Vain äänestäneille: Makedonian kommentit

Sanoituskilpailukausi 2010
Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30725
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vain äänestäneille: Makedonian kommentit

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Kuva

Ennen kuin saa lukea tätä ketjua tämän pitemmälle, pitää äänestää. Toivottavasti itse kullakin on voimaa vastustaa tämän ketjun houkutusta siihen asti.





















































Kuva
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8987
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Vain äänestäneille: Makedonian kommentit

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

Katse kohti huomista
Aihe on kelvollinen, vaikkakin kliseinen. Teksti on jossain kohdin melko töksähtelevä ja laulettavuusvirheitä löytyy.

Hehkuvilla hiilillä
Monia hyviä kohtia, ja aihekin on kelvollinen. Laulettavuus on melko hyvää.

Haavemaan neitsyt
Ei ollut kovin inspiroiva kappale tämä, joten tyydyin tekemään normikäännöksen.

Musta lammas
Hieno aihe, josta on tehty hieno teksti. Laulettavuus hipoo täydellisyyttä ottaen huomioon viisun käännösvaikeuden.
Qaj.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11974
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vain äänestäneille: Makedonian kommentit

Viesti Kirjoittaja sziget »

1. Katse kohti huomista Kuva
Istun sohvalla
Miksi "lunta muhkeaa" on tavoiteltavampi kuin tähtisumut? No lumella voi ehkä hiihtää. Säkeistöt kelvollisia. Kertsissä suudelman luovuttamisen torjunta ja samaiseen suudelmaan sortuminen koettelevat ymmärrystä. Kertsin loppu ok. Räppäysosuus kuitenkin heikko.

2. Hehkuvilla hiilillä Kuva
Ja voittotositteen heitti pois
Lottovoitto kielikuvana taipuu moneksi. Vanhassa Freud, Marx, Engels & Jung -klassikossa Turmiolan Tommi saa vain kolme ja lisänumeron, tässä pelataan isommista rahoista. Sana biili ei ole kielitajussani kovin rock, mutta riimit ja kertsin logiikka ovat mainiota tasoa. Räpätty osuus ei yhtä innostava, vaikka onkin siistiä työtä.

3. Haavemaan neitsyt Kuva
Mä olen cool, mä olen niin cool, hirmu cool
Räppäys toimii, tyyliero muuhun tekstiin on myös ok, kokonaisuus pysyy kasassa. "On kuuma saunassa mutta kuumempaa on huulet huulilla" on suosikkisäkeeni. Enemmän asennetta kuin otsikon perusteella odotin.

4. Musta lammas Kuva
Pakko sietää tuubaa
Suku on pahin, tässä ilmeisesti vaimon suku. Puola-kilpailussa soi lyyra, nyt jo kokonainen orkesteri. Sankarilla menee huonosti, välillä hän uhoaa räppärin sanoin panevansa kaiken uusiksi, sitten vanha jatkuu. Kauden ensimmäinen eläinkäännökseni, vaikka lammas mainitaankin vain otsikossa.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Lukittu