Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Euroviisut 2010 Oslossa
Lukittu

Heli Kajo - Annankadun kulmassa

*****
102
55%
****
40
22%
***
24
13%
**
7
4%
*
13
7%
 
Ääniä yhteensä: 186

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57783
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Kyllä nää Chisu-tyyppiset kekseliäät sanat on todella ihanat :uujee: Kekseliäät...
Mutta kestääköhän tää kestokuuntelua :miettii:
"Huonon maun taakse ei tässä syrjivässä räkälässä voi piiloutua." (nimierkki Requel)

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33207
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Pete »

Helin viisuasun suunnittelee / on suunnitellut Laura Juslin.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
uumama89
Maistelija
Maistelija
Viestit: 26
Liittynyt: 22 Marras 2007, 21:53

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja uumama89 »

Tykkään tästä! :tuuletus:
Ovela, persoonallinen ja mukaansatempaava!
Amadeus Lundberg euroviisuedustajaksi 2010!

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

:megafoni: Helsinki, Heli Kajosta tykkäävät! Tänään keikka Willissä Wäinössä klo 20.00, Kalevankatu 4 siinä Stockan lähellä. Noin tunnin setti luvassa ja kuulemma joku "erikoisversio" Annankadusta :uujee: 5 € maksaa sisään.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Roope »

Tältä näytti :moon:


Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Ohhoh, Roope näytti pyllyräistä! :draamaa:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

miika88
Maistelija
Maistelija
Viestit: 43
Liittynyt: 06 Helmi 2007, 14:04

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja miika88 »

Paras biisi viisuissa ja ainut minkä Osloon voi lähettää. Siksi toivonkin toimivan, lähes jo kirosanaksi muodostuneen, koreokrfian tähän viisuun. Lavalla bändi ei vaan toimi ja litistää tunnelman täysin. Viisulavalle ainoastaan Heli ja 5 taustalaulajaa/tanssijaa. Toivon tähän esitykseen shown! Vaatetukseksi 1800-luvun ranskalaismaaseutu-aiheiset puvut, sekä ehdottomasti joku jännä, helppo, mutta näyttävä tanssikuvio tuohun biisin puolivälissä olevaan c-kohtaan! Jotain yksinkertaista ja simppeliä, joku hieno jaloilla(? :D) suoritettava askelkuvio.

Summa summarum. Bändi pois ja tilalle tanssijoita kekseliäällä koreokrefialla. Huoh. tiedän jo, eihän tällanen tule Suomessa ikinä onnistumaan, toisin kuin Ruotsissa..

Mut toivotaan parasta.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42235
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Sanat alkavat ärsyttää yhä enemmän ja enemmän, melkein toivoisin, että tämä laulettaisiin jollain muulla kielellä niin ei niin haittaisi. Tekee mieli huutaa, että onko se muka jotain elämää hyysätä tyyppiä, joka vain hengaa kapakoissa ja sitten sammuskelee housut kintuissa kadulle.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Eli uppoaako se sun mielestäsi liiankin hyvin nykytodellisuuteen? Mäkin käyn joskus Annankadun kulmissa sekoilemassa, mutta näin vanhemmiten en kovin usein.

Mulla tää biisi on vähän soittokiellossa, koska kyllästyin jopa viikossa. Tämä kannattaisi laulaa ilmeisesti mielikuvituskielellä? :heh: Ja se, että biisiä ei jaksa kuunnella enää, on taas hyvä merkki Oslon viisuihin, koska kaikkiin mahdollisiin raateihinhan on tehtävä vaikutus HETI. Ei sillä ole niin väliä, jos viikossa biisiin kyllästyy! :uujee:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42235
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^En minä tiedä onko se nykytodellisuutta vai ikiaikainen juttu, että valittavia renttujen hyysääjiä piisaa.

