TV2:n viisuselostajat 2005

ESC 2005 -arkisto.
Lukittu

Paras viisujuontaja

Äänestys on voimassa 23 Syys 2040, 08:40 asti

Maria Guzenina
11
17%
Markus Kajo
19
29%
Heikki Paasonen ja Jaana Pelkonen
36
55%
 
Ääniä yhteensä: 66

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

TV2:n viisuselostajat 2005

Viesti Kirjoittaja Violette »

Muistaakseni NYT on yleensäkin osannut kirjoittaa viisuaiheista asiallisesti, toisin kuin monet suomalaiset roskalehdet :roll: Mullakaan ei tuota lehteä ole, joten jos joku olisi niin kiva ja laittaisi tänne vaikka edes tiivistelmän siitä, olisin kiitollinen :)
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
ESC
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 889
Liittynyt: 09 Helmi 2005, 21:45
Paikkakunta: Helsinki-Frankfurt

TV2:n viisuselostajat 2005

Viesti Kirjoittaja ESC »

Pakko oli siirtää tää juttu tänne kun olen NIIN SAMAA MIELTÄ ja saanut osakseni haukuntaa "tiukka pipoisuudesta" elikkä tässä Riku Siivosen kolumni kokonaisuudessaan (sanasta sanaan) :
"Sitten katsoin euroviisut. Karsinnan ja finaalin. Opin paljonkin. Ensinnäkkin laulajien keuhkot ovat sekä Heikki Paasosen että Jaana Pelkosen mielestä näyttävät. Toiseksi Paasonen on ajanut hississä kauniiden tyttölaulajien kanssa. Yhden miesesiintyjän Pelkonen veisi mielellään matkalaukussaan kotiinsa. Hän pitää myös söpönä sitä, että Heikki Paasonen ei osaa sanoa ikäänsä. Pelkonen ilostui huomatessaan, että itäisten kansojen edustaja osasi englantia. Pelkosen mukaan tuskin kuitenkaan ymmärsi englantia, ja oli luultavasti myös humalassa. Hallba vodga, Pelkonen lausui hassusti murtaen. Suorassa Yleisradion tv-lähetyksessä itäeurooppalaiset maat ovat "jotain Albanioita", joiden edustajien hassuja nimiä on vaikea lausua. Kun kuuntelin tätä seksismin, arroganssin,vieraiden kulttuurien halveksunnan ja tietämättömyyden tulvaa, oli onni, että muistin isän sanat. He ovat vain tietämättömiä ja ymmärtämättömiä. Eikä se ole heidän vikansa. Siksi syytänkin sitä koulutettua ihmistä siellä Yleisradion johdossa, joka heidät päästi ääneen. Sitä, joka ei ymmärrä, että nuorukkuuden ei tarvitse tarkoittaa samaa kuin tietämättömyys. Eikä sitä, ettei jakseta ottaa selvää asioista. Yleä, Paasosta ja Pelkosta haukuttiin julkisuudessa ehkä parin päivän ajan. Se loppui liian lyhyeen. Ei ole ihme, että nuoret ovat rasistisia, jos joka kanavalla on nykyään ihan ok nauraa ulkomaalaisille hassuille nimille. Eivät "nuorten koventuneet arvot" synny tyhjiössä uuden sukupolven päässä. Vaimo huomautti, että moralisoidessani ja meuhkatessani alan kuulostaa välillä ihan isältäni. En pitänyt sitä enää niin ongelmallisena."

Ja mulla ei ole tähän mitään lisättävää kun että katselen itse ESC2006 Ateenassa , kiitokset Jaana ja Heikki tästä !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Avatar
ava
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 201
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 21:22

TV2:n viisuselostajat 2005

Viesti Kirjoittaja ava »

Ja kolumnin alkuosa käsitteli sivistystä ja sitä, kuinka kolumnistin isällä sitä on, vaikkei koulutustausta kuitenkaan ollut hänellä kovin kummoinen.

Ja Jaana Pelkonen muistaakseni sentään on valtiotieteen yo, olenko oikeassa?

Kuulun samaan ikäluokkaan kun Jaana ja Heikki. Niin monet meistä parikymppisistä on asunut/opiskellut/työskennellyt ulkomailla, todenneet että Itä-Euroopassakin on sivistystä, kulttuuria ja elämää (eikä vain naisia jotka jakelevat sitäsuntätä) ja että Suomi ei ole se maailman napa. Heikki ja Jaana lienevät vielä tätä kokemusta vailla?

Avatar
ESC
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 889
Liittynyt: 09 Helmi 2005, 21:45
Paikkakunta: Helsinki-Frankfurt

TV2:n viisuselostajat 2005

Viesti Kirjoittaja ESC »

Sorry en jaksanut kirjoitella tota alkuosaa kolumnistin isän historiasta..
Mulla itselläkkin on kokemusta "itäeuroopasta" työni merkeissä alkaen vuodesta -88 (vaimokin on eestiläinen) ja täytyy kehottaa suomalaisia (osaa) katsomaan peiliin sillä sen verran hienoa, upeata, sivistynyttä ja mukavia ihmisiä siellä asuu !!!!!! Suosittelen esim. tutustumista miljoonakaupunki Riikaan ja sen ihmisiin..

