Suomi 2005: Imatra 11.2.

ESC 2005 -arkisto.

Imatran semin paras kappale

Äänestys on voimassa 09 Tammi 2040, 06:09 asti

Wäinotär - Kihlaus
26
17%
Geir Rönning - Why
40
27%
Kentala - Deck of cards
11
7%
Karoliina Kallio - I need somebody (like you)
10
7%
D´voices - This is the song
8
5%
Firevision - The stars are on our side
54
36%
 
Ääniä yhteensä: 149

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Kun tuota startfältetiä katsoo, niin mulla on vähän samanlainen kutina kuin Kaivannolla. Jennie, Ressun poppoo ja Geir ovat vahvoilla (edelleenkin siis tämän iltainen katsomatta).
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Tommi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2962
Liittynyt: 12 Marras 2003, 21:21
Paikkakunta: Helsinki

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Tuosta Boney N - kokoonpanosta.. hävetti Jupe Tuomolan ja sitten tämän Frederikin mukaan röllipeikon ja Paula Koivuniemen lapsen tanssi siellä lavalla :D Mut hyvin ne laulo.
I'm not a slut from Holland and I'm not fucking old bitch from Sweden.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja Pete »

Why ja Stars are on our side selvästi parhaat, mutta miksi Firevisionin laulaja näytti aivan kuin olisi nauttinyt joitain kovempia aineita. Pelottavaa! :shock:
Tampereelle make-up artist ehdottomasti mukaan! Kullatut lenkkarit oli
kyllä hienot! :)
Ei tainnu Niemisen Esaa paljon euroviisut kiinnostaa. Oli nimittäin sen verta mitätön biisi D'Voicesilla. :roll:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Liisukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2503
Liittynyt: 03 Touko 2004, 11:00
Paikkakunta: Helsinki

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja Liisukka »

Geir kyllä lunasti paikkansa Tampereelle (miksei ehkä Kiovaankin)! party-smiley-027: Tämän semin ehdoton ykkönen.

Firevisioninkin jatkoonpääsyyn olen tyytyväinen, mutta Kentalan (Antti Tuisku look-a-like?) olisin kyllä vaihtanut Värtt...eikun Wäinöttäreen.

Kallio oli kappaleineen mielestäni yhtä tasapaksu kuin jo pelkän kuuntelun jälkeen :sleeping:

D´Voices taas sai kylmiä väreitä aikaan, ensikommenttini olikin, että hyi yök mitä karamellityttöjä piipittämässä :( .

party-smiley-009: Mutta illan kruunasi tietenkin...

Kumimies, kukapas muukaan. nature-smiley-015:
"Onko se lintu? Onko se lentokone? Ei, se on Rezarta-halpa! " TomppaJr Live -ketjussa Albanian 2. semin aikana

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja Violette »

Mun on nyt ihan pakko kommentoida vähän tuota kielikysymystä, vaikka off-topiciksi meneekin. Kieltämättä minustakin tuntuu oudolta, että Jukka syrjii hyviäkin kappaleitä pelkästään kielen perusteella, mutta eiköhän hänellä ole kuitenkin oikeus mielipiteeseensä. Minusta sinun, Jukka ei muuten tarvitse selitellä engalntivihaasi mitenkään (en ihan täysin ymmärtänyt Englantiviha-aiheen tarpeellisuutta, mutta kuitenkin...). Sinä vain et pidä englannista ja sillä sipuli. Ei siinä sen kummempaa, oli syy mikä hyvänsä. Samaa mieltä en kanssasi ole, mutta ei kai kaikkien kuulukaan olla samaa mieltä :)

Ja itse aiheesta: harmi kun Wäinötär tippui, vaikka olihan kappale kieltämättä vähän turhan pliisu. Esiintymisasuihin oli kyllä panostettu ja siitä plussaa! Kentalan biisiä en kyllä edelleenkään ymmärrä :? , vaikka kieltämättä esiintyjä oli hyvä ja karismaattinen.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

