Euroviisukirjat

Vapaata viisukeskustelua
Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33082
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ostin tänään Anttilasta kymmenellä eurolla John Kennedy O'Connorin Euroviisut - virallinen historia -kirjan.
Riskinä seniorilaumat

Albatrossi

Vs: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Askon euroviisukirja Tampereen Sokoksella 8,37. Tarttui Mangolassin haaviin.

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Pete kirjoitti: Ostin tänään Anttilasta kymmenellä eurolla John Kennedy O'Connorin Euroviisut - virallinen historia -kirjan.
Ja nyt kaikki heti Suomalaiseen kirjakauppaan jos ette oo vielä käyneet!!  :megafoni: Sieltä löytyi toi yllä mainittu hintaan 7,90 e. Muutkin viisukirjat oli alennuksessa, mutta ei niin isossa alessa.

Ton lisäksi ostin ihanan Sisältää hitin - Levyt ja esittäjät Suomen musiikkilistoilla vuodesta 1972 hintaan 8 euroa!! Sen alkuperäishinta on yli 40 euroa, ja vaikkei ookaan viisukirja, niin on siinä luettavaa reilusti kenelle vaan yleisesti popmusiikista kiinnostuneelle.  :uujee:
Noi kaikki viisukirjat olinkin jo lainannut kirjastosta ja lukenut aiemmin...

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Vs: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja romualdo »

tpo Kennedy O Connerin kirja onnäistä mielenkiintoisin... se on vielä kovin kesken... joitain kummastelevan jyrkkiäkin mielipiteitä siinä on kuten on Askonkin kirjassa mutta... "..kukkien kukkia." 
"Nyt ihmeitä on elämässä, rakkaus ja musiikki" Sing-sang-song -76

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Vs: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja Roope »

Pete kirjoitti:Ostin tänään Anttilasta kymmenellä eurolla John Kennedy O'Connorin Euroviisut - virallinen historia -kirjan.
Keskusvaraston loppuunmyynnissä nyt 5€ :lukee:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja romualdo »

tuo Kennedyn kirja on sikälikin hauska, että siinä jos joku hänen suosikkinsa tai varsinkaan Englanti jos ei ole viiden ensimmäisen joukossa niin se sijoitus on sitten VAIN joku..... vasta... ainoastaan... :heh:

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

järkyttävän halpaan hintaan löyty Kirjatorilta Suomen euroviisut kautta aikojen-kirja: 3,90e :eeek:

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja Metsis »

JeSSSe kirjoitti:järkyttävän halpaan hintaan löyty Kirjatorilta Suomen euroviisut kautta aikojen-kirja: 3,90e :eeek:
Mun muistaakseni äidin tuttava osti saman kirjan mulle hintaan 2,90e just viime viikolla. :draamaa:

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Käsittämättömiä hintoja kyllä :eeek:

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Cyrano kirjoitti: Jälleen on julkaistu Euroviisu-kirja!
Tällä kertaa Helsingin kaupungin tilaama tutkimus "Täydet Pisteet".
http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Ra ... 5235990645" onclick="window.open(this.href);return false;
JuhaUK kirjoitti: Granum näkyy sitä myyvän 25 Euron hintaan...
http://www.hel2.fi/tietokeskus/tiedotte ... kinen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Kuva

Ruotsissa on julkaistu toinenkin MF-kirja. Täällä löytyy lisätietoa, mutta Åhlensilla oli yli puolet halvempi. Semmoinen heppoisempihan tämä on, mutta sisältää kivoja kuvia ja mm. Bert Karlssonin "viisuskandaalit kautta aikojen" (eli ne vuodet jolloin MF-voiton vei joku muu kuin Bertin suojatti). :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Saan varmaankin jonkun viisukirjan joululahjaksi :uujee: Merkit ovat ainakin erittäin lupaavat :heh: Tai kaksikin :uujee:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

werro kirjoitti:Tänään ostin kirjat: Finland 12 points ja Euroviisut: kisastudion käsikirja. Yhteensä makso 4euroa!!! Mahtava joululahja! Tässä onkin 2 viikkoa aikaa lukea noita. :tapu:
Itse löysin tänään paikkakuntani eräästä kirjakaupasta euroviisuja käsittelevän kirjan - nimeltään: Euroviisutriviaa vuosi vuodelta. Sen ovat tehneet Ismo Loivamaa ja Juha Seitajärvi. Kirja on julkaistu v. 2007. Joten löysin kiinnostavaa, kivaa joululukemista!

Ennestään minulla on neljä viisuaiheista kirjaa:

-Euroviisut, Virallinen historia (John Kennedy O´Connor)
-Euroviisut: Kisastudion käsikirja (Anna Muurinen)
-Suomen euroviisut kautta aikojen (Petri Kaivanto - Ari Leskelä)
-Finland 12 points! Suomen euroviisut (Asko Murtomäki)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

werro kirjoitti:Luin tuon Euroviisut: Kisastudion käsikirja ja oli tosi hyvä kirja! Kirjassa oli paljon uutta tietoa viisuista. Tosin tuossa ei ollut läheskään kaikki viisuista. Voisin lukea mielelläni samanlaisen kirjan kakkososan, jos sellainen tehtäis! :vonkaus:
Minä sain sen joululahjaksi :uujee: Lisäksi sain Euroviisutriviaa vuosi vuodelta ja Suomen Euroviisut kautta aikojen :surrur: En ole vielä ehtinyt ollenkaan lukemaan, mutta kohta pitäisi vähän katsastella... Viisutriviaa jo vähän katsoin ja olihan siellä jo monta uutta ja yllättävää asiaa :surrur:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Hauskaa, että täällä pysytään hyvissä kirjoissa! :lukee:
Jatko-osiin vaaditaan varmaan kyllä Suomen toinen viisuvoitto, joten ihan vielä ei ole kiire kirjakauppaan... :heh:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Onko kellään kokemuksia tästä kirjasta :uujee:

Kuva

Kannattaako hankkia :mitvit:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

tonywerner kirjoitti:Onko kellään kokemuksia tästä kirjasta :uujee:

Kuva

Kannattaako hankkia :mitvit:
Ei kannata. :eiei: Yhden herran omia kokemuksia ja hyvin vähän mitään uutta, jos ollenkaan.
Hello Hi!

