Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Amir – J'ai cherché

*****
66
51%
****
30
23%
***
24
18%
**
6
5%
*
4
3%
 
Ääniä yhteensä: 130

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Pariisin esitys jostain gaalasta (https://youtu.be/iRlty1XE6_w) näyttää kieltämättä huolestuttavalta, mutta onneksi siitä on jo pari kuukautta. En ole varma, olenko ikinä nähnyt noin häiritseviä taustatanssijoita. Täysi katastrofi. Toivottavasti on kerrasta poikki. Laulukaan ei kuulosta täydelliseltä, mutta osasyy lienee miksauksessa, joka jättää Amirin äänen "kuiville", erikseen taustamusiikista. Lisäksi Amir ei mielestäni tulkitse kovin hyvin ja hymyilee liikaa, tai jotenkin häiritsevästi. Hetkinen, sitä taitaa jännittää.

Eurovision in concertin taltiointi vaikuttaa varmemmalta (https://youtu.be/qUk6EYleN_Y), vaikkakin random hoippumista havaittavissa. Hymyä on vissiin luvassa. No, ehkä pieni hurmaus on menestykselle hyväksi. Itse korostaisin ennemmin tunteellisuutta.
Like a monument to all the time we spent

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12791
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Jos Ranska voittaisi, olisikohan ensi vuoden pistetaulukin ranskankielinen ensimmäistä kertaa sitten vuoden 1989?
Kuva

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja pmama »

Toi Pariisin konsertti oli ihan hirveä! Minusta Amir on kyllä sen jälkeen todistanut livelaulu-taitonsa. Joten arpapeli kääntyy nyt shown puoleen.

Avatar
TomppaJr
Viestintäassistentti
Viestintäassistentti
Viestit: 36559
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »



Jälleen yksi live. Olen aina tyyliin vuoropäivin vakuuttunut Amirin livelaulusta ja vuoropäivin en. :heh: Tänään olen vähän jossain välissä.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^En huomaa tuossa livelaulannassa mitään erityisen huonoa.

Biisi on kyllä mahdollisimman helppo laulettava. Minäkin melkein osaan, ja minulla oli koulussa laulusta viitonen. Sehän jymähtää melkeinpä yhteen ainoaan säveleen pitkiksi ajoiksi. Itse asiassa niin jymähtää sinne, että alkaa jo ärsyttää. (Olen nyt kuunnellut useita kertoja, eikä biisi vain rupea lähtemään kasvuun, ei vaikka kuvittelen laulajaksi jotain viehkoja kontra-alttoja. Millainen olisi NuAngels-versio :miettii:)

Edit: Tai siis minulle tulee jotenkin kireä olo tätä kuunnellessani. Jo nuo yuu-uu-uuut, mutta sitten tuo, että itse melodia ei hetkeksikään pääse levähtämään perussäveleen, vaan sitä roikutetaan siellä jossakin kvintissä koko ajan. Ja kun tahtikin on vähän hengästynyt. Useimmilla muilla vaikutelma on kai sitten ihan päinvastainen?
Viimeksi muokannut Rousku, 01 Tammi 2017, 16:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja Rousku »

pmama kirjoitti:aika yksinkertainenhan tuo melodia on, mutta rytmisesti mukaansatempaava ja innostava.
:raaps: Minä kuulen vain yhtä ja samaa tasapaksua pauketta. Tai no joo ehkä ei pauketta, mutta naputusta sitten. Kuin olisi metronomi taustalla. Tietysti se on toteutettu vähän eri soittimin aina biisin mittaan, mutta perusbiitti on kuitenkin koko ajan sama ja läpitunkevan voimakas. Onko se sitä mukaansatempaavuutta, joka ei minua kuitenkaan jaksa viedä? Siis kaikki yllätykselliset potkut puuttuvat, on kuin paukutettaisiin naulaa seinään, ja sinne uppoaa.
Rise, angel, shine, love!

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja pmama »

No, katsos kun yksinkertaiset ihmiset haluavat aina välillä taputtaa, joka iskulla. Se on helppoa ja se on mukaansatempaavaa. :rofl:

Tarkemmin kuunneltuna siinä kertsissä on takapotku, ja se ON mukaansatempaava.
Viimeksi muokannut pmama, 25 Huhti 2016, 15:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2670
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja inomu »

Minusta tuntuu, että täällä Kuppilassa jokainen live julistetaan heti ensimmäiseksi pascaksi :mrgreen:
Itse en ole kuullut Amirilta vielä yhtäkään huonoa live-vetoa laulun kannalta, muuten esityksissä on kyllä ollut parantamisen varaa. Jännityksellä odotan, mitä Tukholman lavalle on keksitty!


