Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Sanoituskilpailukausi 2008
Avatar
TS
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 473
Liittynyt: 16 Joulu 2007, 14:00
Paikkakunta: Turku

Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja TS »

Ukraina 2008 - käännöskilpailu
:ukraina: Kuva :ukraina:

"Shady lady, i'm gonna strike like thunder..."

:ukraina: :ukraina: :ukraina: :ukraina: :ukraina: :ukraina: :ukraina:

Ja näin on saatu Ukrainan käännöskilpailu päätökseen. Kaikkiaan seitsemän käännöstä ja kääntäjää otti osaa kilpailuun. Kilpailun voittaja selvisi vasta loppumetreillä, itseasiassa tuloksena oli tasapeli Timoteuksen ja Natan välillä.
Joten voittaja oli ratkaistava euroviisutyyliin eli laskettaisiin, kumpi sai enemmän täysiä pisteitä.
Timoteus oli saanut kaksi kertaa täydet pisteet, kun taas Nata kunnioitettavat kolme kertaa.
Eli siis Nata on tämän erittäin jännittävän käännöskilpailun voittaja.

Onnittelut siis Natalle!

:voitto: Nata ~ JÄRKIINTULO ~ 54 pistettä
:hopea: Timoteus ~ KORON KOROT ~ 54 pistettä
:pronssi: UFOPOLI ~ TOINEN NAINEN ~ 50 pistettä

4. Metsis ~ PATAKUNINGATAR ~ 48 pistettä
5. -Statler- ~ KUUMA TUULI ~ 30 pistettä
6. TOMItu ~ URKIN, KURKIN ~ 27 pistettä
7. WandA ~ KOVA KUNDI ~ 20 pistettä

____________________________________________________

Koko pistetaulukko löytyy täältä.
____________________________________________________
Viimeksi muokannut TS, 10 Kesä 2008, 15:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30655
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

TS kirjoitti:Kilpailun voittaja ratkaistiin tällä kertaa mielestäni reiluimmalla tavalla,
eli ottamalla selvää, kummalla oli parempi keskiarvo kaikki äänet mukaan laskettuna.
Natan keskiarvo kaikistä äänistä oli tasan 6. Timoteuksen keskiarvo ällistyttävästi myös tasan 6.
Miten keskiarvo edes voisi olla eri, kun kummallakin on sama pistesumma ja (triviaalisti) sama määrä äänestäjiä? :raaps: Täysien pisteiden määrä on siis suoraan ensimmäinen tie-break-sääntö.

En muuten huomannut katsoa äänestyksen avauksessa mainittua pisteytyskaavaa ollenkaan ja äänestinkin perinteisellä. Käytetty on erilainen kuin kaikissa seitsemän sanoituksen kisoissa tähän asti käytetty. Vaan eipä sitä enää muuttaakaan voi, koska sanoitusten järjestyskin muuttuisi.

Onnittelut siis Natalle ensivoitosta. :peukku:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11956
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja sziget »

Onnea Natalle, loistava käännös on tuo. :tapu: Yllättäen järjestys vastaa lähes täydellisesti omaani. Tekijöistä arvasin vain pari. Epäilin UFOPOLIn olevan mukana, muttei aavistustakaan millä käännöksellä.

Minäkään en huomannut pistekaavan olevan tavallisesta poikkeava, vaikka olen ennenkin äänestänyt seitsemän käännöksen kisoissa. Pidän tulosta oikeudenmukaisena, koska pistekaavaa ei korjattu äänestyksen aikana. Täytyi silti tarkistaa, olenko antanut oikeat ohjeet Saksa-kilpailuun - näköjään olen.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

Onnittelut voittajalle. Jännittävä kisa tosiaan, ihania käännöksiä oli runsaasti! :peukku:

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja Nata »

Ooh :tapu:

Näköjään (liioiteltu) totuus oli tarua ihmeellisempää kun tämä kieli poskella omaelämäkerrallinen teos toi minulle ensimmäisen käännöskisavoittoni!

