Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Vapaata viisukeskustelua
Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Jotta Espanja 2022 -ketju ei enempää täyttyisi näistä, siirretään keskustelu tänne.

Mistä karsintatuloksesta näet edelleen painajaisia? Mikä maa jätti viisuvoittajan karsintoihin? Sana on vapaa! :draamaa:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36853
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kuten kirjoitin Espanjan ketjuun, Itävallan 2011 karsintatulos on varmaan edelleen se kaikista pahin. Oida Taunz! olisi ollut niin siisti viisu, kaksikon seuraavan vuoden kappale on niin pliisu siihen verrattuna.

Suurina tragedioina tulee myös saman illan aikana tapahtunut Puola ja Viro 2016. Cool Me Down ja Seis olisivat varmaan olleet puntarini kärkikaksikko tuona vuonna. :draamaa:

Toki Suomen puolellakin kammotuksia on. Muistamistani pahimpana toki 2015. Muistamattomistani 2000 ja 1981 pompahtavat mieleen helposti.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42003
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Why?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19794
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Yli vuosikymmenen ajan eri maiden viisukarsintoja joka vuosi seuranneena totean, että jos olisin jäänyt itkemään jokaista minulle pettymyksenä tullutta karsintatulosta, olisin luultavasti jo mielisairaalassa. Niinpä olen pyrkinyt pääsemään yli kaikkien maiden paitsi Suomen pettymystuloksista melko pian karsintojen jälkeen. Näin ollen, vastaukseni kysymykseen "Mistä karsintatuloksesta [yksikössä, oma huomioni] näet edelleen painajaisia?" on ehdottomasti UMK 2015, jossa täysin väärin perustein rummutettiin voittajaksi kaikkien aikojen huonoin Suomen viisu, ja jolla jäätiin semifinaalin jumboksi. Pienemmissä määrin myös vuoden 2016 UMK on samanlainen.

Tämä ei tietenkään tarkoita, että muiden maiden karsintatuloksilla ei olisi minulle mitään väliä, totta kai karsintavoittaja, joka ei minua miellytä, harmittaa yleensä jonkin aikaa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8148
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja hra47 »

En jaksa/viitsi seurata ulkomaiden karsintoja, ellei niitä suoranaisesti televisiosta tyrkytetä (mellot). Osin mielenrauhani vuoksi, osin laiskuuttani. Suomen karsinnoista 2005 (An actress) oli aika paha ja 2006 (Shanghain valot) tuntui myös pahalta, mutta viisuvoitto Ateenasta paransi pipin aika vahvasti.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Onhan näitä(kin) vuosien varrella tullut; pahin löytyy ihan Suomesta We Should Be Through:n muodossa. Ulkomailtakin toki löytyy; Keep on Walking tulee nopeasti mieleen, ja kun Ruotsissa ollaan, niin myös Busy Doin' Nothin' pääsee listalle. Sitten on niitä, joiden toki olisi pitänyt voittaa, mutta joilla ei ollut mitään saumoja sellaiseen, kuten Seis ja seuraavan vuoden Eesti Laulista mikä tahansa paitsi voittaja. :heh: Just Fine olisi todennäköisesti ollut puntariykköseni 2018.

Aivan viime vuosilta ei heti tule mieleen mitään liian kamalaa; Italiasta olisi viime vuonna löytynyt selvä puntariykkönen La genesi del tuo coloressa, tosin se meni heiltä ihan hyvin. Espanjalla kyllä oli yritystä jättäessään Terran rannalle, mutta niitä nyt sattuu joka vuosi. Saksan valinta viime vuonna oli mielenkiintoinen veto, vaikka karsinta järjestettiinkin vain sisäisesti - jos olisin kuullut muut ehdokkaat, pääsisi se todennäköisesti joukkoon iloiseen. Ehkä vielä tämän vuoden karsinnoista saadaan listalle täytettä? :surrur:

