Vs: Suomi 2007: Finaali

ESC 2007 -arkisto.
Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja Wadde »

daa kirjoitti: No kyllä tästä pitääkin meteli nostaa jos lähetystiedot tulee lähetyksen jälkeen!!!!
Omista äänistäni Lovexille viestit tulivat kyllä ajallaan, mutta eipä ois kerenny jos ois viime minuuteilla äänestellyt. Älkää vaan poistako niitä viestejä - todistusainestoa  :termari:

Ja enpä ole minäkään kovin montaa hyvää kommenttia Hannasta nähnyt.
En kyllä katsonut lähetyksen aikaisia kommentteja, mutta mitäs väliä sillä nyt on.
Miten tämä voi mennä näin koko ilta?!?
Nyt masentaa ja pahasti  :parku: en tiedä miten tästä suosta vielä noustaan.
No noustaan me kun tästähän saadaan isokin skandaali aikaiseksi jos nämä huhut pitävät paikkaansa...Kyllä mä ymmärtäisin että täällä viisukuppilassa vähän paisutellaan asioita, kun tämä on monelle intohimo, mutta että muuallakin ollaan järkyttyneitä äänestystuloksesta ja äänestyksen toimimattomuudesta  :shock:
Nythän on niin, että I wanna dance with me.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja Roope »

Wadde kirjoitti:
sziget kirjoitti:
Hannan pitikin voittaa. Ihmetelkää mieluummin, miten Thunderstone ohitti Lovexin.
No koska Lovexia äänestettiin niin paljon että äänestysnumerot kaatui johan se on tässä todistettu monta kertaa  :mrgreen:
Ja missä on Erkki Pohjanheimo :femme:

Avatar
BronZe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1371
Liittynyt: 27 Marras 2003, 23:12
Paikkakunta: Turku

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja BronZe »

Huoh, olipa ikävää lukea tämän ketjun kommentteja, kun niin paljon negatiivisuutta on ilmassa. :( Finaalin kappaleista Leave Me Alone oli omasta mielestäni kolmanneksi paras. Superfinaalissakin toivoin kyllä Lovexin voittoa, mutta ei Hannan voittokaan mitään ikäviä tunteita herättänyt. Pelkään nyt vaan, että Hanna floppaa Helsingissä, jonka seurauksena sen suosio tulee laskemaan huomattavasti. :eiei: Täytyy nyt tietysti toivoa, että menestystä kuitenkin tulee.

Mä katsoin finaalia yhdessä kahden ei-viisufani ystäväni kanssa, ja samalla katsoessa pisteytettiin kappaleet asteikolla 0-10. Toinen kavereista ei ollut yhtäkään kappaleista edes kuullut ennakkoon.

Tässä meidän raadin tulokset:

1. Humane 30
2. Johanna Kurkela 24
3. Laura 23
4. Lovex 22
5. Hanna Pakarinen 21
6. Jani & the Jetsetters 17
7. Jukka Kuoppamäki 14
8. Thunderstone 13
9. Beats and Styles 9
9. Jann Wilde & Rose Avenue 9
11. Katra 8
12. Kentala 4

Katsomossame oltiin todella pettyneitä, kun Humane ei päässyt superfinaaliin, sillä se oli kaikkien ylivoimainen suosikki. Kukaan meistä ei tosin äänestänyt Humanea tai ketään muutakaan artistia. :puna: Ensimmäiset tulosten julkistaminen oli kyllä hävettävän surkeaa toimintaa, josta ei meinannut saada mitään selvää. Todella sekava systeemi.
"Real human being, and a real hero"

Avatar
Aamu
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 437
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:40

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja Aamu »

sziget kirjoitti: :eeek: Järkytys oli Lauran nelossija, se juttu oli niin mennyttä maailmaa.

Hannan pitikin voittaa. Ihmetelkää mieluummin, miten Thunderstone ohitti Lovexin.
Voi kun Laura olisi tullut kolmanneksi thunderstonen tilalta niin meillä saattaisi olla Lovex edustajana (tai sitten olisi käynyt vielä ohrasemmin ja Laura olisi voittanut  :heh: No ei sellasta sentäs olis tapahtunu).

