UMK17: yleiskeskustelu
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Musta voitaisiin vastaisuudessakin järjestää pelkkä finaali 10 esityksellä, kunhan vaan saisi ennen finaalia jotain osviittaa siitä, millaisia artistit/yhtyeet ovat livenä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)
- Universal Love
- Kanta-asiakas
- Viestit: 1840
- Liittynyt: 26 Marras 2016, 12:47
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Itse en ole Euroviisuja ja UMK:ta niin paljoa seurannut aikaisemmin, verrattuna tähän 2017 kauteen. Joten en pysty oikein tekemään vertailuja aikaisempaan. Tuntemuksia mitä tullut tähän mennessä:
*yllätyin miten aikaisin kappaleet tuli julki
*toki ei mitään sitä vastaan
*yllätyin, ettei semifinaalia tai mitään livekarsintaa
*odotin videoita jo heti alkuun
*videot eivät tuntuneet tuovan juurikaan lisäarvoa
*esikatselulähetys vaikutti hieman ankealta, joten en kiinnostunut katselemaan
*UMK-videot olisivat saaneet tulla suoraan Youtubeen(joutui hieman odottelemaan), Areena kun tarvitsee lisäkkeitä
*Making of videot olisi parempia olleet virallisten videoitten jälkeen, ei ennen
*UMK-kappaleita en ole paljoa kuunnellut sitten parin ensiviikon, videot eivät lisänneet intoa
*toisaalta ollut paljon aikaa tutustua muiden maiden karsintakappaleisiin, ja siten nostaa fiiliksiä itse Viisuja kohtaan
*myös oudoksuttanut, että UMK-finaalin ja itse Viisujen välillä pitkä aika
*toisaalta ei se haitanne, koska tärkeintä on valita edustaja
*omatuntemus UMK-artisti/kappalelaadusta: normaalia kotimaistatasoa
*ei ihan huippua, mutta ei niin huonoakaan
*tuurilla ja luovalla yrittämisellä voi jotain saadakin itse kisoista näilläkin
*ennakkoäänestys ihmetyttänyt, miksi kukaan ilman liveä haluaisi äänestää?
*vaarana voi olla, että mielikuvin äänestely johtaa heikompaan edustajaan
*mielenkiinnolla odotan finaalia, onnistuuko joku yllättämään livessä positiivisesti
*Viisukuppilassa ollut ihan kiva aktiivisuus ja mielenkiintoista ollut lueskella mielipiteitä sekä näkemyksiä jo tähän mennessä
Anteeksi jos väritys ärsytti yritin selkeennyttää
*yllätyin miten aikaisin kappaleet tuli julki
*toki ei mitään sitä vastaan
*yllätyin, ettei semifinaalia tai mitään livekarsintaa
*odotin videoita jo heti alkuun
*videot eivät tuntuneet tuovan juurikaan lisäarvoa
*esikatselulähetys vaikutti hieman ankealta, joten en kiinnostunut katselemaan
*UMK-videot olisivat saaneet tulla suoraan Youtubeen(joutui hieman odottelemaan), Areena kun tarvitsee lisäkkeitä
*Making of videot olisi parempia olleet virallisten videoitten jälkeen, ei ennen
*UMK-kappaleita en ole paljoa kuunnellut sitten parin ensiviikon, videot eivät lisänneet intoa
*toisaalta ollut paljon aikaa tutustua muiden maiden karsintakappaleisiin, ja siten nostaa fiiliksiä itse Viisuja kohtaan
*myös oudoksuttanut, että UMK-finaalin ja itse Viisujen välillä pitkä aika
*toisaalta ei se haitanne, koska tärkeintä on valita edustaja
*omatuntemus UMK-artisti/kappalelaadusta: normaalia kotimaistatasoa
*ei ihan huippua, mutta ei niin huonoakaan
*tuurilla ja luovalla yrittämisellä voi jotain saadakin itse kisoista näilläkin
*ennakkoäänestys ihmetyttänyt, miksi kukaan ilman liveä haluaisi äänestää?
