Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Ei-vuosikohtaisen viisukeskustelun arkisto.
Lukittu
romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja romualdo »

aika kova pähkinä tällä erää... (varsinki minun edellisen frågan jälkeen) kyllä jollakin voi oikia vastaus tällekin jo mielesä... niin, mustaväri on kyl surullisen suosittu (pakotettu?) väri ainakin miesten asusteissa. Ns. protokollankin l. puukoodin takia. Vielä nykyäänkin. Tavistenkin keskuuessa. Jopa kesä-aikaan... perinteisen totuttu juhlavärI ja sellaisenaan neutraali toki mutta se tavallaan "syö" muita värejä.
Eräänkin varsin iäkkään Turun sieniseuraan kuuluvan miehen syntymäpäivä juhlien kutsukirjeessä luki ohjeistuksena (ja käskynä?) että "musta puku" (!)
Mutta ketähän mustiin pukeutunutta naissolistia täs ny mahdetaankaan tarkoittaa...? lienee joku näistä viime vuosien artisteista jotka minulla(kin) ovat jääneet vähemmlle huomiolle. Tunnetuista syistä... jätän tähän nyt toistaseks vastaamatta.
Viimeksi muokannut romualdo, 24 Kesä 2018, 00:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

En ole nyt ihan varma onko tämä oikea vastaus Hazardin pähkinään, mutta: Georgia-Nina Sublatti-Warrior?

Mustiin pukeutunut nainen ainakin löytyy sekä G:sson toisena biisin tekijänä. Suomen pisteistä kappaleelle ei mitään hajua, kun en muista enkä jaksa nyt kaivella netistäkään...
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1954
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja Hapa »

No toivottavasti ei Suomi sentään pisteitä jollekin Nina Sublatille antanut... :mrgreen:

Mä veikkaan tässä vaiheessa niinkin yksinkertaista vastausta kuin Loreenin Euphoria.
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Ei toistaiseksi oikeaa vastausta. Rajaan hieman vaihtoehtoja parilla uudella vinkillä.

- Haussa oleva yksilö ei ole tältä vuosituhannelta. Se oli kuitenkin väritelevisioiden aikaa viisuissa.
- Tämä oli toistaiseksi viimeinen kerta, kun tätä kieltä on kuultu tältä maalta viisuissa.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16169
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

Kärleken är.

(Ja siirrän arvuutteluvuoron seuraavalle jos meni nappiin.)
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Aleksi
Press
Press
Viestit: 20384
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Pisteet miehelle yläpuolellani. Kärleken är eli Ruotsi 1998 on oikein.
Got a fire and a country heart 🔥

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja romualdo »

jahas se seleves nuin nopiasti, ihailuni vaan täältä. seuraava maapähkinä on sitten mun laatima. Tämä aivan järisyttävän megalomaanisen upea teos siis kaikkine osapuolineen osallistui erääseen erityisen rakkaan skandinaavisen valtion karsintaan, … *ähh* nohh vaikka ennen v. -80. Sen esittää laulaja jonka … ääniala on sopraano ja hänellä on kaksi lasta... noilla vinkeillä pitäis jo irrota jotakin... huuhh jänskättää...
Viimeksi muokannut romualdo, 24 Kesä 2018, 00:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1954
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Kaksi lasta? Ei auta kyllä yhtään, en mä ainakaan ole perillä ihmisten pentueista. Muuten tuli mieleen Lena Anderssonin Säg det med en sång joten veikkaan sitä.
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2963
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Erityisen rakkaan skandinaavisen valtion= Ruotsin?

Abban Agnetahan se onpi sopraano ja hänellä on kaksi lastakin.
Upea teos on siis Abban Waterloo.......?
Osallistui karsintaan....juu..osallistui ja voitti. :miettii:

Onhan siinä tosin muitakin laulamassa...ähh...

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja romualdo »

hyvin oivaltavan pitkälle päätelty nm. Edwina, samoin Haballa, tosi ihana biisi se ABBA-poikien låtar … bra men nu kyseessä ei ole kuiteskaan Ruohti, jonka MF-karsintoihin yllättävän monet ovat yhä lääpällään … näin mittumaarin aikaan, mm. juhannusruusujen ja isotalvikin tuoksuessa tuos keittiömme pöydällä - tuli näin kansallisromanttisia aatoksia mielehen… ja seuraava vinkki paljastaa jo aika paljon mut menköön kun on tasamäki taas... tuo laulajatar on nimittäin myös operettitähti tai oli...
jk. ja niillä lapsilla on siis ollut kaksi eri iskää. Tai siis toinen ei oo ruiskuttannu niitä yhtään mut on siis isäpuoli... ja ihan vieraalta maalta vielä... komia tumma miäs… jessus, ny tuntuu että kohtaa pärähtää sieltä joltakin ns. kovalta fanilta se oikia vastaus...
jk2: eilen muuten Kokkolan iltatorilla löysin erään vanhemman miesmyyjän tarjoilujen joukosta Family Four -yhtyeen erään levyn, koetin kahtua siitä vuosilukua mutten muistaakseni sitä löytänyt. Uskomattoman älytöntä olla painamatta myös sitä sinne mukaan! Mut koska en siitäkään levyltä löytänyt lähinnä sitä -71 karsintojen suosikkiani Laulu Maailmalle niin se sitten jäi sinne edelleen muitten LP-levyjen (noin 12 kpl) ja singleplattojen (n. 8kpl) seuraksi... autolle palatessa alkoi hieman harmittamaan että … josko ja miksi... ehkä siltäkin levyltä olisi löytynyt mm. Marianne Mendtin kiekon lailla jokin erityisen mieluisa raita... voi näitä ihmismielen oikkuja... ja epävarmuutta... :sorivaan:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja romualdo »

