Ukrainan käännöskisan tulokset!

Sanoituskilpailukausi 2004
Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3100
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Kesä tulee ja villi tanssi kajahtaa ympäri suomineidon kumpuilevia muotoja. Tämän vuoden voittobiisin suomennoskilpailun voittaja on saatu selville. Sanoitusexperttimme Diggari vetäisi ässän hihastaan ja meni voittamaan skaban sanoituksellaan VILLI TANSSI. Onnea voittajalle ja kiitos kaikille osallistujille sekä äänestäjille, upea kisa!

1.Diggari - Villi tanssi 118
2.Mikkelsson - Soikoon tuulet 106
3.Timoteus - Jumalten tanssi 96
4.Huilumies - Villi jenkka 82
5.salla - Villin tanssin 73
6.TOMItu - Ukkonen 68
6.JukkaV - Meidän tanssi 68
8.male - Roviolla 61
9.Aurelius - Kun taas lähden 37
10.Nadi - Nää miehet 35

Kokonaisen pistetaulukon voinette bongata täältä http://www.geocities.com/tomitu83/uk20rai04na.html Tähän loppuun vielä voittaja sanoitus!

VILLI TANSSI

Hei, hei...

Hei, kulta, oon tulta
On kuumat liekit valloillaan
Shii-ri-ki-dai, shii-ri-ki-dam-dei
Shii-ri-ki-dai, shi-ki-riia-dam-da

Sua kiusaan, niin sut saan
Kun tanssin, jäät mua seuraamaan
Shii-ri-ki-dai, shii-ri-ki-dam-dei
Shii-ri-ki-dai, shi-ki-riia-dam-da

Lyö rummut, soi torvet
Soi, soi villit äänet

Aina, aina olet nyt mun
Aina tiukemmin sidon sut rytmiin
Aina, aina uniis tuun sun
Aina sielus jää mun villiin tanssiin

Hei, hei...

On mahti tää tahti
Kuin noiduttu mä pyörin vaan
Shii-ri-ki-dai, shii-ri-ki-dam-dei
Shii-ri-ki-dai, shi-ki-riia-dam-da

Sua kiusaan, niin sut saan
Kun tanssin, jäät mun seuraan
Heei, dam-dei
Shii-ri-ki-dai, shi-ki-riia-dam-da

Lyö rummut, soi torvet
Soi, soi villit äänet

Aina, aina olet nyt mun
Aina tiukemmin sidon sut rytmiin
Aina, aina uniis tuun sun
Aina sielus jää mun villiin tanssiin

He-he-he-hei...

Tanssi kutsuu, mukaan sut vien
Tanssi jatkuu halki vuosien
Tanssi jatkuu
Soi, soi villit äänet

Aina, aina olet nyt mun
Aina tiukemmin sidon sut rytmiin
Aina, aina uniis tuun sun
Aina sielus jää mun villiin tanssiin

Hei, hei...
Viimeksi muokannut TOMItu, 06 Kesä 2004, 13:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja Nadi »

Onnea Diggarille!

Jihaa, vihdoinkin ensimmäinen viimeinen sija :lol: :lol: :lol: :lol: ....olisin meinaan odottanut sitä jo aikaisemmin, kun niin luokattomia ovat olleet viime aikoina nuo käännökseni.... :oops:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30539
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Nadi kirjoitti:Onnea Diggarille!

Jihaa, vihdoinkin ensimmäinen viimeinen sija :lol: :lol: :lol: :lol: ....olisin meinaan odottanut sitä jo aikaisemmin, kun niin luokattomia ovat olleet viime aikoina nuo käännökseni.... :oops:
:roll: http://www.geocities.com/canarialintu/viisut/ger03.html ja http://www.geocities.com/canarialintu/viisut/gbr03.html :roll:

Onnittelut Diggarille ja Mikkelssonille sekä vielä Aureliukselle, olihan tämä tulos jo melkoisesti parempi kuin All kinds of everything -kisassa. Ja JukkaV:kin vältti kolmen viimeisen joukkoon sijoittumisen, onnittelut! :)
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Diggari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 750
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja Diggari »

party-smiley-009: Kerrankin satuin pääsemään koneelle jo puoleltapäivin ja mukavahan tämmöistä on lukea. En seuraile väliaikatilanteita nykyään joten iloinen tunnelmani on ihan tuore.