Avatar
Diggari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 750
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:08
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja Diggari »

[quote=∓quot;Diggari / Suomi 2007: Viisupuntari"\]
5. Lovex - Anyone anymore +++
20. Thunderstone - Face in the mirror ++
24. Hanna Pakarinen - Leave me alone +
Viimeksi muokattu: Ma 12.02.07 00:36
[/quote] :stupido:

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja minnie »

Kävin katsomassa suomi24.fi euroviisukeskustelua ja sinne oli ilmestynyt adressi.
http://www.adressit.com/euroviisu_uudelleen

Asia tulee selväksi kyllä, vaikka kirjoitusasussa ei ole kehumista...Noh, anyway, laitoin nimeni adressiin. Jotkut ovat sitä lyömässä läskiksi, mutten antanut sen haitata. Kyllä tää äänestystulos sekä se, että osa äänistä jäi rekisteröitymättä ajallaan, on kummaksuttanut muitakin, kuin täällä Kuppilassa olevia.

:eiei: Inhottavaa. Mä selvitän ainakin nuo myöhässä välittyneet viestini. Mä haluan saada Soneralta vastauksen mikä mättäs eli miksi välitystiedot eivät näy oikealla ajalla siis silloin kun ne on lähetettykin. :/
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Jonnuli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1841
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 14:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

Joo, laitoin myos nimeni listaan. Eihan sita koskaan tieda. Tapahtukoon oikeus!!!! :megafoni:
Yllättäviä viisubongauksia:
"Kirkkobändi soitti luojani munia" -akuankka13

Avatar
Jonnuli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1841
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 14:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

silti vahan repeilin kun siella luki : Hanna Pakarinen, Lappeenranta  :repeilee: :repeilee:
Yllättäviä viisubongauksia:
"Kirkkobändi soitti luojani munia" -akuankka13

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja minnie »

lol Mähän sanoin, et siel jotkut koittaa pistää lyttyyn sitä adressii ihan täysillä.

:peukku: Mut kiva et laitoit nimes silti, niin mäkin. Toivotaan parasta, että asiaa tutkittaisiin ja saatais selvyys tähän epäselvyyteen. :)
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
daa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1483
Liittynyt: 11 Maalis 2005, 22:20
Paikkakunta: Kuopio/Jyväskylä

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja daa »

No ei niin ollutkaan kirjoitusasussa kyllä kehumista, mutta hyvä että jotain lähtenyt heti liikkeelle eikä tosiaankaan ole vain kuppilan sisäistä vauhkoamista.
:grr:
Minäkin siis allekirjoitin.
Life Looks Better in Spring

Avatar
tuulia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1152
Liittynyt: 08 Heinä 2006, 16:39
Paikkakunta: Pori

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja tuulia »

Mielenkiintoista!!! :cool:
Tämähän alkaa jo muistuttaa vuoden 2000 USA:n presidentinvaaleja  :draamaa:! Reikäkortit vain puuttuvat. Tuskin mitkään adressit Lovexista voittajaa tekevät. Tarkistin asian: minulla on päällä välitystietojen varmistus, mutta mitään ei ole tapahtunut  :evil: :evil: :evil:. Minne minun Lovexille antamani äänet (4 kpl) ovat hävinneet  :shock:? Langasta kuitenkin joku tietokoneääni ilmoitti äänten rekisteröityneen. Kännykällä en ikinä enää äänestä yhtikäs mitään, se on varma!!!!!!!
Ylpeyden tunne meissä ei näytä olevan suhteessa todellisiin kykyihimme. - Pentti Siimes -

Milka
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 232
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 20:26
Paikkakunta: Kotka

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja Milka »

Adressiin ovat jo nimensä kirjoittaneet:

Jukka Kuoppamäki, Vantaa
Simo Frangen, Tampere

:rofl: :rofl:

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja Roope »

tuulia kirjoitti: Mielenkiintoista!!! :cool:
Tämähän alkaa jo muistuttaa vuoden 2000 USA:n presidentinvaaleja  :draamaa:!
Tämähän alkaa muistuttaa Suomen karsintaa 1996  :draamaa:

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja minnie »

