Milloin ja miten viisufaniuduit?

Vapaata viisukeskustelua

Milloin viisufaniuteni sai alkunsa?

Jo kätilöt kohahtivat näyttävää sisääntuloani (tai siis ulos-). Siitä asti olen ollut viisufani.
9
6%
Lastentarhassa esitin huikean menestysnumeron laulusta "Ukko-Nooa", johon sovitin c-osan ja modulaation. Leikki-ikä muutti elämäni - minusta tuli viisufani.
12
8%
Tein naapurin penskat kateelliseksi ala-asteen kevätjuhlassa upeassa kimaltelevassa sulkapuvussa. Lääkärit epäilivät syyksi viisufaniutta.
43
28%
Teini-vuoteni olivat kuin Jugoslavian viisukappaleet: kaihoisia, pirteitä, unohdettuja ja hävettäviä. Retkahdin teini-ikäisenä tyyppiin nimeltään Euroviisut.
60
39%
Minulla ei ole elämää. Viisufaniuteni pääsi kukkaan täysi-ikäisenä.
15
10%
Lapset muuttivat kotoa pois ja ukko lähti vieraan matkaan. Mitäs muuta minulle jää? Tuhlaan vapaan aikani kutoen ja katsellen euroviisuja.
0
Ei ääniä
Ei hajuakaan.
10
7%
Eikö tämä olekaan Akuutin "Reumailta"-keskustelu?
3
2%
Toimin viisumaratoonarin valmentajana
0
Ei ääniä
 
Ääniä yhteensä: 152

Avatar
Celeste
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 835
Liittynyt: 15 Syys 2005, 22:46

Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Celeste »

Violette kirjoitti:Mutta kyllä viisufanius varsinaisesti alkoi kunnolla vasta sitten, kun sain netin käyttööni eli vuonna 2002 :oops:

Myöhäisherännyt olen siis minä.
Mä vasta kamalan myöhäisherännyt olenkin, kun voin sanoa viisufaniutuneeni vasta vuonna 2005 :puna:

Tai katsoinhan mä viisuja lapsena, ja olin kovasti innostunutkin niistä. Sitten se innostus lopahti pitkäksi aikaa, kun ei Suomi ikinä pärjännyt. Meni monta vuotta, etten katsonut viisuja ollenkaan. Mutta viime vuonna tuli alkuvuodesta sellainen olo, että tekee pitkästä aikaa mieli seurata euroviisuja. Ja pikkuhiljaa se lapsuuden innostus alkoi hiipiä esiin yhä enemmän ja enemmän...

Sit Luminita vei sydämeni :ihana:

Sit löysin tämän ihanan Kuppilan. :D

Joten nousujohdanteessa tämä uusvanha innostukseni on jatkuvasti ollut.
:D Mikä parasta, tämän vuoden finaalia katsoessani sain elää kotisohvaltani käsin todellisia huippuhetkiä. Milloinkahan olisin viimeksi ollut jostakin niin tohkeissani kuin Suomen euroviisuvoitosta, en edes muista.

Tuskin maltan odottaa, mitä on luvassa ensi vuonna. :D

JackFrost
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 256
Liittynyt: 08 Helmi 2006, 11:14
Paikkakunta: Missä miehet ratsastaa

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja JackFrost »

Itse viisufaniuduin myös vuonna 2005.

Olen muistaakseeni katsonut televisiosta viisuja vuodesta 2002 asti, mutta vasta vuonna 2005 kunnolla kolahti. Silloin katselin viisuja TV:stä enkä odottanut ohjelmalta paljoa mitään. Sitten lavalle pärähti yhtäkkiä Wig Wam ja C'mon c'mon c'mon ja olin heti, että yeah tämähän on itseasiassa helkkarin hyvä kappale. Sitten tuli myös jumalainen Shiri Maimon ja hänen mahtava tulkintansa ja vielä Vanilla Ninja ja heidän rokahtava Cool Vibes. Ajattelin, että kyllähän euroviisuistakin löytyy näyttävästi hyvää musiikkia.

Myös sekin varmaan auttoi asiaa kun Jaana ja Heikki olivat selostamassa viisuja ensikertaa hauskoine ja nuorekkaine juttuineen. Siitä kotisohvalta oli jotenkin mielenkiintoista seurata, että mitä se Paasonen tällä kertaa päästää suustaan jne.

Taas itse kilpailussa aloin jännämään pistelaskua ja omien suosikkien pärjäämistä. Vaikkei omat suosikit nyt ihan voittaneetkaan, niin se oli kyllä pirun jännittävää seurata kilpailun kulkua ja siinähän oli itsekin ihan fiiliksellä mukana (ehkä välillä vähän liikaakin :heh:).

