Mikael Saari – We should be through

Euroviisut 2013 Malmössä

Mikael Saari – We should be through

*****
96
53%
****
29
16%
***
17
9%
**
18
10%
*
20
11%
 
Ääniä yhteensä: 180

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

akuankka13 kirjoitti:Jos nyt Saaren kappaletta halutaan välttämättä verrata johonkin, niin ehkä Puola 1996 olisi lähimpänä - tosin se ei menestynyt viisuissa kauhean hyvin.
Johan laulutaidoissa on niin paljon eroa, ettei näitä kahta voi verrata keskenään. Mikael Saari on huomattavasti parempi laulaja kuin Puolan nainen. Puolan biisi on pääasiassa itkunsävytteinen, voimaton, kun WSBT:ssa on sekä hienovaraista arkuutta, että mahtavaa, suureellista johtajuutta, joka ottaa kaiken, koko musiikillisen maailmansa käskynsä valtaan ja vie sitä kuin valtamerilaivaansa Voittajan satamaan.
Tosi on että molemmissa on klassisen musiikin maastoja, mutta onpa niitä aavikoitakin ja sademetsiä.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ No jaa, taas vaihteeksi :heh:

(E: :hihi: Mikael Saari, tuo Suuri Johtaja, Musiikin Vantaanjoki, Sveitsin Voittaja ... sori sorii :rauhaa: , mutta tämä koko ketju lähtee toistuvasti lapasesta, olette kyllä ihania, ei sillä :hali: )
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Zimba
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 632
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Zimba »

Johan laulutaidoissa on niin paljon eroa, ettei näitä kahta voi verrata keskenään. Mikael Saari on huomattavasti parempi laulaja kuin Puolan nainen. Puolan biisi on pääasiassa itkunsävytteinen, voimaton, kun WSBT:ssa on sekä hienovaraista arkuutta, että mahtavaa, suureellista johtajuutta, joka ottaa kaiken, koko musiikillisen maailmansa käskynsä valtaan ja vie sitä kuin valtamerilaivaansa Voittajan satamaan.
Tosi on että molemmissa on klassisen musiikin maastoja, mutta onpa niitä aavikoitakin ja sademetsiä.
Tsiisus, kiitos tästä :D Voittajan satamaa odotellessa...

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Kuu-kuu osaa sitten luonnehtia hyvin Miikkaelin kappaletta. Sen laivan hän purjehtii satamaan yksin, hiukset liehuen.
Ai niin se taisi olla valtamerilaiva, no, kuitenkin.
Näin eräänä yönä unta, että kappaleesta oli tehty video. Piano-osuuden aikana Mikael tanssi ja pyörähteli kukkakedolla perhosten leijuessa ympärillä. Oli kaunis ja aurinkoinen kesäpäivä. Oikea tsehovilainen tunnelma.
Olin kauhuissani siitä videosta, " voi ei, ei tuollaista". :shock:

Uskoisin, että uneni ei toteudu. :heh:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja rosetta »

ta1ja kirjoitti:(E: :hihi: Mikael Saari, tuo Suuri Johtaja, Musiikin Vantaanjoki, Sveitsin Voittaja ... sori sorii :rauhaa: , mutta tämä koko ketju lähtee toistuvasti lapasesta, olette kyllä ihania, ei sillä :hali: )
Niin, mikään muu ketjuhan ei koskaan lähde, vai mitä? ;)

Kuu-kuun luonnehdinta oli muuten itse asiassa aika osuva. :kups: ;)

Avatar
Ensiosi
Siemailija
Siemailija
Viestit: 118
Liittynyt: 06 Tammi 2013, 15:46

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Ensiosi »

kuu-kuu kirjoitti:
akuankka13 kirjoitti:Jos nyt Saaren kappaletta halutaan välttämättä verrata johonkin, niin ehkä Puola 1996 olisi lähimpänä - tosin se ei menestynyt viisuissa kauhean hyvin.
Johan laulutaidoissa on niin paljon eroa, ettei näitä kahta voi verrata keskenään. Mikael Saari on huomattavasti parempi laulaja kuin Puolan nainen. Puolan biisi on pääasiassa itkunsävytteinen, voimaton, kun WSBT:ssa on sekä hienovaraista arkuutta, että mahtavaa, suureellista johtajuutta, joka ottaa kaiken, koko musiikillisen maailmansa käskynsä valtaan ja vie sitä kuin valtamerilaivaansa Voittajan satamaan.
Tosi on että molemmissa on klassisen musiikin maastoja, mutta onpa niitä aavikoitakin ja sademetsiä.
Täytyy myöntää, etten ole ikinä nähnyt tai kuullut kenenkään saaneen yhtä paljon hienovaraisia herätteitä, villejä visioita ja ihmeellisiä inspiraatiota sanoista, jotka eivät maallikolle avaudu:

