Kamalin viisumuistosi

Vapaata viisukeskustelua
romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Vs: Kamalin viisumuistosi

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Katten-Gustaf kirjoitti:Ei mitenkään pahalla, mutta mä ymmärrän sun äidin reaktion. En tiedä, nauroiko se varsinaisesti sille, että Frederik ei voittanut, mutta tuo reagointi tuon biisin suhteen saisi kyllä mutkin nauramaan.

Mun on tunnustettava (ihan kuin en ois muka ennen tätä sanonut), mutta musta se biisi oli jo aivan järkyttävä silloin. Olin tosiaan iloinen, ettei voittanut. Suosikkini olivat tyyliin Reggae OK ja Ilomantsi...  :puna: :hiips:
ihana viesti tämäkin ja viimeinen rivi suunnilleen kuin minun kynästäni... :)
tähänkin lienen jo vastannut... mutta... en tiedä oliko viestissäni vielä ainakin nämä:

-80 Karthagon jääminen vasta 2. sijalle... uhhh mitähän eurooppa olisi ollut mieltä tästä beduiinirummulla höystetystä und idioottimaisen wahwalla siis tooosi tarttuvalla kertosäkeellä wahwistetusta rallista...


ja tietysti aivan oma lukunsa, 100 x pontenssiin edellisiin eli tietysti tämä esc-kisojan kuolema v. -99 ja niitten vaihtuminen "parempien" piirien karaokekisaksi..., suomen viisukarsintojen kuoleminen v. 2011, mutta jäipähän hienoja muistoja, mm. Suvi Karjulan karj... shiis upea kuorotulkinta Kylmän maan tango- biisissä..


ns. hämmentävän ja meleko kiinnottoman (varsinkin ne ...noh... nettikarsinnat) umk:n aloitus v. -12, ja siitä eteenpäin... enempi ja vähempi tolkutonta masentavaa ylipömpöösiä "viisu"menoa 12 - 18 ... Toivottavasti nämä kisat eivät jatku enää nykymuotoisena... pisteiden annot kokonaan pois, maat esittelisivät vain omaa musiikkiaan 2-3 esityksen verran,jokaisena viikonpäivänä siis n. 8 maata - kerrallaan ... erityispalkinnot, paras sävellys, esittäjä ... ja näin palkittaisiin sitten koko musiikintäyteisen viikon huipentumana... ja esityskielet luonnollisesti niitä maan virallisia...


jk. ai että seuraanko tämän kertaista umk-hössötystä. En ole kuunnellut yhtäkään Saaralle räätälöidyistä kappaleista (jo siksikin etteivät ne ole kotimaista tekoa... enkä tule myöskään seuraamaan jatkossakaan... Siis ei vain kiinnosta... kts. aiempia kritiikkejäni.) viisut ovat kohdaltani ohi. Nykymuotoisten seuraaminen. Kts. aiempia kriteejeräni ja vihapostiani.... esim. kappaleitten jättäminen tekstittämättä - se taisi olla SE SUURIN VIHAN AIHEUTTAJA!


Portugalin karsintoja tulen toki vielä seuraamaan... ja ehkä jotain muutakin.. .noh, riippuu tietysti mihin aikaan ne tulevat ja onko jotain mielekkäämpää tekemistä (no aina toki on!) siihen aikaan... Romu on siis aika väsynyt näihin - minkä toki jokainen vanhempi fani hyvin ymmärtääkin ... kevyet mullat vaan tällekin kisalle. - Heippa - Yritin viihtyä sen mitä kykenin....:

Ja sitä paitsi omat suosikkini ovat lähes joka vuosi karsiutuneet finaalista... hyvä tai masentava esimerkki esim. viimevuosi... helmet malta, slovenia (siis se balladi, mies... jos muistan oikein), jne ... ONNEKSI PORTUGALI OLI NOINKIN YLIVOIMAINEN, esitys oli kisan luontevin ja aidoin! :ihana:
Viimeksi muokannut romualdo, 07 Kesä 2023, 18:48. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

