Jani & Jetsetters

ESC 2007 -arkisto.

Suosikkini Janin & Jetsettersin kappaleista

Etupenkillä
49
45%
Musta sulhanen
60
55%
 
Ääniä yhteensä: 109

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Leo »

J & J yllätti positiivisesti. Kotimaisia listahittejä tulossa heidän viisuistaan. Musta sulhanen -biisissä oli hienoja melodisia ja sovituksellisia koukkuja. Sanat olivat vain hirveän synkät.      Ei  toukokuisen lauantai-illan bailubiisejä kumpikaan... Tuskin pääsevät edustajiksemme, mutta kotomaassa ura urkeaa.

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja itikka »

Ihana Etupenkillä -rallatus!
:jihuujippii:

Pirteää Tanska-humppaa rautalankasaundilla, tälläistä lisää viisuihin!  :peukku: Nehän ovat TOKI iloinen asia.

Tuo mustan sulhasen synkistely ei sitten taasen iskenyt yhtään, tasotonta "ranteet-auki"-musiikkia.  :eiei:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14187
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Eikö KUKAAN ole maininnut Etupenkillä-biisin KAHTA modulaatiota?  :tapu: :tapu: (vai kuulinko väärin, kun vain kerran olen kuullut?)

Mutta tuplamodulaation omaava biisi ei voi olla täysin huono  :peukku:
Hello Hi!

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Jani & Jetsetters repäisi!

Musta sulhanen oli varsin mukavaa kuunneltavaa, vaikka sanoitus olikin synkeääkin synkeämpi. Aika riskillä pojat vetävät, kun lähettävät moisen tekstin iloiseen laulukilpaan. Itse kappale on joka tapauksessa tosi jees. En kuitenkaan usko, että tämä laulu uppoaisi eurooppalaiseen yleisöön kansainvälisessä loppukilpailussa. Sen sijaan...

... tilanne on aivan toinen Etupenkillä-kappaleen kanssa! Siinäpä on iloinen, letkeä ja mukavankuuloinen kappale. Tällä laulaja-Janilla on näköjään aika kiva ääni, joka pääsee molemmissa biiseissä edukseen. Etupenkillä on hyvästä kaksikosta kuitenkin se parempi veto ja kelpaisi mainiosti viisuihinkin. Unohtakaa puheet suomen kielestä, älkääkä välittäkö musaganrestä: tämä paketti toimii! Viisuihin!
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Sagapo kirjoitti: Etupenkillä on hyvästä kaksikosta kuitenkin se parempi veto ja kelpaisi mainiosti viisuihinkin. Unohtakaa puheet suomen kielestä, älkääkä välittäkö musaganrestä: tämä paketti toimii! Viisuihin!
Ei nyt sentään Helsinkiin saakka. Hyvänen aika!  :roll:
Sijoitus olisi about Texas Lightningin luokkaa ja mie haluan menestystä myös kotikisoista!  :suomenaikavoittaa: (tänäkin vuonna)  :peukku:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11936
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja sziget »

Nämä kilpailevat nimenomaan outoudellaan. Pidin enemmän Mustasta sulhasesta. En vierasta aihetta, synkistä aiheista on toki laulettu ennenkin ja hienosti (Unkarin Nox). Mutta nyt pitää kai jättää omat pitämiset ja miettiä, kumpi näistä häkellyttäisi enemmän euroyleisöä.

Täydet sympatiapisteet. Pitäisikö antaa oikeitakin ääniä? Harkitsen.  :miettii:

Pakko kuitenkin lisätä, että Antero Raimo ja Ovet olisi ollut vielä oudompi.  :heh:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Sagapo kirjoitti: tämä paketti toimii! Viisuihin!
:sohva: Älä pelottele.
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

JuhaUK kirjoitti: Eikö KUKAAN ole maininnut Etupenkillä-biisin KAHTA modulaatiota?  :tapu: :tapu: (vai kuulinko väärin, kun vain kerran olen kuullut?)

