Euroviisu-unia...

Vapaata viisukeskustelua
poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3795
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Viime yönä näin unta, että Venäjä osallistui kisoihin mahtavalla haitari tanssi jytkeellä :tuuletus: ja oli tuloksissa 2 ja heräsin, ennen kuin selvisi kuka voitti.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36780
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Viisukauden ensimmäinen tarkka pistetaulukkouni. :uujee: Slovenia voitti, Venäjä kakkonen, Italia kolmonen. Suomea edusti Janna ja sijoitus pistetaulukon koillisnurkassa eli noin 14.–15. – hyvin siis Suomeksi. Slovenian voittoviisu oli vähän semmoinen ysärihenkinen jugoballadi, jonka kertsissä oli kuitenkin iloista poljentoa ja tarttuvaa melodiaa. Kaikki tuntuivat olevan enemmän onnellisia maan kuin viisun voitosta. :heh: Kuppilassa se oli saanut selvästi eniten neljää tähteä.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ No apua. :heh: Kuulostaa sellaiselta biisiltä, että mäkin olisin varmaan enemmän iloinen maan kuin biisin voitosta. Slovenia ansaitsisi kyllä parempaa menestystä. :surrur:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20443
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Näin erikoista UMK-aiheista unta viime yönä. UMK koostui neljästä kutsuartistista, jotka kilpailivat keskenään edustuspaikasta. Kahta artistia en muista, kaksi muistan. Toinen oli Eva & Manu - tämä kertoo ehkä siitä, kuinka paljon olen käyttänyt aikaa tähän duoon tutustumiseen. Erikoisinta oli ehkä se toinen artisti. Kyseessä oli jonkinlainen Remu Aaltosen ja Andy McCoyn hybridi, joka ratsasti musiikkivideossaan hevosella läpi vihertävän niityn. Voittaja ei selvinnyt, mutta tuntuipa uni todelta. :draamaa:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36780
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

No nythän näitä satunnaisia viisu-unia on alkanut tulla. Näin unta Mellojen ekasta semistä, jossa kilpailemassa oli suomalainen Tuukka Virolainen, jonka kappale oli saanut YouTubessa nolla tykkäystä ja 11 dislikeä. Kappale kertoi painonnostosta ja kuntoilusta. Hänen lisäkseen mukana oli kaksi räppäri-laumaa, joista toiset olivat aikuisia ja toiset 9–12-vuotiaita maahanmuuttajapoikia. Molempien kappaleiden nimet olivat pitkiä ja koostuivat monista lyhyistä ruotsinkielisistä sanoista. Jostain syystä teksti-tv:n sivulla 333 sai biiseihin suomenkieliset tekstitykset, ja ne olivat aika hupaisia. Nimierkki Samiasd lähetti pikkupoikien esityksen aikana ryhmächattiimme viestin ”LUIN ETTÄ NE LAULAA ’JEE NUSSI MUA’ XDDD”. Se, mitä tekstityksissä oikeasti luki, jäi mysteeriksi.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

^ :kaunis:

Minäkin näin pitkästä aikaa viisu-unta. :uujee: Suomea edustava artisti ilmoitettiin vihdoin ja se oli Lauri Yrjölä. :heh: Pressitilaisuudessa haastateltiin myös Laurin tuottajaa ja pitkäaikaista ystävää, jotka molemmat olivat erittäin ylpeitä Laurista. :joojoo:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36780
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Näin unta UMK-levystä. :heh: Päättivät järkätä ihan kunnollisen kokoiset karsinnat, joissa oli mukana yhdeksän biisiä. Se tosin oli vähän outoa, miten artistit näissä biiseissä menivät, sillä meininki oli hieman Espanjan mallin kaltainen. Sen, mitä muistan, niin kaikki vähän esiintyivät kaikkien kanssa mutta esittivät myös yksin biisejä... Mukana oli ainakin Tarja Turunen ja Passionworks, muistaakseni myös joku iskelmätyyppi.
Meow cat, please meow back.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Näin sellaista unta viime yönä, että Suomea edustaa Euroviisuissa keväällä 2019 Alice-niminen artisti. Luin unessani tiedon jostain kirjasta (jossa sivuja noin 350 ja sivukoko A4-kokoa) ennen virallista edustajan julkistamispäivää. Edustajan sukunimeä en muista, mutta uneni mukaan edustajan sukunimi olisi vieraskielinen.