Tuulia: eiku Soneralle vaan yhteyttä heti maanantaina, vaadi saada selvitys asiasta joko Soneran virkailijalta puhelimitse tai sähköpostitse kirjallinen selvitys sulle. Mä teen näin. Jos saan ympäripyöreitä selityksiä niin vaadin hyvitystä puh.laskuuni, eli viestirahat takaisin! :grr:

:synkka: Nyt pistää niin vihaks! :jupinaa:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Jonnuli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1841
Liittynyt: 14 Helmi 2007, 14:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja Jonnuli »

minnie kirjoitti: Tuulia: eiku Soneralle vaan yhteyttä heti maanantaina, vaadi saada selvitys asiasta joko Soneran virkailijalta puhelimitse tai sähköpostitse kirjallinen selvitys sulle. Mä teen näin. Jos saan ympäripyöreitä selityksiä niin vaadin hyvitystä puh.laskuuni, eli viestirahat takaisin! :grr:

:synkka: Nyt pistää niin vihaks! :jupinaa:
okei no vaikka saisittekin rahanne takaisin, niin ei ne aanet mene perille siinakaan tapauksessa. Sonerallakin on kuitenkin iso kayttajakunta. Ylen on nyt selvitettava etta onko ne aanet laskettu vai ei. Sama asia olisi jos eduskuntavaaleissa rekka-autollinen aania kaatuu ojaan, eika olla varmoja onko aania laskettu vai ei. Ok, siella tule noin tapahtumaan, mutta jos on oikeus aanestaa ja on aanestetty, ei tulos ole oikea ennen kuin kaikki aanet on laskettu. PISTE!
Yllättäviä viisubongauksia:
"Kirkkobändi soitti luojani munia" -akuankka13

Avatar
tuulia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1152
Liittynyt: 08 Heinä 2006, 16:39
Paikkakunta: Pori

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja tuulia »

Roope kirjoitti:
tuulia kirjoitti: Mielenkiintoista!!! :cool:
Tämähän alkaa jo muistuttaa vuoden 2000 USA:n presidentinvaaleja  :draamaa:!
Tämähän alkaa muistuttaa Suomen karsintaa 1996  :draamaa:
Niinpä niin, mainitsinhan jo aikaisemmin että vuoden 1996 Suomen finaali oli yhtä sekasotkua. Kirkakin oli ihan hiilenä! Muistaakseni Kirkalla oli se ihana kappale Toukokuu  :ihana:, jonka olisi pitänyt voittaa!
Ylpeyden tunne meissä ei näytä olevan suhteessa todellisiin kykyihimme. - Pentti Siimes -

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja minnie »

Jonnu NL kirjoitti: (...) jos on oikeus aanestaa ja on aanestetty, ei tulos ole oikea ennen kuin kaikki aanet on laskettu. PISTE!
Täysin samaa mieltä. On tää sellainen vääryys. Tulos ei tosiaankaan ole oikea ennen kun kaikki äänet on laskettu ja nyt ei hyvältä näytä. Kaikkia ääniä ei ole laskettu, jos välitystietoihin on uskominen. Mutta sen kuulen sitten Soneralta onko välitystietoihin uskominen vai ei.  ???
:puhelin:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Liz
Siemailija
Siemailija
Viestit: 178
Liittynyt: 12 Loka 2005, 03:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja Liz »

rosetta kirjoitti: Vähän lohtua, ihmiset -  täällä on tullut yllättävän positiivisia(kin) reaktioita itse valittuun kappaleeseen (vaikka noilla sivuilla itse finaalin webstreamin aikana lytättiin Suomen finaalikappaleet aika rajusti, eri ihmiset kai asialla):

http://www.esctoday.com/news/read/7716
Siis todellakin, yllättävän positiivista kommenttia, ihmeellistä?  :raaps:

Kyllä tästä shokista nyt pikkuhiljaa alkaa toipua. Katsoin vielä videolta tuon finaalin. Lovexin superfinaaliesitys oli minusta parempi kuin eka veto. En ihmettele silti jos ihmiset Theonin laulun vuoksi jättivät tätä äänestämättä. AA:n kertsi olisi kaivannut paljon lisää mahtipontisuutta. Mutta laulusta huolimatta olen varma että Lovex olisi Helsingissä ollut Hannaa potentiaalisempi menestyjä.

