Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

ESC 2005 -arkisto.
Lukittu

Växjön semin paras kappale

Äänestys on voimassa 03 Touko 2040, 10:10 asti

Anne-Lie Rydé: Så nära
5
8%
B-Boys International feat. Paul M: One Step Closer
4
7%
Mathias Holmgren: Långt bortom tid och rum
10
17%
Rickard Engfors feat. Katarina Fallholm: Ready For Me
5
8%
Date: Hörde änglarna viska ditt namn
2
3%
Nanne Grönvall: Håll om mig
22
37%
Caroline Wennergren: A Different Kind Of Love
7
12%
Katrina & The Nameless: As If Tomorrow Will Never Come
4
7%
 
Ääniä yhteensä: 59

Avatar
Diggari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 750
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja Diggari »

Videonauha on vielä katsomatta, mutta kuunnellut olen, ja jo iltapäivällä ilahdutti A different kind of love raikkaana keitaana semifinaalien ruotsalaispoljentojen keskellä. Ei ihme että meni finaaliin. Harmi että Nanne pääsi viimein jatkoon vasta tällä turhan yksinkertaisella sävelmällään, joka minullekin toi mieleen sen maililaulun. Tarkistin että Anki, Bosse ja Robert levyttivät sen jo vuonna -64 nimellä Viimeinen vihellys, vaan ei näin vauhdikkaasti tietenkään.

Pidin myös Daten hempeilystä ja Katrinan jykevästi kulkevasta rokista. Kivaa vaihtelua vaan että vaikutteita löytyy muiltakin kuin Abbalta. Minua taas häiritsi erityylisten säkeistöjen huono yhteensovittaminen. Kuulosti aivan Tina Turner -biisiltä muuten, ei huono juttu. Ihan kuunneltavia olivat kaikki tämän semin laulut toisin kuin edellisessä. Så nära oli kovin tuttu, taisi olla viimevuotinen sävelmä maustettuna C'est la viellä...

Avatar
am
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 220
Liittynyt: 15 Loka 2004, 09:52
Paikkakunta: Helsinki

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja am »

Minäkin oon nyt löytänyt oman ehdottoman suosikkini MF-kandidaattien joukosta. Ja hän on tietysti Caroline Wennergren ja aivan super-extra-wonder biisi "A different kind of love". Se taitaa mennä ihan ykkösviisuksi mun listalla tänä vuonna, kun ottaa huomioon kaikkien maiden kaikki karsintabiisitkin (ainakin ne, jotka oon kuullut). Ja eikun uudestaan pyörimään soittimeen... music-smiley-004:
"Feeling rather zen right now..."

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Sagapo kirjoitti::oops: Carolinen kappale oli paras...
Noin sanoin kuunneltuani kappaleet, eikä enää tarvita tuota nolostumishymiötä. Ruotsin kansa tietää!

Carolinen esityskin oli paras. Neito oli aivan valloittava! Ja se hymy siihen loppuun, ah!

Nanne olikin sitten selvästi toiseksi paras ja voittanee Melodifestivalenin. Olen erittäin tyytyväinen kahteen jatkoon pääsijään. Kiitos, Ruotsi!
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7144
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Mun suosikit pääs jatkoon ,mutta pidin myös Richardista ja Katarinasta ,mutta ihmiset ovat niin pirun sovinnaisia aina äänestäessään.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja Violette »

Lyhyet kommentit:

Anne-Lie Rydé: Så nära - Biisi oli persoonaton schlager-humppa, joka on kuultu miljoona kertaa, mutta kuitenkin ihan ok! Mitäs sitä hyvää reseptiä muuttamaan ;) Esitys oli kuitenkin TODELLA HUONO! En kertakaikkiaan ymmärtänyt sitä. Surkeaa. Fyysikko ihmetteli, eikö toi muija jaksa enää seisaaltaan laulaa kun pitää raahata vuode lavalle :roll: :mrgreen:

B-Boys International feat. Paul M: One Step Closer - Ei oikein minun musaani. Kertosäe oli ihan hyvä, mutta muuten biisi oli pelkkää puuroa.