Snude
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1558
Liittynyt: 25 Syys 2016, 11:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Kamalin viisumuistosi

Viesti Kirjoittaja Snude »

Terasbekoni kirjoitti:Norma Johnin putoamisesta ja viime vuoden ykkössemin tuloksista ylipäänsä on tullut minullekin uusi kamalin viisumuisto.
Minulle se kamalin viisumuisto tulikin viime vuoden finaalista. Olin jo ennen finaalia pelännyt Portugalin voittavan ja viisuinnostukseni oli jo hieman laskenut. Seurasin finaalia taloyhtiömme yhteistilassa naapurien kanssa ja meillä oli ollut oma äänestys, jonka Portugali oli voittanut(ja myös Måns ja Jamala olivat voittaneet samaisen äänestyksen. Se ei kuitenkaan lisännyt pelkoani Portugalin voitosta.). Äänestyksen alkaessa käyttämämme valkokangas kytki itsensä pois päältä epäaktiivisuuden vuoksi. Kun saimme sen takaisin päälle, neljä maata oli jo äänestänyt ja mikä tilanne sieltä sitten tulikaan: Portugali 44, seuraavalla 19. Ajauduin jo tässä vaiheessa shokkiin, josta en toipunut missään vaiheessa äänestystä, kun Portugali sai täysiä pisteitä toistensa perään ja muut täydet pisteet jakautuivat todella voimakkaasti. Kun yleisöäänten sijojen 11-26 pisteet olivat paljon vuotta 2016 pienempiä, elättelin vielä pieniä toiveita Bulgarian voitosta. En tosin uskonut siihen, koska olin luottanut, että juuri tuomarit voisivat torpata Portugalin voiton. Portugalin voiton varmistuttua ja hurjan pistemäärän selvittyä olin hyvin järkyttynyt ja lähdin saman tien pois yhteistilasta. Seuraavat päivät menivätkin sitten aivan sumussa. Nykyään olen jo päässyt yli asiasta.
Lähden kyllä taas kellariin dokaamaan. Siellä ei ainakaan uskota, että Suomi valitsi oikein Euroviisuihin 2024.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11302
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Kamalin viisumuistosi

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

^ Joo, itse kyllä soin Portugalille maana voiton, mutta biisi ei ollut omiakaan suosikkejani. Ennen kaikkea ärsytti se hurja pistepotti ja puheet siitä, miten musiikki kerrankin voitti. Ja sitten kuitenkin Suomen samanlainen biisi teurastettiin kylmästi semiinsä. :sekava:

Se täytyy kyllä sanoa, että ainakin Kiovan ykkössemin livekommentointiketjun kilahtelut ovat näin jälkikäteen viihdyttävää luettavaa. "Nyt loppu viisujen seuraaminen!" :heh:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kamalin viisumuistosi

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Terasbekoni kirjoitti:^ Joo, itse kyllä soin Portugalille maana voiton, mutta biisi ei ollut omiakaan suosikkejani. Ennen kaikkea ärsytti se hurja pistepotti ja puheet siitä, miten musiikki kerrankin voitti. Ja sitten kuitenkin Suomen samanlainen biisi teurastettiin kylmästi semiinsä. :sekava:
Aika lailla sama homma minulla. Ihan kiva, että Portugali kerrankin voitti, mutta Amar pelos dois ei ollut minullakaan omien suosikkieni joukossa.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kamalin viisumuistosi

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Pettymyksiä on vuosien varrella tullut useitakin, mutta ei kai niitä kamaliksi viitsi kutsua, mitä nyt muutaman kerran se selkeästi paras biisi on Suomen karsinnoissa jäänyt toiseksi.

Suurin ärsytys ja kamalin muisto on vuodelta 1996. Jo se, että edustajaksi valikoitui Niin kaunis on taivas, oli mielestäni käsittämätöntä. Miten niin yksinkertainen Suomi-lallatus voitiin valita euroviisuksi? Kun valinta selvisi, vaikutti kappaleen säveltäjä leuhkalta. Ihan kuin olisi ollut ilman muuta selvää, että hänen kappaleensa valitaan. Tämä mielestäni paistoi hänestä pitkälle. Nyt kuitenkin totean, että olen saattanut nähdä suutuspäissäni tuon tilanteen edellämainitulla tavalla. Sen verran draamaa luonteeseenikin taitaa kuulua.

