Eurovision laulukilpailu 1985

Viisuvuosikerrat 1956–2023
Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja lharju »

Mutta huolestuttavan monella :shock:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja Hazel »

No ei mullakaan Portugalia ole, en tykännyt sitten yhtään. Kreikka on jäännöspisteillä, mutta Kyproksesta kyllä tykkäsin ihan oikeasti.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja Soppis »

1p Ranska: Roger Bens - Femme dans ses rêves aussi
Ansaitsisi enemmän jos muut eivät olisi minulle rakkaampia viisuja :wink:

2p Luxemburg: Ireen Sheer, Margo, Franck Olivier, Chris & Malcolm Roberts, Diane Solomon - Children, Kinder, Enfants
Tarinaa mahtuu miellyttävästi esitettynä paljon samaan syssyyn, kiva!

3p Iso-Britannia: Vikky Watson - Love is
Kaikkien megarusettien ja pallokampausten äiti :lol:

4p Israel: Yizhar Cohen & The Alphabetas - Olé Olé
Ihanan menevä ja mieleenjäävä kappale. Kyllästyminen tiputti pistepottia tällä kertaa.

5p Italia: Al Bano & Romina Power - Magic, oh magic
Ihan tulee ikävä Italiaa tätä kuunnellessa. Kultahameen sipsuttelua jaksan päivitellä edelleen.

6p Espanja: Paloma san Basilio - La fiesta terminó
Kertakaikkinen klassikko kaikkine draaman aineksineen. Olen vain ikävä kyllä kuullut tätä aivan liikaa.

7p Sveitsi: Mariella Farré & Pino Gasparani - Piano piano
Vanha kunnon mies-nais -asetelma, muistan ihailleeni Mariellan ääntä pienempänä.

8p Itävalta: Gary Lux - Kinder dieser Welt
Vaikea sanoa, mikä Gary Luxissa taas tenhoaa. Rallattelu & suklaasilmät kai sitten, mainion kappaleen lisäksi...

10p Saksa: Wind - Für alle
Jaksan edelleen kuunnella tätä paljon. Miehellä melko naismainen ääni mutta toimii hyvin. Kieli sointuu kappaleeseen kauniisti. Fantastisen hieno teos.

12p Suomi: Sonja Lumme - Eläköön elämä
Aivan ihana viisu! Mahtipontisuutta ja tunteen paloa riittää. Ei mitään epäselvää, etteikö tämä olisi mielestäni tämän vuosikerran paras, ja ylipäätään lemppariviisuni! [-o< siis yksi niistä monista...

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

lharju kirjoitti:Onko tämä just sitä, että kun laulut ovat "tuttuja", niin niihin on jo kyllästytty ja annetaan väkisin erikoisemmille kappaleille pisteitä?
Aidosti hyvillä viisuilla on sellainen ominaisuus, ettei niihin kyllästy (okei, ehkä jos kuuntelee AIVAN liikaa mutta se on oma häpeä sitten se). Portugali ja Kreikka ovat molemmat loistavia, tunnelmallisia balladeja, joita ei saa soitettua puhki - tai no, Kreikan ehkä mutta Portugalia ei. Ne todellakin kuuluvat vuosikertansa kärkikymmenikköön paljon ennemmin kuin karkeasti ottaen samaan kategoriaan kuuluva mutta valjummaksi jäävä Espanja. Kyllästyttävä seikka on oikeasti tämä laumasieluisuus, ihan aikuisten oikeesti _kaikki_ eivät voi pitää tuota Espanjan kappaletta hyvänä. Gente ja Pexi ovat sentään osoittaneet jotain tasoa jättämällä sen edes jäännöspisteille. Mutta tätä menoa Espanja voittaa tämän vuosikerran varmaankin puolitoistakertaisella äänimäärällä seuraavaan nähden (ja se seuraava lienee Suomi).

Muutenkin kaikki ylitaiteelliset viisut tuntuvat olevan kuppilalaisten suosiossa. Seuraavassa (tai kronologisesti siis edellisessä) vuosikerrassakaan ei taida olla juuri jännittämistä. Jos I treni di Tozeur ei sitä vuosikertaäänestystä voita, niin jo on kumma. No, onneksi se sentään kuuluu omiinkin suosikkeihini.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja Roope »

Ihan oikeesti Timoteus, kaikki aikuiset rakastaa Palomaa love-smiley-016:.
Juna Turkuun ei tasan saa multa yhtä ainoata pistettä :shock:

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja Soppis »