Hanna on kaunis ja symppis, ja se superfinaalin mekko oli ihan sievä - ekan esityksen repalekolttu karsea -. Biisissä on paljon hyvää. Mutta se kertsi. Se on lattea ja siinä ei ole huippukohtaa. En huippusijoitukseen jaksa millään uskoa. Tässä ei ole mitään mikä erottaisi hänet muista kivoista naislaulajista ja kivoista biiseistä. Mutta kyllähän niitä ihmeitäkin tapahtuu..  

Avatar
tuulia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1152
Liittynyt: 08 Heinä 2006, 16:39
Paikkakunta: Pori

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja tuulia »

minnie kirjoitti: Tuulia: eiku Soneralle vaan yhteyttä heti maanantaina, vaadi saada selvitys asiasta joko Soneran virkailijalta puhelimitse tai sähköpostitse kirjallinen selvitys sulle. Mä teen näin. Jos saan ympäripyöreitä selityksiä niin vaadin hyvitystä puh.laskuuni, eli viestirahat takaisin! :grr:
Minulla on Elisan liittymä. Varmasti soitan, tuskin silti hyvittävät  :evil:.
Ylpeyden tunne meissä ei näytä olevan suhteessa todellisiin kykyihimme. - Pentti Siimes -

Milka
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 232
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 20:26
Paikkakunta: Kotka

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja Milka »

Läskiks on mennyt adressi :stupido:

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja minnie »

:shock: Kun miettii niitäkin jotka on äänestäny Lovexia monta kymmentä kertaa ja jos ne äänet ei oo rekisteröityny silloin varsinaisessa äänestysajassa, niin onhan se aikamoinen vääryys! Wilsonkin oli tainnu äänestää 20 kertaa. Toivottavasti hänen äänensä meni perille oikealla ajalla. Aikamoinen rahan menetys toisille ja voittoa operaattorille. Huhhuh. Noh, mä äänestin 6 kertaa ja harakoille meni nekin rahat ja äänet sitte.

Kyl se tulos kuuluu varmistaa ja jos tulos on sama niin fine, mutta jos se muuttuu Lovexin tai Thunderstonen hyväksi niin skandaalihan se on...mutta ei ois ensimmäinen tässä Ylen viisujärjestelyssä. :tajutkaa:

Milka: mitä siel on nyt tapahtunu? ??? Onko ihan feikkejä täynnä vai?! :grr:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Milka
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 232
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 20:26
Paikkakunta: Kotka

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja Milka »

Joo, ihan älyttömiä allekirjoituksia pitkä liuta :niinpa:

Avatar
tuulia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1152
Liittynyt: 08 Heinä 2006, 16:39
Paikkakunta: Pori

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja tuulia »

Mielenkiintoista nähdä maanantain iltapäivälehdet  :cool:. Lööpit huutavat kissankorkuisilla kirjaimilla SKANDAALI SUOMEN VIISUFINAALISSA  :draamaa:. Jotain tähän malliin varmasti. Kyllä varmasti jotain juttua tulee; mahtaa siinä Hannallakin olla nielemistä  :roll:. Mutta on tämä kyllä niin väärin! Postikorttiäänestykseen takaisin :rofl:.
Ylpeyden tunne meissä ei näytä olevan suhteessa todellisiin kykyihimme. - Pentti Siimes -

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja minnie »

Kävin katsomassa adressitilannetta...ei kivaa katsottavaa, jos heitellään feikkinimiä. :twisted: Inhottavaa tollanenkin! :niinpa: Idiootteja.

Ei yhtään huononpi idis ollenkaan tuo postikorttiäänestys, tulosten saaminen vaan kestäis kauemmin, mut ei haittais lainkaan. :p
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Aamu
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 437
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:40

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Mä haluan omistaa tämän Suomen kansalle.