Sitten loppukilpailuun. Järkytys oli suuri kun näin Jasminen lavalla. :shock: Hänen hiuksensa olivat ihan kamalat. Myöhemmin luin, että hän oli itse pöyhinyt ne sellaisiksi. Lisäksi hän aloitti laulamaan instrumentaaliosuuden päälle. Vaikka hän huomasi lopettaa, oli virhe jo tapahtunut.
En ole eläissäni ollut niin kertakaikkisen pettynyt viisuvuoteen kuin silloin. Se oli mielestäni alusta loppuun pohjanoteeraus. :kurjuus:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kamalin viisumuistosi

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Edwina kirjoitti:En ole eläissäni ollut niin kertakaikkisen pettynyt viisuvuoteen kuin silloin. Se oli mielestäni alusta loppuun pohjanoteeraus. :kurjuus:
Oliko se sinun mielestäsi pohjanoteeraus muutenkin kuin Suomen biisin (josta itse muuten pidän) ja menestyksen osalta? :mitvit:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kamalin viisumuistosi

Viesti Kirjoittaja Edwina »

MIH96 kirjoitti:
Edwina kirjoitti:En ole eläissäni ollut niin kertakaikkisen pettynyt viisuvuoteen kuin silloin. Se oli mielestäni alusta loppuun pohjanoteeraus. :kurjuus:
Oliko se sinun mielestäsi pohjanoteeraus muutenkin kuin Suomen biisin (josta itse muuten pidän) ja menestyksen osalta? :mitvit:
Tarkoitin siis pohjanoteeraus Suomen osalta. Pääsihän kappale sentään finaaliin, mutta jäi siellä viimeiseksi. Eihän tosin aina olla edes finaaliinkaan päästy. Mutta ei menestymättömyys ollut minulle se kamalin asia ollenkaan, enhän sitä edes odottanut. Kamalinta oli itse kappale, joka edusti minulle jotain halpahintaista tanssilavaiskelmää ja esiintyjän töppäilyt loppukilpailussa.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Kamalin viisumuistosi

Viesti Kirjoittaja romualdo »

näin eri tavalla koemme asiat, tykkäsin kyl määki tuosta meijän kieltämättä vähä tahi yllättävänkin och turhankin simppelistä rallista, mut tietysti jos järjellä aatellaan ja tunteella niin kylhä Kirka olis ollut kova sana tuona(kin) vuonna... eikä Eija Kantolakaan olisi jäänyt niin hirveen paljon heikompien Israelin, ym. karsiutuneiden jalkoihin, EI OLLESKAAN, biisi kuulostaa taidokkaalta ja hienostuneelta edelleenkin kun sitä välillä radion iskelmälistoilta tuuttaavat, ah... ihan sormituntumalta silläkin oltaisiin oltu noin kymmenensiä.... Ja varsinki ku aattelee mitä muutamia turhakkeita (?) siellä finaalissa sitten kuitenkin ihme kyllä oli... Saksan, Unkarin ja parin muun hienouden sijaan...

et tämmösii mää ny aattelin tänä pakkasaamuna harvinaisen huonosti nukutun yön jäläkehen... täälä mocca-masterin luona, tai tavallinen krupsihan tuo on... mutta meinasin tehä waikutuksen...

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Kamalin viisumuistosi

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Edwina kirjoitti:Tarkoitin siis pohjanoteeraus Suomen osalta. Pääsihän kappale sentään finaaliin, mutta jäi siellä viimeiseksi. Eihän tosin aina olla edes finaaliinkaan päästy. Mutta ei menestymättömyys ollut minulle se kamalin asia ollenkaan, enhän sitä edes odottanut. Kamalinta oli itse kappale, joka edusti minulle jotain halpahintaista tanssilavaiskelmää ja esiintyjän töppäilyt loppukilpailussa.
Uskomattominta kyllä, juuri tuo kappale on muutaman tuntemani ei-suomalaisen viisufanin suosikki Suomen edustuskappaleista :shock: Juu, en tajua minäkään, mutta näin vain on.

