Suomi 2015: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Euroviisut 2015 Wienissä

Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

*****
40
15%
****
23
9%
***
33
13%
**
36
14%
*
132
50%
 
Ääniä yhteensä: 264

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11939
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja sziget »

ta1ja kirjoitti:Norlanin biisi on minusta lajissaan umpitylsä ja geneerinen (--). En kuitenkaan ole Norlanin ketjussa julistamassa omaa totuuttani ja käännyttämässä muita kannalleni
Kenen totuutta minun pitäisi "julistaa", jos ei omaani? Ketjut kuuluvat kaikille. Kirjoitan eri ketjuihin oman kiinnostukseni ja jaksamiseni mukaan enkä kuvittele voivani käännyttää ketään.
ta1ja kirjoitti:
sziget kirjoitti:En myöskään epäile "lähtökohtaisesti" tykkäämisen aitoutta enkä "kannatuksen oikeutusta"
Etkö, katsotaanpa:
- ilmaiset että surkeaksi arvioiminen on yleinen totuus:
Ilmaisen mielipiteitä. On sallittua pohtia mediahypen vaikutusta suosioon. Moni tykkäisi PKN:stä ilman hypeäkin, vaikken tiedä kuinka moni. Joku voi olla vielä skeptisempi kuin minä, ja hänellä on siihen oikeus.
ta1ja kirjoitti:- kannattajien kokemus ja perustelut eivät kelpaa sinulle:
Eivät tietenkään, koska minulla on oma kokemus ja omat perustelut. Minulle kelpaa se, että jokainen saa kuvata kokemustaan ja esittää perustelujaan, muutkin kuin PKN-fanit.
ta1ja kirjoitti:PKN:n hyväksi kokemiselle on kyllä tässäkin ketjussa annettu useita perusteluja, muitakin kuin aitous.
Tämä on totta. En vastusta kaikkia perusteluja vaan nimenomaan aitouteen vetoamista, koska se on helppo mutta tyhjä argumentti. Usein suosikin "aitoutta" pönkitetään haukkumalla muu tarjonta halvaksi muoviroskaksi. Aidot saunapuhtaat suomalaiset vastaan friikit, horot ja teeskentelijät.
ta1ja kirjoitti:Olet siis oikeassa, käytin tietämättömyyttäni väärää termiä, kyse ei ole natsikortista vaan historian relevantista natsikytkennästä. Tätä esiteltiin Hesarissa samaan kommenttini kirjoittamisen aikaan.
Sivu 10: nimimerkki foobikko syytti euroviisuväkeä natsiajattelusta vammaisia kohtaan. Stargazer kutsui tätä natsikortiksi. Tästä vedit suuren linjan natsien hirmutekoihin ja vammaisten syrjintään nykyaikana. Natseista ei kuitenkaan ole relevanttia kytkentää siihen, että viisufoorumilla haukutaan PKN:n viisua. Kahden edellisen viestin jatkona kytkentäsi leimasi kappaleen arvostelijat. Muuten viestissä oli painavaa asiaakin.
ta1ja kirjoitti:Kuten lainaamasi lausetta seuraavassa kappaleessa totesin, kehitysvammaisten historia on synkkä, ja kesti hyvin kauan ennenkuin länsimaissakaan natsien kehitysvamamisiin kohdistuvissa eristämistoiminnoissa nähtiin ongelmia. Vakava kaltoinkohtelu jatkuu Euroopan alueellakin myös tänä päivänä.
Tämän uskon kyllä.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6848
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Wadde »

JuhaUK kirjoitti:Mutta kun se kansa on sita mielta, etta taas tavataan torilla. Olisivatkin vain iloisia, etta lahetetaan aina erilaisia viisuja. Se tassa (debatissa) eniten ehka arsyttaakin, kun jollain osalla ovat odotukset aika katossa - suunnilleen niin, etta mitas sita vaivaudutaan edes muita kuuntelemaan, kun tama kuitenkin voittaa Suomessa ja Wienissa.
Tuo itseäkin ärsyttää tässä. Osa "taviksista" on kysynyt multa mielipidettä tämän menestysmahdollisuuksista, ja kun olen sanonut, että tuskin ne kaksiset ovat, niin sitten on alkanut se laulu, että katson liikaa euroviisulasien takaa jne jne. :heh:

Tätä ketjua on muuten äärimmäisen vaikea ja hankala lukea, kun viesteissä on aivan tuhottomasti lainauksia. :sekava:

