Tunnustuksia 2007

ESC 2007 -arkisto.
Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Nata »

On aika jakaa tunnustusta ja tunnustaa! Paljasta suosikkisi, inhokkisi ja häpeäsi tämän vuoden viisuihin liittyen.

Ihanin ihanuus -kohtaan sinun on ylistettävä vuoden parasta viisua vähintään kymmenellä ylisanalla.

Kamalin kamaluus -kohdassa muserrat ja murskaat kilpailukappaleista kamalimman ja tanssit vielä sen haudalla.

Vähänksnoloo-kategoriassa kerrot, minkä tämänvuotisen viisun diggailua häpeät. Eipä olisi kukaan sinustakaan uskonut...

Huijari on kappale, joka kuulosti aluksi hyvältä, mutta joka pyllähtää joka kuuntelukerralla alemmas arvosteluasteikollasi.

Eli annapa tulla ja täytä taulukko omalta osaltasi!

Ihanin ihanuus:

Kamalin kamaluus:

Vähänksnoloo:

Huijari:
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17127
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Hih, pakkohan tähän on vastata!  :D

Ihanin ihanuus: Kyllä musta alkaa tuntua, että aluksi parjaamani (mitä mä nyt häpeän suuresti... :puna:) ISLANTI on suurin suosikkini  :rakkaus: Eirikur on niin ihq, sen ääni sopii loistavasti tähän herkän väkevään tulkintaan, uudet englanninkieliset sanat on niin taiteelliset, tunteelliset ja ihanat, että melkein tekis mieli ruveta itkemään  <3 EIRIKUR VOITTOON! Islanti ansaitsisi kisat järjestettäväkseen. Eirikur, be my Valentine!  :megafoni:

Kamalin kamaluus: ROMANIA on ihan kauheaa tuubaa!  :niinpa: Pahinta sontaa, mitä kyseinen maa (tai mikään muukaan) on lähettänyt vähään aikaan. En suostu kuuntelemaan vapaaehtoisesti  :nohyi: Tällasen pohjanoteerauksen päätti sitten lähettää ihanan Torneron jälkeen. Aijaijaijai! *Marie N:n äänellä*  :eiei:

Vähänksnoloo: Ei mua oikeasti hävetä minkään biisin diggaaminen, mutta muiden mielestä mun ehkä pitäisi hävetä PUOLAn biisistä pitämistä...  :hiips: Oon joutunut kuulemaan niin monelta taholta, että rap-musiikki on p*skaa  :mrgreen: Oli mitä oli, tästä tulee sen verran iloiseksi joka kerta, etten VOI olla tykkäämättä!  :surrur:

Huijari: Aluksi mä tykkäsin MOLDOVAsta tosi paljon, mutta nykyisin sitä ei jaksa enää kuunnella...  :( Uutuudenviehätys on kadonnut.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Finnish:n mietteet 14.3.2007:

Ihanin ihanuus Jónsi: Segðu mér - semifinaaliLIVE
En tiedä kumpi nousee jalustalle biisi vai sen esittäjä... ihan just precis  :peukku: kuvaamaan tuntemuksiani tään viisuvuoden osalta: viisukarsinnat enemmän tai vähemmän kauhistuksenomaista järkytystä yksi toisensa perään. Eirikur oli niin ihkq, mutta ku tää oli parempi...vaikkakin joo, kyllähän toi laulaminen on paikoin huutamisen puolella. Uberihkq biisi, ja sitäkin  <3 :ampi artisti. 

Kamalin kamaluus: LIETTUAn pari jatkosta karsiutunutta tyrkkyä
Jostain syystä Liettuan jatkosta tipahtaneessa tyrkyssä oli jotain semmoista, että iski meteorivauhdilla meikäläisen inhokkisuoneen. Jokin siinä pehmoasu-esityksessä (täydennän myöhemmin nimen tähän kohtaan) oli niin kertakaikkisen vastenmielistä, ettei riitä sanat kertomaan tuntemuksiani. Hyvänä kakkosena tulee niinikään Liettuan jatkosta pudonnut esitys, jossa oli koiria lavalla. Nämä kaksi ovat niin omassa sarjassaan, ettei varsinaisten viisukipaleiden joukossa yksikään yllä samaan.

VähänksnolooUKRAINAn "Dancing"
Artististista näkemäni kuva yhdistettynä kuppilaisten ensireaktioihin tämän voittoa kohtaan johti siihen, että koin ihan tosissaan faniylpeyteni olevan koetuksella. Tuommoinen dragpellekö viisuihin - ei kuuna päivänä !-tyyliin tein omia kommenttejani ketjuun. Mutta yön yli nukuttuani otin ja tutustuin kappaleeseen...  :puna: ja sehän onkin mitä mainioin huumoripläjäys  :repeilee: . Ei oma voittajasuosikki, mutta voin hyvin kuvitella saavan ihan mukavasti ääniä.

