ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Euroviisut 2017 Ukrainassa

Ketkä kymmenen haluaisit finaaliin?

Ruotsi: Robin Bengtsson – I can't go on
98
7%
Georgia: Tamara Gachechiladze – Keep the faith
22
2%
Australia: Isaiah – Don't come easy
75
6%
Albania: Lindita – World
50
4%
Belgia: Blanche – City lights
106
8%
Montenegro: Slavko Kalezić – Space
52
4%
Suomi: Norma John – Blackbird
135
10%
Azerbaidžan: DiHaj – Skeletons
108
8%
Portugali: Salvador Sobral – Amar pelos dois
91
7%
Kreikka: Demy – This is love
51
4%
Puola: Kasia Moś – Flashlight
69
5%
Moldova: Sunstroke Project – Hey mamma
72
5%
Islanti: Svala – Paper
67
5%
Tšekki: Martina Bárta – My turn
46
3%
Kypros: Hovig – Gravity
57
4%
Armenia: Artsvik – Fly with me
100
8%
Slovenia: Omar Naber – On my way
31
2%
Latvia: Triana Park – Line
85
6%
 
Ääniä yhteensä: 1315

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

TomppaJr kirjoitti:Moldova voi vaikka voittaa tämän semin. :heh:
N'aha, tuskin sentään. :rofl:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Moldova tai Latvia tulee päättämään tän semin.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42033
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Älä nyt, kyllä Omarin viihdeballadi olisi sopiva päätös myös! Ei lopettavan kappaleen tarvitse olla nopea. (Äh, nyt se lipsahti taas se balladi. Voisiko joku vaikka jossakin muualla selittää, mitä sillä tarkoittaa?)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Tuskin sentään Moldova? En vaan näe sitä päättäjänä. Varmaan asetetaan siihen keskivaiheille.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19799
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Jos Moldova nauttii kaveritukea Ukrainasta, voi Moldovalla olla mahdollisuudet erinomaiseenkin esiintymispaikkaan eli lopettajaksi. :miettii: Ja yleisemmin, minusta tähän mennessä esiintymisjärjestysten päätäntäajalla Moldovaa on syrjitty niin paljon, että nyt Moldova todella jo ansaitsisi hyvän esiintymispaikkansa.

Mutta jos ukrainalaiset jatkavat samoilla linjoilla kuin edeltäjänsä, tuskinpa balladi lopettaa, niin on tähän mennessä semifinaaleissa ollut vain vuoden 2015 kakkossemissä. Tuskinpa Slovenia lopettaa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42033
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minusta(kaan) Moldova ei yhtään kuulosta lopettajalta. Lopettajana biisin toisteisuus korostuisi liikaa. Biisistä jää vähän sellainen "ai,eikö nyt tulekaan enää muuta" -fiilis, ja jos tulee muuta (esim. se seuraava umpitylsä balladi), niin tuo fiilis ei jää niin päälle, vaan pikemmin jää muisto että oli siellä balladien keskellä jotakin rytmikästäkin, mikäs se oli ai niin tämä Moldova.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Ei järjestäjätaho varmaankaan välitä, korostuuko jonkin kappaleen toisteisuus vaiko ei...? Siis eivät yleensä noin empaattisia ole olleet ;)

Ja tuo olisi lopettajana aika lailla samantyyppinen kuin Moldova 2012 finaalissa, ja ihan hyvinhän se toimi, vaikka aika toisteinen oli sekin...