Pitäisi varmaankin käydä läpi kaikki karsintatulokset, niin saa listattua myös ne karvaat pettymykset, joita ei heti muista. :heh:
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20458
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Ah, kaipaamani ketju, jota en tiennyt kaipaavani. Norja 2021, Monument. :joojoo: Pitää tulla purnaamaan joskus urakalla, koska näitä riittää.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Celda
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 930
Liittynyt: 05 Tammi 2016, 14:27

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja Celda »

Shine a Little Lightin häviö Brittien karsinnoissa 2016 oli kyllä pettymysten pettymys. :draamaa: Viisuihin valittiin sitten tylsäke, mikä tuntuu olevan kantava teema näissä karsintatöpeksinnöissä. :niinpa:
jee euroviisut kirjoitti: 31 Tammi 2022, 17:15 – – vastaukseni kysymykseen "Mistä karsintatuloksesta [yksikössä, oma huomioni] näet edelleen painajaisia?" on ehdottomasti UMK 2015, jossa täysin väärin perustein rummutettiin voittajaksi kaikkien aikojen huonoin Suomen viisu, ja jolla jäätiin semifinaalin jumboksi. Pienemmissä määrin myös vuoden 2016 UMK on samanlainen.
:samaamielta:

Vaalit on ja roiskuu.

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2971
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

No jaa, ylitse on päästy, mutta anteeksi ei ole annettu :twisted: Minullekin aikanaan Oida Taunzin tappio oli todella katkera, nykyisin olen vähän jo kyllästynyt biisiin :puna: Sen sijaan samalta vuodelta 2011 Georgian karsinta kyrsii edelleen, Temo Sajaian "Jarisk'atsis Simghera"n olisi pitänyt ehdottomasti voittaa, ai että siinä on upea biisi :ihana: Olen aiemminkin maininnut seuraavasta, Donsin "Pēdējā vēstule" olisi lähellä kaikkien aikojen viisulistani TOP 10 sijoitusta, jos se olisi valittu :niinpa: 2015 Goncalo Tavaresin tappio Portugalissa ketuttaa rajusti vielä tänäkin päivänä eikä 2018 Ranskassa Malon "Ciao"n oikeusmurhakaan ole unohtunut.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Snude
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1567
Liittynyt: 25 Syys 2016, 11:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja Snude »

En nyt ole karsintoja niin paljon seurannut, että näitä olisi valtavasti kertynyt. Harvemmin ne myöskään minulla menevät oikeasti tunteisiin (varsinkaan nykyään), mutta kyllä joitakin löytyy. Yksi on kuitenkin ylitse muiden: 7. maaliskuuta 2020, kun Kingdom come ja Cicciolina hävisivät Mellot ja UMK:n samana iltana. Siinä meni kaksi liki varmaa puntarikärkeä ja aiemmin samalla viikolla oli mennyt kolmaskin, kun Rakata jäi Israelin karsintaan. Se hyvä puoli tässä pettymyksessä toki oli, ettei viisujen peruuntuminen tuntunut niin pahalta, kun usko vuoden tasoon oli jo mennyt eikä kunnon viisuinto ehtinyt palautua ennen perumista.
Lähden kyllä taas kellariin dokaamaan. Siellä ei ainakaan uskota, että Suomi valitsi oikein Euroviisuihin 2024.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16963
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja Happy »

Itestäni nää on tuntunu & tuntuu yhä pahimmilta :mrgreen:

2010: 🇸🇪 Eric Saade - Manboy
Yläasteen musiikinope hypetti luokassa Melloja ja esitteli meille Mellofinalisteja: no mähän olin eniten wow Eric Saadesta: biisiä tehosoitin päivittäin: ja kulutin ahkerasti koko Saaden tuotantoa. Petyin kun selvisi myöhemmin että Anna Bergendahl röyhkeästi vei ensimmäisen viisuihastuksen edustuspaikan!
Vuotta myöhemmin en edes tajunnut Ericin olevan mukana: yllätyin kun samainen musiikinopettaja esitteli meille viisubiisejä: kaikki tuntu vihaavan Ruotsin biisiä ja esitin lampaana mukana vaikka sisäisesti hypinkin ehkä riemusta :hiips:

2011: 🇪🇪 Ithaka Maria - Hopa'pa-rei
Näihin aikoihin ei ollu tarkoitus seurata edes Viron karsintoja mutta kun virolainen tyttöystäväni silloin hehkutti tätä biisii mulle nii sytyin itekki täysillä ja en muuta ku tehny ku kuuntelin päivittäin non stop Hopa'Pa-reita :surrur:
Suomen finaalin lisäksi katoin Viron finaalin: ja pettymys oli valtava vaikka tavallaan pidin Getterinkin biisistä.

