UMK 2013

Euroviisut 2013 Malmössä
Lukittu

UMK 2013 -suosikkisi?

Iina Salin – Last night
2
1%
Last Panda – Saturday night forever
4
2%
Mikael Saari – We should be through
68
34%
Ilari Hämäläinen – Sytytä mut vaan
2
1%
Rautakoura – Ilmalaivalla
2
1%
Diandra – Colliding into you
41
20%
Atlético Kumpula – Paperilyhty
1
0%
Krista Siegfrids – Marry me
48
24%
Lucy Was Driving – Dancing all around the universe
2
1%
Arion – Lost in the woods
16
8%
Elina Orkoneva – He's not my man
7
3%
Great Wide North – Flags
9
4%
 
Ääniä yhteensä: 202

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja blackburn »

En miekään usko, että Tarja Turunen osallistuu mihinkään Uuden musiikin kilpailuun, mutta se tuli vaan mieleen tuostA lehtiartikkelista.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16682
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Kuulostaa enemmän joululevyltä.

Avatar
wulfila
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1673
Liittynyt: 25 Maalis 2012, 23:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja wulfila »

UFOPOLI kirjoitti:Kuulostaa enemmän joululevyltä.
Joo paitsi ettei Tarjan joululevy ole mikään yllätys, ennemminkin jokavuotinen jouluperinne :heh:

Mutta en kyllä minäkään usko että sellainen diiva kuin Tarja olisi mihinkään UMK:n osallistunut.
Na svakom prstu jedan niko me nije vrijedan
Dosta sam ljubila, gubila, sebe ubila

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14530
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33199
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Ari ainakin on mukana tulevassa The Voice of Finlandissa. Indx:n Ari siis kyseessä. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33199
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Pete »

Sori, jos tämä on julkaistu jo aiemmin, mutta UMK-lähetykset alkavat ilmeisesti 27.12. ja jatkuvat tuntemattomaan ajankohtaan saakka aina torstaisin klo 21.00. Finaali taisi kuitenkin olla lauantai.

http://yle.fi/musiikki/umk
Riskinä seniorilaumat

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19811
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »


Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Jee, UMK-lähetykset siis alkaa jo tämän vuoden puolella (27.joulukuuta). Mahtavaa, odotan innolla mitä silloin on ohjelmassa. Tovoittavasti jotain hieman laadukkaampia kuin viime talvena. :joojoo:
Paremman maailman puolesta.

Mister Q
Maistelija
Maistelija
Viestit: 25
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 18:25

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Mister Q »

Ovatko jatkoon päässeet saaneet jo tiedon? Karsitaanko ohjelmissa vielä biisejä eli onko nyt päässyt jatkoon 12 vai enemmän?

johnny99
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 2
Liittynyt: 05 Loka 2012, 20:58

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja johnny99 »

Haukkanen kirjoitti:Miten lienee käynyt tälle varsin lupaavalle rock-balladille.. Kuulostaa aika lailla samantasoiselta kuin viime vuonna top 40 joukkoon päässeet.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 5BTZsNRHD4
Mikäli ei ollut jo pudotettu, niin nyt olisi ainakin pudonnut, jatkoon menneitä kappaleita ei saa julkistaa, vasta joulukuussa.
Mister Q kirjoitti:Ovatko jatkoon päässeet saaneet jo tiedon? Karsitaanko ohjelmissa vielä biisejä eli onko nyt päässyt jatkoon 12 vai enemmän?
On ilmoitettu.
Cause tramps like us, baby we were born to run

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Eipä ole UMK:n lipunmyynti ottanut kummoisesti tuulta alleen. Paljon on tilaa vielä hyville paikoille tarjolla.
http://www.lippupalvelu.fi/event/lippuj ... uage=fi-fi

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6850
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mua harmittaa aika tavalla, että tämä UMK on onnistuttu sössimään.

