Saksa 2009: Alex Swings Oscar Sings! - Miss kiss kiss bang

Alex Swings Oscar Sings! - Miss kiss kiss bang

*****
11
17%
****
14
22%
***
16
25%
**
13
20%
*
11
17%
 
Ääniä yhteensä: 65

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saksa 2009: Alex Swings Oscar Sings! - Miss kiss kiss ba

Viesti Kirjoittaja lharju »

AntSa kirjoitti:Suorastaan epäpidin tästä ennen itse viisufinaalia. Salissa rupesin ihan tästä useamman esityksen ansiosta pitämään.
Mulle kävi juuri päinvastoin. Tää oli audiona kuunneltuna aivan mahtava paketti mun mielestäni. Ensimmäinen julkinen esitys, jossa oli mukana iso orkesti ja paljon tanssijoita, oli mielestäni todella hieno, ja pidin tätä suorastaan tyylikkäänä - ja ajattelin, että sillä Saksa voisi erottua hyvälle sijoitukselle. Etenkin kun raadit tekivät paluun ja ne tykkäsivät niin paljon Roger Ciceron viisusta kaksi vuotta aikaisemmin. No, nähtiinkö Moskovan lavalla jotain tyylikästä? Ei ihan. :rofl: Yksi euroviisuhistorian mauttomimpia esityksiä. Ei mitään Dita von Teeseä ja hänen tyylisiä esityksiä vastaan, mutta miten ihmeessä se liittyi tähän kappaleeseen. Ja nuo solistin värilliset housut. :tajutkaa: Tuli aika ristiriitainen olo. Uskoisin, että ne jotka pitivät esityksestä, eivät tykkää tämän tyylisestä musiikista, ja ne jotka tykkäsivät itse biisistä eivät arvostaneet esitystä. Onkohan tässä kaikkein pahiten livenä ryssitty euroviisukilpailija? :mitvit:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Saksa 2009: Alex Swings Oscar Sings! - Miss kiss kiss ba

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

lharju kirjoitti:No, nähtiinkö Moskovan lavalla jotain tyylikästä? Ei ihan. :rofl: Yksi euroviisuhistorian mauttomimpia esityksiä. Ei mitään Dita von Teeseä ja hänen tyylisiä esityksiä vastaan, mutta miten ihmeessä se liittyi tähän kappaleeseen. Ja nuo solistin värilliset housut. :tajutkaa: Tuli aika ristiriitainen olo. Uskoisin, että ne jotka pitivät esityksestä, eivät tykkää tämän tyylisestä musiikista, ja ne jotka tykkäsivät itse biisistä eivät arvostaneet esitystä. Onkohan tässä kaikkein pahiten livenä ryssitty euroviisukilpailija? :mitvit:
Tunnistan tuon kuvion siinä mielessä että jostain kumman syystä jazzahtavasta musiikista on tullut joko sellaista jukkahaurumaisten musiikkidiggarien monimutkaisuutta kaiken muun yli korostavaa, omaa makuaan ja älyään ylimmille istuimille sovittavaa erilaisten fuusioiden temmellyskenttää tai sitten tätä superkonservatiivista eduskunnan silmäätekevien "laatutietoisuutta" so. Storyville Eduskunnan kupeessa iltamenoja varten, Pori Jazz firman piikkiin - New Yorkilaiset rikkaat valkoiset korkekamoraaliset liberaalit (Frasier) jne . Tai sitten taaksepäin katsovien vinyyliretroilijoiden juttu, mutta tämä viimeksimainituin on näistä poikkeava, sikäli että siihen mahtuu sentään avarakatseisuutta. Tuo keksimmäinen, "konservatiiviset laatutieoiset" kaiketi nojaa valkoisen swingin maailmaan, joka taas olis sitä 1930-luvun ja siitä eteenpäin kiltteytettyä afrikkalaisten amerikkalaisten jazzia. MUTTA jos katsotaan jazzia kokoanisuutena ja sen nousua 1920-luvulla niin salakapakat, kieltolaki, paheet, morallittomuus, mafia Al Capone, Harlem ... eivätkö nämä kaikki ole juurikin sitä jazzin maailmaa, joka teki siitä niin kiehtovan - ja joka jatkoi eloaan 1950-luvun konservatiivisen pinnan alla. Ja siihen maailmaan Dita von Teese, kiiltävät pöksyt, kaikki tuo istuu kuin nenä päähän, etenkin kun ottaa huomioon eurooppalaisen jazzin, Pariisin, Josephine Bakerin jne puhumattakaan Berliinin kabareesta. Mielestäni tämä oli kyllä erittäin ryssitty juttu (jo lähtökohtaisesti), mutta esityksessä eli käsitys tyylistä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11536
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Saksa 2009: Alex Swings Oscar Sings! - Miss kiss kiss ba

