Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Euroviisut 2018 Portugalissa

AWS – Viszlát nyár

*****
57
49%
****
20
17%
***
16
14%
**
11
9%
*
13
11%
 
Ääniä yhteensä: 117

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7540
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Kuva
AWSin solistin ilme oli tuloksen julkistuksen jälkeen todella yllättynyt. Ei ilmeisesti odottanut voittoa.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42518
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Minusta näyttää kauhistuneelta. "Apua, pitääkö mun nyt lähtee jonnekin v*n Euroviisuihin?! Tänhän piti olla vaan promokeikka..."
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11330
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Unkari 2018

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

^ Sama. :heh: Tässä lisää kokoonpanon ensitunnelmia. Rennon oloisia sällejä. :peukku:



Mahdollisuus kielen vaihtamisesta englanniksi huolestuttaa vähän, vaikken toisaalta vetäisi vielä tuon videon perusteella johtopäätöksiä, koska haastattelijan kysymys oli aika johdatteleva. Siltikin: alkuvoimainen unkari on kyllä ainoa oikea kielivalinta tälle biisille. :pliis:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Peterrr92
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 317
Liittynyt: 01 Kesä 2014, 12:48
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Peterrr92 »

Unkari on nyt sitten suosikkini viisuissa jo kolmantena vuonna peräkkäin. :unkari: Ja ei, minun ei tarvitse odottaa loppujen maiden valintoja julistaakseni tämän. <3
It's only fear, become a pioneer

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Tykkään, kuinka Unkari uskaltaa tehdä itsensä näköisiä ja rohkeita valintoja. Viszlát nyárin kertsimelodia on toistaiseksi tämän vuoden lempparini. Meggyfan live ei toiminut, ja se olisi mahdollisesti kärsinyt vertailusta Origoon. Toivottavasti Horváth palaa joskus A Daliin.
ta1ja kirjoitti:(tosin unohdan teksti samantien koska vaikuttaa ihan musiikkiin kuulumattomalta rakkaushötöltä, mutta ehkäpä alkuperäistekstissä on sellaista rujoutta, jota tämä musiikki vaatisi)
Ilmeisesti muuten Saksan ohella tämäkin kappale on omistettu laulajan kuolleelle isälle. Toivottavasti kieli pysyy (tästäkin syystä) unkarina.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2967
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Harvoin naurattaa, kun katsoo ja kuuntelee näitä euroviisuvideoita.
Nyt kyllä nauratti!
Esiintyjä on... vähän..hmm....innokas.
Meno on kovaa ja nopeaa, tulee mieleen oravan kipitys kovaa kyytiä metsikössä, petoa paossa.
Tai että joku juoksee tuli hännän alla.
Kari Aallossa ja tässä solistissa on jotain yhteneväistä. Kummallakin raju ääni ja esiintymisasennossakin on paikka paikoin yhteneväisyyttä.
Lordiakin rajumpi meno. Vahvat kaksi tähteä. Enemmänkin tulisi, jos korvat kestäisivät.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11330
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Stargazer kirjoitti: Ilmeisesti muuten Saksan ohella tämäkin kappale on omistettu laulajan kuolleelle isälle. Toivottavasti kieli pysyy (tästäkin syystä) unkarina.
No niin, tässäpä sitä tunnelatausta, mitä Saksankin viisulta peräänkuulutin. :mrgreen:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6363
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja mariah »

Eipä tullu pahemmin Unkaria seurailtua, mutta kai siellä ois parempaakin ollu tarjolla.. :apuva: Tämä on kyllä kamala. Veikkaan puntarijumbokseni, kunhan kaikki viisut on valittu. Yksi pakollinen tähti :apuva:

Avatar
Murrimarri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1277
Liittynyt: 27 Marras 2015, 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Murrimarri »

Tää on ihan varmasti vuoden mielipiteitä jakavin kappale. Itse tykkään tosi paljon erilaisuutensa takia verrattuna muihin nätteihin poppiksiin. Ja mikä tärkeintä, itse biisi on hyvä! :rok: :stara: :stara: :stara: :stara: :stara:
"We are safe in the circle of light, nothing bad will never across the line."

