Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Euroviisut 2017 Ukrainassa

Norma John – Blackbird

*****
113
52%
****
67
31%
***
24
11%
**
8
4%
*
5
2%
 
Ääniä yhteensä: 217

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ :joojoo:

Koska popmusiikkia etenkään alalla toimivat ammattilaiset ym tuntuvat todella harvoin kuuntelevan vain musiikkina. Siis todellakin, erityisesti ammattilaiset tuntuvat olevan erityisen alttiita ensinnäkin ennakkomielikuvilleen ja toisekseen tietyille tuotannollisille seikoille. Näistä ensimmäinen "brändi" on myös ulkomusiikillinen "uskottavuuteen" liittyvä tekijä, jälkimmäinen, tuotannon ajanmukaisuus ja laatu on musiikkiin liittyvä, mutta ei kyllä pelkästään siihen, vaan ihan puhtaasti muotiinkin. Ruotsin brändi on vahva ja nostaa kappaleita jo itsessään ja kun siihen sitten lisää tuotannollisen osaamisen, sen ammattitaidon jolla työ hiotaan ja tarjotaan juuri oikein, höystetään yksityiskohdilla, jolla totuttukin saadaan kuulostamaan tuoreelta niin siinä sitä ollaan.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4922
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja toivo »

Terasbekoni kirjoitti:Musta tämä voisi edelleenkin ihan hyvin sijoittua vaikka toiseksi heti Italian perään, mutta kun tämä on Suomen viisu, niin eiköhän jokin mene tänäkin vuonna pieleen.
En usko, että mikään menee pieleen, jos vaan malttavat pitää esityksen samanlaisen tyylikkään yksinkertaisena kuin UMK-Finaalissa. Ainut asia joka voi mennä pieleen on Leenan lauluääni. Suomen euroviisutuurilla, Leenalla iskee joku flunssa juuri euroviisuviikolla ja menestymishaaveet kaatuvat sitten siihen.

Mutta muuten Suomen viisu on ehdottomasti paras pohjoismaista. Voi kun olisi sijoituskin! :ihana:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Ruotsi on pärjännyt hyvin sen takia, että heillä on ollut hyvät edustuskappaleet. Joskus ihan loistavat.
Minusta se riittää syyksi hyvään menestykseen. En muista, milloin heillä olisi ollut huonoa kappaletta. Siitä on varmasti jo kauan.
He vain osaavat tämän asian ja heillä on tahtoa ja ymmärrystä sekä resursseja tehdä asiat hyvin.

Tuskinpa tänäkään vuonna viimeisiä sijoja hätyyttelevät.

Ihan niin pessimistinen en halua olla, että " kyllä nyt varmasti Suomen esitys menee jotenkin pieleen, onhan kyseessä Suomi".
Voi elämä. :roll:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6851
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Wadde »

rosetta kirjoitti:^ Mutta mistä ihmeestä se sitten johtuu, siis tuo että sekä puhelinäänestäjät että tuomarit rakastavat (tai vaikuttavat rakastavan) Ruotsin biisejä, vain koska ovat Ruotsista? :mitvit: Eihän siinä ole mitään järkeä...
Ihmisillä on halu olla menestyjien joukoissa, se nyt vain on ihan sisäänrakennettu ominaisuus. Ruotsi on pärjännyt upeasti (suurimmaksi osaksi ihan ansaitusti), niin tietysti siinä tulee sellainen "nämä pärjää aina, äänestän näitä" -fiilis.

Vai osaako kukaan muu selittää, miksi Ruotsi on tällä hetkellä vedonlyöntitilastojen kolmonen ja Suomi jossain sijoilla ynnä muut?

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1067
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja manic »

Suomi ei sentään ole vedonlyöjien häntäpäässä tänä vuonna. Tuosta keskivaiheilta voi ihan hyvin ponkaista finaalin kymppikärkeen.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Kiitokset moninaisista selityksistä :heh: Toki mielipiteeni pysyy edelleen samana, enkä ole niinkään vakuuttunut mm. siitä että kaikilla ihmisillä on sisäänrakennettu ominaisuus olla menestyjien joukossa - monilla taas on juuri päinvastoin, halutaan olla ihan periaatteestakin altavastaajan puolella...
Edwina kirjoitti:Ruotsi on pärjännyt hyvin sen takia, että heillä on ollut hyvät edustuskappaleet. Joskus ihan loistavat.
Minusta se riittää syyksi hyvään menestykseen. En muista, milloin heillä olisi ollut huonoa kappaletta. Siitä on varmasti jo kauan.
Juuri tänä vuonnakin on, ja viimeksi 2013 ;) Joten hyvin makuasia tuokin...