no hyvä on, mun tikapuuhermostoni ei ihan kestä taas... elikkäs helepotetaan hieman. saksa liittyyi hyvin olennaisesti tämän solistin elämään. ja sen voi täs vielä paljastella että tuo mestarillinen sävelteos oli hengeltään hyvin urbaani.


... porukka miettii kuumeisesti... pari vinkkiä lisää:



tekstissä mainitaan katulyhty... ja se ei sijoittunut edes 5:n sakkiin - käsittämätön-tä!

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

Kyllä on Romu pistänyt vaikean! :sekava: Ja lisävinkit pikemmin tekee entistä vaikeammaksi! :surrur:
Luulin jo pienellä salapoliisin -tai ehkä tiedonhaun ammattilaisen- työllä selvittäneeni, mutta sitten huomasin, että ei kappaleessa ole mitään katulyhdystä. :mitvit: (Ja "urbaaniuskin" istuu huonosti. :lohduton: )
Kun nyt ei parempaakaan veikkausta ole, niin: Ellen Nikolaysen -Touch my life (with summer) ?
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja romualdo »

niin tai siis pelkkä lyhty -sana. ai että, hyvä nm. wunderbaum,.. eh siis ihimemiäs - siis mielenkiintoista päättelyä. Nor-75 on kyl myös ja tietty aivan erityisen niiiinmmahtavanupea myös mut njet ... se ei ole vielä tällä kertaa vuorosa. täsä utelemassani biisissä esiintyvät myöskin seuraavat sanat joista osa on vain vähän eri muodossa elikkä : otsa, kuuma sekä mies ja lisään vielä löylyä maininnalla että myös solistin ikioma lapsi osallistui aikoinaan näihin karsintoihin tietysti hirmusen paljon aikaa myöhemmin.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja romualdo »

no hyvä on, mä en ehkä jaksa enää Teijän kanssa, täsä loput vihjeet joihin mulla on varaa: tämän solistin en... abteejsm suus BRWWJA ,,, BI HIGAB NO JOHAN NHYT, Tätä se kahden greippisiiderin ja kotimustikka-variksenmarjaviinin lipittely teetti... yritän toki koota itseni, ei hätää ... siis mihin mä jäinkään, no nii . jatkethaan - hänen viinineikun ah jumalauta tästä nytuleekuintuleekin vielä jotain.... hänen järjestyksesä toisen miehen nimi on siis oli Tapola... eih siis Aatos Tapala... eka miesystävä kun menehtyi liikenneonnetomuudessa, vain hieman ennen heidän kihlajaisiaan. Niin sydänverellä hän sitten levytti menettämänsä miehen säveltämän iki-klassikon jota suunnittelivat v. -65 ev-karsintoihinkin, huikean hienon teoksen nimihän oli tai on Sinun omasi. Niin eikös olekin kamalaa kohtalon ivaa tuollanen ...., ja ja mitäs vielä mää paljastaisin tästä nyt näköjään tavallista kovemmasta maapähkinästä.... , niin ja tämän viimeiseksi jääneen itäeurooppalaisen miehensä kanssa hän lauloi hienon ns. kevyenklassisen klassikon Oopperan kummitus -rwokawn. teoksensa, piti kirjottaa, mutta kummasti nuo rivit hyppelehtivät... kyllä, olet oikeassa harras lukijani, kyul täsä kohta pitäis jo mennä tuutimaan. Liikunnallisen pyöräilypäivän päätteeksi. Haa, noh pistäkää siitä arvailuja, jos nyt tää pahemmin enää kiinnostakaa ketäää. mut kiva näitä on välilä täällä pyöritellä.
ja vielä tuosta kappaleesta, tuon balladin tekstissä vilahtavat riipaisevasti myöskin sanat : "surullinen, kosteissa", sekä "mummo". Aa että joku pystyi vielä noinkin hienon kappaleen luomaan, uskomattoman hieno sanoituskin siinä.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja romualdo »

no sieltä näitä arvailuja satelee tämän foorumin suojissa useammin kuin mitä taivaalta sitä hartaasti odotettua alkuainetta.
kerta vielä kieltolain päälle eli täsä vielä kerran ne kuuluisat viimeiset vihjeet. Solisti oli osallistunut kerran aiemminkin viisuvalikointiin varsin reväkällä ja "rohkealla" esityksellä. Hänen suurimpia radiohittejään on mm. Lapin tango. ... jaa mitäpä mä hänestä vielä paljastaisin ja tästä lalusta. (käyn välillä kuukkelittamassa)
jk. tämä upea taitelijatar syntyi v. -41, ja kuoli -05. 64 vuotiaana. esiintyi elokuvissakin, mm. Kun tuomi kukkii. Turun kaupungin teatterissa musikaaleissa. v. -63-67 . Munchenin oopperassa v. -74-87. Levyjä mm. Mä elän. Tuon "kilpailu"kappaleen sävelsi Toivo Kärki ja harvinaisen kauniin, nerokkaan tekstin teki Terttu Suni. Laulusta poimin vielä sanat "suru pohjaton ... kutsuva askel."