Tekstini oli kovan työn tulos joten hyvä että puurtaminen joskus kannattaa. Tulossa on minua enemmän kiinnostavia käännöstöitä, mutta vuoden viisun käännösvoitto on aina jotain hienoa, kiitos kun saatoin miellyttää teitä muita. Eihän näitä pelkästään itselle tehdä. Toisaalta on hyvä että sentään kaikki eivät tykänneet. Olipa mielenkiintoista nähdä kuka oli minkäkin käännöksen takana ja kelle tuli pahasti kirjoitetuksi...
Sitten suunnataankin Balkanin suunnalle reiter: .

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Onnea Diggarille ja kiitos Mikkelssonille tunnelmallisesta tuotoksesta! Te kaksi erotuitte joukosta ihan ylivoimaisesti. Pahoitteluni kääntäjille, että en jokaista erikseen arvioinut mutta muiden arvioita lukiessani huomasin, ettei minulla juurikaan niihin ollut lisää kommentoitavaa. Ukraina-kisa oli ensimmäinen, jonka ikinä olen pisteyttänyt ja tehtävä oli oikein miellyttävä. Pyrin jatkossakin paneutumaan käännöksiinne ja lupaan myös panostaa arvosteluihin. :)
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Onnittelut voittajalle! Tosin kolmen jumbon joukko vaanii minua edelleen... Ilmeisesti olen sen verran tyhmä ja lahjaton, etten kykene korkeampiin sijoihin... :roll: ... enkä kehittymään! No, pitää olla onnellinen 7. sijasta, joka muuten pisteellisesti yhtä arvokas tällä kertaa kuin 6. sija.

Oliko tämä muuten oikeasti Nadin ensimmäinen viimeinen sija? Muistelisin, että Nadillakin olisi muitakin häntäpään sijoituksia - vai onko esim. minä tai male pelastanut niiltä?

Olikohan tämä viimeinen käännöskisani? Kenties!
Viimeksi muokannut JukkaV, 07 Kesä 2004, 11:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3100
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

JukkaV kirjoitti:No, pitää olla onnellinen 7. sijasta, joka muuten pisteellisesti yhtä arvokas tällä kertaa kuin 6. sija.
Korjattanee että Jukka on sijalla 6 :D Tosiaan, muistin laittaa kyllä itseni sijalle 6 koska itselläni oli yksi 10 pisteen saalis, joka siis nosti "näennäisesti" minut Jukan ohitse. Mutta en sitten enää muistanut laittaa meitä samalle sijalle, no immeinen on erehtyväinen, ei saisi leipoa samaan aikaan raparperipiirakkaa ja väsätä Ukrainan tuloksia :D

Mutta äläpäs nyt Jukka mene näiden ulkopuolisten arvostelijoiden pisteitä nälvimään. Todella mukavaa että saamme myös vähän "ulkopuolisia" näkökulmia aiheeseen. itselläsikin ei heidän antamat äänet merkittävästi poikenneet muiden antamista äänistä! On vain rikkaus, että meillä on näinkin innokkaita käännösimmeisiä!

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

En mä kyllä kenenkään käännöstä "nälvinyt" kun niitä ulkopuolisena äänestin (en edes käynyt kommentoimassa), ja oikeastaan ajattelin että onpa hyviä tekstejä. Ei mulla tulisi mieleenkään verrata "osaisin itse paremmin, mutta en jaksa". Kyllähän joku saattaisikin noin ajatella, mutta mun(kin) mielestä se on vain kivaa että ulkopuolisiakin jaksaa kiinnostaa! Äh, aivan sama :roll:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
maailmanloppu
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 717
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 20:33
Paikkakunta: Turkumaa
Viesti:

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja maailmanloppu »

Hei tässähän on väärä voittaja! ;)

Ei vaan, onnittelut diggarille, vaikka Mikkelssonin teksti itseä paljon enemmän miellyttikin, oli jopa todellinen helmi muihin verrattuna. :)
Veljelleni sanoisin ihan näin julkisesti, että voin minä jättää nämä käännökset arvioimattakin, jos se kerran noin paljon korpeaa.