Massiel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1004
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Massiel »

rosetta kirjoitti:Kiitokset moninaisista selityksistä :heh: Toki mielipiteeni pysyy edelleen samana, enkä ole niinkään vakuuttunut mm. siitä että kaikilla ihmisillä on sisäänrakennettu ominaisuus olla menestyjien joukossa - monilla taas on juuri päinvastoin, halutaan olla ihan periaatteestakin altavastaajan puolella...
Edwina kirjoitti:Ruotsi on pärjännyt hyvin sen takia, että heillä on ollut hyvät edustuskappaleet. Joskus ihan loistavat.
Minusta se riittää syyksi hyvään menestykseen. En muista, milloin heillä olisi ollut huonoa kappaletta. Siitä on varmasti jo kauan.
Juuri tänä vuonnakin on, ja viimeksi 2013 ;) Joten hyvin makuasia tuokin...
Ja ovat olleet kaksi kertaa viimeisiä 1963 ja 1977.

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Koska Ruotsin biisit automaattisesti assosioidaan hyvään laatuun ja hienouteen. Ruotsi on maineensa ansainnut, ei sillä. Eiköhän viisufanitkin moiseen usein syyllisty - itse ainakin. Esim. Azerbaidzanista tuleva biisi on mulle lähtökohtaisesti parempi ku Irlannista tuleva biisi. Irlannin biisin pitää olla todella hyvä jotta se on musta hyvä, kun taas Azerbaidzanin biisi voi olla keskinkertainen ja mä silti tykkään siitä. Naurettavaltahan tää vaikuttaa, mutta luulen että useimmilla meistä on jotain tällasta.
Niin no rasismiahan on monenlaista. :roll: Ainahan olen toki tiennyt, että jotkut äänestäjät äänestää jotain maata vain, koska ovat saaneet päähänsä fanittaa kyseistä maata, mutta erikoista, että se täällä näin suoraan sanotaan. Sama kun joku fanittaa jotain jalkapallo joukkuetta, vaikka se ois kuin huono. Suorastastaan olen järkyttynyt tästä keskustelusta ja siksi kysynkin, miten tämä liittyy Norma Johnin biisiin? :draamaa:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Aancon »

^No voi hyvänen aika sentään, pitääkö väen väkisin vääntää mustavalkoseks, en mä sanonut että äänestän jotain maata vaan maan takia tai että fanitan jotain biisiä vaan maan takia :stupido: Oon enemmän altis tykkäämään jonkun maan biisistä ku jonkun muun maan ja toiste päin, mutta tietenkin itse biisi on tärkein tekijä. Ja sama se sanonko sen ääneen vai en, edelleen väitän että suurimmalla osalla on tällasta havaittavissa. On toki täysin neurtraalejakin maita, mulle esim. Espanja, Ranska, Norja ja Kreikka.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Aancon kirjoitti:^No voi hyvänen aika sentään, pitääkö väen väkisin vääntää mustavalkoseks, en mä sanonut että äänestän jotain maata vaan maan takia tai että fanitan jotain biisiä vaan maan takia :stupido: Oon enemmän altis tykkäämään jonkun maan biisistä ku jonkun muun maan ja toiste päin, mutta tietenkin itse biisi on tärkein tekijä. Ja sama se sanonko sen ääneen vai en, edelleen väitän että suurimmalla osalla on tällasta havaittavissa. On toki täysin neurtraalejakin maita, mulle esim. Espanja, Ranska, Norja ja Kreikka.
Äläs lyö itseäsi vasaralla päähän, ei tämä niin vakava syytös :eiei: Ihmettelen vain miksi pitää olla niin kaunainen tiettyjä maita kohtaan :mrgreen: Ymmärrän toki semmosen naapurimaiden välisen viharakkaussuhteen, että esim. suomalainen dissaa Ruotsia tai sitten rakastaa kaikkea mitä ne tekee, mutta pieni ja viaton Irlanti. Why? Sen tajuun, jos englantilaiset eivät tykkää. Tai sit, mitä Azerbaijan on tehnyt ansaitakseen tämän ihailun?