ARRRGGHHH :evil: Mikä melskaus siitä täytyy aina pitää, miten "kaikki" diggaavat samoja kappaleita? Eiköhän tässä jokainen äänestä omien intressien mukaan, eikä mennä kuin pässit narussa? Olen vuosikaudet saanut yksin nauttia kaikkien viisuvuosien kuuntelemisesta neljän seinän sisällä kommunikoimatta niistä kenenkään kanssa. Nyt vasta viimeisen reilun vuoden aikana, viisupalstoilla keskustelemisen myötä huomaan, että melko samoja ne minunkin suosikkini ovat kuin monella muulla. Pitäisikö tässä nyt tuntea olonsa jotenkin syöttösiaksi, kun mielipiteet viisuista menevät niin pelottavan samanlaisiksi?
Timoteus kirjoitti:Muutenkin kaikki ylitaiteelliset viisut tuntuvat olevan kuppilalaisten suosiossa. Seuraavassa (tai kronologisesti siis edellisessä) vuosikerrassakaan ei taida olla juuri jännittämistä. Jos I treni di Tozeur ei sitä vuosikertaäänestystä voita, niin jo on kumma. No, onneksi se sentään kuuluu omiinkin suosikkeihini.

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Soppis kirjoitti:ARRRGGHHH :evil: Mikä melskaus siitä täytyy aina pitää, miten "kaikki" diggaavat samoja kappaleita? Eiköhän tässä jokainen äänestä omien intressien mukaan, eikä mennä kuin pässit narussa?
Eli Portugalista ja Kreikasta ja muista "tylsistä" "ei-klassikoista" pitämistä saa vapaasti ihmetellä mutta "klassikoista" pitämistä ei, ja niitä, jotka eivät näistä "klassikoista" pidä, saa vapaasti nimitellä epäkypsiksi. Woohoo!
Roope kirjoitti:Ihan oikeesti Timoteus, kaikki aikuiset rakastaa Palomaa love-smiley-016:.
Juna Turkuun ei tasan saa multa yhtä ainoata pistettä :shock:
Eihän näissä äänestyksissä äänestetääkään Junaa Turkuun vaan I treni di Tozeuria. ;) Saapa sitten nähdä, olenko kuitenkin väärässä väitteineni. Ehkäpä tämä onkin niitä harvoja vuosia, jolloin kuppilaisille kelpaa renkutukset paremmin ja kamala Det' lige det äänestetään voittoon. :evil:

Ja jos kaikki aikuiset rakastavat Palomaa, niin vuonna 1985 raatilaiset taisivat sitten olla aika nuoria. :lol:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Minä en ymmärrä enää mitään. Siis tuosta Espanjan viisusta ei muka voi oikeasti pitää, vaan on jotenkin "hienoa" digata sitä, koska se on klassikko, niinkö :shock: .

Muistan vielä erittäin hyvin kun kuulin sen ensimmäisen kerran. Olin ihan myyty. Samalla lailla muistan ensikuulemalta vain Italian hienon Si:n ja samalta vuodelta Abban Waterloon. Ja noista kaikista on aikaa. Ainoa uudempi viisu joka on iskenyt edes jollain lailla yhtä mieleenjäävästi on Kroatian Kada zaspu andeli.

Kyllä minä tykkään La fiesta terminosta ihan oikeasti. Minulle se on se elämää suurempi euroviisu, sori vaan :D .
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Belgia ja Kypros on vuoden HUONOIMMAT viisut! NO YYYY-ÄK!!!!!!
Ja portugali seuraa persässä. Ihan turha akka..... :lol:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja lharju »

Timoteus kirjoitti:Jos I treni di Tozeur ei sitä vuosikertaäänestystä voita, niin jo on kumma. No, onneksi se sentään kuuluu omiinkin suosikkeihini.
Mutta I treni di Tozeur on loistava kappale. Eihän se voi silloin voittaa viisuäänestystä. Kaikki laulut, jotka on mun mielestä hyviä eivät pärjää viisuäänestyksissä :lol:

Todennäköisesti kaikki ilmoittavat, että ovat niin kyllästyneitä I treni di Tozeuriin että voiton vie sitten joko Belgia tai Alankomaat. Se jatkaisi tylsien balladien voittoputkea näissä kisoissa... :roll: :roll: :roll:

Espanjan hyvä menestys ei niinkään huolestuta minua, vaan enemmänkin Suomen laittaminen lähes poikkeuksetta kolmelle korkeimmalle pistemäärälle. Siis kyllähän Eläköön elämä on ihan hemmetin hyvä kappale, mutta onko se todellakin niin hyvä... Epäilen, että Hengaillaan-rallin pistemäärä jää muuten alle 30 pisteeseen seuraavassa äänestyksessä...