Olin myös aika maassa kun viisut siltä vuodelta sitten loppuivat koska olinhan juuri saanut jonkilaisen viisukärpäsen pureman. Muistan vielä kun noin viikko finaalin jälkeenkin ajatukseni pyörivät vieläkin osittain viisuissa ja niinhän mä sitten pikkuhiljaa myönsin ja tajusin sen, että mustahan oli tullut pikkuhiljaa (ja jokseenkin salakavalasti) viisu diggari.  :peukku:

edit. lisätty enemmän asiaa ja jätetty turhat vouhotukset pois.
Viimeksi muokannut JackFrost, 05 Helmi 2007, 01:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Viljaana
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Kesä 2006, 12:19

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Viljaana »

Joskus 90-luvun lopussa. Satuin vilkaisemaan viisuja juuri silloin kun viimeinen maa oli äänestämässä vuonna 1998. Ajattelin että onpa tuo neito rujon näköinen, ja vasta myöhemmin sain tietää totuuden Danasta :shock:.

kaappimörkö
Siemailija
Siemailija
Viestit: 106
Liittynyt: 21 Touko 2006, 14:42

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja kaappimörkö »

Kuutena vuotena minä olen Viisut katsonut kokonaan, sitä ennen ei mitään muistikuvia ainakaan. Elikkäs 11 olin, kun Viisuihin hurahdin.:) Tällöin Fly On The Wings Of Love vei sydämeni. <3 Tosin meillä ei tainnut olla silloin edes nettiä koneessa, joten se oli sitten vähän erilaista `fanittamista` kuin nyt.
Viimeksi muokannut kaappimörkö, 23 Kesä 2006, 15:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Hartza
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 676
Liittynyt: 15 Heinä 2006, 18:52
Paikkakunta: Karhula

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Hartza »

Ensimmäiset muistikuvat ovat voudelta 1996. Mutta muistan seuranneeni voudesta 1998 asti viisut ja todella viisufaniuduin 2003 jolloin liityin ESCTODAY.COM sivuston jäseneksi.
Eva flies aways. Dreams the world far away...

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Leo »

Minä faniuduin 9-vuotiaana Lapponiasta. Se kolahti heti täysillä ja siitä lähtien olen kaikki loppukilpailut äänittänyt kasetille. 2000-luku on tuonut myös kokooma-cd:t (vihdoin ja viimein.)
Videolle olen äänittänyt euroviisut muistaakseni vuodesta 1992 alkaen, sitä edellisiä 80-luvulta äänitin silloiselle beta-järjestelmän videoille. Melodifestivalen on kuulunut viisujen vuodenkiertoon 1983 alkaen ja äänityksiä on myös sieltä vuosi vuodelta yhä enemmän.

Ensimmäinen muistikuva on vieläkin varhemmin. Muistan katsoneeni Marionin Tom tom tom- esikatseluvideon vuonna 1973. Suuri suosikkini 1974 oli Carita Holmströmin Älä mene pois. Tykkäsin melodiasta ja sanoista "..annan tuulitarhan..." jäi mieleen, koska olin tuolloin itsekin tarhassa ja luulin, että juuri meidän tarha mainittiin laulussa!!
En vielä silloin jaksanut katsoa loppukilpailua, mutta muistan kysyneeni, miten Caritan kävi. Äiti kertoi, että Ruotsi voitti. Abban laulu oli hyvä. Vuoden 1976 loppukilpailua katsoin varmaan pistelaskuun asti, jossain vaiheessa uni vei voiton Englannistakin. Muistan kuitenkin tykänneeni Suomesta ja Englannista. Mutta seuraavasta vuodesta lähtien euroviisut tulivat ryminällä elämääni ja tänä vuonna viisuilua on kestänyt 30 vuotta. Sitä pääsen juhlistamaan paikan päälle! :jihuujippii:

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Margot »

Minä olen aika uusi viisufani. :puna: Ekan kerran muistan katsoneeni viisut vuonna 1996. Kannatin hulluna Jasminea. :puna: Jostain syystä vuonna 1997 en ole viisuja katsonut tai ainakaan en muista, mutta sitten vuodesta 1998 eteenpäin olen katsonut joka vuosi.

Vuonna 2000 viisut alkoi kiinnostaa toden teolla, kun ostin siskon kanssa cd:nkin. Faniksi aloin kutsua itseäni vasta vuonna 2004. Pieni ja tietämätön fani olen kyllä teihin konkareihin verrattuna. :)
What color is your life?

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Itse viisufaniuduin vuonna 2002 oikeastaan vasta kunnolla. Silloin nauhoitin ekat kisat, joiden päälle tosin nauhoitin jotain muuta.. harmittaa. No, mutta vuodesta 2003 on kaikki tallella.