Avatar
Minttu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 482
Liittynyt: 05 Maalis 2009, 15:19

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja Minttu »

John Kennedy O'Connorin Euroviisut kirjan sain joululahjaksi :peukku: Ja oli muuten maksanu 3e :heh: Muita euroviisukirjoja oon lainaillu kirjastosta esim. Anna Muurisen Kisastudion käsikirja on ainakin todella hyvä!

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Tietääkö kukaan, onko Saksan karsinnoista tehty mitään kirjaa? En ole ainakaan löytänyt mistään.
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

On: http://www.amazon.de/Lied-kann-eine-Br% ... 691&sr=8-3

Kuva

Ei oo ihan uus enää tosin, mutta oma suosikkini viisukirjoista.
Hello Hi!

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Ihanaa, tolta samalta tekijältä on tulossa uusi kirjakin :tuuletus:

http://www.amazon.de/Wunder-gibt-immer- ... 846&sr=8-9

Tosta ei saa kyl selvää onko myös karsinnoista :mitvit:

Kuva
Hello Hi!

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Mä en kestä! :eeek: Tollanen siis on! :eeek: On vaan kamalan kallis, 79 euroa. Ja tohon tulee vielä kai isot postimaksut päälle. Onkohan noita käyttejyjä versioita mahdollisuus tilata Suomeen? Joskus kokeilin vastaavaa tilausta Ranskan Amazonissa eikä onnistunut.

Kerrotko Juha vielä, onko kirjassa paljon kuvia ja tilastoja? Mä kun en saksaa juurikaan osaa, niin ei ole järkeä tilata, jos on vaan pelkkää tekstiä...
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14185
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

On siinä kuvia ja tilastoja, mutta on myös aika paljon tekstipohjainen, ja vaikeaa saksaakin että ihan pitää pinnistellä että ymmärtää vaikka mukamas luulee osaavansakin... ei siitä nyt tosiaan tuota 79 kannata maksaa, kannattaa niitä käytettyjä varmaan kokeilla? En minäkään tosin ole yrittänyt noita ulkomailta kokeilla, saattaa olla ihan kauppiaasta kiinni mihin lähettää.

Kerron toki sitten maaliskuussa onko tuossa uudessa kirjassa myös Saksan karsinnoista juttua, kun toki se on tilattava :tapu:
Hello Hi!

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Kiitos tiedoista. Kai se pakko on tilata...

Mikäköhän kirja tämä on?

http://www.amazon.de/Kampf-Kulturen-mit ... pd_sim_b_2

EDIT: ei tullut mitään tosta Amazonin kautta tilaamisesta. Ilmeisesti sieltä tosiaan ei myydä käytettyjä ulkomaille. Mutta löysin kirjan myös E-baysta ja tilasin! Hinta oli 22 euroa.
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Kansallisen kirjakaupan alennusmyynnistä löytyi Suomen euroviisut kautta aikojen- kirja. Hinta oli huimaavat 1.90€ :joojoo:
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Posti toi tuon "Ein Lied kann eine Brucke Sein"-kirjan. Ensiselauksella aivan huikea! On ollut olemassa jo 9 vuotta, enkä ole tiennyt mitään!!! Mitäköhän kirjoja sitä vielä löytyykään, nyt mulla on jo ainakin kymmenkunta.

Onko Britannian karsinnoista vastaavaa kirjaa? Entä muista maista? Tähän asti upein näkemäni on ollut Melodifestivalen-kirja. Suomalaiset eivät oikein pärjää näille.
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Hapa kirjoitti:Tähän asti upein näkemäni on ollut Melodifestivalen-kirja. Suomalaiset eivät oikein pärjää näille.
Totta töriset :joojoo: Tosin vaikka MF-raamattu onkin ällistyttävän runsas, on Askon viisuhistoriikki mielestäni tyylikkäämpi :ylppis:

Suomessa ei tulla koskaan tekemään niin hienoja viisukirjoja kuin maailmalla, kun täällä ei kukaan osta niitä. Tai jos ostavat, niin ale-laareista, jolloin niistä ei kustantajalle jää käteen mitään :sorivaan:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja romualdo »

on se nii väärin myyjä noin halavalla tuonlaatuisia opuksia... niin Haba, mites niitten sakujen karsintojen 1966-68 laita sit olikaan...?

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Osaan lähinnä vain euroviisusaksaa, mutta ihan selvä juttu ettei niitä pidetty, koska karsintataulukot puuttuvat. Upeat laulajattaret kutsuttiin kait tv-yhtiön toimesta. Margot, Inge ja Wencke. <3
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1953
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Euroviisukirjat

Viesti Kirjoittaja Hapa »

JuhaUK kirjoitti: Kerron toki sitten maaliskuussa onko tuossa uudessa kirjassa myös Saksan karsinnoista juttua, kun toki se on tilattava :tapu:
No mites on Juha, minkälainen kirja se on?
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Vastaa Viestiin