off-topiccina: en ole oikeastaan kuullut keneltäkään artistilta tänä vuonna huonoa laulua promo-konserteissa paitsi että Sandhja oli järkyttävää kuunneltavaa Israelissa! (Huom. En ole nähnyt kaikkia live-esityksiä)
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Ei taas noita tylliakkoja, en kestä. Navatkin jo esillä. :aikut: Ei kai nuo vaan tule Tukholmaan? :parku:

Oikeesti mieluummin vaikka potkunyrkkeilyä ja balettia. :niinpa:
Viimeksi muokannut JuliaS, 25 Huhti 2016, 15:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13750
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Rousku kirjoitti:Minä kuulen vain yhtä ja samaa tasapaksua pauketta. Tai no joo ehkä ei pauketta, mutta naputusta sitten. Kuin olisi metronomi taustalla. Tietysti se on toteutettu vähän eri soittimin aina biisin mittaan, mutta perusbiitti on kuitenkin koko ajan sama ja läpitunkevan voimakas. Onko se sitä mukaansatempaavuutta.
:heh: On. Silloin kun se toetutetaan Steady like a train, sharp like a razor. Siihen luoteiskulmaisuuden näennäiseen idioottihelppouteen poprockin monien huikeiden tenho perustuu, Cashista AC/DC:n . Vaan toteutapa perässä sitä yksinkertaisen pinnan alla sykkivää hienostunutta neroutta!

No ei Ranskan kipale ihan :heh: noilla leveleillä liiku, mutta se on silti eräs pirullisimmin mukaansa tempaavia koko kisassa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 41743
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Myönnän, että joskus luoteiskulman musa miellyttää minuakin, ja nimenomaan silloin, kun toteutustyylilaji on rock. Mutta ehkä olen itse sillä tapaa yksinkertainen, että "yksinkertaisen pinnan alla sykkivää hienostunutta neroutta" pitää minulle oikein alleviivata, jotta huomaan sen. Eli poistaa se yksinkertainen pinta, jotta allaoleva paljastuu :heh:.

Minä kyllä luulen, että musamieltymyksissä voi olla ihan yksilölliseen neurofysiologiaan asti palautuvaa eroa. Kun katselen, miten aikuiset heijaavat parkuvia vauvojaan tai keinuttavat lastenrattaita, tiedän, että en olisi rauhoittunut, koska tempo on liian nopea. Tarvitsen muuta. Ja tässä ja monessa muussa biisissä toistuu se liian nopea tasatahti, joka vain ei ole minun juttuni. Ja se yksinkertainen pinta (joka pitää poistaa) on sama kuin etten pysty kuulemaan puhetta, jos taustalla on jokin toistuva hälyääni.

Absoluuttisen objektiivisen huonoksi en biisiä väitä. Mutta ehkä lopetan omalta osaltani kuunteluyritykset nyt. Tai harkkavedon ja viisuliven toki katson.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

JuliaS kirjoitti:Ei taas noita tylliakkoja, en kestä. Navatkin jo esillä. :aikut: Ei kai nuo vaan tule Tukholmaan? :parku:
:lohtu: Tyllitamburiiniakat eivät kuulemma ole tulossa mukaan Tukholman esitykseen, vaan vain mukana Ranskan promokeikoilla.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Kiitos tästä! Phew. :tuuletus:
Like a monument to all the time we spent

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

*vahinkotupla poistettu*

Voin tässä samalla päivitellä, mitä ne ovat oikein ajatelleet. Amir on tuollainen vähän rouhea, tosielämän oloinen mies, jonka kanssa tylliprinsessat eivät sovi samalle lavalle millään.
Viimeksi muokannut JuliaS, 25 Huhti 2016, 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2103
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja Albin »

Yritin taas kuunnella tämän ilman aikaisempia ennakkoluulojani, mutta ei. Tämä on minun korville ihan kauhea. En tiedä miksi tulee mieleen kellon tikitys tai jokin metronomin ping pong, minun korvia tämä ärsyttää todella paljon, en halua kuunnella. Samanlainen tikitys tulee Espanjan kappaleesta mieleen .. :puna:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11892
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja sziget »

Ranskalla on ollut paljon hyviä viisuja, jotka on tyrmätty milloin milläkin tekosyyllä. Viimeksi oli kai liian vanha esittäjä, kun nyt täytyi oikein yläikäraja asettaa, ja liian vakava ja tekstipainotteinen biisi. Vuonna 2014 oltiin hauskoja ja ironisia, äänestävissä maissa täysiä tosikkoja, jne.

