'
Kaksi Viisula-vuotta on nyt sitten mennyt.
Mielenkiinnosta ja aikani kuluksi ja omaksi huvikseni tsekkasin, että miten olen antanut tähtiä (pisteitä) menneiden kahden vuoden aikana.
................................................................................................................
Noiden vuosien aikana on Viisulassa ollut
521 viisua.
Antamani tähdet (pisteet) ovat jakaantuneet seuraavasti:
5 tähteä: 15 viisua.5 tähteä olen antanut kaikkein parhaimmille, sykähdyttävimmille, upeimmille viisuille.
Nämä viisut kuuluvat minusta
viisujen aateliin.
Aika vähän noita 5 tähden viisuja on kertynyt listalleni - mutta toisaalta, linjani on ollut melko tiukka pisteiden antamisessa. On hyvä kuitenkin pitää "rima" riittävän korkealla tähtien (pisteiden) antamisessa.
1970-luku nousee vahvasti esiin listallani - koska kahdeksan viisua noista viidestätoista eli
peräti yli puolet on 70-luvulta.
4 tähteä: 34 viisua.Neljä tähteä olen antanut viisuille, jotka kyllä kolahtavat, sykähdyttävät, ja joissa on (jollain tavoin) "se jokin" - mutta ei kuitenkaan niin vahvasti, että ne olisivat nousseet viiteen tähteen asti.
3 tähteä: 254 viisua.Kolme tähteä olen antanut viisuille, jotka ovat suht'koht kivoja, hyviä ja ihan kuunneltavia - mutta, jotka eivät sen suuremmin kolahda, eivätkä sykähdytä, ja joista puuttuu "se jokin".
Ovat jääneet keskinkertaisuuden, keskitason suureen viisumassaan.
2 tähteä: 178 viisua.Kahden tähden viisuiksi olen luokitellut viisut, jotka ovat minusta melko huonoja, ei-kuunneltavia viisuja.
Viisuja, joita en haluaisi, enkä viitsisi kuunnella Viisulan / Viisukuppilan ulkopuolella.
Kahden tähden viisujen määrä listallani oli minulle jossain määrin yllätys!
En muistanut, että olin antanut noin monelle viisulle vain 2 tähteä.
1 tähti: 40 viisua.Yhden tähden viisuiksi olen luokitellut viisut, jotka ovat mielestäni todella huonoja, surkeita - aivan ala-arvoisia.
...................................................................................................................
PISTEKESKIARVO:
2.63..................................................................................................................
Kivaa ja kiinnostavaahan noita vanhoja viisuja on ollut kuunnella, katsella, arvioida, pisteyttää......vaikka myönnettävä, että toisena Viisula-vuotena alkoi minulla välillä jo into, innostus hiipua, vähentyä. Mutta mukana olen pysytellyt.
Tänään - tai oikeastaan huomenna alkaa sitten jo kolmas vuosi Viisulaa.
Joten
viisuista uutta vuotta 2012 viisulalaisille
'