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja itikka »

Anteeksi, että olen tylsä, mutta minulle kisan voittaja on Timoteus, koska ei mielestäni tuota pisteytystä voi valvoja oman mielensä mukaan vaihdella kisasta toiseen. Nopeasti katsottuna tulokset siis olisi (Timppa korjannee jos katsoin väärin):

Timoteus: Koron korot 69
Nata: Järkiintulo 66
UFOPOLI: Toinen nainen 60
Metsis: Patakuningatar 57
-Statler- :Kuuma tuuli 32
TOMItu: Urkin, kurkin 29
WandA: Kova kundi 20

Tai sitten valvoja koittaa vain vesittää rioshinin taulukot poikkeavalla pisteytyksellä, kun lopputulokset eivät ole yhteneväiset muiden kisojen kanssa. :heh:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
+ Viisut +
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5058
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 09:46

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja + Viisut + »

itikka kirjoitti:Anteeksi, että olen tylsä, mutta minulle kisan voittaja on Timoteus, koska ei mielestäni tuota pisteytystä voi valvoja oman mielensä mukaan vaihdella kisasta toiseen.
Oikeassa olet. Käännöskisa FAQ-ketjun mukaan pisteytys on seitsemällä osallistujalla 10-8-6-4-3-2-(1).
Who's the one that has the right?
Treat us wrong and tell us what is right?
Bringing crowd against the squad

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11956
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja sziget »

itikka kirjoitti:Anteeksi, että olen tylsä, mutta minulle kisan voittaja on Timoteus, koska ei mielestäni tuota pisteytystä voi valvoja oman mielensä mukaan vaihdella kisasta toiseen.
Valvoja pyrkii noudattamaan vakiintuneita sääntöjä, mutta nythän kilpailijoilla ja muilla äänestäjillä oli kokonainen viikko aikaa huomata virhe ja pyytää valvojaa korjaamaan se. Koska kukaan ei reagoinut, voidaan tulkita pisteytyksen tulleen hyväksytyksi. Myöhemmin tehty virhe tietysti korjataankin myöhemmin: Makedonia-kilpailussa valvoja vähensi + Viisut +:lta liikaa pisteitä ja palautti ne, kun virhe huomattiin. Oympialaisissa vanhoja kultamitaleita voidaan karhuta takaisin vuosien jälkeenkin, kun joku kertoo käyttäneensä kiellettyjä aineita tms., mutta tässähän ei ollut mistään sellaisesta kysymys vaan reilusta voitosta niiden sääntöjen mukaan, jotka kilpailun alussa ilmoitettiin.

En sano, että asia pitäisi ehdottomasti tulkita juuri näin. Itikan tulkinta on aivan yhtä mahdollinen. Vastaisen varalle olisi ehkä hyvä sopia, miten tällaiset tulkintaongelmat vältetään.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
TS
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 473
Liittynyt: 16 Joulu 2007, 14:00
Paikkakunta: Turku

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja TS »

Tämä oli ensimmäinen valvomani käännöskisa, enkä ollut tietoinen tuosta normaalista seitsemän käännöksen pisteytystavasta, eikä tullut mieleen kysyä keneltäkään asiantuntevalta kyseisestä asiasta. Tulihan minulle itsellenikin mieleen, että onkos tämä ihan oikein enkä tiennyt tuosta Käännöskisa-FAQ- aiheesta, mutta ajattelin, että kait joku asiasta paremmin tietävä ilmoittaisi, jos pisteytystä olisi muutettava. Olen aika samoilla linjoilla szigetin kanssa, mutta ymmärrän myös itikan kannan asiaan. Mielestäni tuloksia ei ole syytä nyt enää muuttaa, tällä pisteytyksellä nyt mentiin. :)

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

Pöyristyttävää draamaa! :draamaa:
itikka kirjoitti:Anteeksi, että olen tylsä, mutta minulle kisan voittaja on Timoteus, koska ei mielestäni tuota pisteytystä voi valvoja oman mielensä mukaan vaihdella kisasta toiseen.
Komppaan. :peukku:

Valvojaksi ryhtyvän on syytä selvittää ainakin nyt pisteytystapa eikä luottaa siihen, että asiaan perehtyneemmillä välttämättä on aikaa seurata juuri tätä nimenomaista ketjua. Pisteytys ei ole tulkinnallinen asia, vaan tietty toimintatapa. Siksi on turhaa huudella siitä, miksei asiaan ole puututtu vaikka olisi ollut aikaa. :tosion:

Mielestäni pisteet pitäisi laskea uudelleen tähän asti käytössä olleen pisteytystavan mukaan (vaikkei niin kuitenkaan tapahdukaan). :joojoo:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
TS
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 473
Liittynyt: 16 Joulu 2007, 14:00
Paikkakunta: Turku

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja TS »

AnnFredi kirjoitti:Pöyristyttävää draamaa! :draamaa:
I'm your drama queen tonight... :roll:
Melkoista draamaa tosiaan käännöskilpailun tuloksista. :draamaa:

_____________________________________________________________

En aio puuttua tähän keskusteluun enää.
Jokainen saa tehdä oman päätelmänsä tämän käännöskilpailun tuloksista.

____Tuskinpa kukaan pahoittaa mieltään siitä, menestyikö käännöskilpailussa vai ei. ______________________________________________
Viimeksi muokannut TS, 10 Kesä 2008, 17:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

TS kirjoitti:
AnnFredi kirjoitti:Pöyristyttävää draamaa! :draamaa:
I'm your drama queen tonight... :roll:
Saat olla. :draamaa: :hali:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2925
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja wigwam »

TS kirjoitti: ____Tuskinpa kukaan pahoittaa mieltään siitä, menestyikö käännöskilpailussa vai ei. ______________________________________________
Kyllä mua harmittaisi, jos voitto vietäisiin tuolla tavalla. :joojoo:

Avatar
TS
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 473
Liittynyt: 16 Joulu 2007, 14:00
Paikkakunta: Turku

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja TS »

No ymmärränhän minä tuonkin... :kups:
TS kirjoitti: En aio puuttua tähän keskusteluun enää.
Sepä taas sujui hyvin. :heh:

Avatar
nkorppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Marras 2006, 18:25
Paikkakunta: Derby, Iso-Britannia

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja nkorppi »

Hienoo että voitit Nata!!! Kokeeni päättyivät tänään -- harmi, etten pystynyt osallistumaan kisaan -- paitsi tietysti siinä tapauksessa, että olisin mennyt ryssimään sun voiton. :heh: Pitänee lukea tekstit ja verifioida miten oli!

Ja voitto on voitto ja sillä selvä! Jos kääntäjä ei itse tehnyt virhettä, eikä edesauttanut sen syntymiseen, ja tilanne oli kaikin puolin reilu, (kukaan ei protestoinut alun perin eikä jälkeenpäin), ei ole mitään syytä inistä nyt. Pisteytystapa oli kaikille sama ja kaikki hyväksyivät sen pisteyttämällä sen mukaisesti. Olisi keinotekoista jälkikäteen korjata yhteistä sanatonta sopimusta, vaikka sopimus olisikin ollut teknisesti viallinen.

Vertaa siihen, että esim. McLaren-kuskit jäivät rangaistuksetta vakoilujupakassa, vaikka saivatkin etua. He eivät sitä etua pyytäneet, eikä heitä myöskään rangaistu. Käännöskisojen hengen mukaista on antaa Natan pitää voittonsa ja sillä siisti.

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja itikka »

nkorppi kirjoitti:Pisteytystapa oli kaikille sama ja kaikki hyväksyivät sen pisteyttämällä sen mukaisesti. Olisi keinotekoista jälkikäteen korjata yhteistä sanatonta sopimusta, vaikka sopimus olisikin ollut teknisesti viallinen.
Timoteus kirjoitti:En muuten huomannut katsoa äänestyksen avauksessa mainittua pisteytyskaavaa ollenkaan ja äänestinkin perinteisellä.
Keinotekoista olisi ainoastaan pitää Nataa voittajana, vaikka sen hänelle soisikin.