You see, I stand on my two feet
And all I try I succeed, I am no clown
Now I do just what I like to do
I don’t have to fight, I just wear my crown

But when I lay myself down
I’m more than alright, can’t you see my smile?
And why shouldn’t I, of all these people around?
And that girl, she keeps me sane in so many ways
That would make you frown

When I lay myself down
When I lay myself down
When I lay myself down

We should be through
We should be through
But I throw myself at you
And I can’t go on
Because you keep me holding on

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

Mikael Saari on tähän mennessä eniten herättänyt huomiota ulkomaalaisissa foorumeissa ja mm. youtubessa.

Tämä kertoo mielestäni sen että potentiaalia euroviisuissa menestymiseenkin olisi olemassa.

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Bandido »

Pohdintaa ja puntarointia Demi-lehden foorumilla; :miettii:

http://demi.fi/keskustelut/1533571/dian ... kael-saari

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

euroviisuholisti kirjoitti:Mikael Saari on tähän mennessä eniten herättänyt huomiota ulkomaalaisissa foorumeissa ja mm. youtubessa.

Tämä kertoo mielestäni sen että potentiaalia euroviisuissa menestymiseenkin olisi olemassa.
No ei se kyllä ihan näin ole. Tuo on aika kärjistetty tulkinta, että olisi eniten herättänyt huomiota - huomiota kun on monelaista. Varmasti Saari on jakanut mielipiteitä, mutten usko että hän on saanut huomiota mitenkään suureellisesti muita enemmän.

Se että muutama (kymmen) viisufani sattuu kehumaan biisiä hyväksi, ei tee sitä mestariteokseksi. Mikael fanien keskuudessa on syntynyt jokin ihmeellinen "Helsinki 2014"-kupla, jossa tästä tehdään legendaarinen mestariteos ja jossa 99.9% ihmistä pitää tästä niin paljon että lankeaa polvilleen itkemään yhtä tekotaiteellisen dramaattisesti kuin itse biisi. Viisufanit eivät ole sama kuin tavallinen kansa.

En näe mitään syitä sille, miksi tämä kappale pärjäisi erityisemmin. Saari varmasti keräilisi tuomariston irtopisteitä (sillä eivät tällaiset balladit ole viime vuosina hirveästi tuomaripisteiden KÄRKIPAIKOILLA keikkuneet) maasta riippuen n. 3 pistettä... sen jälkeen tähän lisättäisiin yleisöpisteet niin lopputulemana olisi se että yleisön 0 tiputtaa Suomen pisteet maittain n. 1 pisteeseen. Eli eipä tulisi hirveästi "Suomen perustuloksen" lisäksi pisteitä. Finaalipaikka on todennäköisesti saavutettavissa, mutta en usko finaalissa tuloksen olevan kuin n. 20 kohdilla - ehdottomasti maksimissaan 15 - mitä todennäköisemmin sijat 21-22 finaalissa. :joojoo:

Mun mielestä tää kupla on jotenki niin ärsyttävä ilmiö - se että jos joku on juuri "sinun suosikkisi" ja se sattuu olemaan satunnaisen norjalaiskatsojan ykkössuosikki ja tämä sattuu vielä sanomaan "hei tää voisi jopa pärjätä" niin ei tarkoita, että ko. kappale taviskatsojien ja tuomaristojen makua miellyttäisi. :eiei:


// JA vielä suurempi pointti: Miksi pitää korostaa oman suosikkinsa asemaa sillä että "tää voisi pärjätä", mulle ainakin on ihan se ja sama miten mun suosikki "voisi ehkä mahdollisesti joskus jotenkin pärjätä". Kyllä mä äänestän viisuihin ennemmin artistin, joka miellyttää minun musiikkimakuani kun norjalaisfanin mukaan "ehkä mahdollisen tuomaristofeivöritin"... Ja en tarkoita, etteikö saisi pohtia mikä pärjää ja mikä ei, mutta se oman artistin egon ja aseman pönkittäminen noilla pärjäämis "päätelmillä" voisi loppua. :joojoo:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Tuota on kyllä harrastettu ehdottomasti enemmän muissa ketjuissa kuin tässä... :roll:

Itse toki haluaisin lähettää viisuihin kappaleen, joka on yksinkertaisesti paras; jos se vielä pärjää hyvin, sen parempi (mutta sitähän ei voi ennustaa) ;)

Ja tuosta että "muutama kymmenen viisufania sattuu kehumaan tätä hyväksi" - katsopa mm. tämän youtube-kommentteja. Enpä usko että monesta muusta kappaleesta on yhtä moni lumoutunut kuin tästä.