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja romualdo »

kiitti monista vastauksista joita tulvi naamakirjanikin kautta ihan turvoksiin asti, ehdotettiin mm. tai lähinnä Laila Kinnusta mutta Tamara LUnd oli siis oikia vastaus ja hänen esittämänsä kuolematon viisu Märkää Asfalttia. Joten, seuraavan vuoro. Ethän tee ihan näin vaikeaa kuin mitä mä tein... :draamaa:
Viimeksi muokannut romualdo, 26 Tammi 2019, 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Nostetaampas tätäkin ketjua vähän, ei ihan kuumimpia tyrkkyjä tämäkään... Viisuissa ja eri maiden karsinnoissa on monesti laulettu Opera- siis Ooppera- aiheesta mutta tätä, pidän ehkä onnistuneimpana kaikista kuulemistani... arvaattekos että mikä ompi romuluksella mielessä?

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1954
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Veikkaan Opera-trion viisua de Opera Belgian karsinnoista -81. Se on on ainakin omia suuria suosikkejani kans. väl. karsinnoissa kautta aikojen.
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja romualdo »

jaaah, onko se tuo Haban ehdotus, vai onko se se komea (ehkä sittenkin se komein näistä, "sävelmä kulkee halki vuosisatojen..." aihhhh! siis Turkin -83... vai onko se se Saksan karsinnoista joskus -80... se kolmen pyntätyn miehen persformanssi... ?

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1954
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja Hapa »

No mutta mites me voidaan tietää, jollet itsekään tiedä... :mrgreen:

Niitä pyntättyjä saksalaisukkoja oli kylläkin kuusi (vai viisi?) eikä kolme. Mutta ei kai se nyt sentään voi olla kenenkään suosikki! :shock:
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja romualdo »

siis ei kai mua NÄIN helposti ymmärretä väärin!? ahhh mä voi kaikkia muistaa... se Sakujen homma tais olla heikoin... näistä. Eli Haba osui aika lähelle eli ... NAPPIIN, ONNITTELUT! Kyllä, kuuntelin tuota Belgialaisten hommaa täs hiljattain ja, kyl se tavallaan upposi, edelleen. Samalla kuuntelin muitakin upeita beltsuartisteja, ja esim. sitä kolmosta v. -89. Ja muutakin hänen tuotantoaan.


jk. mielessäni on vielä yksi Opera-juttu, olisko ollut sen vuoden Belgian karsinnoissa, sekin... Kertosäe kuuluu jotenkin niin, "Opera opera kainii Opera, kaini-vini Operaa..." JA TAUSTALLA on sellainen laukkakomppi, väliin tulee aivastus... vai yskiminenkö se oli... ja kommentti "pardot" eli anteeksi, ranskaksi! Haba varmaan tunnistaa kaikki ev-kappaleet...?

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja romualdo »

jos ehtis tänne väliin... seuraavaa suosikkiviisuani etsitytän teatterin, huvipuiston ja sirkus -aiheiden alueelta. Esittäjä on myös teatterilainen... ?

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja romualdo »

no vaihdetaan kyssäriä, kun tähän ei tullut kovin montaa arvausta, se oli siis Der Star -76. Seuraavana on mielessäni eräs vahvasti luonnonsuojeluteeman alle laitettava esitys, ja tähän sisältyvät edelleen myös karsintalaulut... ?

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11508
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja romualdo »

aika harvakseltaan on tippunut kysymykseeni vastauksia, nohhh niitä ei ole tullut postikortilla kuin vain 2. tinderin kautta yks ja Kuppilan yksärillä yks.. ööh ... yksi niistä on oikein, mutta jatkan arvuuttelua vielä tässä ketjussa. Siis tää erityisen koskettava biisi on siis säveltäjän joka oli mukana silloin (ainakin?) jo kolmatta kertaa... siis kolmannella sävellyksellä. Tai tähän liittyy tietty kompa, olokaa tarkkana! Siis mikäs tää ny on ja ois - jota mä tässä tivaan. Noh, vastatkaa köyhät !? :mrgreen:

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36596
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Anna vihjeitä lempiviisustasi - seuraava arvaa viisun nimen!

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Eiköhän tämän ketjun aika ole pikkuhiljaa tullut päätökseensä. Muut tämäntyyliset "pötköketjut" on suljettu aikoja sitten, ja nyt lukkiutuu tämä viimeinekin. :joojoo:
Meow cat, please meow back.

Lukittu