Mielipiteesihän olisi TOKI sama vaikka tulos Timoteuksen ja Natan pisteissä ja valvojan virheessä olisi ollut päinvastainen... :roll: :heh:

Mutta laskekaa pisteet vaikka tähdistä ennustamalla, aivan sama... :hiips:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

nkorppi kirjoitti:Käännöskisojen hengen mukaista on antaa Natan pitää voittonsa ja sillä siisti.
Käännöskisojen nykyinen "henki" :nohyi:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja Margot »

AnnFredi kirjoitti:
itikka kirjoitti:Anteeksi, että olen tylsä, mutta minulle kisan voittaja on Timoteus, koska ei mielestäni tuota pisteytystä voi valvoja oman mielensä mukaan vaihdella kisasta toiseen.
Komppaan. :peukku:
Täällä yksi tylsimys lisää.
What color is your life?

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Timoteus kirjoitti:En muuten huomannut katsoa äänestyksen avauksessa mainittua pisteytyskaavaa ollenkaan ja äänestinkin perinteisellä.
Huomauttiko valvoja tällöin poikkeavasta äänestystavasta? :mitvit:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30655
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Täällähän on säpinää. :uujee:

Itse ajattelin asian hyvin pitkälti samoin kuin sziget mutta minä olen tietenkin ilmeisen jäävi asiaa käsittelemään.
Metsis kirjoitti:
Timoteus kirjoitti:En muuten huomannut katsoa äänestyksen avauksessa mainittua pisteytyskaavaa ollenkaan ja äänestinkin perinteisellä.
Huomauttiko valvoja tällöin poikkeavasta äänestystavasta? :mitvit:
Ei huomauttanut.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Sitten munkin on varmaan liityttävä tylsimysten joukkoon. Oman päättelykyvyn käyttäminen on toki sallittua, suotavaa ja jopa ihailtua, eikä inhimillisistä virheistä voi rangaista. Mutta jos valvoja aluksi päättelee äänestyskaavan ja yhden äänestäjän äänestäessä väärällä kaavalla jälleen päättelee, että vika on äänestäjässä, eikä hänen päättelemässään äänestyskaavassa, kyseessä on valvojan huolimattomuus, ei äänestäjien. TOKI äänestäjien olisi pitänyt huomata väärä äänestyskaava, mutta kukapa niitä tarkistelee. :miettii:

Mulle on ihan sama vaihdetaanko voittajaa. Kisan pisteytys on joka tapauksessa jo aiheuttanut mielipahaa. :lohduton: Toivottavasti TS uskallat kuitenkin valvoa kisoja myöhemminkin, muuten järjestelyt ovat ainakin tänne päin toimineet hyvin! :peukku:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
TS
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 473
Liittynyt: 16 Joulu 2007, 14:00
Paikkakunta: Turku

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja TS »

Metsis kirjoitti:Mutta jos valvoja aluksi päättelee äänestyskaavan ja yhden äänestäjän äänestäessä väärällä kaavalla jälleen päättelee, että vika on äänestäjässä, eikä hänen päättelemässään äänestyskaavassa, kyseessä on valvojan huolimattomuus, ei äänestäjien.
Pahoittelen huolimattomuuttani. :lohduton: Tämä huolimattomuuteni vaikuttaa myös rïošhïnin käännös-cupiin, mikäli tulokset pysyvät tällaisina. Olen aika pihalla tästä. En tiedä mitä tässä oikein pitäisi tehdä; toiset sanovat yhtä ja toiset toista.
Metsis kirjoitti:Toivottavasti TS uskallat kuitenkin valvoa kisoja myöhemminkin, muuten järjestelyt ovat ainakin tänne päin toimineet hyvin! :peukku:
Uskallan varmasti, kokemuksesta viisastuneena otan kuitenkin paremmin selvää säännöistä ennen valvojan tehtäviä. Kiitos kehuista kaiken tämän draaman jälkeen. :)

__________________________________________________

PS. En pidä teitä tylsimyksinä. :hali:

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja Kollega »

ONNEA mielestään menestyneille kääntäjille Kuva.

Jos jollain on joskus tekemisen puutetta, niin esitänpä vinkin tutkimusaiheeksi:
onko missään aiemmassa kisassa tapahtunut moista, että oisi maut menneet noin yksyhteen kuin tapahtui itseni ja toisen äänestäjän kohdalla ?