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

sziget kirjoitti: Tämä on totta. En vastusta kaikkia perusteluja vaan nimenomaan aitouteen vetoamista, koska se on helppo mutta tyhjä argumentti. Usein suosikin "aitoutta" pönkitetään haukkumalla muu tarjonta halvaksi muoviroskaksi. Aidot saunapuhtaat suomalaiset vastaan friikit, horot ja teeskentelijät.
:raaps: Min en nyt kylla hjummarra. Totta kai aitous voi olla henkilökohtaisen pitämisen argumentti. Minulla se on usein. Vaikka itse ei tällaisesta perustelusta pitäisi, ei sitä voi tyhjäksi haukkua.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3319
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Wadde kirjoitti: Tuo itseäkin ärsyttää tässä. Osa "taviksista" on kysynyt multa mielipidettä tämän menestysmahdollisuuksista, ja kun olen sanonut, että tuskin ne kaksiset ovat, niin sitten on alkanut se laulu, että katson liikaa euroviisulasien takaa jne jne. :heh:
Viisujen jälkeen kuuluisikin aika paljon napinaa, kun Suomi ei voittanutkaan (mahdollisesti ei edes päässyt finaaliin). Ei, yksikään UMK-kappale ei voita viisuja, eikä varsinkaan niin polarisoiva kappale kuin mitä PKN:llä on. Hyvä kappalehan se silti on, mutta tietyt henkilöt pettynevät pahasti toukokuussa, mikäli PKN Wieniin valitaan. Toisaalta Suomi aina joko voittaa tai saa nolla pistettä, joten eipä tässä mitään kovinkaan uutta ole.

Lainauksia on tämä ketju täynnä, mutta jos on pakko lainata, niin on. :heh:
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Vaikka tykkään PKN:stä, en myöskään ole kovin innoissani "tällä voitetaan" -puheista. Jos pojat valittaisiin Wieniin, tämä saattaisi luoda vain paineita.

Uskon tosin hyvän sijoituksen mahdollisuuteen, vaikka voitosta en tiedä. Tavisreaktiot sekä Suomessa että ulkomailla ovat niin positiivisia. Fanireaktiot eivät yleisesti ottaen, koska tämä ei ole glam :kaunis: ja eskapismikerroin on nolla.
Like a monument to all the time we spent

markus43
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 13 Helmi 2015, 14:02

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja markus43 »

Minusta kyseinen kappale ei sopisi Suomen edustajaksi Itävallassa, koska se lauletaan suomeksi ja se on liian lyhyt.

Terveisin : Markus

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Täällä on puhuttu siitä, että moni Pertti Kurikan Nimipäivät -bändiä fanittava fanittaisi heitä heidän kehitysvammaisuutensa vuoksi. On jopa puhuttu, että voiko bändiä fanittaa bändin jäsenten kehitysvammaisuuden vuoksi. Kyllä voi. Miksi ei voisi?

Monet sanovat edellä mainitun, bändin jäsenten henkilökohtaisen asian, olevan ”ulkomusikaalinen” asia. Fanitetaanhan hyvin monia muitakin artistejakin ja bändejä ainakin joidenkin taholta myös joidenkin muiden asioiden ansiosta kuin vain sen musiikin perusteella. Eikä se minun mielestäni Pertti Kurikan Nimipäivät -bändin jäsenten artistiutta vähennä millään tavalla, että he ovat kehitysvammaisia. He tekevät musiikkia siinä missä muutkin musiikkia tekevät.

Muitakin artisteja ja bändejä fanitetaan ainakin jonkin verran myös ”ulkomusikaalisten” asioiden perusteella, niin miksi Pertti Kurikan Nimipäivät -bändiä ei sitten voisi fanittaa samalla tavalla ”ulkomusikaalisin” perustein?
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Kodiac
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 451
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 13:27

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Kodiac »

Viisufani kirjoitti:
Muitakin artisteja ja bändejä fanitetaan ainakin jonkin verran myös ”ulkomusikaalisten” asioiden perusteella, niin miksi Pertti Kurikan Nimipäivät -bändiä ei sitten voisi fanittaa samalla tavalla ”ulkomusikaalisin” perustein?
Eiköhän kaikkia bändejä/artisteja/säveltäjia ainakin jossain määrin faniteta "ulkomusiikillisten" perusteiden takia. Missä määrin fanitus perustuu sitten "ulkomusiikillisiin" asioihin ja missä enemmän "varsinaiseen musiikkiin", onkin vaikeampi arvioida. PKN:n musiikkista tuskin moni, aktiivinen punkin kuuntelijakaan, innostuu ilman taustatarinan tietämistä. Sen sijaan taustatarinan tietäminen voi innostaa PKN:ien kuuntelemiseen, vaikka ei punkista välittäisikään. Loppupeleissä ei ole tietenkään merkitystä, kumpi oli ensin, muna vai kana :).