Tämä renkutusko yhtäkkiä kelpaa? Tyypillä on karismaa, ja alku vaikuttaa lupaavalta, mutta loppu on rasittavaa jankutusta. Kyllästyin jo. Venäjä kuulostaa edelleen melko hyvältä, joten mieluummin se.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3318
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Ranskan kaikki yritykset vuodesta 2008 ovat olleet hyviä (kyllä, jopa Jessy Matador). :ylppis: Tänä vuonna kappale on tosin ns. yleispätevämpi kuin yleensä - iskee kerrasta ja jää päähän soimaan, eikä radioystävällisyys yleensä ainaakan syö pisteitä. Amir jopa ilmeisesti osaa laulaa, mistä myös plussaa.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Jaketepai
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 28 Huhti 2016, 19:03

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja Jaketepai »

Juu, täytyy sanoa kun itse olen kuullut kaikki kappaleet niin, tämä vakuutti kyllä ehdottomasti eniten :) Mukavat sanat käännettynä suomeksi, sävelmä ja laulu kaikinpuolin. Toivottavasti Ranska voittaa. Viisi tähteä lähti tälle.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5837
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Tykkään tästä ihan hulluna. Joka kerta kun kuuntelen tän, niin tulee ihan äärettömän hyvä fiilis. :joojoo:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33061
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja Pete »

Miksi ihmeessä vaatimaton "J'ai cherché" valittiin Ranskan viisuksi? :lohduton: Amir julkaisi tänään uuden albuminsa, ja "Il est temps qu'on m'aime" on huikea hitti. <3 Ostin sen samantien. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Oon edelleen rahtusen huolissani tämän livestä. Kun katsoo Amirin vetoja, niissä näkyy sellainen "Voi jehna, mä oon artisti, noi rakastaa mua" -fiilistely. Entiseltä hammaslääkäriltämme se on tietty luonnollista, mutta en haluaisi nähdä viisulavalla sellaista kiiltoa. Pidän siitä, kun esittäjä keskittyy täysin kappaleen tulkintaan. No, eiköhän se onnistu Amirilta.

Joku tuumasi tässä ketjussa, että kappale olisi helppo laulaa. Mielestäni se ei ole kovin helppo. Siinä täytyy pidellä tarkkaan vireessä melodiaa, joka liikkuu paljon samoissa nuoteissa tavalla, jota ei saa niin helposti kuulostamaan hyvältä.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kuuntelin kappaleen akustista versiota ja siinä herra ainakin lauloi ihan hyvin. Muista vedoista en tiedä. Vaikeaa jotenkin uskoa, että Amir laulelisi miten sattuu joka toisessa esityksessä. :shock:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

En oikeastaan tarkoittanut, että Amir olisi kertaakaan varsinaisesti laulanut huonosti. Tulkintaa tässä mietin.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2670
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja inomu »

Pete kirjoitti:Miksi ihmeessä vaatimaton "J'ai cherché" valittiin Ranskan viisuksi? :lohduton: Amir julkaisi tänään uuden albuminsa, ja "Il est temps qu'on m'aime" on huikea hitti. <3 Ostin sen samantien. :joojoo:
On muuten hyvä albumi :peukku: Oma suosikkini oli "Ma vie, ma ville, mon monde". Mielestäni tuolta levyltä "J'ai cherché" soveltuu Euroviisuihin parhaiten, joten ihan hyvä valinta :joojoo:
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Sahara
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 420
Liittynyt: 23 Touko 2006, 09:57
Paikkakunta: Kreikka

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja Sahara »

Tää on sellainen hyvänmielen kappale, happy.
Toivottavasti voittaa koko kisat! :peukku:

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Mä oon vähän hämmentynyt tämän suosiosta. Musta tämä on tylsä biisi, joka ei vaan jää ainakaan mun mieleen, vaikka oon yrittänyt. Plussaa kuitenkin ranskan kielestä!
Cry him out

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Tämä on musta just ihana. :ihana:

ESC_4ever
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 8
Liittynyt: 24 Helmi 2016, 14:18

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja ESC_4ever »

Tämä vuosi taitaa olla Ranskan :tapu:

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Eihän tämäkään mikään täydellinen poppis ole, mutta jos Venäjän ja Ranskan välillä pitää valita, niin tämä mennen tullen!

Jokin kokonaisuudessa häiritsee kuitenkin. Vähän sinne päin, melkein maaliin, mutta ei ihan. Kertsissä on kuitenkin se yksi koukuttava kohta ja viisusta jää positiivinen fiilis. On helppo tykätä laulusta, jossa laulajalla on hauskaa.

(Tässä tyylilajissa Sandjha on kyllä minusta kaikista parhain.)

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1151
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Ranska 2016: Amir – J'ai cherché

Viesti Kirjoittaja pmama »

pmama kirjoitti:Toi Pariisin konsertti oli ihan hirveä! Minusta Amir on kyllä sen jälkeen todistanut livelaulu-taitonsa. Joten arpapeli kääntyy nyt shown puoleen.
Olin niin väärässä.

Lukittu