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11956
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja sziget »

itikka kirjoitti: Mielipiteesihän olisi TOKI sama vaikka tulos Timoteuksen ja Natan pisteissä ja valvojan virheessä olisi ollut päinvastainen... :roll: :heh:
Miten tämä liittyy mihinkään? ??? Minä olin samaa mieltä kuin nkorppi, vaikka olen antanut Timoteuksen käännöksille keskimäärin eniten pisteitä ja pidin myös Koron korot -käännöksestä. Sinä, AnnFredi ja Margotkaan ette olleet mukana kisassa edes ulppareina, eikä kukaan ole silti sanonut, ettei teillä saisi olla asiasta mielipidettä.
AnnFredi kirjoitti: Käännöskisojen nykyinen "henki" :nohyi:
No höh. Jokainen voi vaikuttaa henkeen sen minkä voi, eikä kukaan voi yksinään pilata sen enempää kuin pelastaakaan sitä.
Metsis kirjoitti: Mulle on ihan sama vaihdetaanko voittajaa. Kisan pisteytys on joka tapauksessa jo aiheuttanut mielipahaa. :lohduton:
Mielipahaa? Ei kai sentään, minusta tämä on vain käytännöllinen ongelma, joka täytyi jollakin tavalla ratkaista. Valvojien avausviestit kannattaa lukea samoin kuin kannattaa katsoa, että annetut pisteet menevät perille (vrt. Makedonia-kilpailu). Jos valvojan päätös ei kelpaa (vaikka itse kannatan sitä), ongelma voidaan ratkaista ainakin kolmella tavalla:

1) Voitto jaetaan. Koska argumentit molempien kantojen puolesta ovat sinänsä päteviä, voidaan päättää, että valvojan ilmoittamat pisteet jäävät voimaan mutta tie break -sääntöä ei sovelleta tällä kertaa.
2) TOMItu päättää. Timoteus on tällä kertaa jäävi, joten kaikki voisivat mukisematta hyväksyä käännöskilpailujen toisen alkuperäisjäsenen päätöksen. Se voisi olla joko kohdassa 1 ehdotettu tai jokin muu, yhdentekevää minulle, kunhan jokin ratkaisu löytyy.
3) Äänestetään. Vastustan tätä ja kieltäytyisin itse äänestämästä, sillä minusta kilpailujen tuloksia ei pitäisi muuttaa äänestyspäätöksillä. Sen sijaan tulevien kilpailujen säännöistä ja sääntöjen selvennyksistä voidaan sopia näin.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
nkorppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Marras 2006, 18:25
Paikkakunta: Derby, Iso-Britannia

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja nkorppi »

Höpönlöpö itikka. En ole missään mielessä arvostellut Natan tekstejä korkeammalle kuin Timoteuksen, vaan päinvastoin. Mutta asia on vähän niin kuin jääkiekko-ottelussa Suomi-USA: maali meni sivuverkon läpi. mutta voitto on voitto. Ei niitä voittoja kai aleta mitätöimään viikkojen päästä? On käsittämätöntä, että joustavuutta on näin vähän: ihan hyvä pisteytyskaava TS:n käytössä oli. Se ei ollut mitenkään epäreilu kaava -- jos olisi ollut, ihmisillä olisi ollut ongelma silloin kun mielipiteillä oli vielä jotain painoarvoa.

Niille, joiden mielestä viikkojen päästä voidaan alkaa perua toisten voittoja: mielipiteellänne ei ole tässä vaiheessa mitään arvoa. Voitto on voitto, eikä sen hohtoa vähennä yhtään tällainen julmuus ja pikkumaisuus. Sama tilanne, jos Timoteus olisi näin voittanut, tai vaikkapa itikka.

(Ainoa, jonka sanalla on edes hieman painoarvoa on Timoteus, sillä hän sentään äänesti oikeilla pisteytyksillä silloin kun äänestys tapahtui -- ne jotka äänestivät väärin ovat ihan yhtä vastuullisia virheestä kuin TS. Teidän olisi pitänyt olla tarkempia ja ottaa huomioon TS:n noviisius. Ette voi muuttaa ääniänne nyt, kun tulos on jo ratkennut!)