Toki muistan jotain Suomen karsinnoista ja itse pääkisoista vuosien varrella, mm. eka muistoni vuoden 1992 Yamma yamma, kun sukulaiset vannoivat että "ei me nyt voiteta, mutta kyllä me viiden parhaan joukossa ollaan!" Muistan myös joten kuten Catcatit ja Jasminen, jota laulettiin ala-asteella tyttöjen kanssa  :puna:

Joitain helmiä muistan sieltä sun täältä, mm. Maria Magdalenan, Guildo hat euch lieb:n, Waddehaddeduddedan...  ;)

Kuppilaan taisin löytää itseni jo siinä vaiheessa kun se muutti viisupalstalta tänne, mutta mulla on hyvin säännöllisen epäsäännöllistä täällä oleskelu. Yleensäkin aina lähempänä viisutapahtumia tulen täällä käymään. :)

Ja Ateenan reissu 2006 oli ehkä mielettömin juttu mitä mulle on käynyt viisuympyröissä. Mulla ei ole kovinkaan järkeviä muistikuvia pisteidenlaskusta, mutta hauskaa oli. Vaikka yksin lähdin kohti tuntematonta... :D Olishan reissusta enemmän saanut irti jos olisin tajunnut ajoissa hoitaa joitain asioita (esim. akkreditointi) ja tutustua ihmisiin jo etukäteen, mut näillä mentiin. :) Joku vuosi taas...  :aurinko:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Eepu86 kirjoitti: Ja Ateenan reissu 2006 oli ehkä mielettömin juttu mitä mulle on käynyt viisuympyröissä. Mulla ei ole kovinkaan järkeviä muistikuvia pisteidenlaskusta, mutta hauskaa oli.
Ei se mitään. Voihan niitä siun muistisi mustia aukkoja katsoa vaikkapa viralliselta Ateenan dvd:ltä!  :tapu:

Ja meikäläisen videonauhalla on se kun Eepu ryntää nyrkit pystyssä sieltä etukatsomosta meidän jengin luo, halaa AntSan kanssa eikä oikeastaan saa sanaa suustaan. Ei tosin mikään ihme. Eikä minunkaan sanarepertuaariin montaa painokelpoista sanaa mahtunut.  :heh:

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mahtavaa :D Täytyy kyl nähdä se dvd.  :rofl: "Olihan se ihan kiva eka euroviisureissu"  :repeilee:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Mä oon tosi nuori vielä... Ekat kisat katoin vuonna 2002 ja vuodesta 2004 asti suuri fani!

Kuppilaan löysin tosin vasta vuonna 2007, YLEn keskustelupalstalla tuli saavutettua Kunniajäsenen titteli, mutta sitten se palsta lopahti... :hiips:

Avatar
daa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1483
Liittynyt: 11 Maalis 2005, 22:20
Paikkakunta: Kuopio/Jyväskylä

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja daa »

Eka viisumuisto on 1994 CatCatin valinta Suomen karsinnassa.

Vuodelta 1996 muistan Jasminen esityksen ja Irlannin voiton.

1997 katsoin kokonaan mutta muistan oikeastaan vain voittajan ja sen että menin ilmoittamaan nukahtaneelle äidilleni että britit voitti.

Siitä se pikkuhiljaa kasvoi kunnes 1999 tein ekoja nauhoituksia Israelin viisuista.

2000 oli käännekohta. Odotin viisuja keväällä ja vaikuttavin ohjelman aloitus ikinä teki minusta viimeistään fanin. Jostain kumman syystä nauhoitin alun lisäksi vaan lempparini Romanian ja Latvian esitykset + Suomen sekä klipit kaikista esityksistä ja Olsenien voiton. :hak: että ihminen osaa olla tyhmä vielä 14-vuotiaana..

2001 tyhmyys jatkui siten että nauhoitin vain esitykset mutta en pisteidenlaskua ja voittajaa. Muistan kuinka olin pettynyt tanskalaisten lavastuksiin ruotsalaisten mahtiviisujen jälkeen.

