Ehdotuksia kisapaikaksi

ESC 2007 -arkisto.
Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Violette kirjoitti:Helsingissä sataa aina! Ja Euroviisutkin järjestetään toki aina ulkoilmassa.
Tuo oli nyt lähinnä korkreettisena esimerkkinä miten YLE ja Helsingin kaupunki hoitivat edellisen suurtapahtuman järjestelyt, joita sitten "kehuttiinkin" ympäri maailmaa..
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja Violette »

Mun on nyt tässä vaiheessa ihan pakko kysyä, että minkä ikäinen sä Jarteq oikein olet?
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Itikka, kirjoitin eilen (viime yönä) suomalaisuudesta ja fennofiliasta perusteellisesti. Ikävää jos muistisi ei riitä 20 tuntia taaksepäin. Historian tuntemukseni on varmasti hieman erilainen kuin sinulla. Voithan kertoa sitten oman arviosi Arwidssonin merkityksestä fennofilaan. Ja juuri äsken sanoin että mielestäni olemme Pohjolaa eli Pohjois-Eurooppaa! :cool:
Viimeksi muokannut GiveMeWings, 28 Touko 2006, 15:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Alexander
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:05

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja Alexander »

GiveMeWings kirjoitti: Tuo oli nyt lähinnä korkreettisena esimerkkinä miten YLE ja Helsingin kaupunki hoitivat edellisen suurtapahtuman järjestelyt, joita sitten "kehuttiinkin" ympäri maailmaa..
Suorittaisitko hieman taustatutkimusta väitteillesi kiitos, vaikka ihan googlettamalla. MM-kisat jäivät 400 000 euroa plussalle, IAAF kiitteli järjestelyitä ja kehui niitä onnistuneiksi, ja antoi ymmärtää että niin Helsingille kuin koko Suomelle voi myöntää jatkossakin vastaavan kokoluokan tapahtumia.

Jos deutschepress ei alle kirjoita IAAF:n mielipiteitä, niin se on sääli, mutta on kai selvä, kumman sana on se joka jotain merkitsee.

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

itikka kirjoitti:
GiveMeWings kirjoitti: Keski-Euroopassa muuten valitettavasti Suomi mielletään Itä-Eurooppaan.
Valitettavasti? Olisiko parempi jos meidät miellettäisiin ruotsalaisiksi tai saksalaisiksi (kun kerta Turku on vanha Ruotsin vallan keskuskaupunki tai vanha Hansa-kaupunki).

Suomi on sekä itäisen että läntisen eurooppalaisen kulttuurin kohtauspaikka, ja kummastakin perinnöstä kannattaa olla ylpeitä, kumpaakaan väheksymättä. Se on meille rikkaus ja kumpaakin puolta kannattaa ottaa viisuissa esille! :peukku:
Hyvä, Itikka! Vastakkainasettelun aikahan on ohi. Helsingissä nähdään! :)
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

En googleta vaan muistelen otsikoita silloin eurooppalaisissa lehdissä, niistähän se maine tulee eikä järjestävän organisaation kauniista numeroista. Suomea myöten kisojen saamaa negatiivisuutta julkisuutta Euroopassa uutisoitiin, meilläkin pääuutislähetyksissä.
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja Violette »

Jarteq kirjoitti:
Violette kirjoitti:Mun on nyt tässä vaiheessa ihan pakko kysyä, että minkä ikäinen sä Jarteq oikein olet?
Alatko sinä puuttumaan minun ikääni? Onko ikä sulla jokin määrite, millä voi toisen mielipiteiden arvoa nostaa tai laskea? Minkä ikäinen itse olet?

Voin kyllä kertoa, että olen alle 30 ja yli 20. Sen luulisi riittävän loistavasti.
Ei kun kiinnosti vain. Anteeksi, jos on arka aihe. :mrgreen: Olet kyllä vähän vanhempi kuin luulin.