Hups, unohdin ettei tässä ketjussa saa kehua tätä kappaletta, jostain kumman syystä, siitä kun nousee aina älytön mekkala... En kyllä tiedä missä kuppilasäännöissä se mainitaan, osoittaisiko joku ko. kohdan minullekin? :kaunis:
:hiips:

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja jv »

Vilsku kirjoitti:
Mun mielestä tää kupla on jotenki niin ärsyttävä ilmiö - se että jos joku on juuri "sinun suosikkisi" ja se sattuu olemaan satunnaisen norjalaiskatsojan ykkössuosikki ja tämä sattuu vielä sanomaan "hei tää voisi jopa pärjätä" niin ei tarkoita, että ko. kappale taviskatsojien ja tuomaristojen makua miellyttäisi. :eiei:

// JA vielä suurempi pointti: Miksi pitää korostaa oman suosikkinsa asemaa sillä että "tää voisi pärjätä", mulle ainakin on ihan se ja sama miten mun suosikki "voisi ehkä mahdollisesti joskus jotenkin pärjätä". Kyllä mä äänestän viisuihin ennemmin artistin, joka miellyttää minun musiikkimakuani kun norjalaisfanin mukaan "ehkä mahdollisen tuomaristofeivöritin"... Ja en tarkoita, etteikö saisi pohtia mikä pärjää ja mikä ei, mutta se oman artistin egon ja aseman pönkittäminen noilla pärjäämis "päätelmillä" voisi loppua. :joojoo:
:miettii: voisi loppua mutta saattaapi jatkuakin.
kun minä aiemmin ilmaisin ärtymystä tiettyyn argumenttiin tässä ketjussa (mutten kuitenkaan rohjennut vaatia/ehdottaa, että muut rajoittaisivat puheitaan minun ärtymykseni vuoksi), niin minulle ehdotettiin, että lakkaisin lukemasta sellaisia viestejä. voisikohan neuvoja nyt harkita seuraavansa omalla kohdallaan omaa neuvoaan? :mrgreen:

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

akuankka13 kirjoitti:Jos nyt Saaren kappaletta halutaan välttämättä verrata johonkin, niin ehkä Puola 1996 olisi lähimpänä - tosin se ei menestynyt viisuissa kauhean hyvin.
On aika minun tulla kertomaan teille taas totuus. :heh:

Ymmärrän jollain tasolla vertailun, sillä tiettyä klassisesta suunnasta lähtökohtien hakua on molemmissa.

Puolan biisi on kuitenkin aavistuksen popimpi sekä rakenteeltaan perinteisempi. Puolan biisi kärsii myös siitä, että se lauletaan puolaksi, jolloin ei ymmärrä mistä on kyse, englanniksi olisi kenties tuolloin jo pärjännyt paremmin. Myös puolalaisnaisen ääni ei kaikilta osin biisissä oikein pysynyt kuosissa.

Mikaelin biisi on vielä askeleen enemmän klassisen suuntaan, on rakenteeltaan epäortodoksisempi sekä sisältää dramaattisempia kohtia. Lisäksi siis nämä erot laulajassa ja laulukielessä.

En tiedä millaista kilpailu oli 1996, mutta kyllähän tuo Puolan biisi kaikkinensa kuulosti varsin kivalta ja sellaiselta, minkä olisi voinut kuvitella pärjäävän varsin kivasti viime vuosina, ainakin englanninkielisenä.

Kaiken tämän tosin joutuu nyt sanomaan pienellä varauksella, kun Mikaelin pentele ei ole biisistä meille sitä 3 minuutin mittaan karsittua versiota esittänyt, joten miten paljon siitä biisin mahtavasta persoonallisuudesta ja kenties dramatiikastakin siinä sitten menetettäisiin.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

rosetta kirjoitti:^ Tuota on kyllä harrastettu ehdottomasti enemmän muissa ketjuissa kuin tässä... :roll:

Itse toki haluaisin lähettää viisuihin kappaleen, joka on yksinkertaisesti paras; jos se vielä pärjää hyvin, sen parempi (mutta sitähän ei voi ennustaa) ;)

Ja tuosta että "muutama kymmenen viisufania sattuu kehumaan tätä hyväksi" - katsopa mm. tämän youtube-kommentteja. Enpä usko että monesta muusta kappaleesta on yhtä moni lumoutunut kuin tästä.