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Se asia, että tuskin moni Pertti Kurikan Nimipäivien faneista innostuu heidän musiikistaan "ilman taustatarinan tietämistä", on sinun arviosi Kodiac. Olen aivan varma, että hyvinkin monet pitää heidän musiikista ihan musiikkina, ilman että siihen liittyy bändin jäsenten henkilökohtaiset asiat. Ei tarvitse olla punk-musiikin kuuntelija, että voi pitää punk-kappaleesta.

Ja toisekseen, ei bändin jäsenten kehitysvammaisuus ole mikään "taustatarina". Kuten sanoin, he tekevät musiikkiaan siinä missä kuka tahansa musiikkia tekevä. Älä Kodiac siis aliarvioi ("tuskin moni innostuu tietämättä taustatarinaa") Pertti Kurikan Nimipäivät -bändin musiikin tekoa ja heidän musiikkia, koska kuten sanoin, ei heidän kehitysvammaisuus vähennä millään tavalla heidän artistiuttaan. Toisinsanoen heidän henkilökohtainen asia ei ole "taustatarina", kuten väitit viestissäsi.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Kodiac
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 451
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 13:27

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Kodiac »

Viisufani kirjoitti: Ja toisekseen, ei bändin jäsenten kehitysvammaisuus ole mikään "taustatarina". Kuten sanoin, he tekevät musiikkiaan siinä missä kuka tahansa musiikkia tekevä. Älä Kodiac siis aliarvioi ("tuskin moni innostuu tietämättä taustatarinaa") Pertti Kurikan Nimipäivät -bändin musiikin tekoa ja heidän musiikkia, koska kuten sanoin, ei heidän kehitysvammaisuus vähennä millään tavalla heidän artistiuttaan. Toisinsanoen heidän henkilökohtainen asia ei ole "taustatarina", kuten väitit viestissäsi.
Taustatarina oli ehkä tässä tapauksessa huono sana. Mutta tarkoitin sitä, että musiikki perustuu aina jonkinlaiseen taustatarinaan (musiikki syntyy aina jonkun persoonan/persoonien luomana). Ajatukseni ei ollut mitenkään erottaa sitä, perustuuko taustatarina kehitysvammaisuuteen tai ihan mihin tahansa muuhun asiaan. Kehitysvammaisuus ei vähennä artistiutta, mutta ei se lisääkään.

Pidän PKN:ien kertovasta dokkarista paljon ja mielelläni näkisin heidät livenä. Mutta ilman tuota dokkaria (tai muuten tämän "taustatarinan" tietämistä) en olisi kiinnostunut asiasta.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Eilen ilmestyneessä Kodin Kuvalehdessä oli juttu Pertti Kurikasta. Jutussa vilahteli muutkin bändin jäsenet.
Pertti kertoi olevansa kihloissa ja näkevänsä morsiantaan kerran kuussa. Tavatessaan sitten istuvat käsikkäin ja rakkaus on ihanaa. <3 :rakkaus:

Muoks. Niin ja piti vielä mainita, että morsian asuu samassa talossa, Pertin alapuolella.
Viimeksi muokannut Edwina, 13 Helmi 2015, 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1495
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

Edwina kirjoitti:Eilen ilmestyneessä Kodin Kuvalehdessä oli juttu Pertti Kurikasta. Jutussa vilahteli muutkin bändin jäsenet.
Pertti kertoi olevansa kihloissa ja näkevänsä morsiantaan kerran kuussa. Tavatessaan sitten istuvat käsikkäin ja rakkaus on ihanaa. <3 :rakkaus:
onpa söpöä, mutta uskon että muilla umk kisaajilla on ihan yhtä paljon rakastavaisia tunteita ollut joskus jtn kohtaan..
<3