JukkaV kirjoitti:
Sinun ehkä kannattaisi katsoa asiaa monipuolisesti. Kts. Englantiviha-ketju.
Olen lukenut kyseisen ketjun. Ja toisaalt ymmärrän kantasi. Mutta mun mielestä siun kiukuttelu menee jo hiukan liian pitkälle. Mutta annetaan asian nyt olla. ollaan kaikki kavereita. Itse asiassa sävellyksellähän tässä kilpaillaan, ei esittämis kielellä.
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja Violette »

Minä muuten pidin Firevisionin esityksestäkin. Jotenkin se laulajan suomalaiselle tyypillinen ujous ja tietty eleettömyys sekä silmien kiinni pito oli vain niin suomalaista, ja omaa kulttuuriahan siellä viisuissa minusta kuuluisi esitellä :) Ja kun kappaleen melodia oli hieman melankolisen oloinen, tällainen esiintyminen minusta sopi siihen. Ei kaíkkia biisejä tarvitse mielestäni esittää iloisesti hymyillen ja silmät auki, yleisö loppuun asti huomioiden.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Joo, mutta voisi sitä kattoa kameraankin etes yhden kerran. He esiintyvät kuitenkin myös televisionkatsojille. Liian vähän kokemusta tv-esiintymisistä.
No nykyään ei ole paljoa ohjelmia missä pääsisi etes kokemusta hankkimaan!
Tosi surkea tilanne suorastaan.
Hyvin pojat flirttailivat sitten tulosten aikana.
Loistavaa, että pääsivät Tampereelle!!
Viimeksi muokannut MuzaMaza, 11 Helmi 2005, 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

Aha ,vai se onkin sitten rennosti ottoa ja ujoutta kun jätkä on vähän viihteellä viisukarsinnassa! :wink:
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Cons
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 81
Liittynyt: 04 Helmi 2005, 20:13

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja Cons »

Taso oli kyllä mun mielestä tosi huono tänään..ei ollu oikeen mitään hyvää. Firevision kuitenkin vähän muita parempi.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja Violette »

eepu4 kirjoitti:Aha ,vai se onkin sitten rennosti ottoa ja ujoutta kun jätkä on vähän viihteellä viisukarsinnassa! :wink:
Toisaalta tuollainen sekopäisyys sopii minusta tällaiseen moderniin elektropop-kappaleeseen ;)
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16706
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Niinhän siinä sitten kävi. Ei sinänsä, Why on aivan kaunis kappale ja melkein sitä äänestin itsekin, mutta epäilyttääpä kovasti, milloin se joutuu plagiaattikohun kouriin (pun not intended)... Ja vaikka tämä voisikin olla ihan mahdollinen valinta, kyllä yhäkin mieluummin lähettäisin Jennien.

Että silleen.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Liisukka kirjoitti:Kentalan (Antti Tuisku look-a-like?)
Musta Kentala oli pitkänaamainen Robbie Williams!! :lol:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Chris
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1030
Liittynyt: 24 Maalis 2004, 00:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja Chris »

Jepujee...oikeat biisit menivät jatkoon...Geir vie koko potin Tampereella, näin ennustan...! Hieno biisi, hyvä tunnelma ja ennen kaikkea upea tulkinta Geiriltä...ja kansa TYKKÄSI...! Eikös ollutkin suurin kokonaisprosenttimäärä Geirillä kaikista voittajista...?

Mä olen kyllä sitä mieltä että Imatran semin taso oli yllättävän korkea, ehkäpä korkein kaikista semeistä - yksikään biisi ei aiheuttanut mulle mitään inhoreaktiota - EI EDES D'VOICES...! :shock: Kentala oli musta livenä yllättävän hyvä, siinä oli suoraan sanoen hyvä fiilis ja heppu esiintyi rennosti ja vapautuneesti...jotenkin aidosti...karismaattisesti - ansaitusti jatkoon...!

