American Song Contest

Vapaata viisukeskustelua
Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5962
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Vaikea kyllä nähdä, että tämä lopulta lähtisi Amerikassa kunnolla lentoon. Selkeästi näkee, että kisa, jossa tehdään uutta musiikkia, on täysin uusi juttu Jenkeissä. Tuskin biisit kovin isoja kuuntelulukuja keräävät eikä mistään varmastikaan tule Usassa sen isompaa hittiä, ainakaan nyt tämän ensimmäisen erän perusteella. Kisa myös varmasti kärsii siitä, että biisejä on mukana niin järjetön määrä, eihän kenenkään kiinnostus riitä aktiivisesti kuuntelemaan/katselemaan tuollaista määrää.

Saapa nähdä, kuinka pitkään Björkman saa näitä kisoja yrittää Amerikkaan ajaa sisään. Eikös siellä ole vähän sellainen mentaliteetti, että jos joku ohjelma ei kerää tarpeeksi isoja katsojalukuja, niin se hyvin nopeasti päätetään lopettaa.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3190
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Tästä kyllä puuttui euroviisumaisuus kokonaan. Tietenkään Amerikassa ei täysin samanlaista tehdä (koska Amerikka ei ole Eurooppa) mutta en kyllä olisi tätä euroviisujen siskoksi arvannut, jos en tietäisi. Ehkä sen Michael Boltonin esityksen kohdalla tuli vähän euroviisuvibat, mutta se oli ainoa hetki.

Hätäinen ilmoitus tuomareiden valitsemasta jatkoonmenijästä siinä lopputekstien aikana kyllä hämmensi.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Olipa lame-ass musaa, ei voi euroviisujen kanssa puhua samana päivänäkään.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

iiiduli kirjoitti: 26 Maalis 2022, 00:29 Tuskin biisit kovin isoja kuuntelulukuja keräävät eikä mistään varmastikaan tule Usassa sen isompaa hittiä, ainakaan nyt tämän ensimmäisen erän perusteella.
No joo, ei tosiaan. Kaikki muut, paitsi AleXan esitys, ovat YouTubessa selvästi alle 100 tuhannen katsomiskerran. Spotifyssa vain AleXan kappale yltänyt 100 tuhanteen kuunteluun, ja ylipäätään kappaleita on kuunneltu päivittäin Spotifyssa yhteensä noin 100 tuhatta kertaa, joista suurin osa AleXan striimauksia.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2952
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Itsellekin jäi tästä vähän hämmentynyt fiilis. Kappaleiden taso ei päätä huimannut, ja esitysten välillä oli kamalan pitkät tauot. Onneksi tosiaan tulee Ylellä, niin ei tarvinnut jatkuvia mainoksia pelätä. Alexa oli ainoa, jossa oli vähän jotain mielenkiintoa. Nuoremmat mieslaulajat oli jotenkin tosi ärsyttäviä, samoin se cowboy.

Eikä tästä kyllä tullut yhtään viisufiiliskään, ihan erilainen tunnelma. Oli myös harmi kun kappaleista ei näytetty lopussa koostetta. Ja tuo kilpailussa jatkavan kappaleen kertominen oli kyllä oudosti tehty. Täytyy kyllä muistaa, että tämä on ensimmäinen kerta kun kisa järjestetään, niin ei voi olettaa, että kaikki olisi niin kuin pitää, mutta olisivat voineet ottaa hiukan enemmän mallia Euroopan viisuista.

Kilpailun pito paikka sekä lava olivat kyllä pieniä. Kyllä tämmöinen ison kaavan kilpailu ansaitsisi vähän paremmat puitteet. En usko että tästä kisasta tulee yhtä laadukasta kuin Euroviisuista. Ehkä viisutunteen puuttuminen johtuu myös siitä, kun ei ole itse osa Amerikkaa. Saa nähdä, kuinka pitkään tämä kisa tulee pyörimään.

Hauskaa, kun joistakin tää tuntuu Melloilta. Mä ja mun kaveri taas saatiin enemmän UMK viboja. Tanssijat oli meistä vielä huonompaa tasoa. :mrgreen:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3190
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Melloista tässä on mun tietääkseni pyritty katsomaan esimerkkiä, mutta mullekaan ei tule mieleen se lainkaan. En oikein ymmärrä miten tästä edes voisi tulla mieleen Mellot. :shock:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8147
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mielenkiintoisen pienet puitteet ohjelmassa. Yleisöä kovin vähän, liekö sitten koronalla ollut oma vaikutuksensa. Esiintymislavalla oli syvyyttä, muttei leveyttä. Tanssijoita oli tosiaan liikaa, ehkä se euroviisujen kuuden maksimi on paikallaan. Saa nähdä kasvaako puitteet finaaliin, tällaisenaan ei oikein täyttänyt mun ennakko-odotuksia amerikkalaisesta showsta. Juontajista se miesräppäri oli aika jähmeän oloinen.