Mathias Holmgren: Långt bortom tid och rum - Jälleen kerran tyypillinen schlagerhumppa, mutta huono sellainen. Ei koskettanut, vaikka yleensä tällaisista biiseistä pidänkin. Mathiaskin vaikutti väsähtäneeltä.

Rickard Engfors feat. Katarina Fallholm: Ready For Me - Meni kyllä vähän mun maun yli. Camp on jees, kun sen tekee hyvin (vrt. Pay-TV), mutta tämä oli minusta lähinnä kummallinen. Enkä viitsi edes sanoa, mitä mulle tuli sen Katarinan ilmapalloista mieleen :roll: Hyvin toteutettu esitys kuitenkin, vaikkakaan ei minun makuuni.

Date: Hörde änglarna viska ditt namn - Hellanlettas. Ihan söpö, mutta... jotain puuttui.

Nanne Grönvall: Håll om mig - Tosi hyvä! Ihana, mukaansatempaava rytmi ja esitys oli onnistunut. Ja Nanne on itsekin ihana 8) Tämä oli ainoa biisi, jonka halusin ehdottomasti kuulla heti uudestaan. MF-CD:tä odotellessa :cry: Tämän vuoden Det gör ont ;)

Caroline Wennergren: A Different Kind Of Love - Siis kyllä tämä on varmaan todella hyvä, mutta muhun ei uponnut yhtään. Hissimusiikkia.

Katrina & The Nameless: As If Tomorrow Will Never Come - Ihan jees. Ainoa hyvä kohta oli tosin kertosäe, ja muu pelkkää puuroa.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
salla
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 943
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 21:11

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja salla »

Kyllä oli kehno taso!!! Vielä en tiedä, ketkä voittivat, tiedän vain jatkoon pääsijät. Ok, ruotiminen alkakoon:


Anne-Lie Rydé: Så nära : Aina tätä Abba-konseptia. Mä en kestä!!! Viime vuonna Lena kiemurteli mikrofoninsa kera, nyt otettiin sitten puuhka kehiin. How original :shock: Kamala renkutus...

B-Boys International feat. Paul M: One Step Closer : Ihan tyhjänpäiväistä höpinää.

Mathias Holmgren: Långt bortom tid och rum : Tääkin tällainen perus-svedu viritelmä. Ei nyt ihan alta riman, mutta ei tässä mitään koukkuja ole!

Rickard Engfors feat. Katarina Fallholm: Ready For Me : Voi Ruotsi minkä teit!!!!! Miksei tämä jatkoon? Lumoava, ERILAINEN ja iiiihana!!!! Aloin jo liputtaa tämän puolesta Kiovaan vaan kuinkas kävi?? Paras tippui, tää oli ihan mahtava show!!! Moulin Rouge tunnelmaa.

Date: Hörde änglarna viska ditt namn : Just, unohduksen laakso.

Nanne Grönvall: Håll om mig : Tämä ihan yes, mutta ei varmasti menesty jatkossa.Ehkä liian yksioikoinen sävel.

Caroline Wennergren: A Different Kind Of Love : Tuli laivamusiikki mieleen, ääni ei sopinut biisiin ja muutenkin ihan liian simppeli viritys. En tykännyt. Miten meni jatkoon??? Ei ymmärrä...

Katrina & The Nameless: As If Tomorrow Will Never Come : Höpö höpö osastoon. Aina vedetään joku entinen tähti ja sitten yritetään olla niin rokkia. Ei iskenyt.

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Jos sitten vielä ruotisi esityksineenkin:

1. Anne-Lie Rydé
No ensinnäkin ruskea väri esiintymisasussa on HUONO. Koreografiassa olisi ollut ideaa, jos A-L olisi ollut jotenkin kotonaan sen kanssa! Lena Ph:han oli ihan suvereeni, tämä taas näytti vaan jännittyneeltä ja kömpelöltä.
Pakko vielä siteerata Anna_M:n kommenttia, hänen mielestään Anne-Lie oli kuin autopesussa! :lol:

2. B-Boys
Ihan tyylikkään näköistä, mutta jääkaapilla käynti ajoittui tähän.

3. Mathias Holmgren
Mathias on niin symppis ja näytti hyvältä. Biisiin ei tullut ihan tarpeeksi potkua, mutta hienoa, että sai edes toisen mahdollisuuden.