Täältä tähän.
"Kahvin pitää olla makeaa kuin rakkaus, mustaa kuin helvetti ja vahvaa kuin kuolema" -Charles-Maurice De Talleyrand-Périgord

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja ashanti »

JukkaV kirjoitti:Harmittavat nuo ulkopuoliset äänestäjät: mielestäni niitä ei saisi olla, koska on monia (yleensä muuten jopa naisia - yllätyshuomio!), jotka kyllä uskaltavat arvostella, muttei koskaan itse osallistua. Tällä kertaa ilman niitä olisin voittanut Sallan... Kääntäjissä olen taas huomannut, että suurin osa on miehiä. Mistä tämä johtuu: naisten psyykkeen heikkoudesta vai esteellisenä toimivasta perfektionistista? Ilmeisesti sama ilmiö kuin se, miksi esim. lukiossa muuten hyvin pärjäävät tytöt ottavat sen lyhyenlännän matematiikan. Eli: ei kestetä mahdollista huonoa onnea.
Haistakaa halivilivoo! Ensin itketään, kun ei ole osallistujia, ei käännöskisajärjestäjiä ja esitetään yleisesti kutsuja arvostelemaan käännöksiä. Korostan vielä, että arvostelin tällä kertaa elämäni ensimmäistä kertaa ja pidin siitä todella paljon. Jos siitä tällaista pikkumaista palautetta saa niin taisipa olla viimeinen kerta. Kysehän on herranen aika kisasta ja arvioimisesta, itsehän olet mukaan tuotoksesi lykännyt. Kaiken huippu on JukkaV:n naurettava sukupuolien ero-veto. Mikä ihmeen pakkomielle sinulla on aina vetää joku seksuaalisuus-teema vähintään aiheeseen kuin aiheeseen. "Naisten psyyken heikous." Pah, törkeää. :evil:

Onnea Sallalle JukkaV:n voittamisesta ja Nadille siitä, että osallistuu jatkossakin, vaikka jäi tällä kertaa viimeiseksi siitä sen enempää varmaankaan traumatisoiduttua. Go girls!
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Yrittäkää nyt hyvät ihmiset ymmärtää, että alituiset huonohkot sijoitukset (tämä muuten oli kolmanneksi paras sijoitukseni käännöskisahistoriassa) söisivät ketä tahansa henkisesti!
Viimeksi muokannut JukkaV, 07 Kesä 2004, 12:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3100
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Harmittavat nuo ulkopuoliset äänestäjät: mielestäni niitä ei saisi olla, koska on monia (yleensä muuten jopa naisia - yllätyshuomio!), jotka kyllä uskaltavat arvostella, muttei koskaan itse osallistua.
Kerroppa oi murteiden ystävä, mikä tästä lauseessa jää epäselväksi? Itse todellakin luin tämän siten, että ettet halua ulkopuolisia äänestäjiä koska niitä "ei saisi olla". Eihän niitä saisi olla, vaan kaikkien soisi osallistuvan omalla käännöksellään. Tekstiannostasi kuitenkin välittyy se kuva, että ulkopuolisilla ei saisi olla äänestysoikeutta. Tätä et varmaankaan tarkoittanut, mutta sellaisen kuvan annat! Kannattaa siis harkita miten asian ilmaisee, nytkin on jo moni vetänyt Citymarketin tarjousherneet nenäänsä.

Samaan hengenvetoon totean, että todellakin KAIKKI ovat tervetulleita niin käännöksiä väsäämään kuin niitä arvostelemaan. Suotavaahan on se, että mahdollisimman moni tekisi oman sanoituksen, mutta kaikilla ei riitä aikaa, joten tuo äänestys/kommentointi mahdollisuus on tässä mitä mahtavin. Eli jos aikaa on niin silloin arvostellaan!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Kuules nyt, TOMItu, ainakin minulla menee nykyään noin tunnin verran siihen, kun arvostelen käännöksiä... Eikös nämä keskustelut muuten sopisi tuonne käännösaltaalle?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3100
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Aihehan mielestäni koskee juuri tätä aihetta, kun se tässä tuli kerran esille. Aiheita on turha siirrellä suuntaan ja toiseen kun kuitenkin siellä välissä on aina itse Ukrainaa koskevia kommentteja!

Tunnenpa yhden henkilön joka murisi aikoinaan siitä, ettei kerkeä kommentoimaan tai tekemään sanoituksia. Kukakohan tuo mahtoi olla :D Joten eiköhän anneta niiden ruusujen ja pionien kukkia, sehän on se idea eikö?