Joskus tahattomia, ei-pahantahtoisia virheitä tapahtuu, ja joskus virheiden peruminen jälkikäteen on Vielä epäreilumpaa kuin alkuperäinen virhe. Esim. Floridan ja Michiganin esivaalit.

Minusta pisteytykset voivat olla mitä tahansa, jos kaikki yhteisesti hyväksyvät ne. Nyt hyväksyntä tapahtui -- tilanne olisi eri, jos TS olisi taktikoinut tai jotain. Sellaista ei varmasti tapahtunut, joten ainoa pahuus täällä syntyy heistä, jotka ovat nyt tulosten ratkettua kateellisia Natan voitosta.

Onneksi olkoon Nata!
Viimeksi muokannut nkorppi, 11 Kesä 2008, 00:32. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Avatar
nkorppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Marras 2006, 18:25
Paikkakunta: Derby, Iso-Britannia

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja nkorppi »

AnnFredi kirjoitti: Käännöskisojen nykyinen "henki" :nohyi:
Henki on parempi kuin koskaan -- hyvissä sielun voimissa ja oikeudenmukaisuuteen tähtäävä.

Muistatteko kun Räikkösen maailmanmestaruuden mitätöintiä pohdittiin, kun BMW:n autojen polttoaineen lämpötilan poikkeamat olivat ratkaista pelin? Siinä tehtiin täsmälleen oikeudenmukainen päätös, eikä edes Hamilton voisi väittää vastaan. Tämä on täsmälleen samanlainen tilanne -- Nata on Täysin ansainnut voittonsa.
Viimeksi muokannut nkorppi, 11 Kesä 2008, 00:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja itikka »

nkorppi kirjoitti:Niille, joiden mielestä viikkojen päästä voidaan alkaa perua toisten voittoja: mielipiteellänne ei ole tässä vaiheessa mitään arvoa.
ja Paska-ketjusta:
nkorppi kirjoitti:Käännöskisapisteytyskaavojen korjaaminen viikkojen päästä tulosten ratkettua on ideana PASKAA.
Viikkojen?
Ota asioista selvää, ennekuin taas alat jauhamaan tuota samaa... :miettii: ...käännöskisojen henkeäsi.
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
nkorppi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Marras 2006, 18:25
Paikkakunta: Derby, Iso-Britannia

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja nkorppi »

Voi v***u miten paskamaista sakkia täällä asuu -- joskus ihmettelen miksi edes vaivaudun...

Siis herranjumala, jos ihmiset ovat itse antaneet väärät pisteet, olisi syytä katsoa peiliin, ja hyväksyä omat mokansa. Mitään juonittelua tai vääryyttä eivät ole TS tai Nata osoittaneet, ja virheen korjaaminen NYT olisi totaalinen oikeusmurha. Lait ja säännöt on tarkoitettu ohjenuoraksi -- mutta jos lait riittäisivät, oikeudenkäyntejä ei tarvittaisi lainkaan: kaikki tehtäisiin vain pilkku pilkulta.

Oikeudenmukaisuus ei aina ole sääntöjen noudattamista pilkulleen. Olosuhteilla on suuri merkitys. Pitää olla vähän fiksumpi ihminen (sziget, Timoteus) että tajuaa tämän.

Avatar
itikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5636
Liittynyt: 21 Kesä 2004, 08:29
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja itikka »

nkorppi kirjoitti:Voi v***u miten paskamaista sakkia täällä asuu --
Olet ollut hyvä opettaja. :peukku:
Życie jest drogą, życie jest snem
A co będzie potem? - nie wiem, i wiem
O nic nie pytaj, dowiesz się gdy
Skończy się droga, życie... i sny

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Re: Tulokset "Shady Lady" (Ukraina 2008)

Viesti Kirjoittaja Nata »

No niin, lopettakaa jo. Minulle on yhdentekevää, onko käännökseni ykkönen vai kakkonen. Tärkeintä kääntämisessä on kääntämisen ilo :uujee:

Lukittu