Beatles-pudotuspeli 18.4.–6.5.2023

It's just a game - viisuaiheiset pudotuspelit ja veikkauskilpailut
Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2316
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Beatles-pudotuspeli 18.4.–6.5.2023

Viesti Kirjoittaja jamira »

Viisufani kirjoitti: 06 Touko 2023, 10:01
Kerran minulle sattui vahinko tässä pudotuspelikilpailussa. Olin sillä kertaa netissä kännykällä. Mun oli tarkoitus klikata Espanjan kohdalta, mutta juuri kun klikkasin "äänestä" -kohdasta, hoksasin, että äänestin vahingossa Israelia, joka silloin luki siinä riviä alempana kuin Espanja. Kuten jo aikaisemmin totesin, Espanja on 2.suosikkini tänä vuonna. Pelkäsin, että Espanja saattaa pudota sillä kierroksella. Niin meinasikin käydä, Espanja meni jatkoon hyvin niukasti. Muistaakseni Espanja sai ääniä saman verran sillä kierroksella kuin pudonneet maat. Tuon kerran jälkeen en ollut netissä kännykällä, kun äänestin tässä pudotuspelikilpailussa. Halusin olla mahdollisimman tarkka, että ääneni menee juuri sille maalle, jota todella haluan äänestää.
Mun pitää tunnustaa että autoin yhdellä kierroksella Puolan jatkoon vahingossa. Olin äänestämässä muistaakseni Serbiaa (ehkä) ja jotenkin puhelimella äänestinkin viereistä. Puola pääsi niukin naukin jatkoon sillä kierroksella joten ääneni oli ratkaiseva. :draamaa:

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20458
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Beatles-pudotuspeli 18.4.–6.5.2023

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Toiseksi viimeisellä kierroksella tilanne oli Itävallan ja Suomen kesken tasan. Äänestin neljän jälkeen yöllä Suomea. Olisin periaatteessa voinut laskea Itävallan jatkoon, onhan se hieno. Vähän pelottaa ajatella, kuinka tässä olisi sitten käynyt. Latvia olisi varmaan voittanut. :apuva: Mutta joo, hyvä näin.

:suomenaikavoittaa:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2952
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Beatles-pudotuspeli 18.4.–6.5.2023

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Jee, onnea Suomi! Latvian olisin laittanut voittoon, mutta käy tämäkin. Nyt oli kyllä loistava pudotuspeli, vaikka pari maata tippuikin liian aikaisin. :tapu:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42002
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Beatles-pudotuspeli 18.4.–6.5.2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti: 06 Touko 2023, 07:22 Ei nyt koske tätä puntariasiaa tämä edellisen kappaleen huomio enää. Tässä esimerkkitapauksessa muuttujilla tuskin on mitään kovin villiä epälineaarista yhteyttä.
Niin jos ne jotka tykkäsivät viime vuoden Norjasta paljon tai inhosivat sitä, eivät nyt pitäisi Itävallasta, ja Itävallasta tykkäävät suhtautuisivat Norjaan neutraalisti? Voisihan noista tietenkin kuvioitakin piirrellä.

Ja kiitos selvennyksestä. Siis tuo, että jakaumalla on väliä joidenkin testien oletusten kannalta, ei muuten. Tosiaan korrelaatiokerroinhan on pelkkä luku.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42002
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Beatles-pudotuspeli 18.4.–6.5.2023

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Viisufani kirjoitti: 06 Touko 2023, 10:01 Ihan ymmärrettävää, että Suomi äänestettiin ykköseksi Viisukuppilan pudotuspelikilpailussa täällä Suomessa. Kotiyleisön tuki edustajalleen on luonnollista. Olisin kuitenkin toivonut, että pudotuspelikilpailussa oltaisiin oltu hieman puolueettomampia.
Nyt on Suomella kyllä hyvä kappale, joten miksei se voisi pudotuspeliäkin voittaa? Eihän niin kovin usein käy että Suomi tämän voittaisi, vaikka aina on mukana. Kotiinpäinvetäminen tuskin nyt oli tavallista voimakkaampaa, vn voitto tuli kappaleen ansiosta.

Latviaa äänestin nyt viimeisellä kierroksella. Hienot tulokset, kun mitalistit ovat puntarissani sijoilla 2, 1 ja 4.
jamira kirjoitti: 06 Touko 2023, 12:40
Viisufani kirjoitti: 06 Touko 2023, 10:01
Kerran minulle sattui vahinko tässä pudotuspelikilpailussa. Olin sillä kertaa netissä kännykällä. Mun oli tarkoitus klikata Espanjan kohdalta, mutta juuri kun klikkasin "äänestä" -kohdasta, hoksasin, että äänestin vahingossa Israelia
Mun pitää tunnustaa että autoin yhdellä kierroksella Puolan jatkoon vahingossa. Olin äänestämässä muistaakseni Serbiaa (ehkä) ja jotenkin puhelimella äänestinkin viereistä. Puola pääsi niukin naukin jatkoon sillä kierroksella joten ääneni oli ratkaiseva. :draamaa:
Voi teitä! :tajutkaa:

Kisa on niin tiukka, että pitää olla tarkkana!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7178
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Beatles-pudotuspeli 18.4.–6.5.2023

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Paras voitti! <3. Viikon päästä sitten nähdään kuinka Liverpoolissa käy. Iso yllätys tuo, että Latvia pärjäsi näinkin hyvin. En olisi uskonut sillä olevan noin paljon faneja! Puntarijumboni Espanja pärjäsi liian hyvin.. Tämän vuoden viisuehdokkaista Ruotsin ohella se yliarvostetuin, jonka suosiota en vaan ymmärrä. Osa suosikeistani tippui aivan liian aikaisin, mikä ei edes yllättänyt kun täällä ei kauheasti Sveitsistä & Liettuasta pidetä.