Hups, unohdin ettei tässä ketjussa saa kehua tätä kappaletta, jostain kumman syystä, siitä kun nousee aina älytön mekkala... En kyllä tiedä missä kuppilasäännöissä se mainitaan, osoittaisiko joku ko. kohdan minullekin? :kaunis:
:hiips:
Olisi aika kummallista jos tässä ketjussa ei muka saisi kehua Mikael Saaren kappaletta. Eikös tämä ketju ole juuri varattu sille, että keskustellaaan ja vaihdetaan mielipiteitä, onko kappale hyvä vai ei jne? Vähän luulisin että juuri niin on, joten kappaleen, varsinkin oman suosikkikappaleen, kehuminen on aivan normaalia.
Paremman maailman puolesta.

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

rosetta kirjoitti:^ Tuota on kyllä harrastettu ehdottomasti enemmän muissa ketjuissa kuin tässä... :roll:
No ei kyllä ole - puoliakaan tästä. Katsopa vaikka Kristan ja Diandran ketjuja, niissä on kyllä myös pohdiskeltu miten tulisi pärjäämään, muttei ainakaan tällä hetkellä näillä viimeisimmillä sivuilla ole hehkutettu mitään "DIANDRA VOITTAA EUROVIISUT <3 <3 <3 <3 " juttua ole tullut, toisin kuin Mikaelin ketjussa, jossa biisi on nostettu jumalallisen mestariteoksen asemaan. Kristan puolella on joitakin kommentteja siitä, että tuollainen voisi erottua ja pärjätä, mutta sielläkin enemmän siinä pohtivassa ja analysoivassa merkityksessä.

Kukaan ei ole kieltänyt kehumasta, mutta ainakin mä lukisin (ketjusta riippumatta) mieluusti kommentteja, joissa on jotakin uutta analysoivaa sisältöä - eikä mitään "Hei taas yks fani jossain kiinassa tykkäs tästä biisistä youtubessa - me niin voitetaan viisut tällä"- itsekin hehkutan ja kehun - myönnän, mutta silti olisi kivaa lukea kun se mielipide on jo sanottu niin esim. analyysiä liveistä, vaatetuksesta, taustoista jne. Se, että jokaisessa viestissään kehuu artistin ylivertaisuutta - vailla muuta sisältöä ei anna kenelläkään oikeastaan mitään. :joojoo:

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Mikael Saaren rokkibändivideo tässä, parin vuoden takaa. Dictionary Bob on bändin nimi.

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja jv »

Minusta ainakin on pelkästään arvokasta ja lupaavaakin, että kappale/esitys nostattaa niin voimakkaita tunteita, että kannattajat suhtautuvat siihen intohimolla ja pitävät sitä ylivertaisen mahtavana. Eivätkö ne joihin teos ei tehoa sillä tavalla voi vain todeta, että tämä menee heiltä ohi? Miksi kokemuksien eroavaisuuksien pitäisi olla ongelma?
Sitten on eri asia, että keskustelukulttuurissa varmasti on parantamisen varaa.

Mitä viittauksiin muualta kuin Suomesta tulleisiin WSBT-kehuihin tulee, niitä varmasti pitkälti kierrätetään vastineina väitteisiin, joita on esitetty, ettei tällä esityksellä ole mitään mahdollisuuksia tulla ymmärretyksi maan rajojen ulkpuolella. Toki nämä esille otetut esimerkit ulkolaistenkin kuulijoiden loveen lankeamisesta viittaavat aina yksittäishenkilöihin ja ovat tämän myötä luonteeltaan anekdoottisia (mutta ihan harvinaisiahan ne eivät tosiaan ole esim youtubessa). Nämä nyt vain ovat ainoa vihje mitä meillä asiasta nyt on saatavilla.
Toisaalta: en kyllä muista nähneeni kenenkään tuovan esiin Mikael-kannatusta Kiinasta! :shock: ;)
(lukekaa tämä oikein, kommenttina mielestäni kohtuuttomiin reaktioihin 99,9%-repliikkiin muinoin.)