Olen ollut euroviisufani viitisentoista vuotta ja siihen on mahtunut kaikenlaista. Suurin osa näistä vuosista on ollut sellaisia, että mun euroviisufaniudelle on naurettu ja ihmetelty, et kuka moista oikeasti seuraa. Mutta sitten tuli Lordin voitto ja asiat alkoivat muuttua. Eivät toki kertarysäyksellä, sillä muutokseen vaaditaan aikaa. Vasta ihan viime vuosina olen alkanut huomata, että monet mun kaveritkin on alkanut todella kiinnostua euroviisuista. Multa on kyselty, että milloin on Suomen karsinta ja milloin on sitä ja tätä. Paradise Oskarin voitosta monet olivat innoissaan ja Loreen on hitti joka puolella. Euroviisut eivät ole enää nolo juttu, vaan asia, josta on ihan normaalia tykätä.

Tässä olisi Ylellä ollut kaikkien aikojen sauma nostaa euroviisukarsintansa uusiin sfääreihin (vaikka ei mun mielestä niissä vanhoissa karsinnoissa mitään vikaa ollut). Ei kukaan tiedä mikä UMK on eikä ketään oikeastaan edes kiinnosta. Mitä jos joku Suomen OIKEASTI eturivin artisti, esimerkiksi Antti Tuisku, haluaisi kappaleellaan osallistua Suomen euroviisukarsintaan? Kumpaanhan hän olisi todennäköisemmin osallistunut, Suomen vanhaan euroviisukarsintaan vai UMK:hon? Niin...

Silti toivon ja rukoilen, että nuo 12 kappaletta olisivat oikeasti hyviä. Euroviisufanin uskoa on vaikea lannistaa. Mutta jos tämä formaatti ei tänäkään vuonna ota tulta alleen, niin olisiko aika tehdä johtopäätöksiä? Kyllä esimerkiksi MTV3 lopettaa surutta formaatteja, jotka eivät toimi. X Factoristakin nähtiin Suomessa vain yksi kausi...

Tosin pakko tähän vielä lisätä, että vaikka vanhasta euroviisukarsinnasta kovin pidinkin, on silti vaikea hyväksyä tapaa, jolla myös vuoden 2007 karsinnat sössittiin. Suomella oli alla euroviisuvoitto ja kotikisat edessä, joten silloin jos koskaan olisi ollut aika järjestää kaikkien aikojen euroviisukarsinnat jäähallissa tai Areenalla. Mutta ei, jäähallifinaali järjestetään sitten vuonna 2012, kun kukaan ei edes tiedä, että kyseessä on Suomen euroviisukarsinnat. :roll:

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Mä puhun selkeesti liikaa, koska käytännössä mun kaikki kaverit kyllä tietää UMK:n olevan Suomen viisukarsinta. Ja ottamatta kantaa siihen onko UMK sössitty vai ei, niin aina Suomen karsintoihin on saanut lippuja samana päivänä eikä lippukauppa ole ollut kai kovinkaan vilkasta siinä vaiheessa kun se on virallisesti ollut käynnissä 26 tuntia?
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6850
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Siis oma kirjoitukseni ei ollut kommenttini tuohon MuzaMazan lippujuttuun, sillä käsittääkseni kyllä mihinkään Suomen viisukarsintaan ei ole lippuja suoranaisesti revitty käsistä? Ja onhan nyt vasta marraskuu. Lähinnä vain kirjoittelin omia ajatuksiani ja tuntemuksiani. Yritin viime vuonna kyllä kovasti suhtautua UMK:hon innokkaasti, mutta ei ne karsinnat ja finaali olleet samanlaista huumaa ja jännitystä kuin aiempina vuosina.

Tietysti ainahan on mahdollista, että tuotantotiimi otti opikseen viime vuoden virheistä ja tänä vuonna saamme hienot karsinnat. :peukku:

Lisäys: Olen kyllä aika varma siitä, että jos otettaisiin kadulla tuhannen ihmisen satunnaisgallup, jossa kysyttäisiin, kuka voitti UMK:n viime vuonna ja mihin UMK:n voittaja pääsee, niin aika heikkoa olisi oikeiden vastausten osalta.

