Vs: Suomi 2007

ESC 2007 -arkisto.
Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16707
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Roope kirjoitti: FST:lle viisut ja schlagerhumppaa kehiin :humppa:
Kannatetaan :tapu:  Tai samantien SVT:lle.

Avatar
Ludwig
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 440
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 09:23
Paikkakunta: PK-seutu

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja Ludwig »

Täytyy vielä/taas kerran ihmetellä miten naapurimaissamme löytyy tasoa ja tyyliä ihan erilailla kuin meillä....mm jopa Viron ahdas studio meininki ja niistä biiseistäkin oli ainakin 4 parempaa kuin yxikään Suomen biiseistä....

Hävetti Eestiläisten puolesta etteivät tajunneet valita IHANAA R&J, mutta Suomen biisit hävettää kyllä ihan tajuttomasti, mitähän ulkomaalaiset oikein miettii meidän mausta ja tasosta....no ainakin varmanpäälle on otettu se seikka ettei Suomi ole ensi vuonna suoraan finaalissa, eikä ainakaa voita toista kertaa.....

Tosi karvaasti kyllä ketuttaa, aikuisten oikeesti :niinpa: :twisted: :niinpa: :twisted:

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1773
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja Mohno »

:juhaukki:

En malta olla puuttumasta erääseen seikkaan, johon olen jo usean vuoden ajan kiinnittänyt huomiota. Kyseessä ei siten ole mikään juuri tähän vuoteen liittyvä asia vaan enemmänkin yleinen huomio (Suomen?) viisujen sävelkulusta.

Tää juttu lähti liikkeelle, kun rupesin aprikoimaan miten ulkomaalaiset oikein kokevat nämä Suomen melodiat. Vuosi oli 2004 ja Takes 2 to tango oli Suomen edustajana. Itse reagoin kertsin sävelkulkuun niin, että se tuntui minusta valittavalta ja lohduttomalta - lähes masentavalta - itkuvirreltä   :parku:. Se siis ärsytti.

Kun sitten mietiskelin, mikähän sen kaiken oikein saa aikaiseksi, niin sävelkulkuhan osoittautui syypääksi. Aloitetaan korkealta - 1. nuotti voi olla poikkeus - ja sitten tullaan alamäkeä kuin lehmän häntä. Itkuvirsimäistä vaikutelmaa yleensä vielä korostaa, kun tämä toistetaan heti perään, mutta nyt kaiken kukkuraksi sävellajia alentaen..  :pyssyohimolla:

No, Siltsun tangoineen kävi Istanbulissa miten kävi, mutta sen jälkeen olen alkanut tarkastella näitä Suomen kipaleita vähän tältä kannalta (toisaalta myös sanoituksen kannalta - siltäkin saralta löytyy tätä valittamista ja synkkyyttä).

Vaikka pidinkin seuraavan vuoden edustajaamme (Why) liikuttavan kauniina esityksenä, niin totuuden nimissä täytyy todeta, että täydellinen itkuvirsihän se on  :vollotus: (niin sävelkulku - tällä kertaa jo johdannossa - kuin sanatkin). Ja taas nähtiin mitä Eurooppa tykkäsi!

Hard rock hallelujah räjäytti sitten pankin kertsin nousevalla ja innoittavalla sävelkulullaan. Siis sehän kuulostaa melkein kuin sotafanfaarilta ( :torvi: ty-ty-dy-ty-dy-ty-dy-ty-dy-ty-dy-ty-dyy..!) eikä todellakaan miltään itkuvirreltä.


No, mielestäni tämän vuotisissa kappaleissa ehkä selvimpiä itkuvirsiä (sävelkulultaan) ovat seuraavat:

Hanna Pakarinen - Leave me alone   (kertsissä modifioitu versio itkuvirrestä, sanoituskin tökkii)

Katra - Vaaratar (kertsissä juuri "Vaa - ra - taaar")

Johanna Kurkela - Olet uneni kaunein (jep.. ikävä kyllä tää on lähestulkoon puhdas itkuvirsi, melkein sama sävelkulku kuin T2TT!)

Beats and Styles - Take it back (sama juttu kuin Leave me alonen kanssa)


Huvittavaa kyllä Johannan Jossain metsäin takaa, joka on itkettänyt meitä oikein joukolla, ei "teknisessä mielessä" ole minusta itkuvirsi lainkaan! Näitä samanlaisia löytyy muitakin.