Mutta, juu, kyllä minäkin ensisijaisesti tässä vaiheessa (varauksella Suomen finaaliesityksen onnistumisesta) toivon WSBT:n voittoa valintaa viisuedustajaksemme, koska pidän kappaleesta ihan hirmuisesti ja minusta olisi mahtavaa, jos Suomi voisi tarjota tämän vahvan elämyksen sille ESC-yleisön osalle, joka reagoi samalla tavalla melkein riippumatta siitä, miten ison osan tämä segmentti koko yleisöstä muodostaa.

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja kalonike »

akuankka13 kirjoitti:Jos nyt Saaren kappaletta halutaan välttämättä verrata johonkin, niin ehkä Puola 1996 olisi lähimpänä - tosin se ei menestynyt viisuissa kauhean hyvin.
Jotain samaa näissä on, piano ym. klassiset soittimet, mutta laulajien taidoissa ja karismassa on iso ero. Puolan kappale on sinänsä ihan nätti, mutta laulajan kyvyt eivät riitä varsinkaan korkealta laulaessaan. Tulee melkeinpä vaivaantunut olo kuunnellessa, kuulostaa siltä että laulajalla on vaikeata.

Mielestäni WSBT on siinä mielessä popimpi että Mikaelin laulusoundi tulee pop/rockpuolelta ja on helpommin lähestyttävä. Mikaelin kappaleessa on enemmän voimaa, vaihtelua ja dramatiikkaa ja rohkeutta esim. rakenteessa.

Puolan kappaleessa soittajat säestävät laulajaa. Mikaelin kappaleessa pianolla on merkittävämpi rooli, piano on ikään kuin kuin dueton toinen osapuoli, joka myös on kertojana ja vie eteenpäin biisiä.
Sanoituksia ei voi verrata kun en ymmärrä puolaa, mutta voisi kuvitella että rakkauden asioista Puolankin kappaleessa puhutaan.

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

Vilsku kirjoitti: Se että muutama (kymmen) viisufani sattuu kehumaan biisiä hyväksi, ei tee sitä mestariteokseksi. Mikael fanien keskuudessa on syntynyt jokin ihmeellinen "Helsinki 2014"-kupla, jossa tästä tehdään legendaarinen mestariteos ja jossa 99.9% ihmistä pitää tästä niin paljon että lankeaa polvilleen itkemään yhtä tekotaiteellisen dramaattisesti kuin itse biisi. Viisufanit eivät ole sama kuin tavallinen kansa.

En näe mitään syitä sille, miksi tämä kappale pärjäisi erityisemmin. Saari varmasti keräilisi tuomariston irtopisteitä (sillä eivät tällaiset balladit ole viime vuosina hirveästi tuomaripisteiden KÄRKIPAIKOILLA keikkuneet) maasta riippuen n. 3 pistettä... sen jälkeen tähän lisättäisiin yleisöpisteet niin lopputulemana olisi se että yleisön 0 tiputtaa Suomen pisteet maittain n. 1 pisteeseen. Eli eipä tulisi hirveästi "Suomen perustuloksen" lisäksi pisteitä. Finaalipaikka on todennäköisesti saavutettavissa, mutta en usko finaalissa tuloksen olevan kuin n. 20 kohdilla - ehdottomasti maksimissaan 15 - mitä todennäköisemmin sijat 21-22 finaalissa. :joojoo:

Mun mielestä tää kupla on jotenki niin ärsyttävä ilmiö - se että jos joku on juuri "sinun suosikkisi" ja se sattuu olemaan satunnaisen norjalaiskatsojan ykkössuosikki ja tämä sattuu vielä sanomaan "hei tää voisi jopa pärjätä" niin ei tarkoita, että ko. kappale taviskatsojien ja tuomaristojen makua miellyttäisi. :eiei:


// JA vielä suurempi pointti: Miksi pitää korostaa oman suosikkinsa asemaa sillä että "tää voisi pärjätä", mulle ainakin on ihan se ja sama miten mun suosikki "voisi ehkä mahdollisesti joskus jotenkin pärjätä". Kyllä mä äänestän viisuihin ennemmin artistin, joka miellyttää minun musiikkimakuani kun norjalaisfanin mukaan "ehkä mahdollisen tuomaristofeivöritin"... Ja en tarkoita, etteikö saisi pohtia mikä pärjää ja mikä ei, mutta se oman artistin egon ja aseman pönkittäminen noilla pärjäämis "päätelmillä" voisi loppua. :joojoo:
Olet ihan oikeassa tuossa asiassa, että ei tuota suosiota nyt ole voinut erikoisemmin mitata. Eivät Suomen karsinnat kiinnosta kuin pientä joukkoa viisuyleisöstä (ulkomaalaisista) ja tämän takia kommenttejakaan ei ole kovin paljoa. Mutta kyllä se jotakin osoittaa jos ne muutamatkin fanit kehuvat kappaletta. Harvoin kun ihmiset jaksavat edes kommentoida jos eivät pidä jostakin kappaleesta paljon tai sitten vihaa sitä.