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Wadde kirjoitti: Lisäys: Olen kyllä aika varma siitä, että jos otettaisiin kadulla tuhannen ihmisen satunnaisgallup, jossa kysyttäisiin, kuka voitti UMK:n viime vuonna ja mihin UMK:n voittaja pääsee, niin aika heikkoa olisi oikeiden vastausten osalta.
Tämä on ihan varmasti totta. :heh: Mutta en oo ihan varma olisiko ne aikasemminkaan, siis ennen UMKia, tienneet Suomen viisuedustajaa aina. Ja eihän UMK täydellinen ole, mutta oliko viisukarsinnatkaan sitä sittdn loppujen lopuksi. Musta ne ei kiinnostanut artisteja tai sitä ns. suurta yleisöä yhtään UMKia enempää... :miettii: Ja lippuasian otinkin siis Mazan viestin takia esiin. Virallinen lipunmyyntihän alkoi vasta eilen.

Mutta toivotaan tosiaan, että ne ensi kuun alussa julkastavat 12 kappaletta räjäyttäisi tajunnan tai vaikka vaan osa niistä. :mrgreen: Ja sitten kaikki pakkosyötetään niitä kaikille kavereille, että innostuvat kanssa viisuista.
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Lipunmyynti alkoi 26.10. kello 9.00. :raaps: Eipä silti. Ei näytä viisufanejakaan erityisemmin kiinnostavan. Itselleni ja seurueelleni liput on toki hankittu. Toivottavasti ei tarvitse olla yhtä pettynyt kuin tänä vuonna. Toivottavasti kilpasilla on enemmän kuin kuusi "euroviisuehdokasta". Toivottavasti taso huimaa päätä. Toivottavasti...

Enivei. Edelleen sitä mieltä Floppi-UMK anteeksiantamaton moka Suomen perinteikkäässä viisuhistoriassa. Ei näin. :eiei:

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17409
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Siis mun käsittääkseni lipunmyynti alkoi tuolloin "vain klubilaisille" ja eilen sitten ihan virallisesti. Toivotaan, että mukana on artisteja ja kappaleita, jotka sitten lähempänä kisaa innostaisivat "taviksiakin" paikalle. Ja mä toivon myös, ettei kisa ole niin monelle viisuihmiselle pettymys kuin se viime vuonna oli, sillä ihan itsekkäistä syistä a) en haluu teidän vihastuvan ja katoavan ja b) haluun Kuppilaan enemmän iloisia kuin vihaisia/pettyneitä viestejä. Musta UMK ei ollut sen suurempi moka kun esim 2006 alkukarsinnat, jossa jokainen artisti kisasi siitä, millä kappaleella jatkaa mutta tieän, että moni on eri mieltä ja ymmärrän senkin. Ajatelkaa vaikka niin, että ehkä joskus tarttee käydä pohjalla, että jaksaa taas kivuta ylös. Pessimisti ei pety ja optimisti putoo lujaa, mutta hyvä tästä tulee. :hali:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19811
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Ai lippuja saa jo. Enpä ole juuri niiden ostoa ajatellut. Nämä on muuten ihan samaan aikaan, kun minulla on yo-kokeiden tekstitaidot ja kuullunymmärtämiset, joten ehkä silloin yo-kokeet ovat elämässäni tärkeimmässä asemassa. Saas nyt nähdä, viitsinkö hankkia lippuja ollenkaan. Ei oikein jaksa innostaa tämä UMK, enkä oikein jaksa uskoa, että ensi kausi olisi huomattavasti parempi. :roll:

