I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Vapaata viisukeskustelua
Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Oletko koskaan harkinnut pitäväsi viisupaastoa karsintakauden aikana? Esim. katsoisit vain mahdollisesti Suomen ja/tai Ruotsin karsinnat tai et edes niitä. Kuuntelisit mahdollisesti vain karsintojen jälkeen pelkät tyrkyt, mutta jättäisit edustuskappaleen kuuntelematta. Kuuntelisit edustuskappaleet vasta keväällä, kun kaikki olisi valittu?
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Itse aion ensi vuonna pantata valittuja viisuja siihen asti, kun kaikki on valittu. :joojoo: Tyrkyt kuuntelen jälkikäteen ja jätän ainoastaan voitto kapan kuuntelematta.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Vähän samaa ajattelin minäkin yrittää, Suomea ja Ruotsia lukuunottamatta siis.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5318
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

:miettii: Pitäisiköhän itsekin kokeilla? Olisi kyllä mielenkiintoista kuunnella kaikki vuosikerran viisut samalla kerralla. Toisaalta tammi-maaliskuulle pitää sitten keksiä muuta tekemistä iltojen täytteeksi. Retkahtamisen riski on varmasti sitä suurempi mitä enemmän tulee vietettyä aikaa koneella. :heh:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Tein tänä vuonna hieman noin, eli siis katsoin vain Suomen ja Ruotsin karsinnat, ja myös kuuntelin vain näiden maiden tyrkyt.
Tein siinä eri tavalla, etten kuunnellut tänä vuonna muiden kuin Suomen ja Ruotsin tyrkkyjä.
Kuuntelin aina jonkun maan karsinnan voittajan samana päivänä kun se oli valittu tai seuraavana päivänä.

Mähän nyt siis ajattelin ensi vuonna tehdä aivan päinvastoin kuin te paastolaiset, eli siis kuuntelen kaikkien maiden tyrkyt ennen maan karsintoja yms. :mrgreen:

Kerrankin kun päätän tehdä jotain tälläistä niin tietenkin teillä sitten alkaa joku helvatin viisupaasto. :sekava:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Serendipity
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 17
Liittynyt: 29 Touko 2018, 21:46
Paikkakunta: Janakkala

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja Serendipity »

^ Mulla oikeastaan sama tilanne :heh: yleensä olen näitä valintoja seurannut huomattavasti aktiivisemmin, mutta tänä vuonna taisin kuunnella vain muutaman maan viisut ennen semifinaaleja ja finaalia. Ensi vuoden viisuja varten ajattelin taas aktivoitua, tänä vuonna seuraamattomuus johtui lähinnä todella kiireisestä syksystä ja talvesta.
''When the colours turn grey and the lights all fade
To black again
We’re in over our heads
But somehow we make it back again''

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2960
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Periaatteessa kiinnostaisi yrittää ,mutten usko itsehillintäni riittävän. Uudenlaista näkökulmaa se kyllä toisi kappaleisiin.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

V. 2016 en katsonut kuin Saksan ja Romanian karsinnat, ja mitään muita biisejä en edes kuullut kuin vasta viisuissa, koska oli niin kova opiskelu- ja työtahti, ettei kertakaikkisesti ollut aikaa eikä kyllä pahemmin mielenkiintoakaan. Oli kyllä tylsin viisukausi ikinä, en edelleenkään muista sen vuoden biiseistä mitään. Viime vuonnakaan ei oikein ollut innostusta panostaa viisuihin täydellä efortilla, joten oli ihanaa, kun tänä vuonna innostus palasi ja otin kaiken ilon irti. Eli toivottavasti ei enää ikinä viisupaastoa mulle.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11302
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

^ Hassua, minulla on juurikin vuodesta 2016 ihan päinvastainen kokemus. Kiireisen elämäntilanteeni vuoksi en ehtinyt kuunnella edustusbiisejä kuin maksimissaan pari kertaa ennen kisoja, ja mietin nyt, onko siinä syy, miksi tuon vuoden biisit tuntuvat edelleenkin niin raikkailta ja rakkailta. Esimerkiksi se oli hieno tunne, kun Bulgarian kappale kolahti ensimmäistä kertaa vasta livelähetyksen aikana. :surrur:

Periaatteessa olisi kivaa kokea sama uudestaankin, mutta toisaalta kotona vietetyt talvi-illat ovat niin tylsiä, että niihin kyllä kaipaa kunnon karsintaviihdettä.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ No tuo tapaus 2016 johtuu siitä, että ne biisit ovat raikkaita ja rakkaita. :ihana: Toisin kuin pari viimeistä, ripulista vuotta. :niinpa:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Serduchka kirjoitti: 03 Kesä 2018, 20:34 Oletko koskaan harkinnut pitäväsi viisupaastoa karsintakauden aikana?
Muistaakseni en.