Olin unessa tulossa kertomaan uutista täällä Viisu-kuppilassa UMK-ketjussa, mutta heräsin ja tajusin, että uutinen ei (todennäköisesti) pidä paikkansa.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36780
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Pannaan tää nyt tännekin, ettei huku UMK-spekulaatioketjuun niin pahasti. :heh:

Minulle nousi kuume iltapäivän aikana, ja voi ei, millaisen kuumehoure-UMK-pressitilaisuusunen äsken näinkään. :rofl: Olin huomenna menossa Kämpin UMK-pressiin (kuten oikeastikin olen), ja noin kello 12 meidän kaikkien käsiin läntättiin kirjekuoret, joissa luki meidän oikeat nimemme ja teksti ”Älä avaa ennen klo. 13”. Minä sitten kiertelin pitkin Helsinkiä tämä kirjekuori käsissäni, ja lopulta huomasin kirjeessä nimeni lisäksi toisen nimen, joka kiilsi hieman kirjeen sisältä: Karoliina Eerika Josefiina Kalliomaa.

Taistelin itseni kanssa: avaanko kirjeen vai en. Lopulta avasin. Ja kyllä, kirjeessä luki: Suomea edustaa Euroviisuissa Karoliina Eerika Josefiina Kalliomaa. Kirjeessä oli myös linkki ( :sekava: ), jota painamalla pääsi Ylen valmiisiin artikkeleihin. Kuka olisi tämä mystiben Karoliina Eerika Josefiina Kalliomaa? Ilmeisesti joku Ylen ääniteknikko, joka nyt vain sattui osaamaan laulaa. Ylen sivuilla oli kiloittain artikkeleja tyyliin ”Katso Karoliinan taival Euroviisuissa”, joista selvisi, että hän oli ollut mukana tuottamassa vaikka mitä suomalaisia viisuesityksiä jo 1900-luvulla.

Nyt olisi siis revanssin paikka!

Tunsin niin suurta vihaa tästä valinnasta, että heitin kirjeen Ruoholahden kanavaan ja sain Euroviisuklubin puheenjohtajan vihat päälleni, kun en saapunutkaan pressitilaisuuteen hänen kanssaan. :heh:

Oudointa oli, että Viisukuppila tuntui olevan tajuttoman innoissaan tästä vinkuvaäänisen Karoliina Eerika Josefiina Kalliomaan viisuedustuspaikasta.
Meow cat, please meow back.

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5352
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

^ Apua, mikä uni! :hihi:
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

Avatar
Kahvipapu
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 496
Liittynyt: 11 Joulu 2007, 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Kahvipapu »

^^ Kaunista tosiaankin. :rofl:

Kyllähän tämä kuukausien UMK-pohdinta pistää itse kunkin alitajunnan sekaisin. Itse näin yhtenä yönä unta, että Virokin järjesti nyky-UMK-muotoisen "karsinnan" eli ehdolla oli yksi artisti kolmella kappaleella. Tai tässä tapauksessa artisteja oli kaksi, vanha tuttu kaksikko Elina Born ja Stig Rästa, jotka sitten esittivät duettona kolme biisiä. Unessani viisukarsinnoissa näytettiin myös biisien musavideot, joista yksi oli tummasävyinen, vähän samantyylinen kuin Goodbye to yesterdayn video. Muista videoista, itse kappaleista tai karsinnan lopputuloksesta ei sitten olekaan mitään hajua.

Toisessa viimeaikaisessa viisuihin liittyvässä unessani katselin Kristian Kostovin musiikkivideoita (mikä on vähän kummallista kun en sitä hereillä ollessani ole koskaan tehnyt) ja mietin, että Kristianin kannattaisi ruveta drag queeniksi kun on niin nätti poika. :sekava: Että silleen.