Rousku kirjoitti:^(Äh, nyt se lipsahti taas se balladi. Voisiko joku vaikka jossakin muualla selittää, mitä sillä tarkoittaa?)
Minä selittäisin mielelläni, missäköhän sen voisi tehdä? :)
Tosin se on hyvin nopeasti selitetty: balladi = hidas kappale.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12864
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

rosetta kirjoitti:Moldova 2012 finaalissa, ja ihan hyvinhän se toimi, vaikka aika toisteinen oli sekin...
No ei vissiin toiminut! :jupinaa: Kaikkien aikojen huonoimpia viisuja. :yrjo:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ No en minä sen tasoa kommentoinutkaan, vaan sitä miten hyvin se toimi lopettajana. (Ja jostain ihmeen syystä sen osuus on jäänyt tuon finaalin kertauspätkästä ikuisesti mieleen...) Ei kuulu omiin suosikkeihini, muttei todellakaan kaikkien aikojen huonoimpienkaan joukkoon, ei siis nyt sentään oksennushymiöitä ansaitse. :roll:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42033
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Lautar oli aika paljon rikkaampi viisu kuin Moldovan tämänkertainen. Ja lopun peräkanaa pomppiminen hyvä lopetuskuva.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1925
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Näyttää siltä keväällä, että KAIKKI tässä semissä olevat kappaleet ovat englanninkielisiä..

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ Portugalikinko? Finaalin ainoa englanninkielinen biisi voitti seminsä puhelinäänet mutta sai murskatuomion raadilta. Ellei raati muuta mieltään, se ei voi voittaa finaalia. Eikä Portugalissa ole ollut tapana vaihtaa esityskieltä karsinnan jälkeen.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1925
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Timoteus kirjoitti:^ Portugalikinko? Finaalin ainoa englanninkielinen biisi voitti seminsä puhelinäänet mutta sai murskatuomion raadilta. Ellei raati muuta mieltään, se ei voi voittaa finaalia. Eikä Portugalissa ole ollut tapana vaihtaa esityskieltä karsinnan jälkeen.

Ai juma siellä oli lusitaanitkin mukana. En huomannut ollenkaan :rofl: Noh jos sieltä saataisiin ei-englanninkielinen tyrkky sitten :joojoo:

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19799
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Joo, nyt kun edes Australia ei tajunnut lähettää tähän vuoteen up-tempoa, niin saas nyt nähdä, miten tämän semin alkupuoli järjestetään. :rofl: Jos Ruotsissa vielä Nano voittaa, Azerbaidzan välivuoden jälkeen jatkaa balladilinjalla ja Belgia joidenkin ennusteiden mukaisesti lähettää balladin, olemme tilanteessa, jossa ilmeisesti semin alkupuoliskon ainoa hyväntuulinen viisu tulee Montenegrosta. Vuoden 2015 toisen semin alkupuolella oli vähän sama tilanne, ja silloinhan se ainoa hyväntuulinen viisu oli pakko uhrata avaajaksi. Saas nähdä, noudatetaanko Ukrainassakin samaa sääntöä yhtä orjallisesti.

Olen ihan tyytyväinen, että minun ei tarvitse suunnitella tälle semille esiintymisjärjestystä, jota vois edes väittää toimivaksi. :hiips:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Minä voisin suunnitella esiintymisjärjestyksen. Parittomille numeroille up-tempot (jos sellaisia on) ja radiokelpoisimmat tai geneerisimmät balladit. Ne hitaat, jotka ovat liian omaperäisiä tai nuhjuisia Radio Novan soittovirtaan, sijoitetaan parillisille numeroille. Tällä hetkellä niille olisivat kai tyrkyllä Albania, Georgia, Portugali ja Suomi. Azerbaidžan tuskin lähettää mitään kovin kokeilevaa kuitenkaan. Belgiasta ei voi tietää.

Kymppipaikka taitaa kerjätä aika vahvasti Moldovaa, ellei Armeniasta tule jotakin räjäyttävän rempseää.
jee euroviisut kirjoitti: Vuoden 2015 toisen semin alkupuolella oli vähän sama tilanne, ja silloinhan se ainoa hyväntuulinen viisu oli pakko uhrata avaajaksi.
Eikö San Marinokin ollut aika optimistinen. Tai ainakin yritti olla. Tunne ei välttämättä ihan välittynyt.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19799
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Timoteus kirjoitti:Kymppipaikka taitaa kerjätä aika vahvasti Moldovaa, ellei Armeniasta tule jotakin räjäyttävän rempseää.
Haluaako ukrainalaiset olla naapurilleen noin tylyjä varsinkaan sen jälkeen, mitä kaikkea syrjintää maa on esiintymisjärjestysten päätäntäajalla jo kokenut? :aivanmaassa:
Timoteus kirjoitti:
jee euroviisut kirjoitti: Vuoden 2015 toisen semin alkupuolella oli vähän sama tilanne, ja silloinhan se ainoa hyväntuulinen viisu oli pakko uhrata avaajaksi.
Eikö San Marinokin ollut aika optimistinen. Tai ainakin yritti olla. Tunne ei välttämättä ihan välittynyt.
Kyllähän Chain of lightskin balladi oli, toisin kuin This time.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8928
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