Karolina K. oli selvästi jännittynyt ja teki kovasti työtä saadakseen äänensä esiin - vaikutelma oli kuitenkin turhan kireä...eipä ole tyttö kummoinenkaan livelaulaja vielä...ei vakuuttanut viime vuonnakaan...! Firevisionin solisti oli kyllä varmaan jossain "mömmöissä", siltä se ainakin vaikutti ja ääni oli kyllä hieman...sanoisinko epävireisen hentoinen...! Lievästä pettymyksestä huolimatta biisi kuuluu finaaliin, sen verran tarttuva se on...!

Wäinöttäressä ei ollut kuitenkaan sitä tarvittavaa potkua jota hyvä etnobiisi tarvitsee - esitys oli liian "akateeminen", eikä solisti vakuuttanut...! "Dannyn äänet" menivät sitten joukon jatkeena eräänlaisena täytemusiikkina...toisesta korvasta sisään ja...tiedättehän...!

Ja lopuksi: kunpa Laura olisi vetänyt ATY:n noin rennosti fiilistellen Tallinnassa - ihan tuli suru puseroon kun katseli ja kuunteli L:n esitystä nyt...mahtava biisi ja loistava esitys...ihan eri luokkaa kuin silloin...! Kyllä meni hukkaan hyvä biisi, kun se piti pilata väärällä sovituksella ja valitettavasti kyllä Lauran hermostuneen kireähköllä ylitulkinnalla (ja ihan väärällä stailauksella)...! :roll: Nyt ATY oli illan kohokohta...! =D>

Ai niin, vielä yksi juttu: jotkut teistä kritisoivat Geirin ääntämystä, eli "whaa"..."whaa"...jne. - en oikein ymmärrä...niinhän "why" ääntyy...! Olisi täysin keinotekoista ääntää sanaa "whaa-i"...siis korostaen i-tä, se ei todellakaan tuntuisi luontevalta biisiä laulaessa - Geir ääntää kyllä sanan aivan oikein...!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja Pete »

Biksu kirjoitti:
Arttu otti vaan rennosti. Kaikissa keikoissa se on rentona.
Tarkoitin Artun kasvoja ja yleisilmettä. Silmänalusia ja hiusmuotoilua.
Esiintyminenhän kävi pojilta erittäin mallikkaasti ja varsinkin haastattelu eli pr sujui hyvin. Biisin tyyli oli pienoinen yllätys; pojat ovat hieman muokanneet tyyliään ... Olisin odottanut jotain The game you play tyyppistä.
Viimeksi muokannut Pete, 11 Helmi 2005, 23:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Big me
Siemailija
Siemailija
Viestit: 172
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 19:55

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja Big me »

Chris kirjoitti: Ai niin, vielä yksi juttu: jotkut teistä kritisoivat Geirin ääntämystä, eli "whaa"..."whaa"...jne. - en oikein ymmärrä...niinhän "why" ääntyy...! Olisi täysin keinotekoista ääntää sanaa "whaa-i"...siis korostaen i-tä, se ei todellakaan tuntuisi luontevalta biisiä laulaessa - Geir ääntää kyllä sanan aivan oikein...!
Tuosta olen muuten täysin samaa mieltä. Suomalaisilla on vain paha tapa ääntää englantia "vähän yli" jolloin esim. nuo ii-t ylikorostuu. Whaa on lähempänä oikeaa kuin Whaiii.
Shake it - Röykkyytä sitä!

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja Colby »

En nyt muista miten livenä Geir sen lauloi, mutta tuossa studioversiossa se kuulosti enemmän "wää"ltä kuin "whaa"lta :P
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9562
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja kwak »

Chris kirjoitti:Ai niin, vielä yksi juttu: jotkut teistä kritisoivat Geirin ääntämystä, eli "whaa"..."whaa"...jne. - en oikein ymmärrä...niinhän "why" ääntyy...! Olisi täysin keinotekoista ääntää sanaa "whaa-i"...siis korostaen i-tä, se ei todellakaan tuntuisi luontevalta biisiä laulaessa - Geir ääntää kyllä sanan aivan oikein...!
Minähän siitä taisin urpattaa.. :oops: Aivan oikeassa olet, kyllä se luontevasti lausutaan Whaa, mutta se alkoi kuulostaa huvittavalta mun korvaani. Itse kyllä varmaankin samalla tavalla laulaisin, tosin paljon rumemmalla äänellä... :lol:
Keep your head high above the water