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Aancon »

^Heh, no en mä kovin vahvasti dissaa mitään maata. Siis niin, että en suostuis tykkäämään niiden biisistä, vaikka se olis hyvä. (Paitsi tällä hetkellä Georgiaa henkilökohtaisista syistä :heh: ) Olen mä monesti tykännyt Irlannin biisistä. Ja nythän mulla on Sveitsi ylivoimaisena ykkösenä, vaikka Sveitsi ehdottomasti lukeutuu maihin, joiden biisit oletan automaattisesti tylsiksi tai huonoiksi. Ja Azerbaidzan on yksinkertaisesti ansainnut "ihailun" sillä, että yleensä olen pitänyt niiden biiseistä. Ja annoin Azerbaidzanin vain esimerkiksi - on näitä muitakin, kuten Venäjä, Ukraina, Serbia yms. Tietyissä määrin myös Kroatia, mutta siellä se on tänä vuonna yhden tähden roskasakissa. Kyse ei ole siis mistään mustavalkoisesta absoluuttisesta maiden suosimisesta tai dissaamisesta. Tykästyn vaan helpommin biisiin jos odotan sen olevan hyvä ja jos assosioin kyseisen maan hyviin euroviisubiiseihin - ja päin vastoin. Toivottavasti tää nyt vihdoin selkis :mrgreen:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 758
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Aancon kirjoitti: Toivottavasti tää nyt vihdoin selkis :mrgreen:
Selkis kait! :surrur:

Harmittaa kun tämä on yksi niistä vuosista jolloin ois voinu helposti voittaa viisut jollakin mauttomalla tekopirteellä iskelmällä, jossa apina hyppelee lavalla, mutta menimme valitsemaan jotain näin tyylikästä. Semmonen fiilis, ettei tuu tänä vuonna erottuun Blackbird. Toivottavasti olen väärässä.

Huono mäihä Suomella esim. liian myöhään päätettiin sitten olla tyylikkäitä. 2013 olis just erottunut tämän tyylinen kaunis balladi, kuten Mikael Saaren We should be trough.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20588
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Minusta alkaa tuntua siltä, että viiden kärki ei ole missään nimessä pois suljettu ajatus. Omaan silmääni kovin moni maa valitsi väärin menestystä ajatellen joten Norma Johnille aukeaa läpiajo. Hyvä tästä vuodesta tulee Suomelle.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja rosetta »

ritsu89 kirjoitti:Harmittaa kun tämä on yksi niistä vuosista jolloin ois voinu helposti voittaa viisut jollakin mauttomalla tekopirteellä iskelmällä, jossa apina hyppelee lavalla
:rofl:

Näinhän siinä varmaan käykin, paitsi ettei Italia ole mauton eikä tekopirteä (ainakaan kovin).

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6851
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Hazard kirjoitti:Minusta alkaa tuntua siltä, että viiden kärki ei ole missään nimessä pois suljettu ajatus. Omaan silmääni kovin moni maa valitsi väärin menestystä ajatellen joten Norma Johnille aukeaa läpiajo. Hyvä tästä vuodesta tulee Suomelle.
Onneksi tämä viesti oli täällä. Mä olen ollut muiden maiden julkistusten jälkeen entistä varmempi, että Suomi ottaa parhaan sijoituksensa sitten Softenginen (ja todennäköisesti paremman). Mutta tuntuu, että tällaiset mielipiteet ovat nyt vähemmistössä ja moni on sitä mieltä, että jopa finaalipaikka olisi tiukassa. :shock: Onko tosiaan näin? :lohduton: Onko se ykkössemi muka niin paha? Jos me ei tällä pärjätä niin millä sitten?

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7163
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

ykkössemi on todella paha paikka ,koska ei siellä kauheen montaa selvää tippujaa ole