2013: 🇦🇱 Kejsi Tola - S'jemi më atje
No tällöin olin oppinut jo viisufanituksen elkeet: ja seurasin kaikkii mahdollisii karsintoi iha kuola valuen. Kejsi Tolan 2009 viisubiisi oli tuolloin kaikkien aikojen suosikkini ja olin ihan wauu Kejsin paluusta: ja biisikin tuntu paremmalta kuin viisunsa mahtavasta livestä puhumattakaan. Ai että vitutti kun ei päässy edustamaan.

2013: 🇸🇪 Anton Ewald - Begging
Biisi jonka hienouden tajusin vasta Mellofinaalissa. Eniten ärsytti pari päivää Mellofinaalin jälkeen kun biisi pyöri koko ajan päässä: ja tää itseasiassa soi koko kevään joka ikinen päivä. Tuolloin keväällä koin teiniajan suuren ihastuksen ja biisillä on söpö taustatarina siinä.

2014: 🇱🇻 Samanta Tīna - Stay
Upea uhkea Samanta Tina: pidin valtavasti myös I need herosta ja peräkkäiset kakkossijat ei ollu kiva juttu. Mutta mutta Samanta Tina sai lopulta edustuspaikkansa joten en voi laskea näitä enää pettymyksiksi.

2016: 🇪🇸 Maverick - Un mundo más feliz
Tää biisi osui täydellisesti musamakuun: täydellinen lattari! Karsintojen jumbosija oli totaallista paskaa.
Maverickin Princesa Descalza & Si Tú Estás Conmigo olivat tuolloin myös tehosoitossa: vaikutti niin lupaavalta artistilta mut sit siitä artistiurasta ei tullutkaan mitään? :lohduton:

2017: 🇪🇸 Mirela - Contigo
Ja Espanja petti jälleen tosin nyt epäreilun tuomaripelin takia :nyyh:

2017: 🇸🇪 Loreen – Statements
Tää on täydellinen edelleenkin: en pysty edelleenkään käsittämään miten jäi Andraan :shock: :nyyh:

2018: 🇸🇪 Samir & Viktor – Shuffla
2018 taisin seurata pelkästään vain Viron karsinnat ja Unkarin ja Ruotsin finaalin: siitä huolimatta pääsin taas pettymään kun tää bänger ei päässyt viisuihin... tän jälkeen aloinkin inhota Melloja karsintaformaattina: pitäkää paskanne oli varmaan mottoni tuolloin ja on yhä :surrur:

2019 🇪🇸 Maria - Muerdeme
2019 🇪🇸 Natalia & Miki - Nadie se salva
Kaksi upeaa latinobängeriä joista toinen on edelleen kaikkien aikojen paras tyrkky. Ja molemmat jätettiin rannalle :shock:
Nää biisit mulla edelleenkin kuuntelussa :kups:

2019 🇺🇦 Maruv - Siren Song
Fanitin tätä koko sydämellä: ja olisi itselleni kaikkien aikojen viisu jos olisi päästetty edustamaan: olin niin onnellinen tän voitosta varsinkin kun Espanjatulokset sapetti. Kun tää diskattiin viisuista kyseenalaistin koko viisufanittamisen järkevyyden..

2020: 🇦🇱 Elvana Gjata - Me Tana
Ensinnäkin oli hienoa saada oma suosikkiartisti mukaan näihin karsintoihin: ja vielä millä bängerillä!

