Tanska

ESC 2007 -arkisto.

DQ - Drama queen

*****
22
22%
****
29
29%
***
21
21%
**
14
14%
*
13
13%
 
Ääniä yhteensä: 99

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja Halla »

Kärttysempöö viisuvaarii... :heh:


Mä en ole tutustunut vielä muihin Tanskan tyrkkyihin kuin tuohon lentoemopläjäyseen ja se ei kyllä kehuja kirvoita - ainakaan vielä. Mutta mähän olen tunnetusti aikamoinen tuuliviiri. :heh:
Se on paljon parempi.... ettei ala ittellensä mitään rimoja duunailemaan minnekään tai kurottaa minnekään... -Remu-

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Halla kirjoitti: Kärttysempöö viisuvaarii... :heh:


Mä en ole tutustunut vielä muihin Tanskan tyrkkyihin kuin tuohon lentoemopläjäyseen ja se ei kyllä kehuja kirvoita - ainakaan vielä. Mutta mähän olen tunnetusti aikamoinen tuuliviiri. :heh:
Jep.. :heh:…minähän puolustan ”omiani”  :rofl:

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Niin, se tää makujen haara laidasta laitaan on jännää seurattavaa.
Tuolla suomen puolella, itse koen, että 3. semi on huonoin tähän astisista, muutamaa viestiä myöhemmin joku toteaa sen parhaimmaksi näistä kolmesta... :rofl:.

Tanskan eka semissä ei ollut varsinaista hittiainesta, mutta ne on silti selkeästi parempitasoisia kuin mm. suomityrkyt kakkosemissä... :hiips:

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Onhan tämä makuasia ilman muuta, mutta hyvää vaan kun miellä/kaikilla on suosikkimme…eihän tulisi kinauksia/keskusteluja jos kaikilla olisi sama musiikkimaku.  :peukku:

TANSKA  :jihuujippii: TANSKA   :jihuujippii:   TANSKA    :jihuujippii:     :rofl:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Wilson kirjoitti: onhan nämä kappaleet tyypillisiä schlagerita mutta pidän niistä.  :D
"Tyypillisiä schlagereita"?  :shock:
Mikä niistä? Tylsääkin tylsempää pop-rockia! Ainoastaan ihana "Copenhagen airport" erottui joukosta raikkaudellaan... Mutta tuohan nyt on ihan tavallista, että Tanskan karsinnassa on aina yksi kiva discoilu - joka ei kuitenkaan ikinä voita (enää nykyään).  :niinpa:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Minulle ne on ”tyypilisiä” schlagreita…. :mrgreen:... olkoot sinulle tylsempiä rock-poppia…. :draamaa:...mutta minulle ei… :tapu:….ehkä ei ihan 70-80 luvun schlagerita mutta silti niissä on toi disco-pop mistä ”tämä” pitää… :jihuujippii:…..ei ikinä voita enää?….ovat voittaneet 2000 luvulla.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

tonywerner kirjoitti: Tylsääkin tylsempää pop-rockia!
:joojoo: :joojoo: :joojoo: :joojoo:
Ainoastaan ihana "Copenhagen airport" erottui joukosta raikkaudellaan... Mutta tuohan nyt on ihan tavallista, että Tanskan karsinnassa on aina yksi kiva discoilu - joka ei kuitenkaan ikinä voita (enää nykyään).  :niinpa:
NO JUST!! Just kun mä pääsen sua kehumaan niin sitten sä täräytät perään jotain näin älytöntä. Siis missä sävel, missä idea, missä mikään! IHAN KAMALA!! Ei tällä kyllä ois minkään valtakunnan mahollisuutta päästä Helsingissä finaaliin!  :roll: Tosin, et sä niin väittänytkään..... :heh: mutta jos tästä tykkäät niin tietty toivoisit niin, mutta mä tyrmäsin senkin toiveen. Siis ei tästä biisistä jää mitään käteen, ei edes lentoemojen puvunkangasta....  :roll:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16667
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

gentedimare kirjoitti: Anteeks nyt vaan, mutta onk täällä joku joka on kehunut Tanskan tasoa!!  :rofl:
Mun muistin mukaan näin oli!?
Jo vain ja voi tehdä sen uudestaankin: loistava Tanska! Ja koko Mie & Myökin on vielä kuulematta. Huh huh.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Ja minäkin voin  :tapu: :tapu:

:tanska:
Hello Hi!