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8189
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Tekoripset kirjoitti:
Edwina kirjoitti:Eilen ilmestyneessä Kodin Kuvalehdessä oli juttu Pertti Kurikasta. Jutussa vilahteli muutkin bändin jäsenet.
Pertti kertoi olevansa kihloissa ja näkevänsä morsiantaan kerran kuussa. Tavatessaan sitten istuvat käsikkäin ja rakkaus on ihanaa. <3 :rakkaus:
onpa söpöä, mutta uskon että muilla umk kisaajilla on ihan yhtä paljon rakastavaisia tunteita ollut joskus jtn kohtaan..
:heh:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2964
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Tekoripset kirjoitti:
Edwina kirjoitti:Eilen ilmestyneessä Kodin Kuvalehdessä oli juttu Pertti Kurikasta. Jutussa vilahteli muutkin bändin jäsenet.
Pertti kertoi olevansa kihloissa ja näkevänsä morsiantaan kerran kuussa. Tavatessaan sitten istuvat käsikkäin ja rakkaus on ihanaa. <3 :rakkaus:
onpa söpöä, mutta uskon että muilla umk kisaajilla on ihan yhtä paljon rakastavaisia tunteita ollut joskus jtn kohtaan..

Tuskinpa yhtä paljon on kukaan rakastanut. :roll: :rofl:

Avatar
kasari
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 17:00

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kasari »

PNKn paikka ei ole UMKssa. Melusaastetta. :niinpa:

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4914
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja toivo »

^ PKN sopii täydellisesti Uuden Musiikin Kilpailuun, Euroviisuista en ole ihan niin varma... Kaksi eri asiaa, nääs.

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

Helsingin Sanomissa artikkeli Pertti Kurikan Nimipäivistä
http://www.hs.fi/kuukausiliite/a1305926871073

aurora34
Maistelija
Maistelija
Viestit: 44
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 12:59

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja aurora34 »

Minusta tämän paikka ei todellakaan ole viisuissa :eiei: Ja mitä tulee siihen, että Suomi joko voittaa tai saa nolla pistettä niin viime vuonna Softengine todisti ettei näin todellakaan ole. Tai no, sija 11 oli kyllä eräänlainen voitto sekin. Softengine oli tyylikäs, PKN ei todellakaan ole.

Avatar
kasari
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 17:00

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja kasari »

Suomen kansa valinneen tämän edustajakseen ja asialle ei voida enää mitään. Eipä tarvitse Suomen menestystä tänä vuonna pelätä. Ensi vuonna edutaa voisi Raili's people, jos kysyinen bändi vielä musiikkia tekee.

Aliced
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 85
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 13:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Aliced »

quote="Edwina"]
Tekoripset kirjoitti:
Edwina kirjoitti:Eilen ilmestyneessä Kodin Kuvalehdessä oli juttu Pertti Kurikasta. Jutussa vilahteli muutkin bändin jäsenet.
Pertti kertoi olevansa kihloissa ja näkevänsä morsiantaan kerran kuussa. Tavatessaan sitten istuvat käsikkäin ja rakkaus on ihanaa. <3 :rakkaus:/quote]
onpa söpöä, mutta uskon että muilla umk kisaajilla on ihan yhtä paljon rakastavaisia tunteita ollut joskus jtn kohtaan..[/quote


Tuskinpa yhtä paljon on kukaan rakastanut. :roll: :rofl:[/quote

Ehkä yhtä paljon on, mutta määrä ei korvaa laatua. PKN:llä kaikki on aitoa. :heh:
http://www.viisukuppila.fi/phpBB3/esc-2017-kiova-f91/topic11376.html

Tuolta haastiksia meikältä Kiovasta. Nyt toista vuotta putkeen pressinä viisumatkalla. :)

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4914
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja toivo »

kasari kirjoitti:Suomen kansa valinneen tämän edustajakseen ja asialle ei voida enää mitään. Eipä tarvitse Suomen menestystä tänä vuonna pelätä. Ensi vuonna edutaa voisi Raili's people, jos kysyinen bändi vielä musiikkia tekee.
Olisin muuten täysin samaa mieltä, että PKN valitaan Suomen edustajaksi. MUtta onneksi suomen viisuvalinta historiasta löytyy kaksi esimerkkiä, että ei se suuri ennakkosuosikki välttämättä voitakaan. Eli (jälleen kerran) ne eläkeläiset ja stig. Molempina vuosina taso oli aika surkea Suomen karsinnoissa, siltikään suuri ennakkosuosikki ei voittanut. Stigin vuonna taso oli umpisurkea, mutta niin vain jäi kolmanneksi UMK:ssa.

Tänä vuonna sentään on montakin haastajaa suurelle ennakkosuosikille. Ja kyllähän ihmiset helposti äänestää noissa ilmaisissa netti gallupeissa, mutta se on sitten eri asia minkälaiset ihmiset äänestää oikeasti, kun sitä olaan valitsemassa UMK finaalissa. Tänä iltana selviää jo paljon, kuinka hyvin PKN pahimmat haastajat: shava, opera skaala ja siru vetävät livenä. Satiinit ei vakuuttanut ainakaan vielä livevedollaan.