Olen ajatellut, että ainakin kaikki se, missä voin itse vaikuttaa eli äänestää, pitää kuunnella huolella etukäteen. Muutenhan voisin äänestää ihan väärin. Neitseellistä musakokemusta tulee tarpeeksi siitä, että en ehdi kaikkia karsintoja kuitenkaan seurata, joten esim. jotain melloja myöhenmin katsoessani voin fiilistellä miltä tuntuu kohdata kapat eka kertaa.

Olisihan se tietysti tavallaan mielenkiintoista palata niihin vuosiin, jolloin en kuunnellut tyrkkyjä etukäteen, enkä edes mitään esikatseluohjelmia katsellut (lieneekö niitä ollutkaan). Mutta minusta tuntuu että saan musiikista usein jotain irti vasta useamman kerran kuunneltuani, joten miksi tehdä niin?

Ja sitten karsintojen seuraaminen täällä kuppilassa samalla chattaillen on niin hauskaa!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Rousku kirjoitti: 04 Kesä 2018, 20:53 karsintojen seuraaminen täällä kuppilassa samalla chattaillen on niin hauskaa!
Mulle on jo muutamana vuonna jäänyt huomattavasti vähemmälle, joten sitä jäisin tuskin ollenkaan kaipaamaan tässä koko paastossa. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Minulla tuo chattailu- ja muu sosiaalinen puoli tässä taitaa olla se haasteellisin osa. Kuppilan liveketju on aikaansaanut niin paljon unohtumattomia ja legendaarisia keskusteluja.
Meow cat, please meow back.

Karistoteles
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 426
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 16:28
Paikkakunta: Lahti

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja Karistoteles »

Olen sitten tietämättäni viettänyt viisupaastoa niin kauan kuin yleensä olen euroviisuista ollut kiinnostunut. Minulla on tapana seurata vain Suomen ja Ruotsin karsinnat. Sitten keväämmällä Youtubesta katselen niitä esityksiä, joita täällä kuppilassa ja muualla mediassa pidetään ennakkosuosikkeina.

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1203
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Ajattelin ensi vuonna kokeilla katsoa vain UMKn ja kuunnella kappaleet ensimmäistä kertaa viisusemeissä. Olen monena viime vuonna ollut niin kyllästynyt kappaleisiin viisuviikkoon mennessä, että en meinaa edes jaksaa katsoa finaalia kunnolla, odotan jo pisteenlaskua :heh: Joten näin olen halunnut tehdä jo monta vuotta, ja ensi vuonna olisi hyvä sauma kokeilla, kun olin niin uupunut tästä kaudesta. Jos tulee himo kuunnella viisuja, kuuntelen sen sijaan tyrkkyjä. Mutta UMKsta en luovu.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Viiksivallu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1596
Liittynyt: 05 Huhti 2015, 22:27

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja Viiksivallu »

Minulla oli tänä keväänä käytännössä viisupaasto, vaikka en ollut sitä suunnitellutkaan. Opiskelu- ja järjestöhommat veivät niin paljon aikaa ja huomiota, etten ehtinyt seuraamaan edes Suomen karsintaa. Olin kyllä viisuviikolla aivan täpinöissäni ja enemmän kuin koskaan aiemmin, varmaankin juuri siksi, etten tiennyt oikein muita kuin Suomen ja Ruotsin biisit. Kaikki biisit tuntuivat jotenkin tuoreemmilta ja pystyin arvioimaan niitä jotenkin vapaamman tuntuisesti. Ensi vuonna aion tosin seurata tiiviisti, mutta tämmöinen välivuosikin teki hyvää. :peukku:
I’m pretty funny
But the jokes on me
Cause no one ever takes me seriously