*vaarana voi olla, että mielikuvin äänestely johtaa heikompaan edustajaan
*mielenkiinnolla odotan finaalia, onnistuuko joku yllättämään livessä positiivisesti
*Viisukuppilassa ollut ihan kiva aktiivisuus ja mielenkiintoista ollut lueskella mielipiteitä sekä näkemyksiä jo tähän mennessä
Anteeksi jos väritys ärsytti yritin selkeennyttää
2017-2021: 1. Moldova 2. Liettua 3. Serbia 4. Latvia (Soittolista22)
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Johtuuko tää musta vai onko toi UMK-snäppitili aika kuollut? Kummallista mainostaa tiliä niin näyttävästi videoilla, jos sitä ei edes käytetä.
- TomppaJr
- Koordinaattori
- Viestit: 36868
- Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Olen hihitellyt vähän samaa. Ja sitten jos sinne jotain laitetaan, niin se on aika cringeä.Fujiwara kirjoitti:Johtuuko tää musta vai onko toi UMK-snäppitili aika kuollut? Kummallista mainostaa tiliä niin näyttävästi videoilla, jos sitä ei edes käytetä.
Meow cat, please meow back.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Ei ole koskaa aiempian vuosina ollut näin hiljaista. Osin se johtunee siitä, monet aiemmin kirjoittaneet ovat jo muutamaa vuotta aiemmin häppäisseet. Toisaalta UMK on niin umpitylsä ja pettymys niihin mahdollisuuksiin nähden jota kisalla olisi. Toteutus on kuitenkin yhtä hengetön kuin Sandhjan erikoismikkiteline, eikä mikään viittaa siihen, että parannusta eli ammattitaidon pilkahdusta tuotannon osalta olisi nähtävissä ja tulossa.Puutarhuri kirjoitti:Ainakin tämä palsta on kovin hiljainen verrattuna siihen, mitä vuosi sitten 2 vkoa ennen finaalia. En tiedä miten on ollut ennen.
Huomaan itsessäni vähän samoja fiiliksiä kuin vuosien 1980-jotain - 2005 välillä: EVVVK, ainakin siis nämä Suomen karsinnat. Kymmenen vuotta oli ihan kiintoisaa tässä välissä, mutta ehkä se johtui osittain kuppilan vilkkaasta keskustelustakin. Tänä vuonna sellaiseen ei ole oikein sytykettä. Toivotaan että muuttuu!
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: UMK17: yleiskeskustelu
^ En vetäisi ihan noin pitkälle meneviä johtopäätöksiä, minun uskoakseni se (keskustelun suhteellinen hiljaisuus) johtuu lähinnä tästä:
Terasbekoni kirjoitti:Semifinaalittomuus on kyllä kuppilapöhinän ja draaman kannalta ikävä juttu.
- Puutarhuri
- Kanta-asiakas
- Viestit: 1743
- Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Suomen pitäisi voittaa Euroviisut, tai edes pärjätä finaalissa, niin se varmasti toisi lisää kiinnostusta ja painetta koko UMK:n kehittämiseen. Tuntuu että tässä ns. vitsikappaleidenkin suuressa määrässä näkyy se lannistuminen todellisesta yrittämisestä. Voisin kuvitella, että finaalin katsojaluvut ovat alhaiset tänä vuonna. Ja se on suuri riski sille, että kisoihin päätyy joku MFB jolle ei ainakaan YouTuben vastaanoton perusteella voi menestystä odottaa. Täytyy muistaa että Melodifestivalen on kuitenkin edelleen Suomessakin katsottu ohjelma. Että kyllä potentiaalista kiinnostunutta katsojakuntaa löytyisi.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Sopii saamaani kuvaan. UMK:n yrityksistä vedota nuorisoon on toissa kaudesta alkaen huokunut alati paheneva fellow kids -vaikutelma. Esitetään jotakin, mitä ei olla, mutta teeskentely paistaa kilometrien päähän. Otetta kohderyhmään ei ole eivätkä tekijät huomaa sitä itse.TomppaJr kirjoitti:Olen hihitellyt vähän samaa. Ja sitten jos sinne jotain laitetaan, niin se on aika cringeä.Fujiwara kirjoitti:Johtuuko tää musta vai onko toi UMK-snäppitili aika kuollut? Kummallista mainostaa tiliä niin näyttävästi videoilla, jos sitä ei edes käytetä.