Itse olen 23. Se luki ennen tuossa profiilissa mutta eipä lue enää kun on tämä uudistunut Kuppila lol
Viimeksi muokannut Violette, 28 Touko 2006, 15:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Jarteq kirjoitti:
GiveMeWings kirjoitti:Kuva

Welcome in Hellsinki.
Tuo oli alhainen veto :D hahahah!
Jarteq, kyseisen kirjoittajan tyyliä ovat valitettavasti tuollaiset alhaiset temput. Ne eivät minua loukkaa, saavat lähinnä nauramaan hänelle.

Sen sijaan sinä olet tuonut monta hyvää faktaa esiin keskustelussa, sekä puolesta että vastaan. Itse en vain koe tarpeelliseksi sekaantua tähän keskusteluun sen sisällön kannalta, koska asia ei ole meidän päätettävissämme. Ja just tällä hetkellä on vähän tärkeämpääkin pohdittavaa kuin kisajärjestelyt. Niistä toisessa yhteydessä ja yksityiskohtaisemmin, jos tarvetta...
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Ei kai iällä ole mitään merkitystä siihen miten hyvin perustellut mielipiteet tulisi ottaa :mrgreen:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Katten-Gustaf kirjoitti:
Jarteq kirjoitti: Tuo oli alhainen veto :D hahahah!
Jarteq, kyseisen kirjoittajan tyyliä ovat valitettavasti tuollaiset alhaiset temput. Ne eivät minua loukkaa, saavat lähinnä nauramaan hänelle.

Sen sijaan sinä olet tuonut monta hyvää faktaa esiin keskustelussa, sekä puolesta että vastaan. Itse en vain koe tarpeelliseksi sekaantua tähän keskusteluun sen sisällön kannalta, koska asia ei ole meidän päätettävissämme. Vain vapaaehtoisen näkökulmasta tuo MM-kisojen mollaaminen minua kiinnosti. Ja just tällä hetkellä on vähän tärkeämpääkin pohdittavaa kuin kisajärjestelyt. Niistä toisessa yhteydessä ja yksityiskohtaisemmin, jos tarvetta...
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

GiveMeWings kirjoitti:Ei kai iällä ole mitään merkitystä siihen miten hyvin perustellut mielipiteet tulisi ottaa :mrgreen:
Ei tietenkään.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja Violette »

GiveMeWings kirjoitti:Ei kai iällä ole mitään merkitystä siihen miten hyvin perustellut mielipiteet tulisi ottaa :mrgreen:
Siksihän minä kysyin, kun Jarteqin perustelut ovat olleet vähän kummallisia ja kirjoitustyylikin aika persoonallinen, etten sanoisi. Mutta ei tästä sen enempää, jatkakaa :)
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Katten-Gustaf kirjoitti:Jarteq, kyseisen kirjoittajan tyyliä ovat valitettavasti tuollaiset alhaiset temput. Ne eivät minua loukkaa, saavat lähinnä nauramaan hänelle.
Mikä alhainen temppu se on jos laittaa valokuvadokumentaatiota järjestelyistä. Hieman huvittavaahan tai surkuhupaisaahan se on. Ikävää jos koet piston sydämessäsi koska olit mukana järjestelyissä. Saksalainen korkeushyppääjä Tim Lobinger sanoi kisojen jälkeen mm. että suomalaisten järjestelykyky ei riitä mihinkään suurempaan kuin taskulaskimen käyttöön (tarkoittaen että käytännön osaaminen oli surkeata).
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Mua edelleenkin kiinnostaisi tietää miten huonon onnen kaatosateen osuminen kisaviikolle on jotenkin Helsingin syy?
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Alexander
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:05

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja Alexander »

GiveMeWings kirjoitti:Saksalainen korkeushyppääjä Tim Lobinger sanoi kisojen jälkeen mm. että suomalaisten järjestelykyky ei riitä mihinkään suurempaan kuin taskulaskimen käyttöön (tarkoittaen että käytännön osaaminen oli surkeata).
Ai. Ehkä ois parempi luovuttaa siinä tapauksessa viisut Ruotsin järjestettäväksi, jos saksalainen korkeushyppääjä on tätä mieltä.