2002 lähtien kaikki nahoitettu ja fanittaminen noussut uudelle asteelle, kun siskokin innostui nauhoituksiani katseltuaan viisuista ja olemme huumaantuneet niistä yhdessä  :stara:
Life Looks Better in Spring

Avatar
Viulu_ukko
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1134
Liittynyt: 23 Loka 2005, 17:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Viulu_ukko »

ensimmäiset viisukarsinnat joista muistan jotain hyvin hämärästi on vuodelta -75 jolloin olin 5v. ja muistan todellakin kun oltiin mummulassa ja Maaritin karsintatyrkky tuli ja meidän äiti sanoi, että : "nyt se meinaa syödä mikrofoninsa" tai jotain sinnepäin...
Ja seuraavalta vuodelta muistan Pump-pumpin voiton ja myös kansainvälisen finaalin olen silloin katsonut. kuusivuotiaan mieleen jäi ne postikortit jossa liput tuli hauskasti ympyrään.

eli olen juuri viettänyt faniutumiseni kolmekymmenvuotisjuhlia  :heh:
pieni kaunis kerjäläinen

Avatar
Wilbertti
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 226
Liittynyt: 07 Elo 2004, 18:53

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Wilbertti »

Vuonna 1984 Sophie Carle ja Marja-Liisa Hämäläinen veivät minun sydämeni seitsemän vuotiaana. Koulun pihalla opetin muitakin laulamaan 100% d'amouria ja murtsikat saivat Marja-Liisana kyytiä. Voi noita lapsuus muistoja  :puna: Vuoden 1984 jälkeen viisut ovat olleet varma kevään merkki ja odotuksen kohde.

Kehittelimme veljeni kanssa nuoruusvuosinamme euroviisupelin. Paperilapuille osanottajamaiden nimet ja sitten arvottiin nipusta 1-12 pisteet kunkin maan vuorolla euroviisusäännöin. Pisteet merkattiin tulostaulukkoon ja kun kaikki maat oli käyty läpi, laskettiin tulokset  ja saatiin voittaja selville. Seuraava peli pidettiin tietenkin voittaja maan pääkaupungissa  :heh: Eräskin peli tuli pelattua. Jos tätä ei voi sanoa hurahtamiseksi euroviisuihin niin ei sitten mitään  :highfive:

22 vuoden aikana en ole jättänyt yhtäkään euroviisufinaalia katsomatta. Enkä meinaa jättää tulevaisuudessakaan. Livenä euroviisut ovat edelleen korkkaamatta, mutta tänä vuonna sentään pääsen jo semeihin asti. Ehkäpä se tuo jälleen uuden innostuksen aallon viisuihin aivan kuin internet noin 10 vuotta sitten. Eläköön tämä euroviisuhulluus  :riemu:

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Wilbertti kirjoitti: Kehittelimme veljeni kanssa nuoruusvuosinamme euroviisupelin. Paperilapuille osanottajamaiden nimet ja sitten arvottiin nipusta 1-12 pisteet kunkin maan vuorolla euroviisusäännöin. Pisteet merkattiin tulostaulukkoon ja kun kaikki maat oli käyty läpi, laskettiin tulokset  ja saatiin voittaja selville. Seuraava peli pidettiin tietenkin voittaja maan pääkaupungissa  :heh: Eräskin peli tuli pelattua. Jos tätä ei voi sanoa hurahtamiseksi euroviisuihin niin ei sitten mitään  :highfive:
Tää Ei Niiku Kestäis... Onx joku muukin leikkiny "nosteluita"!??!??  :heh:  Terkkuja nimimerkki ZEI!!!  :hei:    Niitähän leikittiin paitsi viisuilla - myöskin misseillä!  :heh:

Terkkuja myöskin nimimerkille WILBERTTI ja veljellensä! Samat leikit!  :heh:  Games people play.  :heh:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

AntSa kirjoitti: Tää Ei Niiku Kestäis... Onx joku muukin leikkiny "nosteluita"!??!??  :heh:  Terkkuja nimimerkki ZEI!!!  :hei:    Niitähän leikittiin paitsi viisuilla - myöskin misseillä!  :heh:

Terkkuja myöskin nimimerkille WILBERTTI ja veljellensä! Samat leikit!  :heh:  Games people play.  :heh:
Ihanat "Nostelut!!". Niitä leikki meikäläinenkin keväisin poikasena.  :rofl:
Tällä oli vaan pelivälineenä korttipakka jossa Suomi oli PATA-ÄSSÄ.
Sitten vaan korttipakasta nostin jonkun Ranskan antamat pisteet huolella
tehtyyn pistetaulukkoon joita vertasin aina sit niihin virallisiin pisteisiin kisan jälkeen. Oiskohan 15-kesäiseksi asti tullut leikittyä tuota
leikkiä.  :puna: :mrgreen:

Avatar
Wilbertti
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 226
Liittynyt: 07 Elo 2004, 18:53

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Wilbertti »

Voe e!i tää on vasta jotain. Onnitelen teitä hyvin keksitystä  pelistä  :tapu: Että muuallakin on samanlaisia hörhöjä  :repeilee: ja mä kuvittelin tekeväni nolon tunnustuksen  :repeilee: :repeilee: :repeilee:

Avatar
heini81
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1067
Liittynyt: 27 Loka 2006, 15:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja heini81 »

Tuolla esittelypuolella jo jonkinlaisen selvityksen annoin, mutta laitetaan jotain nyt tähänkin ketjuun.