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Te ootte sekasin  :repeilee:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Alexander
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:05

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja Alexander »

No ei ole kyllä Tanskanmaan tämän vuotisissa karsinnoissa mitään kehumista juu! Eipä voi kyllä silti niitä biisejä paljon haukkuakaan, kun eivät jää edes millään tavalla mieleen :heh: Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos niin että viuh :draamaa:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33181
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja Pete »

MuzaMaza kirjoitti: Kuuntelin vihdoin Tanskan ensimmäisen semin kappaleet ja ehdoton suosikkini oli Jacob Andersen - Listen to love. Onneksi pääsi finaaliin.
Samaa mieltä! :joojoo:
Muutenkin taso oli ainakin vähän parantunut viime vuodesta.
Lavastus oli todella hieno! :D
Riskinä seniorilaumat

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Alexander kirjoitti: No ei ole kyllä Tanskanmaan tämän vuotisissa karsinnoissa mitään kehumista juu! ...Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos niin että viuh :draamaa:
Mutta mieluumin se, että menee läpi ja tuottaa sen lyhyenkin hetken iloa, kuin että on luotaantyöntävä - joillaisiksi koen useimmat suomityrkyt-o7  ... ;).

Avatar
Alexander
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 19 Maalis 2006, 12:05

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Finnish kirjoitti:
Alexander kirjoitti: No ei ole kyllä Tanskanmaan tämän vuotisissa karsinnoissa mitään kehumista juu! ...Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos niin että viuh :draamaa:
Mutta mieluumin se, että menee läpi ja tuottaa sen lyhyenkin hetken iloa, kuin että on luotaantyöntävä - joillaisiksi koen useimmat suomityrkyt-o7  ... ;).
No kylläpä sitä nyt pitää Suomea oikein lyömällä lyödä  :draamaa:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Toivottavasti Tansak onnistuu valitsemaan yhtä hyvin ku viime vuonna, oli yks parhaista!

Ja kyllähän nää Suomen tekeleet voittaa, Suomen ehdokasbiisit on kerrassaan surkeita.. En oo viittiny kattookkaa semifinaaleita.. no, se johtuu ehkä siitä et systeemi on niin tylsä ku kukaan artisti ei putoo poies..
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Suomen 1.semi vs. Tanskan 1.semi
Biisimielessä 100-10  :roll:

Esittämispuolesta voi olla sitten eri mieltä, jos haluaa. Mutta kyllä Suomen ekassa semissä OLI PALJON PAREMMAT biisit kuin tässä  :roll:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30538
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Ootko sä katsonut noi Tanskan esitykset? Eivät ne vertailussa ainakaan Tanskan asemia paranna. EDIT: Näemmä olit katsonut.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Olen katsonut myös esitykset!

Muutamat siellä oli rentoja ja symppiksiä, mutta sitten taas loput kerralla unohdettuja
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Kuuntelin ja katselin nämä vasta nyt ja olen kyllä kaiken hehkutuksen jälkeen tosi pettynyt. Ihan kuin olisi kuunnellut vanhanaikaista ruotsikarsintaa koko ajan. Mitä huttua koko porukka  :shock:.

Jos nyt on pakko joku valita, niin ehkä sitten tuo It Ain't for the Money, ihan vaan siksi, että se oli erilainen. Ja tuo täälläkin hehkutettu Copenhagen Airport oli tosi tyylitön paketti, miten te siitä nyt niin tykkäsitte suurin osa? Voi elämä, oonko mä jotenkin erilainen "nuori"  :heh:. Mä ja gente  :rofl:.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Kaikki on nyt minua vastaan    :pyssyohimolla:

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Wilson kirjoitti: Kaikki on nyt minua vastaan    :pyssyohimolla:
Samassa rintamassa ollaan Wilsonseni  :lohtu: (toivoen ettet pahastu ilmaisusta...)