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja lharju »

Chris kirjoitti:Ja lopuksi: kunpa Laura olisi vetänyt ATY:n noin rennosti fiilistellen Tallinnassa - ihan tuli suru puseroon kun katseli ja kuunteli L:n esitystä nyt...mahtava biisi ja loistava esitys...ihan eri luokkaa kuin silloin...! Kyllä meni hukkaan hyvä biisi, kun se piti pilata väärällä sovituksella ja valitettavasti kyllä Lauran hermostuneen kireähköllä ylitulkinnalla (ja ihan väärällä stailauksella)...! :roll: Nyt ATY oli illan kohokohta...! =D>
Playbackinahan se ATY tuli, mutta olet silti aivan oikeassa! Näin Lauran olisi pitänyt esiintyä Tallinan lavalla, eikä sillä kylmällä ja kalsealla tavalla, mitä me silloin keväällä 2002 näimme. Ehkä olisimme silloin saattaneet päästä jopa mukaan Riikan kilpailuihin - eihän siihen lopulta olisi tarvittu muuta kuin kaksi pistettä lisää :roll:
Jvvv kirjoitti:Addicted To You on kuiteskin ihan näppärä 5 tähden kappale. Levyversiona.
No just... Entä jos se olisi ollut vaikka Bosnia-Hertsegovinan edustussävelmä 2002? Ei varmaan saisi täysiä pisteitä :wink:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
eepu4
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5018
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 16:26
Paikkakunta: Oulu

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja eepu4 »

Minä olin kuulevinani Whyn loppuun sijoittuvassa Whaassa sen iin. 8)
jos todella rakastat rakkautta sanot
rakastavasi rakkaudella
niin silloin rakkaus rakastaa
niin silloin rakkaus rakastaa rakastaa sinuakin

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Tänään ei sitten kutsukipale sijoittunut kolmanneksi, kuten aiemmissa erissä. Olisikin ollut aika jännä sattuma muuten. :P
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja lharju »

Tuli vaan vielä mieleen tuosta Geir Rönningin pojasta, että ei taida pojan nimi ihan sattumalta olla Oliver. Eipä taida kovinkaan monet muut artistit antaa lapsille oman maansa viisukytköksiin liittyviä nimiä... :wink:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Chris
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1030
Liittynyt: 24 Maalis 2004, 00:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

I need somebody...like you...?!?

Viesti Kirjoittaja Chris »

Hmm...tänä aamuna herätessäni päässäni soi Karoliinan "I need somebody..." - kenestäköhän mä näin unta...? :roll: No...oli miten oli...onhan se itse asiassa aika tarttuva melodia, varsinkin se kertosäe - ei ihme että se jää pyörimään tuonne alitajunnan syvimpiin sopukoihin...! Mutta olen mä silti hieman hämilläni...ehkäpä mun alitajuntani kuitenkin yrittää viestittää mulle jotain...? 8-[
Viimeksi muokannut Chris, 12 Helmi 2005, 09:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja male »

Pieni pettymys oli se että Firevision jäi noin kauas Geiristä. Geir kun ei jaksanut minua innostaa. Ja asiantuntijaraadit kuitenkin laittavat sen 6 parhaan joukkoon...
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Naali
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8498
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 18:00
Paikkakunta: Espoo

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja Naali »

Uusintakatselun jälkeen haluan sanoa pari sanasta. Katselin eritoten katsekontaktia kameraan (eli minuun).

Wäinötär oli oikeastaan aika tylsä, eikä bändi laulanut kovinkaan kauniisti. Melkein ansaitusti tippui.