Kiisa
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 190
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

Itse olen myös seurannut vähän kulmia rypistellen "tää on ainakin erilaista, tällä me voitetaan" -kommentteja PKN:stä. Se on totta, että erikoisuus ja erottuvuus on usein viisuissa etu, mutta uskallan tiiviisti ESCiä vuosia seuranneena vääittää, että myös niillä erilaisuudella pisteit keränneillä on ollut tukemassa vahva, tarttuva kappale. Tästä esimerkkinä Conchita viime vuonna. Varmasti sai suosiota imagollaan, mutta myös itse kappale oli suosittu. (merkittävää on, että Conchita ulkonäkö varmasti myös söi ääniä)

PKN.n ongelma onkin kappale. Suomenkielinen punk ikävä kyllä kuulostaa lukemattomien ulkomaalaisten korviin puolentoista minuutin älämölöltä. Ja sillä ei ole välttämättä mitään merkitystä, kuka kappaleen esittää.

Minulla PKN:n hehkutuksessa eniten särähtääkin korvaan ne kannatukset, että kehitysvammisuus olisi se tärkein syy edustuspaikalle. Ainakin minulle tulee siitä vähän sellainen sirkuseläin-tunnelma.

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja lharju »

Näitä edellämainittuja ilmiöitä on pohdittu myös tässä blogikirjoituksessa.
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

Kiisa kirjoitti: Minulla PKN:n hehkutuksessa eniten särähtääkin korvaan ne kannatukset, että kehitysvammisuus olisi se tärkein syy edustuspaikalle. Ainakin minulle tulee siitä vähän sellainen sirkuseläin-tunnelma.
Sirkuseläin tai freak shown esiintyjä on passiivinen katseltava, jota kauhistellaan, nauretaan ja ihmetellään. PKN ei todellakaan ole mitään näistä. PKN on omilla ehdoillaan toimiva porukka. Jos kehitysvammaisuutta tuodaan tässä esiin, kyse on inkluusion ajamisesta, eli siitä, että kehitysvammaiset voivat olla mukana kaikilla elämänalueilla aktiivisina, luovina toimijoina, joilla on paljon annettavaa.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42137
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Joo... mutta kuten näkyy, yleisö voi ymmärtää asian aivan toisin. Ulkomainen yleisö nyt varsinkin, kun ei tunne bändin historiaa. (Tällä en sitten tarkoita, että PKN olisi väärä valinta viisuihin. Kelpaisi minulle, vaikkei olekaan ykkössuosikkini.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Jos tämä on freak show, se on sitä katsojan silmässä. Tällaisten asenteiden takia ei vammaisia pidä pitää piilossa, vaan päinvastoin.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

^Jos tämä on freak show, se on siis sitä katsojan silmässä. Tällaisten asenteiden takia ei vammaisia pidä pitää piilossa, vaan päinvastoin.
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42137
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Juu en kannata piilossa pitämistä. Halusin vain tähdentää, että kyllä tämän viisuedustusmatkan joku/moni voi kaikesta huolimatta ymmärtää niin, että nyt on lähetetty vammaisia näyttelykappaleiksi friikkisirkukseen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17035
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja Happy »

Sirua toki toivon edelleen ensisijaisesti viisuihin, mut nää tulee sit heti perässä :uujee:
Ja nyt kun Siru sopivasti karsiutuikin finaalista . niin kyllä nää tulee saamaan mun ääneni finaalissa :mrgreen:
Toivottavasti raadit ei pilaa tän mahdollisuuksia, pahinta olis jos keskinkertainen Satin Circus menis viisuihin ja tää jäis rannalle :draamaa:

Mukavasti tää herättänyt myös huomiota eri maiden medioissa, vaikkei kappale hyvä olekaan niin kyl tää tulee mielenkiintoa herättämään ja paljon :peukku:
Never miss a good chance to shut up.

KriXu
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 21:48

Re: Pertti Kurikan Nimipäivät – Aina mun pitää

Viesti Kirjoittaja KriXu »

Happy kirjoitti: Mukavasti tää herättänyt myös huomiota eri maiden medioissa, vaikkei kappale hyvä olekaan niin kyl tää tulee mielenkiintoa herättämään ja paljon :peukku:
Tässä siis vahvistuu se, että itse biisillä ei ole enää mitään merkitystä.

Lukittu