Ihme_Mies kirjoitti:Minä olen varmaan tämän todella pro-gay forumin mielestä "kauhea homofoobikko", mutta tämä nyt ei todellakaan pidä paikkaansa. Sen sijaan olen todella äimistynyt lähisukulaisteni suhtautumisesta...en olisi uskonut, että esim. siskoni ei voi muka äänestää homoa vaikka on perinteinen vihreiden kannattajakin!
(Meinaa jättää äänestämättä, koska ei ole niin typerä, että sentään Niinistöä äänestäisi)
No kyllä se "kun se on homo" nyt vaan näyttää aika monella olevan ihan ylitsepääsemätön kynnys. Ihan ihmisiä kuuntelemalla tämä selviää. Mutta missään nimessä en väitä, että Niinistöä äänestävät vain homofoobikot ja se tulisi olemaan syy hänen presidenttiydelleen. Ei, en todellakaan. Kyllä suurin osa äänestää Niinistöä ihan oikeista syistä, mutta se ratkaiseva äänimäärä saattaapi hyvinkin tulla niiltä, jotka eivät vaan kykene homoa äänestämään.
gentedimare kirjoitti: Nilkkistö on pahinta mitä suomelle voi tapahtua.
En tunne tämmöistä Nilkkistöä, joten jos hän todellakin olisi pahinta mitä Suomelle voisi tapahtua, niin toivottavasti ei koskaan asetu ehdolle.
NIINISTÖstä Suomi saa kuitenkin hyvän ja edustavan presidentin. Haavistosta Suomi saisi myös hyvän ja edustavan presidentin. Johan tässä on 12 vuotta jouduttu kestämään ei-niin-hyvää...........
en olisi uskonut, että esim. siskoni ei voi muka äänestää homoa vaikka on perinteinen vihreiden kannattajakin!
(Meinaa jättää äänestämättä, koska ei ole niin typerä, että sentään Niinistöä äänestäisi)

Aiku oon tyhmä.....
) Vaikka on henkilövaali - kyllä puoluekannan valinta kertoo suuri siitä mitä se on puoluekannan valinnasta. Ja sillä on väliä. Politiikalla on väliä.

Miksi ja miten? Ihan vain uteliaisuuttani nyt kysyn mitä tällä ajat takaa, koska kokoomus- ja homostereotypiohin törmään itse varsin usein (tai ainakin tarkkailen niitä normaaleissa sosiaalisissa tilanteissa, mediassa ja somessa "tunnetuista syistä" varsin aktiivisesti) ja mielestäni stereotypia kuin stereotypia on aina vain stereotypia...

vaikkei se ihan tismalleen ole sitä, mitä itse asiasta ajattelen.