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

TOMItu kirjoitti:Tunnenpa yhden henkilön joka murisi aikoinaan siitä, ettei kerkeä kommentoimaan tai tekemään sanoituksia. Kukakohan tuo mahtoi olla :D
En viitsi kommentoida tätä asiaa...
Viimeksi muokannut JukkaV, 07 Kesä 2004, 12:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3100
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

:D Ai että kun ollaan niin ahtaalla, että on pakko hakea viimeisiä oljenkorsia! Mutta asiaan, Jukan "ylempi viittaus" ei oikein nyt mitenkään liity asiaan!
ihmisarvoa-> mielestäni on säilynyt
kunniaa -> mielestäni edelleen tallella
Ihonväriä-> en ole vaihtanut Jukan ihonväriä
kansallisuutta-> en liioin hänen kansalaisuuttaan
syntyperää->saati syntyperää
vakaumusta-> ?
sukupuolta-> :D
henkilön ominaisuuta-> ehei...
asiaankuulumattomasti->noup
halventavasti-> eipä löydy tätäkään!

Olen siis ottanut kantaa vain siihen mitä on edellä olevissa viesteissä mainittu ja tuonut sen pohjalta näkemyksiä ja faktoja esiin. Joten mitään sääntöä ei todellakaan ole rikottu ja mielestäni hyvin outoa edes vetää koko keskusteluun tuollainen, kun itse on koko jutun takana . <-tuo lienee piste

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30539
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Sopivan pykälän otitkin esille!
12. Kaikkien ihmisarvoa ja kunniaa on suojattava. Ihonväriä, kansallisuutta, syntyperää, vakaumusta, sukupuolta tai muuta henkilön ominaisuuta ei pidä tuoda esiin asiaankuulumattomasti tai halventavasti.
Jep. Itse olen ainakin ilahtunut siitä, että käännökset kiinnostavat edes muutamaa henkilöä, jotka eivät kisaan syystä tai toisesta osallistu. Kyllä kisan ulkopuoliset äänestäjät ovat tervetulleita, vaikka näiden maku sitten poikkeaisikin osallistujien näkemyksistä. Näitä ulkopuolisia äänestäjiä tosin olisin halunnut nähdä enemmänkin kevättalven retrokisoissa, joissa osallistujamäärät jäivät varsin mitättömiksi ja kun yleensä ulkopuolisia äänestäjiä ei juuri ollut, olivat sijoitukset sitten aina pisteestä - parista kiinni. Mutta hyvä, että kisat edes nyt kiinnostavat. :)
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Eletään yhdessä ja annetaan kaikkien kukkien kukkia! :D Hyvä kisa oli!
Viimeksi muokannut JukkaV, 07 Kesä 2004, 12:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30539
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

JukkaV kirjoitti:Mielestäni en ole halventanut kenenkään sukupuolta, kun olen ihmetellyt sukupuolten jakautumista.
Jos TOMItun kommentissa oli jotakin halventamista, niin taatusti oma kommenttisi sisälsi naisten halventamista (psyykkeen heikkous, eivät kestä huonoa onnea jne. jne.). :roll: Ja vaikkei se olisi ollutkaan halventamista, voi sukupuolikysymyksen mukaantuontia pitää asiaankuulumattomana.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
salla
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 943
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 21:11

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja salla »

Mistä tämä johtuu: naisten psyykkeen heikkoudesta ??


:shock:
Tai ehkä meillä ei ole munaa tarpeeksi osallistua :lol:

Avatar
Aurelius
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 05 Touko 2004, 14:55
Paikkakunta: Kanta-Häme

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja Aurelius »

Onnittelut Diggarille ja Mikkelssonille sekä vielä Aureliukselle, olihan tämä tulos jo melkoisesti parempi kuin All kinds of everything -kisassa. Ja JukkaV:kin vältti kolmen viimeisen joukkoon sijoittumisen, onnittelut! :)[/quote]

Totta, petraantui kuin Suomi viisuissa aikoinaan, kiitoksia :lol:
"Muuten hän oli niinkuin yksi meistä vaan, hän rokkia rakastaa ja jäisiä papuja."

