Vs: Serbia 2007

ESC 2007 -arkisto.

Marija Šerifović - Molitva

*****
82
57%
****
32
22%
***
12
8%
**
9
6%
*
10
7%
 
Ääniä yhteensä: 145

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Olen lähdössä Serbiaan ja etsin muita maateitse matkaavia...
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Kleopatra
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 310
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:15

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja Kleopatra »

Tässä luin jostain että Marija yritti iskeä Venäjän Lena Temnikovaa  ;)

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Hyvä että ”tämä” voitti… :)….on hyvä että tällainen melodia voittaa niin tulevaisuudessa ei ole ainoastaan Rockia tai vastaavaa raskaampaa musiikkityyli.

Avatar
jamit
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1333
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:29
Paikkakunta: OULU

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja jamit »

  Eipä ollut korkealla mun puntarissa, eikä ole vieläkään, vaikkei biisissä mitään vikaa ole.
Hello this is Serbia callink...............

Avatar
Mizu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1155
Liittynyt: 26 Helmi 2005, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Re: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja Mizu »

Ei tää munkaa puntarissa pääse edellekkään edes top10. Hyviä puolia tän voitossa oli se, että voittobiisi oli pitkästä aikaa balladi ja se laulettiin omalla kielellä. Huonoja puolia taas, että paljon parempiakin biisejä oli ja Serbiaan en lähtisi viisuilemaan vaikka matkat maksettaisiin.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11983
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Re: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja sziget »

Kiitos JukkaV:lle ja kaikille, jotka ovat tukeneet laulua tarmokkaammin kuin minä. Täydellinen voittaja. Paremmin ei olisi voinut käydä. Erittäin iloisia on oltu täälläkin.
Mizu kirjoitti: ja Serbiaan en lähtisi viisuilemaan vaikka matkat maksettaisiin.
No kun niillä on vielä Karadzic ja Mladic vapaalla jalalla. A-studiossa arveltiin, ettei heitä silti kutsuttaisi kunniavieraiksi viisuihin, jos eivät sitten sonnustaudu Lordi-maskeihin... Pitää vain hurskaasti toivoa, että viisut edistävät myönteistä kehitystä Serbiassa.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Tässä yhteydessä haluan kiittää kaikkia Serbiaa äänestäneitä. :)
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Mä kyllä sitä kritisoisin, kun Marija on sanonut, että haluaa kuulla eikä katsella esityksiä.

"Molitva"lla se vähäeleinen show oli ihan paikallaan, koska kappale oli itsessään niin onnistuneen voimakas. Noin hieno kappale menee pilalle, jos siihen kovin erikoista koreografiaa tai pyroa tunkee. Mutta, en minä siltikään jaksaisi seurata perätysten kahtakymmentä powerballadia tai yleensäkään kappaletta, joissa ei lavalla sen kummempaa tapahdu.

Onnittelut Jukalle ! Odottelen, että sen suomennoksen levyttäisi joku paremmin suomen kieltä hallitseva, kun jostain syystä, se Serbialaisten aksentti on häiritsevää. 

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Olen kuunnellut tämän kappaleen valehtelematta toistolla jonku sata kertaa tässä kahden päivän aikana. Nyt juuri särkee päätä koko kappale kuuntelurupeaman seurauksena,ehkä pidän vähän taukoa.
Nautin sävelmästä paljon. Nautin esityksestä,nautin lauluajan äänestä ja vieraasta kielestä joka kuulostaa kummallisen hauskalle ja samaan aikaan saavat minut vakavaksi.

Olen äärettömän tyytyväinen tämänvuotiseen voittajakappaleeseen,ennen finaalia en tätä suuremmin huomioinut,mutta varsinkin livenä pääsi oikeuksiinsa. En kuitenkaan uskonut,että tällä olisi ollut pärjäämismahdollisuuksia.
Olen tyytyväinen musiikilliseen voittoon. Toivottavasti Serbia hyötyy tästä monilla tavoilla,en tiedä maasta mitään, voisi ehkä googlettaa niin voisi kirjoittaa jostain mistä tietää hatarasti edes jotain,joten ehkä ennen sitä olen hiljaa.

Ihanaa,että voitto meni kerrankin naiselle,joka laulamisen lisäksi näyttää oikeasti hyvältä ja normaalipainoiselta. Marija on myös luonteva esiintyjä ja näyttää nauttivan siitä täysillä. Hienoa,kumpa olisin huomannut tämän kappaleen jo aikaisemmin,mutta tärkeintä,onneksi rakastan tätä melodiaa nyt!

Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja Clara »

Radio Suomi soitti tään puolisen tuntia sitten...Kyllä pyrki kyynel silmäkulmaan, kun muisti esityksen ja koko viisuviikon ihanuuden :uujee: :uujee: :uujee:

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Sikuriina kirjoitti:
JeSSSe kirjoitti: Ens vuonna Suomesta ilmeisesti kannattaa kans lähettää taas joku ruma edustaja, niin voitais pärjätäkin...rumat erottuu  :roll:
No mutta soo-soo! Voisihan Marija tietysti laihduttaa, kasvattaa hiuksensa pitemmiksi ja käyttää piilolaseja, mutta hänen kasvonpiirteissään ei ole mitään vikaa!
En ymmärrä ulkonäöstä vouhkoamista.  Tämä on juuri näiden ulkonäköasioidenkin takia ihana voitto, todellakin hyvää vaihtelua laiheliinien lähes alastomien kauneusihanteiden täyttävien naisten jälkeen.
Öö ja mikä vika noissa laseissa? Tuollaisia laseja käyttävät monetmonetmonet naiset ja miehet Suomessa ja maailmalla.

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

claracairo kirjoitti: Radio Suomi soitti tään puolisen tuntia sitten...Kyllä pyrki kyynel silmäkulmaan, kun muisti esityksen ja koko viisuviikon ihanuuden :uujee: :uujee: :uujee:
Voi kun tällä kertaa päätyisi muillekin radiokanaville näitä ihanuuksia.  :tapu:
Raipatirai

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Jep,radiot soittamaan enemmän euroviisuja!  :joojoo: :joojoo:

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Olen varma, että yhtä vahva balladi ja tulkitsija suomeksi voisi tuoda Suomelle toisen viisuvoiton tai ainakin varman top 10 -sijoituksen. Mulla olisikin Arja Saijonmaalle kehiteltynä sellainen. :)
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Albatrossi

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja Albatrossi »

Todella hyvä ja vahva esitys. Kappale pääsi todella oikeuksiina livenä. Yksi parhaista koko kisassa, joten voitto meni oikeaan osoitteeseen.

Avatar
Zdob
Siemailija
Siemailija
Viestit: 156
Liittynyt: 19 Helmi 2007, 01:06

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja Zdob »

Tjaa...  :roll: Minusta Serbia voitti aivan vääränä vuonna mutta kelepasihan se pahemman pelossa.
Anna mun kaikki kestää!

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11983
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja sziget »

Finnish kirjoitti: Mä kyllä sitä kritisoisin, kun Marija on sanonut, että haluaa kuulla eikä katsella esityksiä.
??? Esityksiä vai musiikkia? Ilta-Sanomien (14.5.) mukaan hän sanoi: "Itse haluan kuunnella musiikkia, en nähdä sitä."

En osaa nähdä tuossa kommentissa mitään Ukrainan, Georgian tai Lordin vastaista. Hyvien show-numeroiden ja tanssiesitysten asema Euroviisuissa ei ole mitenkään uhattuna. Vähäeleisempi balladi on voittanut harvemmin, ja siksi on luonnollista, että Marija puolustaa sitä.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja Kollega »

sziget kirjoitti:
Finnish kirjoitti: Mä kyllä sitä kritisoisin, kun Marija on sanonut, että haluaa kuulla eikä katsella esityksiä.
??? Esityksiä vai musiikkia? Ilta-Sanomien (14.5.) mukaan hän sanoi: "Itse haluan kuunnella musiikkia, en nähdä sitä."
Joo  :puna: voi olla, että lukutaidossa on pientä viisuhumalan aiheuttamaa häiriöä... sain kuvan, että Marija kritisoi viisutyrkkyjen showtemppuilua koreografioineen, tms. elementteineen.

Taina
Siemailija
Siemailija
Viestit: 158
Liittynyt: 09 Maalis 2007, 23:47

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja Taina »

Ruut kirjoitti:
Sikuriina kirjoitti: No mutta soo-soo! Voisihan Marija tietysti laihduttaa, kasvattaa hiuksensa pitemmiksi ja käyttää piilolaseja, mutta hänen kasvonpiirteissään ei ole mitään vikaa!
En ymmärrä ulkonäöstä vouhkoamista.  Tämä on juuri näiden ulkonäköasioidenkin takia ihana voitto, todellakin hyvää vaihtelua laiheliinien lähes alastomien kauneusihanteiden täyttävien naisten jälkeen.
Öö ja mikä vika noissa laseissa? Tuollaisia laseja käyttävät monetmonetmonet naiset ja miehet Suomessa ja maailmalla.
Yritin todellakin vain puolustaa Marijaa! Mielestäni hänellä on kauniit piirteet.  Käytän itse silmälaseja ja voisin laihtua enemmänkin kuin muutaman kilon (mistä minua vieläkin tukevampi isosisko jaksaa aina muistuttaa). Mielestäni on hienoa, että laulukilpailun voitti upeasti laulava artisti, joka olisi voinut kisoihin satsatakseen laihduttaa, kasvattaa pitemmät hiukset ja korvata silmälasinsa piilolaseilla muttei niin tehnyt.