^ Eikö balladi sitten mielestäsi voi olla hyväntuulinen? :raaps:
Qaj.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

jee euroviisut kirjoitti:Haluaako ukrainalaiset olla naapurilleen noin tylyjä varsinkaan sen jälkeen, mitä kaikkea syrjintää maa on esiintymisjärjestysten päätäntäajalla jo kokenut? :aivanmaassa:
Tämäntyyppiset asiat tuskin ovat tärkeysjärjestyksessä kovin korkealla esiintymisjärjestystä laadittaessa. Onko tämän semin balladiputki show'n kannalta huono asia vai eikö se ole? Jos se on, eikö se nimenomaan kannata katkaista rempseimmällä vaihtoehdolla? Kun suunniteltu esiintymisjärjestys kerrankin voisi tehdä show'sta tasapainoisemman, olisi minusta hieman hölmöä hukata mahdollisuus vanhojen vääryyksien kompensoimiseen.

Kuppilan mielestä Moldova on varma finalisti joka tapauksessa. Finaalissa Moldovaa on varaa suosia.
jee euroviisut kirjoitti:Kyllähän Chain of lightskin balladi oli, toisin kuin This time.
Luokittelisin mid-tempoksi mieluummin kuin balladiksi. Portugaliakaan saman semin alkupuolelta en kuule balladina (tosin se ei ollut hyväntuulinen). Vaikka samapa kai se.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Carboni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1445
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 23:27

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Carboni »

Tää semi on kyllä todella kova. Belgia Kreikka Ruotsi ja Australia ovat varmasti jatkossa. Näin ainakin olettaisin. Armenia on myös varmasti kova vaikka biisiä ei vielä tiedä. Azerbaidzhan ei ole ikinä jäänyt finaalin ulkopuolelle. Portugalin suosiota en ihan täysin ymmärrä mutta vedonlyönnissä TOP10 maa kirkkaasti tällä hetkellä. Puolasta tunnutaan tykkäävän. Islanti ja Montenegro kirjoittamattomia kortteja. Kypros Latvia Moldova ja Suomi ansaitsisivat kaikki finaalipaikan mutta todennäköisesti kaikki noista eivät sitä saa... Albania Georgia Slovenia ja Tsekki taitavat jäädä semiin :mitvit:
2024 Rim Tim Tagi Dim 2023 Cha Cha Cha 2022 Die Together, 2021 Dark Side, 2020 Tears Getting Sober, 2019 Hatrid Mun Sigra, 2018 Higher Ground,
2017 City Lights, 2016 Hear Them Calling, 2015 Grande Amore, 2014 Something Better

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Belgia ja Portugali mutkistivat Suomen tilannetta tuntuvasti. :/

Ainakin tässä semissä päästään todella testaamaan se, kuinka monta viisua alkupuolelta voi mennä jatkoon, koska alkupuoli näyttää merkittävästi loppupuolta vahvemmalta. Tosin viimeksi kun olin tätä mieltä (ykkössemi 2011), finaalipaikat menivät 4½–5½ loppupuolen hyväksi. Silloin kestofinalistit Turkki ja Armenia karsiutuivat ensimmäistä kertaa ja fanisuosikki Haba haba kosahti huonoon liveen ja raatidissaukseen.