Huijari Leave me alone - suomifinaaliLIVE
Ehken ihan huijariksi nimittäisi, mutta ehdottomasti vuoden suurin pettymys oli Hannan LIVEsessio finaalissa vrt. semissä. Ihan jotain hirveetä se valkoinen rääsyasu ja se jonkinmoinen haeskeleva asennoituminen esityksen toteuttamisessa (tai sen kuvan siitä sai). Hannan asema puntarissani koki alasajoa, mutta kyllähän se siellä kärkikymmenikössä on, kun on mulla kuiteski luottamusta toukokuun finaalin suhteen.
Viimeksi muokannut Kollega, 14 Maalis 2007, 18:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja manic »

Ihanin ihanuus: Meillä on jo toista vuotta peräkkäin edustusbiisi, joka EROTTUU positiivisesti muusta lässyn läästä. Biisin esittäjä on karismaattinen, vaikka voittoa ei vastoin tämänhetkisiä vibojani tulisikaan, ei ole mitään hävettävää. Vain LOVEX oli suomen karsinnassa suurempi suosikkini, mutta ei sitä voi loputtomiin haikailla.

Kamalin kamaluus:Vaikea valita, mutta dj BOBO on kyllä vahvoilla joka suhteessa. Myös Kypros on Big No No, kuin viime vuoden Belgia, jota kanssa ihan turhaan hehkutettiin...

Vähänksnoloo: Se neuvostoliittolainen pakkasukko!!!! :shock:

Huijari: Viro oli aluksi ihana, nyt biisi maistuu jo puulta enkä usko että pääsee edes finaaliin...Sääli... :(
Viimeksi muokannut manic, 14 Maalis 2007, 15:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Nata »

Ihanin ihanuus: Oi Slovenia, oi  Alenka! :tanssi_02: Jos mää oisin *(hetero)mies, sun kanssasi karkaisin ja äänesi meidät taivaaseen nostattais! Kaunis, tarttuva, vahva, tämä biisi panee pään todella pyörälle, ja sanatkin koskettavat... Liehutan lippuasi!

:slovenia:

Kamalin kamaluus: Ehdin jo julistaa sellaiseksi Ruotsin kuvottavan TYLSYYDEN mutta kyllä Ukrainan läpi puhki nukkavieruksi kulunut vitsihumppa päihitti svedutkin.  :sattuu:

Vähänksnoloo:  :sohva:

Kreikan häpeämätön Sakis&Ricky Martin -klooni tanssittaa meikäläistä joka kuuntelukerralla entistä hurjemmin. Enkä ikinä kehtaa kertoa, miksi lattiaan on kulunut päkiöitten ja kantapäitten muotoisia koloja...

Huijari: Luulin, että Puolan bilettäjillä olisi jokin jujukin. Vaihtuvien rytmien koukuttavuus oli kuitenkin äkkiä koettu.
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Ihanin ihanuus: SLOVENIA. Tää on niin kaunis  :ihana:. Herkistyn aina kyyneliin tätä kuunnellessa, tässä vaan on kaikki.

Kamalin kamaluus: ISRAEL Tässä on kaikki ne ainekset, joilla täytetty pussi päätyy mulla roskikseen  :niinpa:. Sanoitus ei mua vaivaa ollenkaan, mutta kun tää on muuten ihan kauheeta tuubaa. Pöljä tekele, hyi Israel!

Vähänksnoloo:: VENÄJÄ Ehkäpä Venäjästä pitäminen ei sinällään ole noloa, mutta kun tykkään siitä ihan hirveän paljon  :puna:.

Huijari: TANSKA Mä ensin luulin, että tämä olisi kivakin. Videon nähtyäni tajusin tulleeni petetyksi  :stupido:.

Ainytmätajusin: SVEITSI Mulla on mennyt vähän aikaa ennenkuin tajusin, että tämähän on itse asiassa tosi hyvä biisi  :peukku:.
Viimeksi muokannut Hazel, 18 Maalis 2007, 00:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Ihanin ihanuus: BULGARIA Rytmi iskee heti alkutahdeista ja viehättävän laulusolistin kiekaisut saavat minut hyvälle tuulelle. Tätä voi kuunnella repeat-toiminnolla taukoamatta ja nyt olen oppinut pitämään myös tummasävytteisestä videostakin. Kannustan tämän finaaliin. :ihana:

Kamalin kamaluus: ISLANTI Olen yrittänyt tätä kuunnella, voi luoja miten olen yrittänyt - tuloksetta. Nimivaihtelu ärsyttää ja onko nykyinenkään ihan lopullinen. En tiedä mitä teen katsomossa, kun artistin ulkonäkökään ei miellytä. Ehkä vain suljen silmät ja korvat kolmeksi minuutiksi. Vuosi vuoden jälkeen Islanti suoltaa järkyttäviä esityksiä, josta 2004 sentään poikkeus.