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Wadde kirjoitti:
Hazard kirjoitti:Minusta alkaa tuntua siltä, että viiden kärki ei ole missään nimessä pois suljettu ajatus. Omaan silmääni kovin moni maa valitsi väärin menestystä ajatellen joten Norma Johnille aukeaa läpiajo. Hyvä tästä vuodesta tulee Suomelle.
Onneksi tämä viesti oli täällä. Mä olen ollut muiden maiden julkistusten jälkeen entistä varmempi, että Suomi ottaa parhaan sijoituksensa sitten Softenginen (ja todennäköisesti paremman). Mutta tuntuu, että tällaiset mielipiteet ovat nyt vähemmistössä ja moni on sitä mieltä, että jopa finaalipaikka olisi tiukassa. :shock: Onko tosiaan näin? :lohduton: Onko se ykkössemi muka niin paha? Jos me ei tällä pärjätä niin millä sitten?
Minä haluan uskoa finaalipaikkaan ja laadullisesti Suomen esitys on varmasti parhaimmistoa, eri asia sytyttääkö se äänestäjät, sitä varmaan moni miettii ja uskon että kyllä se onnistuu. Tuomariston ainakin täytyy arvostaa tätä. Suomalainen pessimistisyys paistaa vaan meissä :heh: Minusta selkeitä finalisteja ovat tällä hetkellä Azerit, Belgia, Suomi, Ruotsi ehkä Latvia. Australia saattaa flopata mutta aivan hyvin voi mennä jatkoon. Puola voi olla jatkossa ja Kreikka/Moldova mahdollisesti enemmän ulkona, en oikeen usko noiden olevan livenä hyviä. En usko Albanian, Georgian, Montenegron, Portugalin, Slovenian, Tsekin, Islannin, Kyproksen mahdollisuuksiin. Pidän noita kaikkia selkeästi huonompana kuin Suomea ja maina jotka Suomi voi lyödä. Armeniasta ei vielä tiedä.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57783
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mä uskon edelleen Suomen etenevän finaaliin, mutta tästä semistä se voi olla vaikeampaa kuin aluksi oletin.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36984
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

ESC_Hullu kirjoitti:ykkössemi on todella paha paikka ,koska ei siellä kauheen montaa selvää tippujaa ole
Juurikin näin. Nyt kun Albaniakin petrasi, niin ei näitä varmoja putoajia ole oikeasti kuin kolme: Montenegro, Slovenia ja Tšekki.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42253
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Rousku »

TomppaJr kirjoitti: Nyt kun Albaniakin petrasi, niin ei näitä varmoja putoajia ole oikeasti kuin kolme: Montenegro, Slovenia ja Tšekki.
En pitäisi Sloveniaakaan minään varmana putoajana. Kyllä tuollaiselle perinteiselle siirappiballadille puhelinäänestäjistä ystäviä löytyy, ja jossakin raadissa voidaan arvostaa Omarin laulutaitoa.
Wadde kirjoitti:Onko se ykkössemi muka niin paha? Jos me ei tällä pärjätä niin millä sitten?
Ykkössemi on pikemmin tasainen kuin paha. Se, mikä on paha, on ykkössemin alkupuoli, etenkin jos napsahtaa joku kakkos- tai kolmospaikka epäedulliseen ympäristöön. Jälkipuolelta olisin jatkoonmenon suhteen hieman luottavaisempi.
Rise, angel, shine, love!

Massiel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1004
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Rousku kirjoitti:
TomppaJr kirjoitti: Nyt kun Albaniakin petrasi, niin ei näitä varmoja putoajia ole oikeasti kuin kolme: Montenegro, Slovenia ja Tšekki.
En pitäisi Sloveniaakaan minään varmana putoajana. Kyllä tuollaiselle perinteiselle siirappiballadille puhelinäänestäjistä ystäviä löytyy, ja jossakin raadissa voidaan arvostaa Omarin laulutaitoa.
Wadde kirjoitti:Onko se ykkössemi muka niin paha? Jos me ei tällä pärjätä niin millä sitten?
Ykkössemi on pikemmin tasainen kuin paha. Se, mikä on paha, on ykkössemin alkupuoli, etenkin jos napsahtaa joku kakkos- tai kolmospaikka epäedulliseen ympäristöön. Jälkipuolelta olisin jatkoonmenon suhteen hieman luottavaisempi.
Sloveniaa ja Montenegroa voi äänestää myös entisen Jugoslavian alueen väki ja maat. Omarin laulutaitoa voidaan arvostaa raadeissa. Samaa mieltä kuin Wadde; ei ykkössemi paha ole vaan tasainen mutta Blackbird erottuu selvästi joukosta. Se on oma lajinsa balladien joukossa ja jos asiantuntijat eivät tätä arvosta niin ihme on.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7163
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

montenegron paketti voi kauhistuttaa ns konservatiivisia maita yms ,mutta itäeuroopassa ollaan totuttu ,että tähti voi olla räväkkäkin ja montenegron laulu ei oo huono.... kaikki riippuu vielä järjestyksestä ja siitä mitä kukakin tekee lavalla

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Siis objektiivinen totuus on, että Suomen biisi on aivan ylivoimainen tänä vuonna - ehdottomasti paras ja suurella kaulalla. Se on persoonallinen, se poikkeaa muista, se on kiinostava ja tuoreen kuuloinen, se ei ole retroinen eikä aiempia mieleen tuova, siinä on vahva mystinen tunnelma, laulaja on on varma ja upea, ylöspano ja esitys tyylikäs. Biisi on jumalaisen kaunis. Mistään näistä kohdista ei ole epäilystäkään.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Aancon »