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Viisupaaston aloitus lähenee vauhdilla ja kovasti huvittaisi kokeilla uutta viisukarsintakatsojaistaktiikkaa ensi vuodelle. :sekava: Mä vähän epäilen, että koko viisupaasto menee kaivosta alas ja meininki jatkuu kuten ennenkin.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8077
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Itse en kaipaa mitään pakotettua viisupaastoa. Olen jo tähänkin asti seurannut viisuja oman vointini ja haluni mukaisesti, eli poiminut sieltä täältä viisuedustajia kuunneltavaksi mielenkiintoisimmasta päästä, mutten ole pakottanut itseäni kuuntelemaan itseäni ähkyyn. Tänä vuonna/menneellä kaudella taisin kuunnella biisejä ennätyksellisen vähän. Sekin vaikutti ettei Yle järjestänyt suomenkielistä esikatselua telkkariin. Ehkä jotain puolet biiseistä kuulin ensimmäistä kertaa tai ainakin keskittyneesti vasta viisuiltoina. Mennyt kausi oli kyllä muutenkin tylsempi ja köyhempi verrattuna edelliseen. Ukrainan viisulevyltä löytyy lähemmäs tusina biisiä, joita kuuntelen mielellään edelleenkin, mutta näistä Portugalin viisuista ei jäänyt käteen kuin muutama, eikä nekään mitään kovin hyviä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Serduchka kirjoitti: 06 Elo 2018, 19:31 Mä vähän epäilen, että koko viisupaasto menee kaivosta alas ja meininki jatkuu kuten ennenkin.
Niin. :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Arvasin. Mulla edelleen hirveä motivaatio urakkaani. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41811
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minua on ruvennut kiinnostamaan sellainen versio, että paastoaisin koko karsintakauden (pl. ehkä Suomi, jolle altistumista on vaikea välttää), ja kuulisin viisut sitten kun kaikista on olemassa virallinen versio. Ja senkin siten, että en tietäisi, mikä on minkäkin maan. Eli Joku (tm) laatisi niistä youtube-listan, jossa videon kuva on ihan vain harmaata tai mustaa, ja biisit on numeroitu, nimeä ei kerrota. Aikani niitä kuunneltuani saisin sanoitukset luettavakseni, ja jos on kieli jota en yhtään ymmärrä niin käännettynä myös. Pisteyttyäisin kappaleet studioversion perusteella, ja vasta sitten minulle paljastuisi, mikä on mistäkin maasta. Viisuja katsoessani pisteyttäisin sitten live-esitykset sekä laulamisen että visuaalisen toteutuksen osalt, ja laskisin oman yhteisrankkaukseni. Sopisi toteuttaa hyvn nyt, kun en opintokiireiltä ehkä ehdi paneutua karsintoihin ihan kuten parina viime vuotena (tai ainakin toivon niin).
Rise, angel, shine, love!

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3384
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Tätä pitää harkita ensi vuodeksi. :miettii: Ainakin toteutan viisupaaston nyt junnuviisuissa. :joojoo:
Mielenkiintona Piña Colada ja rata

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Aah, hauskaa, että tämä ketju pullahti pinnalle taas, sillä minulla onkin ollut asiaa tänne. :uujee:

Viimevuotinen kokemus paastosta oli muuten ihastuttava ja elähdyttävä, mutta tyrkkyjen osalta se oli aika hirveä. En muista tyrkyistä oikeasti melkein yhtään. :eiei: Aiempina vuosina olen ollut ihan tyrkkyhullu, joten tämä oli aikamoinen shokki minulle.

Niinpä olenkin miettinyt viisupaaston jalostamista ensi vuotta ajatellen. Aion kuunnella tyrkyt heti kun ne tulevat ja luukuttaa estoitta suosikkejani ennen karsintoja ja mahdollisesti jopa katsoa joitakin lähetyksiä livenä, jos kiinnostaa tai aikaa on. Kuitenkin sen jälkeen, kun voittaja on ratkennut, en kuuntele voitto kappaa enää kertaakaan. Sijoitan sen vain puntarilleni siinä arvosanassa, jonka olen sille antanut. Täten aikansaan ensivaikutelmapuntarin, jota pääsen sitten maaliskuun lopussa kovalla kädellä rukailemaan lopullista muottiaan kohti. :uujee:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

TomppaJr kirjoitti: 10 Heinä 2019, 00:28 Aion kuunnella tyrkyt heti kun ne tulevat ja luukuttaa estoitta suosikkejani ennen karsintoja ja mahdollisesti jopa katsoa joitakin lähetyksiä livenä, jos kiinnostaa tai aikaa on. Kuitenkin sen jälkeen, kun voittaja on ratkennut, en kuuntele voitto kappaa enää kertaakaan. Sijoitan sen vain puntarilleni siinä arvosanassa, jonka olen sille antanut. Täten aikansaan ensivaikutelmapuntarin, jota pääsen sitten maaliskuun lopussa kovalla kädellä rukailemaan lopullista muottiaan kohti.
Kuulostaa paljon inhimillisemmältä idealta kuin tämän vuotinen konseptisi. :joojoo:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: I can't live without music - or can I? (Viisupaasto)

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Viisulakko käynnissä tral-lal-laa. :surrur: UMK:n tulen seuraamaan normaalisti ja mahdollisesti Melodifestivalenin, jos sille päälle satun, mutta muihin karsintoihin en tutustu ennen maaliskuuta. Maaliskuussa kuuntelen tämän vuoden viisusadon mahdollisimman puhtain korvin ja vailla ennakkokäsityksiä. Sitä odottaen. :kuulokkeet2:

Vastaa Viestiin