Mutta tuplamodulaation omaava biisi ei voi olla täysin huono  :peukku:
Hyvä kun tuli puheeksi, en ollut ensin uskoa korviani, kun nuo modulaatiot kappaleesta bongasin. :peukku:
En ole ikinä aikaisemmin kuullut sointuakaan tältä Rixun lahjalta maailmalle, joten ihan ilman ennakko-odotuksia avasin korvani näille. Laulajalla on kiintoisa ääni, mutta muuten tää surf-osasto ei ole ihan miun mussiikkia.

Etupenkillä kappale on mainio, tottakai kun siellä soi saksofoni ja vielä se vielä sooloilemaankin pääsee. Tässä keitossa on sopivassa suhteessa yhdistelty eri aineksia, sain juolahdutettua mieleeni jopa takavuosien suosikkibändini Madnessin. :heh:

Mutta sitten... Musta sulhanen.... Tää on niin karsea kappale, etten kykene kuuntelemaan sitä enää yhtään kertaa. Masentavat sanat, masentava melodia ja pisteenä iin päällä ne taustalla kumisevat tuomiopäivän kellot.  :hiips:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Colby »

Mä en oikein tiedä mitä mun pitäis ajatella kun tykkäsin näistä kummastakin omalla tavallaan. :surrur: Musta sulhanen oli parempi, Etupenkillä liian junnaava, mutta molemmat ihan loistavia omassa genressään!
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

MuzaMaza kirjoitti:
Sagapo kirjoitti: Etupenkillä on hyvästä kaksikosta kuitenkin se parempi veto ja kelpaisi mainiosti viisuihinkin. Unohtakaa puheet suomen kielestä, älkääkä välittäkö musaganrestä: tämä paketti toimii! Viisuihin!
Ei nyt sentään Helsinkiin saakka. Hyvänen aika!  :roll:
Sijoitus olisi about Texas Lightningin luokkaa ja mie haluan menestystä myös kotikisoista!  :suomenaikavoittaa: (tänäkin vuonna)  :peukku:
Mutta toisaalta:

Kuva
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Miksihän mä olen näihin pettynyt.. Kai olin jotenkin salaa toivonut, että nämä yllättäisivät ja innostuisin ihan sikana. Musta sulhanen voisi toimia, mutta lopulta jo minuutin jälkeen aloin odotella biisin loppuvan. Etupenkillä oli parempi, mutta eipä tuosta silti jäänyt käteen mitään. Nämä ei olleet hyväntuulisia, eikä mystisiä, eikä oikeastaan yhtään mitään, mikä olisi nostanut popit keskivertoa heikomman iskelmän yläpuolelle. Radio Suomihan näitä tulevan vuoden soittaa enemmän kuin olisi tarvis, mutta ei viisuihin kiitos.
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30535
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Mua häiritsee etupenkissä eniten se, että säkeistö ja kertsi ovat liian eriparia. Mikään ei säkeistöjen aikana valmistanut minua siihen, että kertosäe on tuollainen. Siirtymä ensimmäisestä kertsistä toiseen säkeistöön on vielä tönkömpi. Biisi olisi kovasti kaivannut bridgeä rakenteeseensa. Tällaisena tämä vaatii enemmän kuin yhden kuuntelun. Kokonaisuus on merkittävästi vähemmän kuin osiensa summa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Sagapo kirjoitti:
MuzaMaza kirjoitti: Ei nyt sentään Helsinkiin saakka. Hyvänen aika!  :roll:
Sijoitus olisi about Texas Lightningin luokkaa ja mie haluan menestystä myös kotikisoista!  :suomenaikavoittaa: (tänäkin vuonna)  :peukku:
Mutta toisaalta:

Kuva
Mutta kun Texas Lightningilla tai Tanska 2001:lla ei ole mitään tekemistä näiden biisien kanssa.  :eeek: Nehän ovat loistokipaleita molemmat (siis Tanskan ja Saksan).
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

Timoteus kirjoitti: Mua häiritsee etupenkissä eniten se, että säkeistö ja kertsi ovat liian eriparia. Mikään ei säkeistöjen aikana valmistanut minua siihen, että kertosäe on tuollainen.
Onhan tähän väliin tehty kevyt musiikillinen ramppi rummuilla, joka vihjaa jo samalla rytminmuutoksesta.
Siirtymä ensimmäisestä kertsistä toiseen säkeistöön on vielä tönkömpi. Biisi olisi kovasti kaivannut bridgeä rakenteeseensa. Tällaisena tämä vaatii enemmän kuin yhden kuuntelun.
Tämän allekirjoitan.  :joojoo:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Margot »

Siis ei kamala, toi Etupenkillä oli paras tämän karsinnan kappaleista. :eeek: Toivottavasti tämmöinen humppa ei nyt sentään jää tän suosikiksi. :eeek:
What color is your life?