Viisuja on pakkosyötetty minulle ihan naperosta lähtien. Omat mielikuvat alkaa ehkä jostain Catcatin esityksestä. Meillä aina pisteytettiin viisuja tv:n ääressä ja verrattiin sitten tietenkin tuloksia virallisiin.

Suurempi kiinnostus alkoi sitten heräillä 90-luvun lopussa, jolloin tuli mukaan esikatselujen tarkempi seuraaminen ja biisien kuuntelu ennakkoon. Ensimmäisen levyn ostin 2003. Nyt on hankittu tietenkin kaikki julkaistut.  :D

Euroviisujen seuraaminenkin alkaakin olla jo aika huimalla tasolla, kun niistä puhelen ympäri vuoden kanssaihmisten kiusaksi. Nyt näköjään olen siinä pisteessä, että seuraan jo muiden maiden karsintojakin.

Ja pianhan tämä fanitus huipentuu toukokuussa, kun pääsee livenä paikalle. Ei nyt kuitenkaan fiinaaliin asti rahkeet riittäneet  :'(

(Täällä seurassa tuntee itsensä kyllä kovin aloittelijaksi, vaikka kaverien mielestä olen jo ihan toivottomasti hurahtanut viisuilija...)
"Life's like a box of chocolates, you never know what you're gonna get."

Avatar
Zei
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 291
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 22:19
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Zei »

MuzaMaza kirjoitti:
AntSa kirjoitti: Tää Ei Niiku Kestäis... Onx joku muukin leikkiny "nosteluita"!??!??  :heh:  Terkkuja nimimerkki ZEI!!!  :hei:    Niitähän leikittiin paitsi viisuilla - myöskin misseillä!  :heh:

Terkkuja myöskin nimimerkille WILBERTTI ja veljellensä! Samat leikit!  :heh:  Games people play.  :heh:
Ihanat "Nostelut!!". Niitä leikki meikäläinenkin keväisin poikasena.  :rofl:
Tällä oli vaan pelivälineenä korttipakka jossa Suomi oli PATA-ÄSSÄ.
Sitten vaan korttipakasta nostin jonkun Ranskan antamat pisteet huolella
tehtyyn pistetaulukkoon joita vertasin aina sit niihin virallisiin pisteisiin kisan jälkeen. Oiskohan 15-kesäiseksi asti tullut leikittyä tuota
leikkiä.  :puna: :mrgreen:
Moron!

Meillä oli sentään oikein lippukortit. Niillä sitten nostelumme AntSan kanssa hoidimme. Voi niitä tuhansia kertoja. Ei taida enää olla säilössä yhtään kisaa... :'(

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Zei kirjoitti: Meillä oli sentään oikein lippukortit. Niillä sitten nostelumme AntSan kanssa hoidimme. Voi niitä tuhansia kertoja. Ei taida enää olla säilössä yhtään kisaa... :'(
:hali:  Se muistaa noin hyvin! Mä en muistanu enää "lippukortteja"...  :heh:  Sehän tästä vielä puuttuiskin, että säilöistä löytys tuloksia..  :heh:  Kateltasko esim. maaliskuussa 2007 miten Marga Bult-niminen tarinaniskijä pärjäsi meidän omissa kisoissamme joskus toukokuussa 1987..?!?  :heh:  OI NIITÄ AIKOJA! Tässä tuntee jo itsensä vanhaksi, kun Margankin maalimanvalloituksesta on jo kohta 20 vuotta!?!  Nosteluita tais olla vielä ihan ysärilläkin..?!? Ja niitä "pääsiäismuna-yllärikennojen" jaloja kilpoja kevätpuroissa... "HYVÄ TARJA"!!!!  "ÅSA OTA LOPPUKIRI"!!!  :repeilee:

Tää Ei Niiku Kestäis....  :repeilee:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Zei
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 291
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 22:19
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Zei »

AntSa kirjoitti:
Zei kirjoitti: Meillä oli sentään oikein lippukortit. Niillä sitten nostelumme AntSan kanssa hoidimme. Voi niitä tuhansia kertoja. Ei taida enää olla säilössä yhtään kisaa... :'(
:hali:  Se muistaa noin hyvin! Mä en muistanu enää "lippukortteja"...  :heh:  Sehän tästä vielä puuttuiskin, että säilöistä löytys tuloksia..  :heh:  Kateltasko esim. maaliskuussa 2007 miten Marga Bult-niminen tarinaniskijä pärjäsi meidän omissa kisoissamme joskus toukokuussa 1987..?!?  :heh:  OI NIITÄ AIKOJA! Tässä tuntee jo itsensä vanhaksi, kun Margankin maalimanvalloituksesta on jo kohta 20 vuotta!?!  Nosteluita tais olla vielä ihan ysärilläkin..?!? Ja niitä "pääsiäismuna-yllärikennojen" jaloja kilpoja kevätpuroissa... "HYVÄ TARJA"!!!!  "ÅSA OTA LOPPUKIRI"!!!  :repeilee:

Tää Ei Niiku Kestäis....  :repeilee:

APUA!!!!! Sä muistit ne munan sisukset!!!

