Viisut videotallenteina

Ei-vuosikohtaisen viisukeskustelun arkisto.
Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Viisut videotallenteina

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Kraikke kirjoitti:Ei taida olla euroviisukarsintojen -74 tai -81 alkukarsinnoista jäljellä enää mitään?
Joo ei niitä ole. :lohduton: Olen kysynyt oikein asiantuntijoilta. Myös vuoden 1975 semit ovat kadonneet. Vuosi 1982 kai hävitettiin tahallaan, sen verran Suomen kansa oli silloin raivoissaan. :niinpa:

Jos muilla on isoja kokoelmia näistä kansallisista kisoista, niin olis kyllä todella jännä nähdä listaa. :surrur:
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11534
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Viisut videotallenteina

Viesti Kirjoittaja romualdo »

¨¨¨^ keiltä asiantuntijoilta ....? mä en siis ihan täysillä vieläkään uskois tuota ettäkö ... luulettekoteettteetttäköte.... miksei semejä ny sitte vois olla jäljellä, betavideoina sielä jossaki hyllyn päällä parin sentin pölykerroksella kuorrutettuna... koska onhan finaalitkin säilytetty... eikö kukaan ole siis soittanut sinne tai etes käynyt asiasta tehen kysymäsä tästä siellä YLE:n toimitiloissa... ku muistaakseni (kysyin tästä joskus v. -96...?) jo edesmennyt mus.toim. Ilkka Uotilakin epäili että dokumenttii vois olla vielä näistäki.... muodos eli toises... ai hitto ku rupess taas jotenki vaivaamaan tääki asia...

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1965
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Viisut videotallenteina

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Kyselin joskus Ylen henkilökunnalta. Mutta en toki kaikilta. Tuo 1981 semi on varmasti jollain viisufanilla videolle nauhoitettuna. Mutta haluaa kai sitten pitää aarteensa vain itsellään...

Stig Framåtia siis tarkoitat. Mistäköhän Ilkka oli tuon taiteiljianimensä keksinyt...
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11534
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Viisut videotallenteina

Viesti Kirjoittaja romualdo »

juu sellaisiakin umpimielisiä faneja saattaa olla...! tupakkahan se vei tuon Ilkankin... symppis tyyppi noin muutoin... muistan tuosta puhelustani hänelle mm. sen, ku hän sauhuttelun lomassa kertoi miten aina kun tuli uus työntekijä YLE:en niin osoitettiin aina Ilkkaa ja sanottiin että hän kyllä tietää (talon tavat) ... taiteilijanimen hän keksi raitiovaunussa olevasta kyltistä Siirry eteenpäin, Stig framåt... :=)

Lukittu