Juu, ja täälläkin tuo yllä mainittu viimevuotinen 1. semifinaali tuloksineen pääsi kyllä ehdottomasti kamalimpien viisumuistojen joukkoon. Olihan se nyt uskomatonta, että kappale jonka piti päästä heittämällä top 10:een (siis kaikkien muidenkin kuin suomalaisten mielestä) putosikin finaalista, ja sen sijaan sinne meni joku superlattea Australia... (Tosin toisin kuin monet ovat maininneet, semifinaalin tuloksia julkistettaessa itse jotenkin tiesin että peli on pelattu jo siinä vaiheessa kun maita oli lueteltu 6-7 eikä Suomea siinä joukossa, eli Belgia viimeisenä ei ollut enää mikään shokki.) Ja finaalissa veistä käänsi vielä lisää haavassa Ruotsin superlattean ällötyksen sijoittuminen top 5:een). Päätin tuolloin kaikkien noiden epäoikeudenmukaisuuksien takia pyhästi lopettaa viisujen seuraamisen tai ainakin fanittamisen kokonaan, mutta kuinkas kävikään... ;)
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kamalin viisumuistosi

Viesti Kirjoittaja Edwina »

rosetta kirjoitti:Päätin tuolloin kaikkien noiden epäoikeudenmukaisuuksien takia pyhästi lopettaa viisujen seuraamisen tai ainakin fanittamisen kokonaan, mutta kuinkas kävikään... ;)
:hihi: Tämä on kyllä niiiiin tuttua.... :heh:

Jonkun mielestä saatan kuvitella, mutta kyllä vuosikymmeniä sitten useinkin tuntui siltä, että kun kappale oli Suomen, niin eihän se voinut menestyä. Ikään kuin koko Euroopalla olisi ollut jo valmis ennakkoasenne Suomen kappaleita kohtaan.
Se näkyi jo yleisön välinpitämättömistä ja nyrpeistä naamoista joskus. (Olen näemmä kova tulkitsemaan ihmisten eleitä ja käyttäytymistä. :heh:)
Viimeksi muokannut Edwina, 02 Maalis 2018, 10:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Kamalin viisumuistosi

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Hate to say it, mutta tuo kyllä on kuvittelua ;) Ei ole mitään syytä miksi Euroopalla olisi "valmis ennakkoasenne" Suomen kappaleita kohtaan, varsinkaan kun ei Suomi edes kuulu Euroopan vihatuimpiin maihin (ja jopa ne vihatuimmat maatkin kuten Venäjä ovat usein pärjänneet erittäin hyvin)...
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kamalin viisumuistosi

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Ei varmasti kuulukaan vihatuimpiin maihin.
Mutta ennen ( esim. 70-luvulla ja 80-luvullakin ) Suomea valitettavasti usein pidettiin Neuvostoliiton alusmaana. Käytettiin termiä ” suomettuminen” jne. Sain itsekin päin naamaa kuulla, että suomi on ”Pikku-Venäjä”. Osahan tuosta on ollut ihan vaan ilkeilyä, mutta kyllä se jonkin verran on voinut vaikuttaa asenteisiin. Euroopan takalaitaa. Maailma oli silloin muutenkin suurempi, jo Ruotsin risteily oli monelle ihmeellinen ulkomaan matka. Nykyään tilanne on siis toinen, enkä usko enää tällaista ennakkoasennetta olevankaan.

