Vuosi: 1985
Kappale: Laat me nu gaan
Esittäjä: Linda Lepomme
Säveltäjä: Pieter Verlinden
Sanoittaja: Bert Vivier
Kapellimestari: Curt-Eric Holmquist
Sijoitus: 19./19
Pisteet: 7
Sanat: http://www.diggiloo.net/?1985be
Kalojen merkeissä vuonna 1955 Belgian Lokerenissa syntynyt Linda Lepomme ansaitsee tänään paikkansa Viisulan valikoituneena artistina. Hänen kasvonsa olivat Benelux-maiden alueilla jo melkoisen tunnetut ennen Göteborgin viisuedustustakin. Näyttelijättären erilaiset roolit olivat tehneet hänestä tv:stä tutun ja antaneet itsevarmuutta myöskin laulamiseen. Belgian flaaminkielinen yleisradioyhtiö valitsikin hänet ilman minkäänlaista karsintaa edustamaan maataan Eurovision 30. laulukilpailuihin Ruotsin Göteborgiin herkällä balladilla "Laat me nu gaan" ("Anna minun mennä").
Belgian esiintyminen Euroopan edessä koitti kahdeksantena, Turkin ja Portugalin laulujen välissä. Lindalla oli ainakin suomalaisselostajien mukaan ollut harjoituksissa melkoisia vaikeuksia pitää laulunsa kasassa, mutta itse live-tilaisuus sujui ihan mallikkaasti. Saipa Linda saattoapuakin orkesterin pääkapellimestarilta, Curt-Eric Holmqvistiltä. Sininen ja tyylikäs esiintymisasukin tuntui pukevan Lindaa oivallisesti. Raadeissa ei Belgian laulua kuitenkaan oikein kukaan tuntunut arvostavan, sillä ainoastaan ennen Belgiaa esiintynyt Turkki nosti Belgian laulun kymmenikköönsä. Turkilta saadut 7 pistettä oikeuttivat näissä kilpailuissa vasta 19. eli viimeiseen sijaan. Edellisen kerran Belgian laulu oli sijoittunut viimeiseksi kuusi kevättä aiemmin. Seuraavasta keväästä oli kuitenkin tuleva Belgian ranskankieliselle tv:lle voitokas.
Flanderin kuninkaallinen baletti sai Linda Lepommesta aktiivisen johtotähtensä aina vuoteen 2005 saakka. Tämän pestin jälkeen hän on toiminut Alankomaissa, Tilburgin teatterin taiteellisena johtajana. Tv:stä häntä on voinut ihastella mm. erinäisten kykykilpailuiden tuomaristoista. Ja nyt saat hänet nähtäväksesi siis Viisulan kautta. Tässä "Anna minun mennä" ja Linda Lepomme Göteborgin keväältä 1985.