Taisi jollain kierroksella omakin ääni olla ratkaiseva, kun oli niin tiukka ero :draamaa:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Beatles-pudotuspeli 18.4.–6.5.2023

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

TomppaJr kirjoitti: 06 Touko 2023, 08:57 Vähän kamalaa tuo Latvian kakkossija
Vähän ihanaa tuo Latvian kakkossija – äänestin. :ihana: :heh:

En muuten äänestänyt kertaakaan pelin aikana puntariykköstäni Suomea. :rofl: Silti sen voitto tuntuu enemmän kuin oikeutetulta. Onnea Käärijä! <3
Timoteus kirjoitti: 06 Touko 2023, 07:33 kuva
Kylläpäs nää Beatlet ovat ihan Käärijän näköisiä hiustensa kanssa.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11932
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Beatles-pudotuspeli 18.4.–6.5.2023

Viesti Kirjoittaja sziget »

Hauska kuulla, ettei Norjan 22 ja Itävallan 23 kannatusten välillä ole korrelaatiota. Uskoin vakavissani, että voisi olla.
jamira kirjoitti: 06 Touko 2023, 12:40 Mun pitää tunnustaa että autoin yhdellä kierroksella Puolan jatkoon vahingossa. Olin äänestämässä muistaakseni Serbiaa (ehkä) ja jotenkin puhelimella äänestinkin viereistä. Puola pääsi niukin naukin jatkoon sillä kierroksella joten ääneni oli ratkaiseva. :draamaa:
:tapu: :puola:
Serduchka kirjoitti: 06 Touko 2023, 15:20 En muuten äänestänyt kertaakaan pelin aikana puntariykköstäni Suomea. :rofl: Silti sen voitto tuntuu enemmän kuin oikeutetulta. Onnea Käärijä! <3
Samat sanat. Jompikumpi muu olisi ollut ideaalinen voittaja, mutta Käärijä ei ole yliarvostettu.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1345
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Beatles-pudotuspeli 18.4.–6.5.2023

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Okei voittaja oli ennalta-arvattava. :heh: Latvian valtaisa suosio on kyllä vähän hämmentävä, ja Espanjaa en olisi veikannut ihan näin korkealle, mutta näköjään silläkin on kuppilassa vankat tukijansa. Mukavaa, että tämä taas järjestettiin.
Violins playing
Angels crying

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12858
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Beatles-pudotuspeli 18.4.–6.5.2023

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Uusi ehdotus ensi vuoden pudotuspeliksi: jos viisut pidetään Tukholmassa esim. Tele2 Arenalla, niin pudotuspelin nimenä olisi Road Trip (kyllä, ehdotan sitä vaikka tuo De Vet Dun biisi onkin inhokki-MF-tyrkkyni viimeisimpien vuosien ajalta :nohyi:). Kummankin semin kisaajat ja suorat finalistit äänestyssemiensä mukaan olisivat delegaatioiden omissa autoissa, jotka ajaisivat Ruotsin halkovaa E4-tietä Helsingborgista ja Haaparannasta Tukholmaan (Suomen semin autot lähtisivät luonnollisesti Haaparannasta ja toisen semin autot Helsingborgista). Muistuttaa vähän vuoden 2015 pudotuspeliä, jossa kuljettiin kahden rekan kera Hampurista Wieniin Peggy-viisutyrkyn hengessä. Eri paikkakunnilla sitten viisuja pudotettaisiin pois. Tele2 Arenan luona olisi lopullinen kaksintaistelu semin parhaiden välillä. Alla alustava suunnitelma pudotuspaikkakunnista. Niitä voidaan lisätä tai vähentää sen mukaan, kuinka monta maata semeissä on kisaamassa + äänestämässä. Pudotuspelin järjestäjä (Timoteus?) selittäisi vähän reitin paikkakuntien historiaa.

Paikkakunnat pohjoisesta: Haaparanta-Kainuu-Töre-Luulaja-Piitime-Skellefteå-Uumaja-Nordmaling-Örnsköldsvik-Härnösand-Sundsvall-Hudiksvall-Söderhamn-Gävle-Tierp-Upsala-Knivsta-Märsta-Upplands Väsby-Tukholma.
Paikkakunnat etelästä: Helsingborg-Åstorp-Örkelljunga-Markaryd-Ljungby-Värnamo-Skillingaryd-Vaggeryd-Jönköping-Huskvarna-Gränna-Ödeshög-Mjölby-Linköping-Norrköping-Nyköping-Vagnhärad-Södertälje-Tukholma.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5581
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Beatles-pudotuspeli 18.4.–6.5.2023

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Aika paljon on pysähdyksiä, ennen kuin semifinaalit kohtaavat. Olisikohan kuitenkin parempi, että eri semifinaalien kappaleet asettuisivat vastakkain hieman aiemmin?

Reitti on kuitenkin hauska, ja pitihän se tietenkin nakutella kartalle. Melkein yltäisi Malmöön asti, mutta sitten jouduttaisiin poikkemaan E4-tieltä..

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12858
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Beatles-pudotuspeli 18.4.–6.5.2023

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Ai niin, Timrå unohtui vielä Härnösandin ja Sundsvallin välistä.

Vastaa Viestiin