Geirkään ei katsellut niin kauheasti kameraan (kun täällä on valitettu muista artisteista samaa). Vasta biisin loppupuolella vilkaisi pariin otteeseen. Toisaalta se sopi esitykseen loistavasti, koska se loppu tuntuu edelleen niin hienolta. Ihana Geir love-smiley-016:

Kentalan esitys ja biisi ovat hauskat. En minä tätä ehkä Kiovaan lähettäisi, mutta ansaitsi jatkopaikkansa. Katsoi jopa kameraan vetoavasti :D

Karoliina Kallio laulaa hyvin, vaikkakin se ähkinä oli häiritsevää. Kuitenkin esiintyminen liikkeineen ja kasvonilmeineen ei oikein nappaa. Karoliinalla olisi saanut olla kunnon menobiisi.

D'Voices ei ollut ihan niin kamala live-esityksessään kuin radiosta. Karmea yritys silti.

Firevisionin kappale on ihanan kiva :P Tanssijalkaa vipattaa ja hymy nousee huulille. Mahtavaa, että tätä saa jammata Tampereella! Täytyy silti myöntää, että laulaja on aika heikko eikä esiinny kauhean hyvin. Lisäksi hän tosiaan näytti doupatulta/kuumeiselta :?
21:15 <@XXX> kuten huomaat, mulla on vähän tautologiaa.

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Tässäpä pikatuomiot allekirjoittaneelta:


Ensiksi WÄINÖTÄR ; Esitys ihan leppoisa, mutta olisin toivonut enempi näyttävyyttä "kihlauksineen" ym. Aiku tää on teatraalisuuteen taipuvainen.. :lol: GEIRin esitys LOISTAVA; ja taustakuoro mukana tässä koskettavassa tarussa ja esityksessä. GARYn ääni kuuluu mukavasti mukana. HIENOA, että noin suvereeni voitto!!! :lol: KENTALAn asu ihan hauska biisin sanoihin ja tunnelmaan sopiva, mutta en edelleenkään syty tästä biisistä! KAROLIINAlle kävi huomattavasti paremmin se pidempi tukka, ja miksi AINA tota denimiä..?!? Biisi ihan mallikas, mutta jotenkin toivoin kuitee putoavan.. [-o< D'VOICESin biisistä viehätyin ensi kuulemalla, ja nytkin pidin tästä vanhanajan viisusta melodiakoukkuineen. Esitykseen olisin toivonut enempi jytyä ja KUNNON KAMERATYÖSKENTELYÄ! :lol: Petyin todella, kun tämä viihdytysjoukko tipahti! :cry: FIREVISION.... mitenhän sen nyt sanois... TOSI FLEGMAATTINEN LAULAJA!!!! EI OLLENKAAN L.Ä.S.N.Ä.!!! Biisi monofoninen ja jotenkin tunkkainen.. KUN TÄÄ EI TYKKÄÄ, NI TÄÄ EI TYKKÄÄ..!!! :lol: TOIMII, MUTTEI TARTU saati liikuta.

SEMMOSIA!!! LOISTAVA WHY LOISTAVA!!! :lol:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
Big me
Siemailija
Siemailija
Viestit: 172
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 19:55

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja Big me »

Wäinötär - Kihlaus:
Kuuntelin aamulla kaikki kappaleet uudelleen ja oikein kunnon kuulokkeiden kanssa. Huomasin että Mirka laulaa puhtaasti ja nuotilleen mutta hänen ja taustalaulajattarien äänet eivät sovi ollenkaan yhteen ja saavat koko laulun kuulostamaan vähän epävireiseltä. Mirka oli lavalla oikein herttainen mutta esitykselle olisi pitänyt tehdä jotain. Tuollainen ala-asteen kevätjuhlasta tuttu hameenhelmanheiluttelu ei oikein toimi tällaisessa. Vähän näyttävyyttä esitykseen ja se olisi ollut siinä, biisissähän ei ole mitään vikaa. Olisin silti päästänyt tämän Tampereelle, ihan vain sen takia että sävellys on hieno.

Geir Rönning - Why:
Illan paras esitys ja hieno biisi muutenkin. Geir lauloi todella hyvin ja varmasti, esityskin oli kappaleen tunnelmaan sopiva ilman sirkusesityksiä. Hienosta a-osasta pidin heti ensikuulemalta mutta kokonaisuutena tämä alkaa aueta vasta nyt. Sanoitusta mietin jo aiemmin että kertookohan tämä jostain tietystä tapahtumasta ja haastattelussahan se selvisi että Beslanin tapahtumiinhan tämä pohjautuu. Kaiken kaikkiaan mahtava biisi ja yksi varteenotettavimmista viisuehdokkaista, minun mielestäni.