Tuo että miten kyseinen kappale pärjää euroviisuissa niin sille on tosiaan kaksi skenaariota eli joko se nousee jonkinlaiseksi "hitiksi" euroviisuissa tai vaihtoehtoisesti se ei saa juuri ollenkaan ääniä (jälkimmäinenhän se on aina todennäköisempi vaihtoehto).

Mutta väittäisin silti että tämä kappale ainakin huomioidaan etukäteen laajemmin Luulisin että samanlaisen kohtelun voisivat saada muista esiintyjistä mm. Krista sekä Arion.

Kyllä itse näen että euroviisuissa aina haetaan sitä aspektia eli miten jokin kappale saisi pisteitä ja pääseekö ylipäätään finaaliin. Sama juttuhan se on ollut joka vuosi.

Vilsku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1536
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 21:01

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Vilsku »

euroviisuholisti kirjoitti: Kyllä itse näen että euroviisuissa aina haetaan sitä aspektia eli miten jokin kappale saisi pisteitä ja pääseekö ylipäätään finaaliin. Sama juttuhan se on ollut joka vuosi.
Tottakai haetaan ja mm. pohditaan ja pähkäillään ja arvaillaan, miten Suomi menestyy.
Mutta tuntuu, että tässä ketjussa sitä pidetään jonkinlaisena itseisarvona "täähän menestyy euroviisuissa, te jotka ette tätä biisiä tajua ootte tyhmiä - hei tykätkää nyt ku tää vois pärjätäki, teiänki on pakko äänestää tätä" ja pitämisen perusteena, että "voisi mahdollisesti menestyä". Ehkä itse tulkitsen niin, mutta vähän ylimielistä tuollainen muiden vähättely ja "käännyttäminen" on. :eiei:

// Ja ei tätä ei ole suoraan kohdistettu kenellekkään.

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

kalonike kirjoitti:
akuankka13 kirjoitti:Jos nyt Saaren kappaletta halutaan välttämättä verrata johonkin, niin ehkä Puola 1996 olisi lähimpänä - tosin se ei menestynyt viisuissa kauhean hyvin.
Jotain samaa näissä on, piano ym. klassiset soittimet, mutta laulajien taidoissa ja karismassa on iso ero. Puolan kappale on sinänsä ihan nätti, mutta laulajan kyvyt eivät riitä varsinkaan korkealta laulaessaan. Tulee melkeinpä vaivaantunut olo kuunnellessa, kuulostaa siltä että laulajalla on vaikeata.

Mielestäni WSBT on siinä mielessä popimpi että Mikaelin laulusoundi tulee pop/rockpuolelta ja on helpommin lähestyttävä. Mikaelin kappaleessa on enemmän voimaa, vaihtelua ja dramatiikkaa ja rohkeutta esim. rakenteessa.

Puolan kappaleessa soittajat säestävät laulajaa. Mikaelin kappaleessa pianolla on merkittävämpi rooli, piano on ikään kuin kuin dueton toinen osapuoli, joka myös on kertojana ja vie eteenpäin biisiä.
Sanoituksia ei voi verrata kun en ymmärrä puolaa, mutta voisi kuvitella että rakkauden asioista Puolankin kappaleessa puhutaan.
Tuo Puolan edustusviisu ei ollut mielestäni huono ainakaan tuon videon perusteella, mutta suurempi ongelma oli laulajan taidossa. Välillä tuntui kuin kissa olisi naukunut pahansisuisesti :heh: (tai ainakin sellainen tunne tuli tuosta kun yritti vähänkin korkeammalta laulaa)... Uskon että paremmalla laulajalla tuo kappale olisi voinut olla "kova sana".

Saaren kohdalla tuo alku on hieman hapuileva (todennäköisesti ollut alkuperäinen tarkoituskin), mutta toisaalta se hyvin korostaa tuota "lopun nousua", joka kyllä kuullostaa parhaimmillaan todella hienolta (jos vain jaksaa sinne asti kappaleen kuunnella).