Joitakin muitakin "itsestäänselvyyksiä" päästään testaamaan. Erityisesti olen alkanut miettiä uudestaan Georgian asemaa. Valintansa aikaan Georgia tuntui selvältä tapaukselta; ainahan naislaulajien väkevästi tulkitsemat voimaballadit menevät läpi raatituella. Mutta päteekö sääntö tällä kertaa? Biisi on lajissaan nuhjuinen ja kymmenkunta muutakin maata on kalastelemassa ensisijaisesti raatiääniä. Niistä puolen tusinaa on löytänyt raateihin kaiken järjen mukaan paremmin vetoavan kokonaispaketin.

Tämä semi on arvoitus. :sorivaan:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 36882
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Onko muilla alkanut tulla semmoinen olo, että Suomi karsiutuu? Kävin tänään aamulla ja eilen illalla läpi tämän semin, enkä millään saanut Suomen taakse tarvittavaa määrää kappaleita. Vaikka kuinka oli sinivalkoiset lasit.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11323
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Minä saan Suomen taakse ainakin 1) Albanian, 2) Georgian, 3) Montenegron, 4) Portugalin, 5) Kyproksen, 6) Moldovan, 7) Tšekin sekä 8) Latvian (josta tulee Igranka-viboja; liian erikoinen raadeille ja live on vaisu).

Noiden lisäksi myös Sloveniassa on vahvaa karsiutumispotentiaalia, mutta pahoin pelkään, että heitä lellitään tässä semissä todella hyvällä esiintymispaikalla. Entäs Kreikka - biisi ei ole juurikaan viime vuoden Moldovaa omaperäisempi, mutta voiko Kreikka karsiutua toista kertaa peräkkäin? Itse elättelen toiveita myös Australian flopista ja miksei Ruotsinkin, etenkin jos Wiktorian valitsevat.

No joo, mulla menee niin, että lähestulkoon joka toinen päivä olen varma Suomen menestyksestä ja joka toinen päivä en, ja tänään on noista jälkimmäinen päivä, mutta pakko pysyä positiivisena. Sinänsä ihan kiva, että semissä riittää jännitettävää, mutta Suomen karsiutuminen harmittaisi siinä mielessä, että sen jälkeen meiltä olisi turha odottaa ainakaan seuraavaan kahteenkymmeneen vuoteen toista synkkää taidepaukkua. :lohduton:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8164
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mulla on ollut sellainen tunne alusta asti, vaikka kuinka pidänkin Blackbirdistä. Se ei lopulta kuitenkaan ole kuin nätti laulelma, hiukan keskeneräisen oloinen sellainen, ja mun ensivaikutelma oli, että se saattaisi jäädä nätiksi seinäruususeksi kaikkien dramaattisesti huutavien accojen joukossa. Veikkaisin Blackbirdille När jag blundarin kohtaloa, joka sekin oli nätti laulelma. Olen toki positiivisesti yllättynyt ja todella iloinen jos olen väärässä.

Tämä vaikutelma ilman, että olen kuullut juurikaan muita samassa semissä olevia kipaleita. Mutta tuli menestystä tai ei, seison Suomen tämän vuotisen valinnan takana.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja andre06 »

TomppaJr kirjoitti:Onko muilla alkanut tulla semmoinen olo, että Suomi karsiutuu? Kävin tänään aamulla ja eilen illalla läpi tämän semin, enkä millään saanut Suomen taakse tarvittavaa määrää kappaleita. Vaikka kuinka oli sinivalkoiset lasit.
Mulla tullut sama. Ja lisäksi pelkään, että Suomi saa ne paikat 2. tai 5. :eiei:

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Lisäksi 1. semin vedonlyönnitkään ei lupaa hyvää. Suomi on sijalla 16 tällä hetkellä.