Kentala - Deck of cards:
Sanoitus on oikeastaan pirun hyvä, nyt kun ensimmäistä kertaa kuuntelin sitä ihan kunnolla. Tästä biisistä puuttuu vain koukku. Kentala lauloi livenä todella hyvin ja biisi svengasi hienosti. Mutta se esiintyminen... Epätahdissa tönkkönä heiluminen ei oikein sovi tämän tyyliseen musiikkiin, katsokaapa vaikka herra Jamiroquain liikehdintää. Jotain sellaista pitäisi Kentalankin saada aikaan, tuo eilinen oli nolon näköistä. Tuli aivan mieleen Tanskan viimevuotinen taustakööri joka esitti meille lattaritanssia kunnon sotilaalliseen tyyliin. Muutenhan hänen esiintymisensä oli ihan OK, tuo liikkuminen vain tökki. Plussaa asusteista jotka sopivat hyvin sanoituksen korttiteemaan.

Karoliina Kallio - I need somebody:
Joku sanoi eilen tuolla chatin puolella hyvin että ei edes muistanut Karoliinan olevan mukana. Ja kun lähetyksen lopussa näytettiin nämä pätkät biiseistä, totesi että oli ehtinyt taas unohtaa että Karoliina on mukana... Se kuvaa tätä biisiä oikeastaan parhaalla mahdollisella tavalla. Minä kyllä pidän Karoliinan äänestä, se on sopivalla tavalla "smoky" (en keksi suomenkielistä termiä tuolle). Mutta kun nuo Karoliinan biisit on aina niin mitäänsanomattomia.

D'Voices - This is the song:
Tämä oli juuri niin hirveä kuin odotinkin. Aikamoinen pohjanoteeraus Esa Niemiseltä jonka taso on yleensä ollut korkeammalla. Tässä oli kyllä kaikki mahdolliset viisukliseet ja aivan olematon melodia. Mutta ei siinä kaikki, laulajat olivat vielä biisiäkin huonompia. Ilmeisesti Iso-D painottaa laulajavalinnoissaan enemmän noita ulkomusiikillisia seikkoja. Laulu
kuulosti jo levyllä epävireiseltä, ja sitä se oli myös lavalla. Ansaittu jumbosija, ihmettelen kuinka tämä sai kuitenkin 7 prosenttia äänistä.

Firevision - The stars are on our side:
Hyvä, energinen esitys. Laulajan ääni on ohut mutta ei se tällaisessa musiikissa haittaa, se jopa tietyllä tavalla sopii tähän. Biisi kuulostaa joka kuuntelulla paremmalta ja minusta tämä on sopivalla tavalla erilainen. Ilman muuta ansaittu jatkoonpääsy.
Shake it - Röykkyytä sitä!

Reetta
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 13
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 22:51

Terppis...

Viesti Kirjoittaja Reetta »

Kuulin ja näin biisit eka kerran eilen illalla ja tässä muutama kommentti multa...taso oli kyllä huono tässä erässä, ainakin parin biisin kohdalla. tätyy sanoa että veikkasin kaikki kolme oikein ja voitin potin, (meidän oma viisubingo :o) ) Niin ja jos toistan joidenkin muiden mielipiteitä, ni johtuu siitä etten oo tota ketjua vielä lukenu.

Wäinötär - Kihlaus:
Ideanahan ihan hyvä, mutta eiks Viro tehny tän jo viime vuonna ja himpun verran parempi. Sen säveltäjä äijän kanssa samaa mieltä että Euroviisujen perusideahan oli että tuo oman maittesa musiikkia ja sit kisataan ja se on himpun verran jääny taka-alalle. Ei oikein toimminnu, vaikka laulo nätisti. Tollanen puku päällä ja yritti nytkyttää laulaja itteesä nykymalliin, himpun verran koominen. Sai tippua.