Avatar
melodia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4311
Liittynyt: 21 Touko 2006, 21:25

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja melodia »

Aamu kirjoitti: Mä haluan omistaa tämän Suomen kansalle.
Jo on tehty biisi :eiei: :eiei: :eiei: :eiei: :eiei: :eiei: :eiei: :eiei: :eiei:

Avatar
Liz
Siemailija
Siemailija
Viestit: 178
Liittynyt: 12 Loka 2005, 03:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja Liz »

Aamu kirjoitti: Mä haluan omistaa tämän Suomen kansalle.
Tiivistää hyvin tunnelmat

Riina
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 05:35

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja Riina »

Olen viime syksystä asti ollut fooruminne aktiivinen piiloutuja, mutta päätin nyt rohkaistua verbaalisen arkkuni suhteen. Lähdetään liikkeelle siitä, että minä en pidä Lovexista. Jokin kyseisessä bändissä on vain aina tökkinyt, mutta en vieläkään oikein tiedä, että mikä. Kyseisen orkesterin rumpali edustaa kotikylääni, mutta siitäkään huolimatta en pysty liputtamaan tämän bändin puolesta, vaikka kait pitäisi. Fakta on kuitenkin se, että Anyone Anymore iski minuun tahtomattanani. Musiikkitermeistä en tiedä rahtuakaan, mutta biisi kuulostaa hyvältä ja saa jalan vispaamaan...edelleen tahtomattani. Taidan kuitenkin olla kohtuu nuorista ikävuosistani huolimatta sen verran konservatiivinen, että minun mielestä laulannassa on tärkeää myös osata laulaa. Tämän biisin kohdalla minä niin kovin halusin tykätä tästä, mutta Theon onnistui kyllä lyttäämään biisin potentiaalin täydellisesti. Hyvin vahvasti pyllylleen laulettu biisi. Valitettevasti. Enkä edellenkään edusta minkään sortin musiikkitietäjää, mutta minuun korviini laulaminen kuulosti merilehmältä. Ja se ei vaan passaa. Ei ei ei. Muistetaan ihmiset artikuloida vaikka laulamme englanniksi!

Tästä pääsemme Thundestoneen. Sivuutin tämän orkesterin semifinaaleissa täysin, mutta finaaleissa pompahti yllätyksekseni joukon kärkikastiin. Ihanan simppeli esitys täynnä täyttä asiaa: musiikkia ilman tuoleja ja epämääräistä koikkelointia. Vaikka en niin rintakarvoista perusta, niin tämän bändin äijäenergiä löi minun katsannossa Lovexin puuteri-pojat mennen tullen. Olisin suonut tälle orkesterille voiton kyllä. Hurmaavia setiä kerrassaan.

Ja asiasta nakki eli voittajamme Hanna. Onnittelut Hannalle, kyl maar vain! Todella kaunis tamma, etten sanoisi dramaattista kauneutta joka pesee wannabe-hollywoodilaiset tältä istumalta. Olen ihastellut Hannan lauluääntä Idolsista asti ja uppoaa minuun edelleen. Leave Me Alone -biisistä en aluksi juurikaan perustanut, mutta kun olen ehdollistanut itseni Pavlovin koirien tapaan, niin veisukin tuntuu jo tosi hyvältä. Olen ollut jossain lukevinani, että on maristu biisin liian negatiivisesta sävystä, mutta minuun ainakin uppoaa enemmän tällainen elämänmakuinen toteamus, kuin perinteinen "jee, elämä on niin ihanaaaa, hypitään kaikki yhdessä" -tunnelma. Sallittakoon kansalle kuitenkin makunsa.

Summa summarum. Theon ei osaa laulaa. Hanna osaa laulaa. Thunderstonen heppu osasi laulaa. Kaikki kolme superfinaaliiniin päässyttä yritelmäämme pesivät mielestäni Simon uutisissa esittämät tuoreet muiden maisen viisut puhtaasti (jäätävää kuraa kaikki!). Jotain positiivista siis! Niin, pointtini taisi olla se, että en häpeä edustajaamme. Hän kun osaa laulaa. Ja artikuloida. Ja on varmasti edukseen. Toivon ja uskon. Pakko se on! Niin ja rebel-henkiset vanhukseni liputtivat myös Hannan puolesta, vaikka kaavailin heidät täysin Lovexin jengiläisiksi. Kysyin syytä tähän ihmeeseen ja kappas: solisti ei osannut laulaa yhtä hyvin kuin Hanna. Näillä leveyspiireillä annetaan siis edelleen arvoa lauluäänelle. Iskeväkin biisi kaipaa kunnon soihdunkantajaa.