Voin tietenkin puhua läpiä päähäni, koska en kuulu kohderyhmään itse. Ehkä sellainen hupailu kuin Aleksin ja Mikon slay vai ei -video on nuorison mielestä ratkiriemukasta, vaikka minun teki sitä katsellessani mieli vajota myötähäpeästä maan alle.
Snapchat-tilin (jota en seuraa) hiljaisuudessa lienee kyse paljolti siitä, että snäppivastaava Aleksi Rantamaa on palkkarenki, jolla ei ole mitään oikeaa kiinnostusta asiaan. Jos palkka ei kisan suvantoviikkoina juokse, Aleksi ei snäppää. Tiimissä ei ole ketään, joka uskoisi UMK:hon ja osaisi käyttää somekanavia tarkoituksenmukaisesti.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
- TomppaJr
- Koordinaattori
- Viestit: 36868
- Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Slay vai ei -videon idea oli ihan hyvä, mutta se oli toteutettu melko onnettomasti.
Meow cat, please meow back.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Tämä ei koske pelkästään UMK:ta, vaan Yleä laajemminkin. Esimerkiksi Puoli Seitsemän ohjelma, jota en siedä. Aikuiset ihmiset käheltävät kuin teini-ikäiset. Ilmeisesti tuo ohjelma on kuitenkin jonkin verran tavoittanut kohdeyleisöään, koska on jatkunut niinkin pitkään kuin on...Timoteus kirjoitti:Sopii saamaani kuvaan. UMK:n yrityksistä vedota nuorisoon on toissa kaudesta alkaen huokunut alati paheneva fellow kids -vaikutelma. Esitetään jotakin, mitä ei olla, mutta teeskentely paistaa kilometrien päähän. Otetta kohderyhmään ei ole eivätkä tekijät huomaa sitä itse.
Toinen esimerkki on pilattu Prisma Studio, joka on nykyisin kilpapapatusta ja jäpätystä. Poissa on aikaisempi ohjelman rauhallisuus.
Mutta tämä on nyt vaarassa mennä OT:ksi, joten lopetan tähän...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Tähän näyttäisi kiteytyvän koko UMK:n markkinointiongelma. Somekanavia ei osata käyttää juuri ollenkaan, tänään alkaneet ns. Supersomepäivät vaikuttavat olevan samaa fellow kids-meininkiä kuin kaikki muukin. Tällä ei nuorisoa saada kiinnostuneeksi - päinvastoin - saati sitten vanhempia käyttäjiä, vaikkakin UMK:n Facebook-sivun sisältö näyttää epäilyttävästi keski-ikäisen yritykseltä kuulostaa teiniltä. En tiedä, ketä tässä yritetään kosia UMK:n katsojaksi, enkä tiedä, tietävätkö itsekään. Kuulunen kohderyhmään, mutta siltä ei kyllä tunnu. Tänään UMK:n Snapchat-tilillä tuli vastaan tehosekoitin(?), joka ei aivan vastaa käsitystäni UMK:hon liittyvästä sisällöstä.Timoteus kirjoitti:Tiimissä ei ole ketään, joka uskoisi UMK:hon ja osaisi käyttää somekanavia tarkoituksenmukaisesti.
Toki UMK:lla on perustavanlaatuisempi markkinointiongelma, kun kaikki eivät vieläkään ole ymmärtäneet, että UMK on viisukarsinta. Joka vuosi UMK:n jälkeen olen joutunut selittämään jollekulle, että UMK tosiaan on karsinta, josta kyseinen henkilö on yllättynyt ja pettynyt, sillä olisi halunnut seurata Suomen viisukarsintaa. En oikeastaan osaa selittää UMK:n konseptia ulkopuoliselle, enkä tiedä, osaako Yle, mutta saattaisi olla aika ottaa Euroviisut-nimi takaisin ja palkata joku oikeasti somea hallitseva hoitamaan asioita. Slay vai ei-myötähäpeää ei tarvita, ja mikäli Ylellä ei vaikuta olevan kovinkaan paljon uskoa UMK:ta kohtaan, miten katsojilla olisi?