PS. Gentellä on arvot kohdallaan smilie_daumenpos:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja Nadi »

Pexi kirjoitti:Israel (Ole X 2) Oikein perus-Israelia. Hieno esitys ja mukaansa tempaava kappale. Eikös se joku taustalaulajanainen laula aika pieleen tässä?
Jep joku tytteleistä vetäs varsin omaperäisen "soolon" ainakin kerran erittäin selkeästi.... :shock:

Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja Nadi »

Soppis kirjoitti:Itävalta: Gary Lux - Kinder dieser Welt
Vaikea sanoa, mikä Gary Luxissa taas tenhoaa. Rallattelu & suklaasilmät kai sitten, mainion kappaleen lisäksi...
Jep jep ja kivasti se osaap iskeä simmua :wink:

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Kylläpä Timoteus nyt provosoi. Olen pitänyt Espanjasta -85 viisusta aina ja enkä kovin pitkään ole edes viisuympyröissä vielä pyörinytkään. Myöskään ystäväpiiriini ei pahemmin kuulu viisumusiikin ystäviä (harmi!), vaikka olen hiljalleen tehnytkin mielestäni melko onnistunutta käännytystyötä.

Laumasieluisuus-väitteesi ei ainakaan minun kohdallani pidä paikkaansa eli ihan omatoimisesti olen ihastunut kyseiseen Espanjan lauluun, eikä kukaan ole sitä minulle "väkisin" markkinoinut tai mainostanut. :evil:
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Nadi kirjoitti:
Pexi kirjoitti:Eikös se joku taustalaulajanainen laula aika pieleen tässä?
Jep joku tytteleistä vetäs varsin omaperäisen "soolon" ainakin kerran erittäin selkeästi.... :shock:
Se on se vihreämekkonen blondi neito. Katsokaapa jos teillä on nauhalla miten sen mikki irtoaa siitä paidasta ekan kertosäkeen jälkeen. Ja TADAA.... eipä enää kiekuta tokassa kertosäkeessä.
Neitohan piilottaa sitten mikkinsä sinne rintojensa kupeeseen laulun loppupuolella kun ne kääntyy selin kameralle. Mä sitten jaksan aina nauraa sitä miten se mikki lähtee lentoon koska blondi joraa kyllä niin täysillä ettei mikään ihme!!! :lol:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Fabrizio kirjoitti:...Laumasieluisuus-väitteesi ei ainakaan minun kohdallani pidä paikkaansa eli ihan omatoimisesti olen ihastunut kyseiseen Espanjan lauluun, eikä kukaan ole sitä minulle "väkisin" markkinoinut tai mainostanut. :evil:
Niin, tätä minä koitin tarkoittaa myös tuossa aiemmassa vähän tuohtuneemmassa viestissäni. On paljon minun mielestäni hienoja kappaleita, joiden olen yllättäen havainnut olevan monen muunkin suosikkeja sittemmin kun olen julkisesti alkanut viisuista palstalla pulisemaan :lol: Siinä sitten sapettaa jonkin verran kun omaa kykyä rankata kappaleita kyseenalaistetaan laumasieluiseksi touhuksi.

Lisäksi, vieläkin välillä ihmettelen, mistä joku voi sanoa että jokin tietty kappale on aivan ali/yliarvostettu viisu ympäri Eurooppaa? Millä muilla palstoilla te näitä hehkutuksia olette niin kattavalla otannalla ehtineet tutkia? Vai onko kyse sen kyseisen vuoden virallisista tuloksista, joka sitten tekee yleisesti ottaen kappaleesta ali/yliarvostetun?

Ja tämä nyt ei sitten ole pahansuopa viesti :wink:

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

Kaappi-viisuiluni päättyi vasta vuosi pari sitten ei ole oikein vielä
kannatuspuolueisiin kerennyt littyä ihan omasta päästä tulee arvostusta tietyille biiseille. :D :wink:
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Ai sinäkin olet tullut ulos kaapista!? :shock: En minäkään aikaisemmin tätä viisuinnostustani kovin julkisesti hehkuttanut... Nyt on jo hieman suvaitsevampi ilmapiiri ja eikä viisuilu aiheuta pahennusta. Ehkä myös osa tuttavaistani on salaa innostunut viisuista, kun olen sitä niin hehkuttanut.
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

NO tiedättekös, minäkin olin pitkään kaappiviisuilija. Ulostuloni tein vasta tämän vuoden alussa! speechless-smiley-040:


Nyt sitten pitäisikin olla jo kavereille olla viisuiltaa järkkäämässä ja ties mitä... :lol:

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja Roope »

Vieläkö muilta entisiltä kaappiviisuilijoilta löytyy tätä vuosikertaa videona, että saataisiin lisää pisteitäkin.

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Pisteitä tulossa jahka käyn nauhan ensin läpi - jookosta?