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5321
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Kahvipapu kirjoitti: 29 Tammi 2019, 00:19 Toisessa viimeaikaisessa viisuihin liittyvässä unessani katselin Kristian Kostovin musiikkivideoita (mikä on vähän kummallista kun en sitä hereillä ollessani ole koskaan tehnyt) ja mietin, että Kristianin kannattaisi ruveta drag queeniksi kun on niin nätti poika. :sekava: Että silleen.
Hienoa. Nyt en pystykään muuta ajattelemaan kuin Kristiania drag queenina. :rofl: :rofl:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
Kahvipapu
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 496
Liittynyt: 11 Joulu 2007, 21:24
Paikkakunta: Tampere

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Kahvipapu »

Ole hyvä vain. :heh: Ei kyllä hajuakaan mitä uniminäni päässä oikein liikkuu... ei olisi valveilla tullut ihan heti mieleen.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36780
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

UMK:n formaatti muuttui lennosta ja Daruden kolmen biisin lisäksi UMK:ssa kisasi x määrä muitakin biisejä. Kappaleet kuultiin ekaa kertaa aina semifinaaleissa, joista x määrä sitten pääsi finaaliin.

Olin katsomassa ekaa semiä, ja ihmiset olivat ihan pähkinöinä, että nyt se eka Daruden biisi kuullaan. Hän esiintyi toisena, ekana oli vuorossa joku Ylonan kaltainen nainen, joka lauloi ihan jees poppiksen.

Daruden ekan biisin nimi oli Ignite Whispers (Oli muuten hämyisen hieno nimi!), ja se oli ihania kilkutuksia sisältävä EDM-balladi. Taisin tosin olla ainoa, joka siitä täysillä tykkäsi, sillä sen esityksen jälkeen yleisöä lähti areenalta pois ja kaikki somet täyttyivät paskamyrskystä. :rofl:

Muistan keskustelleeni kappaleesta jossain sivuhuoneessa nimimerkkien Serduchka ja Elukka kanssa. Se meni jotakuinkin näin.

Minä: ”Vähän oli pettymys tuo biisi. Silti viisi tähteä, mukavia killutuksia.”
Serdu: ”Viisi tähteä.” *nyökyttelee*
Minä: ”Mutta heikot kuitenkin?”
Serdu: ”Juu.”
Elukka: ”Ääää mun siskot laitto viestiä et ne lähtee pois...”

Ja niin hänen kuvitteelliset siskonsa tulivat vanhempiensa kanssa paikalle ja raahasivat Elukan pois paikalta.

The End.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^ Voi miten kaunis uni. :rofl:

Mä näin vaan unta, että Saksan karsintoihin osallistuvan Linus Bruhnin ehdokasbiisi oli kunnon EDM-bänger. :uujee: Sääli, ettei tule tapahtumaan, koska hän omassa Instagram Storyssaan kertoi joskus, että biisi tulee olemaan (uptempoa) R&B:tä. :lohduton:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5321
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Näin unta Sergey Lazarevin tulevasta viisukappaleesta. Kappaleessa oli yli minuutin mittainen hiitasti kasvava intro. Kappaleen räjähdettyä käyntiin taustalla kuului Latvia 2016 - tyyppisiä kolkkoja biittejä. Kokonaisuutena biisi oli ihan uskomattoman indiemäinen ollakseen Venäjän euroviisu. :shock: No, unessani kuultu biisi ei taida juurikaan vastata sitä, millainen Venäjän viisukappaleen on kerrottu oikeasti olevan. :heh:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Valkealalainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5195
Liittynyt: 09 Syys 2008, 16:19
Paikkakunta: ... (Kouvola)

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Valkealalainen »

Tämä on erittäin tylsä viisu-uni, mutta kerronpa kuitenkin. Näin unessani Daruden ja herra Rejmanin Look Awayn musiikkivideon jostakin ja väänsin vielä ääntä reilusti kovemmalle, jotta varmasti tuon tekeleen kunnolla kuulisin. Noh, herätessäni kyseinen kipale raikasi sitten päässäni. Ja raikaa edelleen. Näinköhän saan nyt kuunnella sitä koko päivän. :)
Bussi tytön aina ohi onnen vie
Kun toiset löytää sen


- Marion Rung: "Pikku rahastaja" (Suomen viisukarsinnat -62)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Näin unta, että tämän vuoden ilmeisesti ensimmäisenä finalistina Tel Avivin finaaliin paljastettiin Montenegro. :sekava: :rofl:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8123
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Lyhyt univälähdys viime yöltä, jossa Venäjän tämän vuoden edustusbiisi, Scream, oli kestoltaan vain kaksi minuuttia... uudelleen sovitettu versio kuulosti myös paremmalta ja mahtipontisemmalta kuin todellisuudessa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Eveveve
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 246
Liittynyt: 31 Touko 2009, 19:45

