Tervetuloa Viisulaan!

Viisi viisua viikossa

Valvoja: Roope

Re: Tervetuloa Viisulaan!

ViestiKirjoittaja AntSa » 24 Helmi 2011, 11:46

Onnea, Viisula! :tapu: Tuntuu etuoikeutetulta olla mukana tekemässä juuri Viisulaa. <3 Yhdessä olemme vahvoja. Toivottavasti "lukijatkin" viihtyvät Viisulan äärillä pitkään! <3 LENGE LEVE LIVET & VIISULA!!! :poks:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-
AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Leonardo » 24 Helmi 2011, 21:58

Onnea Viisulalle taas tästäkin merkkipaalusta ja kiitos ahkerille kirjoittajile! :tapu:

300 viisua on siis kuultu ja arvosteltu. Oma tähtikeskiarvoni on nyt 3,13. Parhaat vuodet tähän mennessä ovat 1959 ja 1995, joiden kummankin keskiarvo on 4,00. Heikoin keskiarvo on vuoden 1958 kappaleilla eli 2,00.

Joka päivän viisu on aina yhtä odotettu! :tuuletus:
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Serduchka » 24 Helmi 2011, 22:06

Onnea Viisula! :tapu: :solttu:
"Euphoria
Forever, till the end of time
From now on, only you and I
We're going u-u-u-u-u-up...
Euphoria
An everlasting piece of art
A beating love within my heart
We're going u-u-u-u-u-up..."
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja jee euroviisut » 16 Marras 2011, 21:23

Pakko kysyä vaikka täällä erityisesti nuorilta viisulan seuraajilta, että onko viisuhistorian ensimmäisten vuosikymmenten viisumusiikki alkanut täällä tapahtuvan perehdytyksen myötä kuulostaa paremmalta. Itsekin sain tällä viikolla todeta maanantain ja tiistain viisuista, että ne olivatkin paljon parempia, kuin olin alun perin muistellut. Syy lie se, että olen täällä saanut tutustua menneiden vuosikymmenten musiikkiin paljon entistä paremmin.

Kun minä tuossa joitakin vuosia sitten lähdin ensimmäistä kertaa tutustumaan viisuhistorian varhaisimpiin voittosävelmiin, en tiennyt 1950- 60-luvun iskelmämusiikista mitään. Tämä heijastui myös senaikaisissa mielipiteissäni kyseisiin kappaleisiin. Kyllä ne siinä vaiheessa kuulostivat korviini niin tylsiltä ja ihmettelin suuresti, miten ne olivat saattaneet voittaa viisut. Tuo pisti toki miettimään viisujen senaikaista yleistasoa ja ihmettelin silloin myös, miten tuohon aikaan satoja miljoonia ihmisia jaksoi katsoa "noin heikkotasoista laulukilpailua".

Onneksi myöhemmin olen osittain viisulan ansiosta saanut kuunnella tuon ajan viisuja paljon enemmän ja tämä on tutustuttanut minua tuon ajan iskelmään aivan uudella tavalla. Myös monet ennen niin suuresti vihaamani tylsäkevoittajat ovat avautuneet minulle aivan uudella tavalla. Melodioitahan tuon ajan viisuissa todella riittää ja vanhan ajan charmi ja oikeasti laulutaitoiset solistit (jos tuohion aikaan iskelmätähdeksi pääsi hyällä laulutaidolla ja nykyään suosituksi pääsee olemalla hyvännäköinen, se vaikuttanee lauluäänenlaatuihin) ovat tuoneet uutta näkökulmaa.

Silti nuoret viisulan lukijat tuntuvat yhä pitävän tuon ajan viisuja lähinnä tylsäkkeinä. Ymmärtäähän tuon, jos ei ole menneiden vuosikymmenten iskelmää tottunut kuulemaan. Silloinhan viisut kuitenkin nousivat usein hiteiksi, joten on kai niissä hyvääkin pakko olla.

Mitäköhän mieltä tulevien sukupolvien viisufanit ovat tämän päivän euroviisuista joskus 2050-luvulla?
RIP Suomen euroviisukarsinnat 1961-2011 :rip:
jee euroviisut
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja TomppaJr » 16 Marras 2011, 21:50

Maailma nyt vaan sattuu muuttumaan. :lohduton: Mutta olen ollut oikeasti yllättynyt, miten hienoja kappaleita ihan alkuvuosilta löytyykään!
I got only one rule: always stay cool like a swimming pool
TomppaJr
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Leonardo » 01 Joulu 2011, 21:35

500. viisun kohdalla on aika päivittää omaa tilastoani. :uujee:

Sitä mukaa kun viisujen määrä kasvaa, näyttää normaalijakauma tässäkin asiassa vahvistuvan: kaikkien viisujen tähtikeskiarvoni on nyt 3,02. Vuosikeskiarvoissa paras on v. 1959 (3,75) ja huonoin v. 2002 (2,0). Vuodelta 2002 on muuten kuultu vasta kolme kappaletta, mikä on paljon vähemmän kuin miltään muulta vuodelta. Kolme M-maata on edelleen debytoimatta. Vielä 500 viisun jälkeenkään ei ole järkevää vertailla eri maiden keskiarvoja, kun niin monelta on kuultu vasta yksi kappale.