Vähänksnoloo:: ALBANIA Oikeastaan minulle ei ole noloa, mutta enemmän muita häiritsee se, että jaksan uskoa Albanian hyvään sijoitukseen. Vaikka englanniksi laulu menettänee osan alkuperäisestä viehätyksestä, niin silti tässä on jotakin salaperäistä ja kiehtovaa. Harmi etteivät kaikki ole löytäneet laulusta niitä upeita vivahteita. Ei mitään perinteistä perusmättöä.

Huijari: ROMANIA Viehätyin ensin videoon ja monikielisyyteen. Nyt en tiedä pidänkö vai en... onko minua huijattu tai olenko joutunut taikatemppujen kohteeksi. Alun hyvästä sijoituksesta tämä on joutunut keskikastiin. Melkoisia ihmeitä saa tapahtua, jos tunne huippuviisusta saa vallan.
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
.rïošhïn.
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 910
Liittynyt: 10 Maalis 2007, 19:04
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja .rïošhïn. »

Ihanin ihanuus: Ehdottomasti IRLANTI. Ei ole montaa irlantilaisen kansanlaulun voittanutta musiikkilajia maailmassa, ja tällä kertaa tämä on ehdottomasti paras biisi näissä viisuissa.

Kamalin kamaluus: ISRAEL. Siis yäk, mikä sekametelisoppa. Ei iske, ei millään, vaan päinvastoin... karkoittaa kokonaan pois.

Vähänksnoloo: Tällä kertaa TANSKA. Siis pidän paljon kappaleesta, mutta ei sitä monelle kehtaisi sanoa...

Huijari: KREIKKA. Huononee joka kuulemalla, nyt sijalla 36 omalla listallani...
Tumumba, tumayo, gumulong dahil sa iyo
Tumawa, lumuha, nabaliw dahil sa iyo
Kinuha ang wala, nadapa dahil sa iyo
Sumulong, umurong, lumipad dahil sa iyo
Mahal ko
Hahanapin ko kahit saan pa man


Lyrics from Hahanapin Ko by AEGIS

Avatar
Viulu_ukko
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1134
Liittynyt: 23 Loka 2005, 17:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Viulu_ukko »

Ihanin ihanuus: On se edelleenkin Valko-Venäjä ( mutta ken tietää vaik Saksa ottais loppukirin) Olen vaan niin lääpälläni Koldunin Dimaan. Hyvä ja tarttuva piisi!

Kamalin kamaluus: Tsekki. mä tuun ihan oikeesti huonovointiseks kuunnellessani tätä. Se örinä on vaan niin vastenmielistä.

Vähänksnoloo: Pidän Norjan lattarirytmejä Portugalia parempina.. tää on noloo koska musta tuntuu että kaikki muut on toista mieltä.. kaikki nauraa mulle  :puna: 

Huijari: Kyprosta kohtaan oli suuret odotukset. Palvon Evridikiä. Mutta kuultuani biisin se oli ihan blääh....

Ainytmätajusin: On Islannin Eirikurissa sittenkin jotakin..........
Viimeksi muokannut Viulu_ukko, 25 Maalis 2007, 12:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
pieni kaunis kerjäläinen

Taina
Siemailija
Siemailija
Viestit: 158
Liittynyt: 09 Maalis 2007, 23:47

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Taina »

Ihanin ihanuus: Voda/Water. Musta enkeli, Tuonelan joutsen, Sysis, Malevola, tulisieluinen, tyylitietoinen, temperamentikas ja tummatukkainen Elitsa Todorova! Rukoilen sinua, ota siipesi mukaan Helsinkiin tai olet tuhon oma!

Kamalin kamaluus: Cvet z juga. Mitä oopperanpilkkaa tämä oikein on? Laulajaakin voisin sietää, ellei kappaleessa olisi jotain mikä ärsyttää minua. Onko melodia liian yksinkertainen Alenkan äänelle? Kappale tuo mieleeni Alla Pugatshovan, radio-ohjelman 'Suuntana neuvostomaa' ja Silk Cut -savukkeiden viimeisen mainoksen When the Fat Lady Sings. (Tiedän, että Alenka Gotar on näyttävän näköinen, mutta en voi välttää tätä mielikuvaa). Tämä kappale ärsyttää, ärsyttää, ärsyttää....