Lovexin Anyone Anymore on sitten se kappale, josta mielestäni löytyy eniten tätä itkuvirrelle päinvastaista sotatorvi-mentaliteettiä. Toinen vastaava on ehkä JWRA:n Rock'n roll dreams.

Kannattais ehkä pitää mielessä, jos haluaa äänestää nimenomaan kappaleen menestymis-(pinnankeräys-) mahikset mielessä.. ?

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja Kollega »

UFOPOLI kirjoitti: Tai samantien SVT:lle.
:rofl: mulle kelpaa YLE, mutta biisinikkarit ja artistit vois olla SVT:n puolelta... tai että ois muutama biisi suomen ja  muutama ruotsin biisinikkareilta - kuinkahan moni suomiviisu pääsisi finaaliin  :cool:

En muuten yhtään pidä tuosta SVT:n rauhattomasta kamerakuvauksesta: läheltä-sivulta-kauempaa-taas lähelle-kameraa liikkuu-kamera paikallaan jne. miten siinä mitään käsitystä saa mm. koreografiasta ?! YLE sentään antaa katsojan nauttia lavashowsta itsessään, oli sen taso sitten mitä tahansa.  

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16707
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

[quote=∓quot;gentedimare"\]
Meidän kappaleissa ei ole mitään vikaa! Jokaiselle jotakin. Kaikki ei ole saman kaavan mukasta homohumppaa!![/quote]

Tarkoitat varmaan mikään ei ole.

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Jostain syystä ruotsissa osataan tää biisinikkarointi (& itsensäkopiointi a`la G:sson  ;)) ja ihan esimerkkinä siitä käynee mm. Hannan tuotanto;
"Stronger without you" on biisinä ihan eri sarjassa kuin "Leave me alone" - ja kumpikos onkaan ruotsalaisten tekemä...?.

Schlager mun mielestä parhaimmillaan (ei järjestyksessä) =
powerballadi, tavanomaista kauniimmpi balladi (esim. Ett liv med dig -91)uptempoinen kappale, hitusen parempi kuin tavanomainen dansbandralli (mm. Bra vibrationer), koreografisesti ym. upea performanssi,  :rok: -biisi (mm. Håll om mig) - Gente kokee tään saman kaavan mukaiseksi homohumpaksi, niin ei se mitään, makunsa kullakin.

Minusta suomen viisutyrkyt on pääsääntöisesti sitä samaa epämääräistä plöröä, joka häviää jopa sille arkiselle suomimusiikille, jota kuulee radiokanavien hittilistoilla (ruotsissahan useista MF-tyrkyistä puolestaan tulee hittejä) ja sitten kun suomityrkkyihin lisää sen jonkin epämääräisen kokemuksen puutteen euroviisutason estraadilla esiiintymisestä... :draamaa: .   

Avatar
JUHKIS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2764
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:06
Paikkakunta: Hki

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja JUHKIS »

Ei todellakaan ole jokaiselle jotakin.
Päätöksiä mukaan pääsevistä artisteista tekee pari ihmistä, jotka ovat selkeästi jo valmiiksi rajanneet millaisen genren edustajan Helsinkiin haluavat. Nimekkäistä artisteistakaan ei ole mitään iloa, jos kappaleet ovat kuulemaamme täyttä roskaa.
Pari "tosi otollista" iskelmä genren edustajaa on mukana pelkästään Radio Suomen yhteistyön takia.
Nimekkäämpiä artisteja olisi ollut useita tarjolla, mutta ei siitä genrestä josta päättävätelimet haluaa tämän vuoden edustajamme.
Tämän vuoden "parhaat" biisit ei tosiaankaan kestä vertailua 2000- luvun muiden vuosien parhaimmistoon.
Diktaattorit pois viisukuvioista ja oikeasti monipuolisuutta kehiin!