2020 🇫🇮 Erika Vikman - Cicciolina
Sen ainoan kerran kun suomalainen biisi saa mut totaalliseen imuun niin ulkomaalaiset pilipaliraadit pilaavat edustusmatkan. Kun kuulin ensimmäisen kerran viisujen peruuntumisesta tunsin äärimmäistä iloa ja syyhän oli Cicciolina :puna:

2021: 🇸🇪 Eric Saade - Every Minute
Viisujumalani comeback: täydellinen biisi & live ja mitä tekee Ruotsi: en tajua vieläkään :shock:
Mellot menee tänä vuonna niiden karsintojen joukkoon joita en aio katsoa.


Varmasti olisi monia muitakin pettymyksiä, mutta onneksi olen jättänyt suurimman osan karsinnoista väliin ja tutustunut vasta jälkikäteen niihin upeuksiin jotka jätetty rannalle
Mutta toki on tässä nyt koettu myös suuria ilonaiheita: Måneskinin San Remo voitto sekä viisuvoitto: ja nyt upean Slo Mo bängerin pääsy viisuihin :tapu: :tapu:
Viimeksi muokannut Happy, 31 Tammi 2022, 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16653
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Ihanaa :surrur: Teen tästä vielä puntarinkin, se mietti.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36853
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kiitos Happy muistutuksesta, Samanta Tinan I Need a Hero vuodelta 2013 pääsee ehdottomasti dramaattisimpien joukkoon. Kerrankin kun kisan ennakkosuosikkina on kammottava pompöösiballadi, joka osuu omaan musamakuuni näin täydellisesti ja sitten se häviää. :draamaa:

https://youtu.be/ztG-nLXTFzs
Meow cat, please meow back.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16653
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Ennen kuin lähden tekemään puntariani, varmaan loogista olisi keskittyä tapauksiin, joissa pettymys oli myös yllätys, ts. pettymykseksi ei kelpaa sellainen, jolla ei alun perinkään ollut mitään mahdollisuuksia?

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7178
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Mulle pettymyksiä ovat olleet ainakin Coral Segovia 2010 Espanjan karsinnoissa! Miten se Daniel Diges edes voitti.. Sitten tietysti jo täällä mainitut Anna Bergendahlin Kingdom Come & Erikan Cicciolina! Australiasta taas Electric Fieldsin 2000 & Whatever! :ihana:
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Listaan hieman Happyn tyyliin vuosi vuodelta, mutta useampaan vuoteen minulla on useampi. :heh:

2009: 🇸🇪 Måns Zelmerlöw - Hope & Glory
Vaikka Måns tuskin olisi Alexanderia voittanut, olisi Ruotsi ollut aivan varmasti viiden kärjessä. Toki Månsin olisi pitänyt voittaa jo vuonna 2007.

2010: 🇸🇪 Eric Saade - Manboy
Eric olisi aivan varmasti mennyt finaaliin. Toki sinänsä hyvä, ettei Eric voittanut vielä 2010, sillä tuskin hän olisi palannut seuraavana vuonna. :heh:

🇵🇹 Catarina Pereira - Canta por mim
Voittaja kamala jollotus, tämä olisi ollut kymmenen kärjessä. Ja kun oli vielä selvä kansan valinta. :roll:

2011: 🇺🇦 Zlata Ognevich - The Kukushka
Tässä ei voi edes lohduttautua sillä, että Zlata sai mahdollisuutensa myöhemmin, koska en hänen viisustaan erityisemmin pidä.

🇬🇷 Nikki Ponte - I Don't Wanna Dance
Ei nyt ehkä se suurin pettymys, mutta kuitenkin yksi mainitsemisen arvoisista.

🇲🇩 Pasha Parfeny - Dorule
Parempi kuin viisunsa ja ainakin sata kertaa parempi kuin valittu Zdob şi Zdub.

🇷🇴 Mihai Alexandru feat. B-Body and Soul - Bang Bang
Olisi pärjännyt paremmin kuin Hotel FM ja ehdottomasti olisi ansainnut edustaa Romaniaa.

