Serduchka kirjoitti:Ate kirjoitti:3. 11p. Ruotsi: Abba - Waterloo (3 + 8)
![]()
No johan on, vasta 3.
Ja siinäkin on pari sijaa liikaa. Omassa puntarissani ois varmaan jossain sijoilla 7 - 10. Ihan oikeesti, klassikko.
Mutta täydellisen yliarvostettu viisuvoittaja, eikä todellakaan Abban viisutyrkyistä ees se paras. Itse asiassa mä oon leikkinyt joskus ajatuksella, että entä jos Abba ois voittanut vuotta aiemmin Ring Ringillä, oisko suhtautumiseni sama? En tiijä... Liekö ärsytyksen syynä osin myös se, että kun ns. tavisten suomalaisten kanssa puhuu viisuista, niin ne aina muistaa mainita Abban viisuvoiton (siis ennen Lordin aikaa) ja jotenkin satunnaisotannalla näppituntuma on se, ettei ne ees muista/tunnista muita voittajia. Sit jos mainitsee esim. vaikka Kutri-helenan "vain hieman rauhaa" (oliko se noin suomennettu?), niin reaktio on: ai oliks sekin joku viisuvoittaja... Ai, enpä tiennytkään... Sen tiijän, että Ring Ringistä mä pidän nykyään paaaaaaaaaaaaljon enemmän kuin Waterloosta. Sitäpaitsi siitä on tullut allsång-klassikko, se löytyy lähes poikkeuksetta kaikista Allsång på Skansen-lauluvihoista 2000-luvulla.

No johan on, vasta 3.

Kahta tähteä yllättävän vähän.
Poogy - Natati la khaiai
Peret - Canta y sé feliz
Piera Martell - Mein Ruf nach dir
Mouth & MacNeal - I see a star
Tina Reynolds - Cross your heart
Olivia Newton-John - Long live love
Marinella - Krassi, thalassa ke t'agori mou
ABBA - Waterloo
Anne Karine Strøm - The first day of love
Carita - Keep me warm
Romuald - Celui qui reste et celui qui s'en va
Ireen Sheer - Bye bye I love you
Cindy & Bert - Die Sommermelodie
Jacques Hustin - Fleur de liberté
Korni - Generacija '42 (Moja generacija)
Paulo de Carvalho - E depois do adeus
Gigliola Cinquetti - Si