Ja muitat kai harjoitellu Margakäsiliikkeet? Oli ne vaan hauskoja ja HULLUJA aikoja!

:hali:  :repeilee:  :repeilee:

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Zei kirjoitti: APUA!!!!! Sä muistit ne munan sisukset!!!

Ja muitat kai harjoitellu Margakäsiliikkeet? Oli ne vaan hauskoja ja HULLUJA aikoja!

:hali:  :repeilee:  :repeilee:
Sisuksetpa hyvinnii!  :repeilee:  Aiku nää täällä vanhoja muistelee...  :heh:  Sä osasit ne Marga-käsärit paljo paremmin kuin mä, vaikka mä pidin siitä eukosta ja laulusta enempi!  :heh:  Kauheen PRO Margana!  :heh:  :hali:

Entäs PORTUGALI 1986-rimpautukset pyöränkelloilla..?!?  :repeilee:    Niiku nyt kelloilla viisuja soitetaan...  :rofl:

:hali:  IHANIA MUISTOJA!!!  :hali:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Zei
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 291
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 22:19
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Zei »

AntSa kirjoitti:
Zei kirjoitti: APUA!!!!! Sä muistit ne munan sisukset!!!

Ja muitat kai harjoitellu Margakäsiliikkeet? Oli ne vaan hauskoja ja HULLUJA aikoja!

:hali:  :repeilee:  :repeilee:
Sisuksetpa hyvinnii!  :repeilee:  Aiku nää täällä vanhoja muistelee...  :heh:  Sä osasit ne Marga-käsärit paljo paremmin kuin mä, vaikka mä pidin siitä eukosta ja laulusta enempi!  :heh:  Kauheen PRO Margana!  :heh:  :hali:

Entäs PORTUGALI 1986-rimpautukset pyöränkelloilla..?!?  :repeilee:    Niiku nyt kelloilla viisuja soitetaan...  :rofl:

:hali:  IHANIA MUISTOJA!!!  :hali:
Siis tää ei oo tosi, siis tää ei oo tosi (Niiku Satu Lappi sanois) !!!

Nauran tääl kippuras..

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Zei kirjoitti: Siis tää ei oo tosi, siis tää ei oo tosi (Niiku Satu Lappi sanois) !!!

Nauran tääl kippuras..
Niin mäkin!  :repeilee:  Nimimerkit Zei ja AntSa sekä intensiivisen tehokas esitys nimeltänsä ALLES HEEFT RITME!  :repeilee:    Tää oli se "enkelinkiharainen" herkullinen lontiino..  :heh:  Toki.  :repeilee: 

Pitäsköhän käydä maaten...  :heh:  :stupido: 

Niiku nyt tämmösiä täällä "paljastellaan"...  :stara: :stara:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Kollega »

heini81 kirjoitti: Nyt näköjään olen siinä pisteessä, että seuraan jo muiden maiden karsintojakin.
Kuten myös  :peukku:  Jotenkin ihana ajatus, että on jotakin, mitä odottaa ensi vuoden alkupuolella (Islannin, Norjan ja Tanskan karsinnat netin kautta); Ruotsin karsinnathan jo ovat jokavuotinen must.

Avatar
daa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1483
Liittynyt: 11 Maalis 2005, 22:20
Paikkakunta: Kuopio/Jyväskylä

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja daa »

Mutta toisaalta se on myös tosi katkeransuloista tuo muiden maiden karsintojen seuraaminen. Kun niin usein joutuu pettymään ja tietää millaiset viisut olisi voinut tulla jos se ja se huippu biisi olisi saanut päästä edustajaksi kustakin maasta.
Mutta toisaalta sekin on osa viisujen viehätystä  :cool:

Siistit pelit teillä  :mrgreen:
Life Looks Better in Spring

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Vähän herttaisia pelejä on ollu teillä :) Mä muistan kans joskus nuorenpana, et kirjoittelin ylös euroviisujen sanoja suomeksi tv:n ruudulta. Sit sisko tuli naureskelemaan, että kunnon harrastukset sulla...  :puna:
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
WandA
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1416
Liittynyt: 15 Joulu 2006, 20:10
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja WandA »

daa kirjoitti:
2002 lähtien kaikki nahoitettu ja fanittaminen noussut uudelle asteelle, kun siskokin innostui nauhoituksiani katseltuaan viisuista ja olemme huumaantuneet niistä yhdessä  :stara:
Siis aloitin vasta 2002, koska olen hyvin hyvin nuori. Olin vuonna 2002 8-vuotias ja muistan ihan elävästi sen illan.
No, ensinnäkin olimme aina joka automatkalla minne hyvänsä kuulleet Lauran ATY:n ja minä jammailin siellä takapenkillä sitä biisiä (pidin sitä tosi VOITTAJANA) ja kysyin sitten isosiskoltain, että mitenkä tätä oikeen soitetaan radiossa, kun eihän tätä oo saanu julkasta..  :rofl: Ja sit sisko-suloinen selitti tälle penskalle, että mitä se julkaseminen oikeen tarkottaa.
Sitten muistankin sen euroviisuillan... Olin ihan täpinöissäni odottanut euroviisuja koko päivän, kun siskoni oli kertonut siitä tosi mukavia juttuja ja soittanut minulle aivan ihania kappaleita viisuista. Ja olin aivan rakastunut viisuihin.
Siis limppalasit kädessä me seisoskeltiin keittiössä ja laskettiin minuutteja show:n alkamiseen ja tää vouhotti siinä ihan koko ajan että miten Suomella on niin mahtava biisi ja miten meidän voitto on jo ihan saletti. Ja sitten isosisko rauhoitteli siinä että miten se ei todellakaan ole mitenkään yksinkertaista ja varmaa ja sitten minä aloin kuunnella sitä esitelmää, että kuinka kaikki maat jakavat pisteitä ja eniten pisteitä saanut voittaa ja että Suomella on vain se Ruotsi josta saa varmasti jotain ja muut on sitten ihan esityksestä kiinni.
Sitten se alkoi. Ja oli jo myöhä sen ikäiselle, mutta katselin iloissani siinä niitä juontajia kun ne höpötti ja höpötti ja en ymmärtänyt mistään mitään ja kysyin siskolta että mitä tarkoittaa gyd iivning??  :heh: Ja sitten alkoi ne esitykset ja sisko jammaili siinä sen Gimmen tahdissa (tykkäsi todella paljon kaikenlaisista poikabändeistä silloin) Ja me naurettiin ihan kippurassa Sagapolle kun ne polki sitä lattiaa niillä hikisillä panssaripuvuillaan ja ne oli aivan hulvattomia. Nukahdin varmaan siinä ´´say a word and I´ll be there´´ itävalta-kohdassa, koska seuraava muistikuvani on se kun Ruotsin hopeanaiset näyttelee ylisuuria kaula-aukkojaan siinä kuvaruudussa ja sitten sisko kiljuu että NYT SE SUOMI TULEE! Ja me katsotaan miten kolme pientä saunaporsasta ajelee pienellä saunabussillaan ja nauretaan kun se mies menee sinne bussiin alasti. Ja sitten minä muistan miten järkyttynyt siskoni oli: ´´ Mikä ihmeen stylisti tolla oikeen on ollu??´´ ja ´´Mikä ihmeen kampaus tolla oikeen on??´´ Ja äiti voivottelee vieressä, että miten ei riitä nyt Lauralla ääni ei sitten millään.. Mutta minä hymyilin. Oli aivan pakko. Siis melkein itkin kun olin niin onnellinen Laurasta ja ne kaikki hehkutukset siinä kappaleen jälkeen ja se kaikki jota olin odottanut siinä yhdessä pläjäyksessä. Minusta Laura oli aivan mahtava. Ja sitten taisin simahtaa lopullisesti.