🇦🇹 Trackshittaz - Oida Taunz!
🇦🇹 Klimmstein feat. Joe Sumner - Paris, Paris
Tämä karsinta oli kyllä kamala pettymys, koska voittaja on täysin sietämätön. Erityisesti "Paris, Paris" on sellainen kappale, johon palaan usein edelleen.

🇦🇲 Emmy - Ayo
Armenia olisi ollut finaalin kymmenen kärjessä tällä ja kappale olisi toiseksi paras Armenian viisu ikinä. :joojoo:

Suuria pettymyksiä olivat vuonna 2011 myös Maltan ja Norjan karsinnat. Erityisesti Norjassa taso oli huikea, mutta yksi huonoimmista voitti.

2012: 🇷🇺 Dima Bilan & Julia Volkova - Back to Her Future
Oikeastaan syynä ainoastaan se, mikä loppujen lopuksi voitti.

🇩🇰 Christian Brøns & Patrik Isaksson - Venter
Yksi kaikkien aikojen suurimmista pettymyksistä. :parku:

🇺🇦 Max Barskih - Dance
Lue ylempi. :parku:

Melodifestivalenin tulos toki myös, ihan täysin subjektiivisesta näkökulmastani. :ylppis:

2013: 🇱🇻 Niko - One
Oli puhelinäänten kolmonen, mutta ei päässyt edes superfinaaliin tuomareiden vuoksi. Olisi varmasti menestynyt paremmin kuin PeR.

🇫🇮 Arion - Lost
Vaikka Kristasta pidänkin ja suosikkini oli Diandra, Arion olisi ehdottomasti pitänyt lähettää ja olisimme saaneet top 10 -tuloksen.

🇳🇴 Adelén - Bombo
🇳🇴 Sirkus Eliassen - I Love You Te Quiero
Vihasin voittajaa silloin, enkä sitä voi sietää nykyäänkään hirveästi. Nämä kaksi sen sijaan ovat soittolistallani edelleen.

2014: 🇦🇱 Klodian Kaçani - Me ty
Todennäköisesti se suurin karsintapettymys ikinä.

🇧🇪 2 Fabiola feat. Loredana - She's After My Piano
Noh, heidät heitettiin ulos jo semifinaalissa.

🇩🇪 Santiano - The Fiddler on the Deck
Karsinta täynnä hyviä kappaleita ja he päätyivät Elaizaan. :roll:

🇪🇸 Brequette - Más (Run)
Ensimmäinen siihen pitkään listaan Espanjan karsintapettymyksistä.

Myös Maltan karsinnat vuonna 2014 olivat täynnä parempi vaihtoehtoja kuin voittaja.

--

Jatkan, todennäköisesti toisessa viestissä, joskus!
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10697
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Päätin listata jokaiselta vuodelta sen suurimman pettymyksen. Ihan jokaiselle vuodelle ei löydy mitään ylitsepääsemätöntä itkupotkuraivaripettymystä, mutta pettymyksiä kuitenkin löytyy joka vuodelle. :mrgreen: ->

2009: 🇳🇴 Tone Damli - Butterflies
Heti alkaa aika unpopular opinionilla. :heh: Mutta Tonen bongasin randomisti tuona vuonna Norjan Youtubesta ja löysin Butterfliesin. Ihastuin heti. <3 Olin kovin pettynyt, kun ei valittu. Toki Norja taisi tehdä oikean valinnan. Tosin ei minulle. :heh:

2010: 🇫🇮 Nina Lassander - Cider Hill
Aivan huikea biisi ja en voi ymmärtää Suomen valintaa. Eniten ärsyttää, että tämän edustuspaikka pääsi näin lähelle. On edelleen yksi kaikkien aikojen parhaista suomityrkyistä.

2011: 🇫🇮 Saara Aalto - Blessed With Love
Puhumme lisää Suomesta ja nyt päästään isoon pettymykseen. Kaikki tietää, miten iso Saara-fani olen ja tämän kakkossija oikeasti harmitti. :lohduton: Tuolloin olin vielä ihan hullu Saara-fani, joten pettymys oli oikeasti valtava.