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Kokonaisuudessaan UMK:ssa vaaditaan tämän vuoden jälkeen tuuletusta. Hype on todella olematonta eikä edes aktiivit enää jaksa oikein innostua. Pelkästään Metro Areenan täyttäminen tulee olemaan työn ja tuskan takana. Minun kaltaiseni hörhökin kun saadaan näin välinpitämättömälle tuulelle, niin sekin jo kertoo jostain. Ihmettelen vain, että mihin katosi se hyvä draivi mikä oli vielä silloin kun tuomaristossa istui porukkaa aina Toni Wirtasesta lähtien? Formaatti oli tuolloin mielenkiintoinen vaikka omasikin paljon puutteita ja epäkohtia. Nykyisellään vedetään mutkat surutta suoriksi. Tasapaksua höttöä ilman sen suurempaa särmää. Kilpailijoissa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta musiikkityylillisesti ollaan menty todella yksipuoliseksi ja ennalta-arvattavaksi.
Finaali tulee olemaan varmasti todella hyvä, sitä en epäile. Mutta tuntuu, että UMKsta on kadonnut se kunnianhimo ja visio siitä, että mitä halutaan ja lähdetään toteuttamaan. Halutaanko panostaa uuteen ja ennaltaarvaamattomaan musiikkiin vaiko näyttävyyteen ja tyylikkyyteen? Nyt ei toteuteta kumpaakaan. Tyylikkyys vaatisi kovien artistien rekrytointia isommalla rahalla, tyyliin Antti Tuiskun tai Saara Aallon suoran valinnan edustajaksi ja kappaleen valinnan yleisöäänien perusteella. Tämä on hiukan utopistista, mutta sen sijaan voitaisiin aidosti nostaa hypeä semmoiseksi että pinnan alla hyvää kytevää indiemusaa tekevät bändit saattaisivat jossain määrin innostua enemmän. Helppoa se ei ole euroviisuleiman takia, mutta onnistuneella brändäyksellä se voisi toimia aivan kuten se toimi Softenginen tapauksessakin.
Ja euroviisuissa kyllä menestyy jos vain niin halutaan. Ei se ole mitään rakettitiedettä. Nykyisellään menestykseen ei kuitenkaan tähdätä sen enempää kuin mihinkään muuhunkaan varsinaiseen tavoitteeseen. Lopulta käteen jää semfinaalissa karsiutuminen, olotila luokaksi löysä pieru ja valitun artistin potentiaalin tuhlaaminen.
Vaaditaan enemmän nälkää ja kunnianhimoa. Visioita.
e. + Aleksi Rantamaa on aivan turha lisä UMK-porukkaan. Eikö Yle oikeasti jaksa edes sen vertaa panostaa tähän hommaan, että palkattaisiin joku kunnon euroviisuhörhö vaikka talon ulkopuolelta hommiin?
Finaali tulee olemaan varmasti todella hyvä, sitä en epäile. Mutta tuntuu, että UMKsta on kadonnut se kunnianhimo ja visio siitä, että mitä halutaan ja lähdetään toteuttamaan. Halutaanko panostaa uuteen ja ennaltaarvaamattomaan musiikkiin vaiko näyttävyyteen ja tyylikkyyteen? Nyt ei toteuteta kumpaakaan. Tyylikkyys vaatisi kovien artistien rekrytointia isommalla rahalla, tyyliin Antti Tuiskun tai Saara Aallon suoran valinnan edustajaksi ja kappaleen valinnan yleisöäänien perusteella. Tämä on hiukan utopistista, mutta sen sijaan voitaisiin aidosti nostaa hypeä semmoiseksi että pinnan alla hyvää kytevää indiemusaa tekevät bändit saattaisivat jossain määrin innostua enemmän. Helppoa se ei ole euroviisuleiman takia, mutta onnistuneella brändäyksellä se voisi toimia aivan kuten se toimi Softenginen tapauksessakin.