Mutta nyt meni off topic. :puna:

ingman15carl06
Siemailija
Siemailija
Viestit: 167
Liittynyt: 07 Huhti 2015, 17:29

Re: Kamalin viisumuistosi

Viesti Kirjoittaja ingman15carl06 »

Aintsu kirjoitti:Pertti Kurikan Nimipäivien voitto on tuorein viisutraumani. :jupinaa: En varmaan ikinä pääse siitä yli. Olin silloin NIIN vihainen ja ärsyttää edelleen :niinpa: Vuoden 2015 UMK oli kaikista kovatasoisin (Satin Circus, Opera Skaala, Solju) ja sitten voittajaksi valittiin tuollainen pökäle...
Niin olen samaa mieltä, se oli Suomen kaikkien aikojen huonoin valinta. Pertti Kurikan Nimipäivät oli UMK 2015 puntarissani viimeisellä sijalla (loppukisassa oli mukana 18 laulua). Harmitti eniten se että edellisvuonna (2014) Suomen edustaja Softengine ja laulu Something better sijoittui 11:nneksi ja siellä oli yksi rahoittajamaa top 10 sijalla mikä johti siihen että Suomi oli ei-rahoittajamaista kymmenen parhaan joukossa. Se on Suomen osalta harvinaisen hyvä tulos. Se tarkoitti sitä että jos vielä olisi ollut käytössä se semifinaalijärjestelmä mikä oli käytössä sinä vuonna kun viisuja kisattiin Helsingissä vuonna 2007 ja ennen sitä vuodesta 2004, eli yksi semifinaali niin Suomi olisi saanut suoran finaalipaikan eikä olisi lainkaan tarvinnut mennä semifinaalin kautta finaaliin. Mutta kun oli käytössä kaksi semifinaalia niin vain edellisvuoden voittaja ja rahoittajamaat saavat varman finaalipaikan. Tiesin ennen UMK-finaalia että Pertti Kurikan Nimipäivät olivat jäämässä jumbosijalle, jopa toiseksi viimeinen sija olisi ollut nykysäännöillä suuri yllätys. Se oli mielestäni kaikkien aikojen varmin jumbosija. Kun niin kävi toivoin ettei vain Ruotsi voittanut koko kisan ja niin tapahtui, ja jopa laululla joka oli monien mielestä liian samanlainen kuin yksi muu laulu mutta sai silti kilpailla. Se meinasi viedä koko kiinnostukseni kisojen kohtaan, se ei tapahtunut vielä koska muita top10 sijoittuneet pohjoismaat olivat pudonneet, sellaisia Suomea paremmin pärjänneet (Tanska 2015 ja Norja 2016). Viime vuonna (2017) pelastuin siitä että oikea maa voitti kisat. Pääsenkin Pertti Kurikan Nimipäivät traumasta yli vasta kun Suomi palaa finaaliin, pelkään ettei se vielä tänäkään vuonna tule tapahtumaan.
Viimeksi muokannut ingman15carl06, 16 Huhti 2019, 19:00. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17126
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Kamalin viisumuistosi

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

^ Viisutraumani syventyi entisestään, kun katselin Pertti Kurikan Nimipäivistä kertovan Tokasikajutun. Siinä UMK:hon osallistuminen esitettiin bändiläisille tyyliin "Hei, haluatteko lähteä euroviisuihin?" Olen edelleen sitä mieltä, että kilpailu ei ollut reilu muita UMK-kisaajia kohtaan. :niinpa: YLE puffasi PKN:ää suunnattoman paljon enemmän kuin muita. Ai että kun verenpaine kohoaa taas! :mrgreen:

:offtopic:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
yestofastfoodmusic
Siemailija
Siemailija
Viestit: 125
Liittynyt: 01 Touko 2018, 19:37

Re: Kamalin viisumuistosi

Viesti Kirjoittaja yestofastfoodmusic »

Nämä kaikki onkin täällä jo listattuna, mutta...

1. 2017: Amar pelos doisn voitto. Portugali voittajamaana oli ansaittua, mutta kappale ja esittäjä eivät iskeneet sitten yhtään. Ja Suomen karsiutuminen semifinaalissa. Vieläkin masentaa katsoa viime vuoden viisuja.

2. 2015: PKN. Lienee turha selittää.