Aloin tässä oikein pohtiin tuota termiä "taso" eli mitkä ne sitten oikeastaan on ne seikat, joiden vuoksi koen vuoden 2007 1. - 2. Suomen karsinnat huomattavasti luotaantyöntävimiksi kuin Tanskan 1. karsinta . (tässä pari, jotka ei ole tärkeysjärjestyksessä)

* En tuntenu yhtäkään Tanskan edustajaa ennakkoon, joten en tiedä mahtoiko olla miten amatööri vai kokeneempi artisti. Olennaista on kuitenkin se, että jokainen artisti suoriutui lavatyöskentelystään kuin olisi takana kokemusta useammalta vuodelta. Näinollen, heidän performanssiaan oli ilo katsella, vaikkei itse biisi niin kummoinen välttämättä ollutkaan. Suomen karsinnoissa on muutaman artistin kohdalla selkeästi opittavaa siitä, miten viisulava/ tv-ruutu "otetaan haltuun" - se ei todellakaan ole vaan sitä, vedetään yksi peruskeikka.  "Plane away" on kauneimpia suomiballadeja ikinä, mutta ei sitä lavaperformanssia voinut tyytyväisin silmin katsella.

* Kaikki Tanskan kappaleet olivat ilman esitystäkin sellaisia, ettei niiden mahdollinen edustajuus Helsingissä ollut mahdoton ajatus  (huonoimmatkin olivat kuitenkin siedettäviä). Jo Suomen eka karsinnassa oli viisuja, jotka koin "ei Helsinkiin mistään hinnasta - kenenkään maan edustajaksi". Määrä näyttää kasvavan karsinta karsinnalta, joten odotan mielenkiinnolla 4. suomierää.

Copenhagen-airport ei ollut kappaleena mikään huippujen huippu, mutta se oli esitys, jota ihan mielellään katselee uudestaankin. Katran tanssimystiikka oli jotain äärimmäisen sanoinkuvaamatonta -  :nohyi: en tiedä kumpi ärsytti enemmän, se ujeltamiselta kuulostanut laulaminen vai ne jumppa-asut.
Viimeksi muokannut Kollega, 30 Tammi 2007, 21:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Eihän tämä Tanskan karsinta varsinaisesti huonotasoinen ole, mutta kun kaikki kappaleet ovat ihan kuin Ruotsin karsinnoista viimeisen kymmenen vuoden ajalta, pelkkää slagerhumppaa jytkyn, jytkyn. Mä vaan olen tuohon niin kyllästynyt. Suomen karsinnoissa on sentään ollut eri tyyppistä musiikkia, mutta nuo kuulostavat kaikki ihan samanlaisilta. Ei se ole minusta kovinkaan korkeatasoista.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Hazel kirjoitti: ...kaikki kappaleet ovat ihan kuin Ruotsin karsinnoista viimeisen kymmenen vuoden ajalta, pelkkää slagerhumppaa jytkyn, jytkyn. Mä vaan olen tuohon niin kyllästynyt. Suomen karsinnoissa on sentään ollut eri tyyppistä musiikkia, mutta nuo kuulostavat kaikki ihan samanlaisilta.
Olet oikeassa. Minustakin on pelkkää  :peukku: :aa, että esim. suomen karsinnoissa on erilaisia artisteja/genreä tarjolla, mutta ongelmana koen sen, ettei ensinnäkin monikaan kappale saavuta edes "harkittavissa edustajaksi"-tasoa. Tyrkkyjen on oltava genrestään huolimatta tämän päivän viisuarenalle kelpoisia. En tarkoita vain omaa makua, vaan sitä, miten monikin on todennut mm. Kuoppamäen olevan väärässä kisassa. Toisaalta, kun on kyse tv-töllötin kisoista, sen lavashown pitää hoitua, niin ettei katsojalla pukkaa  :eeek: & :hiips: -fiilis. Ihan kuten tanskan lentoemäntä, niin suomen Hannakin peittää sillä lavaesiintymisellään sen, että kappale on radiokuunteluna aika perustekele.
Noi tanskan/ruotsin/norjan jne.schlagerit, vaikkakin ovat sitä samaa perustuotetta, yleensä ovat tae sille tietynlaiselle lavaperformassille, jonka ääressä tv-katsoja viihtyy (ei herää säälinsekaisia kauhuntunteita artistia kohtaan tms. ).   