4. Rickard Engfors feat. Katarina Fallholm
Ihan hieno show'han tämä oli, mutta rajansa kaikella. Äh. Olisin halunnut tykätä, mutta jäi ansaitusti ilman jatkomahiksia.

5. Date
Erän huonoin. Kai siinä oli joku söpö laulaja ja muutenkin ihan stailina nää tyypit, mutta tylsä mikä tylsä.

6. Nanne Grönvall
Miun suosikki! Mieletön Nanne ja erityisesti ne sen vierellä tanssineet naiset! love-smiley-016: Sais mun puolestani vaikka voittaa ensi lauantaina.

7. Caroline Wennergren
Tykkäsin tosi paljon kuultuna etukäteen, mutta vähän varovainen esitys. Biisi kuitenkin tosi hyvä ja kiva, että näitä yllättäjiäkin mahtuu mukaan.

8. Katrina & The Nameless
Ei oikein puolustanut paikkaansa. Kertsissä muuten jotain springsteenmäistä! Siis ihan hyvä, joo, mutta ei kuitenkaan Suuri.
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja male »

Siis mitä ihmettä! Mathiaksen biisi saattoi olla aika keskinkertaista ruotsalaista poppia, mutta miten Caroline saattoi päästä jatkoon!?! Siis miten? Rickard Engfors oli pettymys. Show oli hieno, mutta laulu aivan kamala. Katrinan kertosäe tuntui olevan ihan eri biisistä A-osan kanssa.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

JeSSSe kirjoitti:Hei MrMemory, sulle tuli kirjotusvirhe: Paras...tarkotit varmaan pask*n ulos! Hyvähyvä! Se oli BORING!
:evil: Tää kuuli pirujen kuiskaavan sun nimeäs JeSSSe.... :evil:

Hörde änglarna viska ditt namn oli oikeesti tän mielestä koko MF05 kiertueen paras!!! Ihan myyty... cheeky-smiley-033:
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Me ollaan tässäkin MrMemoryn kanssa aikas yksmielisiä. No, ehkei paras, mutta kunhan teen MF-puntarini, niin Hörde änglarna viskar ditt namn löytynee sieltä viiden tähden biisien joukosta. Alcazar taas ei sinne asti pääse, ei edes Magnuksen tai Andreaksen voimin... :lol:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja Roope »

MrMemory kirjoitti:Hörde änglarna viska ditt namn oli oikeesti tän mielestä koko MF05 kiertueen paras!!! Ihan myyty... cheeky-smiley-033:
Ainakin mulla pyöri Daten melodia aamulla päässä ensimmäisenä ja eilen tuli kuunneltua muutama viisu :lol:
Viimeksi muokannut Roope, 06 Maalis 2005, 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Hyvä Roope, join the club! :lol:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Tommi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2962
Liittynyt: 12 Marras 2003, 21:21
Paikkakunta: Helsinki

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Mie taas tykkäsin ihan hitosti tosta Mathias Holmgrenin biisistä, tosi hyvä! :) Ja se koreografia sopi siihen :)
I'm not a slut from Holland and I'm not fucking old bitch from Sweden.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Mathiaskin oli hyvä. Sanoisin, että kokonaisuutena aika hyvä MF-vuosi. Mulla on TOSI-inhokkeja aika vähän, joten se tekee tästä hyvän vuoden - siis mun mittapuulla. 8)
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

am kirjoitti:Minäkin oon nyt löytänyt oman ehdottoman suosikkini MF-kandidaattien joukosta. Ja hän on tietysti Caroline Wennergren ja aivan super-extra-wonder biisi "A different kind of love".
Onnittelut hyvästä valinnasta eli Caroline on myöskin meikäläisen ehdoton suosikki. smilie_daumenpos:
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
Chris
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1030
Liittynyt: 24 Maalis 2004, 00:09
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja Chris »