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Wadde kirjoitti:Olen ollut euroviisufani viitisentoista vuotta...
Olen ollut euroviisufani kolmisenkymmentä vuotta ja ajatukseni ovat hyvin pitkälle samankaltaiset. UMK ryssittiin niin pahanpäiväisesti viime vuonna, jolloin vielä alkukaudesta yritin uskotella itselleni että "hyvä tästä tulee" ja samalla myös puolustin formaattia muille. Lopputuloksen jälkeen olen ollut niin lyöty mies, että en ole korviani lotkauttanut mihinkään UMK:hon liittyvään - paitsi heittänyt UMK:n Facebook-sivujen päivityksiin muutaman sarkastisen kommentin jonka jälkeen kourallinen ystäviäni tykkää kommentistani ja olemmekin useimmiten ainoat jotka siellä jotain johonkin reagoi. Lippuja en ole edes harkinnut hankkia - ehkä otan sitten päivää ennen finaalia lippuni jonkun suklaarasian kylkiäisenä - en vielä osaa varmaksi sanoa :sorivaan:

Ikävää että minulle niin kovin rakas instituutio, kuin Suomen euroviisukarsinta tällä tavalla mestattiin, mutta elämä näköjään jatkuu siitä huolimattakin?

Ja kenelläkään ei-euroviisufani-ystävälläni ei ole mitään hajua mikä on UMK.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

tonywerner kirjoitti:Ikävää että minulle niin kovin rakas instituutio, kuin Suomen euroviisukarsinta tällä tavalla mestattiin, mutta elämä näköjään jatkuu siitä huolimattakin?
Jeps. Elämä jatkuu, mutta rahtusen harmaampana. Viisuharrastukseni valo palaa puolitehoilla. Suomen karsintoihin liittynyt jännitys, ilo, fanien yhteinen odotuksen aika on vaihtunut aneemiseen, pelonsekaiseen epätietoisuuteen. Osa faneista boikotoi koko finaalitapahtumaa sen sijaan, että kyseessä pitäisi olla yksi viisuharrastuksemme vuosittaisista kohokohdista. :lohduton:
tonywerner kirjoitti:Ja kenelläkään ei-euroviisufani-ystävälläni ei ole mitään hajua mikä on UMK.
No niinpä! En ole kuullut kenenkään ei-euroviisufani-ystäväni sanovan, että viisukarsinta olisi mennyt uudistuksella parempaan suuntaan. Ja monilta tosiaan mennyt ohi koko formaatti. Ja jos ei ole mennyt, ei ole enää kiinnostanut entiseen tapaan. UMK:n Facebook-ryhmästäkin on eronnut porukkaa sitten viime perjantain, jolloin UMK-tykkäyksiä oli 1590. Nyt niitä on näköjään 1588. Ihan vaan vertailun vuoksi Nelosen supersuosittu Vain elämää nosti perjantai-iltana kymmenessä minuutissa tykkääjiensä määrää keskimäärin 500 ihmisellä. Nyt niitä on peräti 24 402. Perjantaina kirjasin 17 179...

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

MuzaMaza kirjoitti:Jeps. Elämä jatkuu, mutta rahtusen harmaampana. Viisuharrastukseni valo palaa puolitehoilla. Suomen karsintoihin liittynyt jännitys, ilo, fanien yhteinen odotuksen aika on vaihtunut aneemiseen, pelonsekaiseen epätietoisuuteen.
Sama täällä... Kuten olen varmaan monesti aikaisemminkin jankuttanut, on Suomen karsinta ollut viisuharrastukseni se kaikkein rakkain ja tärkein osa-alue, ja nyt sitä ei enää tavallaan ole...
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6850
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Wadde »

tonywerner kirjoitti: vielä alkukaudesta yritin uskotella itselleni että "hyvä tästä tulee" ja samalla myös puolustin formaattia muille.
Mä yritin myös alussa olla hyvillä fiiliksillä ja itse asiassa olen edelleen sitä mieltä, että kilpailussa oli myös hyviä biisejä (joita tosin itse finaalissa oli aivan liian vähän). Mutta perimmäinen syy, miksi tästä UMK:sta on niin kakat fiilikset, on se, että tuotantotiimi tuntuu suhtautuvan meihin viisufaneihin niin huonosti. Muistan vieläkin sen kamalan perjantaiaamun, kun luin Hesarin NYT-liitteestä, että "outo camp-lahko oli kaapannut Suomen euroviisukarsinnat" ja UMK oli tullut niitä pelastamaan. :eiei:

Muutenkin tästä konseptista huokuu koko ajan sellainen veemäisyys meitä viisufaneja kohtaan. "Ei me tässä mitään euroviisua etsitä" eikä varsinkaan mitään menestyseuroviisua. Ja muutenkin euroviisufaneille pyllistetään. Eihän tässä ole mitään järkeä! Vähän sama, kun joku yhtäkkiä huomaisi, että tuote nimeltä jääkiekon SM-liiga on meluavien jääkiekkofanien kaappaama ja se pitää pelastaa. Eivätkös fanit ole joka asiassa se asiaa, joka pitää asian pystyssä?

Lisäys: Ja edelleen korostan, että puhun tämän vuoden UMK:sta. Ehkä tällä uudella kaudella sitten eri asenteella sitä voittoviisua metsästämään? :kaunis:

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Miten voidaan Euroviisuissa menestyä, jos maa "ei karsinnoissa etsi euroviisua", saati hyvää viisua?
Viime kerralla, siis UMK2012 -kilpailussa petyin televisioitaviin ohjelmiin, mutta sitten vasta finaalissa innostuin. Varsinkin innostuin, kun kolmen kärjessä oli mielestäni vain parhaimmat 12 joukkoon selvinneistä.

No kuitenkin toivon taas, että olisi mahdollisimman hyviä kappaleita ja artisteja mukana kahdentoista parhaan joukossa. Jostain syystä minäkin hieman luulen, ettei aivan niin ole.
Paremman maailman puolesta.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33199
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Pete »

Viisufani kirjoitti:Miten voidaan Euroviisuissa menestyä, jos maa "ei karsinnoissa etsi euroviisua", saati hyvää viisua?
Vuonna 2006 Suomi ja vuonna 2010 Saksa voitti. :joojoo: Se, ettei etsitä euroviisua, tarkoittaa sitä, että etsitään hyvää kappaletta, jossa ei kuulla euroviisukliseitä. Toki myönnän, ettei tuota olisi saanut viisulähetyksissä ääneen sanoa.

Minä ainakin haluan olla toiveikas tulevaa UMK:ta kohtaan, vaikka edellinen vuosi melkein kaikessa mönkään menikin. "Eteenpäin, sano Pete, kun Portugalin karsintakappaleita kuunteli." :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Tätä osastoa lukiessa saa aina niin hyvän mielen!
Love shine a light

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13765
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Wadde kirjoitti:Muistan vieläkin sen kamalan perjantaiaamun, kun luin Hesarin NYT-liitteestä, että "outo camp-lahko oli kaapannut Suomen euroviisukarsinnat" ja UMK oli tullut niitä pelastamaan. :eiei:

Muutenkin tästä konseptista huokuu koko ajan sellainen veemäisyys meitä viisufaneja kohtaan. :
Jos yhtään lohduttaa (minua lohduttaa), niin kyseinen besserwisseristinen ns. musadiggariporukka (nämä hipsterit ynnä muut) rakentaa koko olemassaolonsa sen varaan, että on muita parempi ja se taas saavutetaan liki yksinomaan osoittamalla muun ympäristön uskomaton urpous, se, että kaikki muut ovat täysin mauttomia tauskeja, joiden mielipiteillä ei ole yhtään mitään väliä. Tässä on Radio Helsingin pohjavirta paskalistoineen, Rumban missio ja Nuorgamin tuoma lisä musiikkikeskustelukulttuuriin. Sen pilkan kohteeksi eivät joudu siis pelkästäään viisufanit, vaan kaikki jotka eivät ole "meidän" puolella ovat vastaan ja niistä peesareistakin hyväksytään armoitettujen joukkoon vain harvat.