Aamulla liimauduin aikaisin TV:n ääreen katsomaan näitä karkeloita uudestaan ja uudestaan ja minusta ne olivat mahtavin ohjelma ikinä. Yhden silloisen kaverini kanssa sitten tanssittiin ihan koregrafioineen kaikkineen Gimmeä seuraavana päivänä ja jankattiin yhä uudestaan´´ Anna anna, anna mulle rakkautes´´ niinkuin tekstityksissä luki. Nykyään se kappale ja kaikki on ihan karmeaa kuultavaa.  lol
No, siitäpä se sitten lähti. Seuraavana vuonna seurailimme jo rakkaan siskoni kanssa eri maiden edustajia ja uutisia aivan innolla. Pidin Itävallan edustajasta, koska hän oli hauska. Mutta oli se kyllä aikamoista 9- vuotiaalle nähdä sen kreikan edustajan asu..  :rofl: Me vaan oltiin jotta voi kamala! (ja kisojen jälkeen tietysti jankattiin yhdessä sitä miten se oli vääntänyt sen lopun ja kuiskannut sanoja ja kaikkea..)
Viisuiltana minulla oli suomenliput poskissa ja olin tehnyt tikuista ja paperista niiden maiden lippuja joita kannatin. Tunnelma oli aivan huikaiseva. Ja muistan miten siskoni ja hänen kaverinsa kutsuivat Iso-britannian edustajaa ´´sammakkomieheksi´´ ja kiljuivat jotta miten ihanat ovat Josteinin hampaat. Ja tottahan toki meikäläisestäkin tuli siltä istumalta Jostein-fani, ja ihmettelin hirveästi että miten se oli kolahtanut niin eri tavalla tässä suorassa lähetyksessä kuin ennakkolähetyksessä. Ja sitten me mietittiin miten ihanaa oli kun se oli lastentarhanopettaja ja kaikkea.. :surrur:
No, olin tyytyväinen Sertabin voittoon, ja muistan miten kauhuissaan siskoni kaverit olivat siitä, että miten väärin tämäkin nyt taas meni. Ja tietysti se oli minustakin aika epävireisesti laulettu ja Sertab näytti pelottavalle, mutta kappale kolahti.

Jaa pitäisiköhän kirjoittaa tästä joku WandA:n euroviisuelämä osa 2...  :heh:

No, näin seuraavista vuosista lyhyesti kertoen olin varsin pettynyt 2004 kun Ruslana voitti. Minusta hän oli hullu.  :shock: Ja olimme siskoni kanssa ihan samaa mieltä. Sinä vuonna taisimme tehdä jo listatkin... vai teimmeköhän jo 2003..?? No, kuitenkin, viisuhuuma alkoi jo aikaisin ja olimme hirmuisen innoissamme mukana. Muistan, kuinka ällösin Sakisia ennen kuin näin semifinaaliesityksen, mutta sitten, hups vaan, se nousi heti yksiksi suosikeistani. Pidin myös monista kauniista kappaleista sinä ihanana vuonna.. :ihana:
2005... taisinpa tuolloin liittyä yle:n keskustelupalstoihin ja se vain lisäsi intoani entisestään. Tapasin muitakin faneja ja se oli mukavaa. Ja muistan kun sinä vuonna näin myös Aikujen ohjelman. Sisko huusi, että tuleppa katsomaan että  täällä on tämmösistä huippuhuippufaneista ohjelma. Ja voijjettä tää ihaili Muzamazaa, kun se puhui euroviisuista kuin lämmin ja euroviisuja rakastava tietokone joka muisti kaiken tarkkaan. Ihailinihailinihailin!! Ja sitten olin ihan täpinöissään kun tajusin, että AHAA näähän tyypit on myös kirjoitelleet TÄNNE yle:n keskustelupalstalle!
Vuosi 2006 oli aivan hullua pyöritystä. Olin euroviisuhaukka, kuten nytkin ja seurasin kaikkien maiden tilanteita melko tarkkaankin. Ja oli aivan upeaa huumaa ilmassa koko kevään. Ja kun Lordi voitti--------------- ihmettelen miten tuo sohva on vielä tuossa..  :heh: Se oli ehdottomasti yksi upeimmissa hetkistäni elämässäni.
Tänne kuppilaan eksyin siis todella myöhään, mutta on mahtavaa saada kirjoitella täällä tällaisten mukavien fanien kanssa. Mahtavaa!!  :hali: Olette kaikki ihania.
(eikä tää ollut kaikki tässä, mutta tuskimpa tätä kukaan enää jaksaisikaan...  :hiips:)
Anna minun sinua tykästää.

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Ei oo totta mitä stooreja!!!  :rofl: :rofl: :rofl: Just sopivaa luettavaa Suomen karsintojen aattona! Ehdottomasti täytyy huomenna Turussa jotkut "pelit" käynnistää  :rofl: :rofl:
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
daa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1483
Liittynyt: 11 Maalis 2005, 22:20
Paikkakunta: Kuopio/Jyväskylä

Vs: Milloin viisufaniuduit?

Viesti Kirjoittaja daa »

No johan Wandaali innostui  lol kyllä sun innostus lähti jo ennen vuotta 2002, kun katselit niitä nauhoittamiani 2001 viisuja ja aikaisempiakin ehkä.

Mut mut juu. Onneks on joku jonka kanssa on voinut fanittaa viisuja täysillä ja tutustua niiden historiaan. Joku juttu yhdistää ikäerosta huolimatta, kuten meitä kaikkia. Muut pitääkin sitten ihan hulluna.
Tulin tänne aika myöhään (05) kun aattelin aikaisemmin etten oo tarpeeks pro tähän seuraan :stupido:
Life Looks Better in Spring

Vastaa Viestiin