ÄÄNESTÄ Leave Me Alone -käännöksiä!

Sanoituskilpailukausi 2007
Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

ÄÄNESTÄ Leave Me Alone -käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja itikka »

Nyt käynnistyy LEAVE ME ALONE -äänestys!

Kuva

Lyhyestä virsi kaunis, eli...
Kisaan saapui yhteensä 10 käännöstä, ja nyt nämä hengentuotokset pitäisi saada paremmuusjärjestykseen.

Kilpailukäännökset on arvottu järjestykseen ja nimeltään ne ovat:

1. HÄIVYN MÄ POIS
2. JÄÄERÄMAA
3. MIKÄ MUN ON
4. LÄHDETHÄN POIS
5. RIITTÄÄ JO TÄÄ
6. JÄTÄ MUT TAA
7. TÄNNE EN JÄÄ
8. VELHOTAR OON
9. LUOKSES EN JÄÄ
10. RATKAISU TEE

Kokonaisuudessaan käännökset ovat täällä.

Pisteytys tapahtuu perinteisellä Euroviisupisteytys -formaatilla eli 12 - 10 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1. Anna siis mielestäsi parhaalle käännökselle 12 pistettä, toiseksi parhaalle 10, kolmannelle 8 jne... Ne, joilla on oma käännös kisassa mukana, eivät luonnollisestikaan saa äänestää omaa käännöstään ja jättävät tuon yhden (1) pisteen jakamatta.

Ja muistattehan, että osallistujilla on äänestyspakko. Mikäli pisteitä ei kuulu äänestysajan puitteissa, niin osallistujalta vähennetään lopullisesta pistemäärästään 12 pistettä!

Kun olet saanut käännökset paremmuusjärjestykseen, niin toimita pisteet minulle yksityisviestillä.
Aikaa äänestää on reilu viikko, äänestysaika loppuu sunnuntaina 1.4. klo 21, ja tämä loppumisajankohta ei ole mikään aprillipila.  ;)

Kisaa voi jännittää pisteseurantasivulla. Sivun osoitteen saa minulta, kun on ensin toimittanut pisteet minulle JA kommentoinut käännöksiä erillisessä kommentointi-ketjussa, joka avautuu myöhemmin. Kommentteja EI sitten mennä lukemaan ennen kuin on pisteyttänyt käännökset ja toimittanut ne minulle.

:megafoni: Saa äänestää!
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Vs: ÄÄNESTÄ Leave Me Alone -käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja itikka »

9 (7+2) äänestäjää vaikuttanut, lisää kaivataan!
Aikaa 4 vuorokautta!  :joojoo:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: ÄÄNESTÄ Leave Me Alone -käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Pitänee tehdä huomen aamusella uus yritys, kun taas tökkii toi YouTube siihen malliin, ettei mitään rajaa  :niinpa: Mulla on tapana näissä äänestyksissä laittaa kyseinen Youtube-biisi soimaan ja seurata katseella käännöstekstiä

Tänä aamuna jo tsekkasin sen verran, että löysin kolme selkeästi joukosta erottuvaa, mutta sitten mielenkiinto jotenkin lopahti, kun olis pitäny jaksaa ne jäljellä jäävät sijoittaa paremmuusjärjestykseen - kunpa olisi voinut nimetä kaikki loput neljänsiksi.
Viimeksi muokannut Kollega, 29 Maalis 2007, 11:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16690
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: ÄÄNESTÄ Leave Me Alone -käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Finnish kirjoitti: Pitänee tehdä huomen aamusella uus yritys, kun taas tökkii toi YouTube siihen malliin, ettei mitään rajaa  :niinpa: Mulla on tapana näissä äänestyksissä laittaa kyseinen Youtube-biisi soimaan ja seurata katseella käännöstekstiä
Ai vähän kuin videon tekstityksenä? Ovela idea.

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Vs: ÄÄNESTÄ Leave Me Alone -käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja itikka »

Jee lisää äänestäjiä jee!

:tapu: :tapu: :tapu:

Tää jo odottelee innolla noita Finnishin pisteitä. Kuten kaikkien muidenkin!  :joojoo:

Nyt niitä tarvitaankin, kun kävi nimittäin ilmi pieni väärinkäsitys ja ei meillä olekaan kuin vasta 7 (7+0) äänestäjää koossa tässä kisassa...  :(

:draamaa:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: ÄÄNESTÄ Leave Me Alone -käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja Kollega »

UFOPOLI kirjoitti:
Finnish kirjoitti: Pitänee tehdä huomen aamusella uus yritys, kun taas tökkii toi YouTube siihen malliin, ettei mitään rajaa  :niinpa: Mulla on tapana näissä äänestyksissä laittaa kyseinen Youtube-biisi soimaan ja seurata katseella käännöstekstiä
Ai vähän kuin videon tekstityksenä? Ovela idea.
Ei kun enemmänkin toteutan tätä mun "wannabe-laulaja kans" - minääni...  :heh:

Eli tsekkaan miten noi käännökset sopii suuhun niitä laulettaessa kuin aidosti levytettynä konsanaan. Mulla ei koneella ole Hannan biisejä, joten toi YouTube toimii paremman puuttuessa. Mieluisin versio oisi kuunnella samanaikasesti (noita käännöksiä' tsekatessa) karaokekappaletta, niin tulis tosissaan noiden käännöksien laulettavuus selville.... ai ku tää on ku mikäkin pilkunviilaaja... :puna:

Avatar
nkorppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Marras 2006, 18:25
Paikkakunta: Derby, Iso-Britannia

Vs: ÄÄNESTÄ Leave Me Alone -käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja nkorppi »

Joo itse laitan aina musan soimaan käännöksiä lukiessani/hyräillessäni, kuin myös käännöstä suunniteltaessa -- se lienee ainoa keino taata edes jonkinlainen  toimivuus...