Ja euroviisuissa kyllä menestyy jos vain niin halutaan. Ei se ole mitään rakettitiedettä. Nykyisellään menestykseen ei kuitenkaan tähdätä sen enempää kuin mihinkään muuhunkaan varsinaiseen tavoitteeseen. Lopulta käteen jää semfinaalissa karsiutuminen, olotila luokaksi löysä pieru ja valitun artistin potentiaalin tuhlaaminen.
Vaaditaan enemmän nälkää ja kunnianhimoa. Visioita.
e. + Aleksi Rantamaa on aivan turha lisä UMK-porukkaan. Eikö Yle oikeasti jaksa edes sen vertaa panostaa tähän hommaan, että palkattaisiin joku kunnon euroviisuhörhö vaikka talon ulkopuolelta hommiin?
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Tänäänhän alkaa sitten UMK:n Supersomepäivät. Jokaisena Supersomepäivänä jollain kilpailijalla on livelähetys UMK:n Facebook-tililtä klo 21. Myös UMK:n Snapchat on kyseisen kilpailijan hallussa.
Tänään keskitytään Lauri Yrjölään.
Tänään keskitytään Lauri Yrjölään.
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"
Melovin - Under The Ladder
The Decision Has Got To Be Made"
Melovin - Under The Ladder
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Tämä on varmasti totta. Muttei koske pelkästään Yleä, vaan aika suurta osaa suomalaista poppisalaa. Hesarin Nyt-liite on tästä paras esimerkki. Nelikymppiset toimittajat hehkuvat täysin idioottimaisille uusimmille hiteille ja kehittelevät niistä syväanalyyseja ja esittävät reippaita tyyppejä. Biisihän voisi olla monimerkityksellinen, mutta huolestuttavaa on, jos sitä ei ole ja silti sellaista kuvitellaan ikäänkuin oman tekopirteän ja mukanuorekkaan hehkunnan kainalosauvaksi, tai se monimerkityksellisyys on täysin kulunutta, lapsekasta ja kehittymätöntä ja silti sitä peesaillaan koska halutaan kerätä niitä irtopisteitä ja miellyttää.hra47 kirjoitti:Tämä ei koske pelkästään UMK:ta, vaan Yleä laajemminkin.Timoteus kirjoitti:Sopii saamaani kuvaan. UMK:n yrityksistä vedota nuorisoon on toissa kaudesta alkaen huokunut alati paheneva fellow kids -vaikutelma. Esitetään jotakin, mitä ei olla, mutta teeskentely paistaa kilometrien päähän. Otetta kohderyhmään ei ole eivätkä tekijät huomaa sitä itse.
E: tai Emma-gaalan esiintyjälista. Viimevuoden Emma-gaala oli täysi tahattomasti banaali fiasko muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Tänävuonna päästään yhtä kapeaan ja surulliseen lopputulokseen. Tarkoituksena on palkita kaupallisen musiikin allala vuoden huiput. Silti kaikki paino on pelkästään striimiklikkimusiikilla - yhtä hyvin Spotify voisi suoraan palkita eniten striimatuimmat artistinsa ja pyyhkiä kaikilla muilla kuulijoilla Suomen takapuolta. Tyylilajeista jo kaikki "aikuisemmat" vaihtiehdot on siivottu jonnekin varsinaisen gaalan ulkopuolella, ainakin mitä tulee tv-lähetykseen. Mukanuorekas mukanäkemys. Yli puolet musiikin kuluttajista unohdetaan täysin, kulutuksensa ei kelpaa koska yleisö on väärää. Rahat silti kerätään.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Minustakin tämän vuoden UMK on melko tylsä ja se ei ole jaksanut innostaa minua samalla lailla kuin viime vuonna. Kappaleet ovat melko persoonattomia, sellainen into on kadonnut ja keskustelua ei kauheasti tunnu syntyvän. Kun kirjaudun Kuppilaan, aika harvaan UMK-biisien ketjuun on tullut uusia viestejä.