Avatar
Alexander
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:05

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Jarteq kirjoitti:Ei se ole Helsingin syy, mutta se olisi tullut ottaa huomioon, eikä säästellä kustannuksissa. Helsinki ei kattanut olympiastadionia. Miksi?
Museovirasto ei olisi hankkeesta pitänyt.

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Alexander kirjoitti:
GiveMeWings kirjoitti:Saksalainen korkeushyppääjä Tim Lobinger sanoi kisojen jälkeen mm. että suomalaisten järjestelykyky ei riitä mihinkään suurempaan kuin taskulaskimen käyttöön (tarkoittaen että käytännön osaaminen oli surkeata).
Ai. Ehkä ois parempi luovuttaa siinä tapauksessa viisut Ruotsin järjestettäväksi, jos saksalainen korkeushyppääjä on tätä mieltä.
Kertoo vaan minkä kuvan Helsinki antoi itsestään, eli pelkkä sää ei ollu syynä tähän. Maine tulee lehtikirjoittelusta ja kokemuksista, ei järjestävän tahon omista numeronpyörittelyistä joilla yritetään korjata menetetty imagovahinko.
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Kuten sanoin, minua kiinnosti asia vapaaehtoisen näkökulmasta, missä kisat mokattiin.

Se, mitä tarkoitan alhaisella vedolla, on sinun kirjoittamisesi ja nälvimisesi jatkuvasti minua kohtaan tällä palstalla. Ei sen enempää tässä yhteydessä siitä aiheesta.

Ja mitä vapaaehtoisuuteeni tulee, tiedän tehneeni parhaani ja se riittää minulle niin niissä MM-kisoissa kuin EM-kisoissakin. Ei muuta.

Jarteq, tervetuloa keskustelemaan.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Niin, kaikkeen toki täytyy varautua kalleimmalla tavalla. Miksei Turku halua rakentaa 5000 hengelle lisää hotellihuoneita ja muutaman sata ravintolaa lisää? Ja vähän isomman kisapaikan? Ja ison kansainvälisen lentokentän? Ei sais säästää kustannuksissa!
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Katten-Gustaf kirjoitti:Joo, tän mäkin haluaisin näin MM-kisojen ex-vapaaehtoisena kuulla, että mitenkähän Helsinki tyri MM-kisat? :roll:
Katten-Gustaf kirjoitti:Jarteq, kyseisen kirjoittajan tyyliä ovat valitettavasti tuollaiset alhaiset temput.
Tämä selittääkin kaiken... Voisit lukea koko ketjun niin tiedät mistä kekustelu alkoi. Mutta älä nyt katkeroidu tai kuole nauruusi. :mrgreen:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
JUHKIS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2764
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:06
Paikkakunta: Hki

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja JUHKIS »

Sama Yle ne viisut järjestää olipa ne sitten missä kaupungissa tahansa... Helsingin puitteet vaan tarjoaa enemmän sitä mitä viisureissaajat isäntäkaupungilta odottavat.

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Katten-Gustaf kirjoitti:Se, mitä tarkoitan alhaisella vedolla, on sinun kirjoittamisesi ja nälvimisesi jatkuvasti minua kohtaan tällä palstalla. Ei sen enempää tässä yhteydessä siitä aiheesta.
Itse olet nälvinyt sen kuin jaksat. Ja suurena syynä siihen on ollut se että olen sattunut olemaan nimimerkki JukkaV:n kanssa samaa mieltä muutamasta asiasta joissa olet itse ollut eri mieltä. Ja sitähän et ole voinut sietää. Tällä keskustelulla ei ole mitään tekemistä niiden asioiden kanssa. Kerroit olleesi vapaaehtoinen ja et näe mikä meni pieleen. Laitoin esimerkin. Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa :cool:
Viimeksi muokannut GiveMeWings, 28 Touko 2006, 16:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

viola
Siemailija
Siemailija
Viestit: 168
Liittynyt: 25 Touko 2006, 18:34

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja viola »

kommentti susirajalta (yleensä pääkaupunkikeskeisyyttä vastustavalta ihmiseltä): ESC 2007 Helsinki. Ihan vaan siksi että se on järkevin ratkaisu. :)

