviisukarsinnat 1980

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

1. Paula Koivuniemi - Romantiikkaa ****-
2. Tapani Kansa & Satu Pentikäinen - Hyvä on ***+
3. Sinikka Sokka - Eräs lapsi ei nuku ***+
4. Vesa-Matti Loiri - Huilumies ***
5. Reijo Karvonen & Pepe Willberg - Jos voimaa on ***-
6. Irina Milan - Päättymätön laulu **1/2
7. Kisu - Oh-la-la **1/2
8. Kirka & Silhuetit - Karthago **+
9. Tapani Kansa - Kun ystävän mä sain **
10. Liisa Tavi & Band - Nopea talven valo **-
11. Eija Ahvo - Lady Day *1/2

Vastaa Viestiin