3. 2011: Azerbaijanin voitto. Niin keskinkertainen viisu kuin olla voi!
Cha Cha Cha 🇫🇮Halo 🇦🇹 Tick-Tock 🇭🇷 Chains on you 🇦🇲 Spirit in the sky 🇳🇴 Merci 🇫🇷 Requiem 🇫🇷 Loin d’ici 🇦🇹 Goodbye to yesterday 🇪🇪 Undo 🇸🇪 I feed you my love 🇳🇴 Aphrodisiac 🇬🇷 I can 🇬🇧 Satellite 🇩🇪 Düm Tek Tek 🇹🇷 Qélé Qélé 🇦🇲 I love you mi vida 🇪🇸 Tornero 🇷🇴

dennispizza
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 789
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 13:51

Re: Kamalin viisumuistosi

Viesti Kirjoittaja dennispizza »

Vaikka itse viisuista on katkeria muistoja, pahimmat muistot ovat silti UMK 2013 ja 2015.
2013 ehkä se pahin, koska vuosi oli kovatasoisen ja kaikista turhanpäiväisin renkutus lähetettiin edustamaan Suomea. En ollut uskoa sitä enkä oikein usko vieläkään. Suorastaan rikollista olla lähettämättä Mikael Saarta, mutta myös Arion ja Diandra olivat tosi hyviä.
PKN voitto oli tietyllä tavalla odotettua, joten siihen shokkiin osasi varautua, mutta kyllähän se potutti armottomasti.

Itse viisuista ikävin muisto lienee 2009. Kisoissa ei ollut mitään jännitystä, kun voittaja oli jo varma kuukausia ennen itse viisuja. Jännityselementti puuttui kokonaan ja tämä tietyllä tavalla pilasi oman viisukokemuksen. Kuitenkin kilpailuelementti on minulle se "the thing" tässä kilpailussa musiikin lisäksi :peukku: Tästä tosin otin opikseni ja sen jälkeen olen YRITTÄNYT pysyä niin pimennossa viisuista kuin suinkin mahdollista. Joskus onnistunut paremmin ja joskus huonommin.

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Kamalin viisumuistosi

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Kamalin viisumuistoni on tämän vuoden UMK, joka oli niin suuri pohjanoteeraus ja pettymys sen kaiken hypen jälkeen. :draamaa:
Viimeksi muokannut antsa798, 01 Loka 2018, 22:24. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 782
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: Kamalin viisumuistosi

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Frederikin Titanicin kohtalo
Jasminen tukka
CatCatin asut ja biisin sovitus orkesterille
Laura Voutilaisen stailaus
Is there something wrong with who I am ?

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kamalin viisumuistosi

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

jee euroviisut kirjoitti: 18 Helmi 2017, 00:48
jee euroviisut kirjoitti:Olen joskus miettinyt asiaa, ja jos jotakuta kiinnostaa (ja vaikka ei kiinnostaisikaan) voin myöhemmin tänään tai huomenna listoittaa mielestäni Eurovision laulukilpailun moraaliset voittajat 1998-2016.
Voisitko miettiä moraaliset voittajat myös Euroviisuille 2017-2021?

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19772
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kamalin viisumuistosi

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

^Ehkä joskus toukokuun lopussa tai kesällä, kun tämän vuoden viisut eivät enää vie koko "viisuajattelukapasiteettiani".

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5230
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Kamalin viisumuistosi

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Minäpä vähän mietin itsekin niitä moraalisia voittajia vuodesta 2017 eteenpäin

2017 : :portugali:

Näistä ehdottomasti helpoin pohdittava. Varsin vähänlaisesti kaverituetun maan ylivoimainen voitto alkupään esiintymispaikalta ja vieläpä hyvin vähäeleisellä kappaleella tekee selväksi sen että Portugali on vuotensa moraalinen voittaja. Bulgariakin olisi voinut olla se, mutta heillä oli niin paljon parempi esiintymispaikka Portugaliin verrattuna että kantani on selvä.