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja Wilson »

En minä pahastu mistään kun jutellaan musiikkista… :hali:….musiikkimakuja on niin ”paljon/erilaisia” kuin ihmisiä on maailmassa.

Olen aina pitänyt Tanskan euroviisuista ja myös esiintyjistä, heillä on jollain tavalla ”iloisia” kappaleita…ilman muuta kyllä Hazel on oikeassa että kyllä MGP’iin kappaleet muistuttaa MF’ kappaleet ja jos ollaan ihan rehellisiä niin Tanska sekä Ruotsi on jäämässä jälkeen jos ajatellaan nykypäivän Euroviisu-soundia.

Mutta tällaista tämä on…toiset tykkää/pitää ja toiset ei…..ei se sen kummempaa ole :peukku:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30538
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Finnish kirjoitti: Ihan kuten tanskan lentoemäntä, niin suomen Hannakin peittää sillä lavaesiintymisellään sen, että kappale on radiokuunteluna aika perustekele.
Mutta kun se Tanskan lentoemäntä ei vain todellakaan tee sitä. Biisissä ei ollut himpun vertaa pointtia eikä esittäjällä ollut karismaa. Tanska jäisi tuolla tyrkyllä täydellä varmuudella semifinaalin häntäpäähän.
Finnish kirjoitti:Noi tanskan/ruotsin/norjan jne.schlagerit, vaikkakin ovat sitä samaa perustuotetta, yleensä ovat tae sille tietynlaiselle lavaperformassille, jonka ääressä tv-katsoja viihtyy (ei herää säälinsekaisia kauhuntunteita artistia kohtaan tms. ).   
Kahden viime vuoden aikana Feminnem, Angelica Agurbash, Anžej Dežan, Sandra, Kate Ryan ja Fabrizio Faniello toteuttivat mielestäni juuri tätä genreä ja paremmin kuin keskivertoesiintyjä Norjan tai Tanskan karsinnoissa. Minussa nämä kaikki ainakin herättivät säälinsekaisia kauhuntunteita. Muun Euroopan tunteista en voi mitään vannoa mutta eivät nuo esiintyjät ainakaan menestyneet. Ei näillä MF-humpilla ole muutenkaan enää viime aikoina menestynyt kuin itseoikeutetusti Ruotsi.

Viisumenestymistä ajatellen Norjan ja Tanskan ei ihan oikeasti kannattaisi markkinoida tällaista roskaa viisukarsintojensa nimen alla. Tanskasta en tiedä mutta Norjassa karsintaesiintyjien nimettömyydestä ja linjasta poikkeavien kappaleiden karsintamenestyksestä päätellen tällaiset karsinnat eivät edes ole kansan mieleen. Mene ja tiedä.

Suomen tämän vuoden karsinnan tasoon en voi väittää olevani tyytyväinen, joskaan tyytymättömyyden syy ei ole niinkään yleistaso, vaan se, että voittajasuosikit ovat tähän asti pettäneet, ts. kotikisoissa floppaamisen todennäköisyys on kasvanut. Ei karsinta silti missään nimessä Norjalle tai Tanskalle häviä. IMO Suomen kolmesta ensimmäisestä karsintaerästä löytyy hyvin vähän tyrkkyjä, joita Suomen edustajana saisi oikeasti hävetä, eikä niiden voittotodennäköisyys ole kovin suuri. Jos Suomi taas laittaisi kehiin jotain Copenhagen Airportin kaltaista, niin sanavarastostani ei löytyisi yhtäkään painokelpoista ilmausta kuvaamaan sen tilanteen aiheuttamia fiiliksiä. :eiei:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Luin useampaan otteeseen tekstiäsi ja minusta siinä vaan kuulostaa siltä, että puhut tanskan viisujen mahdollisista menestymismahiksista... :miettii: jolloin se tarkoittaa sitä, että puhumme eri asiasta.

En ole ainakaan aikonut, jos siltä on näyttänyt, mitenkään miettinyt, miten Tanska näillä 1.erän viisuillaan mahdollisesti menestyy/ miten muut eurooppalaiset kokevat - puhuin tuossa aiemmin vain ja ainoastaan siitä, miten itse ne viisutyrkyt koen.
Minulta saa pointseja sillä, että onnistuneella lavashow:llaan pitää mut töllöttimen ääressä, vaikken biisistä itsestään erityisemmin tykkääkään. Se, mikä on onnistunutta, on aina katsojan silmässä, joten ymmärrän, jos lentoemäntäesitys ei sinuun vetoa. 