Ei viisufanienkaan tarvitse niellä kaikkea mitä heidän suuhunsa tuupataan. :hiips:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Finnish kirjoitti:
UFOPOLI kirjoitti: Tai samantien SVT:lle.
:rofl: mulle kelpaa YLE, mutta biisinikkarit ja artistit vois olla SVT:n puolelta... tai että ois muutama biisi suomen ja  muutama ruotsin biisinikkareilta - kuinkahan moni suomiviisu pääsisi finaaliin  :cool:
Aika moni. Tätähän on empiirisesti testattu Norjassa (biisintekijöiden, ei artistien suhteen) ja norjalaistekijät ovat niskan päällä. Viime vuonna kärkikaksikko oli umpinorjalainen, vaikka kaksi kolmannesta tekijöistä oli ruotsalaisia. Suomessa tendenssi olisi sama mutta luultavasti vieläkin selvempi.

Etkä voi oikeasti olla tosissasi sitä mieltä, että tällaista pitäisi kokeilla. Olitpa karsintojen tasosta mitä mieltä tahansa, mikä Suomen karsinta se sellainen on, jonka kilpailijat ovat Ruotsista? Jos emme omiimme luota, vetäytykäämme kisasta ennemmin kokonaan.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Itse kyllä uskon että Suomessa ehkä osataan tehdä spektaakkeliohjelmia jos halutaan, ei me niin tyhmiä voida olla että ei me osattaisi. Rahasta se on kiinni.

Minulla ei ole väliä jos YLE tai FST tuottaa meidän karsinnat….niin kapea näkemys minulla ei ole.

Mutta se minua ihmetyttää on kappaleiden huono keskitaso tänä vuonna.

Elikkä kannatan siirtymään avoimeen kilpailusysteemiin takaisin, silloin olisivat Euroviisukarsinnat monipuolisempia sekä kappaleiden että artistein kohdalla.

Olen ajatellut ”tulla” katsomaan paikan päälle näitä meidän karsintoja mutta ei minua kiinnosta kun on vain jokaisessa karsinnassa ainoastaan kolme artistia joilla on yksi huono täytekappale.  :repeilee:

Ja sitten yleisö pitää seistä koko ohjelman, eikö ole tuoleja Suomessa/Tampereella?. :repeilee:..ja sitten vielä on lastentarha kiljumassa ohjelmassa….erikseen lastenlaulukilpailut…….ilman muuta Lapset ovat meidän tulevaisuus, mutta kyllä vähän meni överiksi niiden kiljuminen näissä karsinnoissa tähän asti.

Kun täältäpäin matkustaa niin hotellihuone pitää olla niin kyllä yksi Euroviisuviikonloppu tulee maksamaan noin 200-300 euroa…..jos haluaa sitten olla livenä kaikissa niin hinta olisi noin 1000 euroa neljästä karsinnasta….elikkä yritän nyt sanoa että kyllä sitä maksaa nämä hinnat jos on enemmän artisteja ja sävellyksiä yhdessä osakilpailussa.

Mielestäni YLE voisi harkita tällainen menetelmä että kaksi semiä joissa olisi 10 artistia/sävelmää…..sitten viisi parasta jatkoon finaaliin kummasta erästä.

Ja avoimeen kilpailusysteemiin takaisin.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Wilson kirjoitti: Elikkä kannatan siirtymään avoimeen kilpailusysteemiin takaisin, silloin olisivat Euroviisukarsinnat monipuolisempia sekä kappaleiden että artistein kohdalla.
:raaps:

Monipuolisuus = keskinkertaista radiopoppia ja homohumppia enemmän?

En mä muuten ymmärrä, miten esim. vuosien 2002-05 karsintamme olisivat olleet vuosien 2006-07 karsintojamme monipuolisempia. Vai onko tässä nyt taustalla joku näkemys, että YLE:n esiraati olisi jatkossa olennaisesti aiempaa avarakatseisempi? Mihin näkemys perustuu?