Viime vuonna oli minusta kiinnostavia asetelmia, tunteita herättäviä artisteja ja hypetystäkin tuntui löytyvän. Useista kappaleista keskusteltiin kymmenien sivujen verran (esim. Saara Aalto -ketjussa oli 70 sivua ja Mikael Saari -ketjussa yli 60 sivua) ja somessa syttyi jopa rajuja vastareaktioita tiettyjä kappaleita kohtaan, mikä musta kertoi myös siitä, että UMK oikeasti kiinnosti useampia ihmisiä.
Toki oli edellisvuonnakin puutteita ja ongelmia (esim. aika monet esitykset menivät vähän mönkään), muita kausia en ole kuin ehkä vähän sivusilmällä seurannut, joten niistä en osaa sanoa. Nyt ongelmana on, että kappaleet eivät oikein herätä vihaa eikä rakkautta ja somessakaan ei kauheasti tapahdu mitään. Artisteissa olisi potentiaalia paljon enempään, mutta tuloksena on turvallista ja lässähtänyttä pannukakkua. No, ehkä nyt esitykset yllättävät posiitivisesti.
Viime vuonna oli minusta kiinnostavia asetelmia, tunteita herättäviä artisteja ja hypetystäkin tuntui löytyvän. Useista kappaleista keskusteltiin kymmenien sivujen verran (esim. Saara Aalto -ketjussa oli 70 sivua ja Mikael Saari -ketjussa yli 60 sivua) ja somessa syttyi jopa rajuja vastareaktioita tiettyjä kappaleita kohtaan, mikä musta kertoi myös siitä, että UMK oikeasti kiinnosti useampia ihmisiä.
Toki oli edellisvuonnakin puutteita ja ongelmia (esim. aika monet esitykset menivät vähän mönkään), muita kausia en ole kuin ehkä vähän sivusilmällä seurannut, joten niistä en osaa sanoa. Nyt ongelmana on, että kappaleet eivät oikein herätä vihaa eikä rakkautta ja somessakaan ei kauheasti tapahdu mitään. Artisteissa olisi potentiaalia paljon enempään, mutta tuloksena on turvallista ja lässähtänyttä pannukakkua. No, ehkä nyt esitykset yllättävät posiitivisesti.
Cry him out
- Subculture
- Kanta-asiakas
- Viestit: 3677
- Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
- Paikkakunta: Helsinki
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Ainakin edellisinä vuosina nuo Facebook-livelähetykset on olleet huonotasoisia, heiluvia, pätkiviä kotivideoita.
Ylellähän olisi käytössä tasokkaat äänitysstudiot. Artistit voisivat käydä vuorollaan studiolla vetämässä hyvätasoiset livevedot vaikka unplugged, jota samalla videoitaisiin suorana nettiin.
No YleX:kin on tainnut lopettaa nuo livetaltioinnit, joissa artistivieraat esittivät pari biisiään haastattelun ohessa.
Ylellähän olisi käytössä tasokkaat äänitysstudiot. Artistit voisivat käydä vuorollaan studiolla vetämässä hyvätasoiset livevedot vaikka unplugged, jota samalla videoitaisiin suorana nettiin.
No YleX:kin on tainnut lopettaa nuo livetaltioinnit, joissa artistivieraat esittivät pari biisiään haastattelun ohessa.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Pitkälti tästä minunkin mielestäni pöhinän puute johtuu. Ei ole keskusteltavaa siitä, miltä live-esitykset vaikuttavat. Sitten kun niistä käydään keskustelua, kisat on jo kisattu ja voittaja selvillä. Esittipä hän hyvin tai huonosti kappaleensa. Olipa lavashow hyvin tehty tai huono kyhäelmä.rosetta kirjoitti:^ En vetäisi ihan noin pitkälle meneviä johtopäätöksiä, minun uskoakseni se (keskustelun suhteellinen hiljaisuus) johtuu lähinnä tästä:
Terasbekoni kirjoitti:Semifinaalittomuus on kyllä kuppilapöhinän ja draaman kannalta ikävä juttu.