Vähänksnoloo: Balada e gurit. Jos tietäisin mikä minua tässä viehättää, uskokaa minua, kehittäisin sille vastalääkkeen. Mutta siihen asti en voi muuta kuin uida vastavirtaan ja....pitää tästä Aida ja Frederic Ndocin kappaleesta!
Päivitys 23.3.: No niin, eihän vieroituslääkkeeksi muuta tarvittukaan kuin epäonnistunut englanninkielinen versio Albanian kappaleesta (Hear my plea).
Nyt häpeän sitä, että pidän Dancing Lasha Tumbaista! Ukrainan kappale on niin huono, että se on hyvä! Esitys on miltei täydellinen - vain olut, makkara ja hapankaali puuttuvat!

Huijari: The Worrying Kind. Love grows where my Rosemary goes....Samoista aineksista on tehty parempi kappale 60-70 -luvun vaihteessa. En toisaalta pane pahaksenikaan jos The Ark voittaa euroviisut. Jokeri on ehkä sittenkin parempi nimitys kuin huijari.

Ainytmätajusin: Katselin hetki sitten Roger Ciceron videon Frauen regieren die Welt ja mitä useampaan otteeseen sen näen sitä enemmän pidän siitä.
Viimeksi muokannut Taina, 01 Huhti 2007, 20:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16667
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Hienoa, Nata, oivaltava ajatus.


Ihanin ihanuus: ALANKOMAAT Ainoa puhdas popkappale tänä vuonna. Klassisen kaunis melodia hienoissa soinnuissa ja menevä tunnelma, puhumattakaan pätevästä esittäjästä. Teksti istuu kappaleeseen erinomaisesti kummalla kielellä hyvänsä.

Kamalin kamaluus: ISRAEL En ole vielä albanian uutta versiota kuullut, mutta eiköhän se parane riittävästi jättääkseen tämän taakseen, varsinkin kun tämä on alkanut ärsyttää entistä enemmän. Alf Poier oli aikanaan listani viimeinen, joten onhan tässä jatkumoakin.

Vähänksnoloo: SAKSA Viimeiseksihän minun pitäisi jazzista pitää? Tuleepa taas todistettua, mihin kaikkeen genreneutraalius (ja jazztanssin yliannostus) voi johtaa. Kaikkein nolointa lienee, että tästä on selvästi yksi vuoden tanssittavimmista kappaleista...

Huijari: BULGARIA Ensikuuntelulla meni täysin ohi, toisella iski, ja sen jälkeen on ollut tasaisessa laskussa. Tämä ei yksinkertaisesti ole kappale, joka sopisi aktiivisesti kuunneltavaksi vaan tanssittavaksi aamuyön viimeisillä energianrippeillä.

Taina
Siemailija
Siemailija
Viestit: 158
Liittynyt: 09 Maalis 2007, 23:47

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Taina »

Viulu_ukko kirjoitti:
Vähänksnoloo: Pidän Norjan lattarirytmejä Portugalia parempina.. tää on noloo koska musta tuntuu että kaikki muut on toista mieltä.. kaikki nauraa mulle  :puna: 
Ei, kaikki muut eivät suinkaan ole toista mieltä enkä minä ainakaan naura sinulle, sillä minulla on sama ongelma. On tietysti noloa pitää epäaitoa lattaribiisiä aitoa parempana, mutta mielestäni Norjan kappale nyt vain sattuu olemaan viihteellisempi.

Avatar
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 05 Kesä 2004, 20:48
Paikkakunta: Tampere

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Horvath »

Ihanin ihanuus: SERBIA! Paranee vain koko ajan ja tää on mun terapiabiisi; aina rankan työpäivän jälkeen (eli joka päivä) pistän tämän ensimmäisenä soimaan niin pääsen tehokkaasti irtaantumaan arkielämästä!

Kamalin kamaluus: UNKARI. En ole pystynyt kuuntelemaan kuin kerran ja sain hengenahdistuksen. Ja Unkarilta kun niin paljon odotin.

Vähänksnoloo: ISRAEL. Ei oikeestaan oo ees noloo. Tää voittaa ehkä koko kisan! Push the button saa aina hyvälle tuulelle. Tän pistän soimaan välittömästi aina Molitvan jälkeen. Tasapainotusta.

Huijari: ESPANJA. Oli jopa puntarini kärjessä hetkisen... Ei tää vieläkään huono ole, mutta (liikuttavan) amatöörimäisellä vöyhkäyksellä ei silti kauan pysytä ykkösenä.
Bir yarım akıllı, bir yarım deli
Dört yanım akıllı, bir yanım deli
Herkes akıllı, bir ben deli
Bir ben deli, bir ben deli

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11937
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja sziget »

Hauskoja tekstejä edellä. Tässä omat valintani:

Ihanin ihanuus:  :kypros:
Douglas Adamsin kirjan mukaan vastaus kysymykseen elämästä, maailmankaikkeudesta ja kaikesta muusta sellaisesta oli 42. Siinä oli laskuvirhe. Oikea vastaus on Evridiki.