Niin joo ja se, että jatkoonmenijät paljastetaan vasta seuraavan jakson alussa, tuntuu olevan jenkeissä tapana. Olen jossain ohjelmassa aikaisemminkin nähnyt vastaavaa. Tapa, jonka en tosiaan toivo leviävän tänne.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16653
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Saturnus Psycho kirjoitti: 26 Maalis 2022, 16:29 ^ Melloista tässä on mun tietääkseni pyritty katsomaan esimerkkiä, mutta mullekaan ei tule mieleen se lainkaan. En oikein ymmärrä miten tästä edes voisi tulla mieleen Mellot. :shock:
Minulle tuli mieleen Norjan karsinta, hurraavine kotijoukkoine kaikkineen.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3190
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Jenkeissä tosiaan aina tuntuu nuo äänestykset kestävän vähintään vuorokauden ajan. Miksihän siellä ei koskaan ole niin nopeita äänestyksiä kuin Euroopassa?
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8147
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Luulen, että se tulosjulkistuksen panttaaminen seuraavaan jaksoon on lähinnä yleisön houkuttelemiseksi kanavalle ja ohjelman pariin seuraavankin jakson ajaksi. Tyhmää, mutta näillä mennään.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2127
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Katsottu, ja aika tylsä oli. Sainpahan käytettyä kaksi incenceä PoGo:ssa pois samalla.

AleXa oli ainoa joka jäi mieleen.

Ylikaupallisuus oksetti, ja esim sen Puerto Ricolaisen puhetapa tuoda jokaiseen lauseeseen yksi espanjankielinen sana mukaan oksetti vähän. Veikkaan että hän osaa kyllä puhua ihan hyvin enkkua, tuo puhetapa esittelyssä oli vain kotikatsojia varten.

Olen nyt kahden vaiheilla katsoako enempää. Jenkkien maantiedosta jo ennestään kiinnostuneena en saanut tästä juuri mitään uutta tietoa. Tai no se Wisconsinin juustohomma oli uutta, mutta ei yllätys sekään kun sinnehän muutti paljon eurooppalaisia siirtolaisia.

Se Mississippin tavaamisen harjoitus toi mieleen että kuinka tyhmiä perusjenkit oikein on? En ole koskaan edes käynyt koko maassa mut toki mä osaan Mississippin tavata.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Katson vasta tänään ja vasta nähnyt yhden eli Minnesotan mutta kuulosti raikkaammalta kuin suuri osa tämän vuoden viisubiisristä.

Oklahoma myös pirtsakka ja tyylikäs show

Aikansas ei vakuuttanut, viisuissa parempia kantribiisejä.

Indiana en tajunnut missä biisi

Puerto Ricolta sitten Antti Tuisku tai joku tsiljoonista MF poikapoppareista.

Connecticut katsoi UMKta ja päättänyt että Dannykin tarvitaan joten Michael Bolton kaivettiin esiin. Ei ihan hullumpi biisi.

Iowa - next

Wisconsin - No niin, asiaa. Tämä olis ihan puntarikärjessä.

Mississippi - ihan ookoo
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kuuntelin tiskatessa toisen erän biisit Spotifysta. Samaa tasapaksua tietä edetään näidenkin osalta. :draamaa: :roll: Onneksi sentään löytyi kolme vähintään hyvää biisiä kuunteluun:

Broderick Jones feat. Calio - Tell Me
Enisa - Green Light
Jordan Smith - Sparrow

// Tämän Macy Grayn biisi oli muuten kyllä melkoisen tunkkainen gospel-pieru. :nohyi:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7558
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja Requel »

Toinen erä oli tylsä! Suosikkini oli Chloe Fredericks - Can't Make You Love Me, mutta Loko pysyy edelleen parhaana kaikista. :joojoo:
👼 Definitely not an angel 👼
:twisted: but I'm not that evil, ya know? :twisted:

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Ensimmäisten tietojen mukaan katsojaluvut putosivat 40 prosenttia. :rofl:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5962
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Apua, täähän floppaa sitten ihan kunnolla. Ja tätähän tulee vielä monta viikkoa ennen finaalia. Kuinkakohan surkeissa katsojaluvuissa mennään kuukauden päästä? :heh:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mahdetaankohan järjestää enää ensi vuonna koko kilpailua? :miettii:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8147
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joo, kisaväsymys iskenyt katsojiin ekan jakson jälkeen kun on luvassa monta jaksoa yhtä ja samaa ennen finaalia. Varmaan moni skippaa nää alkuerät ja katsoo pelkän finaalin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Elukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1073
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 19:55