Avatar
Aurelius
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 05 Touko 2004, 14:55
Paikkakunta: Kanta-Häme

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja Aurelius »

Jep. Itse olen ainakin ilahtunut siitä, että käännökset kiinnostavat edes muutamaa henkilöä, jotka eivät kisaan syystä tai toisesta osallistu. Kyllä kisan ulkopuoliset äänestäjät ovat tervetulleita, vaikka näiden maku sitten poikkeaisikin osallistujien näkemyksistä. Näitä ulkopuolisia äänestäjiä tosin olisin halunnut nähdä enemmänkin kevättalven retrokisoissa, joissa osallistujamäärät jäivät varsin mitättömiksi ja kun yleensä ulkopuolisia äänestäjiä ei juuri ollut, olivat sijoitukset sitten aina pisteestä - parista kiinni. Mutta hyvä, että kisat edes nyt kiinnostavat. :)[/quote]

Niin, tässä olen samoilla linjoilla kuin Timoteus. Aika tylsää olisi jos arvioijina toimisi "oma sisäpiiri", ulkopuolisilla on enemmän objektiivisuutta kuitenkin, kuin kisaan osallistuvilla. Ymmärrän JukkaV:n korpeamisen, mutta etpä sinäkään ylen ystävällisesti kommentoi muiden tekstejä. Kommentin "pitäisikö itkeä vai nauraa" minä otin aika loukkaavanakin, kunnes asiaa pohdittuani totesin, ettei tämä saa olla niin vakavaa, että yöunet menee ja harmittaa jatkuvasti. Taiteellisilla sieluilla, luovilla yksilöillä, on taipumus vaalia omia luomuksiaan aarteina (mitä ne subjektiivisesti varmasti ovatkin) ja tietysti tekee kipeää, kun tullaan sanomaan, ettei se sinun aarteesi ole kissankultaa arvokkaampi, mutta sehän on lopultakin vain yksi mielipide... Muistan toki Madonnan aikanaan sanoneen, että mikäli yksi kymmenestä sanoo, ettei pitänyt hänen laulustaan, hän muisti vain ja ainoastaan sen yhden. Niinhän se on. Mutta sen kanssa vain täytyy elää. Mutta ymmärrän todella hyvin, että korpeaa! Tsemppiä vaan ja sitkeyttä!

Niin ja onnittelut voittajalle!!! :D
"Muuten hän oli niinkuin yksi meistä vaan, hän rokkia rakastaa ja jäisiä papuja."

Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja Nadi »

JukkaV kirjoitti:Yrittäkää nyt hyvät ihmiset ymmärtää, että alituiset huonohkot sijoitukset (tämä muuten oli kolmanneksi paras sijoitukseni käännöskisahistoriassa) söisivät ketä tahansa henkisesti!
Noh, kuten Timoteus ystävällisesti muistutti, niin tämä ei todellakaan ollut ensimmäinen viimeinen sijani, vaan peräti jo kolmas. Ja itse asiassa erittäin hauska sellainen :lol: :lol: :lol: .

Jukka, yllämainun lisäksi en ymmärrä alkuunkaan tapaasi soimata ulkopuolisia äänestäjiä! Jättäisin kyllä nuo lausunnot täysin omaan arvoonsa ja innostaisin ulkopuolisia äänestäjiä joukolla mukaan. Pienestä vastatuulesta huolimatta!!!!!

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Vastaisuudessa ilmoitan aina, kun hiukankaan mieleni pahenee. Kuitenkin, olen pyytänyt yhtä moderaattoria eliminoimaan nämä viestit. Toinen vaihtoehto olisi se, että kaikki muokkaisivat viestejänsä.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja male »

Nyt kyllä harmittaa. Sain todella paljon piseitä verranttuna takana oleviin kun yleensä jos olen kahdeksas kymmenestä niin voitan viimeiset suunniilleen pisteellä ja oli minulla mahkut permpaankin. No Serbian kisassa odotan että menestystä tulisi. Onnea voittajille!
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Aurelius
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 05 Touko 2004, 14:55
Paikkakunta: Kanta-Häme

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja Aurelius »

JukkaV kirjoitti:Vastaisuudessa ilmoitan aina, kun hiukankaan mieleni pahenee. Kuitenkin, olen pyytänyt yhtä moderaattoria eliminoimaan nämä viestit. Toinen vaihtoehto olisi se, että kaikki muokkaisivat viestejänsä.
Höpö höpö JukkaV! Kyllä tämä kuppila tämän keskustelun kestää ja mitä järkeä olisi poistaa ihan hedelmällinen keskustelu? Ethän sinä pahaa tarkoittanut, purit vain pahaa mieltäsi. Mutta hyviin tapoihin kuuluu anteeksipyyntö, ei viestin poistaminen vaivihkaa, joten kun se on nähty, on tämä keskustelu loppu. Minä ainakin tahdon edelleen ulkopuolisia äänestämään ja parhaat ystäväni ovat naisia, joten heitä ei saa täällä morkata, mutta et ymmärtääkseni tätä JukkaV tarkoittanutkaan.

