Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Euroviisut 2018 Portugalissa

Saara Aalto – Monsters

*****
115
47%
****
68
28%
***
38
16%
**
13
5%
*
9
4%
 
Ääniä yhteensä: 243

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10895
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Minä nostan tämän jo vahvenmpaan viiteen tähteen. Todella tarttuva ja voimauttava biisi. :peukku: <3
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4996
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja toivo »

Voi ei. Mää oon jo kyllästynyt tähän. Julkaisusta vajaa viikko. :roll:

No, onneksi seuraava melodifestivalen-ruotsipop julkaistaan jo ylihuomenna :heh:

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Minullakin nousee vahvaan viiteen, olen popittanut tätä koko viikon! :surrur:

BruiseViolet
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 418
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 23:56

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja BruiseViolet »

ritsu89 kirjoitti:No luuletko, että muiden maiden "mettäläisiä" kiinnostaa euroviisut niin paljon, että ne käy tsekkaa Suomen mahdollisen euroviisuedustajan. Suomessahan tätä on vouhkattu iltapäivälehdissä ja soitettu radiossa niin taviksetkin saattaa käydä trollaileen.
"Trollailu" on mielestäni vähän köyhä ja laiska tekosyy esittää ihan oikeita tuntemuksia ja mielipiteitä. Itse olen kyllä sitä mieltä (näin heterona) että Suomesta löytyy huomattavasti enemmän homofobiaa kuin muista Pohjoismaista, mutta kukin saa olla asiasta mitä mieltä tahansa.

tinov
Siemailija
Siemailija
Viestit: 134
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 14:46

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja tinov »

Tästä on hyvä jatkaa kohti Saaran kappaleen valintaa... ; )

https://eurovisionworld.com/odds/eurovision

hanko
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 65
Liittynyt: 22 Helmi 2015, 14:37

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja hanko »

hanko kirjoitti:Alustavasti kolme tähtee, mut voi nousta useemman kuuntelukerran jälkeen. Täs oli yritystä, mut päällimäiseksi jäi fiilis, et vähän turhan geneerinen ja yllätyksetön.
Lisäkuuntelu nosti tähdet neljään. Alan päästä jyvälle kappaleen koukuista ja tykkään tästä koko ajan enemmän. :ihana:

Leoton
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 71
Liittynyt: 20 Tammi 2014, 11:38

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Leoton »

Olen vilpittömästi iloinen kappaleen kepeydestä, joka ei rasita aivoja liiaksi ja kestää sopivasti eurooppalaisten kansojen kaksi kuuntelukertaa. Oletukseni on, että finaaliin päästään X-factorin jämä-äänillä. Musiikkivideon androgyyninen genderblendaus herättää sopivasti paheksuntaa vanhoillisissa piireissä, joten kappale jättää muistijäljen, vaikka esiintymisjärjestys ei semissä suosisikaan. Samalla video ei kuitenkaan ole #miituu-henkeen seksistinen vrt. puolan muinaiset kirnuajat. Itse kappaleen sävelkulusta tai sanoista en tällä hetkellä muista mitään. Annoin neljä tähteä.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Nostan Monstersin viiteen tähteen. Katsotaan vieläkö ensi viikon Queens tämän peittoaa.
Kappale kestää kuuntelua ja sitä on tullutkin kuunneltua. Se jää myös tehokkaasti soimaan päähän. Jos tällä lähdetään, niin huonolla ei lähdetä.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3969
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja poika90 »

rosetta kirjoitti:
jamira kirjoitti:Siihen mummo tokaisi että no kuulostaapas amerikkalaiselta. En olis arvannut että suomalainen tyttö laulaa. :peukku:
Kansainvälisempää kappaletta, kun toisten mielestä kuulostaa ruotsalaiselta ja toisten mielestä amerikkalaiselta :heh:

Toisaalta monien Amerikalaisten laulajien kappaleiden tekijöinä on ollut Ruotsalaisia.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2039
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Tää on kyllä kiva. Vähän ehkä jää Kertsi laimeaksi, mutta odotan, että Saara tästä show:n taikoo. Vihdoin Suomeltakin kunnon tanssimusaa (oletan ihmisten valitsevan tämän) 4/5 alkuun ja innolla odottaen live-esitystä!

Avatar
antsa798
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 17 Helmi 2018, 10:58
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja antsa798 »

Aivan mahtava viisubiisi Suomelta! :peukku:
Tämä vain paranee mitä enemmän kuuntelee ja mä tiedän mistä puhun :heh: 5/5 eli *****.
We're like fire and gasoline
Come and light it up with me
So high on adrenaline
You're my adrenalina

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 545
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

Monsters striimilistalla sijalla 21. Hyvää analyysiä Listablogissa:
http://listablogi.blogspot.fi/2018/02/h ... n.html?m=1

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Monsters virallisen sinkkulistan 14. odotin kyllä top10 sijoitusta joten lievä pettymys..

