Osallistu Ranskan käännöskisaan!

Sanoituskilpailukausi 2004
Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Osallistu Ranskan käännöskisaan!

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

À CHAQUE PAS

Yllättäen ollaan taas ranskalaista balladia kääntelemässä. Tässä on sentään viime vuosiin hienoista eroa, nimittäin enää ei laulua luritellutkaan viehkeä leidi, vaan siirryttiin suoraan (hiuslookin perusteella) juuri heränneeseen poitsuun. Pisteitä À CHAQUE PAS keräsi fiinaalissa hieman niukahkosti ja sijoittuikin vasta sijalle 15! No parannusta edelliseen vuoteen tuli pari sijaa.

Eli siis odotan innolla käännöksiä tämän vuoden Ranskan viisuun. Sanat tähän tunteelliseen biisiin löydät uudistuneestahttp://diggiloo.frac.dk/?2004fr ja esimerkiksi täältä http://www.eurobosnia.net/2004fr.html. Käännöksiä ottaisin vastaan mieluiten ihan palstan sisäisesti, eli yksityisviesteitse, mutta sähköpostikin käy. Luenhan toki huomattavasti useammin tätä palstaa kuin sähköpostiani.

Virallisena käännösversiona pidettänee kokoelma cd:ltä löytyvää versiota. Sama biisi löytynee myös esikatseluista ja itse finaalista, joten biisi ei ole merkittävästi muutunut. Harvinaista siis viisurintamalla ja erityisesti kun kyse on Ranskasta ja sen ylipitkistä tulkinnoista :D

Kisa siis alkaa nyt ja käännöksiä saa lähettää minulle aina ensi viikon sunnuntaihin saakka! 3.10.2004 kello 12:00 on viimoinen hetki lähettää tuotoksensa. Kun olen saanut käännökset kasaan avaamme kisan ja itse äänestysvaihe voi alkaa!

Kaikki mukaan Ranskaa mutustelemaan!
Viimeksi muokannut TOMItu, 03 Loka 2004, 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: Osallistu Ranskan käännöskisaan!

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

TOMItu kirjoitti:Yllättäen ollaan taas ranskalaista balladia kääntelemässä. Tässä on sentään viime vuosiin hienoista eroa, nimittäin enää ei laulua luritellutkaan viehkeä leidi, vaan siirryttiin suoraan (hiuslookin perusteella) juuri heränneeseen poitsuun.
Ehkä hänet oli nukutettu tatuoimista varten. :lol:
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Re: Osallistu Ranskan käännöskisaan!

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Sagapo kirjoitti:Ehkä hänet oli nukutettu tatuoimista varten. :lol:
Täh? eihän Venäjän plikat tänä vuonna kisanneet :wink: :wink: :wink:

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Osallistu Ranskan käännöskisaan!

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Parit sanoitukset ovat kolahtaneet yksäriluukkuun! Ihan kiva tahti, mukaan kerkiää viel hyvin!

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Osallistu Ranskan käännöskisaan!

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Perjantaita pukkaa ja aivan tajuttoman rakastettava hyppytuntiryhmä keksitty aivan hatusta vetämällä juuri tälle maagiselle perjantai päivälle. Iloksenne voinen ilmoittaa, että valloittavat 5 sanoitusta on jo saapunut yksäriteitse minulle ja olen teistä todella ylpeä. Aivan ihana osanotto ystäväiseni. Vielä on ruunsaasti aikaa ja ensi SUNNUNTAINA starttaa itse kommentointi ja äänestyvaihe. Kaikki mukaan!

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Osallistu Ranskan käännöskisaan!

Viesti Kirjoittaja itikka »

TOMItu kirjoitti:5 sanoitusta on jo saapunut
:shock: :o :shock: :o :shock: :o :shock: :)
:multi: \:D/ [-o<
7_2_111:

IhQ!!!! :wink:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Osallistu Ranskan käännöskisaan!

Viesti Kirjoittaja male »

Aika suuret partyt viidestä osaanottajasta.. No, onhan se nykypäivänä hyvä saalisa ja lisää saa tulla. Toivottavasti joku YLEn palstaltakin innostusi! Tai mistä tiedän onko jo innostunut..
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Osallistu Ranskan käännöskisaan!

Viesti Kirjoittaja itikka »

Viime aikoina perjantai-aamusta on yleensä ollut koossa 1-3 käännöstä, joten kyllä aika mukavaa tahtia mennään. Ja toivon mukaan porukkaan liittyy vielä paljon vanhoja käännösnaamoja sekä uusia tulokkaita. Pääsisi kerrankin vilauttaan tuota 12 pistettä.... :wink:

:lol:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Osallistu Ranskan käännöskisaan!

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Ja sellaiset 18 tuntia vielä on jäljellä tätä käännösaikaa. Huomenna puoleltapäivin sitten starttaa kommentointi ja äänestysvaihe!

Lukittu