Geir Rönning - Why:
Noh..mielestäni kerta vuoteen ois sopiva yritys. Arvasin kyllä että tää menee läpi, mut silti se jokin puuttuu. Ei loistava ei huonokaan. Esityksessä parantamisen varaa, suuret slovarin esitys elkeet mut ei tää mikään elämää suurempi biisi oo. Ei kuitenkaan mitään järkyttävää yliyrittämistä. Vähän tylsä sanat ku Why vaan hoettiin... Karvat nous pystyyn ku ne alko sillä venäjän koulukaappauksessa puhuun, se kohta menee sit vähän yli. Kaippa tämä finaalipaikkansa ansaitsi.

Kentala - Deck of cards:
Tästä mä pidin. EI ollu yrittämistä, mukavan letkee ralli. Pilkettä oli silmäkulmassa ja solju biisi eteenpäin. Mua hieman häiritsi toi nykivä liikehdintä joka ajoittain sopi mut siinä sit finaalia varten parantamista. Mielenkiintonen ääni, eikä hirusesti ees kangerrellu sanoissa. Ehdottomasti finaaliin.

Karoliina Kallio - I need somebody:
Hmm..no ei enää taida olla Makin aika...noh mua häiritsi tässä tää laulajan ihme ähkintä äänessä, sanoista ei saanu kunnolla selvää. Tää ja se Turussa ollu Jennie oli vähän saman tapasia. Esitykset oli aika huonoja, jotenkin jäykkiä ja tässä sama yksipuolisuus sanojen suhteen..hoettiin että tarvittiin jotain ja tyhjää sydäntä...plääh! saikin tippua.

D'Voices - This is the song:
T´ää oli kertakaikkisen kamala ja aivan surkea Abba-kopio. Ootin kyllä Niemiseltä enemmän. Jäykkää esiintymistä, huonoa englantia ja kaiken kaikkiaan huono, ansaitsi jumbo-sijansa.

Firevision - The stars are on our side:
Hmmm...noh tää on sitä nuorisomusiikkia. Arvasin et finaaliin menee. tommen kesähitti baareissa kautta diskoissa,mutta ei oikein mukana laulettava. ja esitys oli syvältä. laulajan ääni huono, joka ei toisaalta tässä biisiisä haittaa,mut kyl mielestäni euroviisuihin mennesäs pitäis osaa laulaa huvin. näytti muuten siltä että laulaja ois kännissä ja sellaset suuren luokan elkeet ja näytti naurettavalta, ja mitä virkaa sillä toisella oli siell lavalla? En pitäny hirveesti tästä paketista, juuri ton esityksen takia, hirveetä koheltamista. Tosin arvasin et menee finaaliin, mutta...plääH!

Niin ja nyt mulla on kolme suosikkia:
1. ANNA STENLUND
2. TEDDY VS. CHRISS
3. KENTALA

Kaikkia kolmea yhdistää luonnollinen ja rento esitys ja laulu, tosin kakksosen kohdalla vähän tohon Teddyyn rentoutta lisää esiintymiseen. Ei mitään hirveitä ylilyöntejä. joku noista Kiovaan kiitos :D

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

lharju kirjoitti:Tuli vaan vielä mieleen tuosta Geir Rönningin pojasta, että ei taida pojan nimi ihan sattumalta olla Oliver. Eipä taida kovinkaan monet muut artistit antaa lapsille oman maansa viisukytköksiin liittyviä nimiä... :wink:
Ja kuppilalaisetkin nimeävät vain lemmikkieläimiään viisuteemalla. :wink: Iltalehdessä lukee tänään, että Geirin oli helppo samastua biisiin, koska hänellä on viisi lasta! Luulin, että tämä oli ensimmäinen, mutta taisin erehtyä.
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Suomi 2005: Imatra 11.2.

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Onhan hänellä jo ikää... Entinen elämä siellä Norjassa...
Nyt menee kohta Seiskapiirin jutuiksi.
LOISTAVA GEIR JA LOISTAVA WHY!!! :D

Lukittu