Viisuorkesteri takaisin

Vapaata viisukeskustelua
Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Viisuorkesteri takaisin

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Edwina kirjoitti:Eikä tuo Serduchkan antama esimerkki todellakaan ole ainut vituralleen soitettu osuus.
En pysty nyt antamaan tai etsimään nimenomaisia esimerkkejä, mutta näitä on ollut monta. Todella monta. :hihi:
Mitenköhän minä en sitten muista niitä; olen kai tainnut olla sinua nuorempi orkesteriaikana ;)
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisuorkesteri takaisin

Viesti Kirjoittaja Edwina »

rosetta kirjoitti:
Edwina kirjoitti:Eikä tuo Serduchkan antama esimerkki todellakaan ole ainut vituralleen soitettu osuus.
En pysty nyt antamaan tai etsimään nimenomaisia esimerkkejä, mutta näitä on ollut monta. Todella monta. :hihi:
Mitenköhän minä en sitten muista niitä; olen kai tainnut olla sinua nuorempi orkesteriaikana ;)
Ei niitä ehkä ensimmäisellä kuulemalla niin huomannutkaan välttämättä. Sitten kun kasetilta kappaleita kuunteli, niin kyllähän silloin tuli joka vingahdus tutuksi ja usein juuri nämä torvisoittimet olivat niitä vikaan menneitä. Eri maiden välillä oli tasoeroja selkeästi.
Minä nyt ilmeisesti olen kuppilan vanhempaa osastoa. Livenä olen nähnyt 70-luvun viisutkin. :mummeli:

Avatar
Yiorgos
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 309
Liittynyt: 25 Tammi 2013, 14:37
Paikkakunta: Κοτκα

Re: Viisuorkesteri takaisin

Viesti Kirjoittaja Yiorgos »

No sen verran nostalgiafriikki minä olen nyt toivoessani, että kun Euroviisut täyttää 75 vuotta, niin sinä vuonna voisi järjestää viisut orkesterin kanssa, mutta saisi käyttää rajoitetusti taustanauhoja. Tosin ymmärrän kyllä, että tapahtuman viihdyttävyysarvo varmasti saattaisi useimpien mielestä laskea ja se toisi lisää haasteita niin rahaan, logistiikkaan kuin tekniikkaan liittyen, mutta että silti se tehtäisiin nykyajan standardien mukaan, eikä imitoida vanhoja viisuja. Itse asiassa jo silloin, kun Salvador voitti, heräsi tällaisia hyvin utopistisia ajatuksia päässäni...
Χωρίς κανόνες! :suomi:

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7506
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Viisuorkesteri takaisin

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

http://escunited.com/another-eurovision ... orchestra/

Uusi vuosi, vanhat mutinat. :mrgreen: Ensimmäisistä orkesteria vailla olevista kisoista tuleee tänä keväänä 20 vuotta. Tilanne ei ole sääntöpoliitisesti muuttunut, eikä EBU:n sisällä ole varmaan odotettavissa käännettä sen asian suhteen syistä, joitan luettelin edellisellä sivulla. Mielenkiintoisen yksityiskohdan bongasin tästä ESCUnitedin artikkelista, jossa kerrotaan Alankomaiden NOS:in periaatteessa tarjonneen oman orkesterinsa käytön mahdollisuutta vuoden 2001 viisuihin, jos järjestävä taho ei aikoisi orkesteria järjestää, mutta tämä oli EBU:n toimesta tyrmätty.
Žvižej fucked up the solo

Vastaa Viestiin