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ No ehtiihän tämä vielä sinne nousta...
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3680
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Subculture »

aj1964 kirjoitti:Monsters virallisen sinkkulistan 14. odotin kyllä top10 sijoitusta joten lievä pettymys..
Saarahan ei ehtinyt X-Factor UK:n jälkeen ollenkaan julkaista nimenomaan brittimarkkinoille suunnattua sinkkua. Emme saa tietää olisiko se ollut jopa UK number 1 vai floppi.
En enää ymmärrä mistä nykyiset listat koostetaan. Onko jotenkin nykylaskennallisesti mahdollista, että Monsters, Domino tai Queens päätyisivät jo tässä vaiheessa brittilistoille?
Entä onko mahdollista, että voittokappaletta promottaisiin ja julkaistaisiin Briteissä Saaran ekana sinkkuna X-factorin jälkeen?

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6882
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Niin, ovatko nämä jo julkaistut kappaleet hittejä Suomessa? Vai eivät?

Ite kyllä luulen (kuten aiemmin sanoin) että Suomessa yliarvioidaan Saaran tunnettuus maailmalla. Jos Suomen X-Factorissa olisi vieraillut joku tosi kova tyyppi ulkomailta, niin eipä se välttämättä olisi Suomessa suosittu tai saisi meiltä automaattisesti pistevyöryä euroviisuissa. :miettii:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30764
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Subculture kirjoitti:En enää ymmärrä mistä nykyiset listat koostetaan. Onko jotenkin nykylaskennallisesti mahdollista, että Monsters, Domino tai Queens päätyisivät jo tässä vaiheessa brittilistoille?
Toki se teknisesti mahdollista on. Streamaus ja latausmyynti lasketaan listoille, ja yhtä kattavasti biisit ovat Britanniassa Spotifyssa yms. tarjolla kuin Suomessakin. Käytännössä brittilistalle ei enää X Factorin siivellä pääse. Se juna meni jo. Harva aktiivisesti muistelee kykykilpailun toissa kauden kakkosta ja jatkuvasti tsekkaa, joko tämä olisi julkaissut uutta musiikkia.

Tämä taas ei tarkoita, etteikö Britannia muistaisi Suomea pisteillä viisuissa. Viisuissahan Saara tulee uudestaan kameroiden läpi brittien olohuoneisiin. Viisujen siivellä voi tulla listasijoituskin, jos biisi on tarpeeksi hyvä.
Wadde kirjoitti:Niin, ovatko nämä jo julkaistut kappaleet hittejä Suomessa? Vai eivät?
Oletko valinnut vastauksen ennalta? Vai etkö?

Kaikki kysymyksen kannalta olennaiset tosiasiat ovat aika helposti saatavilla ja osa jo ketjuissa mainittu. Viestisi sävystä tulkitsen, että biisit eivät ole sinusta niin isoja hittejä kuin pitäisi ja kaik on mänt.
Wadde kirjoitti:Ite kyllä luulen (kuten aiemmin sanoin) että Suomessa yliarvioidaan Saaran tunnettuus maailmalla.
Kuka yliarvioi? Ei Saaraa siksi valittu ilman karsintaa, että hän olisi kansainvälinen superjulkkis, vaan siksi, että nyt oli mahdollisuus ammattimaiseen pakettiin, jossa asioita ei jätetä puolitekoisiksi. Toinen vaihtoehto oli puuhastella UMK normaaliin tapaan ja antaa voittajalle elämänsä ylivoimaisesti suurimpaan julkiseen esiintymiseen matkaeväiksi selkääntaputtelua ja vähän spesiaalimpi mikkiteline.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Timoteus kirjoitti:Viestisi sävystä tulkitsen, että biisit eivät ole sinusta niin isoja hittejä kuin pitäisi ja kaik on mänt.
:rofl:

Mutta niin, jotkut tuntuvat tosiaan jo etukäteen päättäneen, että noin on. :roll:
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6882
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Timoteus kirjoitti:
Oletko valinnut vastauksen ennalta? Vai etkö?

Kaikki kysymyksen kannalta olennaiset tosiasiat ovat aika helposti saatavilla ja osa jo ketjuissa mainittu. Viestisi sävystä tulkitsen, että biisit eivät ole sinusta niin isoja hittejä kuin pitäisi ja kaik on mänt.
Siis mun mielestä hitteydellä ei ole mitään väliä euroviisujen kannalta. Lähinnä vain mietin, kun moni on niin kovasti toivonut Saaralle sitä lopullista läpimurtoa.