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

Vilsku kirjoitti:
euroviisuholisti kirjoitti: Kyllä itse näen että euroviisuissa aina haetaan sitä aspektia eli miten jokin kappale saisi pisteitä ja pääseekö ylipäätään finaaliin. Sama juttuhan se on ollut joka vuosi.
Tottakai haetaan ja mm. pohditaan ja pähkäillään ja arvaillaan, miten Suomi menestyy.
Mutta tuntuu, että tässä ketjussa sitä pidetään jonkinlaisena itseisarvona "täähän menestyy euroviisuissa, te jotka ette tätä biisiä tajua ootte tyhmiä - hei tykätkää nyt ku tää vois pärjätäki, teiänki on pakko äänestää tätä" ja pitämisen perusteena, että "voisi mahdollisesti menestyä". Ehkä itse tulkitsen niin, mutta vähän ylimielistä tuollainen muiden vähättely ja "käännyttäminen" on. :eiei:

// Ja ei tätä ei ole suoraan kohdistettu kenellekkään.
Eiköhän tuota "käännyttämistä" ole aina ollut... Toisaalta tiedän että Diandralla on huikea etumatka ainakin etukäteen ajatellen niin totta kai toivon että muutkin saavat mahdollisuuden :peukku:

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

Mutta jotakin tietysti kertoo sekin että tää kappale on noussut mm. youtuben suosituimmaksi UMK-videoksi.

Tuota saavutusta korostaa mielestäni sekin että esim. Diandra on tämän hetken yksi tunnetuimmista laulajista Suomessa ja Arion edustaa sellaista metallimusiikkia joka Suomessa myy hyvin ja on suosiossa.

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Bandido »

Nyt on joku tehnyt jo oman coverin. :tapu:

http://www.youtube.com/watch?v=Ann1v1u8tlM

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

euroviisuholisti kirjoitti:Mutta jotakin tietysti kertoo sekin että tää kappale on noussut mm. youtuben suosituimmaksi UMK-videoksi.

Tuota saavutusta korostaa mielestäni sekin että esim. Diandra on tämän hetken yksi tunnetuimmista laulajista Suomessa ja Arion edustaa sellaista metallimusiikkia joka Suomessa myy hyvin ja on suosiossa.
tuossa on se harha että Mikaelin videolla on viikon etumatka ja sitäpaitsi Diandra on jo melkein ottanut eron kiinni:

http://www.youtube.com/watch?v=epLRfjTk3hU

http://www.youtube.com/watch?v=UtrzTv0I-T8

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 713
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Tää on just tätä, kun ensin ylistetään omaa
suosikkia, mikä on ihan ok ja näin pitääkin tehdä,
mutta sitten menee yli ja aletaan saarnaamaan
muista kappaleista kuin joku Suuren Totuuden löytänyt
uskovainen sekopää.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

< sori meni vähä ohi ketä tarkoitat?

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

euroviisuholisti kirjoitti:Saaren kohdalla tuo alku on hieman hapuileva (todennäköisesti ollut alkuperäinen tarkoituskin), mutta toisaalta se hyvin korostaa tuota "lopun nousua", joka kyllä kuullostaa parhaimmillaan todella hienolta (jos vain jaksaa sinne asti kappaleen kuunnella).
Tämä vertailu Puolan ja Mikaelin välillä on minusta ehkä turhin ikinä, mutta kun tässä nyt jatkuvasti jankutetaan minun kuulokokemukseeni nähden mustaa valkoiseksi, niin pakko sanoa, että minun mielestäni sekä Puolan että Mikaelin kohdalta korkealta ja kovaa osuudet kuulostavat rasitteisilta ja ohuilta, huudetuilta, eivätkä sävelet enää soi. Mikaelilla herkkyys katoaa kappaleen loppuosassa ja tietynlainen tulkinnallinen karkeus astuu tilalle, mikä latistaa tulkintaa ja tunnelmaa. Mikaelin vaikeudet Circuksen esityksessä kuuluvat esimerkiksi kohdan 3.48-3.52 miltei toteutumatta jäävissä lurituksissa. Puolan Kasialla se läpi kappaleen kireys toimii jostain syystä tyylillisesti tasapainoisemmin.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Vilsku kirjoitti:Tottakai haetaan ja mm. pohditaan ja pähkäillään ja arvaillaan, miten Suomi menestyy.
Mutta tuntuu, että tässä ketjussa sitä pidetään jonkinlaisena itseisarvona "täähän menestyy euroviisuissa, te jotka ette tätä biisiä tajua ootte tyhmiä - hei tykätkää nyt ku tää vois pärjätäki, teiänki on pakko äänestää tätä" ja pitämisen perusteena, että "voisi mahdollisesti menestyä". Ehkä itse tulkitsen niin, mutta vähän ylimielistä tuollainen muiden vähättely ja "käännyttäminen" on. :eiei:

// Ja ei tätä ei ole suoraan kohdistettu kenellekkään.
Hyvä niin, koska en muista kenenkään täällä tuollaisia puhuneen...
akfan33_ZZ kirjoitti:Tää on just tätä, kun ensin ylistetään omaa
suosikkia, mikä on ihan ok ja näin pitääkin tehdä,
mutta sitten menee yli ja aletaan saarnaamaan
muista kappaleista kuin joku Suuren Totuuden löytänyt
uskovainen sekopää.
...enkä tuollaisiakaan. "Saarnaamaan muista kappaleista", mistä näitä oikein keksitään..?


(Ja jos joku nyt vielä keksii vetää tähän mukaan sen 99,9%, niin... :femme: :heh: ))

Avatar
Zimba
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 632
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Zimba »

aj1964 kirjoitti:
euroviisuholisti kirjoitti:Mutta jotakin tietysti kertoo sekin että tää kappale on noussut mm. youtuben suosituimmaksi UMK-videoksi.

Tuota saavutusta korostaa mielestäni sekin että esim. Diandra on tämän hetken yksi tunnetuimmista laulajista Suomessa ja Arion edustaa sellaista metallimusiikkia joka Suomessa myy hyvin ja on suosiossa.
tuossa on se harha että Mikaelin videolla on viikon etumatka ja sitäpaitsi Diandra on jo melkein ottanut eron kiinni:

http://www.youtube.com/watch?v=epLRfjTk3hU

http://www.youtube.com/watch?v=UtrzTv0I-T8
Itseasiassa melkein kahden viikon etumatka. Muistattehan kuinka toisena tuomaristolle esiintyvien videoita pantattiin ja ensimmäisenä esiintyneet olivat jo reippaasti aikasemmin näytillä YLE Areenassa ennen tv-ohjelmaa.

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Bandido »

Vilsku kirjoitti:
euroviisuholisti kirjoitti:Mikael Saari on tähän mennessä eniten herättänyt huomiota ulkomaalaisissa foorumeissa ja mm. youtubessa.

Tämä kertoo mielestäni sen että potentiaalia euroviisuissa menestymiseenkin olisi olemassa.
No ei se kyllä ihan näin ole. Tuo on aika kärjistetty tulkinta, että olisi eniten herättänyt huomiota - huomiota kun on monelaista. Varmasti Saari on jakanut mielipiteitä, mutten usko että hän on saanut huomiota mitenkään suureellisesti muita enemmän.

Se että muutama (kymmen) viisufani sattuu kehumaan biisiä hyväksi, ei tee sitä mestariteokseksi. Mikael fanien keskuudessa on syntynyt jokin ihmeellinen "Helsinki 2014"-kupla, jossa tästä tehdään legendaarinen mestariteos ja jossa 99.9% ihmistä pitää tästä niin paljon että lankeaa polvilleen itkemään yhtä tekotaiteellisen dramaattisesti kuin itse biisi. Viisufanit eivät ole sama kuin tavallinen kansa.

En näe mitään syitä sille, miksi tämä kappale pärjäisi erityisemmin. Saari varmasti keräilisi tuomariston irtopisteitä (sillä eivät tällaiset balladit ole viime vuosina hirveästi tuomaripisteiden KÄRKIPAIKOILLA keikkuneet) maasta riippuen n. 3 pistettä... sen jälkeen tähän lisättäisiin yleisöpisteet niin lopputulemana olisi se että yleisön 0 tiputtaa Suomen pisteet maittain n. 1 pisteeseen. Eli eipä tulisi hirveästi "Suomen perustuloksen" lisäksi pisteitä. Finaalipaikka on todennäköisesti saavutettavissa, mutta en usko finaalissa tuloksen olevan kuin n. 20 kohdilla - ehdottomasti maksimissaan 15 - mitä todennäköisemmin sijat 21-22 finaalissa. :joojoo:
Siinä sitä on taas oikein asiantuntijan analyysiä! :repeilee: :mums:
Viimeksi muokannut Bandido, 04 Helmi 2013, 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lukittu