Hyvä ajatus kyllä on, voisiko kommentit pitää piilossa lopputulokseen asti, mutta kun sitä kuitenkin haluaa päästä näkemään, miten pärjätään, niin odotus olisi aika pitkä. Voisi toisaalta olla niin, että samaan tapaan kuin käännös & äänet, kommentit valvojalle ja sitten pääsee pisteseurantaan ja kommentit julkaistaan lopputuloksen myötä, mutta... Itse olen noudattanut "sääntöä", eli en lue muiden kommentteja ennen omaa kommentointia, mutta kyllä tämä voi vaikuttaa, jos sääntöä ei noudata.

Minua mietityttää se myös, että valvojan pitäisi olla kisaan osallistumaton henkilö. Eihän Idols kisaajatkaan tuomareinaan toimineet. Mutta jos ei vapaaehtoisuutta löydy, niin pakkohan se on löytää omasta porukasta. Kuitenkin jos oma sanoitus on kisassa, niin on kyllä jäävi toimimaan valvojana. Ei voi olla puolueeton, se vain on inhimillisesti mahdotonta. :D

Lisäksi voisiko kisa olla leikkimielinen? Viime kisojen tunnelma on ollut ahdistava ja riitaisa, eikös täällä pitäisi kannustaa, ei murskata? Jos joku luulee saavansa kirkkaamman kruunun kun voittaa käännöskisan, niin kiva hänelle. Leikkiä ja harrastusta tämä kait kuitenkin on? Tylsää lukea ikäviä kommentteja, kun mikään ei ole joko/tai, vaan kaikesta voi löytää myös jotain positiivista, kilpailijaa kannustavaa. Mukavampaa jatkoa odotellen! :D
"Muuten hän oli niinkuin yksi meistä vaan, hän rokkia rakastaa ja jäisiä papuja."

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Aurelius kirjoitti:Hyvä ajatus kyllä on, voisiko kommentit pitää piilossa lopputulokseen asti....Minua mietityttää se myös, että valvojan pitäisi olla kisaan osallistumaton henkilö.
=D> ensimmäiselle ehdotukselle mutta tuota toista on varmaan mahdotonta toteuttaa pienellä porukalla. Etenkin kun kyseessä on mainittu leikkimielinen kisa, uskon että valvojakin voi leikkisästi pysyä puolueettomana. :wink:
Viimeksi muokannut ashanti, 08 Kesä 2004, 00:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
Aurelius
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 05 Touko 2004, 14:55
Paikkakunta: Kanta-Häme

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja Aurelius »

ashanti kirjoitti:
Aurelius kirjoitti:Hyvä ajatus kyllä on, voisiko kommentit pitää piilossa lopputulokseen asti....Minua mietityttää se myös, että valvojan pitäisi olla kisaan osallistumaton henkilö.
=D> ensimmäiselle ehdotukselle mutta tuota toista on varmaan mahdotonta toteuttaa pienellä porukalla.
Sitä minäkin, joskin huutelen tuonne modejen suuntaan, jos vaikka Marjukka :wink:
"Muuten hän oli niinkuin yksi meistä vaan, hän rokkia rakastaa ja jäisiä papuja."

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Itse olen saanut noottia siitä, etten ole kommentteja kirjoitellut (en vain kertakaikkiaan ole jaksanut ruotia kirjoittaen kaikkea) mutta lupaan parantaa tapani ja minustakin nuo kommentit voisi jättää piiloon kunnes kisa on ohi.

-Valitettavasti taitaa tosiaan olla niin, että ulkopuolinen valvonta ei ole mahdollinen, mutta ehdotuksena sekin oli hyvä.
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Ukrainan käännöskisan tulokset!

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Aurelius kirjoitti:
ashanti kirjoitti: =D> ensimmäiselle ehdotukselle mutta tuota toista on varmaan mahdotonta toteuttaa pienellä porukalla.
Sitä minäkin, joskin huutelen tuonne modejen suuntaan, jos vaikka Marjukka :wink:
Joo ei, minua on kysytty mukaan monesti mutta en tähän käännöskisatouhuun ehdi, kerma kaikkiaan, näppejäni pistämään! Kiitos kuitenkin kysymästä, mutta kovin monessa oon mukana muutenkin, käännöskisoihin en sotkeennu =;
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Lukittu