On kai varmaan meikäläisenkin korkea aika pistää Ruotsin viimeisen semin biisit järjestykseen. Olin jälleen enemmistöstä poiketen erittäin tyytyväinen Växjön semin tasoon - en voi sille mitään...meikäläiseen tuollainen kevytmielinen "glitterglatter" ja "tingeltangel" vetoaa aivan erityisesti...mitä parempi show, sen enemmän tämä innostuu...! Väliaikanumerotkin olivat nautittavia, etenkin Afroditen "It's raining men" - vau mikä ammattitaitoinen trio...myös taustalaulajien oma show oli erittäin onnistunut! Urheilutoimittajajuontajan laulutaito yllätti myös positiivisesti...!

Ehkä se johtuu mun omasta esiintyjätaustastani, mutta mä painotan ESC-yhteyksissä aina esityksen kokonaisuutta ja siinä show koreografioineen ja pukuineen on olennainen osa. Jos itse biisi ei oikein kanna omin avuin, sitä on hyvä puffata onnistuneella showlla - ja tämänhän ruotsalaiset osaavat tunnetulla tavalla. Tämä konsepti tuntuu vuosi vuoden jälkeen purevan myös ESC-finaalissa, jossa useimmat menestyneet esitykset ovat painottuneet juuri viihdyttämisen puolelle - toki myös biisin on oltava vahva ja vetoava, myös karismaattinen hyvä-ääninen artisti ei ole pahitteeksi yhtälössä...! Voi kun me Suomessa vielä joskus tajuaisimme tämän...!

Onneksi on myös toinen tapa menestyä: vähäeleinen, tyylikkään pelkistetty kokonaisuus, jossa itse solisti ja laulu ovat pääosassa. Tämä konsepti toimi Serbialla viime vuonna - esitys oli miltei hypnoottinen...toivottavasti myös Geirin karisma ja biisin pelkistetty draivi puree tänä vuonna (eivät sävellykset ole tietenkään verrattavissa keskenään, mutta kuitenkin...)! Mutta takaisin Växjöhön...tässä mun arvioni semin biiseistä:


1. Anne-Lie Rydé: Så nära - Esitys tuttua ja turvallista Anne-Lietä, kuuluu kategoriaan ihan kiva...biisi rullasi mukavasti ja leidin ääni toimi. Yhtä asiaa en kyllä tajua...miksi tuo mammutti-höyhenboa oli raahattu lavalle - se ei mitenkään tukenut esitystä, vaan oli täysin irrallinen elementti...huono keksintö! Divaani sen sijaan oli mielestäni ihan kiva ratkaisu, sitä leidi olisi voinut hyödyntää paremminkin...! Ansaitsee seuraavan hymiön: 8-[

2. B-Boys International feat. Paul M: One Step Closer - Kylläpä näitä rap/hiphop biisejä näyttää riittävän joka semiin Ruotsissa...! Tämä oli sieltä paremmasta päästä, kertosäe oli ihan jees...mutta kokonasuus kuitenkin jotenkin sekava. Ei erityisemmin miellyttänyt meikäläistä...ihan ok kuitenkin lajissaan...! Asut olivat erityisen tyylikkäät ja yhtenäiset, siitä plussaa...! :-k

3. Mathias Holmgren: Långt bortom tid och rum - Ei siinä mitään, Mathias on symppis kaveri ja hieman ontuvan hapuileva koreografia oli omalla tavallaan vetoava, mutta kokonaisuus oli aavistuksen aneeminen - kipsasiko jännittäminen miestä liikaa...? Biisi ihan mukavaa peruspoppia ja ansaitsi paikkansa Andra chanseniin...! Vähän ehkä liian "sokerinen" mun makuuni, mutta olkoon...! applause:

4. Richard Engfors feat. Katarina Fallholm: Ready For Me - Hmm...I wasn't...but that's beside the point...eh...nojoo...camp on aina paikallaan ESC-estradeilla ja olihan tässä kehitelty varsinainen friikkishow karnevaaliasuin höystettyinä...! Olisin kokonaisuudesta voinut pitääkin jos solisti olisi ollut edes aavistuksen verran sympaattisempi ja humoristisempi. Nyt "mies" otti diivan roolinsa aivan liian tosissaan ja esityksestä paistoi ihmeellisen agressiivinen fiilis, joka musta ei oikein sovi campiin - Richardin laulutaitokin on aika rajoittunut, joten esitys saa multa "siipikarjamerkinnän": tämän semin kalkkuna...! smilie_daumenneg:

5. Date: Hörde änglarna viska ditt namn - Tästä mä pidin, solistilla oli hieno ääni ja biisi oli hyvä...oikein kaunis melodia ja vetoavat sanat. On suuri ihme ettei tämä purrut svenssoneihin tällä kertaa - itse olisin päästänyt suoraan finaaliin, mutta ei yllättäen päässyt edes Andra chanseniin - fy skam...! :evil: Multa kuitenkin korkeat pisteet, jos se nyt jotakuta lohduttaa...! :roll: appl:

6. Nanne Grönvall: Håll om mig - Vau mikä energia ja draivi Nannella onkaan ja biisi ryskytti eteenpäin kuin juna aivan hengästyttävää vauhtia...! Agressiivinen power-biisi joka sopi Nannelle loistavasti, mulla ainakin tuli Tina Turner mieleen aina lavaliikehdintää myöden. Varmasti yksi suosikeista Globenissa - mutta onko biisi kuitenkin aavistuksen liian junnaava ja yksitoikkoinen...? Mä olisin kaivannut yhtä suvantokohtaa ennen biisin loppuhuipennusta - tasaisen varmaa menoa, mutta nyt "se jokin" jäi ehkä uupumaan...! Hieno esitys silti...! y_e:s:

7. Caroline Wennergren: A Different Kind Of love - Semin persoonallisin esitys...mieleen tuli jotenkin vanhat kulta-ajan Hollywoodmusikaalit a'la Carmen Miranda meets Josephine Baker, höystettynä Ella Fitzgeraldilla sekä kenties ripauksella Billie "Lady Day" Holidayta. Caroline on aivan ihastuttava ulkonäöltään, kaunis kuin eksoottinen kukka cheeky-smiley-033: ja kontrasti käheän jazzäänen ja viattoman kauneuden välillä oli juuri biisin todellinen "clou"...! Se toimi tehokkaasti ja teki kokonaisuudesta onnistuneen - itse biisi oli vähäeleisen yksinkertainen, myös sopivan pelkistetty koreografia tuki sitä oivallisesti. Olisin ehkä silti jättänyt tämän Andra chanseniin yrittämään finaalipaikkaa - positiivinen yllätys kuitenkin ja kunhan nuoren Carolinen ääni tuosta vielä jalostuu, voi hänelle povata hienon uran jazzlaulajana...! applause:

8. Katrina & The Nameless: As If Tomorrow Will Never Come - biisi oli kuten nimensä...tekemällä tehty ja hieman kömpelö...! Ihan mukavaa perusrockia silti...ei siinä mitään, pienoinen "pakkopullan" maku tästäkin kyllä jäi, puolusti kuitenkin paikkaansa. En toisaalta olisi valinnut tätä viiden jatkoonmenijän joukkoon...! :-k


Växjön semin järjestyksen olisi mielestäni pitänyt olla seuraavanlainen:

1. Nanne love-smiley-016:
2. Date y_e:s:
----------
3. Caroline cheeky-smiley-033:
4. Mathias =D>
----------
5. Anne-Lie 8-[
----------
6. Katrina :?
7. B-Boys 8)
8. Richard speechless-smiley-004:
Viimeksi muokannut Chris, 07 Maalis 2005, 12:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30536
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Chris kirjoitti:Onneksi on myös toinen tapa menestyä: vähäeleinen, tyylikkään pelkistetty kokonaisuus, jossa itse solisti ja laulu ovat pääosassa. Tämä konsepti toimi Serbialla viime vuonna - esitys oli miltei hypnoottinen...
Vaikka ehkä mennään asiasta sivuun (tokkopa tuo tosin haittaa), niin en sanoisi tätä missään mielessä toiseksi tavaksi. Biisistä riippumatta esityksen pitää olla hyvä ja sopia kappaleeseen, vastata kappaleen tunnelmaa. Eri biiseissä tämä tietysti tarkoittaa aivan eri asioita mutta pohjimmiltaan tapa on aivan sama. Viisufanien "pitää olla show" -ajattelussa (enkä nyt tarkoita sinua, vaan yleisesti) on juuri se vika, että katsotaan vain niitä voittajaesityksiä ja päätellään, että silmänkääntötemppuja tarvitaan ja sitten niitä ehdotellaan niihinkin biiseihin, mihin ne eivät sovi. Ihan oikeasti pelottaisi, jos Kuppilamme väki pääsisi stailaamaan Geirin ja koreografioimaan tämän esityksen. :shock:

Jos menestyspotentiaalia pitäisi matematisoida, määrittelisin sen kappaleen ja esityksen tulona. Huomaamattomalla, lattealla tai toisaalta liian vaikeasti avautuvalla kappaleella ei voi menestyä, vaikka esitys olisi hyväkin, esimerkiksi Suomi 2000 ja Portugali 2003 kuuluvat tähän kategoriaan. Toisaalta jos esitys menee totaalisesti pieleen (esim. Iso-Britannia 2003), ei menestykseen ole senkään vertaa mahdollisuutta.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Timoteus kirjoitti:Jos menestyspotentiaalia pitäisi matematisoida, määrittelisin sen kappaleen ja esityksen tulona.
Tadaa!

Siinähän se on, mitä on vuosikaudet etsitty. Viisumenestyksen kaava! Sinä sen keksit, Timoteus!

Todellakin: kappale * esitys = menestys. Jos molemmat ovat satasen luokkaa, tuloksena on 10 000. Jos sen sijaan toinen on nolla, niin 0 * 100 = 0! Eli molempien osa-alueiden pitää toimia. Yhdellä voi paikata toista, mutta suureen menestykseen tarvitaan koko paketin toimimista. Voisiko kaavaan täten lisätä vielä esittäjän panoksen, vaikka näin:

Kappale * esitys + esittäjä = menestys?
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja Roope »

Andreas Nunstedt haluaa Expressenissä juryn takaisin, Ann-Lieon tyytyväinen että pärjäsi Arjaa paremmin :lol:
Viimeksi muokannut Roope, 07 Maalis 2005, 15:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Växjön semin uusinta alkoi just hetki sitten!
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Jaaha. Aika arvostella tämä satsi, kun sai katsoa ajan kanssa ja ilman sivukommentteja (ellei sellaiseksi lasketa naapuria, joka rupeaa poraamaan itseään katon läpi kesken esitysten). :evil:

1. Anne-Lie Rydé - Så nära...
Nyt iski ikärasismi meikäläiseenkin, mutta mitä H.......Ä tämä kotka tekee lavalla? Biisi on kuultu luoja ties, montako kertaa, ja se boa oli viimeinen tikki. Tippui ihan ansaitusti.

2. B-Boys Internatiol Feat. Paul M. - One Step Closer
Yllätin itseni tosiaan pitämästä tästä. Jopa säkeistöt toimi, vaikka eka kuuntelulla ei vakuuttanut ihan täydellisesti...

3. Mathias Holmgren - Långt bortom tid och rum
Sanokaa mitä sanotte, mutta jos tässä esityksessä JOKIN OLI kornia, niin tyttöjen tanssiminen. Mathias taisi selvästikin jännittää, liekö se sitten vienyt ne äänet Andra Chansenissa? Pidän biisistä, soolodebyytti onnistui hyvin vähäisestä jännityksestä huolimatta... Tahtoo lisää Mathiasta soolona.

4. Richard Engfors feat. Katarina Fallholm - Ready For me
Lauantaina mä en suostunut edes katsomaan tätä esitystä pelätessäni, että konservatiivit ruotsalaiset voisivat typeryyksissään äänestää tämän jatkoon. Nyt se on pakko sanoa! Ruotsalaisetkin osaavat joskus mokata ja pahemman kerran. Ainoa selitys, miten tällaista suoranaista sontaa on voinut päästä semifinaaliin asti on, että joku tekijöistä tai esittäjistä on Björkmanin sänkykumppani... Muuten tämä ei ole loogista. Täydellinen floppi! Kiitos Ruotsin kansa, että ymmärsitte tiputtaa tämän.