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

Onneksi kerkesi pläjäyttää pisteet kun nyt on Zeljko soinut koko päivän!
Fabbe näin on päässyt käymään ja heti helpotti,enää ei ota niin herkästi nokkiinkaan jos joku ei pidä viisuista. :D
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
JaKiMa
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 14:39
Paikkakunta: Eura

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja JaKiMa »

Jaså, tämä on sitten se mun eka viisuvuoteni. Eli on vähän kuin erityisasemassa muihin vuosiin verrattuna!

Saksa: Wind - Für alle 1p
Sveitsi: Mariella Farré & Pino Gasparani - Piano piano 2p
Italia: Al Bano & Romina Power - Magic, oh magic 3p
Belgia: Linda Lepomme - Laat me nu gaan 4p
Ruotsi: Kikki Danielsson - Bra vibrationer 5p
Iso-Britannia: Vikky Watson - Love is 6p
Ranska: Roger Bens - Femme dans ses rêves aussi 7p Ihanat viulut!
Suomi: Sonja Lumme - Eläköön elämä 8p
Varmasti suurin syyllinen mun viisuhörhöilyyni! :shock:

Espanja: Paloma san Basilio - La fiesta terminó 10p
Pidän paljon, sekä Paloman että Annelin tulkitsemana!

Israel: Yizhar Cohen & The Alphabetas - Olé Olé 12p
Israel on yksi suosikkimaistani, eikä useinkaan pettymystä tuota! :oops:
Av bara en droppe regn,
står min mark i blom, en rikedom.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Onnistuin näemmä Espanja-kommenteillani nostattamaan pienimuotoisen myrskyn vesilasissa. Todettakoon, että suhtautumiseni tuohon viisuun on lähinnä sama kuin vaikkapa lharjun suhtautuminen Shara barechovotiin. Voin siis ymmärtää, mitkä piirteet tekevät biisistä monelle mieluisan mutta itselleni biisi on täsmälleen samanlaista unilääkettä kuin vuonna -85 äänestäneille raadeillekin, tulos oli siis täysin ansaittu.

_Kuitenkin_ olen yllättynyt siitä, että olen (ainakin toistaiseksi) ainoa biisin pisteittä jättänyt. Siitä tuo laumasieluisuuskommenttikin kumpusi mutta se otettiin sitten turhankin totisesti vastaan. Voisin melkein veikata, että jostakin poppiksesta tuonkin olisi voinut sanoa ilman kummempia vastaälähdyksiä mutta nämä taideviisut ovat vähän eri juttu. Onneksi kaikki niistä pitämättömät voi vapaasti leimata liian nuoriksi ja epäkypsiksi. :roll:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja lharju »

Tosin ehkä tuo laulu jotenkin tehoaa erityisesti meihin suomalaisiin: antoihan Suomenkin raati kyseiselle laululle peräti 8 pistettä!
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Juu, tehosivathan jokseenkin kaikki Italiankin kammotu... KRHM.. kappaleet Suomen raatiin.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30473
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Ja piti käydä oikein tarkistelemassa, antoihan Suomi näemmä Shara barechotovillekin viisi pistettä eli enemmän kuin mikään muu maa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Suomalaiset arvostavat laadukasta musiikkia. Antoivat Ranskallekin täydet pisteet vuonna 2002!

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja Roope »

Ja Bra Vibrationille vuonna 1985 :lol: , oli muuten edellinen 12 pistettä Suomelta Ruotsille ennen Det Gör Ontia.

Avatar
Wilbertti
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 226
Liittynyt: 07 Elo 2004, 18:53

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja Wilbertti »

Suomi 12 pistettä
Ruotisi 10 pistettä
Norja 8 pistettä
Saksa 7 pistettä
Uk 6 pistettä
Espanja 5 pistettä
Itävälta 4 pistettä
Luxemburg 3 pistettä
Tanska 2 pistettä
Irlanti 1 piste

Avatar
ESC-jäppi
Siemailija
Siemailija
Viestit: 130
Liittynyt: 20 Helmi 2004, 00:17

Eurovision laulukilpailu 1985

Viesti Kirjoittaja ESC-jäppi »

Heh, sama top3 meillä Timoteuksen kanssa :lol:

1p Espanja - La fiesta terminó
2p Saksa - Für alle
3p Ruotsi - Bra vibrationer
4p Turkki - Didai didai dai
5p Irlanti - Wait until the weekend comes
6p Luxemburg - Children, kinder, enfants
7p Iso-Britannia - Love is
8p Ranska - Femme dans ses rêves aussi *****
10p Suomi - Eläköön elämä *****
12p Israel - Olé olé ***** 80-luvun paras ja oli heti ekan kuuntelun jälkeen vähän aikaa kaikkien aikojen ykkönen!

Vastaa Viestiin