Kamalin kamaluus:  :latvia:
"Tykkää Italia? Ostaa aito muovinen nahkatakki ja Bonapartin CD Questa notte?"
Moraalinen voittaja oli Take off your mask, muita en huoli. Esimerkiksi Portugalin kohdalla pettymystä lievitti se, että oma suosikkini olisi tuskin pärjännyt Helsingissä. Latvian tulosta ei voi puolustella mitenkään.

Vähänksnoloo:  :norja:
Guri Schanke on ihan sympaattinen. Harmi ettei jäänyt toiseksi karsinnoissa. Yritän hakemalla hakea edes jotain myönteistä tuosta G:sonin hirveästä renkutuksesta, mikä on sekä ylivoimaisen vaikeaa että äärimmäisen noloa.

Huijari: Katran Tietäjä
Aluksi kuulosti hyvältä. Mutta sanat olivat kvasimytologista soopaa. Ja semifinaalissa Katralla oli flunssa. Ja taustalla pyöri jotain ihme voimistelijoita. Ja sitten oli se plagiaattikohu. Ja sanat luvattiin kääntää englanniksi nimellä Oath. Ja niin edelleen.

Mutta tästähän puuttuu yksi tärkeä kategoria:
Ainytmätajusin:  :ranska:
Kuulosti huonolta, olikin hyvä. Luulin ensin, että yrittävät vain kalastella pisteitä tunkemalla englantia ranskankieliseen viisuun. Luulin ihan oikein, mutta tapa jolla se tehdään on hauska ja sivistynyt. Hyvä, Ranska!
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

sziget kirjoitti: Ihanin ihanuus:  :kypros:
Douglas Adamsin kirjan mukaan vastaus kysymykseen elämästä, maailmankaikkeudesta ja kaikesta muusta sellaisesta oli 42. Siinä oli laskuvirhe. Oikea vastaus on Evridiki.
Tai Marjukka.  :joojoo:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Nata »

Minun Ainytmätajusin-viisuni taitaa olla tänä vuonna Viro. Ensikuulemalla siinä tuntuivat kiteytyvän kaikki ne syyt, miksi kaihdan hittiradiokanavia, mutta nyt olen alkanut diggailla Gerlin tarttuvaa kappaletta ja tätä menoa avaan kohta Energy FM:nkin...  :shock:
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
Wilbertti
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 226
Liittynyt: 07 Elo 2004, 18:53

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Wilbertti »

Ihanin ihanuus: Ukraina. Kiva, yksinkertainen ja tarttuva rallatus. Tässä on ainesta vuoden tanssiksi esim Macarenan ja Lambadan rinnalle, jos vain tähän keksitään se tanssi.  :jvvv: Eikä tietenkään voi olla toteamatta sitä ihanuutta, että viisut järjestetään tossa parin kilometrin päässä ja mä pääsen niitä katsomaan  :tapu:

Kamalin kamaluus: Israel. Vaikka laulu ei sitten kerrokkaan Iranin tyrannista, niin mielestäni se tuo euroviisuihin kuitenkin turhaa poliittista painetta. Tällaiset biisit voivat saada pommit rähjähtelemään muuallakin kuin vain esiintymislavalla. Ikävää  :eiei:

Vänksnoloo: Luulen että Armenialla on loistoviisullaan huippuhyvä mahdollisuus voittaa koko kisat. 

Huijari: Moldova. Natalia keikkui kauan kärki kymmenikössä, mutta on sittemmin vajonnut jo sinne kuuntelurajan alapuolelle.

Ainytmätajusin Suomi. En kuvitellut Hannan nousevan tämän vuoden yhdeksi parhaimmista viisuista Helsingissä. Niin karvaalta kuin Lovexin tappion jälkeen tuntuikin.  :rok:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11937
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja sziget »

Moldova ehkä vähän kärsii siitä, että valitsi viisunsa ensimmäisenä. Minusta laulu ei ole huonontunut yhtään, muut vain olivat parempia kuin odotin, ja siksi Fight valui alaspäin listalla. Huonompana vuotena se mahtuisi kevyesti kärkikymmenikköön.

Tuosta vähänksnoloo-aiheesta tuli mieleen, etten ole vieläkään ehtinyt tutkia lähemmin Noloimmat viisusuosikit -ketjua. Aihe on niin herkullinen, että siitä kyllä riittää useampaankin ketjuun.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Ihanin ihanuus: Taitaa olla Venäjä. Loistava ei-euroviisu.

Kamalin kamaluus: Ihan perushuonojen biisien edestä blokkaan kamalimmaksi kuitenkin Maltan. Samaaa sontaa kuin Let me fly-inhokki. Keinotekoista, latteaa ja mautonta. Sen fly-koltunkin voin kuvitella tälle tädille, joka tökkii hänkin.