5. Date - Hörde änglarna viska ditt namn
IIIIHANA esitys!!!!!!!!!!!!!!!!! Vain yksi miinus, solisti oli vähän hukassa sen suhteen missä kamera milloinkin oli... Olisi EHDOTTOMASTI ansainnut vähintään AC-paikan.

6. Nanne Grönvall - Håll om mig
Siis, mitä esiintymisen riemua! LOISTAVA, LOISTAVA NANNE! Tuli vaan mieleen, kun monet sanoo etteivät perusta Nannen esityksistä (ja ilmeisesti ruotsalaiset ajattelevat satunnaisesti samoin), että voisiko syy Nannen jatkoon menossa olla siinä, että Nanne näytti kerrankin suht normaalilta esityksessään?

7. Caroline Wennergren - A Different Kind Of Love
Täähän on LOISTAVA!!! :lol: Ihan totta, muija vetää hillittömällä varmuudella ja vielä upeasti!

8. Katrina & Nameles - As If Tomorrow...
Hohhoijaa. Kulahtanut viisuvoittaja piti sitten raahata esittämään täysin turha täytebiisi Ruotsin karsintoihin. Eiköhän siellä olisi ollut parempiakin...?

Väliaikanumerot oli hauskoja. Afro-Dite-trion muutkin tytöt vetivät ihan siedettävästi kerrankin (yleensä vain Gladys laulaa puhtaasti). Mutta siltikin Charlotten ja Lena Ph.:n No More Tears oli parempi pari vuotta sitten... Kiva, että vaihteeksi taustakuorolaisetkin pääsevät noin näkyvästi esiin MF:ssä... Oih, ja se ihana Orupin Regn hos mig-aloitus väliaikanumerossa oli varsinainen lauantai-illan pelastaja... :lol: :lol: :lol:

Ja uusi listaus esitysten jälkeen:

Nämä olisin kelpuuttanut jatkoon:
1. Nanne
2. Date
3. Caroline Wennergren
4. Mathias
5. B-boys

---
Tämä oli siinä rajalla

5. Anne-Lie Rydé

---
Näitten ei olisi ikinä pitänyt päästäkään MF:ään mukaan:
7. Katrina & Nameless
8. Richard Engfors feat. Katarina Fallholm
Viimeksi muokannut Katten-Gustaf, 07 Maalis 2005, 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Treno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2165
Liittynyt: 26 Huhti 2004, 17:20

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja Treno »

Eikö tuo Date ollut juuri se käsittämättömän siirappinen vuodatus :o

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Mä näytän sulle vielä käsittämättömän siirappista vuodatusta, kunhan ehdin... :lol: :wink:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Hyvä, ettet heittänyt Anne-Lieta MF-kelvottomiksi, sillä sitten olisit saanut kyllä annoksen siirappia yllättävästi... ;) Joko olet Katten muuten päättänyt, teetkö sen, mitä ehdotin... öh... Linköping-ketjussa?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Ruotsi 2005: Växjö 5.3.

Viesti Kirjoittaja Colby »

Katsoin tuon uusinnan, ja Anne-Lien esityksessä oli tosiaan Lenamaisia piirteitä havaittavissa :) Mä taas en tykännyt B-Boyseista livenä ollenkaan. Ja nyt vasta sain tietää, että siinä on Basic Elementin Petruskin mukana (olin kova Basic Element -fani aikoinaan).

Nanne on kyllä todella, todella hyvä esiintyjä ja ansaitsi finaalipaikkansa sen perusteella kyllä. Biisi vaan on vähän turhan junnaava ja mielikuvitukseton. Itse tykkäisin varmaan enemmän jos olisi englanniksi, jostain syystä. Date oli yhtä oksettava livenä, kuin kuunneltunakin. Mathiaksen esitys oli hölmö ja Katrina... no, mitäs siitä nyt sanois...
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Lukittu