Ja sitten sitä pientä piiriä kutsutaan avarakatseiseksi ja ennakkoluulottomaksi uuden etsijäksi, vaikka kaikki uutuus löydetään aina niiden samojen rajojen sisältä ja vain poikkeustilanteita lukuunottamatta mitään uskallusta, uteliaisuutta tai mielenkiintoa ei ole katsella omien rajojen ulkopuolelle.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Leo »

tonywerner kirjoitti:
Olen ollut euroviisufani kolmisenkymmentä vuotta ja ajatukseni ovat hyvin pitkälle samankaltaiset. UMK ryssittiin niin pahanpäiväisesti viime vuonna, jolloin vielä alkukaudesta yritin uskotella itselleni että "hyvä tästä tulee" ja samalla myös puolustin formaattia muille. Lippuja en ole edes harkinnut hankkia

Ikävää että minulle niin kovin rakas instituutio, kuin Suomen euroviisukarsinta tällä tavalla mestattiin, mutta elämä näköjään jatkuu siitä huolimattakin?

Ja kenelläkään ei-euroviisufani-ystävälläni ei ole mitään hajua mikä on UMK.
Niin samixii :hali: .
Mikä meni viime kaudella pieleen? Kaikki.
Mitä pitäisi parantaa UMK:ssa tällä kaudella? Kaikkea.
En hanki lippuja UMK-finaaliin ennenkuin näen loppukuusikon. Kuusi tuntematonta artistia kummallisine kappaleineen ei kiinnosta. Genreinä pitää olla muutakin kuin kokeilevaa-ei-varsinkaan-euroviisuja. Voimaballadeja ja dancebiittiä kehiin! Kunnon melodioita ja sovituksia pitää olla. Formaatista huolimatta voittokappaleen on oltava sellainen, että siitä pidetään Suomessa (kuten viime vuonna niin kovasti toitotettiin) JA samalla kappale, joka pärjää kansainvälisestikin. Kunnianhimoa peliin myös UMK:ssa. Tuomariston ansiot musiikin saralla eivät kiinnosta lainkaan, vaan niiden sijaan haluan kuulla kappaleet kokonaan TV-lähetyksissä. Jokunen konkari artistijoukossa mukana lisäisi kiinnostavuutta...
Onneksi tuotanto lupasi ottaa viime kauden palautteesta opikseen. Finaalitusina on kuulemma valittu. Nyt on UMK:ssa näytön paikka.

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1067
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja manic »

Yleläinen kaverini juorusi että sitä pianisti Iiroa oli haluttu uuteen tuomaristoon... :-( Oli kuitenkin kieltäytynyt. Miksi ihmeessä henkilö joka haukkui viisut maan rakoon vuosi sitten olisi hyvä tuomari kyseiseen kisaan? Vai siksikö juuri?

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6850
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Onko nyt siis varmaa, että finaalissa on samat kuusi kappaletta vai onko tämä vielä epäselvää? Toivottavasti niitä on enemmän.
mpappa kirjoitti:Tätä osastoa lukiessa saa aina niin hyvän mielen!
Jos tämä oli ironiaa, niin pakko sanoa, että kyllä täällä viime vuonna moni yritti lietsoa positiivista ilmapiiriä, mutta jos UMK:n osalta asenne on mikä on, niin pitäisikö viisufanien oikeasti vain olla kiltisti hiljaa ja tyytyä osaansa?
manic kirjoitti:Yleläinen kaverini juorusi että sitä pianisti Iiroa oli haluttu uuteen tuomaristoon... :-( Oli kuitenkin kieltäytynyt. Miksi ihmeessä henkilö joka haukkui viisut maan rakoon vuosi sitten olisi hyvä tuomari kyseiseen kisaan? Vai siksikö juuri?
Varmaan juurikin siksi.