Vähänksnoloo: Portugali. Tää on niin tuhanteen kertaan tehtyäkuultuajanähtyä Suomi-humppaa, että pitäisi vaan ällöttää, mutta kun ei. Ei tämä nyt parasta tämän vuoden tarjontaa ole, enkä kummoista menestystäkään odottele, mutta melko monta kertaa olen ehinyt jo biisin kuuntelemaan. :puna:

Huijari: Tanska. Sinnikkäästi edelleen mun Top3:ssa, vaikka taisin kyllästyä biisiin jo ensimmäisen kuuntelun jälkeen.
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Ihanin ihanuus: Serbia ja Molitva! Uskomattoman upean mahtava balladi joka saa joka kuuntelulla ihon kananlihalle! :ihana: :ihana: Haluaisin tässä myös fanittaa Liettuaa ja Kroatiaa  :rakkaus: mutta antaa olla.. :)

Kamalin kamaluus Espanjan säälittävä kammotushirvityskamaluusbändi Nash, anteeks D'Nash joka pilasi hyvän biisin. Tää paketti on tän vuoden kamalin kamaluus yhdessä Tanskan kanssa. En osaa valita kumpi niistä on kamalampi. Hirveitä oksetuksia molemmat. :yrjo:

Vähänksnoloo: Ukrainaa en edes häpeä, mutta Iso-Britannia.. :shokki: Tästä tykkäämistä minä kyllä häpeän.. Sillä tykkään tästä paljon ja kuuntelen JATKUVASTI. Ja nauran aina. :dingedong:

Huijari: Montenegro. Aluksi tykkäsin, mutta jossain vaiheessa heräsin siihen että biisi ei kyllä ole hyvä. Se huijasi mua, hyi! :'(

Ainytmätajusin: Armenia. Aluksi oli vain tylsä, mutta ajan myötä olen tykästynyt biisiin kovastikin. :joojoo:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22138
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Ihanin ihanuus: sziget vei sanat suustani. Minulla ei ole muuta lisättävää. Evridiki ansaitsee punaisen mattonsa.

Kamalin kamaluus: Israel. Kuulostaa ihan samanlaiselta kuin Israelin viisu -87 ja se ei ole missään mielessä koskaan missään positiivista. Kilpailee maansa huonoimman viisun tittelistä kovasti. Ikävä Shiriä.

Vähänksnoloo: Portugali kolkuttelee jälleen top kympin ovia, tällä kertaa vieläpä keskinkertaisella biisillä. Kun ei ole parempiakaan. Tosin biisissä on jotain portugalilaista saundia.

Huijari: Tanska iski ensin ja kovaa. Parin kuuntelun jälkeen biisissä ei oikein ollutkaan enää mitään. Vanhojen hyvien aikojen muistoksi pidän sitä kuitenkin ihan tyydyttävällä sijalla puntarissa.

Ainytmätajusin: Bulgaria oli perin hämmentävä (kwakin äänellä), ja oli sitä pitkään. Aluksi en voinut sietääkään koko biisiä, mutta sitten jokin sai minut kuuntelemaan sen uudestaan ja rakastuin. Puntarin seiskasijalla siis.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

eskok70
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 07:50

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja eskok70 »

Ihanin ihanuus:Saksan Roger Cicero, jazzia peliin, Saksa voittoon toisen kerran ikinä sitten vuoden 1983. Hyvä biisi ja mieskin hyvännnäköinen ja Saksan karsintaohjelman perusteella vaatimaton, sympaattinen jne. kivan tuntuinen
Kamalin kamaluus:Irlanti- vielä jaksaa yrittää irkkupas**alla, kauheaa, ainoastaan Puola on vielä kamalampi, tulee yrjö kun ajatteleekin (George comes...)
Vähänksnoloo: Ukraina, outoa polkka/humppameininkiä, hullua sekoilua jota olisi luullut löytyvän vain Suomesta, jotenkin tulee mieleen esim. Eläkeläiset vaikka ulkonäkö ihan erilainen- tai käytetäänkö tässä hyväksi netissä suosittua ´Ieva´s polka´-laulua joka sekin suomalainen?
Huijari:Ruotsi - glamrock ei sitten kestä montaa kuuntelua, ensin kuulosti kivalta mutta ei sitten kuitenkaan, liian hygieninen, sitä kautta hajuton, mauton, rasvaton, laktoositon ja tunteeton

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1738
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Mohno »

Ihanin ihanuus: Vaikka ISLANTI johtaakin rangiani ja SAKSAA kuuntelen ihannoivan lumoutuneena, niin en voi olla valitsematta KREIKKAA ihanimmaksi - kilpailee toki samalla myös sarjassa Vähänksnoloo. Kait se on se sydänjuuria kutkuttava bouzouki, hyvä rytmi ja esitys, jotka saavat minut lähes euforian partaalle. Toisaalta ei kai sitä voi muuta odottaakaan henkilöltä, jolla on Kreikan maajoukkuepaita päällä kuvassakin..