Kiitos kaikille Viisula-aktiiveille! :hali:
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja AntSa » 01 Joulu 2011, 22:01

Onnea minultakin kovasti 500-kertaiselle VIISULALLE! <3 <3 <3 <3 <3

Tämä on osoittautunut oivalliseksi väyläksi saada Kuppilan nuorisoakin hiljentymään (edes rahtuseksi) vanhempienkin viisujen äärille. Ja kuvitella saattaa että ensi kuulemalla monet aikavammat laulut saattavat kuulua nuoriin korviin kovin vierailta. Mutta ajan myötä veikkaisin sellaista, että mielteet saattavat vaihtua ja sävelmät tuntua tutummilta. :heh: :hali:

ONNEA VIISULA!!!!!!!! :ihana: Sinä olet ihana. :tuuletus:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-
AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja Mr Kite » 01 Tammi 2012, 19:41

'
Kaksi Viisula-vuotta on nyt sitten mennyt.

Mielenkiinnosta ja aikani kuluksi ja omaksi huvikseni tsekkasin, että miten olen antanut tähtiä (pisteitä) menneiden kahden vuoden aikana.

................................................................................................................

Noiden vuosien aikana on Viisulassa ollut 521 viisua.
Antamani tähdet (pisteet) ovat jakaantuneet seuraavasti:

5 tähteä: 15 viisua.

5 tähteä olen antanut kaikkein parhaimmille, sykähdyttävimmille, upeimmille viisuille.
Nämä viisut kuuluvat minusta viisujen aateliin.
Aika vähän noita 5 tähden viisuja on kertynyt listalleni - mutta toisaalta, linjani on ollut melko tiukka pisteiden antamisessa. On hyvä kuitenkin pitää "rima" riittävän korkealla tähtien (pisteiden) antamisessa.

1970-luku nousee vahvasti esiin listallani - koska kahdeksan viisua noista viidestätoista eli peräti yli puolet on 70-luvulta.

4 tähteä: 34 viisua.

Neljä tähteä olen antanut viisuille, jotka kyllä kolahtavat, sykähdyttävät, ja joissa on (jollain tavoin) "se jokin" - mutta ei kuitenkaan niin vahvasti, että ne olisivat nousseet viiteen tähteen asti.

3 tähteä: 254 viisua.

Kolme tähteä olen antanut viisuille, jotka ovat suht'koht kivoja, hyviä ja ihan kuunneltavia - mutta, jotka eivät sen suuremmin kolahda, eivätkä sykähdytä, ja joista puuttuu "se jokin".
Ovat jääneet keskinkertaisuuden, keskitason suureen viisumassaan.

2 tähteä: 178 viisua.

Kahden tähden viisuiksi olen luokitellut viisut, jotka ovat minusta melko huonoja, ei-kuunneltavia viisuja.
Viisuja, joita en haluaisi, enkä viitsisi kuunnella Viisulan / Viisukuppilan ulkopuolella.

Kahden tähden viisujen määrä listallani oli minulle jossain määrin yllätys!
En muistanut, että olin antanut noin monelle viisulle vain 2 tähteä.

1 tähti: 40 viisua.

Yhden tähden viisuiksi olen luokitellut viisut, jotka ovat mielestäni todella huonoja, surkeita - aivan ala-arvoisia.

...................................................................................................................

PISTEKESKIARVO: 2.63

..................................................................................................................
Kivaa ja kiinnostavaahan noita vanhoja viisuja on ollut kuunnella, katsella, arvioida, pisteyttää......vaikka myönnettävä, että toisena Viisula-vuotena alkoi minulla välillä jo into, innostus hiipua, vähentyä. Mutta mukana olen pysytellyt.

Tänään - tai oikeastaan huomenna alkaa sitten jo kolmas vuosi Viisulaa.
Joten viisuista uutta vuotta 2012 viisulalaisille :peukku:

'
Viimeksi muokannut Mr Kite päivämäärä 04 Tammi 2012, 01:24, muokattu yhteensä 1 kerran
Elämä on suuri sirkus - mutta: the show must go on.
Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

ViestiKirjoittaja romualdo » 02 Tammi 2012, 13:56

Onnea,
Arvokasta ja Elämyksellistä ja Hyvää ja Antoisaa Uutta Vuotta Kaikille Kuppilan Porukoille ja Etenkin Tämän Mainion Viisulan Ylläpitäjille .....

mennyt viisulavuosi,jo kolmas, uskomatonta...miten aika rientää... oli siis aikaisempia vuosia ehkä vaisumpi... mutta jos ny ajattelen menneitä viikkoja ja kuukausia niin omassa TOP 3:ssa 2011 ovat päälimmäisinä Jugoslavian ja Sveitsin mahtavat viisut v. 1973... ahahahahah ahhhhhhh .... ja orkun hyviä ovat olleet tietysti mm. (nyt pitää luntata, palaan kohta ... hehkuttamaan .... )
romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas

Edellinen

Paluu Viisula