2012: 🇸🇪 Charlotte Perrelli - The Girl
Tässä eniten harmittaa se, että Perrelli jäi jopa Mellojen semeihin. Minusta The Girl on varmaan hänen paras kappaleensa. Todella aliarvostettu. Olisi edes andraan kuulunut.

2013: 🇸🇪 Anton Ewald - Begging
Tämä harmittaa niin paljon! :jupinaa: Begging olisi ollut yksi kaikkien aikojen suosikkiviisujani ja Anton kevyesti kaikkien aikojen Mr. Eurovision. Olin aivan rakastunut häneen 2013. :heh: Robin oli todella tylsä valinta Ruotsilta, joten se harmittaa tässä vielä enemmän.

2014: 🇱🇻 Sabīne Berezina - Pressure
Vähän randomimpaa viisua! :heh: Mutta tämä on tältä vuodelta osuvin. Kuuntelen tätä edelleen yllättävän paljon. Kappale on ihana, tummanpuhuva ja dramaattinen. En voi uskoa, että ei edes päässyt karsintojensa finaaliin! Muistan olleeni tuolloin erittäin järkyttynyt.

2015: 🇮🇪 Nikki Kavanagh - Memories
Tämä ei oikein päde tänä päivänä, koska olen myös vuosien saatossa oppinut rakastamaan Mollya ja varsinaisesti minua ei enää tässä hetkessä haittaa, että valinta osui Mollyyn. Kuitenkin 2015 tämä oli iso pettymys. Olin odottanut Nikkin paluuta kuumeisesti ja toivoin, että olisi ollut hänen vuoronsa. Memories on myös hyvä ero biisi, mitä on tullut kuunneltua monessa tilanteessa.

2016: 🇫🇮 Saara Aalto - No Fear
Ylivoimaisesti tämä! Tämä oli murha! Oikeusmurha! Ylen pelleraadit pilasivat Saaran viisu-unelman. No Fear on minulle niin tärkeä ja lohdullinen kappale. En oikeastaan koskaan toipunut siitä ja menetin lopullisesti uskoni Yleen. Pisteytyssysteemi oli tänä vuonna niin epäreilu ja Saara on edelleen karsintojen henkinen voittaja.

2017: 🇪🇸 Mirela - Contigo
Toinen täydellinen pisteytysfarssi, mistä puhuin jo Espanja 2022-ketjussa. Suorastaan irvokasta. Contigo on edelleen ihana kesäbängeri, mitä tulee kuunneltua.

2018: 🇳🇴 Stella & Alexandra - You Got Me
Tänä vuonna ei oikeastaan ollut mitään selvää jättikarsintapettymystä, joten nimetään tämä. Biisi, mihin sytyin kunnolla vasta karsintojen jälkeen. Todella tarttuva ja pirteä kappale. Sen sijaan valitsivat hieman väsyneen Rybakin.

2019: 🇸🇪 Anna Bergendahl - Ashes to Ashes
Tänäkään vuonna ei ollut mitään ylipääsemätöntä pettymystä, kuten 2016, mutta kyllä Anna olisi ansainnut revanssin. Lundvikin kappale oli kuitenkin hyvä. Annan kappale oli kuitenkin aivan taivaallinen.

2020: 🇸🇪 Anna Bergendahl - Kingdom Come
Lisää Annaa ja tämä jo kirpaisi isosti. Annan Kingdom Come olisi ollut valituksi tullessaan minun kaikkien aikojen suosikkiviisukappale. Se on niin voimauttava ja mahtava. Iso pettymys, että ei voittanut Melloja. Pettymystä vähän lievensi se, että viisut peruttiin ja olisin ollut entistä musertuneempi, jos Anna ei olisi päässyt viisuihin, vaikka olisi voittanut. Mainitaan tähän myös Suomen Cicciolina.