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4282
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Uusi puntarikärki <3
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2985
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Nostanpa tätä heikosta kolmestä tähdestä vahvaan neljään, on meinaan (junttiäänellä sanottuna) alkanut maistua tämä mörinä viime aikoina. Kovin raskas materiaali ei yleensä ole kuppini juomaa, mutta tässä tapauksessa kieli, lavaesitys ja yleinen intensiteetti nostavat arvosanaa :surrur: . Saattaa jossain vaiheessa kivuta viiteenkin, joskaan hevillä (ei sanaleikkiä) sinne ei pääse.
Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:
Kaikesta pitäisi olla jotain mieltä ja jos et ole, olet kuukauden joka toinen lauantai Putinin tukija,
joka syö makkarakeittoa suoraan saappaasta.

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1653
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Solistin ilme mahdottoman söpö, eivät olleet uskoneet että voisivat voittaa <3 <3
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Vislaat uuttavuotta vaan heillekin mutkun tarttis olla vähän enempi melodiaa ja vähän vähempi rääyntää... sinänsä kyllä kiehtoisi unkarilainen metallijytinä muuten.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

Olen hieman kauhuissani. Se lienee hyvä asia? Tällaiset biisit on useasti miulla hyvinkin korkealla, joten eiköhän tämäkin itsensä sieltä pian löydä. Toistaiseksi laulajan... Öh... Laulaja itsessään pelottaa minua vielä sen verran, että noh. Onpahan biisi. :mitvit:
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

Avatar
Mirka
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 16
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 17:59
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Mirka »

Tää on soinu mulla päässä koko aamun :D Jee tykkään! Oon metalcoren ja hardcoren ystävä joten pitää alkaa kuunnella näiden muitakin biisejä!

Massiel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1013
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:12
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Massiel »

Tässä voi olla aivan voittoainesta.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57785
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Puntarin kärkeen mars! Upposi heti ekalla kuulemalla ja tässä on asennetta. :rok: Viisi tähteä.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3919
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Aivan mahtava ja persoonallinen valinta. Todella hyvä kappale hevi kappale. Hyvä, että tällaisiakin kappaleita tulee vain pelkkien viisuballaadien sijaan. Toivottavasti pääsee finaaliin. Toivottavasti raadit ei liikaa ole tätä vastaan. :unkari: :unkari: :unkari: :unkari:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Mä taidan olla aika yksin mielipiteeni kanssa, mutta mä en löytänyt kuin kaksi neljän tähden tyrkkyä tän vuoden Unkarin karsinnoista, muut olivat sitten siellä kolmen ja kahden tähden perukoilla. Mulle oli melkein se ja sama, mikä sieltä valitaan. Tämä oli heikompaa osastoa mun puntarilla eikä tämä vaan lähde mulle. Ymmärrän tosin sinänsä, miksi jotkut tästä pitävät. Onhan tässä persoonallisuutta ja asennetta, mutta kun ei vaan kolahda. Kaksi tähteä.
Cry him out

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13799
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

No olipa tosiaan vahva valikoima finaalissa! Jokaisella oli jotain sanottavaa, sovituksissa todella mielenkiintoa. Eipä pääse moni maansa voittaja lähellekään näitä ehdokkaita. Häpeä MF:lle myös. Voittaja oli kyllä vähän pettymys muut kuultuani. Hienoa, että rokkia viisuihin ja vielä raskaampaa, sitä kannatan täysillä, mutta minusta tuo oli niitä valikoiman keskinkertaisempia.

Gergely Dánielfy: Azt mondtad <3 <3 <3 - tämä nousi hyvästä valikoimasta omaan luokkaansa, oi miten kaunista, biisi ja miehen laulu herkkää. Leander Killsillä oli palon, paljon kiinnostavampi rokkibiisi kuin voittaja. Myös yesyes, Zolt Süle miellyttivät.

Mutta mikäs juttu tämä oli että pelkkiä miehiä finaalissa :shock: ? Ovatko hungaarit todella taantuneet ihan machoiksi? Viimevuotisessa ehdokkaassa oli sitä tunnelmaa myös.

Finaalipuntari:

Gergely Dánielfy – Azt mondtad :rakkaus:

Leander Kills – Nem szól harang
Zsolt Süle – Zöld a május
yesyes – I let you run away

AWS – Viszlát nyár
Tamás Horváth – Meggyfa
Gábor Heincz 'BIGA' – Good vibez
Viktor Király – Budapest girl
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja rosetta »

:uujee: :uujee: Vau, hienoa että Unkarissa oli oikeasti kanttia valita tämä! Jo oli aikakin saada tällaista viisuihin ;) Mieletöntä.

