Euroviisu-unia...

Vapaata viisukeskustelua
Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Olin jossain kokouksessa, jossa oli minun lisäkseni sekalainen määrä Suomen karsinnoissa esiintyneitä tyyppejä, ja sen lisäksi joitakin viisunaisia. Tijana Bogicevicilla (Serbia 2017) oli ongelmia tietokonetuolinsa kanssa, ja kun istuuduin hänen viereensä, väitti hän, että tuolin takia hän vahingossa ajautui ihan lähelleni. Lopulta päädyimme irstaaseen suudelmaan. Tuolin vika varmaan sekin.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41812
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Joo ei muuta kuin että Bulgaria voitti seuraavat viisut. Artisti oli juuri se Victoria. Kappale taisi olla vähän parempi kuin viimeksi, mutta silti jouduin ihmettelemään, että miten tuosta nyt noin paljon innostuttiin.

^Mikä on tietokonetuoli? (Paljon mehevämpi uni kuin minulla, höh.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Rousku kirjoitti: 27 Marras 2020, 09:05 ^Mikä on tietokonetuoli? (Paljon mehevämpi uni kuin minulla, höh.)
Siis semmoinen pyörivä ja liikuteltava. Toimistotuoli se kai on virallisemmin. :heh: Google tunnisti tietokonetuolinkin.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Työtuolia käytettäneen erinäisissä huonekaluliikkeissä. Minäkin käytän tosin aina sanaa "tietokonetuoli".
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41812
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ah, juu, tuommoinen. Minä jotenkin ajattelin jotain tietokoneohjattua tuolia :heh:, sähköpyörätuolin tapaisesti liikkuvaa mutta ehkä niin, että joku muu ohjaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Olin matkalla Koreassa, jossa vierailin Azerbaidžanin vuoden 2013 Turkvision-edustajan Fərid Həsənovin luona. Hän asui hulppeassa lasisessa terassiasunnossa, josta oli upeat näköalat. Pian paikalle saapui myös hänen vaimonsa Chiara, mikä helpotti kommunikaatiota, koska saatoin puhua tämän kanssa englantia, kun siihen asti poikaystäväni oli joutunut tulkkaamaan turkiksi. Pariskunta kertoi nauhoittaneensa Fəridin edustuskappaleesta koreankielisen version, jota emme kuitenkaan aneluistani huolimatta saaneet kuulla, edes liveversiona, koska se oli kuulemma heille liian henkilökohtainen ja tärkeä.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Voi Chiaraa. :rofl: :rofl: Tsekkaa tää, jiiii.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Voi luoja, mitä viisu-unia on taas nähty. :rofl: <3
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5510
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Näin äsken unta, että Autio jätti UMK:n. :sekava: Kuppilassakin ehdittiin reagoida jotenkin, mutta heräsin juuri silloin eikä reagoinneista jäänyt selkeää muistikuvaa.

En edes muista, että olisin nähnyt viisuaiheisia unia, ja sitten tulee joku tämmöinen lyhyt outous.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Näin unta että olin Krista Siegfridsin kanssa samaan aikaan sairaalassa. Hän oli siellä lapsensa kanssa ja minä korjaamassa pyörääni (?). Toivotimme toisillemme mukavaa viisukevättä ja halasimme. Kiva uni. :ihana:
Meow cat, please meow back.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

UMK:ssa oli mukana yhtye nimeltä RRRakkain, jonka kappale kesti kolme sekuntia ja joka koostui siitä, kun vanha mummo huokaisee. Semmosta.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5510
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Äänestäisin. :joojoo: (Ja mä en siis oo ikinä äänestänyt karsinnoissa tai viisuissa.)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ No hui mikä taideteos! :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Samiasd
Press
Press
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Minä puolestani näin unta, että UMK-podcastin Henkka Remes voitti UMK:n, tosin jollain eri artistinimellä. Puhelinäänissä hän oli vasta neljäs ja voitto oli kaikille suuri shokki. :heh:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Diva_La_Viva_74
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1411
Liittynyt: 22 Huhti 2010, 07:36

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Diva_La_Viva_74 »

Mä näin viime yön' unta, että The Roopin Vaidotas tuli mun kanssa juttelemaan
siinä Twin Peaksin punaverhoisessa unihuoneessa. Istuimme vastakkain ja hän puhui
ja minä kuuntelin. Ja miksipä en olisi kuunnellut, hän nimittäin oli unessa ihan yhtä intensiivisen karismaattinen, kuin esityksissäkin. Ymmärsin mystisesti kaiken.

Lopuksi hän riisui housunsa (Ne viime vuoden esityksen mustat housut) ja lahjoitti ne minulle. Sitten uni muuttui, Vaidotas hävisi ja se Twin Peaksin Jättiläinen alkoi varoittelemaan, että mun on parasta nyt häipyä, mutta en sitten löytänyt ulos niiden punaisten verhojen sokkelosta. Ja sit heräsin. Oli aika uni se!