Se toki on sanottava, että Liettuan karsintoja katsottuani ei Suomenkaan aikaansaannokset ihan niin hirveetä kuitenkaan ole. Mutta just toi useimpien suomityrkkyjen silmiinnähtävä ammattitaidottomuus (en keksi osuvampaa sanaa) lavatyöskentelyn suhteen on se piirre, joka on minulle vastenmielistä katsottavaa euroviisujen yhteydessä. Jarkko Lainee totesi tosi osuvasti IL:n viisuraadissa (kirjoitan ulkomuistista, en muista meneekö ihan sanatarkkaan; tää löytyy "Viisut mediassa"  s.23:sta) " lavakattaus vaikuttaa enemmän harjoituksilta kuin kisaesitykseltä, jonka pitäis tehdä vaikutus 3 minuuttisensa aikana"  

"Kahden viime vuoden aikana Feminnem, Angelica Agurbash, Anžej Dežan, Sandra, Kate Ryan ja Fabrizio Faniello toteuttivat mielestäni juuri tätä genreä ja paremmin kuin keskivertoesiintyjä Norjan tai Tanskan karsinnoissa."  -> tuohon kommenttiisi en voi todeta kuin että totisesti meillä jokaisella olkoon oma makumme; siis siinä suhteessa, että minä puhun ruotsi/tanska-schlager:eista ja sinä tuosta porukasta... :/. Kate on porukasta ainoa, joka minussa herättää positiivista tunnetilaa.
Viimeksi muokannut Kollega, 31 Tammi 2007, 07:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30538
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Finnish kirjoitti: Luin useampaan otteeseen tekstiäsi ja minusta siinä vaan kuulostaa siltä, että puhut tanskan viisujen mahdollisista menestymismahiksista... :miettii: jolloin se tarkoittaa sitä, että puhumme eri asiasta.

En ole ainakaan aikonut, jos siltä on näyttänyt, mitenkään miettinyt, miten Tanska näillä 1.erän viisuillaan mahdollisesti menestyy/ miten muut eurooppalaiset kokevat - puhuin tuossa aiemmin vain ja ainoastaan siitä, miten itse ne viisutyrkyt koen.
Tjaa. Mä luulin, että sä puhut ainakin osittain molemmista. Viittasithan esim. siihen, ettei "tv-katsojan" tarvitse tuntea "säälinsekaisia kauhuntunteita" skandityrkkyjä katsellessaan. Miksi käytät itsestäsi kiertoilmausta "tv-katsoja"? Jos haluat puhua vain omista mielipiteistäsi, älä käytä itsestäsi kiertoilmausta, joka todennäköisimmin tulkitaan toisin.

Ilmeisesti en ymmärrä noita tasoluokituksiasikaan. "Harkittavissa edustajaksi" -tasot ja muut vastaavat mielestäni viittaavat siihen, että menestyminenkin olisi mahdollista tai kappale on jostakin muusta objektiivisesta syystä edustajaksi erityisen sovelias. Jos "harkittavassa edustajaksi" onkin suomeksi "kyllä mä tästä vähän tykkään", emme puhu vain eri asiasta, vaan puhumme eri kieltä.

Itse ainakin puhuin molemmista asioista. Tanskan ja Norjan karsinnat ovat mielestäni "paskaa, paskaa, paskaa" (Nina Tapion koreografialla), luulin tehneeni sen selväksi. Keinotekoisia kappaleita yhtä keinotekoisilla esityksillä. Karsinnat on kuunneltava / vilkaistava läpi vain velvollisuudentunnosta ja siksi, että joukkoon mahdollisesti eksyvät oikeat helmet eivät tämän palstan keskusteluissa nouse esiin. Puhtaasti makuasioista kinaaminen on kuitenkin melko hedelmätöntä ja siksi yritän, sikäli kuin se on ollenkaan mahdollista, katsella sellaisia asioita kuin "karsinnan taso" vähän objektiivisemmastakin näkökulmasta.