Mä en vain aidosti ymmärrä, miksi tätä avointa kilpailua toivotaan. Nimenomaan Suomen karsinnan esitykset ovat olleet parempia kuin koskaan (yksi Humane ei sitä miksikään muuta). Olisi aivan järkyttävä virhe palata takaisin demoraatiaikoihin ja korvata ammattilaisartistit amatööreillä. Mikään ei tue sitä, että vanhanaikaiset demokarsinnat olisivat hyvä tapa valita edustajia televisioituun kilpailuun, jossa esiintymistaito on menestymisen edellytys. Vanhanaikainen karsintamalli ei ole tuottanut voittajaa vuoden 2002 jälkeen - silloinenkin voittaja valittiin Latviasta, jossa huomattavan suuri osa (kaikki vähänkin ammattimaisemmin tuotetut?) demoista pääsi karsinnan finaaliin asti.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Timoteus kirjoitti: Etkä voi oikeasti olla tosissasi sitä mieltä, että tällaista pitäisi kokeilla. Olitpa karsintojen tasosta mitä mieltä tahansa, mikä Suomen karsinta se sellainen on, jonka kilpailijat ovat Ruotsista? Jos emme omiimme luota, vetäytykäämme kisasta ennemmin kokonaan.
Juu, en olekaan. :peukku:

Ihan vakavasti puhuen, mua risoo noi "kun ei omilla pärjätä otetaan naapurista"-tyrkyt, niinku joku Rednex ois Romanian edustaja. Minusta artistilla pitää olla todellinen kytkös siihen maahan, jota edustaa ja siltikin jotenkin se vaan tökkii (Geir suomen edustajana/ Elisabeth Andreasson milloin ruotsin milloin norjan edustajana ). Tarkoitan, etten varsinaisesti vastusta tuota, mutta jotenkin vaan koen outona...  :miettii: .. lienee ihan tottumiskysymyskin.  Se ei jostain syystä niinkään häiritse, että säveltäjät törkkäävät tuotoksia eri maiden karsintoihin. Ja ei se toi ruotsinikkarointikaan aina huippua ole, sillä eikös silloin kun Laura voitti, niin sillä Johannahan (? en muista sukunimeä) oli jonku ruotsalaisen tekemä viisu...jos oikein muistan.

En joka tapauksessa haluaisi yhtäkään MF-artistia suomen edustajaksi, vaikka siellä MF-puolella niiden tuotoksia miten fanittaisin. Suomen heikkous on minusta biisien taso (eli ovat enimmäkseen huonompia kuin suomimusiikki yleensä) ja sen jälkeen joillakin myös kokemattomuus lavalla - jälkimmäinen on helposti petrattavissa, jos siihen vaan artisti itse haluaa panostaa.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Löydettiinpä kappaleet sitten mistä hyvänsä ja millä menetelmällä hyvänsä, niin kyllä siellä pitäisi olla jotain myös diskoilun ja homohumpan ystäville, jotta voisi sanoa olevan jokaiselle jotakin. Ei pelkästään sitä, mutta myös sitä. Vai onko sitten vain niin, ettei sitä Suomessa osata tehdä? Vai eikö diskopop myy?
Hello Hi!

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Timoteus kirjoitti:
Wilson kirjoitti: Elikkä kannatan siirtymään avoimeen kilpailusysteemiin takaisin, silloin olisivat Euroviisukarsinnat monipuolisempia sekä kappaleiden että artistein kohdalla.
:raaps:

Monipuolisuus = keskinkertaista radiopoppia ja homohumppia enemmän?

En mä muuten ymmärrä, miten esim. vuosien 2002-05 karsintamme olisivat olleet vuosien 2006-07 karsintojamme monipuolisempia. Vai onko tässä nyt taustalla joku näkemys, että YLE:n esiraati olisi jatkossa olennaisesti aiempaa avarakatseisempi? Mihin näkemys perustuu?

Mä en vain aidosti ymmärrä, miksi tätä avointa kilpailua toivotaan. Nimenomaan Suomen karsinnan esitykset ovat olleet parempia kuin koskaan (yksi Humane ei sitä miksikään muuta). Olisi aivan järkyttävä virhe palata takaisin demoraatiaikoihin ja korvata ammattilaisartistit amatööreillä. Mikään ei tue sitä, että vanhanaikaiset demokarsinnat olisivat hyvä tapa valita edustajia televisioituun kilpailuun, jossa esiintymistaito on menestymisen edellytys. Vanhanaikainen karsintamalli ei ole tuottanut voittajaa vuoden 2002 jälkeen - silloinenkin voittaja valittiin Latviasta, jossa huomattavan suuri osa (kaikki vähänkin ammattimaisemmin tuotetut?) demoista pääsi karsinnan finaaliin asti.
Minusta on enemmän ”monipuolisuutta” kun on enemmän artisteja/esiintyjiä/kappaleita/sävellyksiä karsinnoissa.
Kyllä minusta musiikkilaatu/taso paranee jos on avoin kilpailu.