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

TV2:n viisuselostajat 2005

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Niin ja pointtina sivsityksen suhteen siinä alussa oli erityisesti se, että media on täynnä toimittajia, joilta puuttuu yleissivistys. Allekirjoitan täysin tämän.

Ja ava, kirjoittajan isällähän oli siis koulutusta, kovastikin. Koko ajanhan hän oli lukemassa, opiskelemassa ja kehittämässä itseään. Ei tosin ollut korkeakoulutusta, mutta kummoinen oli koulutus silti. ;)
Ja kyllä, Jaana P. on valt. yo, muistaakseni viestinnän opiskelija.
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

TV2:n viisuselostajat 2005

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Vaikuttivatko Heikki ja Jaana aidosti kiinnostuneilta teistä kaikista?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

TV2:n viisuselostajat 2005

Viesti Kirjoittaja Violette »

ava kirjoitti:Ja Jaana Pelkonen muistaakseni sentään on valtiotieteen yo, olenko oikeassa?
Voi kuule, ei korkeakoulupaikka enää nykyään takaa yhtään mitään :roll: Tunnen monia yliopistotasolla opiskelevia, jotka ovat suvaitsemattomia, sivistymättömiä ja tyhmiä kuin saappaat.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Mikä on sivistys?

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Itse työskentelen ammatissa, jossa pinnalliset tiedot KAIKILTA elämänalueilta ovat tarpeen. Mokia tulee väkisinkin. Ylipäätään olen elämässä toiminut enimmäkseen alueilla, joissa toki koulutusta on tarjolla, mutta ilman lahjoja ja käytännön kokemusta ei tule mitään.

Olen varovaisen ylpeä sekä hullun papereistani ja intin välttämisestä että siitä, että akateemiset opinnot jäivät kesken. En olisi yhtään parempi radiojuontaja/ihminen, jos olisin fil.kand. ja reservin upseeri. Todennäköisesti huonompi. Enkä tarkoita tällä halventaa niitä, joilla on ollut pitkäjänteisyyttä saattaa asioita loppuun. Minä olen minä, ja joku muu on joku muu.

Tiedon määrä kasvaa koko ajan eksponentiaalisesti, eikä ole mitenkään mahdollista määritellä mikä on tarvittava "sivistys". Tärkeintä on minusta aito uteliaisuus ja halu ymmärtää. Eli RAKKAUS. Joo, ja kyllä akateemisilla fakki-idiooteilla ei ole mitään tekemistä sivistyksen kanssa. Monet epämiellyttävimmistä tapaamistani putkiaivoista ovat korkeasti koulutettuja.

Paasosessa ja Pelkosessa otti minua eniten päähän huono suomen kieli, jollainen valitettavasti valtaa alaa myös YLEssä. Missä muussa kielessä on päätetty luopua monikon kolmannesta persoonasta? Ei ole ainakaan englannin vaikutusta "it is - they are", että Heikki ja Jaana eivät millään saaneet sanotuksi vat/vät -päätteitä.

Muutoin he loivat kyllä ihan hyväntuulista meininkiä ja parannus esim. Rouva Geen aikoihin on huomattava, mutta sekä karsinnoissa että Kiovan jutuissa tietty sisäpiirivitsailu peitti asiantuntemuksen ja varmuuden puutetta. Se häiritsi, varsinkin kun tietysti itse tekisin kaiken paljon paremmin :mrgreen: Lupamaksajat ennen muuta!!!
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1017
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Re: Mikä on sivistys?

Viesti Kirjoittaja Antero »

kaivanto kirjoitti:Paasosessa ja Pelkosessa otti minua eniten päähän huono suomen kieli, jollainen valitettavasti valtaa alaa myös YLEssä.
Tuo on aivan totta, mutta ei pelkästään suomen kielen lausuminen, vaan on tullut suorastaan ällistyttäviä esimerkkejä siitä, etteivät nämä nykyisen --ohjelmavirtaradion'' vaimitähänselie,, ns. toimittaja-juontajat ole vaivautuneet selvittämään edes sitä, miten jotkut vieraskieliset sanat lausutaan. Esimerkki tuli Radio Suomesta ja vieläpä tästä rakkaasta euroviisumaailmasta, kun sellaiset sävelmät sattuivat soimaan aika tiheästi ennen toukokuun puoltaväliä. Soittovuorossa oli LUxemburgin voittaja vuodelta 72 ja miesjuontaja lausui Apres toi juuri niinkuin se kirjoitetaan... KYllä pitäisi parempaan vaivautua radiossa.. kreivi Greutzin, Kaisu Puuskajoen ja Pentti Fagerholmin aikaan ei moinen olisi tullut kyseeseen tai siitä olisi annettu paha palaute. Nyt tuskin kukaan siitä vastaava YLE:ssä moiselle edes korvaansa lotkauttaa...

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

TV2:n viisuselostajat 2005

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Joo, vieraiden kielten ääntäminen medioissa, hohhoijjaa... Karmeaa!