Avatar
Liz
Siemailija
Siemailija
Viestit: 178
Liittynyt: 12 Loka 2005, 03:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja Liz »

Hanna laulaa varmasti melkein kenen tahansa mielestä paremmin kuin Theon (jos näitä kahta on pakko verrata). Hanna esiintyy hyvin ja on kiva. Hannassa sinänsä ei ole mitään vikaa, päinvastoin. Mutta kun se biisi. Se on se ongelma. Se on viisujen ihan kiva -osastoa, jonka edustajat valtaavat aina häntäpään. Ne ovat sellaisia biisejä, joita kukaan ei vihaa, muttei myöskään rakasta. Hajuttomia ja mauttomia. Ei ole sellaista potkua että eurooppalaiset pomppaavat sohvilta ja sanovat että "jukoliste kun on mahtava biisi, nyt äkkiä äänestämään!". Vai saiko joku Hannan esitystä kuunnellessaan tuollaisen ahaa-elämyksen?  Joku täällä aika osuvasti aiemmin sanoi, että olisi kiva kuulla mitä mieltä Hanna itse kappaleestaan olisi, jos käsi sydämellä olisi rehellisesti sanottava.

Konservatiiviset suomalaiset eivät toki voi kestää että "noin heikko" laulaja kuin Theon edustaisi meitä. Tärkeämpää on se, ettei meitä nolata ja voidaan sanoa että meidän Hannassa ei ainakaan ollut mitään vikaa. Ok, mutta näin sitä menestystäkään ei tule. Riskejä on otettava, jos halutaan menestyä (vink vink, viime vuosi). Viisuissa on kuultu lukemattomia Lovexista heikompia lauluesityksiä (ja MINUSTA siis Theon lauloi hienosti, varsinkin superfinaalissa). Mahtavan menevä ja hittiainesta oleva biisi sekä näyttävä ja tyylikäs bändi muodostavat kokonaisuuden, joka olisi kantanut pitkälle. Näin mahtavaa biisiä ei varmaan vuosikausiin saada karsintoihimme tai edes koko viisuihin. Mutta ei kelvannut kansalle, ei.
 

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Vs: Suomi 2007: Finaali

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Liz kirjoitti: Hanna laulaa varmasti melkein kenen tahansa mielestä paremmin kuin Theon (jos näitä kahta on pakko verrata). Hanna esiintyy hyvin ja on kiva. Hannassa sinänsä ei ole mitään vikaa, päinvastoin. Mutta kun se biisi. Se on se ongelma. Se on viisujen ihan kiva -osastoa, jonka edustajat valtaavat aina häntäpään. Ne ovat sellaisia biisejä, joita kukaan ei vihaa, muttei myöskään rakasta. Hajuttomia ja mauttomia. Ei ole sellaista potkua että eurooppalaiset pomppaavat sohvilta ja sanovat että "jukoliste kun on mahtava biisi, nyt äkkiä äänestämään!". Vai saiko joku Hannan esitystä kuunnellessaan tuollaisen ahaa-elämyksen?  Joku täällä aika osuvasti aiemmin sanoi, että olisi kiva kuulla mitä mieltä Hanna itse kappaleestaan olisi, jos käsi sydämellä olisi rehellisesti sanottava.

Konservatiiviset suomalaiset eivät toki voi kestää että "noin heikko" laulaja kuin Theon edustaisi meitä. Tärkeämpää on se, ettei meitä nolata ja voidaan sanoa että meidän Hannassa ei ainakaan ollut mitään vikaa. Ok, mutta näin sitä menestystäkään ei tule. Riskejä on otettava, jos halutaan menestyä (vink vink, viime vuosi). Viisuissa on kuultu lukemattomia Lovexista heikompia lauluesityksiä (ja MINUSTA siis Theon lauloi hienosti, varsinkin superfinaalissa). Mahtavan menevä ja hittiainesta oleva biisi sekä näyttävä ja tyylikäs bändi muodostavat kokonaisuuden, joka olisi kantanut pitkälle. Näin mahtavaa biisiä ei varmaan vuosikausiin saada karsintoihimme tai edes koko viisuihin. Mutta ei kelvannut kansalle, ei.
 

Allekirjoitan sinun viesti Liz, just näin minäkin ajattelen.  :peukku:

Lukittu