2021 🇳🇴 KEiiNO - Monument
Tämä tuskin selityksiä kaipaa. Viisufanit puhuivat puolestaan. Yksi kaikkien aikojen suurimpia oikeusmurhia. Turhauttava valinta Norjalta. Heitä pitäisi jotenkin rankaista tästä.


// Hieman ehkä yllätykseksi Ruotsi on aiheuttanut minulle eniten pettymyksiä. :heh: Tosin. Voi johtua siitä, että koska elää Melloja niin tunteella mukana, niin siinä myös tulokset menevät helposti ihon alle. Toivotaan, että 2022 Anna saa vihdoin revanssinsa, että minun ei tarvitse hänen nimeään tänne kolmatta kertaa listata. :joojoo:
Viimeksi muokannut WildDance, 01 Helmi 2022, 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19794
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

WildDance kirjoitti: 01 Helmi 2022, 16:01 2010: 🇫🇮 Nina Lassander - Cider Hill
Kun muistaa, mikä hirvitys onneksi jäi ennakkosuosikin asemasta huolimatta Suomelta valitsematta tuona vuonna, oikeastaan mikään muu voittaja tuolta vuodelta ei kai voi olla sanan varsinaisessa merkityksessä pettymys. :apuva:

Jos minun nyt pitäisi nimetä vastakohta tässä ketjussa kysytylle eli suurin karsintahelpotukseni, sanoisin, että edelleen kaikkien aikojen suurin karsintahelpotukseni on, että Eläkeläiset ei voittanut Suomen karsintoja 2010. :joojoo:

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7178
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

Miten olin unohtaa Monumentin! :puna:. Iso oikeusmurha! Samiasdin listasta erityisesti Catarinan olisi pitänyt valita 2010, mutta ei hitto kun päätyivät siihen jollotukseen..

2016 Suomen edustajan olisi kuulunut olla Mikael Saari, mutta ei ollut, kun valitsivat Sandhjan.. Iso pettymys!

Zlatan Kukushka olisi ollut mun viisuykkönen tuolloin 2011, mutta mitä teki Ukraina.

Espanjan karsinta 2017 täysi vitsi.. Mirela ei todellakaan olisi jäänyt viimeiseksi Kiovassa!
Nyt lähden tanssimaan
Niinku cha cha cha
Enkä pelkääkään tätä maailmaa
Niinku cha cha cha
Kun mä kaadan päälleni samppanjaa

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12858
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

jee euroviisut kirjoitti: 01 Helmi 2022, 16:10 Jos minun nyt pitäisi nimetä vastakohta tässä ketjussa kysytylle eli suurin karsintahelpotukseni, sanoisin, että edelleen kaikkien aikojen suurin karsintahelpotukseni on, että Eläkeläiset ei voittanut Suomen karsintoja 2010. :joojoo:
Tästä tuli mieleen, että sinä (kuten muutama muukin) helpotuit suuresti myös, kun Winny Puhh ei voittanut Eesti Laulia 2013. Toiset taas pettyivät, kun heidät jätettiin Malmöstä rannalle.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19794
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

^Totta. Et ollut tuolloin vielä rekisteröitynytkään kuppilaan. :eeek: Kuinka tarkasti sinä olet oikein lukenut koko Viisukuppilan historian? :shock:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12858
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

jee euroviisut kirjoitti: 01 Helmi 2022, 20:53 Kuinka tarkasti sinä olet oikein lukenut koko Viisukuppilan historian? :shock:
En ole ihan koko historiaa lukenut, mutta silloin tällöin olen lukenut monia vanhoja mielenkiintoisia viisukeskusteluita.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4903
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja toivo »

:suomi: 2000. Anna Eriksson- Oot voimani mun.
Todella tykki Suomi-euroviisuiskelmä! Tätä kuulee vieläkin radiosta 22 vuoden jälkeen. Jostakin muistan lukeneeni, että biisi olisi käännetty englanniksi viisulavalle. Klassikko! <3

Avatar
jiiii
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1056
Liittynyt: 05 Helmi 2019, 21:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja jiiii »

🇫🇷 Ranska 2019 The Divaz - La voix d'Aretha
Eivät tainneet päästä edes top-5, vaikka olisivat ehdottomasti voiton ansainneet :draamaa:

Myös: 🇫🇮 Suomi 2020 ja Erika Vikmanin Cicciolina

Ja totta kai 🇳🇴 2021 Keiino - Monument. Lisäisin tähän samaan pettymykseen myös sen, ettei Ulrikke osallistunut(kaan) tuon vuoden karsintoihin (onneksi sentään esiintyi!!)
:kaunis:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11533
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja romualdo »

hyi hitto ku on tuoreita esimerkkejä edellä...