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

On se hienoa tämä suomalainen byrokratia kun on joku kansallinen hanke niin kaupungin museovirasto sanelee mitä tehdään tai ei tehdä... :rofl:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Alexander
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:05

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja Alexander »

GiveMeWings kirjoitti:En googleta vaan muistelen otsikoita silloin eurooppalaisissa lehdissä, niistähän se maine tulee eikä järjestävän organisaation kauniista numeroista. Suomea myöten kisojen saamaa negatiivisuutta julkisuutta Euroopassa uutisoitiin, meilläkin pääuutislähetyksissä.
En puhunut mistään maineesta, vaan osaamisesta, kun kisojen järjestelyjä menit moittimaan. Ja niitä järjestelyjä IAAF juuri kehui..
GiveMeWings kirjoitti:On se hienoa tämä suomalainen byrokratia kun on joku kansallinen hanke niin kaupungin museovirasto sanelee mitä tehdään tai ei tehdä... :rofl:
Ei ole olemassa yksittäistä Helsingin museovirastoa, vaan ihan vain koko Suomen museovirasto..
Viimeksi muokannut Alexander, 28 Touko 2006, 16:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

GiveMeWings kirjoitti:
Katten-Gustaf kirjoitti:Se, mitä tarkoitan alhaisella vedolla, on sinun kirjoittamisesi ja nälvimisesi jatkuvasti minua kohtaan tällä palstalla. Ei sen enempää tässä yhteydessä siitä aiheesta.
Itse olet nälvinyt sen kuin jaksat. Ja suurena syynä siihen on ollut se että olen sattunut olemaan nimimerkki JukkaV:n kanssa samaa mieltä muutamasta asiasta joissa olet itse ollut eri mieltä. Ja sitähän et ole voinut sietää. Tällä keskustelulla ei ole mitään tekemistä niiden asioiden kanssa. Kerroit olleesi vapaaehtoinen ja et näe mikä meni pieleen. Laitoin esimerkin. Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa :cool:
Ihan miten haluat. Minähän se kaikkeen olen syyllinen. Hyvä, tunnustan...

Jarteq: en ole pahoittanut kommenteistasi mieltäni. Ole huoletta.
Viimeksi muokannut Katten-Gustaf, 28 Touko 2006, 16:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Tottakai IAAF kehui koska Ilkka Kanerva on IAAF:n johtokunnan (Council) jäsen. Pitäähän omaa työtä kehua :rofl:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Katten-Gustaf kirjoitti:Ihan miten haluat. Minähän se kaikkeen olen syyllinen. Hyvä, tunnustan...
Ei asiat ole tietenkään aina mustavalkoisia. Olen vain aiemmin havainnut että monesti on ollut ihan sama mitä sanon niin olet hyökännyt kimppuun. Ja syy löytyy tuolta. Mutta tämä on nyt ihan off-topic tähän keskusteluun :mrgreen:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Miik
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4931
Liittynyt: 16 Huhti 2004, 10:46
Paikkakunta: Tampere

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja Miik »

:jupinaa: :jupinaa: :jupinaa: :jupinaa: :jupinaa: :jupinaa: :jupinaa: :jupinaa: :jupinaa:

Tulee vain pahalle tuulelle, kun lukee tätä ketjua.

:jumankauta: :jumankauta: :jumankauta: :jumankauta: :multiraivo: :jumankauta: :jumankauta: :jumankauta: :jumankauta:

ONNEKSI tämä porukka ei päätä mistään mitään. :tajuton:

Pitäisiköhän tämän ketjun nimeksi vaihtaa "2007: kisaisäntäspekulaatiosapetukset"?
"anna abreu ehkä kuppilan uusi Arja Saijonma"
NimiIronia Pete "Suomi 2010 artistitoiveita"-ketjussa

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Ehdotuksia kisapaikaksi

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Onneksi 30 sivua tulee pian täyteen ja aihe voidaan haudata sen myötä. ;)
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Lukittu