Andzak
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 636
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 13:31
Paikkakunta: Turku

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Andzak »

Suomen biisi on paljon erilaisempi ja parempi kuin När Jag Blundar, joka oli laulettu suomenruotsiksi, eikä Pernilla ollut yhtä hyvä ja karismaattinen laulaja. Minä näen finaalissa Suomen, Belgian, Kreikan, Latvian, Moldovan ja Puolan. Eli 6/10. Ihan turha on jaella finaalipaikkoja perustuen siihen, että joku maa on aina kestomenestyjä tms.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^^ No vedonlyönnit nyt eivät ikinä mitään tiedä :heh:
Terasbekoni kirjoitti:Minä saan Suomen taakse ainakin 1) Albanian, 2) Georgian, 3) Montenegron, 4) Portugalin, 5) Kyproksen, 6) Moldovan, 7) Tšekin sekä 8) Latvian (josta tulee Igranka-viboja; liian erikoinen raadeille ja live on vaisu).

Noiden lisäksi myös Sloveniassa on vahvaa karsiutumispotentiaalia, mutta pahoin pelkään, että heitä lellitään tässä semissä todella hyvällä esiintymispaikalla. Entäs Kreikka - biisi ei ole juurikaan viime vuoden Moldovaa omaperäisempi, mutta voiko Kreikka karsiutua toista kertaa peräkkäin? Itse elättelen toiveita myös Australian flopista ja miksei Ruotsinkin, etenkin jos Wiktorian valitsevat.
Nämä viimeksi mainitut minusta ovat todennäköisimpiä karsiutujia - ei Kreikkaa ja Australia voi pelkästään maan nimen perusteella pitää finalisteina (sehän nähtiin jo viime vuonna Kreikan kohdalla), itse kappaleet kun eivät sitä ole. (Edit - eli samaa mitä Andzak juuri sanoi yllä.)
Terasbekoni kirjoitti:No joo, mulla menee niin, että lähestulkoon joka toinen päivä olen varma Suomen menestyksestä ja joka toinen päivä en, ja tänään on noista jälkimmäinen päivä, mutta pakko pysyä positiivisena. Sinänsä ihan kiva, että semissä riittää jännitettävää, mutta Suomen karsiutuminen harmittaisi siinä mielessä, että sen jälkeen meiltä olisi turha odottaa ainakaan seuraavaan kahteenkymmeneen vuoteen toista synkkää taidepaukkua. :lohduton:
Totta... :/

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

andre06 kirjoitti:Lisäksi 1. semin vedonlyönnitkään ei lupaa hyvää. Suomi on sijalla 16 tällä hetkellä.
Kohde on auki vasta Betfairin vedonlyöntipörssissä ja sielläkin jatkoonmenijä-/karsiutujavetoja on lyöty vasta 584 eurolla. Näistä ei voi mitään päätellä.

Jos Betfairissa pelattu rahasumma on pieni ja sinisellä ja punaisella taustalla olevat luvut heittävät toisistaan paljon, markkinat eivät ole vielä hyvin muodostuneet eivätkä kerro oletetuista voimasuhteista juuri mitään. Juuri nyt Montenegron jatkoonmenon puolesta voi pelata kertoimella 1,25 ja vastaan kertoimella 1,001. Kun biisiä ei ole kuultu, oikeaa kerrointa on vaikea haarukoida eivätkä vedonlyöjät ole edes yrittäneet tehdä niin.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja andre06 »

rosetta kirjoitti: ei Kreikkaa ja Australia voi pelkästään maan nimen perusteella pitää finalisteina (sehän nähtiin jo viime vuonna Kreikan kohdalla)
Pidän hyvin erikoisena, jos Kreikka näin balladi painotteisesta semistä up-tempolla putoaa. Toki voidaanhan sitä pitää jo tuhanteen kertaan nähtynä kappaleena, joka ei tarjoa mitään uutta. Australian näen todellakin finaalissa, koska heillä on mielestäni yksi semin parhaista balladeista, jossa on koukkuakin.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57778
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2017: 1. semifinaali 9.5.

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kyllä mä näen Suomen edelleen vahvana finalistina. :joojoo: Jos Suomi ei ole raatien viiden kärjessä, niin pikkasen kyllä ihmettelen.
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Lukittu