Tuntuu olleen hieno karsinta Unkarissa vaikken sitä nähnytkään, kolme tyrkyistä vain kuulin etukäteen ja jokainen upea - tämä, Leander Kills ja Meggyfa (joka onkin soinut päässä siitä lähtien)!
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1207
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Kun kuuntelin kappaleen ekaa kertaa joskus joulukuussa, annoin 2 tähteä. Toivoin kovasti, että Gergely Danielfy olisi voittanut, joten pettymys oli suuri. Nyt kuitenkin olen makustellut tätä kappaletta uudestaan, ja täytyykin todeta, että tämä tekee ihan varmat Szpakit puntarillani ennen pitkää - eli nousee inhokkieni joukosta top kymppiin. Tykkään tästä jo nyt paljon enemmän. Kappale kertoo tietääkseni laulajan isän kuolemasta. Jotenkin se tulee tässä aivan iholle, vaikka sanoja en ymmärräkään (tosin käännöksen luin.) Laulajan äänessä on paljon tunnetta. Loppujen lopuksi tämä ei ollutkaan Unkarilta huonoin mahdollinen veto - se olisi ollut Viktor Kiraly :heh:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Onpas tää tykätty täällä :shock:

Mä yhdyn tykkääjiin! :tapu: En uskaltanut kokonaan tätä edes kuunnella vasta ku tänään. Nyt oon ihan koukussa. En tiedä miksi tykkää, mutta hyvä näin :heh: Kieli on PAKKO pitää unkarina. Pakko!

Mietin sitä, että tässähän on naisääniäkin taustalla, ja niillä on aika iso merkitys biisin ihan lopussa. Eikös kaikki bändin jäsenet ole poikia? Mitenköhän ne saa sen osuuden toteutettua viisulavalla vai jättävätkö vain suosiolla pois? Toivottavasti jotenkin onnistuu. Se loppu on ehdottomasti biisin paras kohta, ja juuri tällaisenaan :rakkaus:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42518
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Tuota samaa naisäänten osuutta olen ihmetellyt alusta pitäen. Jos bändissä on viisi körilästä, eihän sinne mahdu kuin yksi nainen lisäksi. (Yksi köriläs on kyllä nimeltään lupaavasti Soma...) Ja samaa mieltä, se naiskuoro on olennainen osa tätä säveltaideteosta.
Rise, angel, shine, love!

Vendi8
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 900
Liittynyt: 18 Huhti 2012, 13:30
Paikkakunta: Vieremä

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Vendi8 »

Ensireaktioni: Rohkea valinta Unkarilta. Ihan hyvä biisi tämä on. Itse en henkilökohtaisesti vaan tykkää liiallisesta huutamisesta(lopussa lähinnä), muuten kyllä hyvää asennetta löytyy. Ihan sitä genreä ei ole, mitä yleensä kuuntelen, mutta annan tälle kyllä mahdollisuuden. Annan nyt vahvat kolme tähteä, mutta välillä joidenkin rock-/metallibiisien kohdalla on käynyt, että kun useita kertoja kuuntelee, niin vähitellen paranee. Mielenkiintoista on kyllä nähdä miten Unkari tänä vuonna pärjää, on kuitenkin jo seitsemänä vuotena peräkkäin päässyt finaaliin.

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1653
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Aika soma tuo Soma <3 Suosikkini bändiläisten nimistä on kyllä silti Örs :rofl:
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Leo »

Huono on. Kappaleen mahdollinen melodia jää kyllä tuon räkäisen huutamisen alle. Tämä kappale käy jotenkin aggressiivisesti päälle, ei hyvä. Puntarini heikoin tähän mennessä.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2131
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Albin »

:jihuujippii: terveisin :juhaukki:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja Happy »

Peterrr92 kirjoitti:Unkari on nyt sitten suosikkini viisuissa jo kolmantena vuonna peräkkäin. :unkari: Ja ei, minun ei tarvitse odottaa loppujen maiden valintoja julistaakseni tämän. <3

Sama täällÄ!!
Freddie vuoden 2016 paras, Joci vuoden 2017 paras (tosin Jocin mahtavuuden tajusin vasta viisufinaalissa) ja nyt vaikuttaa siltä että AWS pysynee myös ykkösenä mulla.. :ihana: :tapu:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10889
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Unkari 2018: AWS – Viszlát nyár

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Kiva Happy "nähdä" sinuakin täällä. :peukku: Minullakin tämä biisi on kohta viidessä tähdessä. :heh:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Lukittu