^On se mustakin ihan hyvä, mutta siitä myös paistaa todella voimakkaasti läpi tietynläinen teennäisyys ja tekemällä tekeminen. Se voi myös karkottaa äänestäjiä ja/tai raateja :miettii:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja rosetta »

ta1ja kirjoitti:Siis objektiivinen totuus on, että Suomen biisi on aivan ylivoimainen tänä vuonna - ehdottomasti paras ja suurella kaulalla. Se on persoonallinen, se poikkeaa muista, se on kiinostava ja tuoreen kuuloinen, se ei ole retroinen eikä aiempia mieleen tuova, siinä on vahva mystinen tunnelma, laulaja on on varma ja upea, ylöspano ja esitys tyylikäs. Biisi on jumalaisen kaunis. Mistään näistä kohdista ei ole epäilystäkään.
Eihän musiikissa ole mitään objektiivisia totuuksia ;) Ja näistä kommenteista täälläkin käy ilmi, ettei se useimpien mielestä ole lainkaan ylivoimainen, muutenhan sen finaaliin menoa ei epäiltäisi tai epäröitäisi noin kovasti.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42253
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Rousku »

rosetta kirjoitti: Eihän musiikissa ole mitään objektiivisia totuuksia ;) Ja näistä kommenteista täälläkin käy ilmi, ettei se useimpien mielestä ole lainkaan ylivoimainen, muutenhan sen finaaliin menoa ei epäiltäisi tai epäröitäisi noin kovasti.
:raaps:

Jollei musiikissa ole mitään objektiivisia totuuksia, niin silloinhan ylivoimainen biisi voi tarkoittaa vain oman maun mukaan ylivoimaista. Ja tietenkin sellaisen biisin finaaliin menoa voi pitää kaikkea muuta kuin varmana. Vai eikö sinun ehdoton suosikkisi ole koskaan jäänyt rannalle?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Erm, nyt en tajua yhtään mitä tahdot sanoa :raaps: Juuri tuotahan tarkoitin, ettei ole objektiivisia totuuksia, eli makuasioista on aina kyse, joten "ylivoimainen" kuten kaikki muutkin adjektiivit ovat aina tietenkin sanojan mielipide...

(Ellei kyse ole kappaleesta joka on esim. voittanut viisut ylivoimaisesti tms, mutta eri asia kuin tämä mistä nyt puhutaan.)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42253
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Niin. Jos ja kun "ylivoimainen" on aina sanojan oma mielipide, ei ole mitään epaloogista siinä, että pitää biisiä ylivoimaisena ja on epävarma sen finaaliin pääsemisestä. Nimittäin jos ymmärtää, ettei biisin tarvitse kaikkien muiden mielestä olla mitenkään ylivoimainen.

Eli jos minä saisin valita tästä semistä kymmenen oman musiikkimakuni mukaista finalistia niin tottahan Blackbird olisi mukana. Mutta ei siitä seuraa, että pitäisin biisin finaaliin pääsyä sitten oikeassa kisassa mitenkään varmana. Minusta kun on selvää, että maut vaihtelevat eivätkä kaikki pidä samasta kuin minä.

Siitä, että moni kirjoittaja täällä epäilee biisin finaalimahdollisuuksia, ei mitenkään voi päätellä, että se ei heidän mielestään voi olla "aivan ylivoimainen" (siinä subjektiivisessa mielessä). Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7163
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Kerrankin on laulu suomelta ,että saa jännittää kypällä ja esitys biiseineen on upea ,mutta niin onsemi täynnä hyviä kokonaisuuksia ...(2 semissä on monta kotikutosta ja turhanpäiväistä laulua )

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^^ Vastasin viestiin jonka kirjoittaja väitti olevan "objektiivinen totuus, että Suomen biisi on aivan ylivoimainen tänä vuonna" - ja siihen kommentoin, etteihän musiikissa (kuten yleisesti tunnettua on) ole mitään objektiivisia totuuksia. Ja Jos epäilee kappaleen finaalimahdollisuuksia, silloinhan se ei ole ko. epäilijän mielestä ylivoimainen, simple as that. "ylivoimainen" tarkoittaa minusta tässä, ettei sen finaaliin pääsyä voi mikään estää. Ehkä tulkitset sitten itse sanan eri tavalla, mutta joka tapauksessa en nyt jaksa (enkä ehdi) enempää tuota hiusten halkomistasi.

Lukittu