Ennen esim. urheilutoimittajat osasivat suurimpien kielten ääntämissäännöt, nykyään ollaan enimmäkseen tasolla: "maikköli ja kutaardi ahdistelee meidän hallintopäällikköä".

Meidän toimituksessamme sentään joskus kollegat ja uutistoimittajat kyselevät minulta neuvoja.
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

TV2:n viisuselostajat 2005

Viesti Kirjoittaja Leena »

Nyt olen niin hermona ja tiedän että nyt meni viisuselostajien piikkiin. Ei väliä,ei mitään. Olen hermona ja tartten koko kuppilan väen,KOKO porukan mua tukeen. Rakas poikani menee karaten vyökokeeseen viikon päästä. Yrittää suoritaa RUSKEETA vyötä karatesta. NYT koko kuppila tukekoon aatoksissa että poikani ruskeen vyön sais!!..........Seuraava on KARATEKA musta vyö!! Olis niin hienoo jos voisin sanoo ett pojallani on karaten musta vyö!!
Bra vibrationer!

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1017
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

TV2:n viisuselostajat 2005

Viesti Kirjoittaja Antero »

Toinenkin vieraiden kielten ääntämiseen liittyvä esimerkki tulee tässä mieleeni... Euroviisuyöradiossa Asko Murtomäki ja Sanna Kojo soittelivat tämän vuoden biisejä ja Asko osaa alan eksperttinä, mutta muutoinkin varmasti kielellisiin asioihin perehtyneenä lausua ranskan ym. kielisten biisien nimiä. Saattoi tosin olla ihan tahatontakin, mutta Askon lausuessa upeasti Belgian laulun ranskankielisen nimen, S. Kojo purskahti nauramaan ja totesi Askon olevan mainio.. NO, eihän sitä tosin tiedä, mitä siellä Askon ja Sannan kansoittamassa studiossa tapahtui ;)
mutta jotenkaan se naurunpurskahdus ei kuulostanut kehuvalta, vaan lähinnä huvittuneelta.. NO on toki todettava, että sen mitä on Sanna Kojon radioilmaisua kuullut, niin hän toki kiinnittää huomiota vieraskielistenkin nimien ääntämiseen....

Avatar
ava
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 201
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 21:22

TV2:n viisuselostajat 2005

Viesti Kirjoittaja ava »

On niin ärsyttävää kun esim. YleX:n "toimittajat" ääntävät eurooppalaisia paikan- ja henkilönnimiä englantilaisittain tyyliin "Fränkföört äm Mein" ja "Änn Fränk".
Eikö ne tajua, että Euroopassa ja mualimassa on muitakin kieliä kuin se iänikuinen englanti?
:hak:

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

TV2:n viisuselostajat 2005

Viesti Kirjoittaja male »

Olen kauan miettinyt mitä äänestäisin tuossa juontajaäänestyksessä. Jaana ja Heikki olivat viihdyttävämpiä, mutta Maria oli kyllä paremåi juontamaan. Oli sujuvampi esim. pisteidenlaskussa. Tosin kun ajattelee hänen ärsyttävää puoltaan... Missäs mutuen on äänestyksestä Jani Juntunen? ???
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

TV2:n viisuselostajat 2005

Viesti Kirjoittaja itikka »

male kirjoitti:Jaana ja Heikki olivat viihdyttävämpiä, mutta Maria oli kyllä paremåi juontamaan. Oli sujuvampi esim. pisteidenlaskussa.
Tää ei ole vieläkään kuullut Jaanan ja Heikin selostusta, mutta mielestäni Maria oli nimenomaan täysin kahvilla aina ääntenlaskun aikaan... :roll:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

TV2:n viisuselostajat 2005

Viesti Kirjoittaja male »

Kahvilla ehkä, mutta Askon ja Marian juttelu oli paljon mukavampaa kuin se että Jaana, Heikki ja Asko toistivat pisteitä suomeksi vuoron perään.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

TV2:n viisuselostajat 2005

Viesti Kirjoittaja itikka »

EI MITÄÄN JUTTELUA PISTEIDENLASKUN AIKAAN!!!!

Jännittävin hetki kisassa ei ole tarkoitettu kahvipuheille!!! :evil:

;)
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
ava
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 201
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 21:22

TV2:n viisuselostajat 2005

Viesti Kirjoittaja ava »

Fly7 kirjoitti:Ai ne voikin olla hiljaa pisteidenlaskussa varsinkin kun menee sekasin kuka sano mitäkin ja pisteet menee sekasin varsinkin jos, kolme on äänessä ja mulle riittää ensi vuonna kun ainoastaan Heikki ja Jaana selostaa ja ovat kuulemma kiinostuneet asiasta ;)
Ja pisteet ei varmana menisi sekaisin jos pisteidenlaskun yhteydessä puhuttaisiin pisteistä ja kulloisestakin tilanteesta. Ei siitä, kuka antaa mitäkin ja kuka ei muka osaa englantia tai ranskaa ja kenen nukkumaanmenoaika oli milloinkin ja...

Lukittu