:uujee:
__________
No rules!- Cha cha cha - See on tee.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3787
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Viime yönä näin unta UMK finaalista. Finaaliin oli esintymis lavaan oli suuniteltu sellainen ominaisuus että lava pyöri ympyrää ja Yle, oli sitten päättänyt, että tätä ominaisuutta käytetään kaikissa esityksissä. Akselin esityksessä ongelmaksi tuli se, että Akselille tuli paha olo, kun lava pyöri koko ajan ja hän oksensi kesken esityksen. :eeek: Iltan esityksessä Ilta taas kaatui kesken esityksen, kun lavan pyörimis suuntaa vaihdettiin aivan yhtäkkiä vauhdista. Blind Chanelin poikia ei pystynyt erottamaan, kun lava pyöri niin luja vauhtia ja lisäksi kuvaaja pyöri kameran kanssa heidän esityksen ajan :rofl: . Ja tämän lisäksi Yle ilmoitti, että Backstreet Boys osallistuu myös kisaan. Ja bändi osallistui heidän vanhalla I Want It That Way" kappaleella. Fanit yrittivät twitterissä varoittaa, että laulu oli vanha ja jo julkaistu, mutta Yle ei tätä uskonut vaan piti sitä viisufanien trollauksena :rofl: :rofl: . Uneni päätyi siihen, kun Backstreet Boys oli johdossa raatien antamien pisteiden jälkeen. :draamaa:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2894
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^Siis eikä! :repeilee:
"Kyllä tämä minun puolestani saa Lissaboniin lähteä." (TomppaJr)

I, I, I know you're living a lie
I, I, I see the scars in your eyes

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1331
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

^^
Voiko mistään muusta nähdäkään hauskempia unia kuin UMK:sta :heh: :rofl:
Violins playing
Angels crying

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

En ole ihan varma, mutta taisin nähdä unta, missä Mikin La venda voitti Euroviisut. :sekava: :heh:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Nyt saatoin nähdä unta, missä Edenin Set Me Free kuulosti niin mainiolta, että olin alkanut miltei fanittaa kyseistä viisua. :uujee: :rofl:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Tästä on jo monta päivää joten muistikuvat ovat hyvin vähäisiä mutta olin muka jossaki telegaatiosa mukana ja miesten muodostaman yhtyeen edustuskappale oli Canta y se Feliz. Niinpä. Ehkä tää takauma tuli siitä että yritin vetää joskus viime keväänä muutaman henkilön kesken levyraatia v. 74 viisujen merkeissä.

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja kalonike »

Jokin aika sitten näin unta että Darude edusti Suomea viisuissa. Ei ilmeisesti ollut semejä, vaan kaikki maat olivat finaalissa. Pisteitä annettiin ja Suomella meni tosi huonosti. Kun oli yhden maan eli Ruotsin pisteet antamatta, Suomi oli viimeisenä. Ruotsi antoikin sitten täydet pisteet, ja niiden ansiosta Suomi nousi viimeiseltä sijalta ensimmäiseksi eli viisujen voittoon. Unessa en tajunnut tai ehtinyt edes iloita voitosta, vaan olin vain helpottunut kun vältettiin se nöyryyttävä viimeinen sija. Sitten heräsin.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12801
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Kuinka ihmeessä viimeiseltä sijalta voi nousta ensimmäiseksi lopussa? :shock: :sekava: Kysyn Timoteukselta, onko tämä edes matemaattisesti mahdollista? :mitvit:

Edit: Korjattu pienen pieni typo.
Viimeksi muokannut MIH96, 21 Helmi 2021, 00:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2203
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Näin tässä hetkinen sitten unta että viisut oli peruttu vuoden 2011 jälkeen neljäksi vuodeksi jostain syystä ja sitten vuonna 2015 viisut vihdoin palasivat pienemmässä muodossa, lava oli pieni joku noin 20m2 neliö jossa jotain lasipaneeleja ympärillä, molemmilla puolella liukuportaat ja takana LED-näyttö kaikki keskellä tyhjennettyä ostoskeskusta. Saksa voitti kisat jollain Elaizan ja Madame Monsieurin sekoituksella.

