Tämähän on hyvä viisuvuosi! Paljon parempi kuin 1970-1972. Ei yhtään huonoa kappaletta mukana. Mutta olisipa Suomi uskaltanut lähettää "laskelmoiduksi" kutsutun
Maailman pihamaat-ihanuuden ennemmin kuin sen lastenlaulun...
(16.) LUXEMBURG: Romuald - Cathérine
[size=10px]Ei huono, mutta sen verran tylsä, että jää hyvätasoisena vuonna viimeiseksi. Jonkun täytyy kuitenkin olla viimeinen

[/size]
(15.) JUGOSLAVIA: Ivan - Pozdrav svijetu
[size=10px]Kieltämättä ihan hauska idea, mutta jos ei nyt kuitenkaan...[/size]
(14.) BELGIA: Louis Neefs - Jennifer Jennings
(13.) ITALIA: Iva Zanicchi - Due grosse lacrime bianche
[size=10px]Ihan kiva. Melodiaa kohtaan havaittavissa jonkinlaista mielenkiintoa[/size]
(12.) SVEITSI: Paola - Bonjour, bonjour
[size=10px]Mukava. Onko sama Paola kuin Sveitsin
Cinema-Paola?[/size]
(11.) SUOMI: Jarkko & Laura - Kuin silloin ennen
[size=10px]Onhan tämä klassikko omassa sarjassaan. Hyvä esitys ja sävellyskin mukiinmenevä. Biisinä ei kuitenkaan 60-luvun parhaimmistoamme, mutta ehkä paras esityksemme?[/size]
1p IRLANTI: Muriel Day - The wages of love
[size=10px]Ihan hyvä iskelmä, jossa on vauhtia mutta ei paljon muuta?[/size]
2p NORJA: Kirsti Sparboe - Oj, oj, oj, så glad jeg skal bli
[size=10px]Ihana Norja vastasi illan hömppäviisusta tällä varsin hauskalla ja mieleenpainuvalla rallilla[/size]
3p RANSKA: Frida Boccara - Un jour, un enfant
[size=10px]Tämä aukesi vasta kun kuulin studioversion. Ihan kaunis mutta ehkä liian hieman taiteellinen minun makuuni

[/size]
4p ALANKOMAAT: Lenny Kuhr - De troubadour
[size=10px]Pidän tästä tunnelmallisesta sävelmästä. Hyvällä tavalla erilainen. Varmaan yksi omaperäisimpiä voittajia?[/size]
5p RUOTSI: Tommy Körberg - Judy, min vän
[size=10px]Taattua ruotsalaista laatuschlageria. Pisteitä tulee puolet vähemmän kuin Körbergin toiselle viisulle, mutta myös Ruotsin kaksi seuraavaa viisua ovat minulla kuudentena[/size]
6p MONACO: Jean Jacques - Maman, maman
[size=10px]Hieno sävellys! Ehdottomasti![/size]
7p PORTUGALI: Simone de Oliveira - Desfolhada Portuguesa
[size=10px]Kohtalokasta! Todella hieno sävelmä. Upeaa etelän intohimoisuutta! Tässä on ihan oikeasti jotain elämää suurempaa tunnelmaa mukana. Kaikenkaikkiaan hieno TEOS ja ehdottomasti maansa parhaimmistoa![/size]
8p ISO-BRITANNIA: Lulu - Boom bang-a-bang
[size=10px]UK vastasi taas vaihteeksi (niin kuin kaikkina vuosina 1968-1972) vastasi illan ainoasta pop-viisusta.[/size]
10p ESPANJA: Salomé - Vivo cantando
[size=10px]Kuten tuli jo aiemmin todettua, mielestäni paras tämän vuoden voittajista, ja tietysti tämä on juuri se laulu, joka on kaikkein vaikeimmin saatava eri viisukokoelmilla. Tosi hyvä sävellys, jossa huokuu espanjalaista intohimoa ja aiku se kasvaa loppua kohti koko ajan.[/size]
12p LÄNSI-SAKSA: Siw Malmqvist - Primaballerina
[size=10px]Yllätyksettömästi näin[/size]
[size=9px]
MAAILMAN PIHAMAAT olisi sijoittunut tähän[/size]
Aiku se juontaja oli ihan eksyksissä kun tulokset olivat ratkenneet. "Mitä me mr. Brown nyt teemme? Ai neljä voittajaa? No kenelle minä annan palkinnot? Ai kaikille neljälle?"
Ak:n Komisario Palmu -yhtäläisyyksistä täytyy vielä minun mainita sellainen, että mulle tuli sen väliaikafilmin musiikista mieleen "Komisario Palmun erehdys" -elokuvan hämymusiikki
EDIT: Jos taas pitäisi jakaa pisteet, niin kuin tuomaristot tekivät, niin antaisin varmaan
Saksalle, Espanjalle, Britannialle ja Portugalille 2 pistettä
ja sitten vielä yhdet pisteet Monacolle ja Ruotsille
EDIT 2: Pisteet menivät ihan remonttiin. Pisteidenlaskijalle ilmoitettu muutoksesta