Mulla itellä on vaan sellainen ongelma, että pidän kovasti Dominosta, mutta haluan viisuihin sen kappaleen, jolla on eniten menestysmahkuja. Monien mielestä se taitaa olla sitten tämä? :miettii:

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Timoteus kirjoitti:julkiseen esiintymiseen matkaeväiksi selkääntaputtelua ja vähän spesiaalimpi mikkiteline.
Noo...ei olla vielä nähty Saarankaan live-esityksiä, joten eipäs liikoja odotella. :heh:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30764
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Wadde kirjoitti:Mulla itellä on vaan sellainen ongelma, että pidän kovasti Dominosta, mutta haluan viisuihin sen kappaleen, jolla on eniten menestysmahkuja. Monien mielestä se taitaa olla sitten tämä? :miettii:
Paras valinta syntynee niin, että jokainen äänestää sitä kappaletta, josta itse pitää eniten. Muiden maun arvailussa kun voi mennä metsään.

Odotetaan kuitenkin kolmaskin biisi ennen kuin lukitaan voittajaa tai edes omaa suosikkia.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Vendi8
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 900
Liittynyt: 18 Huhti 2012, 13:30
Paikkakunta: Vieremä

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Vendi8 »

Muutaman kerran on tätä tullu kuunneltua. Tykkään erityisesti biisin alusta, muutenkin kappaleessa on hyvä melodia. Viimeinen silaus ehkä lopusta puuttuu. Mutta mitä enemmän oon kuunnellu, niin paremmalta on kuulostanut. Vahvat neljä tähteä.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Subculture kirjoitti:
aj1964 kirjoitti:Monsters virallisen sinkkulistan 14. odotin kyllä top10 sijoitusta joten lievä pettymys..
Saarahan ei ehtinyt X-Factor UK:n jälkeen ollenkaan julkaista nimenomaan brittimarkkinoille suunnattua sinkkua. Emme saa tietää olisiko se ollut jopa UK number 1 vai floppi.
En enää ymmärrä mistä nykyiset listat koostetaan. Onko jotenkin nykylaskennallisesti mahdollista, että Monsters, Domino tai Queens päätyisivät jo tässä vaiheessa brittilistoille?
Entä onko mahdollista, että voittokappaletta promottaisiin ja julkaistaisiin Briteissä Saaran ekana sinkkuna X-factorin jälkeen?
veikkaan että UK promo tulee jo viimeisen biisin julkistuksen jälkeen. Saaran "hovitoimittaja" (Dan Wootton / The Sun) on ollut jenkeissä ja palannut takas Britteihin joten Sunilta tulee luultavasti juttu / äänestys "minkä valitsisit Viisuihin" heti viikonloppuna...siis tämä ei varmaa tietoa vain minun veikkaus :heh:

BruiseViolet
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 418
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 23:56

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja BruiseViolet »

Kuva

BruiseViolet
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 418
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 23:56

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja BruiseViolet »

Noita Iltasanomien kommentteja luettuani luotan tämän voittoon. Toki Queens on yllättävänkin suosittu ainakin näin netissä. Mut enivei, #TeamMonsters :draamaa:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Pähkäiltyäni aikani, olen sitä mieltä, että tämä se on.
Tämä kestää kuuntelua tosi hyvin ja on onnistunut kaikinpuolin.
Uskon, että tällä on parhaimmat menestymismahdollisuudetkin iskevyydessään. Finaaliin ainakin, mutta sitten en uskalla enää ennustaa. Uskallan sittenkin. Voi ihan hyvin olla kymmenen parhaan joukossa tai ainakin 15 parhaan. :ihana:

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7555
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Edwina kirjoitti:Voi ihan hyvin olla kymmenen parhaan joukossa tai ainakin 15 parhaan.
Itsekkin uskon, että tällä saavutetaan paras sijoitus näistä kolmesta kappaleesta. :joojoo: Itse olisin todella tyytyväinen TOP15 sijoitukseen, mutta varmaan iltapäivälehdistölle jäänti sijoille 10-17 olisi "Aallon floppi", kun "voittoa on lähdetty hakemaan". :lohduton: No, ei kannata murehtia asioita etukäteen.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37020
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Juu, eiköhän se tässä ole. :joojoo:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1653
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Joo kyllä, tämä selvästi paras.
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK18: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

5:ssä tähdessä on ja pysyy...olen kuunneluttanut tätä aika monella eri ikäisellä ja aika poikkeuksetta aina tullut erittäin positiivista palautetta.

Lukittu