Nämä kappaleet mitä olen kuunnellut nyt meidän karsinnoissa...... niin suuri osa on keskinkertaisia kappaleita/sävellyksiä …..mikä on sitten homohumppa?.. :raaps:...onko sellainen musiikkityyli olemassa?  :miettii:

Kyllä meillä sitten on vähän ammattilaisia artisteja jos nykypäivän systeemiin pitää varautua.

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Minulle tapahtui eräs TAJUTTOMAN USKOMATON JUTTU  kun katselin 3. alqkarsintaa lauantaina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Kun Lovexin Theonia haastateltiin ensimmäisen esityksen jälkeen, jokin aivoissani napsahti, ja olin ihan "IIK!" että tuo Theon ihan tajuttoman uskomattoman komea ja hyvännäköinen ja muutenkin aivan ihana MIES!!!!!!!!!!!!!!11 Siis niinq oikeesti!!!! Ja sit se puhui ihan selkeesti sexikästä Mansen murretta ja oli ihan miljoonastibiljoonasti sexikäs! Mä kyl siis niinq oikeesti äänestän finaalissa Lovexia pelkästään sen takia, koska se Theon on niin komea!!!!!
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

JuhaUK kirjoitti: Löydettiinpä kappaleet sitten mistä hyvänsä ja millä menetelmällä hyvänsä, niin kyllä siellä pitäisi olla jotain myös diskoilun ja homohumpan ystäville, jotta voisi sanoa olevan jokaiselle jotakin. Ei pelkästään sitä, mutta myös sitä. Vai onko sitten vain niin, ettei sitä Suomessa osata tehdä? Vai eikö diskopop myy?
Sekä että. Aivan erityisesti niitä ei osata esittää. "Jokaiselle jotakin" -periaatetta en tosin sitäkään ymmärrä. Sekä vuosina 2000 että 2007 sillä saatiin aikaan aika korni kilpailijakatras. Niin kuin nyt Kuoppamäki ja Thunderstone samaan kisaan kuuluvat... tai Kurki-Suonio ja Nylon Beat...
Wilson kirjoitti: Kyllä meillä sitten on vähän ammattilaisia artisteja jos nykypäivän systeemiin pitää varautua.
Ei ole määrästä kyse, vaan siitä, että he eivät lähde esittämään "mitä tahansa" kappaletta euroviisukarsintoihin. Vuosina 2002-05 esiraati valikoi Suomen karsintaan "tyylikkäitä" mitäänsanomattomuuksia, jotka eivät olleet kenellekään tunnetulle artistille sitä ominta omaa. Mukaan saadut tunnetut artistit (Aika, Voutilainen, Sillanpää, Läntinen) olivat kaiketi lähes yksinomaan niitä, joille kisaan valittu sävellys oli alunperinkin tehty ja jotka todennäköisesti esittivät ne jo demoilla. Muuten saatiin tyytyä amatööreihin, joista useimmat olivat odotetun keskinkertaisia ja joista yksikään ei ollut erinomainen. En mä näe siinä tilanteessa mitään palauttamisen arvoista. Demokarsinnan luonteen vuoksi en liioin pidä mahdollisena, että mahdolliset tulevat demokarsinnat olennaisesti eroaisivat aiemmista.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