En olisi järin ylpeä, jos Suomi vaikka ihan voittaisi viisut, mutta biisillä, johon kyllästyy nopeasti, ja jonka siten myöhemmin löytää jonkun "huonoimmat viisuvoittajat" -rankingin kärkisijoilta. Mieluummin kannatan (ja äänestän) musaa, jota kestää kuunnella jatkossakin! Silläkin uhalla ettei se heti aukea muille(kaan) ja välitön menestys jää saavuttamatta.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Sori Rousku, mut sinultakohan opin joskus ajatuksen, että edustusbiisiähän tässä ollaan valitsemassa, eikä mitään kestohittiä. Tärkeintä siis Oslon lavalta esityksestä saadut pisteet, ei niinkään kestohittiys? Shalom shalom -hengessä :peukku:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42235
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^En se ole missään tapauksessa voinut olla minä! Tai jos olen ollut niin sitten siinä on ollut jokin totaalinen informaatiokatkos opettajan ja oppilaan välillä. En nimittäin muista ikinä allekirjoittaneeni tuota väitettä ja päinvastoin paasaan aina vastaan, jos joku rupeaa laskelmoimaan, millainen biisi kandee lähettää jotta saadaan pisteitä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^Okei, no probleemos. Joskushan kolmen minuutin kestohitti kandee valita! Siitähän viisuissa kai on kysymys?
Onhan tässä kappaleessa kuitenkin jotain yleiseurooppalaista kepeyttä, joka saattaa symppistää ihmisiä. Ja kaikissa maissahan ei ole edes sanoituksia tv-ruudussa... lienee pohjoismainen etuoikeus!
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42235
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Joo, ei tämän musapuoli mitenkään paha ole, mulle tulee mieleen Portugali 2009, siis juuri tietty kepeys. Ja eihän ne sanat muita juuri haittaa, mainitsemastasi syystä. Mutta minä haluan valita biisin, josta tykkään itse, ja tästä en pysty sanojen takia oikein täysillä tykkäämään.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Ja mulla taas omanikäisyyteni vaikeus, taidan kuitenkin tykätä eniten Veetin biisistä, se ois niin mun ikäiseni kappale, se mitäänsanomattomuus tässä iässä viehättää. Ei ole tavallaan enää mitään suurta, mistä kohkata, biisin tunnelma viehättää, mut sanojahan me kumpikaan ei näköjään kuunnella! :uujee:
Ekki líta undan það dagar alltaf – á ný. En aldrei þér ég gleymi einn í mínum heimi – er hjá þér sama hvernig fer. -Magni Ásgeirsson

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42235
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Miten tuo muka ikään liittyy?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Juurovissön kirjoitti:^ Ja mulla taas omanikäisyyteni vaikeus, taidan kuitenkin tykätä eniten Veetin biisistä, se ois niin mun ikäiseni kappale, se mitäänsanomattomuus tässä iässä viehättää.
Anteeksi nyt, mutta mikä ihmeen omanikäinen kappale ja miten mitäänsanomattomuus voi jossain iässä viihdyttää? Minä olen elänyt aika monta ikävuotta, mutta ei mielestäni missään iässä ole viihdyttänyt mitäänsanomattomuus.
Aika rankkaa yleistämistä sanoa Veetin kappaletta mitäänsanomattomaksi keski-ikäisten (oletan) musiikiksi.

Ja sori, kun on vielä vähän väärässä ketjussakin tämä.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

miika88 kirjoitti:Paras biisi viisuissa ja ainut minkä Osloon voi lähettää. Siksi toivonkin toimivan, lähes jo kirosanaksi muodostuneen, koreokrfian tähän viisuun. Lavalla bändi ei vaan toimi ja litistää tunnelman täysin. Viisulavalle ainoastaan Heli ja 5 taustalaulajaa/tanssijaa. Toivon tähän esitykseen shown! Vaatetukseksi 1800-luvun ranskalaismaaseutu-aiheiset puvut, sekä ehdottomasti joku jännä, helppo, mutta näyttävä tanssikuvio tuohun biisin puolivälissä olevaan c-kohtaan! Jotain yksinkertaista ja simppeliä, joku hieno jaloilla(? :D) suoritettava askelkuvio.

Summa summarum. Bändi pois ja tilalle tanssijoita kekseliäällä koreokrefialla. Huoh. tiedän jo, eihän tällanen tule Suomessa ikinä onnistumaan, toisin kuin Ruotsissa..

Mut toivotaan parasta.
Heli Kajon esittämässä Annankadun kulmassa-laulu on minusta yksi sellaisista viisuehdokkaista, jossa olisi vahvasti potentiaalia - potentiaalia menestyä. Persoonallinen, erilainen, raikas, ei-tunkkainen, yleiseurooppalainen, monipuolinen biisi.

Paljon on kiinni myös siitä, että pystytäänkö / onnistutaanko esitykseen (laulun "ympärille") rakentamaan hyvä, toimiva, vetävä lavaesitys.

Suurin ongelma saattaa olla Helin laulutaito ja ääni. Kestääkö ja riittääkö Helin ääni isolla estraadilla?!

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2666
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Speed »

Toivon Helille kaikkea hyvää alkaviin viisukarsintoihin. Kappale on vallan mainio! Tämän vuoden karsintojen pelastaja. Toivottavasti suomalaiset näkevät ja kuulevat samoin kuin minä.

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Edelleen ainoa karsintakappaleista,jota en jaksa kuunnella loppuun asti.
Love shine a light

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7163
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

ainoa biisi jonka sanat saa mut raivonpartaalle :roll:

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Roope kirjoitti:
Upean kujeileva kaunotar tämä neiti Kajo! Kokonaisuus (laulu+esitys) vaikuttaa superhyvältä paketilta Suomen viisuedustajaksi, mutta kukapa se Eläkeläiset voittaisi. Lisäämme täten siis Annankadun kulmassa -kappaleen Liian hyvä Euroviisuihin -kansioon, kuten joku jo aiemmin ehdottikin.