Warmaan ylivoimainen voittaja olis v. -65 ... jos kansa saisi äänestää ...

Ikäihmiset peittoaisivat kaikki muut ...

Mutta omakohtaisia, suurimpina vääryyksinä pidän tietysti ettei näitä ylimaallisia Helmiä lähetettykään koko Euroopan silmien eteen :




-66 Märkää asfalttia

-68 Kissankellojen aikaan

-69 Hej Clown! Ruotsi

-74 Jäähyväiset

-76 Der Star Länsi-saksa

-77 Kauan sitten

-80 Karthago

-82 Mitt Äppelträd

-88 Amor Amor

-91 Enkelin silmin

-93 Viesti

-96 Toukokuu

-98 Oon Luonasi Sun

-02 Tää sydän särkyy kerran vaan

-04 Tango Tango Ruotsi


näitä hän on toki kyselty aikaisemminkin, eli ne ketjut olis voitu yhdistää jos mahdollista, niin ois saatu enemmän vaihtelua ja koko historia mukaan ...



... huh, näitähän kuule löytyy, jätetääns nämä ny tähän nämä, ettei verenpaine nouse liikaa ...

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16963
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ No kai ne on tuoreita jos ketjun tarkoitus on kertoa kokemistaan karsintapettymyksistään. esim tuskin sinäkään taisit tuolloin vuonna 1966 Suomen karsintoja katsella? lol
Toki voi jälkikäteen pettyä mut tuskin se ny niin ylitsepääsemätön pettymys voi olla jos ne tulokset on jo etukäteen tiennyt?
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19794
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

^Voihan se olla pettymys, jos edustuskappaleen jo kuultuaan saa tietää, mitä muuta karsinnassa olisi ollut tarjolla. Itsekin petyin Suomen valintaan saman vuoden muut Suomen tyrkyt kuultuani ainakin vuosien 1963 ja 1981 kohdalla, vaikka noiden Suomen karsintojen aikaan en ollut vielä syntynytkään (vuoden 1982 kohdalla en pettynyt, koska pidin itsestään selvänä, että karsinnassa oli pakko olla ollut tarjolla parempaakin).

Tosin tuskinpa noihin jälkeenpäin tutustuttuihin karsintoihin kuitenkaan samalla tavalla tunteella usein suhtaudutaan kuin itse koettuihin.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16963
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ niin niin mutta kokisin silti että ketju on nimenomaan perustettu alunperin "live-pettymyksistä"-aiheutuneista tuntemuksista ja täten erottaa ketjun muista vastaavista: siksi tuntuu vähän meh että tänne tullaan natisemaan muka liian tuoreista pettymyksistä .. ainakin ne on aidosti koettu sillä hetkellä :mrgreen:
Viimeksi muokannut Happy, 26 Huhti 2022, 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36853
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Itselleni yksi suurimmista pettymyksista on Viva la mamman häviäminen Saksan karsinnassa 1983. Tuo olisi minulla varmaan jossain kaikkien aikojen top-100:ssa vähintään, kun taas voittaja on täysin yhdentekevä. :draamaa:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 16963
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Ylitsepääsemättömät karsintapettymykset

Viesti Kirjoittaja Happy »

onneksi v.2000 olin vielä niin pieni etten tiennyt Espanjan karsintojen pahuudesta mitään.. nimittäin en olis koskaan toipunut tän täydellisen lattarin kakkossijasta :nyyh:
Never miss a good chance to shut up.

Vastaa Viestiin