Minulla on varmaankin edelleen korvissa tai päässä jotain vikaa, kun pidän Suomen tämänvuotista tasoa oikein hyvänä. Kun seuraa toisten osallistujamaiden karsintoja, ei siellä taso ole yhtään sen kovempi. Oikein odotan Turun finaalia - siellä on hyviä esiintyjiä ja mahtava ilta tulossa!  :tapu:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Timoteus kirjoitti:
Wilson kirjoitti: Kyllä meillä sitten on vähän ammattilaisia artisteja jos nykypäivän systeemiin pitää varautua.
Ei ole määrästä kyse, vaan siitä, että he eivät lähde esittämään "mitä tahansa" kappaletta euroviisukarsintoihin. Vuosina 2002-05 esiraati valikoi Suomen karsintaan "tyylikkäitä" mitäänsanomattomuuksia, jotka eivät olleet kenellekään tunnetulle artistille sitä ominta omaa. Mukaan saadut tunnetut artistit (Aika, Voutilainen, Sillanpää, Läntinen) olivat kaiketi lähes yksinomaan niitä, joille kisaan valittu sävellys oli alunperinkin tehty ja jotka todennäköisesti esittivät ne jo demoilla. Muuten saatiin tyytyä amatööreihin, joista useimmat olivat odotetun keskinkertaisia ja joista yksikään ei ollut erinomainen. En mä näe siinä tilanteessa mitään palauttamisen arvoista. Demokarsinnan luonteen vuoksi en liioin pidä mahdollisena, että mahdolliset tulevat demokarsinnat olennaisesti eroaisivat aiemmista.
Miksi sitten tämän päivän ammattilaiset jotka ovat nyt mukana karsinnoissamme….niin heidän on pakko sitten olla tyytyväisiä vaikka heillä on keskinkertaisia kappaleita/sävellyksiä?
Siis saamme olla tyytyväisiä kun 80% kappaleita ovat keskinkertaisia tänä päivänä vai?

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17411
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

AnnFredi kirjoitti: Minulla on varmaankin edelleen korvissa tai päässä jotain vikaa, kun pidän Suomen tämänvuotista tasoa oikein hyvänä.
Samixii!  :hali:
Niin paljon kun minä rakastankin ihanaa perusviisuhomohumppaa niin mielelläni jätän sen tekemisen niille, jotka sen osaavat (ja käyttävät haitarin sijaan pianoa). Musta on hyvä, että Suomessa tehdään sellaista musiikkia mitä osataan eikä yritetä automaattisesti "matkia" totuttua.
Ihana finaali on Turkuun tulossa. Pitää varmaan pukea jotain mutsaa ja punaista päälle.  Ihan vaan periaatteesta!  :rok: :rok:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

Jee - ei haitareita!  :hali:

Kais(t)a: laitetaanko Turkuun hatut? Jos sinä laitat Theon-pytyn, niin mää voisin laittaa karusellin.  :hihi:

Ja sitten vielä... voihan se olla niinkin, että kutsuartistien katsotaan lähtökohtaisesti edustavan eri tyylejä - vaan minkäs teet, jos kutsutut tekevät huonot biisit? Tai kuulijakunnalle kelpaamattomat? Siitä karsinnan yksinkertaistamisestakaan en ole ihan varma... siis periaatteessa se kuulostaa fiksulta, mutta mitenkähän se uppoaisi kansaan? Hm...  :miettii:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16707
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Mohno kirjoitti: En malta olla puuttumasta erääseen seikkaan, johon olen jo usean vuoden ajan kiinnittänyt huomiota. Kyseessä ei siten ole mikään juuri tähän vuoteen liittyvä asia vaan enemmänkin yleinen huomio (Suomen?) viisujen sävelkulusta.
Kiinnostava ajatus. Vertailun vuoksi kuulisin suurella ilolla ja verovapaudella vastaavanlaisen analyysin puhelinäänestysajan menestyneistä kansainvälisistä kappaleista.

Avatar
jamit
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1333
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:29
Paikkakunta: OULU

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja jamit »

Ludwig kirjoitti: Täytyy vielä/taas kerran ihmetellä miten naapurimaissamme löytyy tasoa ja tyyliä ihan erilailla kuin meillä....mm jopa Viron ahdas studio meininki ja niistä biiseistäkin oli ainakin 4 parempaa kuin yxikään Suomen biiseistä....

Hävetti Eestiläisten puolesta etteivät tajunneet valita IHANAA R&J, mutta Suomen biisit hävettää kyllä ihan tajuttomasti, mitähän ulkomaalaiset oikein miettii meidän mausta ja tasosta....no ainakin varmanpäälle on otettu se seikka ettei Suomi ole ensi vuonna suoraan finaalissa, eikä ainakaa voita toista kertaa.....

Tosi karvaasti kyllä ketuttaa, aikuisten oikeesti :niinpa: :twisted: :niinpa: :twisted:
Onneksi tuosta voi olla erimieltä!! Mun mielestä taas Viron karsinnoissa ei ollut kovin hyvä taso, voittaja oli ok, mutta meillä on  mielestäni 2 parempaa laittaa Helsinkiin!!!
Hello this is Serbia callink...............