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Taija osaa sanoa asiat aina niin iskevän lyhyesti ja kansantajuisen osuvasti... kehuinko mä jo tään laulun, justiinhan nämä arvosteltiin, toissa vuonna! ... 5 pist. ihanasti vanhahtavati svengaava.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Saksa 2009: Alex Swings Oscar Sings! - Miss kiss kiss ba

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

romualdo kirjoitti:Taija osaa sanoa asiat aina niin iskevän lyhyesti ja kansantajuisen osuvasti... .
Ai en vai :heh: ? Pahoitteluni - joo, olet oikeassa, selkeä kirjallinen ilmaisu on ollut ongelmani, no, aina. Ala-asteella jo istuttiin äidin ja opettajan kanssa useaan kertaan pohtimassa mitä asialle voisi tehdä. Onneksi ope oli hyvä ja kiva ja sanoi kannustavasti, että minulla on vaan niin nopeasti asioita yhdistelevä ajatuksenjuoksu, ettei kirjoittaminen pysy perässä - olisi muutoin voinut nimittäin uteliaisuus ja kouluinto sen myötä helposti tulla maahan lyödyksi. Toisaalta jatko sisälsi perusteetonta positiivista ajattelua, kun uskoi että korjaantuu itsestään kun kirjoittamiseen tulee rutiinia. Ei se ihan niin mennyt, valitettavasti, ja kyllä, edellinen viesti oli poikkeuksellisenkin sekava. Ei siinä mitään sisältöäkään oikein ollut, niin, että enpä ala edes miettimään mitä oikein yritin sanoa. Ensi kerralla paremmalla kontorollilla.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Subculture
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3677
Liittynyt: 30 Huhti 2004, 12:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saksa 2009: Alex Swings Oscar Sings! - Miss kiss kiss ba

Viesti Kirjoittaja Subculture »

Mä en tykkää ollenkaan tällasista discosvingeistä tai discomambo vitosista.
Kovasti oli haisteltu viisufaneja miellyttävää säihkettä ja glitteriä, mutta kaikki tuo jätti kylmäksi. Olisi ollut edes campia, mutta tää ei toiminut. Edes vasta lopussa paljastettu sixpakki ei tuonut pelastusta.

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saksa 2009: Alex Swings Oscar Sings! - Miss kiss kiss ba

Viesti Kirjoittaja lharju »

ta1ja kirjoitti: Ei se ihan niin mennyt, valitettavasti, ja kyllä, edellinen viesti oli poikkeuksellisenkin sekava. Ei siinä mitään sisältöäkään oikein ollut, niin, että enpä ala edes miettimään mitä oikein yritin sanoa. Ensi kerralla paremmalla kontorollilla.
Pöh, pöh. Mä ainakin olin ymmärtävinäni ihan täysin oivallisen näkökulman. :joojoo:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11536
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Saksa 2009: Alex Swings Oscar Sings! - Miss kiss kiss ba

Viesti Kirjoittaja romualdo »

nii mäkin, ja rönsyileehän munkin jutut välillä aivan valtoimenaan, mikä helposti ärsyttää, itseänikin... muttei haittaa Ta1ijalla, anna mennä vaan, monipuolisia näkökantoja Sulla... ah!