Kamalin kamaluus: Vähän sääli valita tähän PORTUGAL, kun tyttö on niin söötti ja menestymisen sympatiatkin painavat, mutta kappale on ihan hirveän korni ja kulunut. Tulee mieleen 90-luvun alun Pelimannet ja Suomi-lattarit. Tää olis saattanut mennä vielä 20 vuotta sitten..

Vähänksnoloo: Nolottaa tunnustaa että kuuntelen LATVIAA ihan mielelläni ja että tää italian smörja saa hyvälle päälle. Se että olen seniili fossiili tulee kai viimeistään nyt todistetuksi..

Huijari: MAKEDONIA kuulostaa hyvältä ensikuuntelun aikana, kunnes sitten tajuaakin kuulleensa saman kappaleen jo ainakin tusinan kertaa viimeisten vuosien aikana milloin minkäkin EX-jugomaan edustajana. Alkaa jo tympiä..

Ainytmätajusin: ANDORRAN nuorekas tyyli ja räväkkä asenne on alkanut viehättää yhä enemmän eikä kappalekaan ole yhtään hullumpi loppujen lopuksi. Solistilla sympaattinen tapa lausua "ärrät" ja "ässät". Saattaa vielä yllättää itse kisoissa.
Viimeksi muokannut Mohno, 24 Maalis 2007, 14:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Ihanin ihanuus: BULGARIA ihana, rakas, mahtava. Yks harvoja joita jaksaa vaan kuunnella ja kuunnella.

Kamalin kamaluus: ALBANIA pitkän harkinnan jälkeen. Muita suttuhuttuja on esim. Irlanti, Romania ja no ennyt muista muita.

Vähänksnoloo: ARMENIA ihana balladi. Tykkäsin kovasti heti ensikuulemalla, ja studioversio vaan paransi tätä!  :hali:

Huijari: VIROsta tykkäsin aluksi kovastikin, vaikka Sunflowers pettymys olikin suuri. Nyt menee vauhdilla puntarissa alas.

Ainytmätajusin: ISLANTI kuulin englanninkielisen version ja tykästyin totaalisesti. Täytyy joskus nostaa puntarissa kun ehtii.  :)

En vaan ymmärrä: RUOTSI en vaan voi ymmärtää miten tää voi olla ennakkosuosikki. Ei tää huonokaan oo, muttei hyväkään... Boring! :megafoni:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33181
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Pete »

Ihanin ihanuus: Moldova saa olla ylpeä edustusbiisistään sekä sen esittäjästä.

Kamalin kamaluus: Ukraina valitsi kerrassaan väärin, vaikka menestystä tulleekin.

Vähänksnoloo: Kroatiasta ei taida kovin moni muu pitää, mutta minusta siinä on tunnelma kohdallaan.

Huijari: Tanska ja Viro ovat kyllä tippuneet puntarissani reilusti.

Ainytmätajusin: Ranskahan on mahtava!
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1738
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Mohno »

EskoK kirjoitti: Ihanin ihanuus:Saksan Roger Cicero Hyvä biisi ja mieskin hyvännnäköinen ja Saksan karsintaohjelman perusteella vaatimaton, sympaattinen jne. kivan tuntuinen
Jee.. täälläkin ollaan ihan polvet kuralla..

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Margot »

Ihanin ihanuus: Valko-Venäjä. <3 Se on niin mahtipontinen, mukaansa tempaava, heti mieleenjäävä, ensikuulemalla ihastuttava... Ja Diman ääni on iiiihana. <3 Sanoitus on kiva, tästä tulee hyvä mieli, tekee mieli pomppia ympäriinsä, venäjänkielinen versio on myös loistava ja tää kappale tulee varmasti jäämään suosikikseni viisujen jälkeenkin. Lisäksi ehdin jo vähän kyllästyä tähän, mutta rakastuin uudestaan, mikä vaan todistaa, et tää ihana kappale pystyy myös voittamaan ihmiset takaisin puolelleen uudestaan ja uudestaan. :ihana:

Kamalin kamaluus: Unkari. Päähän sattuu heti, kun se nainen alkaa laulaa. Ja kamaluus on kuorrutettu järkyttävällä videolla, josta tulee tosi paha mieli. Kuka tämmöistä haluaa? :'(

Vähänksnoloo: Kai se ois toi Albania. Ei kyllä täytä kriteeriä "ei sinustakaan olisi uskonut", koska määhän nyt aina tykkään etnoulinoista. Oon yrittänyt paeta tätä kappaletta. Enkkuversion kuulemisen jälkeen luulin olevani kuivilla, mutta jo toisella kuuntelukerralla jouduin takaisin koukkuun. :eeek: Tää on ihan kauheeta. Musta tää on vaan niin ihanan mahtipontinen ja äijän ääntämys on mainiota.