Enhän minä esimerkiksi Ruotsinkaan karsinnan musiikkivalikoimasta pidä mutta siellä tämän genren biisit osataan esittää oikein siinä missä Norjassa ja Tanskassa kyllä yritetään mutta saadaan aikaan vain säälittäviä räpellyksiä. Ruotsissa karsinta on myös huippusuosittu ja tämä tyyli tuo heille myös viisumenestystä. Ruotsin on siis järkevää jatkaa tällä linjalla ja objektiivisesta näkökulmasta Ruotsin karsinnat ovat onnistuneita. Norjassa ja Tanskassa sama tyyli ei vain toimi, siellä kannattaisi yrittää jotakin aivan muuta. Ei se sama tyyli Suomessakaan toimi mutta täällä on sentään lähdettykin yrittämään jotakin muuta. Suomella ei olisi vielä ensimmäistäkään viisuvoittoa, jos Suomenkin euroviisukarsinnasta olisi yritetty tehdä MF-lite.
Finnish kirjoitti:"Kahden viime vuoden aikana Feminnem, Angelica Agurbash, Anžej Dežan, Sandra, Kate Ryan ja Fabrizio Faniello toteuttivat mielestäni juuri tätä genreä ja paremmin kuin keskivertoesiintyjä Norjan tai Tanskan karsinnoissa."  -> tuohon kommenttiisi en voi todeta kuin että totisesti meillä jokaisella olkoon oma makumme; siis siinä suhteessa, että minä puhun ruotsi/tanska-schlager:eista ja sinä tuosta porukasta... :/. Kate on porukasta ainoa, joka minussa herättää positiivista tunnetilaa.
Miten tuo joukko sitten eroaa skandikarsintojen tavallisimmasta genrestä? Väkinäisiä viisuformaattibiisejä ja -esityksiä ilman mitään omaa, ilman mitään uutta, ilman sielua, ja lavaesityskin löytyi. Havaintojeni mukaan noita biisejä on täällä diggaillutkin pitkälti sama porukka, jolle myös nämä skandischlagerit kelpaavat, joten kyllä nuo vähintäänkin skandiviisujen pikkuserkkuja ovat. Miltä osin Norjan ja Tanskan tyrkyt ovat sitten parempia kuin nuo? Miksi ne menestyisivät?
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16667
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Timoteus kirjoitti: Jos Suomi taas laittaisi kehiin jotain Copenhagen Airportin kaltaista, niin sanavarastostani ei löytyisi yhtäkään painokelpoista ilmausta kuvaamaan sen tilanteen aiheuttamia fiiliksiä. :eiei:
Se olisi suurenmoinen onnenpäivä :tapu:

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Finnish kirjoitti: Feminnem, Angelica Agurbash, Anžej Dežan, Sandra, Kate Ryan ja Fabrizio Faniello toteuttivat mielestäni juuri tätä genreä ja paremmin kuin keskivertoesiintyjä Norjan tai Tanskan karsinnoissa." 

Kate on porukasta ainoa, joka minussa herättää positiivista tunnetilaa.
Ja minulla taasen Kate on AINOA, joka herättää NEGATIIVISTA tunnetilaa  :rofl:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Tanska 2007

Viesti Kirjoittaja Kollega »

gentedimare kirjoitti:
Finnish kirjoitti: Feminnem, Angelica Agurbash, Anžej Dežan, Sandra, Kate Ryan ja Fabrizio Faniello toteuttivat mielestäni juuri tätä genreä ja paremmin kuin keskivertoesiintyjä Norjan tai Tanskan karsinnoissa." 
Kate on porukasta ainoa, joka minussa herättää positiivista tunnetilaa.
Ja minulla taasen Kate on AINOA, joka herättää NEGATIIVISTA tunnetilaa  :rofl:
:rofl: todellakin... siis sille, miten meillä itse kullakin on oma sisäinen tuomaristonsa ja niin sen haluan ollakin. Minusta siinä on jotenkin huvittavaa, että samaa enemmän tai vähemmän inhohimoista viisuporukkaa ollaan  :ryhmahali: ja silti kappaleita kohtaan mielipiteet heittelee p..kaa -  :kiitos: -väliltä.

Lukittu