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: ÄÄNESTÄ Leave Me Alone -käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Kaikkihan sitten tietävät, että ylläpito näkee, mistä ip:stä viestit tulevat. Se, että tekee itselleen useita nimimerkkejä, joilla sitten äänestelee itseään, on paitsi alkeellista amatöörihommaa, myös ihan turhaa, koska niitä ääniä ei voida laskea mukaan. Ihan vaan tiedoksi aloittelijoille, joita moinen menettely saattaa houkuttaa :mitvit: /jl
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: ÄÄNESTÄ Leave Me Alone -käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Mutta kun minä ja nimiErkki Toni ollaan ihan oikeasti eri henkilöitä :aivanmaassa:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16690
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: ÄÄNESTÄ Leave Me Alone -käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

tonywerner kirjoitti: Mutta kun minä ja nimiErkki Toni ollaan ihan oikeasti eri henkilöitä :aivanmaassa:
Voin todistaa tämän :joojoo:

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2925
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Vs: ÄÄNESTÄ Leave Me Alone -käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Marjukka kirjoitti: Kaikkihan sitten tietävät, että ylläpito näkee, mistä ip:stä viestit tulevat. Se, että tekee itselleen useita nimimerkkejä, joilla sitten äänestelee itseään, on paitsi alkeellista amatöörihommaa, myös ihan turhaa, koska niitä ääniä ei voida laskea mukaan. Ihan vaan tiedoksi aloittelijoille, joita moinen menettely saattaa houkuttaa :mitvit: /jl
Onkos jotkut sitten harjoittaneet/yrittäneet harjoittaa alkeellista amatöörihommaa?  :mitvit:
www.sodadream.is
Dare to Dream

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: ÄÄNESTÄ Leave Me Alone -käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

wigwam kirjoitti: Onkos jotkut sitten harjoittaneet/yrittäneet harjoittaa alkeellista amatöörihommaa?  :mitvit:
Ketään ei suoraan laiteta julkisesti jalkapuuhun, mutta jos joku nyt tunsi piston sydämessään, niin toivotaan, että tiedotus menee perille.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: ÄÄNESTÄ Leave Me Alone -käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Toisinaan minä ja maailmanloppu kirjoitamme samasta ip-osoitteesta, mutta tällaista tekaistua nimimerkkiä en tekisi.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: ÄÄNESTÄ Leave Me Alone -käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Tässä asiassa ylläpitoihmisten on pakko olla niin törkeän ja jonkun mielestä ehkä epätasa-arvoisen sisäpiiriytyneitä, että yleisesti tiedettyjen parien, perheenjäsenten, ym. samaa konetta käyttävien yksittäiset äänet kyllä huomioidaan molemmat, mutta "tyhjästä" yhtäkkiä  tulleita samalta koneelta tulleita ääniä ei huomioida, vaikka mitä kekseliäimpiä selityksiä on kuultukin, luokkaa "koirani meni koneelleni" . Tästä on keskusteltu ennenkin ja tämä nyt vaan on tilanne.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: ÄÄNESTÄ Leave Me Alone -käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Juu, ei hätää, Marjukka. En epäilekään mitään ylläpitoon liittyvää, enkä mitään omalla kohdallani. Olen ollut rajuimmassa flunssassa nyt moneen vuoteen, enkä olen paljon jaksanut käännöskisaa ajatella.

Minusta on erittäin hyvä, että tällaisiin todella kyseenalaisiin käyttöihin puututaan ylläpidon kautta.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Huilumies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5353
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 15:20
Paikkakunta: Vantaa

Vs: ÄÄNESTÄ Leave Me Alone -käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja Huilumies »

Tosi hyvä tämä myöhäinen äänestys-dl-kellonaika  :peukku:
On siinä hiiltyvä ilta, auringon rusko
Parempien päivien sammumaton usko
On syksyn kuolevaa ruskaa, on elämä tuskaa
Sen huiluni soi...

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Vs: ÄÄNESTÄ Leave Me Alone -käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja itikka »

Äänetysaikaa on vuorokautta, ja kovasti lisää ääniä kaivattaisiin ratkaisemaan kisaa.... :pliis: ... onhan tämä nyt sentään Suomen oman edustajan käännöskisa. :draamaa:

Pisteensä on tähän mennessä antanut 9 (7+2) äänestäjää, ja suurkiitokset varsinkin näille :kiitos: kahdelle ulpparille pisteistä.

Muilla on siis vielä 36 tuntia aikaa vaikuttaa.  :peukku:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Vs: ÄÄNESTÄ Leave Me Alone -käännöksiä!

Viesti Kirjoittaja itikka »

12 tuntia aikaa äänestää... edelleen sitä äänestäjien ryntäystä odotellessa... :miettii:

Äänestäjiä tällä hetkellä 10 (8+2)
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Lukittu