Toinen syy on kyllä UMK:n tylsyys, kuten täällä jotkut ovatkin sanoneet. Harvinaisen kiinnostamaton vuosi. Paikallaan polkevaa b-luokkaa koko touhu.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Saman talon sisäpuolelta, missä Rantamaakin on asunut, löytyisi ihan kunnon euroviisuhörhökin töihin, mutta kun Ylelle tuskin kelpaa.Possu kirjoitti:Aleksi Rantamaa on aivan turha lisä UMK-porukkaan. Eikö Yle oikeasti jaksa edes sen vertaa panostaa tähän hommaan, että palkattaisiin joku kunnon euroviisuhörhö vaikka talon ulkopuolelta hommiin?
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)
Re: UMK17: yleiskeskustelu
^ En niin, mutta voisin käyttää, jos sitä työssä vaadittaisiin.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Edwina kirjoitti:Pitkälti tästä minunkin mielestäni pöhinän puute johtuu. Ei ole keskusteltavaa siitä, miltä live-esitykset vaikuttavat. Sitten kun niistä käydään keskustelua, kisat on jo kisattu ja voittaja selvillä. Esittipä hän hyvin tai huonosti kappaleensa. Olipa lavashow hyvin tehty tai huono kyhäelmä.Terasbekoni kirjoitti:Semifinaalittomuus on kyllä kuppilapöhinän ja draaman kannalta ikävä juttu.
Mitä tässä pöhisee kun on jo sanottavansa sanonut? Mitään uutta ei UMK:ssa tapahdu ja kun sitten tapahtuu niin on jo liian myöhäistä jurputtaa tai kehua. Tänä vuonna varsinkin olisin halunnut nähdä live esiintymiset edes jollain tasolla, muutamassa sävellyksessä on potentiaalia, mutta onnistuuko esitys? Viitaan siihen että nyt on jo äänestys käynnissä. Parempi olisi, että kappaleet tulisivat kertaesityksenä kerralla kuin tällaisena sokkotestinä.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Julkaistaanko esiintymisjärjestystä ennen finaalia? /Onko sitä jo julkaistu?
Tutkin taas menneitä vuosia. Voittajat ovat esiintyneet:
Pernilla Karlsson 2.
Krista Siegfrids 4.
Softengine 1.
Pertti Kurikan Nimipäivät 8.
Sandhja 7.
Joka vuosi voittaja on siis esiintynyt eri paikalla finaalissa.
Jos sama kaava jatkuu tuleva voittaja esiintyy numerolla 3,5,6,9 tai 10.
Tutkin taas menneitä vuosia. Voittajat ovat esiintyneet:
Pernilla Karlsson 2.
Krista Siegfrids 4.
Softengine 1.
Pertti Kurikan Nimipäivät 8.
Sandhja 7.
Joka vuosi voittaja on siis esiintynyt eri paikalla finaalissa.
Jos sama kaava jatkuu tuleva voittaja esiintyy numerolla 3,5,6,9 tai 10.
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"
Melovin - Under The Ladder
The Decision Has Got To Be Made"
Melovin - Under The Ladder
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Kiinnostaa pöhistä enemmän muiden maiden karsinnoista. Siellä on mielenkiintoisempia valikoimia esim. Virossa, Georgiassa ja Unkarissa.
Rise, angel, shine, love!
- Koirankuonolainen
- Kanta-asiakas
- Viestit: 4099
- Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Nämä tämänvuotiset ovat niin hajuttomia ja mauttomia, että eivät aiheuta oikein edes kunnon irvistystä saati halua keskustella. Esikatselulähetyksen jälkeen en ole kuunnellut yhtään noista kertaakaan. Suosikkiani ja ainoaksi Kiova-kelpoiseksi katsomaani Blackbirdiä olen ollut kuuntelematta sen takia, että pelkään kyllästyväni vielä siihenkin. Ja haluan nähdä live-esityksen kyllästymättömässä tilassa. Katsotaan nyt sitten, viime vuodesta huolimatta toiveikkaana odotan että jospa live-esitykset puhaltaisivat näihin henkeä?
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Wiwibloggs-kommentteja:
"Ah, UMK. The national selection where really any song can be chosen. Don’t be surprised if one of the strange acts end up getting chosen, people."