2018 : :saksa:

Tämä oli jo huomattavasti vaikeampi mutta päädyin Saksaan koska Israelilla ja Kyproksella oli molemmilla esiintymispaikkaetu ja melko paljon automaattikannatusta. Kolmanneksi sijoittunutta Itävaltaa harkitsin myös moraaliseksi voittajaksi sillä he pärjäsivät erittäin hyvin pilipaliesiintymispaikalta ilman sen suurempaa kaveritukea, mutta koska puhelinäänitulos oli Itävallalla kuitenkin sen verran laiha niin ei sen voitto kovin reiluakaan olisi ollut. Saksa sen sijaan sai vähäeleisellä kokonaisuudellaan loistavan sijoituksen molemmissa äänestyskomponenteissa alkupään esiintymispaikasta huolimatta eikä Saksalla ole mitään valtavaa kaveritukea. Pitää vielä lisäksi korostaa sitä että Saksa on suurimman osan 2000-luvusta (voittoaan lukuunottamatta) ollut maa joka on saanut erittäin pahasti loskaa niskaan ja ollut vuodesta toiseen finaalin pohjalla joten he todella olisivat ansainneet toisen voittonsa kahdeksan vuoden sisään lukuisten jumbosijojensa keskellä.

2019 : :norja:

Tämä jos joku oli hankala mutta päädyin Norjaan koska he olivat kuitenkin yleisöäänten voittajia eli mikäli demokratia olisi toteutunut eivätkä korruptioraadit olisivat suhmuroineet tuloksia, Norja olisi voittanut. Norjalla on toki jonkin verran enemmän kaveritukea esimerkiksi voittaja Alankomaihin verrattuna mutta pitäydyn silti kannassani sillä vaikka Alankomaista kovasti pidänkin, niin olivat he vain pelkkiä kompromissivoittajia Norjan ollessa suuren yleisön suosikki. Muista kärkisijoille yltäneistä Italialla ja Sveitsillä oli esiintymispaikkaetu ja Venäjällä puolestaan valtava diaspora vaikka heidän esiintymispaikkansa olikin kärkisijoille yltäneistä huonoin.

2021 : :italia:

Tämä on taas kohtuu selkeä. Vaikka Italialla olikin esiintymispaikkaetu, niin olivat he silti sen verran selkeitä puhelinäänten voittajia että voitto taisi oikeaan paikkaan mennä ottaen huomioon että Ranska ja Sveitsi pärjäsivät molemmat puhelinäänissä sen verran heikommin että heitä en kumpaakaan moraaliseksi voittajaksi laskisi.

2022 : :espanja:

Itseäkin vähän yllätti että tähän ratkaisuun päädyin mutta vaikka Ukraina olikin yleisöäänten ylivoimainen voittaja niin ei voi olla sulkematta pois sitä asiaa että Ukraina saattoi kerätä helposti jopa puolet pisteistään pelkällä sodasta saaduilla sympatioilla ja lisäksi Ukrainalla on myös diasporaa sen verran paljon että jos nämä tekijät olisi riisuttu pois niin ei Ukraina välttämättä olisi viisuja voittanut. Toiseksi tulleella Iso-Britannialla oli puolestaan esiintymispaikkaetu ja he olivat silti vasta viidensiä puhelinäänissä. Tämän kaiken jälkeen siis päädyn siihen että Espanja oli moraalinen voittaja sillä heillä oli hieman Ukrainaa aikaisempi esiintymispaikka eikä läheskään niin paljoa "automaattipisteitä" ja he olivat silti peräti kolmansia. Hieno saavutus!

2023 : :suomi:

Mitä enemmän asioita tutkii, sitä varmempi voi vaan siitä olla että Suomen julistaminen tämän vuoden moraaliseksi voittajaksi ei ole pelkkää kotiinpäin vetämistä. Sekä Suomella että Ruotsilla on yhtä paljon kaveritukea ja suunnilleen yhtä hyvät esiintymispaikat, mutta Suomi onnistui keräämään yhden isoimmista puhelinäänilasteista koskaan samalla kun Ruotsi ei ollut yhdenkään maan puhelinäänestäjien suosikki.
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Vastaa Viestiin