Välijuttuja en muista, sitten vuonna 2017 matkasin voittavaan maahan (abstrakti maa, ei olemassa sekoitus monta oikeaa maata kai) ekstraksi avajaisvideoihin nyt kun viisut olivat taas päässeet suurelle tasolle ja kaikki pukeutuivat valkoisiin ja punaisiin, kukkaseppeleet päässä kävelemässä spiraalissa järven rannalla olevan linnan edessä samalla kun avajaisvideon musiikki soi. Tästä eteenpäin en oikein muista.
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5849
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Näin unta, että oli tämän vuoden viisut ja olin päässyt Blind Channelin tyyppien kanssa mukaan Rotterdamiin. Oli pisteitten laskun aika ja heti ekoissa raatiäänissä aukesi Suomen pistetili. Pisteitä ropisi ylipäätään mukavasti eri maiden raadeilta ja joltain maalta tuli kerran täydet 12 pistettäkin. Lopulta yleisöäänet jäivät kuitenkin sen verran pieniksi, että kymmenen parhaan joukkoon ei mahduttu. Fiilis bändin keskuudessa oli silti iloinen ja riehakas. Pojilla oli päässä neljän tuulen hatut, joista jossain kohtaa varoitin, että nykyaikana semmoiset nähdään aika nopeasti kulttuurisena omimisena, että ehkä niitten pitoa kannattaa miettiä. :heh:

Illan paras juttu oli kuitenkin se, kuinka Joonas päätti hankkia itselleen ja mulle luksussviitin, johon päästiin majoittumaan kaksin. :ihana: :mrgreen:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5318
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Näin viime yönä unta, että Victoria tai hänen levy-yhtiönsä oli hylännyt kaikki hänen viisukseen ehdolla olevat kappaleen ja valinnut aivan uuden kappaleen, joka kantoi nimeä Morning After. Tuo kappale oli todella hengetön ja osittain melko vanhanaikainen pop-kappale ja olin unessa erittäin pettynyt, kun Victorian herkkyys ja kaunis ääni eivät päässeet lainkaan oikeuksiinsa tuossa kappaleessa. Olisin sijoittanut tuon kappaleen puntarillani kolmeen tähteen ja niinkin korkealle enimmäkseen säälistä. :heh:
It's better to pee in the sink
Than sink in the pee

:vessa:

Avatar
UFOPOLI
Viestit: 16610
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Dima Bilan otti yhteyttä ja pyysi säveltämään itselleen kappaleen. Toiveena oli, että kappale kuulostaisi suomalaiselta iskelmältä. Hän listasi viisi tunnettua iskelmälaulajaa esimerkeiksi (en muista ketkä nämä olivat, mutta muistan olleeni vakuuttunut). Toisena vaatimuksena oli, että kappaleen osien pituuksien (tahteina) tulisi noudattaa täsmälleen tiettyä kaavaa, koska hän oli ostanut muuta tarkoitusta varten todella kalliin taustaraidan, joka oli kuitenkin jäänyt käyttämättä ja jota hän ei halunnut heittää hukkaan. Kuuntelimme taustaa yhdessä, ja lupasin, että tekisin hänelle kerrassaan ikimuistoisen iskelmän.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Näin unta, jossa esitin Sinä päivänä kun kaikki rakastaa mua -kappaleen jossain tilaisuudessa, jossa äitini oli katselemassa esitystäni. :mrgreen: Olin säveltänyt kappaleen aivan uusiksi ja näyttelin vanhaa miestä onnistuneesti.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Paljoa en unesta muista, mutta olin siinä Iltan ystävä. :ihana: Hän tuli bussilla Poriin ja (ei muistaakseni kylläkään näyttänyt itseltään) kun kerroin muutamille tutuilleni, kuka on kyseessä, he alkoivat tietysti heti kyselemään Iltalta kaikenlaista. :heh: Ei sillä, että mun kaverit olisivat mitenkään enempi Iltan faneja, mutta tässä unessa taisivat sitten olla. Ilta oli unessa tosi ihana kyllä. <3
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Euroviisu-unia...

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Jee vuoden ensimmäinen selkeä ja pitkähkö viisu-uni. :rofl:

Euroviisut järjestettiin jossain peruskoulun liikuntasalissa, ja minä edustin Ruotsia osana The Mamas -yhtyettä. Unohdin omien lauluosuuksieni sanat ihan kokonaan, ja ennen C-osaa olin kaivanut jostain jonkun lautapelin kotelon, johon olin kirjoittanut sanat muistiin. Lauloin myös ihan epävireisesti.

Esityksen jälkeen Euroviisujen kameraryhmän pomo Christer Björkman rupesi huutamaan minulle, että pilasin kaiken ja nolasin Ruotsin maineen, ja tiesin sen itsekin. Jostain syystä en kuitenkaan ollut edes surullinen tästä, vaan tarkistin WhatsAppini, oliko kukaan huomannut, että edustin Ruotsia.

Yleisönä oli pelkkiä tuon koulun opiskelijoita, ja kävellessäni yleisö”meren” läpi, ei kukaan edes ollut kiinnostunut läppäämään kanssani ylävitosia. Lopulta joku pari tummaihoista tyttöä suostuivat siihen.

Että semmoinen. :heh:
Meow cat, please meow back.

Vastaa Viestiin