"Of course, the problem with a blatantly obvious choice (in this case, Emma) is that UMK won’t choose it!!"
"Ah, UMK. The national selection where really any song can be chosen. Don’t be surprised if one of the strange acts end up getting chosen, people."
"Of course, the problem with a blatantly obvious choice (in this case, Emma) is that UMK won’t choose it!!"
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Mietteeni UMK:sta ja kaikista kisaajista: http://kuisiistii.blogspot.fi/2017/01/u ... elmia.html
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Tänä vuonna asiat saattavat olla toisin. Ulkkariraadit saattavat suosia tätä blatantly obvious-vaihtoehtoa ja kun yhtälöön lasketaan vielä suomenruotsalaisten tuki ja se, että Circle of light ei ole marginaalinen, synkkä ja on kohtuu helppo ja vauhdikas biisi, niin sen mahdollisuudet tulla valituksi on sangen hyvät... Blackbirdin mahdollisuuksiin sen sijaan en usko. Se on juuri marginaalinen, synkkä ja omituinen, mikä karkoittaa ainakin kotimaista äänestävää yleisöä. Raatien suhtautumisesta on uskalla tai osaa sanoa mitään.gza101 kirjoitti:Wiwibloggs-kommentteja:
"Of course, the problem with a blatantly obvious choice (in this case, Emma) is that UMK won’t choose it!!"
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Helppo elämä on kyllä osoittautunut itselleni pahimmaksi korvamadoksi. Ja nyt tämän viestin luettuani se tietysti taas palasi tauon jälkeen takaisin. Emman kappaleesta en ihmeellistä kyllä muista tällä hetkellä yhtään mitään...Rousku kirjoitti:Helppo elämä on erilainen tapaus: Siitä muistan säkeistöäkin, mutta pitää tehdä kovasti töitä, ennen kuin biisi käynnistyy. Oikeastaan säkeistön omituinen "ei....hän" onkin se lurituksen mieleenpainuvin kohta. Emma on sitten ihan omaa luokkaansa rasittavana korvamatona.
(En siis ole Norma Johnia lukuunottamatta kuunnellut mitään kappaleista kovinkaan montaa kertaa.)
Edit: Ja nyt kun tuolta radion esikuuntelusta kuulin Emmaa ihan vain pari sekuntia, niin heti se muistui mieleen ja jäi päähän soimaan.
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Juuri tuollainen kuva monilla ulkomaalaisilla on , eikä tosiaan mikään ihme, kun usein juuri se omituisin on valittu (PKN:n valintaa ei taida kukaan ymmärtää vieläkään), ja potentiaalisin menestyjä jätetty valitsematta...gza101 kirjoitti:Wiwibloggs-kommentteja:
"Ah, UMK. The national selection where really any song can be chosen. Don’t be surprised if one of the strange acts end up getting chosen, people."
"Of course, the problem with a blatantly obvious choice (in this case, Emma) is that UMK won’t choose it!!"
Vaikka juuri marginaalinen, synkkä ja omituinen on yleensä suomalaisten suosikkimusiikkiahra47 kirjoitti:Blackbirdin mahdollisuuksiin sen sijaan en usko. Se on juuri marginaalinen, synkkä ja omituinen, mikä karkoittaa ainakin kotimaista äänestävää yleisöä.
(Eikä Blackbird itse asiassa ole yhtään synkkä...)
Re: UMK17: yleiskeskustelu
Ei taida olla viisuissa äänestävän yleisön mielestä...rosetta kirjoitti:Vaikka juuri marginaalinen, synkkä ja omituinen on yleensä suomalaisten suosikkimusiikkiahra47 kirjoitti:Blackbirdin mahdollisuuksiin sen sijaan en usko. Se on juuri marginaalinen, synkkä ja omituinen, mikä karkoittaa ainakin kotimaista äänestävää yleisöä.
On se sanoitukseltaan aika masentava.rosetta kirjoitti:(Eikä Blackbird itse asiassa ole yhtään synkkä...)
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin
- Mä elän vieläkin