Avatar
jamit
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1333
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:29
Paikkakunta: OULU

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja jamit »

Sen verran vielä tuosta Romeo&Julia biisistä, me oikein toivottiin että Viro valitsee sen edustussävelmäkseen, niin ois varma semifinaalipaikka vuonna 2008 myös!! Mikähän tää Ballaadi buumi nyt oikein on?? :raaps:
Hello this is Serbia callink...............

Avatar
jamit
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1333
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:29
Paikkakunta: OULU

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja jamit »

Sorry kaikille, et meni vähän aiheen ohi!!!
Hello this is Serbia callink...............

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

AnnFredi kirjoitti: Siitä karsinnan yksinkertaistamisestakaan en ole ihan varma... siis periaatteessa se kuulostaa fiksulta, mutta mitenkähän se uppoaisi kansaan? Hm...  :miettii:
Ihan hyvin. Edellinen semifinaaliton viisukarsinta (2002) keräsi miljoonayleisön. Edes biisejä ei oltu silloin esitetty etukäteen missään.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

Sehän on sitten selvä juttu!  :peukku:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2926
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Karsintasysteemiä on mielestäni uudistettava ensi vuodeksi. :roll:

Minun ehdotukseni vuoden 2008 karsintasysteemiksi:

12 artistia valitaan yhteistyössä levy-yhtiöiden kanssa kuten nyt, mutta tällä kertaa jokainen kutsuartisti esittää vain yhden kappaleen, ja tämän lisäksi järjestettäisiin myös avoin sävellyskilpailu josta valittaisiin 12 kappaletta mukaan karsintoihin.

Sitten järjestettäisiin 4. semifinaalia joissa jokaisessa olisi 3 kutsuartistia ja kolme avoimen sävellyskilpailun kautta kilpailuun päässyttä artistia (yhteensä 6) joista kolme parasta pääsisi finaaliin. Finaalissa olisi siis 12 artistia.

  :hiips:
www.sodadream.is
Dare to Dream

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Minä taas olisin valmis muuttamaan karsintajärjestelmää hiukan Ruotsin mallin mukaiseksi. 32 artistia ja 4 semifinaalia - lisäksi ns. extramahdollisuus. Kaavio olisi seuraava:

1. - 4. Semifinaalit x 4
- 8 kappaletta, 2 äänestyskierrosta
- suoraan finaaliin 2 parasta
- extramahdollisuuteen 3 seuraavaa

5. Extramahdollisuus
- 12 kappaletta, joista 4 parasta finaaliin

6. Finaali
- 12 kappaletta
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

kais(t)a kirjoitti:
AnnFredi kirjoitti: Minulla on varmaankin edelleen korvissa tai päässä jotain vikaa, kun pidän Suomen tämänvuotista tasoa oikein hyvänä.
Samixii!  :hali:
Niin paljon kun minä rakastankin ihanaa perusviisuhomohumppaa niin mielelläni jätän sen tekemisen niille, jotka sen osaavat (ja käyttävät haitarin sijaan pianoa). Musta on hyvä, että Suomessa tehdään sellaista musiikkia mitä osataan eikä yritetä automaattisesti "matkia" totuttua.
Ihana finaali on Turkuun tulossa. Pitää varmaan pukea jotain mutsaa ja punaista päälle.  Ihan vaan periaatteesta!  :rok: :rok:
:joojoo: :joojoo: :joojoo: :joojoo: :joojoo: :joojoo: :joojoo: :joojoo: :peukku:

LOISTAVA SUOMEN FINAALI!! MEIDÄN OMA FINAALI!! Älkää aina itkekö sinne Ruotsiin. Painukaa sinne sitten jos siellä osataan biisien teko paremmin!  :roll:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

gentedimare kirjoitti: Älkää aina itkekö sinne Ruotsiin. Painukaa sinne sitten jos siellä osataan biisien teko paremmin!  :roll:
Ja silti joka vuosi Melodeille pääsee sellaista kuonaa, että...  :hiips:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17411
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Vs: Suomi 2007

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Meidän finaali!  :heh:  Juuri niin!  :tapu:
Послушай - у сердца голос мой.

Lukittu