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Eveveve »

Viime yönä näin unessa Suomen esityksen semifinaalissa. Lava pyöri kuten Saksan tytöillä, keskellä oli Sebu ja Darude. Esitys keskittyi kuitenkin lähinnä lavaa ympäri juokseviin taustalaulajiin, jotka olivat Veronica Verho ja Sohvaperunoiden Jarno (siis se Jarno, jolla on koiria). Heillä oli jotain häikkää mikkien kanssa, mutta esitystä ei silti keskeytetty.

Avatar
Viisufani80
Maistelija
Maistelija
Viestit: 22
Liittynyt: 26 Maalis 2019, 08:51
Paikkakunta: Akaa

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Viisufani80 »

Jokin aikaa sitten näin unta, että joku (en valitettavasti muista kuka) oli tehnyt suomenkielisen version Tanskan vuoden 2004 viisusta :heh:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Näin unta, että Jasmine (Suomi 1996) tuli kyläilemään isovanhempieni mökillä ja toi mukanaan muistaakseni tuliaisina jotain vinyylilevyjä. :heh: Hän on ihana ihminen. <3
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja inomu »

Näin unta, että Espanja voittaa tänä vuonna viisut! :surrur: :espanja: Ja Iso-Britannia jää finaalin viimeiseksi.
Katsotaan, oliko tämä enneuni. :draamaa:
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5321
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Näin unta ensimmäisen semifinaalin tulosjulkistuksesta. Ensimmäisenä jatkoonmenijä kerrottiin Suomi. Sitten tajusin, että tämähän on unta ja heräsin. :rofl:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

Mä näin viime yönä unta, että katsoin Israelin viisukarsintoja, jotka voitti Dana International, joka lauloi ihan Despina Vandin äänellä.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä näin muistaakseni toissa yönä unta, että Daruden viisuesitys oli mennyt uusiksi ja esityksessä olisi kuulemma kuvattuna Darudea ihan uudella tavalla. No, uusi tapa oli vieläkin ärsyttävämpi kuin Gromeen käärmetanssi viime vuonna. :shock: Darude hillui jotkut aurinkolasit ja muistaakseni lippis päässä lavalla ja häntä kuvattiin niin, että jalat eivät näkyneet. Ties mitä liikkeitä nekin tekivät, mutta muistelen, että Darude heilui kuin joku hullu ja muistaakseni taustalta kuului myös Mikko Silvennoisen (ehkä) ylistävät kommentit. Itseä koko koreografia vaan nolotti.

En siis muista tästä unesta enää kovin paljoa.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2221
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Näin viime yönä unta että olin jossain huvipuistossa balkanin niemimaalla (taisi olla joku oikeasti olematon maa) ja itse Serhat oli isoimman vuoristoradan laitetyöntekijänä :rofl:
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41936
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Näin untä että näin unta jossa oli Sergei Lazarev, jonka kakku oli mennyt pilalle. Luulisin ettei hän sitä itse ollut leiponut vaan se oli jollain muulla tapaa Sergein kakku (ehkä hänen synttärikakkunsa tjsp.) Eikä se muuten ollut pilalla mutta kerrokset olivat sekaisin, siis tarjolla oli yhtenäistä (täyte-)kakkumassaa. Maku oli kyllä ihan ok.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Näin jostain syystä unta, missä esitin Tamaran Proudin euroviisupikkujoulujen Show Contestissa. :shock: Paikka oli muistaakseni joku ulkoilmalava. :raaps:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
12pointsii
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 785
Liittynyt: 16 Tammi 2011, 23:12
Paikkakunta: München

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja 12pointsii »

Serduchka kirjoitti: 28 Touko 2019, 17:28 Näin jostain syystä unta, missä esitin Tamaran Proudin euroviisupikkujoulujen Show Contestissa. :shock: Paikka oli muistaakseni joku ulkoilmalava. :raaps:
Haluaisin nähdä euroviisu-unen!!!!
Is there something wrong with who I am ?

Vastaa Viestiin