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja skidi »

ta1ja kirjoitti: Jos yhtään lohduttaa (minua lohduttaa), niin kyseinen besserwisseristinen ns. musadiggariporukka (nämä hipsterit ynnä muut) rakentaa koko olemassaolonsa sen varaan, että on muita parempi ja se taas saavutetaan liki yksinomaan osoittamalla muun ympäristön uskomaton urpous, se, että kaikki muut ovat täysin mauttomia tauskeja, joiden mielipiteillä ei ole yhtään mitään väliä. Tässä on Radio Helsingin pohjavirta paskalistoineen, Rumban missio ja Nuorgamin tuoma lisä musiikkikeskustelukulttuuriin. Sen pilkan kohteeksi eivät joudu siis pelkästäään viisufanit, vaan kaikki jotka eivät ole "meidän" puolella ovat vastaan ja niistä peesareistakin hyväksytään armoitettujen joukkoon vain harvat.

Ja sitten sitä pientä piiriä kutsutaan avarakatseiseksi ja ennakkoluulottomaksi uuden etsijäksi, vaikka kaikki uutuus löydetään aina niiden samojen rajojen sisältä ja vain poikkeustilanteita lukuunottamatta mitään uskallusta, uteliaisuutta tai mielenkiintoa ei ole katsella omien rajojen ulkopuolelle.
Tuo on täysin totta :joojoo: Sitä en vain oikein tajua, miten ja missä vaiheessa jollain on tullut mieleen yhdistää euroviisut tähän hipster-jengiin? Tai no, ehkä tajuankin. Jokin logiikka kai siinä on, että annetaan viisut sellaisten käsiin, joiden mielestä viisut on p*askaa, jotta nämä voisivat tehdä niistä jotain hienostuneempaa, viileämpää ja niin-siistiä-ettei-kukaan-tajuukaan-et-tää-niin-ei-oo-paskaa-ah-kyllä-me nyt-näytetään-euroopalle-kuinka-me-osataan-hymyillä-niille-yläpuolelta-ironisesti-vaikka-ne-ei-ite-paskansa-keskeltä-tajua-sitä. Juu, kyllä, hieno idea :joojoo:

Aivan yhtä hieno kuin se, että euroviisuedustaja valittaisiin tangomarkkinoilta.Toisaalta UMK on formaatti, joka ei olisi kestänyt elossa yhtä tuotantokautta pitempään ilman yhteyttä euroviisuihin, koska se ei ilmeisesti jaksa kiinnostaa edes omaa kohderyhmäänsä. Ja miksi jaksaisi, eivät punavuorelaishipsterit katso telkkaria.
Pete kirjoitti:
Viisufani kirjoitti:Miten voidaan Euroviisuissa menestyä, jos maa "ei karsinnoissa etsi euroviisua", saati hyvää viisua?
Vuonna 2006 Suomi ja vuonna 2010 Saksa voitti. :joojoo: Se, ettei etsitä euroviisua, tarkoittaa sitä, että etsitään hyvää kappaletta, jossa ei kuulla euroviisukliseitä. Toki myönnän, ettei tuota olisi saanut viisulähetyksissä ääneen sanoa.
En ole samaa mieltä :eiei: Ei euroviisukarsinnoissakaan koskaan ole etsitty huonoa kappaletta, jossa on euroviisukliseitä. Ei Suomella ole muutenkaan ollut tapana kyllästää viisujaan kliseillä (vaikka ei niissäkään mielestäni sinänsä mitään pahaa ole, jos pidetään kohtuus mielessä). UMK on kilpailuna aivan liian yksiulotteinen, jotta voisi sanoa, että sen tavoite on vain ja ainoastaan etsiä hyvää kappaletta. Sen ideana on etsiä profiililtaan tietynlaista ja tietylle yleisölle suunnattua kappaletta, mielellään vielä sellaista, jota ensisijaisesti ei lähetettäisi euroviisuihin.

YLEllä on UMK:n ja viisujen suhteen ihan mielettömästi petrattavaa, koska UMK ei viehätä viisuyleisöä eikä sitä uutta yleisöä, jota sen oli tarkoitus tavoitella. Mutta positiivisena asiana täytyy sanoa, että suunta voi (kai) olla vain ylöspäin.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Lukittu