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Ikävästi kävi katsojaluvuille, mutta eipä ole biisitkään tässä ohjelmassa olleet häävejä. Mitä vaan voi kuitenkin vielä tapahtua. Teoriassa jostain alkuerästä voi vaikka nousta uusi superhitti(tai jopa useampi), joka takuulla nostattaisi ohjelman kiinnostavuutta. En vielä tuomitsisi totaaliseksi flopiksi.
Vaihtuvat sloganit takaisin! :grr:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5962
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Harmi, että ensimmäinen erä oli niin surkea, sillä ainakin omaan korvaan kakkoserässä oli huomattavasti parempia biisejä. Osa kuulosti jo oikeinkin siltä, että olisivat voineet olla mukana "aidoissa" viisuissa.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Kolmoserän pätkät kuulostivat vielä paremmilta. :joojoo: Katsotaan, millaisiksi muodostuvat kokonaisina. :mrgreen:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16653
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Kakkosessa en pitänyt oikein mistään :sorivaan: New York ja Maine olivat vahvoina kolmosina parasta antia. Pari oli suorastaan viihdyttävän huonoja.

Voin vain kuvitella, miten kamalalta nämä kuulostaisivat livelaulettuina :sekava:

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2127
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Katsoin kakkosjakson tänään, ja yllättäen kun rentona katsoi näin sunnuntaina tietäen jo jutun juonen niin täähän oli ihan hyvää viihdettä.

Hyviä biisejä oli vaikka kuinka :peukku:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kolmannessa erässä oli jo enemmänkin kivoja. :uujee: Tässä vähän kommentteja suosikeistani:

Nitro Nitran asenteikas kappale oli mieleeni. :surrur: Kuulosti hieman Amy Winehouselta.

Tuo Jewelin biisi on jotenkin niin ABBA kuin olla ja voi. :heh: Mukavan lennokas meininki. :peukku:

Sabyun trooppisen big band -jazzahtava pop on niin symppis myös! :rakkaus: Harmi, ettei taida olla mitään tsäänssejä jatkoon. :lohduton:

Grant Knochen biisi on kiva pop-kappale. Siitä löytyy melkeinpä enemmän sisältöä kuin kahden ensimmäisen erän peruspopeista.

Ale Zabalan haitari-intro on niin kamala, että se on jo ihana. :kups: Tässä se on, ellei USA ole jo päättänyt äänestää AleXan voittoon.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Kolmas jakso sai noin 1.6 miljoonaa katsojaa.

Kaikken naurettavin juttu on, että NBC on ilmeisesti ostanut näyttökertoja YouTube-videoille. Kakkosjakson esitykset olivat yhtäkkiä sadoissatuhansissa näyttökerroissa. Viimeisten muutaman päivän aikana näyttökertoja on tullut videoille ehkä muutama tuhat. Macy Grayn esitys ei ole saanut kolmeen päivään edes tuhatta, vaikka sillä on muka 548 tuhatta, myöskään Almira Zakyn kokonaisnäyttökertamäärä (505 tuhatta) ei ole noussut sitten lauantain yhtään.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5962
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Ai ai, tulee Björkmanilla olemaan kyllä hommaa, jos haluaa tämän kilpailun tulevan Amerikassa vielä ensi vuonnakin. Ehkä kannattaa suosiolla lähteä kokeilemaan seuraavaa maanosaa. :mrgreen:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36852
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Ooh, Afrikkaviisut olisi ihan mahtava nähdä! :uujee: 🌍
Meow cat, please meow back.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12858
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

iiiduli kirjoitti: 06 Huhti 2022, 13:04 Ehkä kannattaa suosiolla lähteä kokeilemaan seuraavaa maanosaa. :mrgreen:
Vai maanosaa? Tämä on kuitenkin vain Yhdysvaltojen sisäinen kilpailu eikä koko Amerikan mantereen laajuinen. Jos olisi koko Amerikan mantereen viisut, niin tämän USAn kilpailun voittaja edustaisi luonnollisesti Yhdysvaltoja siinä.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19794
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: American Song Contest

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Juu, ovathan nämä katsojaluvut olleet toistaiseksi melko vaatimattomia yli 300 miljoonan asukkaan maassa. Ja kun tapahtumaa järjestää täysin kaupallinen yhtiö, jota kiinnostaa vain katsojaluvut, veikkaan, että American Song Contest jäi nyt yhden vuoden kokeiluksi. :sorivaan:

Vastaa Viestiin