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja lharju »

Toisin kuin ilmeisesti suurin osa täällä, osasin odottaa jokseenkin just tällaista: letkeää iskelmää itse asiassa aika mukavan "vanhanaikaisin" 60-luvun rautalangan ja Agentsin soundein. Kumpiko sitten oli suosikkini? No, muotoillaan tämä vaikka näin, että pidän kyllä henk. koht. enemmän Etupenkillä-rallatuksesta, vaikka tiedostan kyllä, että Musta sulhanen on paremmin tehty, ja eiköhän se tule selviämään yleisöäänestyksestä finaaliin. Mutta kyllä mun mielestä sekä Hannan että Thunderstonen paremmat laulut olivat parempia kuin kumpikaan näistä.
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Etupenkillä tuntui olevan pelkkää kertosäettä, ei oikein iskenyt. Jäipä tosin mieleen ainakin. Musta sulhanen oli parempi, vaikka ei sekään suosikkini tästä karsinasta ollut.
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
Tiana
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1575
Liittynyt: 10 Syys 2005, 18:35
Paikkakunta: Kangasala

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Tiana »

Voi ei!!! :eiei:

Tiesin kyllä millaista musiikkia bändi soittaa, mutta silti voi ei!!!
Etupenkillä varmasti joudutaan kuulemaan kevään mittaan radiosta..
Iskee vanhempaan kansaan kuin häkä.

Avatar
Pixie
Maistelija
Maistelija
Viestit: 47
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 11:24

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Pixie »

Mie en millään haluais tykätä tuosta Etupenkistä, mutta... "ei humppa tää lähde päästä kulumallakaan!" Ja kun lauantaina tämä esitetään shortsit + hawaiji-paidat päällä...  :shock:

Albatrossi

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Jetsettersseiltä juuri sellaista kuin saattoi odottaa, ehkä jopa hivenen parempaa. "Etupenkillä " alkoi hyvin ja ehdin odottaa todella hyvää biisiä, mutta se kertsi, voi itku, ihan eri maata muun kappaleen kanssa. Kertosäe kuulostaa hivenen väkisin tehdyltä ja jotenkin "ahtaalta" ja sitä toistetaan kömpelösti liikaa. Kokonaisuutena ok, mutta ainekset olivat todella hyvään iskelmään.

"Musta sulhanen" toimi alusta loppuun, erikoisen sanat ja tunnelma. Miltähän tämä kuulostaisi englanniksi? Pidin enemmän kuin odotin mutta viisuihin,en tiedä, ehkei sentään.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Violette »

Minä pidin kovasti Etupenkillä-biisistä, vaikka näin nuori ei joidenkin mielestä ehkä saisikaan sellaisesta pitää. :heh: Se kakkoskappale oli aika masentava, mutta varmasti iskee suomalaiseen melankoliannälkään... Etupenkillä on ensimmäisten kuuntelujen perusteella suosikkini tästä ekasta erästä. Iiiihana tuplamodulaatio! :tapu:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Colby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4126
Liittynyt: 18 Marras 2003, 00:56
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Colby »

Etupenkillä ei oo lähtenyt päästä kulumallakaan. Vaikka Mustasta sulhasesta pidänkin enemmän, niin toden totta tuo Etupenkillä on tämän karsinnan ehdottomasti tarttuvin viisu! Enpä olisi uskonut.
"Ihan **tun ruma ihminen!
Kaikin puolin.
Varsinkin ulkonäöltä!"