PS. Videolla näkyy myös Heli Kajon taustalaulaja, joka hänkin on varsin viehättävä tapaus hymyineen ja rytmikkyyksineen. Varastaa jopa välillä huomioni! :)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42235
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Minulle tulee mieleen Belgia 2008, mikä ei ole oikein hyvä merkki.

Vaikken biisistä suuremmin pidä, niin se on kyllä myönnettävä, että toisi positiivista vaihtelua Suomen edustajana. Suomesta kun ei ole mitään kepeää eleganttia juttua viisukisaan juuri lähetetty.
Rise, angel, shine, love!

Tom Tom
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1543
Liittynyt: 02 Tammi 2010, 02:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Tom Tom »

Rousku kirjoitti:Sanat alkavat ärsyttää yhä enemmän ja enemmän, melkein toivoisin, että tämä laulettaisiin jollain muulla kielellä niin ei niin haittaisi. Tekee mieli huutaa, että onko se muka jotain elämää hyysätä tyyppiä, joka vain hengaa kapakoissa ja sitten sammuskelee housut kintuissa kadulle.
Jos sanat ärsyttää nuin paljon, niin eikös sen silloin pitäisi nimen omaan laulaa suomeksi? Nimittäin jos tämä pääsisi Osloon (tosin vahvasti epäilen Eläkeläisiä sinne :niinpa: ), niin eikös se ole vaan hyvä, ettei jury ja puhelinäänestäjä tajua sanoja?
.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42235
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Mutta kun minulle tärkeintä ei olekaan kansainvälinen menestys, vaan se, että itse tykkään biisistä.
Rise, angel, shine, love!

Tom Tom
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1543
Liittynyt: 02 Tammi 2010, 02:13
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Tom Tom »

werro kirjoitti:Tässä on samanlaista tyyliä kuin Rybakin voitto viisussa. En tiedä onko hyvä asia matkia heti seuraavana vuonna edellisvuoden voittajaa.. Luulisin että tämän tyylistä musaa tulee muutenkin olemaan tänä vuonna enemmänkin, koska moni matkii aijempaa voittajaa.
Ei tässä minun mielestäni ole mitään ryypakkimaisuutta. Enemmänkin Amadeus vaikuttaa ryypakinkopioijalta. Suomen karsinnat eivät ole minua hirveästi henk. koht. kiinnostanut. Kyllä minä ne aina katson, mutta enemmän odotan muiden maiden karsintoja, mutta Heli on mielestäni paras valinta Osloon! :rakkaus: :peukku:
.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33207
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Pete »

werro kirjoitti:Ymmärtääkö tätä kappaletta sitten muut euroopassa? Suomessa tää vois menestyy, mutta en usko että muualla.
Minusta taas tämä juuri voisi menestyä muualla, mutta ei Suomessa. :raaps: Biisihän on enemmän ranskalainen kuin suomalainen.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42235
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Rousku »

werro kirjoitti:Ymmärtääkö tätä kappaletta sitten muut euroopassa?
Parempi vain ettei ymmärrä, sanoja siis. Ne on niin ankeat.
werro kirjoitti:Suomessa tää vois menestyy, mutta en usko että muualla.
Uskon päinvastoin, että muualla voisi menestyä paremmin kuin Suomessa. Sanoja lukuunottamatta tästä puuttuu tyystin suomalaisille biiseille niin tyypillinen synkkyys; tämä on pikemmin kepeä ja elegantti, ja semmoinen ei pärjää Suomessa mutta monessa muussa maassa voi kyllä pärjätä. Edit: Pete sen sanoikin, pikemminkin ranskalainen biisi.
werro kirjoitti:en nää että tämä menisi edes finaaliin Oslossa.
Voisi mennä finaaliin yhtä hyvin kuin vaikka Portugali viime vuonna - eikä ne edes tarvinneet siihen englantia. Koreografiasta, stailauksesta ja lavasteista kyllä riippuisi paljon. Kuten joku täällä jo väkevästi todistikin, ei bändiä lavalle patsastelemaan! Plus siten että en tiedä, osaako Heli kuinka laulaa livenä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Uskaltaako tätä täällä edes mainita. Kajo on alkanut soimaan (ainakin mun korviin) Radio Suomessa :surrur:
Miksiköhän muuten niitä soitetuimpia ei ole listattu Radio Suomen sivuille 13.12. jälkeen? :mitvit:

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Re: Heli Kajo - Annankadun kulmassa

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Mä en käsitä, miten tämä alkujaan turhan erikoiseksi eellä -kokemani kappale on nyt puntarini ykkönen :draamaa: Ihan hillittömän symppis biisi. Laa..la...laa...la...laa...la Kuva onko tuo muka jotain elämää?

Lukittu