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Saksa 2009: Alex Swings Oscar Sings! - Miss kiss kiss ba

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^,^^ no kiitos :hali: , joskin minulla on tunne että vähän taisin lypsää tuollaista herrasmiesmäisyyttä :heh: Kiitos kuitenkin. Viesti oli sekava ja yritän olla selkeämpi, eihän sitä kehity jos ei kehitä vai miten se menee :heh: .
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2681
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saksa 2009: Alex Swings Oscar Sings! - Miss kiss kiss ba

Viesti Kirjoittaja inomu »

Oon aina ihmetellyt, miksi se Dita piti tonne raahata kun ei sitä paljoa edes näytetty :mitvit: Kappale on peruspoppia tyhmällä swingillä varustettuna. 3 tähteä, kun tätä kuitenkin jaksaa kuunnella.
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10712
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Saksa 2009: Alex Swings Oscar Sings! - Miss kiss kiss ba

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Hyvä kappale. Esitys on syvältä, mutta pidän todellan paljon itse biisistä. VIISI
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
JedHead
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 194
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 11:22

Re: Saksa 2009: Alex Swings Oscar Sings! - Miss kiss kiss ba

Viesti Kirjoittaja JedHead »

Ihan kiva huumoriviisu. Ällöttävä esitys kyllä pilasi kappalettakin. Saksan tasoon nähden hyvä... Kolme
Here I stand, no guns, no guard.
Come face me now, my soul, my heart.

#nofear2016

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7508
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Saksa 2009: Alex Swings Oscar Sings! - Miss kiss kiss ba

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

Kun katsoin äitini kanssa näitä viisuja, äitini lopetti katsomisen tähän esitykseen :heh:
:stara: :stara: :stara:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Elvis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6397
Liittynyt: 01 Marras 2013, 13:06

Re: Saksa 2009: Alex Swings Oscar Sings! - Miss kiss kiss ba

Viesti Kirjoittaja Elvis »

Hauska ja oikein vauhdikas kappale. Hyvä livelaulu. Saksan 2000-luvun parhainta antia.
Live-esitys ei niin ollut mieleeni. Mutta ****
"It Has Always Been Now Or Never.
The Decision Has Got To Be Made"

Melovin - Under The Ladder

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11536
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Saksa 2009: Alex Swings Oscar Sings! - Miss kiss kiss ba

Viesti Kirjoittaja romualdo »

MuzaMaza kirjoitti: 17 Syys 2011, 13:23 Jaa-a. Mitähän tästä nyt sanoisi. Dita oli loppuviimeks aika turha. Maailmantähti, jota en tosin kyllä oikeastaan tuntenut ennen euroviisuja. Vaisu ulospano sittenkin Moskovan lavalla. Jotain ärsyttävääkin vaikka sinällään rullaa





---






no on täälä taas moni tosikko ... (täh !? onko mulle tullu hahmottamishäiriö vielä näin wanhemmiten) siis otetaans uusiks : shiis - ... moni tosikko suoltamassa angstejaan ja heikon itsetuntonsa probleemaa ... ja äärikonservatiivista puoltaan ... (!??!!) ... mut siis, burleskia, kerrankin ... laulu on tosi vetävä, ja wanhan Saksalaismusarakkauteni takia, voisin viel nostaa tuota vuosi sitten antamaani tuomiopistettäni ... tuanno noin 3.4:een ...

Alusa katoin ett onks kundi laittanu oikeaan lahkeeseen suunnilleen punapäisen tulppaanin kohdalle jotain ylimääräistä... Kaikki keinot käyttöön ... :roll:

Vastaa Viestiin