-Saana Uimonen

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Tjaah, edelleen vain kertakuuntelun perusteella, Musta sulhanen iski enemmän. Täytyy katsoa, muuttuuko käsitykset, kunhan jossain vaiheessa tässä päivän mittaan ehdin nuo biisit siirtää toiselle nauhalle ilman Sannan välijuontoja ja vertailla uudelleen mielipiteitä.

Sannan juonnoissa ei ole toki vikaa, ei sillä, mutta pitää saada mahtumaan kaikki biisit yhdelle ysikymppiselle tässä vaiheessa.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Viulu_ukko
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1134
Liittynyt: 23 Loka 2005, 17:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Viulu_ukko »

"Musta sulhanen" oli mun makuun. Raju teksti! Hyvähyvä!  :peukku: mutta en mä näitä silti Helsinkiin asti päästäis...
pieni kaunis kerjäläinen

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Hetken aikaa kesti, ennen kuin hoksasin mitä Katten ysikymppisellä tarkoittaa... Jee C-kasetti jee!

Etupenkillä on toki hieman liian hokeva, mutta tuplamodulaatio (voi sitä riemua kun tämä huomattiin kuunnellessa!) antaa sen jo melkein anteeksi. Kuuntelin tänään Mustan sulhasen jopa ajatuksella. Meni ihan kylmät väreet kun sanoitusta kuunteli.  :shock: Se oli toki hyvä merkki se. Mutta silti Etupenkkiä jatkoon, kiitos.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Etupenkillä on kyllä ehdottomasti tämän alkuerän helmi. Minua ei haittaa edes "eripari"-kertsi, koska se kertosäe on niin mainio! Varmasti livenä aika hankala vetäistä täydellisesti putkeen tämä biisi...  :humppa:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
HkiMiikku
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 649
Liittynyt: 04 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja HkiMiikku »

Ihan mukavaa rautalankamusaa. Sopii hyvin lavoille mutta en laittais viisulavoille. Laulajalla tumma ja komea ääni. Tuo Suomen suven simien eteen joka on aina hyvä asia. Mutta kun en henk.koht tykkää tälläisestä musiikista niin ei auta rypistely.

Etupenkillä- biisissä alku oli lupaava mutta kertosäe lässäytti biisin. Loppua kohden kappale sortui junnaamaan paikalleen, ei tullut mitään uutta esiin. Luulen kuitenkin että Biisistä tulee Iskelmälistan ykkönen jossain vaiheessa.

Musta Sulhanen oli parempi. Kappaleesta huokui se että se oli tehty tunteella. Kaikista esikuuntelukappaleista ehdottomasti aidoin kappale.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

tonywerner kirjoitti: Etupenkillä on kyllä ehdottomasti tämän alkuerän helmi.
Tän vois melkein allekirjoittaa. Nyt kun tän on toiseen kertaan ehtinyt kuunnella, tää alkaa kasvaa. Jotenkin ekalla kerralla jäi vaan se renkutusmaisuus mieleen.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Pixie
Maistelija
Maistelija
Viestit: 47
Liittynyt: 11 Joulu 2006, 11:24

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Pixie »

Katten-Gustaf kirjoitti:ekalla kerralla jäi vaan se renkutusmaisuus mieleen.
Sama täällä! Olin ensin ihan että ou-nou, mutta toisen ja kolmannen kuuntelun kohdalla aloin jo lämmetä - ja nyt se ei lopeta päässä-soimista millään!  :D

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Vs: Jani & Jetsetters

Viesti Kirjoittaja Wilson »

tonywerner kirjoitti: Etupenkillä on kyllä ehdottomasti tämän alkuerän helmi. Minua ei haittaa edes "eripari"-kertsi, koska se kertosäe on niin mainio! Varmasti livenä aika hankala vetäistä täydellisesti putkeen tämä biisi...  :humppa:
Minäkin pidän tästä kappaleesta ”Etupenkillä” ja nyt kun olen useaan kertaan kuunnellut niin enemmän ja enemmän pidän siitä.
Minulla jalat aikoivat ”stampata”  :humppa:  tämän musiikin tahdissa
Mutta ei ESC-finaaliin.

Lukittu