Huijari: Tän vuoden extreme-huijari on Kroatia. Muutaman huolimattoman kuuntelun jälkeen tää oli mulla neljässä tähdessä ja melkein nousemassa viiteen. Tää kuulosti just semmoiselta Balkan-kappaleelta, jollaisiin oon heikkona. Sit kuuntelin kunnolla ja katsoin videon. Siis hyi s*atana! :shock: Se nainen on aivan kauhee eikä laulu videolla muutenkaan kuulostanut mitenkään mairittelevalta. Yksi tähti.
Viimeksi muokannut Margot, 06 Huhti 2007, 14:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
What color is your life?

Avatar
Liisukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2503
Liittynyt: 03 Touko 2004, 11:00
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Liisukka »

Ihanin ihanuus: Valko-VenäjäBiisihän senkun paranee joka kuuntelulla, Tarttuu ja saa tanssijalan vippaamaan.  :surrur: Koidunin ääni on ihana ja juuri sopiva tähän komeaan teokseen! :rakkaus:

Kamalin kamaluus: Israel Tämän vuoden totaalinen sekametelisoppa. Kamaluuksien kamaluus, joka kaiken kukkuraksi jää ärsyttävästi junnaamaan päähän. :tajutkaa: Voin vain kuvitella mikä kamaluus tästä lavalla saadaan aikaiseksi.

Vähänksnoloo:: Albania Ei pelkästään siksi, että tämä on hiipinyt suosiooni salakavalasti. Noloa tässä on myös se, että mielestäni tämä biisi parani kielenvaihdoksen ja Aidan osuuksien vähentämisen myötä. :puna:

Huijari: Romania Alkuun tämä tuntui ihan mukiinmenevältä rallilta, mutta kyllästyttää koko ajan enemmän, ja videokin on mielestäni jo liikaakin maailmaa syleilevä.  :stupido:.

Ainytmätajusin: Malta Alkuun tämä kuului sarjaan "ihan kiva", mutta jokin tässä kappaleessa vetoaa niin, että huomaan yhä useammin tätäkin soittavani koneeltani.  :peukku:.
"Onko se lintu? Onko se lentokone? Ei, se on Rezarta-halpa! " TomppaJr Live -ketjussa Albanian 2. semin aikana

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Margot »

Ainytmätajusin: Montenegro. Aluksi tykkäsin silleen neljän tähden verran, sit se laski kolmeen tähteen. Mut nyt yhtäkkiä olen aivan rakastunut. <3 Ihana kappale, ihana mies. Jos se vielä pääsee eroon niistä kansallisessa finaalissa nähdyistä kouristuksista, niin oon varmasti aivan myyty toukokuussa.
What color is your life?

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Tunnustuksia 2007

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Hui, jokohan mä uskaltaisin tän vuoden perversioni tunnustaa...  :miettii: :puna:

Ihanin ihanuus Sveitsi on jotenkin suorastaan takertumalla takertunut muhun. Aivan loistava tekele. Mä olen aivan totaalisen rakastunut edelleenkin tähän biisiin, ollut sitä alusta asti ja olen yhä edelleen.

Kamalin kamaluus Tähän olisi montakin ehdokasta. Ensimmäisenä tulee mieleen Ukraina ja heti perään Albania. Mutta valitsen nyt sen Ukrainan. Tämä drag ei ole edes hauska, kuten Tanskan. Tämä on ÄLLÖTTÄVÄ. Tuon verran kuin tuo ällötys osaa saksaa, osaan minäkin, jopa enemmän.

Vähänksnoloo Tähän ei voi vastata mitään. Mä en ole koskaan hävennyt viisuharrastustani enkä pahemmin viisusuosikkejanikaan. Mä jopa uskallan tunnustaa pitäväni Huilumies-biisistä.

HuijariTanska. Pidän edelleenkin biisistä itsestään, mutta esityksenä tämä ei ole niin hauska kuin alussa.

AinymmäävastatajusinRuotsi. .Juu-u, mä tein täydellisen takinkäännön Tukholmassa. Tunnustan.  :puna: Tää nousee koko ajan salakavalasti kohti mun puntarini (koskahan mä senkin ehdin MUKA päivittää) kärkeä.
Viimeksi muokannut Katten-Gustaf, 10 Huhti 2007, 21:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Lukittu