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2320
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja tomato »

Tosi outoa että nimitellään rumaksi  :raaps:
Was tomi...

Avatar
Niome
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 10
Liittynyt: 14 Touko 2007, 23:33

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja Niome »

JukkaV kirjoitti: Oikea versio, joka on harvassa paikassa, on täällä: http://kiremik.blogspot.com/2007/04/kiu ... oimaa.html
Kiitos, Jukka! Kauniisti käännetty  :peukku:

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Kiitos ja kumarrus! :)
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Sanon uudestaan: Marija on mun tuleva tyttöystävä, hän ei vaan vielä tiedä sitä lol

Täällä meidän turhantärkeät ja hemmetin hyvännäköiset, ei varaa mollata Serbian beibeä...

Olen niiiin tyytyväinen Serbian voitosta, ensi keväänä Belgradiin! Ja lupaan pitää linjat kuumina - Marijalle annoin jo mun numeron :heh:

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17141
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mulle taas "kelpaisi" taustakuoron Ksenija Milosevic :kups: :ihana:

Olisikohan Marijalla SEN puhelinnumeroa mulle annettavaksi?  :heh:

(ai miten niin väsynyttä?  :hiips:)
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Molitva soi vähän aikaa sitten Turussa Suxesissa  :tapu:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Marijan taustalaulajlla :ihana: on mun sähköpostiosoite ja myös mun puhelinnumero! :)
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Ei ole kukaan noista taustalaulajista muuten opiskellut päivääkään laulua, vaan kuunnelleet pienestä pitäen Mariah Careytä yms.. Hieno laulusuoritus siihen nähden! :peukku:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17141
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

JukkaV kirjoitti: Marijan taustalaulajlla :ihana: on mun sähköpostiosoite ja myös mun puhelinnumero! :)
Onneksi en ole ollenkaan kateellinen  :puna:

Ja eiväthän kaikki laulajat edes käy missän teoriatunneilla, jotkut vaan ovat luonnonlahjakkuuksia  :joojoo:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Sikuriina kirjoitti: Yritin todellakin vain puolustaa Marijaa! Mielestäni hänellä on kauniit piirteet.  Käytän itse silmälaseja ja voisin laihtua enemmänkin kuin muutaman kilon (mistä minua vieläkin tukevampi isosisko jaksaa aina muistuttaa). Mielestäni on hienoa, että laulukilpailun voitti upeasti laulava artisti, joka olisi voinut kisoihin satsatakseen laihduttaa, kasvattaa pitemmät hiukset ja korvata silmälasinsa piilolaseilla muttei niin tehnyt.
Voi,anteeksi kirjoitin itse edellisen viestini ehkä epäselvemmin kuin oli tarkoitus. Ymmärsin kyllä pointtisi! :cool:

Ruut
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 303
Liittynyt: 01 Huhti 2007, 19:12
Paikkakunta: Turku

Vs: Serbia 2007: Marija Šerifović - Molitva

Viesti Kirjoittaja Ruut »

Aintsu kirjoitti:

Ja eiväthän kaikki laulajat edes käy missän teoriatunneilla, jotkut vaan ovat luonnonlahjakkuuksia  :joojoo:
Jepjep,olihan meidän Hannakin Idolssin voittaessaan nuotinlukutaidoton. Teorialla saadaan vain lisäymmärrystä musiikkiin ja toki se paljon yleistä musisointia helpottaa,muttei ole este luonnonlahjakkuuksille! Mutta musiikkialan oppilaitoksiin ei pääse kyllä sisään jos ei hallitse vähintään tolpan teorian tasoa. Huonompi homma koska itselläni menee tuo musiikinteoria aika lahjakkaasti ohi jo tämänhetkisissäkin opinnoissa! :harppu: :offtopic:

Mutta aiheeseen; kuulin vasta eilen tuon suomenkielisen Molitva-version. Kuuntelin ensin että kylläpä Marija kuulostaa kummalliselta,muuttaako eri kielellä laulaminen noin paljon ääntä,kunnes tajusin että eihän koko nainen laula siinä kappaleessa. Hyvin kyllä soivat taustalaulajien äänet. Suorastaan heläjävät.
Viimeksi muokannut Ruut, 19 Touko 2007, 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lukittu